Възможно ли е един женски робот да притежава душа и да развие майчински инстинкт към едно осиротяло гъсенце? "Дивият робот" напълно ще ви убеди в това, ще ви разчувства със своите важни послания и ще ви върне усмивката. Това е един от най-впечатляващите филми за тази година и според мнозина специалисти е фаворит за "Оскар" за най-добра анимация. Не пропускайте прожекциите му от петък, билетите вече са в продажба на domnakinoto.com.
Към днешна дата „Джон Картър: Между два свята” е спечелил 235 милиона от продажби на билети в целия свят. Бюджетът на продукцията е 250 милиона долара, а рекламният – още 100 милиона. От Дисни официално обявяват загуба от 200 милионна за компанията.Каквото и да мислите за филма, финансово той е неуспешен. Няма начин на зелената Земя или голата пустош на Барсум (Марс), да изкара някакви пари тази година. Въпреки че някои (като Empire) виждат добрата страна на лентата, критиката прави „Джон Картър” на пух и прах, а публиката го отбягва.В САЩ, той прави само 30 милиона в премиерния си уикенд, като не успява да победи детския „Лоракс”, излязъл седмица по-рано. Още тогава, хората започнаха да събират остатъците от първия игрален филм на Андрю Стентън.По-надолу сме изброили няколко причини, които доведоха до „гибелта” на филма, формално познат като „Джон Картър от Марс”.Маркетингът не проработиНай-общо казано, в маркетинга имаше липса на насока. Дали е детски филм? Филм за фенове? Семеен филм? Романс? Какъв е филмът и за какво наистина става въпрос?Заглавието не проработиМнозина се чудеха, как наставката „от Марс” отпадна по средата на процеса, като посочиха, че всъщност Джон Картър не ни говори нищо друго, освен бледи спомени за героя от „Спешно отделение”. Със скорошния финансов провал на „Майло на Марс”, все още носещ горчиви спомени на много хора в Холивуд, поне можете да разберете, защо са махнали „от Марс”.„Марката” – ако нямате против използването на тази дума – просто не е достатъчно познатаПо-известното творение на Едгар Райс Бъроус е Тарзан. Хората познават Тарзан. Хората не познават Джон Картър. Големите научно фантастични фенове знаят за Джон Картър, както и големите холивудски режисьори (като Джеймс Камерън и Джордж Лукас). Но въпреки голямото си влияние в научната фантастика, то не е достатъчно познато, за да се изправи срещу д-р Зюс („Лоракс”)Прекалено епичен и труден за обяснениеРазбира се, труден за обяснение звучи глупаво. Дори да продължим да го сравняваме с „Лоракс”, пак звучи странно. Съвем просто казано, „Лоракс” на д-р Зюс е изключително дружелюбно-насочено към децата филмче, пълно с колоритни герои и цялостна чудатост.„Джон Картър” обаче, разказва за войник от американската Гражданска Война, който е изпратен на Марс, след като докосва „нещо си там” от космоса в една пещера. След това среща няколко зелени, четири-краки извънземни, въвлича се в Марсианска Гражданска Война, среща красива принцеса, открива няколко зли богоподобни извънземни хора, убива доста гадове и в крайна сметка става героя на деня. А да, също така, когато е на Марс, Картър може да скача наистина надалече и е много силен. И нека цитираме „Скот Пилгрим срещу Света” - филма е епос от епическа епопейност – и може би прекалено много даже.Развива се в космоса, но изглежда прекалено много като на Земята„Аватар” бе поразителен, изблици от синьо, зелено и 3D вълшебство. „Джон Картър” изглежда, сякаш е сниман в пустинята в Юта. Както е и всъщност. Голяма част от това, което прави научната фантастика толкова привлекателна е фантазията, а в „Джон Картър” определено няма много от това.Прекалено верен към източникаБез да се споменава какво е запазено от книгите и какво е променено, спокойно може да се направи довод с това, как хора, вдъхновени от сериите за Барсум са направили изключително успешни филми – „Аватар”, да повторим отново – като правят свои собствени истории. Плюс това, лесно е да забравим, че човекът зад изцяло оригиналните „УОЛ.И”, „В търсенето на Немо” и „Таласъми ООД” не прави просто първия си игрален филм, а и първата адаптация.Напускането на шефа на Дисни – Дик Куук и пристигането на Рич РосБи било трудно да посочиш пръст на който и да е от двамата, но все пак трябва да се обърне внимание на това, как „Джон Картър” бе направен. Куук даде зелена светлина на проекта, с 200 милиона бюджет, а Рос го съпроводи до завършека му. Отново, никой не казва, че те са виновни, но смяната им определено не бе най-добрата ситуация за филма.Без големи звездиКакто един потребител на Empire изтъкна, самите звезди на филма не са точно ... известни. Опитайте се да изпишете правилно Тейлър Китш (Kitsch) без да гледате. И какво прави Лили Колинс в този филм? Чакайте малко, Лили Колинс? Коя е тая?С всички тези идеи на масата, има доста да се мисли по въпроса. Никой не иска големите филми да се провалят – особено големи филми със значително непозната материя – но когато се провалят, трудно е да не се зачуди човек защо. Както един мъдър човек е казал – „Мистерия е как са направени добрите филми, а още по-голяма мистерия е как са направени лошите.” Много по-слаби филми са представяли далеч по-добре финансово и точно този магическия баланс между притегляне и качество прави филмовия бизнес толкова очарователен.Но достатъчно от това – защо не гледахте филма? Какво ви оттегли? Оставяйки настрана всички точки, който изтъкнахме, защо, уважаеми читателю, не отиде да гледаш „Джон Картър”? Въпроса на лоша мълва ли беше? Или нещо по-специално?Empire, превод – Стефан Димов ... още »
Актрисата Мегън Фокс очаква първото си дете, съобщават американски медии, предаде БГНЕС.25-годишната звезда, която от две години изживява идеалната любов със съпруга си Брайън Остин Грийн, е много щастлива, че ще става майка за първи път, разкриват близки до нея източници."Те научиха наскоро, че Мегън е бременна и са невероятно развълнувани", сподели близък до звездната двойка източник пред сп. "Стар". За момента актрисата не е потвърдила информацията, но вече съобщила новината на семейството и близките си приятели, допълва източникът."Все още е прекалено рано да го обявява пред медиите, но близките й приятели и семейството й са в течение", заяви източникът. Мегън вече има опит с децата, тъй като се грижи за сина на Брайън Остин Грийн Касиус (10 г.), който той има от предишната си връзка с Ванеса Марсил."Мегън е прекрасна мащеха и Брайън знае, че ще бъде чудесна майка на тяхното бебе. Тя много се разви през последните две години. Преди държеше много на кариерата си, но сега семейният живот е на първо място за нея", разкрива още източникът. ... още »
Плеймейтката Светлана Василева, синоптичката Никол Станкулова, астрологът Оксана Станчева, телевизионният водещ Витомир Саръиванов и акьорът-ловец Иван Ласкин ще седнат на една маса следващата седмица в „Черешката на тортата”.Началото ще бъде повече от еротично – домакин ще бъде Мис Плейбой 2009 Светлана Василева. Тя ще заведе зрителите на пазар с трамвая и ще докаже, че сърцето й принадлежи на ЦСКА. Мис Плеймейт ще сготви почти сама, но менюто ще бъде последното нещо, което ще заинтересува гостите, защото същата вечер ще се разрази истинска буря между Иван Ласкин и Никол Станкулова. В каква посока ще поемат отношенията между двамата, ще стане ясно във вторник, когато домакин ще бъде именно чаровната синоптичка. Тя ще се подготви с перфектно меню, но един солунски лаврак почти ще развали хубавото време.Никол е приготвила и специална изненада за гостите в стил „Отмъщението на отличничката”. В сряда домакинството ще е подвластно на разположението на звездите и богатата руска култура. Гости ще посреща астроложката Оксана, която ще покаже как руснаците оцеляват в лютата сума – с тежко меню, на което на калориите не им се вижда краят. Ще има водка и сельодка, което е сигурен знак, че настроението ще е приповдигнато. Вито ще спретне изненада на вечно закъсняващия Иван, Светлана ще свири на пиано, а Оксана ще изненада всички, като няма да направи хороскоп на никого.В четвъртък Витомир Саръиванов ще подреди масата по полов признак – различни цветове за момиченца и за момченца. Никол ще се убеди лично, че Светлана няма силиконов бюст, гостите ще разберат на кого прилича Иван Ласкин, а изненадата ще накара всички да вържат кънките.За финал в петък петимата ще нарамят пушките и сами ще отстрелят вечерята си в Карабунарското землище. Като виден домакин и още по-виден ловец Иван Ласкин ще отрупа масата с дарове на природата и братята карабунарци, което особено ще се услади на всички гости. ... още »
Вече съобщихме за страхотния успех, който постигнаха българските участници в тазгодишния конкурс за римейк на филм в 60 секунди – Jameson Empire Done in 60 Seconds. След като убедително спечелиха изданието на надпреварата в България, режисьорът Росен Илиев и аниматорката Мелина-Елина Бондокова се отправиха към Лондон, водени от актьора Захари Бахаров.Там те успяха да се преборят с жестоката конкуренция в компанията на режисьори от над 20 страни, за да достигнат до заветния топ 5 и изключителния шанс да присъстват на звездната церемония по връчването на големите награди на списание EMPIRE.Росен Илиев и Мелина-Елина създават неповторим римейк на култовият „Едуард Ножиците“. Уникалната версия на филма на Тим Бъртън впечатлява българското жури с остроумие и наситено черно чувство за хумор и съвсем заслужено получава правото да представя страната ни на големия финал в Лондон.Там приказката продължава и международното жури е буквално смаяно от високото качество на едноминутния шедьовър. Актьорът Крис О‘Дауд, водещият на Sky Movies Алекс Зейн, режисьорът Гарет Едуардс и редакторът на списание Емпайър Марк Дайнинг са единодушни и изпращат нашите в голямата петица. В магическата вечер на връчването на големите награди на най-признатото филмово списание в света, Росен и Мелина минават по червения килим в компанията на звезди от ранга на Дани Де Вито и Гари Олдман. Римейкът на „Едуард Ножиците“ предизвиква възторг в залата и 60-те секунди на двамата автори са последвани от почти равни по своята продължителност аплодисменти. Един от гостите на вечерта обаче има специално отношение към случващото се. На метри от Росен и Мелина-Елина с широка усмивка е застанал самият Тим Бъртън. След края на филма легендарният режисьор сам поисква да се срещне с българския екип и лично поздравява младите таланти. „Да изгледаме нашия римейк в компанията на автора на оригинала е неописуемо. Трудно можем да си представим по-голямо признание. Щастливи сме, че успяхме да достигнем до големия финал и пожелаваме на всеки да изпита подобно вълнение. Благодарим и на Jameson Irish Whiskey за организирането на подобни инициативи, от които ние младите толкова много се нуждаем “ – споделят развълнуваните Росен и Мелина-Елина. ... още »
Този петък от 20:00 часа в рубриката „Питай кмета” зрителите на БНТ2 ще видят интервю с кмета на столичния район „Студентски” Димитър Дилчев.Той ще коментира въпросите защо за 4 години не е издал нито едно разрешително за строеж, кой се опитва да внуши, че между убийствата и презастрояването в района има връзка и каква е отговорността на висшите училища за хаоса с общежитията.Жителите в района ще имат възможност лично да отправят своите въпроси към кмета. В студиото на „Местно време” ще гостува ректорът на Техническия университет проф. Марин Маринов и представител от студентския съвет на УНСС Станимир Стаматев. Пред водещата Христина Христова кметът Димитър Дилчев ще коментира и идеята си за провеждане на референдум сред живущите в Студентски град, във връзка с облика на района.Гледайте „Местно време” този петък от 20:00ч. по БНТ2 ... още »
„Проектът Х“ проследява премеждията на трима напълно анонимни гимназиста – Томас, Коста и Джей Би – и техните опити да станат популярни сред съучениците си. Идеята им сама по себе си е доста невинна: да направят едно незабравимо парти и да заснемат всичко с камера, за да оставят документална следа в историята за техния подвиг. Нищо обаче не може да ги подготви точно за такова парти. Слухът се разнася светкавично докато мечтите угасват, репутацията бива потъпкана, а от руините се раждат легенди.„Проектът Х“ си е живо предупреждение за родители и полицейски власти навсякъде по света. Нима Нуризаде прави своя игрален дебют с напълно непознати актьори, които получават ролите след общонационално издирване на нови таланти. Тод Филипс (режисьор на „Последният ергенски запой“) продуцира филма заедно с Джоел Силвър („Матрицата“, „Шерлок Холмс“). „Проектът Х“ е по сценарий на Мат Дрейк и Майкъл Бакол, които развиват оригинална идея на Бакол. В продукцията участват Томас Ман, Джонатан Даниел Браун, Оливър Купър, Дакс Флейм, Кърби Блис Блантън, Алексис Нап и Майлс Телър. Екипът на филма включва още оператора Кен Сенг („В ритъма на танца 3D”), сценографа Бил Бржески („Път с предимство“), монтажиста Джеф Грот (ТВ поредицата „Антураж“) и дизайнера по костюми Алисън МакКош („Последният ергенски запой“).ЗА ПРОДУКЦИЯТА“Исках да съм готин поне за една вечер. Исках момичетата да ме забележат. И тогава нещата излязоха от контрол.”Къщата излгежда така все едно се намира насред военна зона, а не в нормален жилищен квартал. Трудно е да се определи кое е нанесло повече щети – огънят или хеликоптерът, който се е опитал да го потуши. Със сигурност разгневеният наркодилър с огнехвъргачка носи голяма част от вината. Той, разбира се, просто се е опитвал да си върне градинския гном, който развилнялите се тийнейджъри отмъкват без да подозират за истинската му стойност. За тях гномът е просто талисман за тяхното „планирано социално събитие“ – партито, което ще ги извади от дупката на анонимността и ще ги вкара завинаги в историята на гимназиалните подвизи. Все пак само веднъж се става на 17, нали? Така че щетите за милиони долари по всяка вероятност са дело на трите момчета в епицентъра на събитията.Добре, че всичко е само наужким, въпреки че е заснето да изглежда реално. Това е резултат от снимките на щурата комедия „Проектът Х“, вдъхновена от многобройни истории за купони, които са излезли напълно от контрол, и показваща високата цена, която трябва да се плати, за да се оправи забърканата каша.„Всичко започна доста странно, по-скоро като експеримент,“ обяснява продуцентът Тод Филипс. „Щом узнахме за основната идея от Алекс Хайнеман (нашия изпълнителен продуцент), няколко човека се събрахме в една стая и започнахме да си подхвърляме спомени от паметни партита, в които или сме участвали лично, или за които сме слушали истории. Впоследствие, просто трябваше да уточним тона на филма и конкретната история, която ще разкажем. Това бе забавната част от работата лично за мен.“Сценаристът Майкъл Бакол развива отделните истории в един сценарий, на който се опира филма. „Тод се свърза с мен докато бях в Торонто за снимките на друг филм. Обсъдихме концепцията и още същата нощ написах един вдъхновен и-мейл, който в общи линии очертаваше целия филм. От самото начало идеята бе да създадем най-откаченото гимназиално парти на всички времена. Очевидно имахме нужда и от огнехвъргачка. Останалото се напасна от само себе си след няколко седмици.“Вторият сценарист на филма, Мат Дрейк, споделя, че е щастлив от възможността да работи по сценарий, който трябва да изглежда абсолютно несвързан и хаотичен. „Основното предизвикателство бе да създадем среда, в която присъствието на камера, документираща всяка стъпка на героите, е оправдано, но без да отвлича вниманието на зрителите прекалено от сюжетната линия и факта, че гледат истински игрален, а не документален филм. След това трябваше да обърнем внимание и на други въпроси, като какви телесни течности ще видим на екрана и дали трябва да убием някой герой?“„Проектът Х“ разказва историята на трима приятели, които решават да отпразнуват 17-ия рожден ден на триото с парти, което да бъде запомнено завинаги. Малко по малко лошите им решения и липса на късмет водят до пълна загуба на контрол над завихрилия се купон, като настроението буквално преминава от празнично в революционно. „Това е филм за анонимните момчета,“ обяснява Тод Филипс. „Те нямат собствена категория, просто защото никой не ги забелязва. Те са невидими. И отчаяно се нуждаят от нещо, което да промени тази ситуация. Лично аз мисля, че повечето хлапета в гимназията попадат в тази категория, а не в двете популярни категории, които делят децата на атлети и зубъри. Повечето просто са анонимни и минават под радара.“Няколко визуално пленяващи реклами с подчертана парти тема стават причина Нима Нуризаде да получи работата като режисьор на филма. „Нима бе перфектен за нашия проект,“ коментира Филипс. „Той е британски режисьор, който има опит в сферата на музикални видеоклипове и рекламните спотове. И макар, че не е снимал пълнометражен игрален филм досега, той има достатъчно натрупан опит, който пасва идеално на стила, който търсехме за „Проектът Х“. Разбира се, ключова се оказа срещата ни лице в лице, на която поговорихме и му обясних какъв филм искаме да заснемем. Той схвана всичко още от първия разговор.““Представих моя поглед върху историята и как бих искал да развия сценария, “ спомня си Нуризаде. „Описах и как си представям визуално филма. След няколко телефонни разговора с екипа на продуцентите най-накрая ме свързаха с Тод. С него си паснахме, поговорихме и се посмяхме. След това изпълнителният продуцент Скот Бъдник ми каза да дойда при тях. Не знаех какво точно означава това, така че си приготвих багаж за около две седмици и пристигнах в Лос Анджелис. В крайна сметка съм тук от 2 години.“Запитан защо мисли, че той е най-удачния избор за режисьор на „Проектът Х“, Нуризаде отговаря, „Всички решиха, че с моя стил филмът ще изглежда автентично. А мен ме въодушеви възможността да разкажа историята от първо лице през погледа на героите. Стори ми се жестока идея, а още по-яко щеше да е да наемем неизвестни актьори за ролите. Да открием нови хлапета, които тепърва си пробиват път в кариерата, ми се видя чудесна възможност.“Джоел Силвър, изпълнителен продуцент, сам има богат опит с комбинацията от екшън и комедиен хаос. Той коментира продукцията по следния начин: „Нашата идея бе да накараме зрителите да повярват, че гледат нещо, което наистина се е случило. Затова не искахме и да наемаме познати лица. Да, това си е художествена измислица и игрален филм, но искахме да бъде нещо напълно ново, невиждано досега от публиката. Мисля, че този подход ни помогна да създадем филм, който носи дух на реализъм.“„Исках актьорите да се чувстват като самите герои, а не като актьори, които влизат в даден образ,“ отбелязва Нуризаде. „От самото начало търсехме хлапета, които да ни предложат нещо специално. Искахме да намерим личности, които ще развием едновременно с техния екранен образ в процеса на снимки.““Аз съм Томас Къб. Днес имам рожден ден. Трябва да наминете.”За да изберат актьори за ролите на тримата приятели в центъра на историята, продуцентите на филма решават да се доверят на напълно отворени прослушвания, като повечето идват под формата на клипове, качени на специално създаден за целта сайт. По този начин са намерени млади актьори, които не само имат сходни характеристики с героите от сценария, но също и други отличителни черти, които на свой ред са вмъкнати във филма, така че ролята да бъде максимално напасната към съответния изпълнител, а и обратното. С оглед напасването на актьор и роля е взето и друго важно решение, което се прилага почти без изключения: героите да носят имената на самите актьори, които влизат в съответния образ.Миловидната душевност и уязвимост на Томас Ман си пасва перфектно с образа на Томас, тийнейджърът, който е на път да стигне заветната 17-годишна възраст. Комедийният талант на Джонатан Даниел Браун е използван чудесно в образа на неособено общителния Джей Би, който се радва да е просто част от някакво общо забавление. Оливър Купър изглежда повече като нюйоркчанин отколкото като момче от Охайо, каквото всъщност е. Това е използвано, за да му се изгради минало на неохотен пришълец от Куинс в Северна Пасадена – процес, който започва още по време на прослушванията.Ман е един от малцината в екипа на филма, който има някакъв предишен опит в снимането на игрални филми. Той обаче открива, че „Проектът Х“ надхвърля всичко, с което се е сблъсквал до момента. „Бе просто невероятно да бъда на снимачната площадка, да бъда част от парти, което само по себе си е отделен герой в историята и се трансформира в своеобразно чудовище. Трудно ми бе да предам ужаса, който Томас започва да изпитва от развоя на събитията, защото по време на снимки падаше голям смях. Далеч по-лесно ми бе да бъда Томас, когато той решава, че вече няма какво да губи и му остава само да се забавлява колкото може повече в оставащото време.“Получавайки първата си роля, Браун буквално не може да повярва на късмета си. Той заявява: „Определено не го очаквах. Очаквах цял живот да работя обикновена работа за по 8 долара на час. Преди няколко години напуснах общинския колеж, за да се изявявам като стендъп комик по клубовете. Това бе основното ми занимание. Перспективата бе да стигна до някое градче в Средния Запад, да си кажа шегите, да получа 15 долара и да си поплача хубаво. И толкова. Никога не съм си поставял за цел да пробия във филмовия бизнес, но случилото се е повече отколкото някога съм се надявал да постигна.“Купър също напуска училище, за да се посвети на стендъп комедията. Докато посещава актьорски класове, той дочува, че „пичовете, създали „Последният ергенски запой“ организират отворени прослушвания за тийнейджърска комедия. Поразпитах наоколо, създадох си връзки, тормозих разни хора и накрая получих шанс да се явя на прослушване.“ Още от първата среща Купър демонстрира някои черти, които впоследствие стават част от образа на Коста.Като да си свали панталоните, за да остане само по слипове. „Когато усетя, че рискът ще ми донесе нещо положително, не се притеснявам да рискувам, защото мисля как в същото време аз съм себе си и не съм уплашен, а в крайна сметка няма и какво да губя. Ако се явиш с мисълта, че имаш какво да губиш, то вероятно наистина няма да получиш ролята. Така че непукисткото ми поведение явно е свършило работа. Все пак в определени моменти по време на снимки трябваше да се държа по-обрано. Забавно е да се правиш на кретен, но за да сработи образа на героя публиката все пак трябва да го хареса.“„Всичко зависеше от трите момчета в главните роли и взаимодействието помежду им,“ казва Тод Филипс. „Никога не сме правили прослушвания поединично. Винаги имаше трима актьори заедно в стаята, като постоянно ги разменяхме, докато не намерихме вярната комбинация.“„Изглежда така все едно познавате тези хлапета, все едно сте израстнали заедно,“ допълва Джоел Силвър. „Заедно те са наистина страхотен отбор.“След като получават ролите, тримата млади актьори започват да се мотаят често заедно, да ходят по увеселителни паркове, да гледат заедно филми и т.н. И докато за момчетата това може да се е сторило просто като общо забавление, то за продуцентите е ясно, че колкото по-добре се опознаят актьорите преди начало на снимките, толкова по-непринудено и автентично ще бъде тяхното общо екранно представяне. А и да се возиш на скоростно вклаче си е далеч по-забавно от сухи репетиции.Разбира се, сред основните причини за организиране на подобно щуро парти е желанието на момчетата да бъдат забелязани от момичета, които иначе никога не биха се престрашили да заговорят. Особено секси мацка като популярната Алексис, в чийто образ влиза Алексис Нап.„Моята героиня решава да отиде на партито на Томас, защото не вярва, че той и приятелите му могат да се справят с организирането на подобно нещо,“ обяснява младата актриса. „Тя знае, че Томас си пада по нея, така че и това донякъде я мотивира да отиде, като тя определено е заинтригувана от смелостта му. И когато партито се превръща в една истински епична нощ, тя започва да вижда Томас в нова светлина, за което той само си е мечтал, че може да се случи.“Едно момиче, около което Томас не се спича – а вероятно трябва да го прави – е дългогодишната му приятелка Кърби, изиграна от Кърби Блис Блантън. „Убедена съм, че всеки може да си спомни за приятел, който те вижда просто като приятел, докато ти всъщност изпитваш по-силни чувства към него,“ обяснява актрисата. Блантън се забавлява да пресъздаде скритите импулси в една такава едностранна връзка. „Нима ни окуражи да импровизираме, да се забавляваме и да се поставим на мястото на героите си. На мен лично изключително ми допадна такъв подход. Мисля, че именно и поради това филмът ще изглежда максимално реалистичен на зрителите, а и заради непринудените отношения между Томас и Кърби.“В ролята на истинския „най-добър“ приятел на Томас и вероятно най-уникалния гост на партито е йоркширския териер Майло – семейното куче, което буквално е издигнато на нова ниво по време на купонджийската нощ. За ключовата роля на аудио-визуалния маниак, който документира всеки момент от лудата парти нощ, Нуризаде и компания се спират на млад видео блогър, който вече сам има множество верни фенове. Дакс Флейм прекарва последните две години в заснемане на собствените си често язвителни и неконвенционални наблюдения преди да бъде повикан на прослушване. „Героят ми държи камерата през повечето време, така че реално не се вижда на екран, но когато влезе в кадър, включването му е наистина паметно,“ отбелязва самият Дакс.“Това са доста повече от 100 човека.”Мислейки как да създадат по-реалистично усещане и да разчупят рамките на филм, който протича от първо лице, Нуризаде и операторът Кен Сенг си дават сметка, че в 21 век всеки с мобилен телефон всъщност може да мине за автор на филм. Така, още от самото начало става ясно, че „Проектът Х“ не само ще бъде филм, който отива далеч отвъд видяното досега в гимназиални филми, но и случващото се в него ще бъде показано през множество гледни точки. Голяма част от предварителните дискусии се въртят около практическата страна на използването на различни формати за снимане и последващото им напасване в един цялостен филм.„Филмът бе заснет с 8 различни снимачни системи,“ обяснява Кен Сенг. „Това е филм, който протича през погледа на множеството, което се стича на партито, което придава уникална гледна точка върху цялата ситуация. Помислихме как най-добре да обхванем мащаба на събитието и разрухата със средствата, с които разполагахме. Като например, как да направим така, че 200 души да изглеждат като повече от 1000.“В етапа на предпродукция Нуризаде и Сенг тестват многократно 12 вида камери, като в крайна сметка се спират на дигиталната Sony F23 за основна камера на филма, защото тя може да се справи със заснемането на екстремно осветени сцени – от слънчева светлина през деня до клубни светлини през нощта на партито. Кадри са заснети с различни камери от всеки възможен ъгъл, за да може крайният продукт стилистично да отразява фрагментарното усещане, което носят хаотичните събития по време на партито. През 25-те нощи на снимки екипът дори раздава дузина мобилни камери на част от статистите, които са насърчени да снимат напосоки каквато част от масовата веселба им попадне пред погледа. „Много от получения по този начин материал наистина допринесе за цялостната визия на филма,“ коментира Сенг.Едно от предизвикателствата при използването на толкова много камери на снимачната площадка е как те да не се виждат в отделните кадри. Решението? Операторите да бъдат облечени в черно и да станат част от тълпата на партито, като камерите им бъдат лишени от всички излишни елементи, така че да остане само механизма наистина необходим за снимки. Предрешени по този начин те са почти незабележими докато се стрелкат наоколо из снимачната площадка, крият се в храстите, между колите или където въобще могат да останат незабелязани в конкретната сцена. Цялото това тичане наоколо придава допълнителна хаотична енергия на и без това нажежената атмосфера.Допълнително е използвана малката EX3 HD камера, която е с размерите на червило и дублира визията през призмата на мобилните телефони на героите; в употреба влизат и мобилни устройства като iPhone и Blackberry, а дори и Canon 5Ds и 7Ds камери за статични снимки и видео, които са раздавани на допълнителни оператори, присъстващи в определени сцени.„Бог да благослови монтажния ни отдел, защото заснехме еквивалента на два милиона фута филмова лента,“ отбелязва Кен Сенг. „Обикновено толкова материал се заснема за голям военен или приключенски филм, по който се работи поне половин година.“ Отделът, ръководен от Джеф Грот, успява да поддържа темпо още по време на снимките и само 2 седмици след техния финал е готов с първата версия на завършения филм.За да може различните формати заснет материал да заговорят на един общ език при монтажа, те са качени в специална компютърна система, разработена от Codex, която създава лесни за работа файлове, с които монтажистите боравят за целите на напасването на епизодите във финалната версия на филма. Фактът, че филмът е заснет предимно в хронологичен ред е предимство за Грот и екипът му, защото така те могат да поддържат ден за ден работна версия с добавяне на следващите епизоди, без да се налага да търсят къде точно да поставят новозаснетия материал. Този процес на снимки е от предимство и за художествения отдел, който би бил изключително затруднен да възстанови каквато и да било част от декорите в състоянието им отпреди опостушението на партито.Продуцентите решават да заснемат цялото парти в къща, разположена в студията на Уорнър в Бърбанк, където има изградена цяла жилищна улица. Всъщност, къщата, която решават да използват, е разположена точно срещу къщата на Роджър Мърто, герой в продуцираната от Джоел Силвър поредица „Смъртоносно оръжие.“„Бе мил знак на съдбата да бъда отново на същата улица,“ споделя Силвър.„Нямахме особен избор при намирането на подходяща къща за снимките,“ обяснява Тод Филипс. „Нямаше как в продължение на 5 седмици да блокираме истински жилищен квартал, а какво остава да подпалим истинска къща. Така че трябваше да извършим всичко в контролирана среда и студията на Уорнър предложиха всичко необходимо.““Тази вечер е посветена на момичетата, които иначе няма да ни погледнат. Тази вечер всичко ще се промени.”Както най-якото парти в гимназията никога не може да бъде забравено, така и хората от екипа на „Проектът Х“ никога няма да забравят седмиците снимки, през които работят над най-якото фалшиво парти, на което някога са били. „Бе абсолютно невероятно,“ с усмивка споделя Томас Ман. „Бе щуро да работя с Тод Филипс, Джоел Силвър и всички останали по един от първите ми филми. Всички бяха чудесни. Всичко премина твърде бързо, направо като в мъгла.“„В началото имах изключително високи очаквания за снимачния процес,“ допълва Оливър Купър. „В крайна сметка тези очаквания надминаха всичко, което някога съм си представял. Надявам се и публиката да остане с подобно впечатление след края на прожекцията.“„Живеем във време, в което всеки може да грабне камера и да заснеме какво се случва около него, като точно такова чувство искахме да предадем с нашия филм,“ казва Джонатан Даниел Браун. „Филмът също показва на какво са готови приятелите един за друг, за да направят един рожден ден или друго събитие паметен момент. Не казвам, че задължително трябва да присъстват разрушения на имущество и физически наранявания, но понякога вероятно и това има значение.“„Ако трябва да съм честен това не е чиста комедия,“ отбелязва Тод Филипс. „Това е филм за няколко лоши решения и как нещата могат да излязат от контрол,... а това винаги е забавно да се отрази.“Режисьорът Нима Нуризаде предлага своя заключителен поглед върху „Проектът Х“: „Това е филм за забавление. Ние се забавлявахме да го заснемем и искаме хората да се забавляват докато го гледат. През 80-те имахме страхотни филми за хлапета, които искат да променят живота си, да бъдат забелязани, да бъдат популярни. Надявам се нашият филм да има същото значение за днешните деца, въпреки че не препоръчвам да базират действията си на решенията, които Томас и приятелите му взимат и прилагат на практика!“ ... още »
Тема: Часът на ЗемятаТази събота „Темата на Нова” е вдъхновена от Часът на Земята. Оказва се, че България е едно от най-опасните места за живеене в света заради лошото качество на въздуха. Къде у нас дишат най-мръсния въздух и къде е най-здравословно за живеене? Каква е причината, кой е отговорен за това и какво ни съветва Европа?Отговорите ще потърси репортерът Марина Цекова в „Темата на Нова” броени минути преди да настъпи Часът на земята и светлините в десетки държави да угаснат.Събота, 31 март, 19:30 ч. автор: Марина Цековаоператор: Цоньо ДанчевТема: Бисер – борба за оцеляванеПочти два месеца след наводненията в село Бисер трагедията там продължава. Дни преди началото на строежа на първите нови къщи, условията на живот са изцяло следвоенни. Помощите и даренията не стигат, а хората се изнервят от разпределението им. Недоволство зрее и сред собствениците на частично повредените жилищни постройки. Тонове ценна покъщнина все още затъва в мухъл.В трудната борба за оцеляване хайки от ромски произход дебнат полицаи и жандармеристи, за да преровят мазетата и дворовете за ценни метали и зимнина. Оказва се, че драмата след наводненията ще засенчи самата трагедия. Ясен спомен за водата-убиец пазят и жителите на русенската община Цар Калоян. Пет години след бедствието там, все още има хора, които живеят без дом в нищета и мизерия.Неделя, 01 април, 19:30 ч. автор: Николай Василковски ... още »
Утре от 9:30 часа зрителите на „Преди обед” по bTV ще се срещнат с легендарната група ФСБ.По повод предстоящия на 20 април симфоничен концерт при Деси и Кадиев ще бъдат тримата големи музиканти.Какво ще кажат за тях близките им и каква е голямата новина в семейството на Иван Лечев и Жени Александрова?Зрителите на bTV ще се срещнат с музикантите от Good Music Society. Те ще коментират каква е новата вълна музиканти и кой отмъкна инструментите на младата група?За финал на дивана на „Преди обед” ще седне Доно Цветков - човекът, пред когото за първи път пеят едни от най-известните ни изпълнители. ... още »