ПОЕМАМЕ ПО ПЪТЯ КЪМ ОТВЪДНОТО С ПРИЗРАЧНАТА КОМЕДИЯ ПРИВИДЕНИЯ В КЪЩАТА ОТ 28 ЮЛИ САМО В КИНАТА
Вярвате ли в духове?
Този юли поемаме по пътя към отвъдното за среща със страховитата, но изключително забавна мистерия Привидения в къщата. Филмът, по подобие на световния мегахит Карибски пирати, е вдъхновен от една от най-популярните и обичани атракции в Дисниленд и ще предложи на зрителите в киносалоните призрачно приключение с много смях, страшни моменти и редица изненади.
Привидения в къщата ни запознава със самотната майка Габи и 9-годишният ѝ син Травис, които в опит да започнат живота си начисто, се местят в огромно имение в Ню Орлеанс, което купуват на изненадващо достъпна цена и много скоро разбират защо. Къщата е обитавана от сприхави духове, които не са никак доволни от появата на новите обитатели. Отчаяни, Габи и Травис се свързват със свещеник, овдовял учен, който по настояще се изявява като неуспешен експерт по паранормални явления, своенравна екстрасенска и раздразнителен историк. С тяхна помощ семейството се надява да направи „екзорсизъм на къщата“, а резултатът е колкото страшен, толкова и смешен.
Как точно Привидения в къщата комбинира смешното със страшното ни разкрива новият трейлър на филма, който ни потапя в неподправената призрачна атмосфера на мащабната продукция, открояваща се със забележителна сценография, впечатляващи специални ефекти и звезден актьорски състав. Необуздано киноприключение с ритъма, енергията и емоциите на лудо спускане с високоскоростно влакче, очакват всеки, който не се страхува от среща с отвъдното. Стиска ли ви?
Режисьор на Привидения в къщата е Джъстин Симиен (Dear White People), а сценарият е на Кейти Диполд (Нежна полиция), по известната едноименна атракция в Дисниленд. Продуценти са Дан Лин и Джонатан Айрих. Във филма участват Розарио Доусън, ЛаКийт Станфийлд, Оуен Уилсън, Дани ДеВито, Уинона Райдър и Тифани Хадиш, както и Джейми Лий Къртис и Джаред Лето като мадам Лиота и духът от кутията за шапки.
Привидения в къщата ни посрещат от 28 юли сам в кината - дублиран и субтитриран.
Звездата от трилогията “Матрицата”, Киану Рийвс, най-вероятно ще изпълни една от главните роли в дълго отлаганата филмова адаптация на японската графична новела “Акира”, чиито продуцент ще бъде Леонардо Ди Каприо. Според Hollywood Reporter, актьора все още не е дал съгласието си за участие, но преговорите между него и продуцентите не са приключили, и скоро се очаква да бъде оповестено взетото решение.За момента, Рийвс е единствения кандидат за главната роля, и надеждата на студиото Warner Bros е, че актьора ще подпише договора за участие най-късно до една седмица.Правата за екранизиране на комикса “Акира”, чиито създател е изключително популярния в Япония Катсуширо Отомо, бяха закупени преди близо две години от Warner Bros. Търсенето на режисьор за игралната продукция, което продължи по-дълго от очакваното, приключи преди една година – продуцентите се спряха на братята Албърт и Алън Хюз, заснели успешните филми “От ада”, с Джони Деп, и миналогодишния “Книгата на Илай”, в който главната роля бе поверена на Дензъл Уошингтън.“Акира”, на братя Хюз, ще бъде втория път, след хитовата едноименна анимация от 1988-а година, в който тази история ще бъде адаптирана за големия екран. Намерението на Warner Bros е да се направят два високобюджетни филма, които ще покрият общо шестте тома на новелата. Действието на първата част ще се развива в метрополиса Ню Манхатън, а сюжета ще разказва за лидер на мотоциклетна банда, който спасява приятеля си от опасен медицински експеримент. Но това негово действие слага началото на смъртоносна серия от събития. Главните действащи лица в историята са младите Тетсуо и Канеда. Ако приеме офертата за участие, Киану Рийвс ще се превъплъти в ролята на Канеда – лидера на бандата, опитващ се да спаси приятеля си. Тъй като филма ще бъде англоезична продукция, имената на героите най-вероятно ще бъдат променени. Преди Киану Рийвс, кандидати за ролята на Канеда бяха актьорите Крис Пайн (“Димящи аса”), Хоакин Финикс (“Гладиатор”) и Джъстин Тимбърлейк (“Социалната мрежа”).От Warner Bros заявиха, че кастингите за ролята на Тетсуо все още не са приключили. Актьорите, които изявиха интерес към тази роля са Андрю Гарфилд (предстоящия “The Amazing Spider-Man”), Джеймс Макавой (“Х-Мен: Първа Вълна”) и звездата от “Здрач”, Робърт Патинсън.Според източници от Warner Bros, ако Киану Рийвс не се откаже от проекта, набирането на другите актьори ще бъде ускорено и снимките ще започнат по-рано от очакваното.Адаптираният сценарий на “Акира” е написан от Стийв Клоувс (“Хари Потър и затворникът от Азкабан”), а Леонардо Ди Каприо ще продуцира, заедно с Дженифър Килорън (“Кървав диамант”) и Андрю Лазар (“Универсален войник”). Режисьорите Албърт и Алън Хюз ще разполагат с бюджет от близо 100 милиона долара, а по първоначална информация, снимките на филма ще стартират през месец август.Световната премиера на “Акира” ще се състои най-рано в средата на следващата година. ... още »
От студиото Weinstein Company разпространиха първата официална снимка от дългоочаквания криминален трилър Cogan’s Trade. На кадъра може да бъде видяна звездата на филма Брад Пит, който изпълнява ролята на наемника Джаки Коган. “Cogan’s Trade” е базиран на публикувания през 1974-а година едноименен роман, дело на писателя Джордж Винсънт Хигинс, а режисурата бе поверена на новозеландеца Андрю Доминик, който привлече вниманието на Холивуд с независимия си хит “Чопър”, и по-късно утвърди репутацията се на талантлив режисьор с историческата драма “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд”. Първоначално, работата по “Cogan’s Trade” трябваше да започне през 2007-а година, но множеството проблеми свързани с монтажа и дистрибуцията на “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд” принудиха Андрю Доминик да отложи старта на снимките за неопределено време. Близо четири години по-късно, и с нов собственик в лицето на независимото студио Weinstein Company, “Cogan’s Trade” получи зелена светлина, и според говорител на продукцията, снимките на криминалния трилър са приключили официално преди няколко дни.Във филма, Брад Пит изпълнява ролята на доказалия таланта си професионален наемен убиец Джаки Коган, на когото биват възлагани най-трудните задачи. След като е извършен мащабен обир по време на игра на покер и загубите се равняват на стотици хиляди долари, мафиотските босове се обръщат отново към Коган. Разполагащ с ограничено време, Коган трябва да намери парите и да елиминира отговорните за обира. Освен Брад Пит, в описвания като “суров и реалистичен” “Cogan’s Trade” участват още Рей Лиота (“Добри момчета”), Джеймс Гандолфини (“Мексиканецът”), Ричард Дженкинс (“Ядрото”), Сам Шепърд (“Блек Хоук”) и Белa Хийткоут (предстоящия “Dark Shadows”). Сценарият на криминалния трилър е написан от режисьора Андрю Доминик, а продуценти са Стийв Шварц (“Дървото на живота”) и Скот Андрю Робъртсън (“Шесто чувство”). Продуцентската компания на Брад Пит и Дженифър Анистън, Plan B Entertainment, ще разпространява лентата по кината, в сътрудничество с Weinstein Company.Световната премиера на “Cogan’s Trade” е насрочена за 3-ти март, 2012-та година. ... още »
От Лора ТрайковаДа оставим пред вратата на кинозалата огромния скандал, който предизвика преди месеци „Сбогом, мамо” на Мишел Бонев и да видим какви доказателства в своя защита ще извади филмът.Като дебютен филм „Сбогом, мамо” има както положителни страни, така и недостатъци. Макар в отделни моменти да страда от липса на баланс поради неумелата режисьорска ръка на Мишел Бонев, в негов плюс трябва да кажем, че той засяга важни социални теми и го прави с помощта на чудесен актьорски състав, който е заобиколен от не по-малко талантлив екип.ИсториятаСестрите Теодора и Елена (Надя Конакчиева и Марта Янева) се опитват да получат попечителството върху болната си от Алцхаймер баба (Татяна Лолова), която майка им Яна (Мишел Бонев) е захвърлила в старчески дом, за да използва жилището й и да прибира пенсията й. На младини след конфликт с майка си и втория си баща Яна остава на улицата. Озлобена, тя се превръща в егоистично парче лед. Във взаимоотношенията с дъщерите си е строга до жестокост, в отношенията си с всички останали е безскрупулна и прагматична. Въпреки униженията обаче дъщерите на Яна запазват човечността си и отказват да реагират със злобен егоизъм към света. ТемитеЦентрална във филма е темата за взаимоотношенията родители-деца, в които по принцип възприемаме, че родителят е почти винаги прав, а възпитателните методи, които използва са оправдани, ако с тях се цели детето да стане силно, за да се пребори с несправедливостите на живота. Яна подлага двете си дъщери на възпитателен тормоз, който води едната до опит за самоубийство, а другата запраща полугола на терасата в студена зимна вечер. Действието обхваща периода от края на 60-те години до наши дни. През по-голямата част фонът е социалистическа България, в която униформеността на живота, изпълнен със строги правила и забрани лесно навлиза в личния свят на семейството и се отразява върху него. Доказателство за това е не само снимката на Сталин, която Яна държи на видно място в хола си дори през 2005 г.Друга централна тема е положението на възрастните хора в старческите домове у нас. Сцените от дома, в който е настанена бабата, могат да шокират мнозина с прекалената си графичност и почти документална непосредственост. Единствено специфичната цветова гама и осветление, използвано от оператора Емил Топузов, я тушират и й придават отстранеността и стилизацията на игралното кино. В дома е мрачно и неприветливо, носи се студено синьо-зелено усещане за безнадеждност по Достоевски. Никой не би заподозрял, че всъщност се намираме в страна-членка на Европейския съюз в началото на 21 век. А когато по време на посещение при баба си едната сестра се обажда на другата в Рим, зад чийто гръб се вижда Кастело Сант Анджело, паралелът между старческия дом и средновековния италиански затвор е неизбежен. Актьорите Изпълненията на актьорите – от ветераните Татяна Лолова, Илка Зафирова и Ани Бакалова до младите им колеги Надя Конакчиева, оперната певица Марта Янева и Юлиан Вергов, се характеризират с подчертана сдържаност, която на моменти преминава в скованост. Но сред преобладаващото тягостно усещане от историята, която засяда като буца в гърлото, тя вероятно е нарочно търсена. Благодарение на кастинг директорката Елизабет Радева лицата във филма не са най-популярните в момента и втръснали ни от всевъзможни изяви актьори. Любопитно е изпълнението на италианката Лича Нунец, която въпреки че не знае езика ни, успява доста добре да изиграе ролята си на български адвокат. Самата Мишел Бонев се справя доста добре с ролята на главния злодей във филма – майката Яна. Бонев твърди, че е изградила образа върху собствената си майка, без никакви излишни разкрасявания и промени. Ако това в действителност е вярно (в медиите информациите са притоворечиви), Яна е от черна по-черна, и макар в началото да й съчувстваме, а през цялото време да сме впечатлени от женския й чар на изкусителка, в крайна сметка ни се повдига от нея. За Бонев работата по целия филм, включително решението да изиграе Яна е вид терапия, за да се очисти от травмите на детството си. Но насред драмата, тя прави с лекота комичен завой в една сцена – соаре в дома на Яна и първия й мъж (Вергов), която приключва с прегоряло месо във фурната и със сълзи от смях сред зрителите.ЕкипътС предимно български екип както пред, така и зад камерата, Мишел Бонев се обгражда с професионалисти и резултатът от това решение е на лице. Докато монтажът ни прехвърля ту назад към по-близкото или малко по-далечно минало, ту ни връща в наши дни, работата на художника на продукция Наско Янакиев, подкрепена от костюмите на Соня Деспотова, операторската работа на Емил Топузов и музиката на Кирил Дончев, създават ярки и отличаващи се един от друг времеви отрязъци. 70-те и 80-те години са решени в меки, но наситени тонове, а настоящето се появява без „специални ефекти”, ако не броим студенината в изобразяването на старческия дом. Музикалното оформление използва и емблематични парчета като „Синева” на Диана Експрес в ново изпълнение, или „The Mirracle of Love” на Юритмикс, второто, за да подсили основното послание на Бонев – ако отвориш сърцето си и реагираш с обич на несправедливостите, ще бъдеш спасен. „Сбогом, мамо” носи усещането за италианска мелодрама, което сигурно не е случайно, защото авторката му от 20 години живее и работи в Италия. Самата тя твърди, че е откраднала нещичко от Серджо Леоне, когото много харесва – тишината в някои сцени, на пръв поглед ненужното удължаване на други, продължителният телефонен звън – все „епизоди, изпълнени с очакване”. Големият минус на филма е сценарият, който Бонев написва сама. Като актриса, режисьор и продуцент тя се справя по-добре, но сценарият й е черно-бял, а репликите в него са твърде буквални и назидателни. Ако беше работила в съавторство с някой по-опитен от нея сценарист, историята й щеше да придобие много повече плътност и наситен откъм внушения втори план, както и нямаше да пренебрегне някои важни моменти от развитието на сюжета, които сега лъщят като бели петна на фона на цялото платно. ... още »
Камерът Диас ще подпише договор за участие в дълго отлаганата романтична комедия “What to Expect When You're Expecting”. В момента, актрисата от “Ангелите на Чарли” все още преговаря с продуцентите, но тъй като снимките на филма се очакват да стартират след по-малко от един месец, от студиото Lionsgate не губят време и увериха, че до няколко дни, Диас ще подпише договора за участие. За основа на сценария на “What to Expect When You're Expecting” е послужила книгата-наръчник със същото заглавие, която се превърна в неочакван бестселър през 2008-а година. Филмовата адаптация на книгата трябваше да бъде заснета през 2009-а година, под режисурата на Питър Сегал (“Психаротерапия”), но постоянните промени в сценария и невъзможността на продуцентите да предоставят нужния бюджет, бяха основните причини за отлагането на снимките за неопределен период от време.Но сега, две години по-късно, Lionsgate разполагат с напълно завършен сценарий и нов режисьор в лицето на Кърк Джоунс, известен с филмите си “Всичко ни е наред” и “Бавачката МакФий”. Все още не се знае каква ще бъде ролята на Камерън Диас и поне за момента, информацията относно сюжета на комедията се пази в тайна. Според източници близки до проекта, “What to Expect When You're Expecting” ще бъде “романтична комедия в стила на “Наистина любов”, а историята ще проследи преживяванията на пет влюбени двойки, които са на път да се сдобият с първите си деца.”Кърк Джоунс: “Когато ми предложиха режисурата, не знаех абсолютно нищо за книгата. Но веднага след като прочетох сценария, разбрах защо “What to Expect When You're Expecting” е толкова известно сред жените заглавие. Филмът ни няма да е типичната романтична комедия – историята е пълна с много забавни обрати и герои с които всички можем да се идентифицираме.”За момента, Камерън Диас е единствената актриса, чието име се свързва с филма. Кастингите за останалите главни роли протичат в момента.Сценарият на “What to Expect When You're Expecting” е написан от Хедър Хач (“Шантав петък”) и Шона Крес (“Разбий ги!”), а Майк Медавой (“Злокобен остров”), Арнолд Месър (“Черен лебед”) и Дейвид Туейтис (“Цялото кралско войнство”) ще бъдат продуценти на лентата. В момента, Камерън Диас се снима в криминалната продукция “Gambit”, в която си партнира с тазгодишния носител на “Оскар” за “Най-добър актьор”, Колин Фърт (“Речта на краля”). Веднага след това, актрисата ще се насочи към “What to Expect When You're Expecting”.Снимките на романтичната комедия ще стартират след два месеца, а премиерата й ще се състои през лятото на следващата година. ... още »
Звездата от “Ловци на шаферки” и “С жени на море” Винс Вон ще изпълни една от главните роли в базираната по истински случай хазартна драма “Lay the Favorite”. Продукцията ще бъде адаптация на публикуваната през 2010-та година едноименна книга, дело на Бет Реймър, а на режисьорския стол ще седне двукратно номинирания за “Оскар” Стивън Фриърс, чиито най-известни филми са “Мери Райли”, “Опасни връзки” и “Кралицата”. Във филма, партньори на Винс Вон ще бъдат Брус Уилис, Катрин Зита-Джоунс и актрисата от миналогодишния хит “Градът”, Ребека Хол. Независимото студио Random House Films закупи правата за екранизиране преди малко повече от два месеца, а авторката на книгата Бет Реймър, чиято история е в центъра на сюжета, е участвала и в писането на сценария.Сюжетът на “Lay the Favorite” ще разказва за младата сервитьорка Бет (Ребека Хол), която се потопява в хазартния свят на Лас Вегас. С помощта на група от майстори-комарджии, и за изненадващо бързо време, тя успява да покори казината в града, и да стартира успешен букмейкърски бизнес. Но веднъж срещнала мъжа, с който иска да прекара остатъка от живота си, Бет взема решението да се оттегли от хазартната сцена завинаги.Винс Вон ще изиграе ролята на Роузи – първия работодател на Бет Реймър, който я запознава със света на букмейкърите. Първоначално, ролята на Роузи беше поверена на певеца-музикант Джъстин Тимбърлейк (“Социалната мрежа”), който обаче се оттегли от проекта преди близо половин месец. Винс Вон: “Стивън Фриърс е режисьор когото винаги съм харесвал. Всеки актьор иска да участва в негов филм, и затова когато той ми се обади за ролята, бях много въодушевен и веднага се съгласих. Освен това ще работя и с хора като Брус Уилис и Ребека Хол – освен, че са ми добри приятели, те са и невероятни актьори.”Брус Уилис ще бъде в ролята на ментора на Бет, Динк Хеймовиц, а Катрин Зита-Джоунс ще се превъплъти в ролята на неговата съпруга. “Lay the Favorite” е втория общ проект, след “Момичета от класа”, по който ще работят режисьора Стивън Фриърс и Зита-Джоунс.Адаптираният сценарий на продукцията е написан от Д.В. ДеВинчентис, работил върху филми като “Убиец под прицел” и първата част на хитовата вампирска поредица “Блейд”, а Антъни Брегман (“Блясъкът на чистия ум”), Джеймс Скочдопол (“Аленият прилив”) и Рандъл Емет (“Ужасът в Амитивил”) ще продуцират.Снимките на “Lay the Favorite” ще стартират следващата седмица, а световната му премиера е насрочена за началото на 2012-та година. ... още »
В средата на миналия месец бе обявено, че актьорите Алек Болдуин, Джеси Айзенбърг и Пенелопе Крус, ще изпълнят главните роли в следващия филм на сценарист-режисьора Уди Алън, който ще носи заглавието “The Wrong Picture”. Снимките на комедията ще стартират малко по-късно тази година, а Алън заяви, че вместо в любимия му Ню Йорк, действието ще бъде ситуирано в Италия. И по всичко изглежда, че режисьора смята да привлече към проекта си и един от най-известните италиански комедианти – носителя на “Оскар”, Роберто Бенини. Според източници близки до продукцията, Уди Алън вече се е свързал с Бенини и му е предложил една от главните роли в “The Wrong Picture”. Очакванията са, че до няколко дни актьора ще подпише договора за участие.Въпреки, че в продължение на повече от 15 години Роберто Бенини се радва на изключителна популярност в Италия, той не бе толкова познат на световната публика. Но всичко това се промени през 1997-а година, когато филма му “Животът е прекрасен” не само се превърна в неочакван световен хит, но и спечели 3 награди “Оскар”, в категориите “Най-добър актьор”, “Най-добър чуждоезичен филм” и “Най-добра оригинална музика”. След този изненадващ успех, Бенини бе част от актьорските състави на две амбициозни европейски продукции – “Астерикс и Обеликс срещу Цезар” и “Пинокио”. За съжаление, “Пинокио”, на който Роберто Бенини бе и режисьор, се превърна в един от най-големите бокс офис провали на 2002-а година. Веднага след това, актьора насочи вниманието си към театъра и комедийните представления пред публика. За изминалите девет години от премиерата на “Пинокио”, Роберто Бенини се появи в само един игрален филм – независимия “Тигърът и снегът” от 2005-та година, който дори не се сдоби киноразпространение.Ако всичко протече по план, новия филм на Уди Алън ще постави италианския комик за първи път на голям екран от близо десет години насам. За момента, информацията относно героя на Роберто Бенини се пази в тайна.“The Wrong Picture” няма да бъде първия път в който Уди Алън ще снима в Европа – небеизвестните му филми “Вики Кристина Барселона”, “Ще срещнеш висок тъмнокос непознат” и предстоящия “Полунощ в Париж“ бяха заснети съответно в Испания, Англия и Франция.Сюжетът на “The Wrong Picture” все още не се разкрива, и единственото което се знае със сигурност е, че героя на Джеси Айзенбърг (“Социалната мрежа”) ще бъде в центъра на събитията.Сценарият на филма е написан от самия Уди Алън, който също така и ще продуцира, заедно с Лети Арънсън (“Куршуми над Бродуей”). Снимките на “The Wrong Picture” се очакват да стартират в края на лятото, а световната му премиера ще се състои в началото на следващата година. ... още »
По време на интервю, свързано с предстоящия й филм “Полунощ в Париж“, актрисата Рейчъл Макадамс поговори и за следващите два проекта в които зрителите ще могат да я видят – продължението на хита от 2009-та година, “Шерлок Холмс”, чието оригинално заглавие е “Sherlock Holmes: A Game of Shadows“, и най-новият, все още неозаглавен, филм на режисьора Терънс Малик. Дори и след стартирането на снимките на втория “Шерлок Холмс”, не се знаеше със сигурност дали Рейчъл Макадамс ще се завърне отново в ролята на Айрийн Адлър. Само преди няколко седмици, самата актриса потвърди участието си, но също така поясни, че присъствието й на екрана ще бъде значително по-кратко. В неозаглавения филм на Терънс Малик, Макадамс ще изпълни ролята на Джейн – млада жена, която поддържа тайна любовна връзка с женения Нийл (в изпълнение на Бен Афлек). Без да разкрива детайли, продуцента Никълъс Гонда (“Бандата на Оушън 2” ) описва филма като “изключително въздействаща и нежна романтична драма”.Eто какво сподели и Рейчъл Макадамс за двете си предстоящи продукции:“Със сигурност ще участвате в “Sherlock Holmes: A Game of Shadows“, нали? “Рейчъл Макадамс: “Да, и аз участвам във филма. Снимахме в Англия и преживяването беше страхотно. Искам обаче да отбележа, че този път ролята ми е по-малка – важна е за историята, но е по-малка. По този въпрос, само това мога да кажа. ““Какво беше чувството да изиграете отново Айрийн Адлър? “Рейчъл Макадамс: “Тази роля е една от любимите ми. Знаех, че в продължението присъствието й ще бъде ограничено до няколко възлови сцени, и затова се постарах максимално да я превърна в образ, който се надявам, че ще бъде запомнен от публиката. Стана ми тъжно когато приключихме снимките, защото когато играеш дадена героиня в повече от един филм, ти без съмнение се привързваш към нея. Точно когато ми стана най-забавно осъзнах, че всъщност е дошъл края на снимките.Но беше невероятно да изиграя отново Айрийн – и въпреки ограниченото време с което разполагах, съм напълно доволна от резултатите. Нямам търпение да гледам готовия филм. Гай Ричи се справи страхотно и този път. ““Робърт Дауни-мл и Джуд Лоу се завръщат отново като Холмс и Уотсън. Как протекоха снимките с тях? “Рейчъл Макадамс: “И двамата са страхотни. Все още се изумявам от невероятната екранна химия между тях. Това, според мен, е една от причините поради които първия филм се превърна в хит – още от трейлърите си проличаха страхотните взаимоотношения между Холмс и Уотсън. А във втория филм, всичко което публиката хареса в оригинала е представено в двойни дози. Гай (Ричи) и сценаристите се постараха максимално, и всички от снимачния екип дадоха най-доброто от себе си.Аз, като една малка част от този огромен проект, мога само да бъда благодарна, че ми беше предоставена тази възможност. ““Новият филм на Терънс Малик, в който участвате, все още ли е неозаглавен? “Рейчъл Макадамс: “Да, доколкото знам, филма все още няма официално заглавие. ““Каква е точно Вашата роля? “Рейчъл Макадамс: “Трудно ми е да говоря за филма, защото разполагах само с моите реплики, а не с целия сценарий. Името на героинята ми е Джейн и тя е въвлечена в странен любовен триъгълник с героите на Бен Афлек и Олга Куриленко. Това е единственото, което мога да Ви кажа. Ще знам всичко, чак след като се състои премиерата. Терънс (Малик) е един от най-необикновените режисьори с които някога съм работила – той е много мил човек и талантлив творец, който знае как предпазва филмите си от медиите и папараците.”“Терънс Малик не е интервюиран и сниман от години. Какво друго може да споделите за него като режисьор? “Рейчъл Макадамс: “Той просто мисли по по-различен начин от повечето хора в този бизнес. Научих много от него, и снимките на филма протекоха изключително бързо. Терънс е известен с красивите си филми, и нека Ви уверя – този филм няма да бъде изключение. Той е един художник, който вместо четка и боя използва камера и актьори. Дори и необработени, кадрите които заснехме бяха, меко казано, впечатляващи. Снимайки се в подобни филми и работейки с режисьори като Терънс Малик – всичко това ме кара да уважавам професията си още повече, и да не приемам нищо за даденост. ““Трудно ли Ви беше да преминете от забавен филм като “Шерлок Холмс“ към драматичен проект на Терънс Малик? “Рейчъл Макадамс: “Ще излъжа, ако кажа не. Определено ми трябваше малко време за да се адаптирам. Гай Ричи и Терънс Малик са невероятни, но и много различни един от друг. И двамата имат свои методи на снимане, а и филмите им са коренно различни. Всъщност, това, което ми помогна най-много бяха останалите актьори – с Робърт (Дауни-мл) и Джуд (Лоу) вече сме много добри приятели, а Бен Афлек е един от най-приятните и интелигентни хора с които съм имала удоволствието да работя. “Доволна съм от снимките и на двата филма, и с нетърпение очаквам да ги видя в завършен вариант. “Българската премиера на режисирания от Гай Ричи, “Sherlock Holmes: A Game of Shadows“, ще се състои на 23-ти декември, тази година, а неозаглавената романтична драма на Терънс Малик ще тръгне по кината в началото на 2012-та. Премиерната дата все още не е определена. ... още »
След скандалите около финансирането на филма „Сбогом, мамо”, присъствието му на фестивала във Венеция и наградата, която получи там миналата година, най-накрая ще можем да гледаме у нас филма на Мишел Бонев. Той тръгва утре по кината, месец след премиерата си в Италия, където се прожектира с 80 копия.Според сайта Boxofficemojo.com, който всеки може да провери, до 22 април „Сбогом, мамо” е събрал приходи от 277 433 долара за три седмици след премиерната си дата. Въпреки притесненията си около всички скандали, Мишел Бонев е щастлива, че сега филмът й може да говори сам за себе си. Тя го представи пред журналисти в понеделник, заедно с част от екипа – актрисите Татяна Лолова, Илка Зафирова, Марта Янева, Надя Конакчиева, и италианските им колеги Лича Нунец и Джузепе Мария Корасанити, които са и негови продуценти, заедно с Бонев.Защо избрахте толкова много роли за себе си – вие сте не само режисьор, но и сценарист, продуцент и изпълнител на главната роля на майката?Мишел Бонев: Само по този начин можех да разкажа историята така, както я виждах и както е. Естествено, че ми беше трудно във всяка една от тези роли, но предизвикателството беше голямо и аз го приех, както винаги в живота си. Това е най-голямото предизвикателство, пред което съм се изправяла. Коя роля беше най-трудна за вас?Мишел Бонев: Ролята на Яна (майката – бел. ред.), защото трябваше да вляза в нейната психология, да разбера защо е постъпвала по определен начин. Тъй като няма само добри или само лоши хора, всеки си има някакво минало, преминал е през някакви трудности и това, което ни отличава, е начинът, по който реагираме на трудностите. Но нямам отговор защо един човек реагира по определен начин и избира омразата, а не любовта. Психиката е нещо много тънко, тя е като конец, който може да се скъса във всеки един момент. Никога не можем да бъдем достатъчно сигурни как ще реагираме на страшните неща, които могат да ни се случат.Затова ли предпочетохте да я изиграете, вместо да поверите ролята на друга актриса?Мишел Бонев: Не, просто не исках друга актриса да сложи нещо от себе си в образа. Исках Яна да е такава на екрана, каквато аз съм я виждала, защото само по този начин тя можеше да бъде истинска и само така можех да я разбера и да се освободя от кошмарите.Филмът не е лек за гледане заради драматичната си история – доколко беше труден за заснемане, за подбор на екипа, с който да работите?Мишел Бонев: Търсех българи, с които да работя. Исках операторът да е българин, защото търсех специална светлина, която само нашите български оператори могат да я направят – тя не трябва да е патинирана, трябва да е по-истинска, да носи усещането за източноевропейско кино. Емил Топузов е прекрасен оператор. Заснел е вече четири филма с LED камера и много добре я познава, а аз исках точно с такава камера да снимаме. Освен това той е човек с голямо сърце, бързо се разбрахме и станахме големи приятели. И за следващия си филм пак ще работя с него. Дори следващият ми филм да не е българо-италианска копродукция, а изцяло италиански, аз пак ще се доверя на български технически и актьорски екип. Един кадър ми изниква сега заради внушението му благодарение на визуалната връзка в него. От старческия дом в България се прехвърлихме в Рим, където през прозореца се виждаше Сант Анджело, което е било затвор.Мишел Бонев: Да, така е, никой не го беше споменал досега. Кастело Сант Анджело е бил средновековен затвор, макар да е много красива сграда. Някои забелязват именно това и казват: „Боже, каква разлика между България и тази красота в Рим.” Да, търсихме и такъв контраст, но и паралела между този затвор и ужасяващия старчески дом в България. И от Сант Анджело човек не е излизал жив.Но аз не мисля, че филмът е труден за гледане. Трябва ми по-точна дума, защото и аз пиша. Направих го така, че да се изпива на един дъх. А имах достатъчно история, че да завъртя ножа още по-дълбоко в раната. Избрах обаче по-деликатен начин. Можехме, например, да сложим възрастните хора на фона на изцяло бели стени.Усещането в старческия дом е като от мрачните, безнадеждни истории на Достоевски.Мишел Бонев: Заслугата за това е на Емил Топузов, който създаде шедьовър с тази светлина, заедно със сценографа Наско Янакиев. Но от старческия дом се връщаме в миналото, а там е цветно. По време на пост-продукцията в Италия всички ми казваха, че миналото трябва да е по-бледо, черно-бяло дори. А аз казвах, че искам да е като приказката за Хензел и Гретел, искам филтър на 70-те години, хората да усетят както трудните, така и веселите моменти в него, защото животът се състои и от едните, и от другите. Такъв е истинският живот, а в този накрая побеждава любовта, защото дъщерите успяват да се погрижат за баба си. Според мен човек винаги трябва да избере любовта, защото само тя може да те измъкне от дупката, в която си попаднал. Омразата още повече ще те дръпне надолу. Аз съм много доволна за себе си, че съм намерила тази сила, защото за разлика от мен Яна не е успяла и ние трябва да я разберем. Тя е убедена в собствената си правота. Много филми обясняват подобни действия на майки с това, че те са полудели. Яна не е луда, но обществото не иска да види подобна история, а трябва, защото благодарение на нея ще се спасят много млади хора. Обществото е болно, защото е болно семейството. Докато се правим, че не виждаме, ние не можем да помогнем. Трябва да говорим за нещата, които се случват с приятели, с хора, които могат да ни помогнат, а не да бъдем сами, както аз съм била и да бъдем съдени, както мен са ме съдили, а и продължават да ме съдят.Но днес аз съм една успяла жена и не ме интересуват хорските приказки. Когато бях малка обаче, когато не трябваше да говоря така, да злепоставям майка си, чувах постоянно: „Как не те е срам?” Майки като Яна са взискателни до там, че взискателността им се превръща в жестокост. И те не се усещат, правят го за твое добро, за да успееш, да станеш човек, да си готов за трудностите в живота. Те не са имали такива майки и не са били подготвени за трудностите и затова искат по този начин да те подготвят. Аз съм чувала, че моята майка е казвала именно това: „Видяхте ли, че съм била права да я възпитавам така? Вижте до къде е стигнала.” И потръпвам. Дори мои приятели казват: „Май е имала право майка ти. Методите са функционирали, защото виж колко силна си станала.” А аз казвам: „Ако останеш жив, след като опиташ да се самоубиеш, ще успееш, естествено.” След досега със смъртта идва прераждането, разбира се. Но тук е големият риск, защото може и да умреш.Има и още нещо. Можеш да продължиш да се държиш с децата си така, както са се държали родителите ти с теб. Веригата продължава, а аз искам да я скъсам. Знам, че съм капка в морето, обаче и повече капки ще се съберат.Как беше възприет филмът в Италия? Мишел Бонев: Добре, правата му за разпространение са откупени от РАИ и той тръгна с 80 копия на 8 април по кината там. Вестник „Ил джорнале”, например, му даде оценка 6, наравно с филма “Ju tarramuto”, посветен на трагедията със земетресението в Акуила. (за сравнение „Следващите три дни” с Ръсел Кроу има 5,5 – бел. ред.) Значи има интерес от социални теми. Не мисля, че трябва да се давят филми със скандали около тях. Ако вие не помогнете на мен сега, когато аз искам да ви покажа тази социална история, утре в кината ще останат само филмите, които вървят с пакет пуканки, а това е страшно. Разбира се и аз обичам комедии, но нека има и друго. Интересно ми е защо ме нападат? Аз съм българка, която е стигнала до Венеция, получила е награда. Аз съм обичана в Италия, имам своя публика, но съм и мразена, защото с всеки човек е така. Но след като Берлускони официално поздрави филма, веднага се заловиха за това.А може би и защото има негова снимка във филма. Това може да налее масло в огъня.Мишел Бонев: Не, не, те не се заловиха за това. През 2005 г. когато снимах филма той пак беше премиер и защото филмът е българо-италианска ко-продукция няма да сложа Клинтън, или някой друг. Аз минавам от минало към бъдеще. И освен това когато един филм разглежда 99% сериозни социални проблеми да се хванеш за една снимка, не върви. След като излезе филмът в Италия никой повече нищо не каза, но е жалко за екипа и за мен. Актьорите бяха много наранени.Интервюто взе Лора Трайкова ... още »