🎬 „Тихи наблюдатели“ / „Silent Observers“ (България-Германия), представен на София Мийтингс и селектиран в програмата на МФФ за документално кино в Амстердам (IDFA), режисьор Елица Петкова.
Действието се развива в българско планинско село, където животни разкриват различни суеверия. Една котка се превръща във вампир, магаре – в омагьосан човек, а куче е нарочено за убиец на кокошки. През погледa на животните зрителите стават свидетели на постепенното изчезване на хората в отдалеченото населено място. Филмът е копродукция между България и Германия, като Елица отново работи в тандем с операторката Констанце Шмит.
📌 ПРОЖЕКЦИИ: 1️⃣ 19 март, Кино Люмиер, 20:30 ч. 2️⃣ 21 март, Евро Синема, 20:30 ч.
Лентата с Хю Джакман, "Жива стомана" задържа с неимоверни усилия челната позиция в американския бокс офис и във втората седмица от появата си на екран.Блокбъстърът на режисьора Шон Леви регистрира 16,3 млн. долара през изминалия уикенд, с което общите му приходи от обиколката в Северна Америка и Канада достигнаха вече до 51,7 млн. С още толкова от салоните в останалите страни, цифрата достига до 108, 344 млн., което ни дава основание да наредим "Жива стомана" сред определено успешните от финансова гледна точка заглавия този сезон.Две нови предложения завършват челната тройка в това издание на бокс офиса – римейкът на мюзикъла от 1984 г. - "Танцуването забранено", с който Кевин Бейкън изгря в киното, е дело на режисьора Крейг Брюър, a в каста откриваме нестандартна сплав от непознати и доказани имена – до младоците Джулиян Хoуг и Кени Уормалд откриваме Денис Куейд и Анди Макдауъл.При дебюта си, лентата, която разказва за нахакан тийнейджър, опълчил се срещу местния закон против танците и рок музиката в малко провинциално градче в САЩ, печели 16,1 млн. долара – с едва 200 хиляди долара по-малко от лидера в класацията "Жива стомана".Римейк е и на третата позиция – това е новият поглед върху култовия sci-fi хорър от 80-те – "Нещото" на легендата в бранша Джон Карпентър. Сега, с тежката задача да се се измерва с горепосоченото име, се нагърбва Матиас ван Хейнинген – син на известния продуцент, за когото това дори е и дебют в подобно амплоа. В каста на лентата, стартираща с 8,7 млн., пък откриваме Мери Елизабет Уинстед, Джоел Едгертън и Улрих Томсен. Спад от две места регистрира режисьорският опит на Джордж Клуни - "Мартенски дни", в който той е и изпълнител на една от главните роли. Кино адаптацията на едноименната бродуейска пиеса, в която на холивудския секссимвол партнира друго нашумяло име - Райън Гослинг, завършва уикенда със 7,5 млн. и общо 22, 1 млн. от дебюта си на екран. Също с толкова е и спадът на продукцията на Warner Bros. "Уинтър: Историята на един делфин" (с 6,3 млн.). Не можем да не отчетем обаче, че за филм, насочен предимно към семейната аудитория и почти без амбиции за масово разпространение, сумата от 58,6 млн. и четвъртата седмица в топ 10 на най-гледаните заглавия зад Океана, си е впечатляващо постижение. Следва спортната драма "Кешбол" с Брад Пит, с 5,5 млн. пред друго предложение от същия жанр – 50/50 (4,3 млн.), в което режисьорът Джонатан Ливайн представя усилията на Джоузеф Гордън-Левит да се пребори с рака откъм по-забавната им страна. В класацията следват "Courageous" с 3,4 млн. и още едно ново предложение, комедията на Fox – "The Big Year", в която откриваме три от най-нашумелите в жанра имена в последните години, Джак Блек, Стийв Мартин и Оуен Уилсън. Зад реализацията на филма, екранизация по едноименния роман на Марк Обмасчик, застава режисьорът Хауърд Франклин, който познаваме добре от работата му над хитови заглавия като "Дяволът носи Прада" и "Марли и аз". В първите три дни на екран комедията донася на създателите си едва 3,3 млн. долара - цифра, която едва ли отговаря особено на амбициите й.Макар и на последното десето място, няма как да не отчетем рекордната пета седмица сред най-гледаните заглавия в САЩ и Канада и на преработеният в триизмерен формат анимационен мюзикъл "Цар Лъв" с 2,7 млн. и общо 90,4 млн. от дебюта си на екран.Oбобщение:И през тази седмица, мега продукцията на DreamWorks – "Жива стомана" остана на върха в Америка, въпреки прогнозите, че двата римейка на култови заглавия от 80-те ще сложат край на доминацията й. Ако трябва да сме точни, опитът на "Танцуването забранено" да го стори бе твърде близко до краен успех, като само 200 хиляди долара разделиха мюзикъла от челната позиция, след като приключи почивните дни с 16,1 млн. долара.Като цяло обаче, дебютът на лентата бе далеч от този на други нашумели заглавия в бранша като "Уличен ритъм" (21,8) или първите две части на "Ритъмът на улицата" (20,7 и 18,9). От Paramount Pictures разкриха, че 75% от аудиторията на "Танцуването забранено" е от женски пол, като 27% от тях са под 18-годишна възраст.Колкото до старта на римейка на "Нещото", то той може спокойно да бъде определен като разочароващ и твърде далеч от този на оригинала, който предизвиква фурор още с появата си през 1982 г. Цифрата от 8,7 млн. за дебют на римейк в хорър жанра е твърде скромно постижение, дори и само ако направим сравнение с далеч по-лишени от амбиции филми в него като "Мъглата" (11,7) и "The Stepfather" (11,6).Очаквания:Е, вече сме готови да заложим, че "Жива стомана" няма да задържи челната си позиция в класацията и след тази седмица – на екран се очакват няколко от най-дългоочакваните не само през сезона, но и въобще през 2011 г. продължения на култови поредици. На 21 октомври стартира третата част на хитовата sci-fi хорър сага "Паранормална активност", както и продължението на приключенията на най-забавния супершпионин в света на киното Джони Инглиш в "Джони Инглиш се завръща".И за да не останем без римейк и тази седмица, предстои появата и на може би най-визуално ефектният поглед върху класиката на Александър Дюма – "Тримата мускетари". В лентата, в която екшън изпълненията ще имат превес (логично, като имаме предвид, че режисьор е Пол У. С. Андерсън), участват куп звезди като младият Логан Лерман като Д’ Артанян, Мила Йовович като Лейди де Уинтър, Орландо Блум като Дюкът на Бъкингам и др.Бокс офис класация на Северна Америка за периода14 октомври - 16 октомври 20111 Real Steel - $16.3M / $51.7M2 Footloose - $16.1M / $16.1M3 The Thing - $8.8M / $8.8M4 The Ides of March - $7.5M / $22.2M5 Dolphin Tale - $6.34M / $58.7M6 Moneyball - $5.5M / $57.7M7 50/50 - $4.32M / $24.3M8 Courageous - $3.4M / $21.4M9 The Big Year - $3.33M / $3.33M10 The Lion King / $2.71M / $90.5M ... още »
След като беше показан на пазара в Кан през май и участва в конкурсните програми на престижните филмови фестивали в Сараево и Варшава, филмът на Стефан Вълдобрев “Манчестър Юнайтед от Свищов” получи поредното си признание: покана от най-големия световен форум за документално кино ИДФА, който ще се проведе в края на ноември в Амстердам.Премиерата на филма се състоя на тазгодишния София Филм Фест и беше единодушно определена от зрители и специалисти като една от сензациите на фестивала.Лентата разказва за странната човешка мечта да бъдеш кръстен на любимия си отбор и ни пренася в света на един строителен работник и колоритните му приятели, създавайки вълнуващ портрет на днешна България с нейните неспокойни, лутащи се хора, толкова разочаровани от своето ежедневие, че духом живеят или на друго място, или в друго време. Историята започва от Свищов, проследява битката на героя със системата, отвежда ни до стадион Олд Трафорд при неговия идол Бербатов и завършва на брега на Дунав, поставяйки въпроса за собствената ни идентичност, за това кои сме и какви искаме да бъдем.“Това е филм за Театъра на мечтите, който всички ние обитаваме. И ме радва мисълта, че именно в “Манчестър Юнайтед от Свищов” Димитър Бербатов направи филмовия си дебют. Имайки предвид професионалния му интерес към киното, бих подпомогнал всякак една негова бъдеща актьорска кариера.”, сподели наскоро Стефан Вълдобрев.Продуцентът на филма Драгомир Керанов заяви, че преди броени дни са приключили преговорите и е бил подписан договорът, с които Лондонската дистрибуторска компания ТВФ Интернешънъл е откупила правата за телевизионното разпространение на филма на територията на целия свят. ... още »
В началото на месец август стартираха снимките на дълго отлагания фантастичен филм “Мъжът от стомана”, чиито сюжет ще разказва за ранните години на един от най-известните комиксови герои – Супермен.За режисьор на амбициозния проект с бюджет от над 170 милиона долара бе избран създателя на хита “300”, Зак Снайдър, а в главната роля на Кларк Кент/Супермен се превъплъщава 27-годишния английски актьор Хенри Кавил. Именно Кавил може да бъде видян на най-новите снимки от снимачната площадка на “Мъжът от стомана” в провинцията Британска Колумбия, Канада.В седмиците след като режисьора Зак Снайдър даде старта на снимките, в интернет се появиха множество видеоклипове и кадри от високобюджетната продукция, но въпреки това от студиото Warner Bros все пак успяха да запазят подробностите около сюжета в тайна. Единственото, което се знае със сигурност е, че цялостната история на “Мъжът от стомана” ще се фокусира върху ранните години на Кларк Кент/Супермен, когато той все още не е овладял напълно силите си, и се опитва да намери своето място на Земята.Първоначално, комиксовия екшън, чиито продуцент е Кристофър Нолан (“Престиж”), трябваше да тръгне по кината в края на следващата година, но преди няколко седмици, от студиото Warner Bros заявиха, че световната премиера на филма е била отложена за лятото на 2013-та година. По думите на режисьора, подходът към “Мъжът от стомана” се различава напълно от начина по който бяха създадени предишните филми за Супермен. Основните промени са най-вече в самия костюм на главния герой - червените гащи, които досега винаги са били негова запазена марка, са премахнати напълно, познатата емблема “S” на гърдите му е по-голяма от тази на предишния Супермен, Брандън Рут, и наметалото му е значително по-дълго от тези, които бяха представени до момента. Друг елемент от филма, който ще се различава от всичко създадено досега е неговата основна структура която, според режисьора Зак Снайдър, е създадена в стила на “Батман в началото”.Снайдър: “Погледнете “Батман в началото” – такава ще бъде структурата и на нашия филм. Ние уважаваме комиксите и героите, които присъстват в тях, но за да постигнем целите си, не трябва да подхождаме с идеята, че това е просто поредния филм от поредицата за Супермен.”Партньори на Хенри Кавил в мащабната лента са актьорите Андже Трау, Ръсел Кроу, Кевин Костнър, Даян Лейн, Ейми Адамс, Майкъл Шанън, Лорънс Фишбърн, Хари Леникс и Айлит Зурер, която замени оттеглилата се в последния момент, Джулия Ормонд. Зурер е в ролята на истинската майка на Супермен, Лара Лор-Ван, а в образа на бащата, Джор-Ел, се превъплъщава носителя на “Оскар”, Ръсел Кроу. От своя страна, Ейми Адамс е в ролята на репортерката от вестник “Дейли Планет”, Лоис Лейн, а Кевин Костнър и Даян Лейн са Джонатан Кент и Марта Кент, които осиновяват младия Кларк Кент на Земята. В двете главни отрицателни роли на безскрупулния генерал Зод и влиятелната Фаора се превъплъщават съответно Майкъл Шанън и германската актриса Андже Трау.Снимките на “Мъжът от стомана” се очакват да приключат в края на месец декември, а според информация от студиото Warner Bros, филма ще бъде конвертиран в триизмерен формат по време на постпродукцията.Световната премиера на фантастичната продукция е насрочена за 14-ти юни, 2013-та година. ... още »
Работата по филмовата адаптация на известния в цял свят роман “Великият Гетсби” протича в момента в Австралия, под режисурата на номинирания за “Оскар” Баз Лурман. В главната роля на милионера Джей Гетсби се превъплъщава звездата от “Титаник”, Леонардо Ди Каприо, а още преди близо една година, от компанията Warner Bros разкриха, че продукцията ще бъде заснета изцяло в триизмерен формат.Това решение превърна “Великият Гетсби” в първата високобюджетна романтична драма, която ще се прожектира в 3D формат – формат, от който по принцип се възползват мащабни екшън-продукции и анимационни заглавия.За да постигне целите си, режисьора Баз Лурман разполага с бюджет от 150 милиона долара, снимачен период от 17 седмици и допълнителни 30 седмици, през които ще бъдат обработвани сцените, визуалните ефекти и триизмерните кадри. Без съмнение, очакванията към “Великият Гетсби” са големи, и въпреки, че снимките му все още не са приключили, от Warner Bros разкриха точната дата на която ще се състои световната му премиера - 25-и декември, 2012-та година.Любопитно е да се отбележи, че на тази дата ще се състои и премиерата на спагети-уестърна на Куентин Тарантино, “Django Unchained”, в който една от главните роли отново е поверена на Леонардо Ди Каприо. Това е втория път, след сблъсъка между “Бандите на Ню Йорк” и “Хвани ме, ако можеш” през 2002-ра година, когато две продукции с участието на Ди Каприо се изправят една срещу друга в бокс офиса. Разказвана от младия писател Ник Карауей, историята на “Великият Гетсби” ще се фокусира върху живота на милионера със съмнително минало Джей Гетсби (Леонардо Ди Каприо), който се премества да живее в Ню Йорк Сити през 1922-ра година.Въпреки всичкото богатство, което Гетсби притежава, той е самотен мъж и единственото му желание е да се събере с любовта на своя живот, Дейзи Бюкенън. Но проблема е, че Дейзи е вече омъжена за уважавания Том Бюканън и има малка дъщеря. В ролите на Дейзи и Том се превъплъщават актьорите Кери Мълигън и Джоел Едгертън, а в ролята на разказвача Ник Карауей ще видим звездата от “Спайдър-мен”, Тоби Магуайър.Адаптираният сценарий на “Великият Гетсби” е дело на Крейг Пиърс (“Мулен Руж”) и режисьора Баз Лурман, а продуценти са Луси Фишър (“На всяка цена”), Дъглас Уик (“Гладиатор”) и Катрин Мартин (“В какво се превръщат мечтите”). В момента, екипа на Баз Лурман работи във филмовите студия Fox, намиращи се в град Сидни, Австралия.Снимките на “Великият Гетсби” ще приключат в началото на следващата година. ... още »
Майкъл Уинтърботъм е избран да режисира филма на Лиъм Галахър, посветен на легендарните The Beatles.Режисьорът, който вече има натрупан опит в заснемането на филми на музикална тематика - той стои зад „9 песни" и „24 Hour Party People" - е избран да застане начело и на "Longest Cocktail Party", чийто продуцент е вокалистът на английската рок-банда Beady Eye.Филмът се позовава на мемоарите на Ричард Дилело от периода между 1967 и 1970 г. ДиЛело, който отначало е стажант в Apple Records, по-късно става PR директор на лейбъла.„Ние развиваме един проект, който Майкъл да режисира и в който аз съм вложил сърцето си. Чудесно е да се работи с Лиъм, защото той иска всичко да е готово за утре. Защото не е част от филмовата индустрия, стилът му на работа като цяло е от типа: „Защо да не можем да направим това веднага?" - това е много вдъхновяващо", сподели пред IndieWire копродуцентът Андрю Ийтън.Сценарият е дело на сценариста Джеси Армстронг, който е написал също така и „Peep Show". Филмът ще го очакваме през 2012-а година. ... още »
от Александър РайчевВсеки добре знае от колко години е жив. Но пита ли се колко години е живял истински, така че да не съжалява за безвъзвратно изтеклите песъчинки от горната половина на часовника, безмилостно напредващ с обратно броене към финала на жизнения му път. Ами ако можеше да живеем вечно? Щяхме ли всички да се радваме на подобна привилегия?Времето е пари. Този израз е част от модерната ни култура. Вложеният в него смисъл подсказва, че всеки един момент е възможност да заработиш пари с действие в контраст на възможността да стоиш безучастно и да не използваш всяка една възможност. Но какво би станало, ако времето буквално се превърне в конвертируема валута и то световна? От чието наличие зависи колко точно ще останеш жив?Брилянтният новозеландски сценарист и режисьор Андрю Никъл („Гатака“, „Симон“, „Цар на войната“) се завръща след 6-годишно отсъствие, за да ни представи поредната си притча за света, в който всички ние сме принудени да живеем и да изобличи по присъщия си начин социалната несправедливост, която коства живота на мнозина всеки ден, всяка минута, всяка секунда. Добре разработените му идеи този път са опаковани под формата на футурстичен екшън-трилър, който ни предлага визията на една алтернативна вселена, в която на всеки е отредено да живее до 25-та си годишнина. След навършването на тази възраст физическото стареене свършва, но започва истинската борба да заработиш всяка една секунда, докато цената на живота ти не стане прекалено висока и се окажеш красив млад труп.В тази вселена живее и Уил Салас (Джъстин Тимбърлейк), който опитва да свързва двата края заедно с майка си Рейчъл (Оливия Уайлд). Техен дом е една от т.нар зони, като всяка приютява хора според времето, което са натрупали на сметката си. Уил и Рейчъл, разбира се, обитават нещо като гето и само се надяват да зърнат хубавия живот на богаташите от Ню Гринидж. Един ден обаче настъпва рязка промяна, защото Уил спасява човек с часовник на повече от 100 години от лапите на местните главорези, предвождани от избухливия Фортис (Алекс Петифайър). Спасеният Хенри Хамилтън обаче няма особено желание да продължава да живее, докато, за да бъдат безсмъртни малцина, мнозина трябва да загинат. Хамилтън скришно прехвърля целия си авоар на спящия Уил и се преселва в отвъдното. Преди Уил да успее да се зарадва истински на придобивката си, съдбата му изиграва лоша шега и докато с едната ръка му връчва щедър дар, то с другата взима най-скъпото му и го оставя с единственото желание да накаже богаташите, които се крият в техните капиталистически бастиони и тъпчат дребните хора до точката на пречупване.С помощта на набъбналата си сметка Уил успява да си осигури достъп до Ню Гринидж и да се внедри в привилигированото общество, което иска да свали от пиедестала му. Там той среща Силвия Уайс (Аманда Сайфрид) – дъщерята на крупен борсов играч, който подобно на митичния Гордън Геко вярва, че алчността не е порок, а точно обратното, и неуморно търгува с годините на простосмъртните. Силвия е видимо отегчена от сивото си битие и постоянното си обкръжение от мълчаливи охранители. Не е изненадващо, че скоро двамата с Уил се оказват бегълци, чиито очи ще бъдат отворени за истинския смисъл на света, в който живеят, и ще ги изправи в решителна битка с тиранията на несправедливата система.Но пътуването им обещава да бъде повече от трудно, защото по петите им е не само развилнелият се Фортис, но и праволинейният Пазител на времето (т.е. служител на закона) Реймънд Лион (Килиън Мърфи), който си мисли, че Уил е убил Хамилтън и нищо не може да промени мнението му по въпроса. От своя страна Питър Уайс (Винсънт Картейзър) до последно продължава да се надява, че високото социално положение, стената от гардове и стоманените врати могат да те предпазят от приливната вълна на социалното недоволство.„Дилъри на време“ е повече от актуален на фона на бушуващата вече няколко години икономическа криза, която носи все по-голямо отчаяние на обикновените хора, докато властимащите продължават да тънат в охолство. Филмът удачно е подменил паричната единица с времева такава, защото именно времето е нещото, което ни отнема всеки удар на системата – удар, който скъсява земните дни на мнозина и ги тласка да се изключат от уравнението преждевременно.Проблемът на поучителните и предупредителни истории, които Седмото изкуство ни предлага е, че в 99% от случаите те не носят значителни приходи на създателите си, защото хората предпочитат дъвката за очите пред това някоя по-дълбока идея да се прокрадне в съзнанието им. В случая на Андрю Никол предишните му 3 филма по официални данни са донесли общо по-малко от 100 милиона долара. Цяло чудо е тогава, че в капиталистическа машина като Холивуд се е намерил кой да му отпусне пари за нов филм. При „Дилъри на време“ ситуацията обаче е различна и Никол се е запасил с няколко силни коза, които едновременно да продадат филма и да предадат посланието му.Безспорно най-силната страна на филма са актьорите. Никол е заложил на водещите млади, привлекателни и талантливи актьори в Холивуд, които му се отплащат с пълнокръвни и емоционални изпълнения. За Джъстин Тимбърлейк вече е излишно да говорим като за певец, защото той отдавна е само и единствено актьор, който работи неуморно и резултатът е налице с настоящата премиера, в която прави може би най-добрата си роля досега. Той е едновременно раним и твърд герой, решен на всичко, за да въздаде справедливост и да освободи хората от социалните им окови. Не би било пресилено, ако кажем, че за Тимбърлейк „Дилъри на време“ е това, което бе миналогодишния „Генезис“ за Леонардо ди Каприо, като все пак признаем, че филмът на Нолан ще си остане ненадминат в необозримото бъдеще.Аманда Сайфрид успява чудесно да предаде пътя на героинята си от порцеланова кукла в златен кафез до млада бунтарка, която намира кауза, за която си струва да се бориш. Задачата, заложена в образа на Силвия, е да ни покаже, че парите не могат да ти купят щастие и независимо колко повече имаш от останалите, то имането ти ще си остане просто купчина физическо притежание, което не можеш да отнесеш в отвъдния свят, а би могъл да зарадваш толкова много хора приживе с него.Алекс Петифайр е брилянтен като неудържим маниак, бясно куче, което системата толерира, за да задържа бедните зад построените бетонни стени, разделящи човечеството на различни категории хора. Килиън Мърфи от своя странна продължава с поредицата култови роли (след „Генезис“, „Батман в началото“, „Черният рицар“) и извежда на едно ново ниво образа на полицаят, който е създаден за тази работа и не знае как да спре да я върши, дори когато собственият му живот изтича през стиснатите около спусъка на пистолета му пръсти.В „Дилъри на време“ дори и по-кратките роли са изиграни изключително убедително и мигновено ни карат да повярваме в историята на героя и в неговата мотивация. Прекрасната Оливия Уайлд умело предава майчинските чувства на героинята си към героя на Джъстин и смея да твърдя, че няма да почуствате каквато и е да неловкост от факта, че в реалния живот са на приблизително една и съща възраст. Уайлд успява в минимално екранно време да пресъздаде образа на съвременната трудеща се майка, която работи неуморно, за да може децата й да преживеят още един. Дано някой се сети да даде на толкова актуалната актриса някоя по-голяма сериозна роля, а да не я ползват само за украшение на комерсиални продукции със съмнителни качествакато „Каубои срещу извънземни“ примерно.Мат Бомър перфектно предава бремето, което лежи върху плещите на Хамилтън, чието дълголетие му е донесло единствено печал, докато вижда как хората умират около него – измъчени, смазани, с отдавна угаснала надежда в очите. От своят страна Винсънт Картейзър е успешен в пресъздаването на пълния противовес на Хамилтън – пресметливият бизнесмен Уайс, който е готов да ви отпусне още малко време срещу безбожна лихва.Техническата обезпеченост на филма е също в сигурни ръце. Визията на футуристичните Съединени щати, обитавана от хората на времето, е дело на сценографа Алекс Макдауъл, в чиято биография изпъкват заглавия като „Специален доклад“, „Чарли и шоколадовата фабрика“ и „Пазителите“ – все ярки доказателства за безспорните му професионални умения, които тук успяват да спомогнат за контраста между бетонната джунгла на гетото и лъскавите сгради от стъкло и бетон, които крият зад стените си избраните и техните богатства; контраст и между лъскавите резиденции, напомнящи за разкоша на отдавна отминали златни години, и вехти хотели, които отдавна са изгубили своите цветове. И всичко това изглежда напълно съвременно, с малки изключения, което само подсилва чувството за реализъм и релевантност със състоянието на истинския свят и настоящето, в което ние зрителите, живеем.А за цветовете на филма като цяло и картината, стигнала до екрана, отговаря легендарният оператор Роджър Дийкинс, чието дело е визията на всички филми на братя Коен и заслужено е номиниран цели 9 пъти за награда Оскар. „Дилъри на време“ е първият му филм заснет изцяло с дигитални камери, което несъмнено е улеснило снимачния процес, но по никакъв начин не е отнело от качеството на крайният резултат, който изглежда като заснет на 35мм лента, което несъмнено е още един похват за противопоставяне на минало и настояще, едно носталгично намигване към годините, когато времето не изтичаше толкова бързо и не струваше толкова скъпо.Финалният щрих е поставен от композитора Крейг Армстронг, който добавя още едно престижно заглавие към филмографията си, която включва „Мулен Руж“, „Наистина любов“ и „Уолстрийт 2: Парите никога не спят“.При все по-дълбоките социални идеи заложени в „Дилъри на време“, филмът си остава и едно от малкото първокласни развлекателни предложения на Холивуд за тази година. Имаме достатъчно преследвания с коли, престрелки и много, много бягане от страна на главните герои. Един-два момента прехвълят границите на благоприличието по отношение на физически възможното или логически допустимото, но все пак това е произведение на изкуството, а не документален филм. Така че, когато на 28 октомври отидете в най-близкия мултиплекс, се замислете дали имате 2 часа за губене или по-скоро искате да гледате филм, който наистина си заслужава и времето, и парите ви. Защото „Дилъри на време“ е наистина висококачествено предложение в киноафиша, което има достойнството да не краде от скъпоценните секунди на зрителите, а едновременно да ги зареди с желание за по-смислено битие и да ги забавлява на цената на един входен билет – сделка, която не бива да пропускате. ... още »
През изминалата седмица екипът на „Непобедимите 2“ снима на летище Пловдив. След приключване на снимачната си програма холивудската легенда Арнолд Шварценегер си замина от страната произнасяйки вълнуваща реч. Бившият губернатор на Калифорния благодари на целия екип с думите, че без тяхната всеотдайност и професионализъм, звездите не биха могли да си вършат блестящо работата. Шварценегер високо оцени българския екип като един от най-професионалните и талантливи, с които е работил през дългата си кариера. Той подчерта, че се е чувствал невероятно добре в България и на снимачната площадка в „Ню Бояна Филм“.В началото на седмицата Шварценегер се срещна в Киноцентъра с премиера Бойко Борисов. На срещата присъстваха и министъра на културата Вежди Рашидов и футболната легенда Христо Стоичков. Шварценегер пристигна на срещата със сценичния си грим и облекло и покани премиера да му гостува в Калифорния и го попита дали не иска да се включи в екипа на „Непобедимите“. Шефът на „Ню Бояна Филм“ Дейвид Варод подари на г-н Борисов оригиналния меч от мегапродукцията „Конан Варварина“, а г-н Борисов и министър Рашидов подариха на Терминатора старинен пищов от Априлското въстание. Шварценегер изтъкна възможността България да се превърне във стабилен център за световната киноиндустрия и това да привлече значителни кинокапитали, които ще стимулират икономическото развитие на страната.Шварценегер е една от общо дванадесетте Холивудски звезди в суперпродукцията „Непобедимите 2“. Освен него, във филма участват и Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Брус Уилис, Джет Ли, Ренди Кутюр и легендите на бойните изкуства Чък Норис и Жан Клод ван Дам. Към екипа на „Непобедимите“ се присъедини и китайската актриса Ю Нан.Режисьорът на филма Саймън Уест сподели в интервю пред медиите, че е очарован от страната ни и високото качество на работа в „Ню Бояна Филм“. Сценарист на втората част е Ричард Уенк, а продукцията ще бъде осъществена от „Ню Бояна Филм“. ... още »
Фронтменът на Limp Bizkit Фред Дърст ще се завърне към екранните си изяви.Рок музикантът, който вече има опит зад гърба си в подобно амплоа с роли в "Sorry", "Haters" и ТВ сериали като "Доктор Хаус"и "Revelations", сключи договор със CBS, според който ще изпълни главната роля в нов комедиен сериал.Проектът все още няма официално заглавие, като засега се знае, че всеки епизод ще е с продължителност около 30 минути.В качеството на негов сценарист ще се изяви Матю Карлсън, който помним от работата му над "Мr. Sunshine" и тийн сагата "Малкълм".Любопитно е, че Дърст освен като актьор, вече се е изявявал и като режисьор. Негови филми са "The Education of Charlie Banks" и "The Longshots". ... още »