ТРАНСФОРМЪРС: ВЪЗХОДЪТ НА ЗВЕРОВЕТЕ ПРЕНЕСЕ ЗРИТЕЛИТЕ В НАЕЛЕКТРИЗИРАЩ СВЯТ СЪС СПЕЦИАЛНО СЪБИТИЕ В СОФИЯ
Ново вълнуващо видео ни отвежда зад кадър на мащабната продукция
От 9 юни, Трансформърс: Възходът на зверовете издига любимата вселена на Трансформърс до вълнуващи висоти на големия екран и представя на публиката върховната битка за оцеляване, в която Оптимус Прайм и Автоботите се съюзяват с нов, поразителен вид Трансформъри – Максималите. Заедно те се изправят срещу най-страховитите си врагове досега – мрачна сила от Десептикони и мистериозна нова заплаха – Уникрон!
Вълнението достигна своя връх с представянето на дългоочаквания блокбъстър на специално събитие, което се проведе вчера, 7 юни, в Cinema City Парадайс и отбеляза завръщането на емблематичния франчайз в подобаващия 4DX® формат, където екшънът на екрана оживява с умопомрачителни ефекти. Технологията 4DX® пренася зрителите направо в сърцето на действието. Най-нетърпеливите фенове и популярни личности бяха сред избраните гости, които навлязоха в изцяло ново измерение, усетиха грохота на мощните стъпки на Оптимус Прайм и се потопиха в екстремни преследвания и експлозивни сблъсъци, като се превърнаха в активен участник в битката срещу злото.
Ново екзклузивно видео зад кадър отново доказва защо франчайзът е толкова специален. Заедно с режисьора Стивън Кейпъл Джуниър и част от актьорския състав се озоваваме на впечатляващо пътешествие към едно от чудесата на света, където никога досега не е сниман филм. Присъединете се към пътуването на екипа, който разкрива предизвикателствата, пред които са се изправили, и невероятната атмосфера, която предлага легендарното място Мачу Пикчу, Перу, където протичат голяма част от снимките. Надникнете в създаването на сензационната продукция и завладяващия свят на 90-те години на миналия век, чиято атмосфера е умело претворена на екрана – от култовата музика до модата.
Режисьор на Трансформърс: Възходът на зверовете е Стивън Кейпъл Джуниър (Крийд 2), по сценарий на Джоби Харолд, Дарнел Метайър, Джош Питърс, Ерик Хобър и Джон Хобър. В ролите са Антъни Рамос, Доминик Фишбек, Луна Лаурен Велес и Тоби Уигуе. Питър Кълън се завръща като гласа на Оптимус Прайм, а Рон Пърлман ще бъде лидерът на Максималите Оптимус Праймъл. Като гласове ще чуем още Пийт Дейвидсън, Питър Динклидж и Мишел Йео.
Отключете първичната сила с Трансформърс: Възходът на зверовете от утре само в кината на 3D, 4DX и IMAX 3D.
Кристен Стюарт и Робърт Патинсън - актьорите, които изпълняват главните роли във вампирската сага "Здрач", са прототипи на детски играчки, съобщи в. "Комсомолская правда", цитиран от БТА.Куклите на практика са умалени копия на главните герои в сагата, пуснати на пазара от създателите на "Здрач". Височината на играчките е 17 инча.Това не е първата кукла, която изобразява вампира Едуард Кълън, припомня изданието. През 2009 г., след премиерата на "Здрач", кукла, изобразяваща Патинсън, постави рекорд по продажби на кукли на звезди. Цената й сега варира от 129 до 139 долара.Сред другите артикули, свързани със "Здрач", които могат да се намерят на пазара, е например боя за тяло. С нея цветът на кожата може да стане като тази на прочутия вампир. БТА ... още »
от Здравко ГригоровПонякога филмовите плакати са истински произведения на изкуството. Ако липсват рекламните надписи върху тях, човек може да ги приеме за картини на известен художник. Тези плакати могат да имат свой самостоятелен "живот", съвсем отделен от филмовия. Плакатът на "Падането" например спокойно може да бъде рекламиран като произведение на Салвадор Дали, стига художникът да не беше починал 17 години преди премиерата на филма.Странно защо българските разпростанители много рядко разчитат на този вид плакати за рекламната кампания на филма. И ако за почитателите на "Черният рицар" е разбираемо, че такъв тип плакат не е подходящ за съответната аудитория, то българският плакат на "Една добра жена" със сигурност е привлякъл по-малко публика, отколкото ако беше реализиран този вариант.Личният ми фаворит е плакатът на "Една добра жена", който много добре представя стила на епохата, за която се отнася и изтънчения вкус на Оскар Уайлд, по чиято пиеса е създаден филма.Една добра жена /2004/Черният рицар /2008/Антихрист /2009/Шортбъс /2006/Падането /2006/Сиянието /1980/12 маймуни /1995/ ... още »
Мат ле Бланк сериозно пропадна след като приключиха снимките на "Приятели"."Опита се да старира собствено шоу ("Джоуи"), но беше под огромно напрежение и то бе свалено от екран само след два сезона.Имаше сериозни материални проблеми след това. Най-накрая получи предложение за ново шоу, но офертата не се оказа особено... солидна.Бракът му бе пълен кошмар. Започна да пие. Дженифър Анистън и Къртни Кокс се опитаха да му помогнат, но той отказваше от тях всякакви предложения, свързани с работа", допълва същият източник.Днес, за щастие, и с леко прошарена коса, Мат сякаш отново е в играта, но... " Започна да работи, но продължава с пиенето, споделя близък до звездата.Приятелите му искат да му помогнат, но той не иска да си помогне сам..." ... още »
Както добре знаете, в този блог се пише основно за PC игри, а конзолните появявани са изключителна рядкост… В този ред на мисли, цялата последваща статия е една гигантска рядкост, :D защото по стечение на обстоятелствата ми се отдаде възможност да изиграя титаничният God of War 3 (дълга история) и в последствие… да напиша мислите си по темата (изсипани по-долу).Преди да продължа, моля имайте предвид, че аз се имам основно и преобладаващо за PC геймър, а това реално е първата PS3 игра която изигравам от край до край. Т.е. I am a PS3 n00b! :D И да, всички скрийншоти по-долу са „крадени“ от IGN, защото нямам никаква идея как да правя скрийншоти от PS3. :DЕми – God of War 3… дъ ревю!Историята на първите два GoW-ра, ги познавам само в най-общи рамки от обща култура. Но същност за какво ми е да я знам, при положение, че 3-тата част започва с блед културист, омазан с червена боя, катерещ планината Олимп, на гърба на някакъв титан…. Та зарежете историята, дайте да си говорим за графика… която е наистина майнд блоуинг.От това което по прочетох насам натам, God of War 3 си е истинско постижение в графично отношение, и по този въпрос не може да се спори. Имайки предвид, че играя на 24 инчов монитор, и още след първото „ниво“ си събирах ченето от пода, мога само да си представям какво щеше да стане, ако играех на 40+ инчова плазма. :D BTW чак когато стигнах до финалните надписи осъзнах, че за горе долу 10-те часа който играта ми отне, почти не съм виждал лоудинг, което е повече от похвално. Просто респект към Santa Monica Studio за това което са успели да сътворят, с енджина си, и с харудера на PS3. Резултата наистина е впечатляващ, и мога да напиша поне още няколко абзаца в който обяснявам, колко култова е графиката на играта. Единствената ми забележка, в графично отношение, е че анимацията на Крейтос при катерене изглежда… мега зле. Не знам дали защото съм твърде придирчив, увредил съм се от асасинс крийд и принца на персия, или просто някой си е оставил ръцете, но когато Крейтос се катери (и най-вече виси и се придвижва) нещото изглежда наистина зле, и контрастира ужасяващо много на фона на всички други чудесии и хубавини.Надила някой не знае, но в основата си God of War 3 е чистокръвен Hack and slash. Бих могъл да ви обясня, че играта има 4 основни оръжия, и няколко допълнителни, комбо система и т.н. но това вече със сигурност го знаете. Това което малко ме разочарова като някой който няма опит с поредицата, е че въпреки че играта има 4 основни оръжия, Finishing moves на всички врази са едни и същи, не зависимо от оръжието което използвате. Не че искам да издребнявам, ама щеше да е яко, ако за различните оръжия имаше различни Finishing moves… поне за някой от вразите. За щастие играта „няма празно“ и постоянно има какво да трепете, така че поне на първо изигравне, надали има шанс да се отегчите от повтаряемост. А и с риск да се повторя, всичко изглежда повече от зашеметяващо. Просто Крейтос като ги развърти тия ми ти вериги, и като почне да навързва едни комбота и… абе кърти.И тук стигаме до най-голямата ми мъка с God of War 3 – Quick Time Event (QTE). Ок, разбирам, че QTE-тата са си нещо емблематично за God of War поредицата… ама хората наистина ли се кефят на това?! Смисъл, размазваш някакъв бос от бой, той пада на колене и над главата му се появява гигантски кръгче. Цъкате го, и вместо да се насладите на страхотна финишинг мулв анимация почвате като изоглавен да гледате в кой край на екрана какъв знак, ще се появи за да го цъкнете. Поне Santa Monica Studio са избрали някакъв идиът френдли начин, с изобразяване на X-че, кръгче, триъгълниче и т.н. в кореспондиращата част на екрана (т.е. квадратчето винаги се появява в ляво, кръгчето в дясно и т.н.) иначе най-вероятно щях да си прегриза венити още преди средата на играта. Не знам, сигурно има хора който се кефят на такива неща, и безспорно погледнати от страни, сцените в който Крейтос къса глави изглеждат супер яко, но лично за мен това беше най-досадната част от играта, и на няколко пъти бях готов да я зарежа, просто защото намирам подобни действия за крайно изнервящи и вместо да се насладя на мазалото гледам къде какъв знак ще се появи. А и си личи, че нямам толкова добре развити палци (все пак съм PC геймър) защото не веднъж FAIL-вах, на сцени в който трябваше да помпам кръгче. ВДФ дет се вика. Гледам, че всички разправят, че на normal играта била сравнително лесна. А аз, заради тъпите QTE в лабиринта не издържах и превключих на Easy (при някакъв паякообразен бос). Честно казано, не помня друга игра която да ми се е налагало да игра на Easy… PS3 noob :( И не, принципно нямам нищо против QTE инентите, даже напротив… ама тук са постоянно егати.Иначе да, босовете и вразите са епични, като има няколко босс файтс който дълго ще помня. За разлика от доста други хак енд слаш игри, на който съм попадал, е повече от похвално, че тук към всеки бос трябва да се подходи по точно определен начин… и това е похвално не за друго, ами защото в играта има МНОГО БОСОВЕ. Честно казано, бях доста изненадан от честотата на срещите ми с разни божества. Т.е. браво!BTW това вероятно също е нормално за поредицата, ама в тая игра има ПРИТЕСНИТЕЛНО МНОГО КРЪФФФФ, черва, откъснати крайници и т.н. На моменти чак ми стана гадно… смятай.А и понеже, това е GoW игра, задължително трябвало да се спомене нещо и за секс сцената (която била задължителна за GoW игрите) – eми имате си Афродита. И секс сцената е толкова „подробна“, че няма как да не отбележа, че най-вероятно е там само заради Free маркетинга, който играта е получила покрай скандалите, че вътре има секс сцена. А мен продължава да ме гложди въпроса – защо една секс сцена е толкова проблемна, при положение, че играта е с рейтинг 18, и в нея има толкова много насилие и жестокост, че няколко цици (ще ме извинявате за езика) са и „най-малкият“ проблем?! Ако някой случайно я е пропуснал, има я публикувана тук – God of War 3 sex scene is here (18+).Но да не се отплесвам твърде много, освен рязането на глави, и късането на крайници играта има няколко откъса с чистокръвен платформинг, и някакви пъзел елементи. Или поне така пише в интернет. Аз лично смислени пъзели, в тази игра не видя. Освен ако „Дръпни тая ръчка“ и „премести тоя кашон ей там“ не се наричат пъзели, ама по мое време пъзел беше нещо друго. Очевидно е, че авторите са се съсредоточили върху безмозъчен екшън, и в интерес на истината в случая това е напълно ок, просто ми става смешно, като прочета, че в God of War 3 имало моменти който ще ви накарат да си напънете сивото вещество.Най-фрапишращ обаче, ми беше един „пъзел“ в който имате нещо като гигантски музикален инструмент, и трябва да натискаш бутони на джойстика за да нацелваш едни „ноти“. Честно казано, не помня друг път да съм се нервирал толкова много на игра. Ако PS3 контролера беше мой, най-вероятно вече щях да съм го натрошил заедно с диска на играта! А ако исках да цъкам бутони за да нацелвам ноти… щях да играя гитар хиру егати!Относно платформинга – през повечето време нямах сериозни проблеми, изключения бяха няколко момента в който камерата решава да прави кофти експерименти, и спомага за скоропостижната кончина на Крейтос.И като казах камера – режисьора да бъде уволнен, веднага! God of War 3 има смазващо добре изглеждащи нива. Доста често обаче, когато се намирате на някоя движеща се платформа или нещо такова, играта поема контрол върху камерата… и ви показва възможно най-безсмисленото нещо което може да се покаже. Да речем, че имате смазващо добре изглеждаща планина, платформа и Крейтос. Еми най-вероятно камерата ще се фокусира върху сандала на Крейтос. Просто нямаше как да си задам въпроса, ВДФ?! и защо бе!?А понеже за n-ти път споменавам нивата – в GoW 3 има изключително добри попадения. Като почнеш от битки който се водят върху някой титан, и стигнеш до „летящите нива“ който наистина спират дъха.BTW ако ми кажете кой кретен, е решил движението с десният стик нагоре и надолу да е инвъртнато в участъците в който „летите“, лично ще ходя да го пребия с контролера на PS3-то. Няма как да не отбележа и факта, че играта е болезнено праволинейна, в което принципно няма нищо лошо… ако не бяха невидимите стени. Просто има няколко момента който са направо тъжни, защото е повече от очевидно, че може да се мине от там, но някой е решил, че не трябва да се минава от там и е сложил невидима стена. На всичкото отгоре, в контраст с някой от изключително интересните нива, има други който са прости, скучни и обикновени. Което може би щеше да е нормално в други, игри, но при положение, че започваш с битка на гърба на Титан, няма как да не очакваш да чуеш възмущението ми от наличието на „обикновени нива“. :DОт към аудио, почти всичко е чудесно, въпреки, че няма нищо което да мога да изтъкна като изключително добро. BTW с риск група фанатизирани PS3 фенове да ме чакат с контролери пред блока – войс актинга на Крейтос е отвратителен. През повечето време Terrence ‘T.C.’ Carson \актьора дето озвучава\ звучи все едно се е затворил в тоалетната и напъва ли напъва.Историята (въпреки че не съм запознат в детайли с предишните две) определено ми хареса, и безспорно това преобразяване на Гръцката митология ми допадна доста. Само не разбрах, наистина ли е нужно Крейтос да е чак такъв г*з през цялата игра? Вярно, че нямам основата на първите две, но някак ми се стори, че авторите малко са се поуляли…Eми т’ва е. Аз друго за GoW 3 не се сещам, така че освен да давам оценка? Заключението на един PS3 n00b и PC геймър, случайно попаднал в света на Sony е – 7.5 от 10. И понеже нямам оценка 7.5 – 8/10.Ако имате PS3 и се кефите на хак енд слаш игри (и нямате проблеми с кофите кръв), надали има някаква основателна причина да пропуснете, да разцъкате God of War 3. ... още »
Неувяхващата холивудска звезда Хелън Мирън се изказа доста остро и критично относно романтичните филми, добили популярност напоследък. Актрисата сподели, че стане ли въпрос за филмирана романтика, просто не й понася.„Не харесвам особено любовните филми. И наистина мразя да се говори за чувства. Явно съм мъж под прикритие в това отношение", сподели звездата пред Reuters.Актрисата, чийто последен филм „Love Ranch" наскоро излезе на голям екран, не пропусна да заклейми и заглавия като сагата „Здрач".„Дори не ми харесва да гледам как двама души се целуват на екрана", отсече 64-годишната дама. „Последната лента, в която участвам, е точно толкова романтична, колкото мога да понеса".За разлика от „Здрач", който е комерсиален хит с нас 1.1 милиарда долара приходи, „Love Ranch" е нискобюджетна продукция, в която историята проследява романтичната връзка между Грейс (Мирън) и съпруга й Чарли (Джо Пеши). Филмът разкрива сложността във взаимоотношенията, когато те прераснат на едно по-зряло, улегнало ниво. Режисьор на лентата е Тейлър Хекфорд, който е съпруг на Мирън в реалния живот.„Става въпрос за хората и това какво те откриват с годините, независимо дали са вярвали, че ще го намерят или са се отказали преждевременно. Това е представяне на емоционалния живот и как достигаме до него", сподели той. ... още »
Анитра Форд в "Invasion of the Bee Girls"За настоящото кино поколение това име едва ли означава каквото и да било, но пък за сметка на това шансовете бащицата да си спомня Анита от модните й изяви през 60-те или пък от актьорските такива в хитовата сага "Коломбо" през 80-те са доста големи.Безспорно обаче най-великият момент в кариерата на Форд е в хорър (особено ако си мъж) лентата "Invasion of the Bee Girls" от 1973 г., в която извънземна сила превръща различни жени в армия от сексапилни красавици, измъчващи де що срещне мъжко до смърт.При това го прави със завидна изобретателност и в буквално зашеметяващи секс ритуали. Така, от примера съпруга Анита се превръща в такава кучка, която дори и Майк Тайсън предпочита да заобикаля от отстрещния тротоар. Разбира се, не бива да приемате тази роля без съответното чувство за хумор...Анджелина Джоли в "Неуловим"Един от любимите ни екранни персонажи, при това с участието на една от любимите ни звезди. В екшън-трилъра Анджи е в ролята на неземно горещата Фокс, която по фактология е една брутална машина за убиване, тотално засенчваща дори и бледият опит на Джеймс Макавой да блесне на фона на изявите й.По скромното ни мнение, тук Джоли е толкова лошо момиче, че успява да надмине дори успеха на предишният си опит да се въдвори в подобно амплоа - в "Bewoulf". Въобще на Анджи й отива да раздава шамари, при това го прави с толкова финес, че и до днес продължаваме да сме впечатлени...Шарън Стоун в "Първичен инстинкт""Носи си шило за лед по време на екскурзия" - това вероятно би пишело на бизнес визитките на героинята на Шарън - Катрин Трамел в неповторимия еротичен трилър "Първичен инстинкт".Едно кръстосване на краката е достатъчно да ни накара да я пожелаем, десет-секундният финал на горещата секс сцена - и да ни стресира до смърт.Въобще, Джо Естерхаз и Пол Верховен знаят как да шокират публиката си, а Шарън - как да вкара този похват в действие. Една от безспорно най-горещите и същевременно най-опасни героини в света на киното...Анджелика Хюстън в "The Griffters"Болшинството героини от типа "фатални жени" в киното са млади и красиви жени, които се възползват от сексуалното си излъчване, за да играят смъртоносните си игрички.Ето обаче, че е съвсем възможно и да има рокади сред персонажите - Лили е в зрялата възраст, има голям син и двамата заедно всъщност залагат капан на горепосочената "фатална дама" (Анет Бенинг).И когато той хлопне, тя развихря въображението си по такъв начин, че просто няма как да не оценим изпълнението й на един от най-бруталните екранни женски персонажи. При по-внимателно следене на събитията, спокойно можете да усетите и едиповия комплекс в действие, но това вече е част от друга тема... Дрю Баримор в "Отровната Айви"Лошите момичета очевидно са на почит в киното и фактът, че поредицата в жанра "еротичен трилър" - "Отровната Айви" се появи на екрани в цели три филма, е явно доказателство за това. Безспорно обаче, оригиналът има своето предимство и то се нарича Дрю Баримор.Малката сладурана от "Извънземното" тук е в ролята на Айви, която е готова на всичко в името на успеха - това да съсипе живота на най-добрата си приятелка, да прелъсти баща й и въобще да превърне ежедневието им в тотален кошмар.При това го прави, докато се усмихва с възможно най-еротичния маниер, съчетавайки отрицателното в себе си със задължителното сексуално излъчване. Да се чудиш да я мразиш ли или да я пожелаеш...Катлийн Търнър в "Body Heat"Идеята за героините от типа "фатална жена" от noir филмите е актуална открай време и си е съвсем на място в шедьовъра на Лорънс Каздан от 80-те. В лентата Катлийн изпълнява ролята на студенокръвна жена, която наема непознат мъж, за да убие богатия й съпруг.Като по традиция, героинята й плаща за услугите му с горещи секс изпълнения, докато има едно наум за финалното развитие на отношенията им. Тук можем да споменем и, че според наблюдатели в горепосочените сцени Катлийн Търнър и Уилям Хърт действително са се отдали на страстта си, но тази информация все още е под знака "непотвърдено".За сметка на това обаче Мати Уолкър на Кати е едно много, ама много лошо момиче и това си е потвърдено отвсякъде, особено ако гледате филма докрай...Луси Лиу в "Убий Бил"Винаги когато говорим за филми на Тарантино, сме наясно, че за тях понятия като "шокиращо" и "брутално" са неотделим елемент от философията им. Не прави изключение и поредицата "Убий Бил", в която се изявява и героинята на Луси - О' Рейн Ийши.Един от главните злодеи в лентата, тя е наполовина китайка, наполовина японка, чиито родители са били зловещо убити в детството й от местен мафиот. Едва деветгодишна, тя превръща бруталните убийства в начин на живот и оттогава се превръща в един от най-успешните килъри (а също така и в бос на Якудза).Тук по-основното са кървавите сцени, в които участва (или по-скоро предизвиква) - така типични за творчеството на Тарантино, а от мисълта за хвърчащите глави или иглите в кока й още ни побиват тръпки...нищо че всичко се случва само на екран...Джесика Рабит в "Кой мрази заека Роджър" (гласът на Катлийн Търнър)Анимация и реално кино - това съчетание винаги ни е изглеждало твърде футуристично, но когато на екран имаме такъв уникален персонаж като Джесика Рабит, сме склонни да го преглътнем. Наскоро Джес бе избрана за най-сексапилната героиня в света на анимацията, при това без каквато и да е конкуренция.Въпреки че изглежда като нарисуван модел на Playboy или Penthouse обаче, тя е и една доста лоша съпруга - уби мъжа, с който имаше любовна афера, а след това натопи за убийството собствения си съпруг - Заека Роджър.Кой крив и кой прав, ще ви стане ясно, ако гледате лентата на Робърт Земекис от 1988 година - "Кой мрази заека Роджър", а ние отсега можем да предупредим малките деца - този филм не е като "Ну Погоди", така че по-добре изчакайте няколко години...Джулиет Луис в "Убийци по рождение""Ти флиртуваш ли с мен?!... Кой сега е секси, кучко?!" - повярвайте ни, това е момиче, с което е по-добре да си нямате работа. Малъри е едва на 18-години, но вече живее по своите собствени правила.Ежедневно малтретирана и изнасилвана от баща си като дете, тя намира своята утеха в не по-малко побъркания Мики - двамата убиват родителите й и се впускат в лудо приключение в страната, в което сеят смърт без каквито и да е задръжки.Тандемът Джулиет Луис - Уди Харелсън е неповторим в пресъздаването на едни от най-бруталните убийци на Америка, а защо филмът е толкова потресаващ в своята визия - отговорът е само един: Оливър Стоун режисьор, оригинален сценарий: Куентин Тарантино...Мишел Пфайфър като жената-котка в "Батман се завръща"Че бяхме чували за понятието "фатална жена", бяхме, но ето че Мишел и Холи ни отвориха очите и за понятие като "фатална мацка". Жената-котка нашумява в киното с "Батман се завръща" през 1992 година в образа на Селина Кайл - тиха и скромна жена, която е убита от шефа си, след като разкрива престъпната му дейност.Селина възкръсва с помощта на няколко... котки и добила свръхестествени способности, се завръща в костюма на Жената-котка, за да си отмъсти. Тук не става много ясно защо в крайна сметка избира да е на страната на злото, но пък не можем да отречем, че макар и много лоша "мацка", тя е и доста, доста секси.В едноименния филм пък историята е леко променена, но като цяло фабулата е същата, разликата е най-вече в лицето на Холи Бери, която по нищо не отстъпва на колежката си. Два пъти "Мяу" и вече замъркахме от щастие... ... още »
На Е3 2010 Microsoft анонсира нов модел на своята порядъчно популярна Xbox 360 конзола, който на практика би трябвало да бъде първоначалният вариант на платформата.При все факта, че за момента Xbox 360 е доста успешен бизнес за софтуерния гигант (оригиналният Xbox беше бедствие, коствало загуби за четири години на MS в размер на 4 милиарда долара), конзолата се превърна в апотеоз на некадърна инженерна изработка.Известният на 95% от хората, закупили си първия модел на конзолата, и на 70% от тези, доверили се на втория RROD (Red Ring Of Dead) проблем с прегряването предизвика унищожителна критика от страна на потребителите, а теорията на много критици е, че окомплектоването на хардуера на Xbox 360 не е било завършено и конзолата е пусната с идеята да изпревари PlayStation 3 с поне една година на пазара.Освен това конзолата беше ужасно шумна и не предлагаше вградена Wi-Fi поддържа. Допълнителният Wi-Fi адаптер струваше сума от порядъка на 100 долара.И така, време е да видим какви са подобренията на новата конзола, на която Microsoft разчита да запази второто си място тази конзолна генерация и да бръкне сериозно в купичката на лидера Nintendo.Дизайн:S (Slim) моделът на Xbox 360 предлага далеч по-модерен дизайн спрямо изглеждащия твърде ретро стар вариант на конзолата. Интересно е да се спомене, че Microsoft са взели назаем неща, които бяха характерни за първия и доста скъп модел на PS3.Говорим за цветова гама в лъскаво черно с ударение върху хрома. Освен това конзолата предлага и реагиращи на допир бутони, подобни на тези от дебелия PS3. PS3 Slim и старият модел Xbox 360 предлагат стандартни физични бутони.Новият Xbox 360 е забележимо по-тънък и къс, въпреки че разликите не са толкова големи и все още можем да го наречем грамаден, поставен редом до Wii на Nintendo.При все факта, че цялостната визия е просто усъвършенствано копие на старата машина с малка препратка от продуктите на Alineware, Xbox 360 изглежда като модерна технология от висок клас.Хардуер:На първо място хардуерът на конзолата е пораснал от 120GB при сегашния Elite модел до 250GB за S. Разрастването на дигиталното съдържание като музика, филми, сериали и игри от Xbox Live определено изисква повече дисково пространство и е абсолютно логично MS да ъпдейтнат този компонент.Друга голяма новост за конзолата е, че тя най-накрая има вградена Wi-Fi функционалност и още – говорим за най-бързия стандарт N, който достига скорост от 300 mbps.Друго голямо подобрение е, че процесорът (CPU) и видеоконтролерът (GPU) на конзолата са комбинирани в един-единствен чип, което само доказва с каква бясна скорост се развиват технологиите.Два от най-мощните чипа през 2006 година четири години по-късно могат да се поберат под един похлупак.Добрите новини обаче несвършват до тук – и процесорът, и видеото ще работят на далеч "по-хладната" 45 nm технология. Двата вентилатора от стария модел вече са в миналото и на тяхно място, по подобие на PS3 Slim, имаме един доста по-голям, който е и значително по-тих.Редом до основния си противник PS3 Slim на SonyИ всъщност ако една игра е записана на твърдия диск на конзолата, шумовете, които издава, са минимални. В този ред на мисли - DVD четецът все още е порядъчно шумен.Наред с това от Microsoft са отрязали възможността за използване на старите карти за памети, най-вече защото потребителите вече могат да пренасят своята информация чрез стандартни USB флаш памети и твърди дискове. Абсолютно всички аксесоари за старата конзола обаче ще бъдат съвместими с новата.Microsoft са увеличили и бройката на USB портовете, която от три е нараснала на пет (PS3 Slim е само с два).От друга страна предвид факта, че Kinect слотът при S модела и Wi-Fi поддръжката са вградени в конзолата, то за какво точно ще се използват толкова много USB-та не съвсем ясно.Захранването на конзолата също е с намален размер (но все така по-голямо от очакваното) и изразходва далеч по-малко количество електроенергия. Освен това старото захранване е несъвместимо с новата конзола.Като изходи Xbox 360 S предлага малки, но изключително важни промени. Вече споменах за добавените два USB порта, като към тях трябва да прибавим и такъв за моушън контролера на Microsoft за конзолата Kinect и изход за оптично аудио.При стария вариант последният изход беше наличен единствено на самия кабел и беше почти невъзможно използването му, когато желаеш да го използваш през HDMI.PS3 Slim и Xbox 360 S отзадНаред с новите попълнения са си характерните HDMI и стандартен видеоизходи, както захранващ такъв.Все още е рано да се говори за проблеми от сорта на RROD, тъй като конзолата е твърде прясна, но със сигурност се знае, че новият Xbox 360 ще се самоизключва при твърде голямо прегряване, което винаги си е бонус.Основният контролер, като изключим цветовите разлики, е еднотипен със стария.Софтуер:Издаденият до момента софтуер е напълно съвместим с Xbox 360 S. Всяка игра, която старите притежатели на конзолата имат, ще бъде възпроизвеждана без проблем от новата.Друго важно за споменаване е, че тестовете доказват няколкосекундно превъзходство при зареждането на новия модел.Както споменах по-горе, Xbox 360 S ще бъде напълно съвместим с Kinect и съответно с писания за него софтуер.Не на последно място от Microsoft обещават, че Xbox 360 ще бъде на пазара за поне още пет години, така че можем да очакваме плеяда от качествен софтуер, писан за него от всички големи компании.Финални слова:Единственото разочарование на първо четене е, че цената на новия модел ще си остане като моментната, присъща на скъпия сегашен вариант Elite. Тоест когато се появи в българските магазини S ревизията, можеш да очакваш цена от порядъка на 450 лева.Разочарованието би следвало обаче да бъде поставено в кавички, защото ъпдейтите спрямо Elite модела са значителни и на всички нива.Чистата и свята истина е, че това трябваше да бъде първият модел на конзолата, но, както казва популярната поговорка, "по-добре късно, отколкото никога".Wii е миниатюрен продукт в сравнение с Xbox 360 SВ този ред на мисли трябва да спомена, че производствените разходи на Microsoft при производството на Xbox 360 S са намалени значително, което предполага сравнително бързо намаляване на цената. Най-вероятно в началото на 2011 година.И още - цените на сегашните версии на конзолата - Arcade и Elite - ще бъдат намалени с 50 долара, докато не се изчерпят всички останали техни количества. Също така има засилени слухове, че Microsoft подготвя и олекотена версия на Xbox 360 S, която ще бъде обявена до края на годината и ще се предлага на по-ниска цена.Длъжен съм да успокоя, че сегашните потребители на Xbox 360 могат да бъдат спокойни, защото всеки нов софтуер, писан за платформата, ще бъде напълно съвместим с техния модел. Xbox 360 S вече е на американския пазар, а на европейския ще се предлага от 16 юли.Следователно от тази дата ще можеш да го намериш в голяма част от големите български вериги за техника.Автор: Ивайло Коралски ... още »
На фокус: „Лейди Зи”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Лейди Зи” на Георги Дюлгеров. Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори. „Лейди Зи” - филмътЛечко, осемнайсетгодишен младеж, пее песничка на едно бебе, в която разказва за майка му Златина. Златина (както и Лечко, който е с година по-малък) е израснала в дом за изоставени деца. Тя разкрива таланта си на отличен стрелец на един панаир, когато е дванайсетгодишна. Същия ден група момчета замислят да я изнасилят. Тя успява да се спаси от тях с помощта на главния възпитател, Ореха. Златина пораства и напуска дома. Убедена, че в този свят няма нито приятелство, нито любов и че хубави неща се случват само в сапунените опери, Златина твърдо вярва, че човек трябва да се бори за оцеляване като животните.Животът й се преобръща когато Найден – инструктор по стрелба и бивш възпитаник на дома, в който Златина израства – открива нейния талант на стрелец. Той я обучава и възпитава подобно на Пигмалион. И се влюбва в Златина, но тя не вярва в неговата безкористност. Златина се плаши от неравенството във връзката им и подстрекава Лечко да ограбят Найден. Когато полицията тръгва по петите им, Златина решава да се представи за проститутка и с помощта на каналджии да премине границата с Гърция, за да започне нов живот. Този наивен план пропада и Златина се оказва в гръцки бордей, където най-страшният й кошмар се превръща в действителност. Неочаквано за самата нея не друг, а именно Лечко я измъква от бордея...Режисьорът Георги Дюлгеров работи по филма с обичайния си сътрудник зад камерата – Радослав Спасов, по сценарий, който пише в съавторство с Марин Дамянов. В ролите ще видим Анелия Гърбова, Павел Паскалев, Иван Бърнев, Руси Чанев и др. Филмът е продукция на БъРъ филм. Актрисата Анелия Гълъбова за филма:Имаше ли трудности по време на снимките?– Често казвах, че не мога да направя нещо – без значение дали е лесно или трудно. Дюлгеров най-много се дразнеше от това. „Няма „не мога”. Едно е да не искаш, друго е да не можеш.” сп. „Паралели”, декември 2005Критиката за филмаИзвестният с новаторския си подход ветеран на българското кино Дюлгеров работи с лекота, често преминаваща в игривост, с актьорския състав, който е основно от непрофесионалисти. Главната героиня в изпълнението на младата Гърбова е нахакана и дръзка, като това смекчава трагичните оттенъци на образа й. В ролята на Лечко Паскалев напомня за любимеца на Пазолини Нинето Даволи и подобно на него е натоварен с ангелска функция като изпълнения с копнежи и жизнерадостен бъдещ любим на Лейди Зи.Дебора Йънг, сп. “Variety”, 30 август 2005„Лейди Зи” е напълно, изцяло, съвършено измислена история. Но нейните герои са най-истинското нещо, появявало се на роден екран от 20 години насам. Всяко съвпадение с действителни събития и личности е абсолютно закономерно. И няма да бъде случайно.Само двама са актьорите професионалисти – Иван Бърнев в ролята на инструктора по стрелба. И Руси Чанев (мутрата). Всички останали изпълнители са деца и младежи от сиропиталища.Хватката „действителни герои в измислени ситуации” не е нова за киното. Но начинът, по който Георги Дюлгеров разгъва нейния потенциал, е направо гениален. Анелия Гърбова (Златина) и Павел Паскалев (Лечко) играят себе си, но не съвсем. Играят роли, но не съвсем. Всичко е превърнато в едно – бездънният опит и рефлекси на действителните им житейски биографии се сливат с тялото на филмовия разказ, събрал вероятностите на тяхното бъдеще във фиктивен сюжет.Резултатът е пряко преливане на автентични чувства от екрана към зрителната зала. Директен контакт на емоции. Изключено е да останеш равнодушен. Не е възможно да останеш безразличен. Това са нашите деца. Това сме ние. И чудото на спасението е вътре в тях. Вътре в нас. Безмилостно нежно – като бял гълъб, отгледан в задния двор на живота.Антония Ковачева, сп. „Паралели”, декември 2005„Лейди Зи” събира моралните неспокойства на експериментатора Дюлгеров от последните десетина години: интелектуализиране на етническата параноя („Черната лястовица”, със съсценариста Светослав Овчаров), кодиране на житейската амбивалентност („Пясъчният часовник”, 1999, по разказа на Петрушевска „Случаят в Соколники”), документализиране на проститутски любовни сола в затвора („Хубава си, мила моя”, 2004). Но този филм, независимо че притежава най-значимото от Дюлгеровото киномислене, полемизира собствения му статут на рационалист. С автентизма на историята и изпълнителите (след професионалните актриси в „Хубава си…”, сега в кадър са истински обитатели на домове за сираци) филмът се забива в подсъзнанието като неистов свредел. Макар че според мен Дюлгеров би трябвало повече да се довери на еуфорията на натуршчиците, както е сторил, прочее, Иван Бърнев - партнира им с бляскава поривистост, направо става един от тях.Узнаваеми типажи, реалии и ситуации от нескончаемия български Преход се превръщат в уникално упражнение по собствената ни днешност: паметникът на съветската армия като хралупа за бездомни циганета, белите анцузи като символ на просперитета, отказът от рокля като реваншизъм за поруганата женскост и алената рокля като знак за събудена страст, стрелбището като изхвърляне на агресията, мутренският виц като афоризъм на арогантността, фолкпевица и полицай като лелеяни професии за децата от домовете...Шоковата достоверност и (авто)ироничната спонтанност извисяват филма до поетичния автентизъм на „Авантаж” - един от фирмените знаци на режисьора. Колко пъти се мъчи ли, мъчи, а сега сякаш е успял да сътвори любов, нескопена от интелектуалното му свръхжелание.„Лейди Зи” е филм със самочувствие.Геновева Димитрова, в. „Култура”, 2 декември 2005Фестивални участия и награди2005МФФ Сараево, Босна и Херцеговина – Голямата наградаНов монреалски фестивал, Монреал, Канада – наградата на публикатаМФФ „Любовта е лудост”, Варна – „Златна Афродита”2006МФФ Триест, Италия - наградата на Централно Европейската ИнициативаМФФ София - наградата на ФИПРЕССИ, наградата на KODAK за най-добър български филмСБФД – най-добра мъжка роля (Иван Бърнев)МФФ Палич, Сърбия и Черна Гора – награда за толерантност на Международното жури на критицитеМФФ Молодист, Киев, Украйна МФФ Солун, ГърцияМФФ Фебиофест, Прага, ЧехияМФФ goEast, Висбаден, ГерманияМФФ АстерФест, Струмица, МакедонияМФФ Копенхаген, ДанияМФФ Валенсия, ИспанияМФФ Севиля, ИспанияМФФ Батуми, ГрузияМФФ Balkan Black Box, Берлин, Германия ... още »