Най-новата комедия на режисьора Франсоа Озон с участието на Катрин Деньов и Жерар Депардийо, „Трофейна съпруга” тръгна по екраните във Франция само преди седмица с рекорден резултат. През уикенда успя да събере над два пъти и половина повече зрители от последния филм на Тони Скот с участието на Дензъл Уошингът „Неудържим”. Първата му премиера извън границите на Франция ще бъде в България на 20 ноември 2010 г. в Зала 1 на НДК от 18.00 часа. Франсоа Озон е поканил удивителен актьорски състав, за да ни разкаже забавната история на богат индустриалец и неговата съпруга.Във филма участват Катрин Деньов, Жерар Депардийо, както и любимката на режисьора Людивин Сение, с която той работи в „Басейнът”. Участват още Жереми Рение, Фабрис Лукини, Карин Виар.Една от най-известните и безупречни актриси на френското кино Катрин Деньов се въплъщава в ролята на Сюзан Пижюл - прекрасна, но пренебрегвана съпруга („potiche” – трофей, декоративна ваза за поставка на чадъри). Нейният съпруг Робер (Фабрис Лукини) я мами, игнорира и се разпорежда с наследствената й фабрика за производство на чадъри. Дори забравя рождения й ден! Сюзън не се оплаква и се опитва да не обръща внимание на поведението на мъжа си. Но той се разболява и управлението на фамилната фабрика пада върху нейните плещи, точно когато работниците обявяват стачка.Сюзън открива, че притежава истински талант да преговаря с работниците и да се справя с ръководенето на бизнеса. Това води до коренна промяна в начина, по който възприема себе си.В историята са въвлечени още Морис Бабан (Жерар Депардийо) - местен политик, член на комунистическата партия и бивш любовник на Сюзън, и секретарката - любовница на Робер (Жереми Рение).Сценарият е изграден върху театралната пиеса на Пиер Барет и Жан-Пиер Греди. ... още »
От днес всеки, който иска да участва в сериала „Стъклен дом” може да се запише и да се яви на кастинг. bTV и изпълнителните продуценти от „Камера” търсят нови лица за епизодични роли и статисти. Всеки, който иска да кандидатства може да го направи на интернет страницата на сериала www.dom.btv.bg. Условието е да бъде попълнен формуляра за участие, както и да бъдат приложени две снимки - една в паспортен формат и една в цял ръст, на които кандидатите не трябва да носят аксесоари (слънчеви очила, шапки, шалове и т.н).Онези, които не могат да се регистрират в интернет и да изпратят формуляр, могат да подадат документи за участие на място – всеки ден, от 22 до 28 ноември, от 11:00 до 15:00 ч. в Mall of Sofia на бул. „Ал. Стамболийски” 101, където ще се проведе самият конкурс и ще бъдат селектирани кандидатите. ... още »
На 24 ноември 2010г., сряда от 22:00 по AXN започва излъчването на новия драматичен сериал „Защитниците”. Премиерно за България и Централна Европа, епизодите на сериала ще се излъчват всяка сряда от 22:00, първо по AXN. "Защитниците” („The Defenders”) е новия остроумен, забавен, емоционален и пълен с идеи сериал! Ник Морели и Пийт Какзмарек са двама колоритни адвокати от Лас Вегас, собственици на адвокатската кантора “Морели и Какзмарек”. Те дават всичко от себе си, когато става въпрос за защитаване интересите на клиентите, дори това да им коства нарушаване на правилата.Създатели и продуценти на сериала са Кевин Кенеди и Нилс Мюлер, а сред режисьорите на епизодите са Джефри Мелман, Чарлс Хейд, Джеф Т. Томас, Джейми Бабит и др. Актьорският състав включва: в ролята на Ник Морели - Джеймс Белуши, в ролята на Пийт Какзмарек - Джери О’Конъл, в ролята на Лиза Тайлър – Джърни Смолит, в ролята на Зоуи Уотърс – Таня Фишър, в ролята на Томас Коул - Теди Сиърс, в ролята на Балиф – Базил МакКъри, в ролята на Кила Диз – Ромео Милър и др. Сюжетът:Ник Морели и Пийт Какзмарек са адвокати в Лас Вегас. Те са собственици на кантората “Морели и Какзмарек” и са готови на всичко за клиентите си. Те все още очакват големия си удар. Ник Морели е честен и работещ усърдно адвокат, който прави всичко за клиентите си, независимо дали става дума за голям или за незначителен случай. Партньорът му Пийт Какзмарек е страстен почитател на правото, но също така на бързите коли, красивите жени и скъпите дрехи. Към екипа на кантората се присъединява Лиза Тайлър – амбициозна адвокатка, която прави всичко възможно да забрави миналото си на танцьорка. Тяхна асистентка е Зоуи – сладурана, готова на всичко, за да са доволни шефовете.Бизнесът им върви, рекламират се и при тях пристигат все повече клиенти. Пит е зает с нова романтична връзка на яхта край Вегас, докато Ник се опитва да възстанови съсипания си брак и да остане част от живота на сина си.В първия епизод Ник и Пийт защитават млад мъж на име Дан, който е обвинен в убийство. Законодателството на щата предвижда за подобно престъпление от 40 години до доживотен затвор. Обвиняемият Дан първоначално се съгласява на сделка с прокуратурата, според която ще получи 6 години, а при добро поведение ще излезе на 3-та година от затвора. Изненадващо за Ник и Пийт, Дан се отказва от сделката и пледира невинен.Това е идеалният случай в Лас Вегас, който Ник и Пийт могат да поемат. Предизвикателството е достатъчно голямо и изисква леко изкривяване на правилата и прилагане на любимата им тактика "с всички възможни средства". ... още »
На фокус: „Шивачки”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие. Представяме на вашето внимание „Шивачки” на Людмил Тодоров.Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Шивачки” – филмътТри млади момичета бягат от безработицата в провинцията и идват в столицата София да търсят работа и бъдеще. Героините се борят да оцелеят в една враждебна среда, която се опитва да прекърши невинните им и чисти представи за живота и да им наложи своя морал. Едното от момичетата не издържа и става любовница на сводник. Провокирана от нейното предателство, втората се забърква в любовен триъгълник и прави опит за самоубийство. Третото момиче повежда борба да спаси двете си приятелки.Режисьор и сценарист на филма е Людмил Тодоров, камерата е поверена на оператора Емил Христов, музиката е дело на Антони Дончев, продуценти са Брайко Брайков, Владо Шишков и Петя Брайкова. В ролите ще видим Александра Сърчаджиева, Виолета Марковска, Елен Колева, Асен Блатечки, Филип Аврамов, Юлиян Вергов, Нона Йотова, Йоана Буковска, Гергана СтояноваФилмът е продукция на Кросспойнт, съвместно с Българската Национална Телевизия, и с подкрепата на Националния Филмов Център.Филмът е разпространен в България с 4 копия, повече от 10 000 зрители у нас са имали възможност да видят „Шивачки”.Режисьорът за филмаБягството в себе си, пасивността и съзерцанието понякога са белези на активна духовна дейност. Не всеки, който щъка нагоре-надолу, шуми и действа, е действен човек.Един мой починал приятел, който беше психолог, веднъж ми каза, че най-дълбоките духовни дейности при човека се извършват в състояние на пълно бездействие. Във всичките си филми аз се опитвам да съсредоточа вниманието на зрителя върху духовната дейност на своите герои. Така "Шивачки" е филм за три провинциални момичета, които се опитват да започнат живота си в София, но той преди всичко е филм за прошката, за прощаването, разбирани в най-общ смисъл - за това каква огромна вътрешна сила се иска да простиш. И как хората, които успяват да го сторят, облагородяват всички ни.интервю на Янко Терзиев, „Капитал Light”, ноември 2007Критиката за филмаИсторията е едновременно болезнена и смешна. Филмът има своите лирични моменти, а освен портретите на трите момичета от провинцията "Шивачки" изобилства от странни образи, които режисьорът определя като "героите на нашето време". Впрочем това беше оценено и от публиката, която по време на предпремиерното излъчване реагираше с ръкопляскания и смях на всяка сполучлива реплика или сцена...Оля Стоянова, „Дневник”, септември 2007Годишните награди на Националния филмов център - при игралните филми „Шивачки” на Людмил Тодоров в повечето категории нямаше реална конкуренция. „Шивачки” е мечтаното съчетание (подобно на „Изкупление”) на добра история, добре поставена и добре изиграна, която освен всичко друго е разбираема за „средностатистическия кюстендилец” (подобно на средностатистическия американец).Фестивални участия и награди2007Годишни награди на Националния филмов център - най-добър филм, най-добър режисьор, най-добър сценарий, най-добър оператор (Емил Христов), за женска роля (Елен Колева)2008МФФ Карлови Вари – специална награда на журито в програмата East of West МФФ Валенсия - Наградата на публиката МФФ София Филм Фест - Награда на ФИПРЕСИ за Людмил ТодоровМФФ Черна гора - награда за женска роля МФФ ЛондонМФФ ОсакаМФФ ТокиоМФФ Хамбург Фестивал на Българското кино в Ню Йорк2009Седмица на българското кино в Русия2010Европейски филмов фестивал „Прозорци към Европа”, Австралия ... още »
Discovery Channel през ноември е изцяло посветен на бързи и гигантски превозни средства. Мотори от моторния град, чиято премиера е на 20-ти ноември в 21:55 часа, проследява ежедневието на световно известните майстори на мотоциклети и коли, основатели на "Детройт брадърс къстъм сайкълс". Заедно те обединяват усилия и създават единствени по рода си превозни средства, чиито механизми и способности се измерват единствено с лимита на техните представи и тяхното въображение. А те са огромни.Станете свидетели как преобразяват Форд „Модел Т”, 1992 година, в невероятен Хот Род или как трансформират Шевролет Suburban, модел 92-А, в един звяр. Тези момчета могат да сътворят всяка машина, която стане плод на въображението им.Присъединете се към тях и вижте как детските ви мечти за трансформация на автомобили стават реалност.Ако тези превозни средства не са достатъчно големи за вас, тогава може да насочите вниманието си към Огромни кораби.Всички на борда! Discovery Channel представя това невероятно предаване, което стартира на 30-ти ноември от 21:00 часа.Оставяйки настрани нон-стоп работещите бюфети и коктейлните партита на палубата, екипът на Discovery Channel застава на борда на някои от най-великите пътуващи кораби в света, за да ви покаже какво всъщност се крие във вътрешността на тези морски гиганти.Всеки един от шестте епизода дава безпрецедентен достъп до всичко над и под палубата - от механиката на модерното корабоплаване до човешките драми на мореплавателите. Дали става въпрос за тежкотоварни мега-кораби или военни кораби, поредицата разкрива какво се случва отвътре по време на цялото пътуване.Огромни кораби показва зашеметяващи кадри, заснети на борда на тези плавателни съдове и изучава както механиката на всеки от тях, така и сложните взаимоотношения на хората на борда.Запознайте се с шестте различни екипажа в поредните серии, станете част от тях и открийте какво прави работа на персонала толкова уникална и понякога толкова предизвикателна. ... още »
Асошиейтед Прес разпространи първи снимки от снимачната площадка на трилъра “The Raven”, режисиран от създателя на “V като Вендета”, Джеймс Мактийг.На снимките се вижда звездата на филма, Джон Кюсак, който напълно се е превъплътил в ролята на известния писател Едгар Алън По.Историята на филма ще се фокусира върху последните дни на По – дни през, които той трескаво издирва сериен убиец вилнеещ по улиците на Балтимор.Партньор на Джон Кюсак ще бъде актьора Люк Евънс, познат от тазгодишния хит “Сблъсъкът на титаните”.Евънс ще се превъплъти в ролята на млад детектив, който заедно с По се опитва да разнищи случая.Сюжетът на “The Raven” ще разказва за последните пет дни от живота на По, точно когато по улиците на Балтимор вилнее вманиачен убиец, имитиращ историите на автора и превръщащ фиктивните убийства описани от автора в кървава реалност.Когато годеницата му (в ролята ще видим Алис Йив) бива отвлечена, По, с помощта на млад детектив (Евънс), има на разположение само няколко дни да открие престъпника, преди да е станало твърде късно. Оказва се, че убиецът и похитителя са една и съща личност.Режисьорът Джеймс Мактийг разкри, че филма няма да бъде биографичен, а ще бъде микс между истинските документирани факти около случая и класическа история за сериен убиец.Също така той поясни че новата продукция няма нищо общо с филма на Роджър Корман, “The Raven”, от 1963.Въпреки че детайлите около смъртта на Едгар Алън По остават неясни, Мактийг заяви, че екипа се е снабдил и ще разчита на автентичните документи описващи случая – знае се със сигурност че на 3 октомври 1849 година По е намерен да скита по улиците дезориентиран и ранен. Няколко дни по-късно той умира в близката болница, без да обясни какво точно се е случило.Сценарият на “The Raven” е дело на Хана Шекспир и Бен Ливингстън. Филмът ще бъде копродукция между независимите компании FilmNation и Intrepid Pictures, а продуценти ще бъдат Марк Евънс и Тревър Мейси.Снимките вече започнаха в Будапеща, Унгария, а световната премиера на “The Raven” ще бъде през 2011 година. ... още »
Фантастичният уестърн “Каубои и извънземни” се очертава като един от най-любопитните филми на 2011 година. Въпреки че продукцията все още се снима, от компаниите DreamWorks и Imagine Entertainment вече задвижиха маркетинговата машина и разпространиха първия официален постер на филма.На него е изобразен изпълнителя на главната роля, Даниъл Крейг, държащ пушка и носещ загадъчната гривна, която ще играе важна роля в сюжета на фентъзито. Веднага след разпространението на постера в интернет, от yahoo.com разкриха, че първия трейлър на филма ще бъде излъчен тази сряда, а след това ще бъде показван преди “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 1”, чиято премиера е на 19 ноември тази година.Освен Крейг, в лентата ще видим и Харисън Форд, Оливия Уайлд, Адам Бийч, Сам Рокуел, Кийт Карадайн, Пол Дано и Кланси Браун.Действието на “Каубои и извънземни” ще се развива през 1873 година в щата Аризона. В малкото пустинно градче Абсолюшън пристига Джейк Лонерган (Даниъл Крейг) – странник, който няма никакви спомени от миналото си. Единственото нещо което може да му помогне да си спомни е мистериозната гривна, която опасва лявата му ръка.Но загубата на паметта не е единственият проблем на новодошлия. Това което той открива, е че жителите на Абсолюшън не са особено доброжелателни към странници като него, и че градчето е всъщност конролирано от безкомпромисния полковник Уудроу Долархайд (Харисън Форд).Но многа скоро жителите на града ще преживеят нещо, което никой не е предполагал, че ще се случи - извънземни нашественици започват безмилостна атака върху всеки намиращ се в Абсолюшън.Сега странникът Лонерган, същия човек когото всички избягваха, се превръща в единствената надежда за спасение. С помоща на Ела (Оливия Уайлд), която единствена бе изявила желание да му помогне, Лонерган започва да събира група съставена от бивши опоненти - жители от града, Долархайд и неговите винаги нахъсани момчета, престъпници и бойци от племето Апачи. Заедно те се впускат в грандиозна битка, която трябва да спечелят. На всяка цена.Режисьор на “Каубои и извънземни” е Джон Фавро, известен с работата си по двете части на “Железният човек”, а сценария е написан от Алекс Кърцман, Роберто Орси и Деймън Линделоф. Продуцентските задължения са поети от Стивън Спилбърг, Брайън Грейзър, Рон Хауърд, К.С. Ходенфийлд и Скот Розенбърг.Официално, снимките ще приключат през месец декември, а премиерата на филма в България ще бъде на 12 август 2011 година. ... още »
Муки Гредингер посети България за пореден път, за да открие нов мултиплекс от веригата „Синема Сити” в Стара Загора, за който вече писахме. Днес ви предоставяме интервю, дадено специално за сайта ни.Председателят на управителния съвет и главен изпълнителен директор на „Синема Сити Интернешънъл” Моше Дж. (Муки) Гредингер е на 57 г. Баща му Коул Гредингер е бил управляващ директор на „Израел тиътърс” от 1958 г. до 1984 г. Семейството на Муки Гредингер открива първото кино в Израел, в Хайфа през 1928 г. След като завършва икономика в Университета на Йерусалим, през 1976г. Муки се включва като трето поколение в семейния бизнес. Оглавява екипа, който изгражда първия мултиплекс в Израел - в Тел Авив през 1982 г., довел до революция в киноиндустрията в страната.Оттогава „Израел тиътърс” е водещ изложител в Израел с верига от мултиплекси. От 1984 г. Гредингер заема поста изпълнителен директор. Той е бил и директор на „Форум Филм” - компанията за филмово разпространение на групата. От 1996 г. е съпредседател на Асоциацията на киноизложителите в Израел.През 1997 г. Гредингер повежда компанията към развитие на кинопазара в страните от Централна и Източна Европа, към която международните играчи не проявяват интерес или се оттеглят след неуспешни опити. То започва от Унгария и продължава в Чехия, Полша, България и Румъния.Гредингер договаря за компанията ексклузивно представителство на Imax Corporation за Централна и Източна Европа, благодарение на което през 2000 г. се открива първото IMAX кино в региона, във Варшава. То е последвано от IMAX кина в Краков, Катовице, Прага, Познан, Лодж, София и Будапеща.Най-престижното и старо ежегодно търговско средище на киноизложители и разпространители ShowWest в Лас Вегас удостои през 2004г. Муки Гредингер с наградата "Международен киноизложител на годината".Синема Сити отваря 10 нови мултиплекса до края на 2011 г. в Румъния, Полша и България. До каква степен новите ви инвестиции в Централна и Източна Европа се продиктувани от печалбите ви и до каква са дългосрочна инвестиция с очаквани постъпления в бъдеще време?Муки Гредингер: Много сме доволни от резултатите, които имаме и в България и в Румъния. Вярваме, че хората тук приемат Синема Сити все повече и повече – харесва им не само начина, по който са изградени и организирани, но и услугите, които предлагаме, отношението на екипа ни. Правим големи усилия хората да се чувстват уютно в кината и да прекарват приятно времето си в тях. Мислим, че зрителите харесват Синема Сити – резултатите го показват и затова продължаваме с плановете си. В момента се движим малко по-бавно, не защото ние имаме някакви затруднения, а защото някои от партньорите ни забавят откриването на своите заведения и магазини. Но в крайна сметка движението на икономиката е вълнообразно – ту сте на върха, ту слизате надолу. Ние обаче сме доволни и постепенно ще реализираме и останалите си планове.Освен строящия се мултиплекс в Русе, планирате да отворите още два комплекса в Бургас и Варна. Кога ще стане това и как подбирате градовете, в които да стъпите?Муки Гредингер: Надяваме се, че ще успеем да ги завършим през следващата година. Получаваме оферти от много компании, които се занимават със строеж и търговия на недвижими имоти. Предпочитаме да работим с по-опитните и утвърдени от тях, както на международно ниво, така и на местно. Някои от комплексите си пък строим сами – като моловете в София, Пловдив и Русе. Но за нас потенциал има всеки град, в който населението е 100 000 или го надвишава.Може ли да се каже, че в градовете в страната имате по-голям успех от този в София, където има вече пет мултиплекса? Каква е ситуацията в останалите страни, в които имате кина?Муки Гредингер: По принцип във всеки голям град има място за няколко мултиплекса. От друга страна на зрителите е необходимо време, за да започнат да се връщат в кината, да си припомнят старите навици. Разбира се, по-лесно е когато нямате конкуренти, особено когато започвате на дадено място. Но пък когато има потенциал за още кина, те се появяват. Не може да се разчита само на липсата на конкуренция.Вие използвате един и същ операционен модел в повечето страни, в които имате кина. Доколко трябваше да го промените, за да се наложите в България?Муки Гредингер: Една от основните характеристики на кината на Синема Сити, независимо къде са разположени, е, че в тях се говори на един и същ език, образно казано. Разбира се, когато стъпваме в дадена страна, ние анализираме спецификата на пазара й, нещата, на които зрителите са свикнали, обичат и очакват да получават. В една страна хората никога няма да им хрумне да пият кафе в киното, а в друга не могат да си представят да минат без кафе. Затова и стратегията ни варира, но не в огромни граници.Промените се раждат в маркетинговите ни отдели, където винаги работят местни хора, защото те най-добре познават страната си. И именно те раждат печелившите за територията идеи. В някои страни зрителите обичат да получават малки подаръчета към билетите си, в други предпочитат да имат намаление на цената на билета в определен ден.Но иначе по отношение на стила на киното, на оборудването на залите, на филмите, които се прожектират в тях, разлики почти няма. Разбира се, в България бихме искали да включваме повече български филми, както например в Полша 25% от заглавията, които въртим, са полски.Как се преборвате с наличието на торенти у нас, от които може свободно и безплатно да се свалят най-новите филми?Муки Гредингер: Разбира се, че заради тях губим зрители, но мисленето на някои хора винаги ще е на ниво – искам да гледам филма безплатно и нищо друго не ме интересува. Да сваляш филми без да си плащаш е като да откраднеш риза от магазин за дрехи. Хората, които го правят, не крадат от нас, а от режисьорите, продуцентите и останалите от екипа на всеки филм, които са работили много усърдно, за да го осъществят и освен това са вложили средства в това.Но това е теоретичната страна на нещата и овладяването на ситуацията е в ръцете на правителството. В някои страни взимат твърде сериозни мерки, за да се справят с пиратството. Във Франция, например, съдят хора, които свалят незаконно и безплатно филми. Иначе ние показваме филми в кината си, защото това е нашият бизнес и се стремим да ви ги предоставяме в най-доброто им качество. Когато изгледате един филм в нашите зали и го сравните с този, който сте си свалили у дома, ще видите разликата и лично за мен изборът къде да гледаш филми тогава се налага от само себе си. Аз бих платил 5, 10, 15 лв., но да бъда в хубава зала с голям екран, чудесен звук и чиста картина. Не съм наивен и не мисля, че в света някой ден пиратството ще изчезне.Вашата компания се занимава освен с кинопоказ и с разпространение на филми не само в България, но и в Полша, Унгария и Румъния. Как балансирате между това да развивате собствената си разпространителска фирма „Форум Филм” и да поддържате ползотворни бизнес отношения с останалите местни разпространители?Муки Гредингер: Ако погледнете към ситуацията от правилния ъгъл ще видите, че между двете посоки, в които се развиваме, няма противоречие. Ако между екзибитора и разпространителя няма сътрудничество, успешният бизнес е невъзможен. За нас като киносалони е важно винаги да показваме най-добрите филми – тези, които зрителите искат да гледат и в този смисъл няма значение дали ние сме разпространителите на въпросните филми или някой друг. Бизнесът изисква да печелим зрители, а не да гледаме кое заглавие от коя компания идва. Винаги съм казвал, че ние се опитваме да показваме повечето филми, които въобще стигат до кината. Целта ни обаче е да покажем филмите през първата седмица след премиерата им. Ако в петък или събота салоните, в които се прожектира определен филм, са празни, следващата седмица няма да го видите при нас. В крайна сметка, зрителите са показали, че не искат да го гледат.В момента разпространявате филмите на Уолт Дисни, Парамаунт и Юнивърсъл. Имате ли намерения да разширите портфолиото си?Муки Гредингер: Засега не.Отворени ли сте към идеята за франчайз в по-малки градове, ако например има компания, която иска да отвори кино с една зала, или стопанисва такова кино? Бихте ли им позволили да ползват лицензно марката Синема Сити?Муки Гредингер: Ние сме готови да отворим кина в много градове, но не и като франчайз. Не бихме направили компромис със стандартите, на които работим. Когато видите в някой град кино на Синема Сити и влезете вътре, трябва да сте сигурни, че залата ще е с едно и също качество, независимо дали е в София, Стара Загора или в град в друга страна.Освен блокбастъри има и независими или арт филми, които винаги ще имат по-малко зрители. Някои от тях се прожектират в рамките на фестивали у нас. Как гледате на идеята да отворите една от залите си само за такива филми или да се включите като кино в някой от провеждащите се у нас фестивали?Муки Гредингер: В някои от страните, в които работим, прожектираме такива филми – от време на време, в определени салони, дори се включваме във фестивали. Нашият маркетингов отдел в България е отворен към всякакви подобни предложения и ще ги разгледа и обсъди не само от бизнес гледна точка. Тя, разбира се, е много важна, но също така е важен и имиджът, който налагаме, а той включва и желанието ни да допринасяме към образоването, развиването на кинокултурата на зрителите.След успеха на израелски заглавия като „Валс с Башир” или „Ливан” мислили сте да организирате филмова седмица на израелското кино във вашите салони? Въобще има ли и такава насока работата ви?Муки Гредингер: Подобно начинание е правено от израелската асоциация за разпространение на филми извън Израел, но те трябва да ни потърсят, ако искат да организират такова събитие и тук. Но ние сме международна компания. Така, както бихме организирали седмица на израелското кино, бихме организирали и на унгарското, или шведското. Подобни начинания в България обаче се осъществяват предимно в НДК, например, или в други подобни институции.от Лора ТрайковаДъщерната фирма „Форум Филм” оперира в Израел от 40 години, като само за последните шест години е печелила два пъти националната награда за най-добър разпространител. От по-скоро време фирмата разпространява Walt Disney Pictures и независими продукции в Полша и Унгария. В началото на т.г. започна разпространение на независими филми и в България. ... още »