СТАВА НАПЕЧЕНО С ТЪНДЪРБОЛТС* ОТ 2 МАЙ САМО В КИНАТА
Да си дойдем на думата!
Готови ли сте за нещо различно? Този май Марвел и екип продажни ветерани от независимото кино, представят Тъндърболтс* – непочтителна група анти-герои, включваща депресираната наемна убийца Елена Белова и някои от най-малко очакваните аутсайдери в цялата вселена на Марвел. Предстои едно непредвидимо и по-специално филмово, което ще ни предложи много екшън, хумор и самоирония, която ще изненада дори и феновете на Дедпул.
Тъндърболтс* са злодеи и морално изкривени персонажи, всеки със собствена история и мотивация, които са натоварени от правителството на САЩ със задачата да изпълняват мисии, твърде опасни за традиционните супергерои. Воден от мистериозната и хитра Валентина Алегра дьо Фонтен, този невероятен отряд се състои от някои от най-опасните и непредсказуеми фигури от киновселената на Марвел: Черната вдовица, Зимния войник, Джон Уокър, Таскмастър, Призрак, Червения пазител и… Боб.
Новият трейлър на Тъндърболтс* ни запознава с всеки един от тези злочести герои и загатва за крехката динамика по между им – идеята е да спасят света, но по-вероятно е да се избият помежду си. Видеото също така разкрива, че филмът ще разчита по-малко на фантастични елементи и повече на реалистичен екшън, мрачна визия и тонове черен хумор, кореспондиращи със същността на своите колоритни персонажи.
Режисьор на Тъндърболтс* е Джейк Шрайър (Robot & Frank, Хартиени градове), а сценаристи са Кърт Бюсик, Джоана Кало, Лий Сунг Джин. Сред актьорския състав са Джулия Луи-Драйфус, Флорънс Пю, Себастиан Стан, Уайът Ръсел, Олга Куриленко, Хана Джон-Камен, Дейвид Харбър, Луис Пулман, Джералдин Висуанатън, Крис Бауър и др.
Гръмотевичните Тъндърболтс* разтърсват кината от 2 май на 3D и IMAX 3D.
В първия уикенд след премиерата си руският игрален филм "Висоцки. Благодаря, че съм жив" има 11,3 млн. долара приходи. Приходите изпреварват най-касовите американски продукции за момента - анимационният "Весели крачета 2" и четвъртата част на вампирската сага "Здрач", които са с по 1,9 млн. долара приходи. Действието на "Висоцки. Благодаря, че съм жив" (visotsky-film.ru) се развива през 1979 г., когато по време на концерт Владимир Висоцки (1938-1980) получава сърдечен пристъп и преживява клинична смърт. Режисьор е Петр Буслов, а сценарист - Никита Висоцки, актьор и режисьор, син на легендарния бард от втория му брак с Людмила Абрамова. Ролята на Висоцки се изпълнява от 40-годишния Владимир Вдовиченков, актьор в московския театър "Вахтангов", известен от телевизионния сериал "Бригада".Но неговото име не е изписано в надписите според изискването и по споразумение с авторите. Филмът разказва за пет дни, през които Висоцки е на гастрол в Узбекистан, година преди смъртта си. В края на 70-те той е знаменит, кумир за милиони. Но е на края на силите си. Не усеща таланта си, вече не може да пише стихове. На 25 юли 1979 г. в град Бухара той преживява инфаркт и клинична смърт. В сюжета се проследява дейността на КГБ около отложените концерти, доносите на местни ченгета.Любовната линия във филма е за отношенията на Висоцки с последната му любима Татяна Ивлиева (роля, изпълнена от актрисата Оксана Акиньшина), но в този образ са смесени черти от всички известни жени на поета, включително и на Марина Влади - третата му съпруга. ... още »
Робърт де Ниро и Моника Белучи участват в гореща стриптийз сцена в италианската романтична комедия "Учебник по любов" на Джовани Веронези. Това е първата роля на Де Ниро на италиански от много време насам и той се справя доста добре, въпреки че неговото холивудско излъчване леко контрастира на типично европейската идилия на Веронези."Учебник по любов" разказва три независими една от друга, но преплетени по много неочаквани начини истории. Филмът е разделен на епизоди, като първият - "Младост", се фокусира върху младежкия стремеж към новото и неочакваното. Вторият епизод е озаглавен "Зрелост", а в третия - "Отвъд", виждаме застаряващия герой на Робърт де Ниро, пленен от дъщерята на своя съсед (Моника Белучи). В ролята на самия съсед пък ще видим Микеле Плачидо.Благодарение на множество любопитни детайли "Учебник по любов" успява да покаже, че романтиката и страстта не са несъвместими с човешкото всекидневие и с обикновените неща от живота. Всяка от трите истории изобилства от абсурдни комични ситуации, които връщат героите на земята, когато главите им полетят в облаците. Оказва се, че истинската любов е точно тук, на земята, а не в облаците. ... още »
В средата на месец октомври, тази година, бе оповестена новината, че създателката на независимия хит “Чудовище”, Пати Дженкинс, ще поеме режисурата на продължението на фантастичния екшън "ТОР: Богът на гръмотевиците", който през изминалото лято донесе на студиото Марвел приходи от над 440 милиона долара. Стартът на снимките ще бъде даден в самото на начало на 2012-та година, а продуцентите определиха и точната премиерна дата на “ТОР 2” - 15-ти ноември, 2013-та година.В продължение на повече от два месеца, Пати Дженкинс работеше заедно със сценариста Дон Пейн (“Фантастичната четворка и Сребърният сърфист”) по оформянето на сюжета и визията на продукцията, но само преди няколко дни се появи новината, че поради творчески различия с Марвел, режисьорката е напуснала окончателно проекта.Веднага след тази информация се появиха слухове, според които старта на снимките ще бъде отложен, а вече определената премиерна дата ще бъде променена. Но за радост на почитателите на комиксовия герой Тор, продуцентите от Марвел отрекоха напълно слуховете, и не само заявиха, че премиерата на “ТОР 2” остава непроменена, но и разкриха че до средата на месец януари ще стане ясно кой ще поеме режисурата. За момента, основни кандидати за овакантената от Пати Дженкинс позиция са Алън Тейлър и Даниъл Минахан, който са най-известни с работата си по телевизионни сериали.Тейлър е режисирал епизоди от популярни сериали като “Игра на тронове”, “Семейство Сопрано” и “Престъпна империя”, а името на Минахан се свързва с хитовите телевизионни продукции “Истинска кръв” и “Анатомията на Грей”. Още преди да започне работата по сценария на “ТОР 2”, източници от студиото Марвел разкриха, че намерението на продуцентите е да бъде привлечен режисьор, който досега не е работил по високобюджетен летен блокбастър, и затова не е изненадващо, че в момента Алън Тейлър и Даниъл Минахан са основните кандидати.Освен информацията за двамата телевизионни режисьори, от Марвел също така разкриха, че се търси и сценарист, който заедно с вече споменатия Дон Пейн ще оформи финалния сценарий на “ТОР 2”. За момента, кандидатите за тази позиция са трима – Джон Коли (“Господар и командир”), носителя на “Оскар” за работата си по “Криминале” Роджър Ейвъри, и Робърт Родат, отговорен за сценария на военния епос на Стивън Спилбърг, “Спасяването на редник Райън”. До края на годината ще стане ясно кой от тези трима сценаристи ще работи в партньорство с Дон Пейн върху “ТОР 2”.Относно актьорския състав на филма, Крис Хемсуорт, който изпълни главната роля в "ТОР: Богът на гръмотевиците", вече потвърди намерението си да се завърне за продължението, а негова партньорка ще бъде отново Натали Портман.За разлика от предшественика си, “ТОР 2” ще бъде заснет изцяло с триизмерни камери, и няма да се разчита на конвертиране по време на постпродукцията. Продуценти на фантастичния екшън ще бъдат Крейг Кайл (“Бийвъс и Бътхед оправят Америка”) и Кевин Фейги (“Хълк”), а бюджетът за снимки ще надвишава сумата от 160 милиона долара.Триизмерният “ТОР 2” тръгва по световните киноекрани от 15-ти ноември, 2013-та година. ... още »
През 2007-ма година по кината се завъртя комедийния екшън “Горещи палки”, в който си партнираха британските комици Саймън Пег и Ник Фрост. Нискобюджетният филм на режисьора Едгар Райт се превърна в международен хит с приходи от над 80 милиона долара, а тандемът Пег-Фрост си спечели много фенове по света и успя да привлече вниманието на холивудските продуценти. “Горещи палки”, който в основата си иронизираше най-известните представители на екшън-жанра, постигна още по-голям успех на DVD пазара, и затова не бе изненадващо когато се появиха и слухове за евентуално продължение. Но въпреки желанието на почитателите на британското дуо, Саймън Пег и Ник Фрост се насочиха към различни проекти, и едва през тази година се завърнаха отново заедно на големия екран – във фантастичната комедия “П.О.Л - Пич от Луната”. Техният най-нов общ филм е триизмерната анимация “Приключенията на Тинтин”, в която озвучават двама от героите, и чиято американска премиера ще се състои на 21-ви декември. Именно по време на едно от интервютата за “Приключенията на Тинтин”, Ник Фрост заяви, без да разкрива детайли, че следващата година ще започнат снимките на нов филм, в който той отново ще си партнира със Саймън Пег, и който ще бъде режисиран от Едгар Райт. Ник Фрост: “Имаме готов сценарий, който вече прочетох, и смятам, че е страхотен. В момента действаме бързо и смятаме да започнем да снимаме следващата година. Нещата винаги могат да се променят, но сме достатъчно уверени и не губим никакво време, защото наистина искаме да направим този филм.”Фрост не разкри заглавието на филма, но според източници от студиото Universal Pictures става дума за директно продължение на “Горещи палки”, в което централните персонажи отново ще бъдат полицейските партньори Никълъс Ейнджъл (Саймън Пег) и Дани Бътърман (Ник Фрост). За момента няма допълнителни детайли относно това дали действието ще се развива отново в английската провинция или ще бъде пренесено в по-голям град.От студиото Universal Pictures все още не разкриват официална информация относно предстоящата, все още неозаглавена продукция, но до края на следващия месец се очаква да стане ясно дали наистина става дума за “Горещи палки 2”, или триото Пег, Фрост и Райт ще работи по съвсем различен проект.При всички положения обаче, и имайки в предвид факта, че снимките започват догодина, бъдещата лента, която е четвърти общ филмов проект на тримата англичани, ще тръгне по кината до края на 2013-та година. ... още »
След тежко и продължително боледуване на 63-годишна възраст почина големият актьор Велко Кънев.Кънев се бореше с рак на гласните струни, който даде рецидив.Актьорът се разболя през ноември 2009 г. и оттогава преживя няколко лечителни процедури в немска клиника в Аугсбург.Според близки на Велко, той се притеснявал да събира пари за радиационното лечение и за нова химиотерапия. Предния път той плати за двумесечен курс 41 600 евро. Тогава парите бяха събрани след апел на председателя на Съюза на артистите Христо Мутафчиев. Кметът на София Йорданка Фандъкова пък съдейства и за отпускане на 80 хиляди лева от Държавния фонд за лечение на българи в чужбина.В последните седмици обаче състоянието на актьора се влоши и той се затвори в дома си.Велко Кънев завършва ВИТИЗ през 1973 г. Той ще бъде запомнен с прекрасните си роли във филмите "Мъжки времена", "Оркестър без име", "Бон шанс, инспекторе!", "Да обичаш на инат" и много други. Заедно с Георги Мамалев и Павел Поппандов в началото на 90-те създава групата НЛО, която прави и свое телевизионното предаване. През 2008 е поканен в Царете на комедията.През по-голяма част от творческата си кариера, Велко Кънев беше член на трупата на Народния театър "Иван Вазов", на чиято сцена изигра много и силни роли. ... още »
Новият филм на Ларс фон Триер „Меланхолия” не се опитва да покаже една завършена история на големия екран. Триер бяга от нормите на обичайния филмов разказ и нарушава дори законите на физиката с една-единствена цел – да ни покаже депресията в нейните най-ужасяващи и всеобхватни форми.„Меланхолия” прилича на картина, в която художникът се е опитал да вложи толкова много емоция, че в крайна сметка формите и образите се размиват, изчезват и на платното остава само емоцията. Лентата беше номинирана за "Златна палма" в Кан, а Кирстен Дънст получи наградата за най-добра актриса на фестивала точно заради тази майсторски предадена депресия.Меланхолията във филма струи от самата личност на Ларс фон Триер. Скандалният датски режисьор е преживял много остра депресия през 2006 г. и явно още се възстановява от нея. Последните му два филма – „Антихрист” и „Меланхолия”, са опит това чувство да бъде нарисувано с четката на един филмов режисьор.Ларс фон Триер ни лишава от възможността да разберем защо е нещастна неговата главна героиня. Ние виждаме само външните проявления на нейната депресия, докато тя предава бъдещия си съпруг, напуска работа и потъва в един мрачен свят на нихилизъм, от който изплува, за да произнесе присъда над целия свят: „Земята е зло. Не трябва да тъжим за нея”. Ларс фон Триер показва изострящата се депресия на героинята на Кирстен Дънст на фона на много по-глобална криза – непозната досега планета на име „Меланхолия” се приближава към Земята и е на път да унищожи човечеството.Режисьорът не се съобразява със законите на физиката и предпочита да създаде един сюрреалистичен свят, в който подобно явление е възможно. Ларс фон Триер не се интересува много и от научнофантастичните елементи в своя филм. Той използва доста специални ефекти, но камерата почти не напуска затворения свят на героинята.Представяйки „Меланхолия” Триер се пошегува, че лентата ще бъде неговият опит да навлезе в жанра на Роланд Емерих – холивудски режисьор, известен със скъпи филми за бедствия като разкритикувания както от кинаджиите, така и от учените „2012”. Макар и „Меланхолия” действително да напомня по нещо за „2012”, най-малкото с пренебрегването на законите на физиката, Триер се фокусира не върху спектакъла, а върху развитието на героите си.Филмът по-скоро трябва да бъде сравняван с независимата американска лента „Другата Земя”, която също излезе тази година. И двете ленти, а също и спечелилият "Златната палма" „Дървото на живота”, използват явления с астрономически мащаби за фон на преживяванията на отделния човек в неговия малък свят. ... още »
от Янко Терзиевcapital lightВинаги е хубаво, когато автор се завръща към нещата, заради които го обичаме. След интернационална кариера с променлив успех ("Небеса", "Парфюмът", "Интернешънъл") режисьорът на "Бягай, Лола" е отново в Берлин и прави това, което може най-добре – динамична и увличащо разказана приказка за любовта.Любов, пулсираща с ритъма на модерните хора, вън от конвенциите на жанровото разказвателно кино, срещу условностите на обществото. "Три" (Drei) е свободен, искрен и краен – европейският арт филм от ново поколение.Ключ към темата му е стихотворението на Херман Хесе "Стъпки" (Stufen), изрецитирано цялото веднага след пролога.То е химн на свободния и опитващ човек ("Сърцето трябва/ при всеки жизнен повик/ да е готово за раздяла и начало ново"), въстава срещу привързаностите от всякакъв вид, дори най-свещените (като родина). Прологът е арт в чист вид – бял фон, жена (хореографката Саша Валц) и двама мъже в черно разказват в метафоричен танц бъдещия филм, всеки минава през ръцете на всеки.Хана (Софи Ройс) и Симон (Себастиан Шипер) са берлинчани с активен културен живот, тя води предаване по телевизията за "изкуство, екология и всекидневен живот", той изработва големи скулптури и инсталации по заявка на артисти. Заедно са от 20 години, без брак и деца (тя отказва), любовта им отдавна е навик. От рутината ги вади самоубийството на неговата майка (Ангела Винклер от "Изгубената чест на Катерина Блум"). Като запален нумеролог тя е избрала минутите на последния си час и броя на финалните хапчета да са кратни на 3. Нейното любимо стихотворение е Stufen, припомня го на сина си от отвъдното.Третият човек в уравнението им е с показателното име Адам Борн (Девид Щрисоу), русоляв ариец микробиолог, занимаващ се с генетични експерименти. Хана го вижда на строга научна лекция и получава еротични видения (по екстремните реалистични картини на Джеф Кунс). Симон го среща в призрачно осветен нощен басейн и има порив да му покаже белега от скорошната си операция на гениталиите. Адам става утешител и на двамата, без да знае, че те имат нещо общо. "Три" е откровен, без да е вулгарен, деликатен, без да спестява нищо от случващото се с телата.Интересът на Тиквер е към перипетиите на духа. Тезата му е, че без промяна няма хармония. Аргументите му са по границата на философията и науката. За мултплексната публика филмът ще е интелектуално предизвикателство - цитират се Ерих Фром и Спиноза, клонират се стволови клетки под микроскоп, включено е парче от спектакъл на американския театрален авангардист Робърт Уилсън. Но без това да убива човешкото в персонажите, напротив (както сме го виждали при Годар) - прави ги по-живи, реални, съвременни. "Изкуството има нужда от контекст" е буквална реплика от филма. И "Три" е изкуство.При Тиквер формата е неразделна от съдържанието - така беше в "Бягай, Лола", така е и тук. Симетрични композиции се редуват с пулсиращ полиекран, в чиито части текат паралелни действия. Търсен е хаосът и многообразието на живота, камерата е авторовият коментар.Тя постоянно прескача от субективната гледна точка на терзаещите се с метаморфозите си герои към обективния поглед на неутралния разказвач. Според Тиквер това е начинът му да покаже "летежа на времето, защото се случват твърде много неща и животът ни е много наситен". Толкова наситен, че понякога решението е кратно на 3. ... още »
След като през първия уикенд от разпространението си „Здрач: Зазоряване – Част 1“ събра рекордните 138 милиона долара, интересът на американската публика не спада вече близо месец.Филмът оглавява бокс офиса отвъд океана трета поредна седмица и нито едно ново заглавие не успява да го събори от челната позиция.У нас предпоследната част от сагата „Здрач“ вече наближава половин милион лева. 50 хиляди българи са го гледали от премиерата му на 18 ноември досега.ЗА ФИЛМА„Здрач: Зазоряване – Част 1“ ни води към дългоочакваната развръзка на поредицата, когато Бела и Едуард ще сключат брак. Най-после се поставя ребром въпросът как простосмъртната ще премине към лагера на вампирите. Бела забременява, а бебето, което расте много бързо в нея, заплашва да я унищожи. Върколакът Джейкъб все още е луд по нея и предстои да видим на какво е готов заради любовта си.• 29 трейлъра »• Промо снимки »• Снимки от филма »• Плакати » ... още »