Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
Уди Алън разкри, че ще снима следващия си филм в Рим. "Не ме питайте за какво ще се разказва или кой ще играе в него, суеверен съм по отношение на тези неща", заяви режисьорът, чиято последна лента "Midnight in Paris" ще открие 64-ия филмов фестивал в Кан на 11 май.Американецът призна, че в момента е на етап изготвяне на сценария и определи италианската столица за един от любимите си градове наред с Ню Йорк, Париж, Лондон и Барселона."Обичам тези градове, в които властва изтънченият вкус. Фантастично е да имаш възможността да работиш в тях. Всеки път, когато снимам, сякаш изповядвам любовта си към дадено място. На големия екран показвам чувствата си към локации, които значат много за мен. Надявам се в Рим да постигна същото", откровеничи носителят на „Оскар", който на 26 март ще свири с джаз групата си във Вечния град. ... още »
Българският филм “TILT” продължава победоносния си поход в кината и за четвърта поредна седмица е на първо място в бокс офис класацията. За близо един месец по кината, драмата на Виктор Чучков е натрупала 671 041 лева – сума, която директно поставя лентата сред най-печелившите заглавия, сдобили се с киноразпространение в България.Съдейки по темпото с което “TILT” привлича зрители, някои от които със сигурност са гледали филма повторно, до две седмици приходите най-вероятно ще достигнат границата от един милион лева.Малко вероятно е “TILT” да повтори грандиозния успех на “Мисия Лондон”, който миналата година натрупа приходи от над 2.5 милиона лева, но все пак лентата надмина очакванията и успя да се пребори с много холивудски хитове.Втори в класацията е премиерният триизмерен екшън с Никълъс Кейдж, “С мръсна газ”. До момента, филма е спечелил 74 528 лева. Имайки в предвид голямата популярност на Кейдж в България и факта, че филма се разпространява в триизмерен формат, този премиерен уикенд може де се нарече разочароващ. Подобна е и ситуацията в Америка, където “С мръсна газ” се превърна в триизмерното заглавие с най-слаб премиерен уикенд до момента. В България, филма на Патрик Лусиер със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева, но няма да се превърне в очаквания голям 3D хит, въпреки рекламната кампания.“Мечето Йоги” се изкачи две места и вече заема трета позиция с приходи, четири седмици след премиерата, от 276 666 лева. Триизмерният филм стартира със сравнително слаб премиерен уикенд, но изглежда, че през изминалия почти един месец е успял да намери своята публика и в България. Спечеленото от “Мечето Йоги” не е толкова впечатляващо на фона на други 3D заглавия, но е достатъчно за да класифицира филма като приличен успех.Историческата продукция “Речта на краля” застава на четвърто място. За близо двете седмици след премиерата си, филма с Колин Фърт и Джефри Ръш, е спечелил 99 124 лева. Както се очакваше, благодарение на шума който се вдигна покрай голямата победа на филма на тазгодишната церемония по връчването на "Оскарите", приходите в България, а и в останалата част от света, се увеличиха значително. От седмо място, “Речта на краля” се изкачи на четвърто и приходите са вече почти 100 хиляди лева. Очаква се филма да продължи да привлича българската публика.“Аз съм номер четири”, в който участват Алекс Петифер и Тимъти Олифант, е на пета позиция с приходи от 352 244 лева, натрупани за три седмици. Филмът не регистрира голям спад посещаемостта и приходите му, само за една седмица, се увеличиха със сто хиляди лева. Очакванията бяха за добро представяне в България, и в това отношение “Аз съм номер четири” не разочарова. До седмица и половина, филма на Ди Джей Карузо ще надмине границата от половин милион лева.Анимацията “Гномео и Жулиета” заема шесто място, като за две седмици е спечелила 97 622 лева. Изненадващо, филма не бе предшестван от масивна рекламна кампания и приходите до момента отразяват това. Със сигурност може да се каже, че озвучения от Емили Блънт и Джеймс Макавой анимационен филм няма да се присъедини към хитове от ранга на “Рапунцел и разбойникът” и “Шрек”, но все пак ще продължава да се представя достойно.Трилърът “Без име” се намира на седма позиция с приходи от 123 019 лева, след две седмици престой в кината. Както в САЩ, така и в България, филма с Лиам Нийсън успя да намери своята публика, въпреки конкуренцията.Както повечето продукции тези дни, “Без име” не може да се похвали с впечатляващи приходи, но въпреки това има шансове да натрупа достатъчно пари в бокс офиса за да бъде окачествен като приличен успех.Комедийната продукция с Мартин Лоурънс, “Агент XXL 3: Еволюция”, е на осмо място. За близо двете седмици в България, филма е спечелил 133 282 лева. След разочароващите резултати от премиерния уикенд, третата част от известната поредица успя, само за една седмица, да утрои приходите си. Без съмнение може да се каже, че Мартин Лоурънс продължава да привлича българските зрители в кината, и въпреки слабия старт, “Агент XXL 3: Еволюция” се представя и най-вероятно ще продължава да се представя задоволително.Премиерният романтичен трилър “Агенти на съдбата” застава на девета позиция, със спечелени до момента 19 493 лева. Въпреки участието на Мат Деймън и Емили Блънт, лентата не успя да привлече голям поток от зрители в първите си дни. В САЩ, “Агенти на съдбата” се представя значително по-добре и в най-добрия случай, следващата седмица филма ще успее да привлече по-голям брой зрители в България.На десето място е третото премиерно заглавие тази седмица: романтичната комедия “Любовта е опиат”, в която участват Джейк Гиленхал и Ан Хатауей. За първия си уикенд, продукцията регистрира разочароващ резултат от 18 021 лева. Трябва да се отбележи, че “Любовта е опиат” пристигна в България почти незабелязано, и това е може би основната причина за слабите приходи. Едва ли филма ще успее да увеличи значително приходите си през следващите седмици - най-вече заради факта, че заглавия от този жанр много трудно успяват да привлекат голям брой зрители в кината. ... още »
Уес Бентли, познат на публиката благодарение на участието си в хита “Американски прелести”, и актрисата от “Дяволът в Емили Роуз”, Дженифър Карпентър ще се присъединят към актьорския състав на психологическия трилър “Gone”. Режисурата на филма е вече поверена на бразилеца Хейтор Далия, за когото това ще бъде дебют в англоезичното кино, а в главната роля ще видим Аманда Сийфрид, която след участията си в “С дъх на канела” и “Страстите на Дженифър” се превърна в една от най-популярните млади актриси в Холивуд.Представител на студиото Summit Entertainment потвърди новите актьорски попълнения във филма и заяви, че снимките ще започнат до един месец.“Gone” ще бъде третата продукция на Summit, след изненадващите хитове “Писма до Жулиета” и “С дъх на канела”, в която Аманда Сийфрид ще изпълни главната женска роля.Сюжетът на трилъра ще се фокусира върху младата Джил (Аманда Сийфрид), която, след като се прибира от нощна смяна, с изненада открива, че леглото на по-малката й сестра е празно и в апартамента цари хаос. Джил е убедена, че серийния убиец, който я е държал в плен преди години, и който все още не е заловен, се е завърнал отново в града.След като не получава нужната помощ от полицията, тя започва свое собствено разследване – разследване, което я доближава все повече до местонахождението на издирвания психопат, но и поставя както нея, така и всички нейни приятели, в още по-голяма опасност.Освен Аманда Сийфрид, Уес Бентли и Дженифър Карпентър, в “Gone” ще видим и актрисата Емили Уикершам, която има участия във филми като “Не ме забравяй” и “Аз съм номер четири”. За момента не се разкрива в какви роли ще се превъплътят тримата нови актьори, но според източници близки до проекта, Уес Бентли ще бъде в ролята на приятел на главната героиня, който се опитва да й помогне.Сценарият е на Алисън Бърнет (“Есен в Ню Йорк”), а Гари Лучеси (“Подземен свят”), Том Розенбърг (“Непроследим”) и Сидни Кимъл (“Девет седмици и половина”) ще продуцират. “Харесвам филмите, в които образите са ясно изразени и възможно най-реалистични – надявам се че и “Gone” ще бъде причислен към тях”, заяви миналия месец сценаристката Алисън Бърнет.Summit Entertainment ще разпространява филма по света в сътрудничество с компанията Lakeshore Entertainment. Бюджетът, с който ще разполага екипа се равнява на 18 милиона долара.Снимките на “Gone” започват в първите дни на месец април, а световната премиера ще се състои в началото на следващата година.variety.com ... още »
Водещото кино студио Warner Bros. планира да отдава филми под наем на потребителите във Facebook.Услугата ще предложи за гледане харесвани заглавия директно на страниците в социалната мрежа срещу $3 за всеки филм, съобщи technews.Първият хит ще е „Черният рицар". Услугата ще привлича потребителите с по-достъпна цена за наем или покупка на филма в бъдеще.Предполага се, че филмите ще бъдат достъпни във формат SD (720×576 (PAL) или 720×480 (NTSC). Наемът ще е за 48 часа, като потребителите ще могат да прекъсват и възобновяват възпроизвеждането на филма при излизане и влизане във Facebook акаунтите си.Според анализатори, новата Facebook услуга няма да притесни особено доставчици на филми като Netflix и Amazon. Не е изключено обаче начинанието да донесе успех на Warner Bros. ... още »
За пети път идват „Бързи и яростни”. Актьорският състав отново е звезден Вин Дизел, Пол Уолкър, Лудакрис, Джордана Брустър, Тайриз Гибсън, Дуейн Джонсън и Хоаким де Алмейда. Лентата тръгва по българските кина от 29 април 2011г.Гледай новия трейлър тук » ... още »
Фронтменът на Металика Джеймс Хетфийлд се прояви в нетипична светлина, участвайки в новата документална лента „Absent: fatherhood". Филмът е дело на Джъстин Хънт ("American Meth") и се занимава с проблемите на това да бъдеш баща в наши дни, като се съсредоточава върху онези родители от мъжки пол, които не могат да прекарват много време с децата си.Самият музикант доскоро е бил такъв, но вече се намира за променен."Фактът, че успяхме да го привлечем в проекта, ни дава надеждата, че благодарение на неговата история ще достигнем до милиони хора. Това е прекрасен пример, защото от една страна става въпрос за звезда от световен мащаб, а от друга е чисто човешки разказ за нещо, което може да сполети всеки един от нас. Голяма част от творчеството му е повлияна от отношенията му с баща му, които не са били идеални, и е невероятно колко позитивно е подходил Джеймс към проблема", казва Хънт, който се определя като фен на групата, откакто се помни."Изчаквах да стана готов за тази важна стъпка и сега, когато говоря с някой приятел, който се колебае по въпроса, му казвам: „Ти нормален ли си?!" Аз си нямах представа какво да правя. Мислех, че най-добре ще е да започна да чета книги, които третират темата и тогава започнах да откачам. Баща ми никога не ме е учил как трябва да сторя това или онова.Как бих могъл аз да поучавам моите деца, след като той не е научил мен?! От страха се породиха много съмнения. И тогава ми просветна, че всъщност те не се нуждаят от всичко това, инструкциите не са им потребни. Нуждаят се от защита, от любов. Имат нужда просто да си там и това е всичко", споделя Хетфийлд. ... още »
Звездата от “2012” и “Въздушен конвой”, Джон Кюсак, ще изпълни главната роля в комедийната продукция “Dictablanda”, която ще се разпространява в англоезичния свят под заглавието “Soft Dictator”. Подробни детайли относно сюжета не се разкриват, но според variety.com, лентата ще представлява необичайна комедия с ексцентрични герои, объркани самоличности и международни интриги.На режисьорския стол на “Dictablanda” ще седне аржентинеца Алехандро Агрести, който през 2006-та година събра Киану Рийвс и Сандра Бълок в хитовата романтична комедия “Къщата на езерото”. Въпреки успеха на филма в кината, в последните пет години Агрести не е заставал зад камерата и “Dictablanda” ще бъде първия му игрален филм след “Къщата на езерото”.Освен че ще изпълни главната роля, Джон Кюсак е също така продуцент и сценарист на филма, заедно с Кевин Морис, Пабло Боси, Пол Хип и режисьора Алехандро Агрести. Пол Хип, който има участия във филмите “Лице назаем” и “Смъртоносно оръжие 3”, ще бъде и част от актьорския състав на “Dictablanda”. Рекламното изречение на лентата е “Хората не умират, те биват убити”, а самата испанска дума “Dictablanda” се използва от политическите анализатори като нарицателно за диктаторски режими, които уважават личната свобода и виждания на гражданите.Само преди няколко дни, Джон Кюсак приключи със снимките на мрачния трилър “The Raven”, чиито режисьор е създателя на “V като Вендета”, Джеймс Мактийг. Актьорът веднага насочи вниманието си към “Dictablanda”, който ще бъде кофинансиран от неговата продуцентска компания New Crime Productions, в сътрудничество с аржентинското студио Pampa Films.Продукцията ще разполага с бюджет от 15 милиона долара, а снимките започват малко по-късно този месец в столицата на Аржентина, Буенос Айрес. След това, екипът ще се премести в град Мар де Ахо.Премиерата на “Dictablanda” ще бъде в началото на следващата година. ... още »
от Александър РайчевЕдва ли има някой, който поне малко да се интересува от кино и да не е чул за филма на Дарън Аронофски „Черен лебед”, с който Натали Портман грабна тазгодишната награда „Оскар” за Най-добра женска роля. А в милата ни родина едва ли има някой, който вече да не е горд, че го е гледал отдавна в домашни условия благодарение неугасващия пламък на своеобразните „просветители” на съвременна България в лицето на Замунда и Арена.И въпреки това филмовите дистрибутори в България все още проявяват привидно мазохистични наклонности в желанието си да покажат на голям екран заглавия, чийто и без това малък търговски потенциал вече е сведен до нищожни измерения.Показателен пример са резултатите от премиерния уикенд на „Речта на краля” и „Непреклонните”, които взети заедно са по-малко от финансовото постижение на екшъна с Лиам Нийсън „Без име.” И това при положение, че тези две заглавия се прожектират във всички известни мултиплекси.Какво остава тогава за „Черен лебед”, който поради скрити за публиката причини ще се предлага само в шепа киносалони, а градове като Варна въобще няма и да имат възможността да го видят на голям екран.Съвсем закономерно това би затвърдило позицията на възползващите се от интернет, защото дори и най-търпеливите биха се пречупили при такава ситуация, без да ги интересува какви задкулисни интрижки и личностна неприязън стоят в основата на проблема.Да не говорим, че за решаването му не спомага и показа на такива заглавия в рамките на фестивали като „София филм фест”, чиято единствена причина за съществуване са рекламните бюджети, които имат да реализират определени компании. Западащият като качество на предлаганите продукции с всяка изминала година фестивал продължава да е нещо като програма на Социалното министерство, щедро раздавайки безплатно по-голямата част от местата в мизерните зали, за които нормален човек едва ли би си платил билет така или иначе. Цяло щастие за най-върлите киномани е тазгодишното партньорство на Синеплекс, благодарение на което редица заглавия ще може все пак да се видят в човешки условия. Защото дори зала 1 на НДК при откриването с „Черен лебед” доказа, че разполага с морално остаряла техника, която само пречи за правилното възприемане на филмите.А ако организаторите искаха „София филм фест” поне малко да прилича на някой от големите европейски фестивали, то те можеха за 15-ия си рожден ден да измислят някаква статуетка, която да връчват на почетните си гости, а не просто да им дават някаква грамота, която лесно да забуташ между останалите документи.Иначе „Черен лебед” е филм, който дори да се бе появил в България още преди месеци едва ли щеше да се конкурира с вървящите към вече задължителния пакет кола-пуканки „щедьоври” като „Туристът” и „Запознай се с малките.”Две години след безобразния пладнешки обир, който Академията врътна на „Кечистът” и в частност Мики Рурк, Аронофски смело захвърли в лицата на членовете й нова порция брутална реалност примесена с тихата лудост на Натали Портман, която постепенно набира скорост, за да помете всичко по пътя си и да докаже нагледно, че изкуството съвсем буквално иска жертви.Заради малцината, които все пак още не са се докоснали до лебедовата песен на Аронофски и Портман няма да навлизаме в анализ на случващото се във филма, но за сметка на това си струва да обърнем внимание върху изпълненията на актьорския състав.За съжаление в България не сме имали възможност да видим легално нито една от конкурентките на Портман за „Оскара”, така че трябва да приемем на сляпо нейното преимущество спрямо изпълненията на Никол Кидман, Анет Бенинг, Мишел Уилямс и Дженифър Лорънс. Както на всички е известно редица „Оскари” се раздават поради политически или икономически причини, но в случая трябва да отдадем дължимото на актрисата, която е видно, че влага сърце и душа в ролята на Нина Сейърс, за да „изтанцува” най-доброто съчетание в досегашната си кариера.Поради някакви необясними причини Барбара Хърши и Мила Кунис получават повече признание отколкото е необходимо, докато в същото време Венсал Касел напълно незаслужено остава извън коментарите към филма. Единственото логично обяснение е константно високата класа на французина, която винаги автоматично вдига нивото на продукциите, в които той участва.Касел е както винаги магнетичен и приковава вниманието във всеки кадър, в който присъства, а отредената му роля на своеобразна змия в райската градина щеше да е напълно заслужено да получи признание под формата на номинация за някои от престижните филмови награди. Кратка поява има и Уинона Райдър, която е почти неузнаваема като застаряваща прима балерина тръгнала по пътя на самоунищожението.Операторът Матю Либатик и композиторът Клинт Мансел оставят своя характерен отпечатък в рамките на поредното си сътрудничество с Дарън Аронофски и без съмнение допринасят в огромна степен за въздействащия краен резултат.„Черен лебед” определено не е лесносмилаем филм и не е подходящ за хора с по-слаба психика. Това е суров, първичен и откровен материал за потиснатите желания и болните амбиции; за невиността, която бива погълната от мрака; за мимолетността на красотата; за унищожителното вманиачаване, на което ние хората сме способни, и което може да помете милиони, ако намери път навън.И макар и да разказва за нещо толкова красиво за страничния наблюдател, колкото е балета, то „Черен лебед” е далеч по-безкомпромисен и лишен от грам светъл лъч за разлика от „Кечистът”, така че зрителите не трябва да се водят от спомените си за постановки на Лебедово езеро, които може да са гледали.И „Кечистът”, и „Черен лебед” обаче безспорно са два истински шедьовъра на съвременното американско кино и за зрителите ще е безкрайно любопитно да видят как техния създател ще остави отпечатъка си върху нещо толкова комерсиално като продължението на „Х-мен Началото: Върколак.” ... още »