Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
от Стефан ДимовСлед като по една или друга причина, родните кино разпространители не ни предоставиха следните филми на големия Екран, алтернативите остават малко - пътуване в чужбина, за да можем все пак да ги гледаме на кино; пътуване до някой град с население над 100 000 (където думата „видеотека” все още не е отживелица), за да можем да ги купим или наемем на dvd / blu-ray с няколкомесечно закъснение, или най-вероятното – ежедневно отваряне на торентите, чакайки въпросните заглавия с по-добро качество.Чудовища MonstersСветовна премиера – 03.12.2010Световни приходи – 1.5 милиона долараВъпреки, че голяма част от младата консуматорска публика определя филма като „гледал съм доста тъпи филми обаче тоя няма равен, във филма не става абсолюно нищо“, „Monsters” на Гарет Едуардс е един ФЕНОМЕНАЛЕН филм, феноменален не с фиииииууууууиииууу, взривове, пукотевици, неспирен екшън, адска динамика, покъртителен CGI и т.н., и т.н. ... Феноменален с красотата и чистота си. Солидна и много премерена човешка драма, разиграваща се на оригиналния научно-фантастичен и апокалиптичен фон, нищо прекалено, нищо излишно, нищо недостатъчно.Въздействащи герои, вплели съдбите на коренно различните си животи в една. Искренна игра, заслужаваща големи награди, силно обкръжение от натуршчици. Истинско постижение в киното, неслучайно предизвикало фурор сред фестивали за независимо кино, критици, списания и кино форуми. Направен с по-малко от половин милион долара ...Загубеняците The LosersСветовна премиера – 23.04.2010Световни приходи – 29 милиона доларакакво изпуснахме от филма – Солидно развлечение, изгарящо-съблазнителната Зоуи СалданаУчебник за това, каква трябва да бъде една екшън комиксова адаптация – забавна, динамична и най-вече стилизирана. От началните надписи през героите, действието, екшъна, обратите, хумора, злодея и ... крайните надписи, всичко е изцяло в духа на комиксовото усещане, което носи една много приятна наслада (точно нещата, които аз лично не почувствах в „БСП – Бесни Страшни Пенсии“). Много приятната изненада e ролята на Джейсън Патрик като Макс – чудат злодей, какъвто рядко можеш да видиш. Учудващо слабо представяне в американския и световен бокс офис.Легенда за Пазителите Legend of the Guardians: The Owls of Ga'HooleСветовна премиера – 24.09.2010Световни приходи – 138 милиона долараКакво изпуснахме от филма - SLOW MOTION, какъвто не се среща често; древни легенди и семейна топлота ... в 3DВечната борба между доброто и злото този път е представена в лицето на говорещи нощни птици – сови, с човешки маниери. С леко и приятно начало, „Легенда за Пазителите“ прераства в един истински епос, в който визионерът Зак Снайдър вкарва своят неповторим допир, познат от „300“ и „Пазителите“.Освен известните запазени марки на режисьора (засилена употреба на забавени кадри и голяма наситеност на цветовете), филмът изумява с човекоподобните изражения на героите и гласовата игра на актьорите, изразителна до толкова, сякаш гледаме „Карибски пирати“.Злокобен остров Shutter IslandСветовна премиера – 19.02.2010Световни приходи – 294 милиона долараКакво изпуснахме от филма – Най-добрата роля на Лео Ди Каприо; 2 часа и 20 минути, през които буквално не знаеш къде се намираш.Не мога да си представя, какво е усещането да гледаш толкова „болен“ филм на кино ... за жалост няма и да разбера. С тази психарска лента, Мартин Скорсезе пренарежда собствените си „граници“ за кино, изграждайки смачкващо-мистериозна атмосфера и прогресивното деразвитие на героя.Скорсезе ни дава много точно тълкуване на думата напрежение, а дързостта му превръща „Злокобен остров“ в неговия най-печеливш във финансово отношение филм. Чисто и просто, вторият най-добър психотрилър, който някога съм гледал.Кошмари на Елм Стрийт A Nightmare on Elm StreetСветовна премиера – 30.04.2010Световни приходи – 115 милиона долараКакво изпуснахме от филма – Влизане в сънищата, водещо до реакция тип: „пффффф какво беше това?“; Сцена със сняг в стаята ...След като видях за първи път (а по-късно за стотен) трейлъра на филма, „Кошмари на Елм Стрийт“ се превърна в едно от най-силно очакваните събития в живота ми, което така и не дочаках подобаващо ... Като история и драматургия, римейка не предлага нещо особено или много по-различно от оригинала. Наблюдават се немалко клишета, често срещани в съвременния хорър, но въпреки това има нещо силно привлекателно във филма.Дебютна лента на Самюел Байер, „Кошмари на Елм Стрийт“ доказва за пореден път, че кинотворците, работели като режисьори на музикални видеоклипове и реклами, обръщат ОГРОМНО внимание на цветовете и цялостната визия на филмите си (пр. Ридли Скот, Дейвид Финчър, Майкъл Бей, Зак Снайдър и т.н.). ... още »
Холивудската звезда Джордж Клуни ще се присъедини към носителката на “Оскар” Сандра Бълок в режисирания от Алфонсо Куарон фантастичен трилър “Gravity”. Ролята на Клуни няма да бъде голяма, но за сметка на това ще е важна за сюжета на филма.Представител на актьора потвърди информацията и по този начин се сложи край на множеството спекулации относно това кои актьори ще участват в този дълго отлаган проект.През месец септември бе съобщено, че режисьора е поверил двете главни роли на Натали Портман и Робърт Дауни-мл, но поради причини свързани с графиците и заплащането на актьорите, те не подписаха договори за участия.Преди това, интерес към филма бяха изявили актрисите Анджелина Джоли, Росарио Доусън, Наоми Уотс, Марион Котияр, Скарлет Йохансон, Сиена Милър и Оливия Уайлд.Сюжетът на “Gravity” ще разказва за жена-астронавт (Бълок), която попада в смъртоносен капан, след като астероиден дъжд унищожава голяма част от космическата станция, в която тя и нейните колеги се намират. Хора близки до продукцията я определят като смесица от популярните филми “Корабокрушенецът” на Робърт Земекис и “127 часа” на Дани Бойл.Тъй като действието на филма ще се развива почти изцяло в затворено пространство, преди няколко месеца продуцентите заявиха пред Hollywood Reporter, че главната роля трябва да бъде изпълнена от актриса, която е достатъчно позната на широката публика и достатъчно талантлива, за да изнесе целия филм на плещите си. Затова не е случайно, че студиото Warner Bros се е спряло на Сандра Бълок, която е не само популярна в целия свят, но и спечели “Оскар” за изпълнението си в миналогодишния хит “Сляпата страна”.Партньорът на Бълок, Джордж Клуни, ще заснеме всичките си сцени за около две седмици. Той ще бъде в ролята на астронавт, който заедно с главната героиня се превръща в затворник на полуразрушената космическа станция.“Gravity” ще бъде заснет в 3D формат, а бюджетът с който ще разполага режисьора се равнява на 80 милиона долара. Сценарият е дело на брата на Алфонсо Куарон, Джонас Куарон (“Момче и неговата обувка”) и Родриго Гарсия (“Майка и дете”), а продуценти на филма ще бъдат Дейвид Хейман (“Хари Потър и даровете на смъртта: Част 1”), Тод Мойър (“Бодлива тел”) и Лин Харис (“Сблъсъкът на титаните”).Снимките на триизмерния “Gravity” започват през пролетта, а световната премиера ще се състои през 2012 година. ... още »
Преди две седмици започнаха снимките на семейната комедия “Mr. Popper's Penguins”, в която ще видим звездата Джим Кери. Филмът ще е свободна екранизация на едноименната книга за деца, дело на писателите Ричард Атуотър и Флорънс Атуотър, и публикувана през далечната 1938 година.Сюжетът на филмовата версия ще разказва за влиятелния нюйоркски бизнесмен Попър (Кери), който неочаквано и с нежелание се превръща в новия собственик на шест малки пингвина. Срещата на Попър с животните, променя изцяло живота му.На снимките от снимачната площадка в Ню Йорк се виждат не само звездата на филма, Джим Кери, но и два от общо шестте истински пингвина, които ще му партнират. Освен Кери и пингвините, в лентата ще видим и актьорите Филип Бейкър Хол (“Скалата”), Карла Гуджино (“Единствения”) и Офелия Ловибонд (“Оливър Туист”).Режисьор на “Mr. Popper's Penguins” е Марк Уотърс, известен с работата си върху “Шантав петък”, “Гадни момичета” и “Призраци на бивши гаджета”. Според него, въпреки някои промени, филма ще запази духа на книгата.Уотърс: “Колкото и добра да беше оригиналната история, всички знаехме, че ще се наложи да променим някои неща. Книгата е страхотна, но трудното за нас беше, че тя описва света през 30-те години на миналия век, което не би било проблем ако действието на филма ни се развиваше тогава. Но още от самото начало, заедно със сценаристите, искахме действието да се развива в наши дни. Но това не значи, че сме променили всичко. Основната сюжетна линия, която разказва за отношенията между Попър и пингвините, е запазена и съм сигурен че феновете на книгата ще останат доволни.”Адаптираният сценарий на “Mr. Popper's Penguins” е дело на Джаред Стърн (“Гръм”), Шон Андърс (“Джакузи - машина на времето”) и Джон Морис (“Тя не ми е по джоба”), а продуценти са Джон Дейвис (“В тила на врага”), Джонатан Фили (“Блокада”) и Джоел Готлър.Снимките на филма вече започнаха, а от студиото Twentieth Century Fox потвърдиха, че световната премиера ще бъде на 12 август, 2011 година. ... още »
От Александър РайчевСЛЕДВАЩОТО НИВО Е ТУК!Основната функция на киното от самото начало до ден днешен е да забавлява. Да, киното, както и всяко друго изкуство, може да разглежда и пречупва през изразните си средства множество сериозни теми и редовно го прави изключително успешно.Истината е обаче, че публиката иска бягство от реалността и възможност да се пренесе в един магически свят, който представя ситуации и герои без аналог в ежедневието ни, приканващи ни да мечтаем и да се завръщаме отново и отново към тези, успели да се откроят сред болшинството и да оставят траен отпечатък в историята на киното и световната култура.През далечната 1977 година Джордж Лукас постави началото на една космическа сага в чиято основа е вечната битка между доброто и злото. Оригиналната трилогия „Междузвездни войни”, създадена с наличните за времето си технически средства, остава еталон за развлекателно кино от най-висша класа и в съзнанието на милиони никога няма да бъде изместена от пиедестала си, независимо колко по-развити са специалните ефекти в днешно време.През изминалата 2009 човекът създал едни от най-култовите продължения за всички времена („Терминатор 2”, „Пришълците”), Джеймс Камерън, успя да прескочи собвствената си летва, поставена преди 15 години с „Титаник”, и благодарение на разработената от самия него технология да представи едно напълно ново изживяване с „Аватар”. Тази 3D епична творба изтри написаното до момента на дъската и положи основите за развитието на киноиндустрията в идните десетилетия.Годината е 2010. Датата – 17 декември. На екран излиза „Трон: Заветът”.Мнозина, сред които и авторът на настоящата статия, бяха изпълнени с дълбок скептицизъм пред идеята на Walt Disney Pictures да възродят не особено доходоносна, но придобила култов статус фантастика и да създадат филм, който да се опита да надмине „Аватар” във всеки един технически аспект и да предостави качествено ново изживяване на презадоволената и отегчена публика.Сега настъпи време за истината. А истината е за всекиго различна.Както има фенове на „Междузвездни войни” и фенове на „Стар Трек”, така оттук насетне ще има без съмнение и разделение между почитателите на „Аватар” и тези на „Трон: Заветът”.На пръв поглед приликите не са малко – висок бюджет, фантастичен сюжет, сложни специални ефекти.Но и разликите никак не са малко.Докато епосът на Джеймс Камерън заслужено бе обвинен в липсата на каквато и да било оригиналност на сценария, заемайки директно от предишни успешни филми, то „Трон: Заветът” поне черпи вдъхновение от конкретно заглавие и се явява своеобразно негово продължение, което обаче стои като отделен завършен филм.Това, което се явява върхът в кариерата на Камерън и плод на 30 годишната му кариера е безпроблемно достигнато от дебютанта Джоузеф Касински, който може и да има опит в създаването на клипове със специални ефекти, но никой досега не му е поверявал филм за 200 милиона долара и срок под 2 години за завършването на продукция от такъв мащаб и сложност.Всеки човек гледал „Аватар” споделяше, че е очарован от природните картини на един измислен свят, които са наистина феноменално достоверни и подробни. Останалото обаче е една крайно опростена битка между доброто и злото, която по-скоро приляга на филм, произведен от Walt Disney.В случая Disney поема огромен риск, придавайки на „TRON: Заветът” едно далеч по-мрачно и задълбочено измерение, което далеч не е насочено към семейната публика като основна таргет аудитория.Докато „Аватар” е просто приключенски филм в екзотична среда, то „Трон: Заветът” се доближава много повече до идеята за научна-фантастика и с помощта на епичната музика, създадена от дуото Daft Punk, навява по-скоро асоциации с култови класики като Blade Runner.Оригиналният „Трон” излиза в една и съща година с Blade Runner, но сега близо 30 години по-късно „Трон: Заветът” доразвива темата за раздвоението на собствената ни идентичност. Бидейки умалени копия на Създателя ние се самозабравяме в манията си за величие и ставаме по-изкуствени от изкуствените форми на живот, които сами сме създали. В търсене на несъщестуващ перфектен свят ние пропускаме съвършената магия на живота, който тече в и около нас, и както Blade Runner преди много години, така и днес „Трон: Заветът” идва, за да покаже, че желанието за живот е водещо и способно да превърне изкуствено създадените ни подобия в по-истински от самите нас. Същевременно самите ние, хората, сме единственият вид способен да заличи сам себе си в маниакален стремеж за прочистване на биологичния материал – споменът за Хитлер и Сталин е все още пресен в съзнанието на милиони, а в „Трон: Заветът” той получава своята персонификация в лицето на програмата Клу, която просто следва сляпо начертания план, така както милиони сляпо са следвали и ще следват лудостта на малцина без да поставят на по-нататъшен размисъл първоначално заложената цел.Disney заслужават похвала и с включването на язвителни коментари по отношение политиката на големите корпорации като Microsoft, чиято основна цел е да забогатяват на гърба на милиони и милиарди хора по целия свят, предлагайки продукти на изкуствено завишени цени. Подобно осъждане може да изглежда странно от страна на компания, която е само 6 места след Microsoft в класацията на глобалните брандове, и която в последно време се отказа от филмите за възрастни в името на семейната публика, но в същото време е напълно логично парче от пъзела на една творба, която иска да остави трайна следа във всяко едно отношение.Семейната линия разбира се не е пропусната с отношенията между баща и син, които са принудени да преодолеят времето и пространството, за да бъдат отново заедно.И все пак революционно новото в „Трон: Заветът” не са идеите, заложени в сценария, а уникалната визия допълнена по съвършен начин с вече споменатия саундтрак на електронното дуо Daft Punk и пълнокръвен симфоничен оркестър. Съчетанието им в IMAX 3D Digital е изживяване без аналог в историята на кинопоказа, а за щастие на българската публика то е достъпно и в нашата родина. Обичайно сме свикнали да се оплакваме, че даден филм не се разпространява в България или че нямаме най-добрата технология за показ, но в случая повод за извинение няма, ако същите хора, които препълниха салоните за „Аватар” по неведоми причини, не отидат да преживеят най-новото предложение на Walt Disney Pictures.В много отношения „Трон: Заветът” отдава почит именно на „Междузвездни войни” с дребни детайли и цели епизоди, пренасяйки споменът за 1977 в настоящата 2010, като с помощта на съвременната технология създава фантастична поезия, която има всички шансове да се помни поне още 33 години.Реверанс към образа на Оби-Уан Кеноби, пресъздаден на екран от великия Алек Гинес, е изпълнението на една от живите легенди на американското кино – Джеф Бриджис, който успява да затвърди спечеления по-рано през годината "Оскар" с роля, която ще достигне до най-широк кръг хора от всички възрасти и може да остане ролята, с която да бъде запомнен завинаги, независимо от всички останали изпълнения през дългата му кариера. С образа на остарелия и помъдрял Кевин Флин сценаристите отново заслужават само адмирации, защото са се възползвали и от филмографията на актьора, като на моменти на сцената проблясва Пичът от „Големият Лебовски”, за да изтърси реплика от сорта на „Сериозно ми разваляш дзена, човече!”, с която да разведри настроението.Оливия Уайлд е очарователна в ролята на невинната Куора, за която всичко човешки присъщо е ново и интересно. Искреното вълнение и любопитство на една изкуствена форма на живот идва да ни напомни, че често приемаме света за даденост и пропускаме да се радваме на най-простите и достъпни неща като слънчевата светлина и полъха на вятъра. Същевременно нейната решимост и себеотрицание са заразителни, защото показват, че и едно привидно крехко създание може да постигне много, когато има свои мечти и надежди.Отбелязване заслужава кратката, но запомняща се поява на Майкъл Шийн. Актьорът е във вихъра си като налудничавия и манипулативен съдържател на лъскав бар, който плете собствени коварни планове без да осъзнава, че сам може да падне в капана. Изпълнението е като излязло от филм на Тим Бъртън и спокойно може да конкурира някои от най-шантавите образи на Джони Деп.Няма как да не споменем и Гарет Хедлънд, който влиза в централната роля на Сам Флин и се явява пътеводителя на зрителите в дигиталния свят на „Трон: Заветът”. Хедлънд е малко или много в положението на Хейдън Кристенсен, който преди години отнесе немалко критики покрай изпълнението си в новата трилогия „Междузвездни войни”, но в крайна сметка се утвърди в Холивуд и редовно получава роли в различни проекти. Преимуществото от участието във филм като „Трон: Заветът” е, че независимо от реакцията на публика и критика, то поне всички вече ще знаят името ти и ще очакват следващия ти ход. Колкото и да се изпише за дебюта на Джоузеф Касински все няма да е достатъчно, защото трудно може да се посочи по-впечатляващ начин да влезеш в редиците на водещите режисьори, които в идните години ще се съревновават да разширят границите на вече постигнатото.„Трон: Заветът” е гениална творба, която може гордо да носи името си, защото определено е едновременно най-добрият възможен комерсиален филм и послание да бъдем по-човечни, да не оставяме мечтите си да умрат и да се борим за тях до последно.Тези, които го пропуснат могат само да съжаляват.Тези, които го гледат могат само да се пристрастят и да искат да го гледат отново и отново, защото със сигурност скоро няма да видят нещо подобно.Нека играта да започне... ... още »
Този месец започват снимките на ансамбловата драма “Ten Year”, която ще отбележи режисьорския дебют на сценариста Джейми Линдън. Линдън привлече вниманието на холивудските продуценти благодарение на сценария си за тазгодишната романтична драма “С дъх на канела”, в която участваха младите звезди Чанинг Тейтъм и Аманда Сийфрид.Според източници, именно Тейтъм, който не само ще участва, но и ще продуцира предстоящия “Ten Year”, е предложил на Джейми Линдън да поеме режисурата.Сюжетът на “Ten Year” ще разказва за група приятели които се събират отново, десет години след дипломирането си. Според режисьора Линдън, филма ще се фокусира върху историите на няколко “доста интересни герои и техните напрегнати взаимоотношения”. Главните роли в лентата ще бъдат изпълнени от Ана Фарис, Крис Пайн, Чанинг Тейтъм, Кейт Мара, Джъстин Лонг, Джон Красински, Хейли Дъф, Антъни Маки, Джена Дюън и Крис Прат. А само преди ден Hollywood Reporter заяви, че актьорът Оскар Айзък, който участваше в хита на Ридли Скот “Робин Худ”, също се е присъединил към актьорския състав на “Ten Year”.В скорошно интервю, Чанинг Тейтъм заяви, че сценария е един от най-добрите които е чел и ролите във филма са написани специално за този актьорски състав. Освен, че ще режисира, Джейми Линдън е и главен сценарист на лентата, която ще разполага с бюджет от 30 милиона долара.Независимите филмови компании Temple Hill и 33andOut Productions наскоро закупиха сценария на “Ten Year” и ще разпространяват готовия филм по света.Звездата Чанинг Тейтъм продуцира заедно с Марти Боуън (поредицата “Здрач”), Рийд Каролин (“Невъзможно завръщане”) и Уик Годфри (“Пришълецът срещу хищникът”).Снимките на “Ten Year” започват след няколко дни в щата Ню Мексико, а премиерата е насрочена за края на следващата година. ... още »
Според Los Angeles Times, английския комик Саша Барън Коен, който доби световна популярност благодарение на участията си в хитовете “Борат” и “Бруно”, най-вероятно ще изпълни главната роля в холивудския римейк на известния испански филм “Torrente”.Въпреки че все още няма подписани договори, източник от студиото New Line Cinema заяви, че Коен е най-правилния актьор за ролята.В оригиналния филм от 1998 година, главната роля бе изпълнена от Сантиаго Сегура, който и досега е един от най-популярните комедианти в Испания. Сюжетът на филма разказва за Хосе Луис Торенте – бивш полицай, уволнен заради непристойното си държание, расистки изказвания и множеството обвинения в корупция. Но факта че вече не принадлежи към полицията не може да спре Торенте, и той решава да раздава собствено правосъдие в квартала в който живее. Успехът на комедията в испаноговорящия свят позволи на Сантиаго Сегура да участва в още две продължения, които също се превърнаха в хитове.Според източници близки до LA Times, Саша Барън Коен е голям почитател на филмите от поредицата “Torrente” и още преди два месеца е изявил силен интерес към американския римейк. Актьорът вече е имал няколко срещи с ръководството на студиото New Line Cinema, което притежава правата на бъдещия филм, но не се знае дали е бил подписан договор за участие. Сценарият на холивудската версия, който е почти завършен, е дело на Алек Бърг (“Котка с шапка”), Джеф Шейфър (“Евротрип”) и Дейвид Мандел (“Зайнфелд”). Все още не е избран режисьор, но според непотвърдени източници, Лари Чарлс (“Борат”) е най-вероятният кандидат.При всички положения, ще отнеме време преди холивудския римейк да достигне до световните киноекрани. Причината за това е, че до един месец се очакват да започнат снимките на комедията “Диктаторът”, в която Саша Барън Коен ще изпълни двете главни роли: на наперен козар и на свален от власт диктатор, който се загубва в Америка.Ако всичко протече по план, снимките на новия “Torrente” ще започнат веднага след това. От студиото New Line Cinema се надяват филма да бъде готов до 2013 година. ... още »
Студиото Vanguard Films заяви, че е привлякло номинирания за “Оскар” Майк Джонсън да режисира анимационната продукция “Магьосникът от Оз”, която ще комбинира компютърно генерирани ефекти и класическа куклена анимация в стила на “Кошмари преди Коледа” и “Коралайн и тайната на огледалото”.Въпреки че е работил като аниматор в продължение на години, Джонсън доби популярност през 2005 година, когато заедно с Тим Бъртън пое режисурата на “Булката труп”. Озвучената от Джони Деп анимационна продукция се превърна в международен хит и бе номинирана за “Оскар” в категорията “Най-добър анимационен филм”.“Майк Джонсън притежава невероятен талант и е един от пионерите в жанра на куклената stop-motion анимация. Всеки който е имал удоволствието да гледа “Булката труп”, знае какво ще получи от филм режисиран от Майк. Всички от Vanguard Films смятаме, че в неговите ръце “Oz Wars” ще се превърне в завладяващо и емоционално филмово преживяване за публиката в целия свят, заяви президента на Vanguard Films, Джон Уилиямс.Според Уилиямс, “Oz Wars” ще представлява модерна и по-безкомпромисна версия на класическата детска новела “Магьосникът от Оз”, дело на писателя Лаймън Франк Браун. Действието ще се развива в наши дни, а главната героиня Дороти и нейните приятели ще бъдат въвлечени във фантастичен свят на свръхестествени войни, вещици, черни магии, бойни изкуства и най-различни чудовища.Джон Уилиямс: “Oz Wars”, за разлика от повечето подобни анимационни продукции, няма да е предназначен единствено за деца. Светът на Оз, в който ще се развива голяма част от действието, ще бъде създаден с помощта на stop-motion анимация, а повечето герои ще бъдат кукли, чиито движения ще усъвършенстваме чрез компютърни ефекти. Ще създадем един мрачен, секси и опасен свят, който ще допадне на хората от всички възрасти.”Адаптираният сценарий на “Oz Wars” е написан от Робърт Морланд (“И не заживели щастливо”) и Атена Гам (предстоящия “Alien Rock Band”), а Джон Уилиямс (“Шрек завинаги”) ще продуцира заедно с Майк Джонсън.Работата по анимационния филм вече започна, а световната премиера е насрочена за 2012 година. ... още »
Носителят на “Оскар” Никълъс Кейдж е подписал договор за участие в криминалния екшън-трилър “Medallion”. Звездата от “Да напуснеш Лас Вегас” ще изпълни главната роля на професионален крадец, който има на разположение само няколко часа за да открие отвлечената си дъщеря.Режисурата на филма е поверена на англичанина Саймън Уест, известен с филмите си “Когато звънне непознат” и “Лара Крофт: Tomb Raider”.“Medallion” ще отбележи второто сътрудничество между Никълъс Кейдж и Саймън Уест, след хитовия екшън “Въздушен конвой”. Преди да бъде обявено, че Кейдж е бил избран за ролята, във филма щяха да участват звездите Клайв Оуен и Джейсън Стейтъм, но тъй като снимките бяха отлагани многократно, те се насочиха към други проекти.Вече разполагащ с актьор за главната роля, режисьора Уест започна подготовката за снимки и заяви, че “Medallion” ще комбинира най-доброто от филмите “Твърде лично” и “Колекционерът”.Уест: “Отне ни доста време докато организираме всичко свързано с този филм. Сценарият стоеше в офиса ми в продължение на година и половина – работил съм по няколко големи филма, но “Medallion” е първия за който ми се наложи наистина да почакам преди да получа одобрение от студиото.В началото, продуцентите ми казаха директно, че сюжета на филма прилича прекалено много на “Твърде лично” и затова се наложи да направим някои значителни промени в сценария. Не знам дали тези промени ни помогнаха да получим одобрението, а и честно казано, това не ме интересува. Единственото което знам е, че разполагаме със страхотна история, която със сигурност ще държи зрителите в постоянно напрежение. Става дума за баща, търсещ отвлечената си дъщеря, която е заключена в едно от хилядите таксита в Ню Йорк. В основата си, историята е праволинейна, но ще има и няколко неочаквани обрата. Много се радвам, че ще мога да заснема филма в Ню Йорк, който според мен е едно великолепно място за снимки.”Сценарият на “Medallion” е дело на дебютанта Дейвид Гугенхайм, а Макджи (“Терминатор: Спасение”), Матю Джойнс (“Тайната на Монакър”), Джеси Кенеди (“Бруклинските стражи”) и Мери Виола (“Лоши момчета 2”) ще продуцират лентата. Компаниите Millennium Films и Wonderland Sound and Vision отпуснаха нужния бюджет и ще поемат разпространението на филма по кината.Снимките на “Medallion” започват в началото на 2011 година, а световната премиера ще се състои през 2012. ... още »