СТАВА НАПЕЧЕНО С ТЪНДЪРБОЛТС* ОТ 2 МАЙ САМО В КИНАТА
Да си дойдем на думата!
Готови ли сте за нещо различно? Този май Марвел и екип продажни ветерани от независимото кино, представят Тъндърболтс* – непочтителна група анти-герои, включваща депресираната наемна убийца Елена Белова и някои от най-малко очакваните аутсайдери в цялата вселена на Марвел. Предстои едно непредвидимо и по-специално филмово, което ще ни предложи много екшън, хумор и самоирония, която ще изненада дори и феновете на Дедпул.
Тъндърболтс* са злодеи и морално изкривени персонажи, всеки със собствена история и мотивация, които са натоварени от правителството на САЩ със задачата да изпълняват мисии, твърде опасни за традиционните супергерои. Воден от мистериозната и хитра Валентина Алегра дьо Фонтен, този невероятен отряд се състои от някои от най-опасните и непредсказуеми фигури от киновселената на Марвел: Черната вдовица, Зимния войник, Джон Уокър, Таскмастър, Призрак, Червения пазител и… Боб.
Новият трейлър на Тъндърболтс* ни запознава с всеки един от тези злочести герои и загатва за крехката динамика по между им – идеята е да спасят света, но по-вероятно е да се избият помежду си. Видеото също така разкрива, че филмът ще разчита по-малко на фантастични елементи и повече на реалистичен екшън, мрачна визия и тонове черен хумор, кореспондиращи със същността на своите колоритни персонажи.
Режисьор на Тъндърболтс* е Джейк Шрайър (Robot & Frank, Хартиени градове), а сценаристи са Кърт Бюсик, Джоана Кало, Лий Сунг Джин. Сред актьорския състав са Джулия Луи-Драйфус, Флорънс Пю, Себастиан Стан, Уайът Ръсел, Олга Куриленко, Хана Джон-Камен, Дейвид Харбър, Луис Пулман, Джералдин Висуанатън, Крис Бауър и др.
Гръмотевичните Тъндърболтс* разтърсват кината от 2 май на 3D и IMAX 3D.
На 1-ви юни, Денят на детето, Cartoon Network дава старт на надпреварата в кампанията Cartoon Network Шампионат – да играем заедно!. Началото ще бъде дадено едновременно в столичния Южен парк и Борисова градина.Инициативата, на Робин ван Перси и Cartoon Network, ще даде уникалната възможност на едно българско дете да тренира с нападателя на „Арсенал“ на стадион в Лондон през август. От 1-ви юни ще бъде активен и мини-сайтът към www.CartoonNetwork.bg, където всички желаещи могат да качат своите видео клипове.В рамките на деня от 12:00 до 20:00 часа всички желаещи деца на възраст от 6 до 15 години ще могат да демонстрират своите футболни умения на специално изработени и обособени за целта спортни съоръжения. Три метрова футболна стена и нестандартна футболна врата ще бъдат голямото предизвикателство за децата. Най-добрите и точни играчи, успели да вкарат три поредни гола, ще получат футболни топки.Чрез инициативата Cartoon Network се стреми да ентусиазира децата за предстоящото футболно лято и да ги мотивира по пътя към осъществяването на техните мечти. За целта всеки участник трябва да качи кратко видео, с което показва своите умения с топка, на официалната страницата на детския канал www.CartoonNetwork.bg. Крайният срок за участие е 14-ти юни, а избраните от тях ще бъдат достъпни за гласуване онлайн от 18-ти юни до 28-ми юни. Всички видеоклипове ще бъдат оценявани от международно жури, включващо известния спортен коментатор на CNN Педро Пинто Победителите ще бъдат информирани на 2-ри юли. ... още »
От 1 юни в сайта NETCINEMA.BG тръгват премиерно два филма на режисьора Ясен Григоров – „Дървеното езеро” и „Малък-голям”. Те са реализирани като „независими” филми, без държавна субсидия, благодарение на усилията и ентусиазма на Ясен и неговия екип. И двата филма са в така наречения стил „мокюментари” – игрални филми, които изглеждат като документални.„Малък-голям” беше представен миналата година в състезателната програма на Фестивала на българския игрален филм „Златна роза” във Варна и получи Наградата на критиката. „Малък-голям” е музикален филм, смесващ несъвместими стилове на фона на живия разговор между членовете на разпаднала се трашметъл група. Звездата Деси Слава преплита историята си с тази на трашърите, разкривайки връзката си с член на групата. Във филма участват и Група X, Melekh, Sisters of Radomir, Past Redemption, Boris Red, Jasmine Whale, Гергана и Румен Маказчиеви, Дует Дворжак, 17.XII.„Дървеното езеро” (2009) е дебютният филм на Ясен Григоров, който също е селектиран за фестивала „Златна роза”. В него един кастинг режисьор търси „нова звезда” като задава на кандитатите трудни и неочаквани въпроси, предизвиква ги и им поставя капани.Сайтът NETCINEMA.BG е единствената възможност за тези независими филми, които нямат достъп до ограничените пазари на кино и видео разпространение, да стигнат до българската публика у нас и в чужбина. ... още »
Да снимаш кино в България е авантюра. Трудна. И понякога успешнаВече 10-а година Чучков брадърс продуцира различни проекти – от музикални клипове, през телевизионни програми, до игрални и документални филми. Най-големият успех до момента на братята Виктор Чучков-син и Борислав Чучков и ръководената от тях компания е филмът им “TILT”, с който първият дебютира в игралното кино като сценарист и режисьор, а вторият като продуцент.Рискованото начинание да правиш кино у нас се оказа печелившо за тях – филмът се представи добре не само в родния бокс офис с приходи от над 900 000 лв., но беше избран да представлява страната ни в надпреварата за чуждоезичен „Оскар” и до момента е бил на над 30 международни фестивала, от които е донесъл награди за режисура от Международния фестивал за независимо кино в Калифорния (California Independent Film Festival), нагарада за дебют в Лондон на (Raindance film festival), най-добър филм от Международния фестивал на независимото кино в Лос Анжелис (Independent Filmmakers Showcase), монтаж от Международния фестивал в Уудсток (Woodstock Film Festival) и др. Сега двамата работят по втория си проект за игрален филм – екранизацията на роман номер 1 за 2008 г. у нас – „18% сиво” от Захари Карабашлиев.Преди година вашият проект „18% сиво” беше включен в пазара на проекти София Мийтингс – какви бяха резултатите от участието му там?Борислав Чучков: Събитието София Мийтингс винаги ни е помагало, още откакто направихме първия си пичинг там (пичинг се нарича представянето на проект за филм в подобни форуми-пазари на проекти – бел. ред.). Понеже нямахме все още първи филм зад гърба си, бяхме извън официалната програма. Беше най-смешното ни представяне, на което се изложихме жестоко, защото все още се учехме как да пичваме, бяхме подготвили презентация за 10 минути, а разполагахме по регламент с 5. Но всички се смяха на това колко усмихнати бяхме и това някак си повлече крак в положителна посока. После отидохме представяме проекта в Солун, Котбус, Манхайм…Виктор Чучков-син: … на тези големи европейски фестивали има такива програми за представяне на проекти, подобни на София Мийтингс, който се превръща във все по-голямо събитие, защото отваря врата на българските филми в проект. фотограф: Жоро МарковБорислав Чучков: Сваляме шапка на Кита и на Мира Сталева, за това, че го организират, защото знаем много добре какво им коства. По време на представянето на „18% сиво” се забавлявахме доста. След това към нас се обърнаха няколко сериозни продуцента, които заявиха интерес и в момента изчакват, за да видят докъде ще докараме проекта си. Вече имаме трети вариант на сценария, който е доста задоволителен, макар и не финален. Спечелихме субсидия от програмата за подкрепа на европейското кинопроизводство и разпространение МЕДИА. Много съм щастлив, че тя съществува, защото благодарение на нея учих в програмата MEDIA Business School MEGA в Ронда – един от най-добрите 6-месечни курсове за хора, които искат да се занимават с производство, дистрибуция и продуциране на филми. Нашият сътрудник Георги Иванов също я завърши. Много от хората, които са на добри позиции в европейското кино, са я завършили, а това ни помага, защото с тях си говорим на един език.МЕДИА подкрепя финансово различни тренинг програми. Сценарият на “TILT”, например, развивахме в Scripteast с Бернд Лихтенберг (сценарист на „Сбогом, Ленин”) и Бил Форсайт (най-известният шотландски сценарист и режисьор, автор на “Local Hero”, “Being Human” и др.) За застрелване съм, че не се сетих да го поканя на фестивала в Глазгоу, когато представяхме там “TILT”, но Бил Форсайт се появи изневиделица, макар че живее на 50 км от града и никога не присъства на фестивала, избягва публични изяви без последните 10 години. Сам беше проверил кога ще прожектират филма, дойде, поздрави ни и сподели, че е много приятно изненадан от крайния резултат. С „18% сиво” тепърва ни предстои да присъстваме на различни събития, подкрепяни от МЕДИА, на които да търсим ко-продуценти. Благодарни сме за подкрепата, която сме получили от програмата до момента и се надяваме МЕДИА да продължи да съществува, за да дава така необходимото рамо на нашето кино. От тях имаме 80 000 лв. финансова помощ – това е първата и най-важна капка в бюджета на филма, защото всички изчакват да тръгне проекта, за да се решат дали да застанат зад него. Сега чакаме резултати от кандидатстването ни в НФЦ. Ако получим финансиране и от там, имаме достатъчно партньори от Европа и САЩ, готови да заложат на нас. Ако не го получим обаче нещата ще се отложат във времето, защото всички чуждестранни продуценти първо очакват да видят подкрепата от нашата държава.Защо избрахте именно Захари Карабашлиев за сценарист? Не е ли малко рисковано, защото литературният език е един, а този в киното съвсем различен?Виктор Чучков-син: Захари се занимава и с писане на сценарии. Специализирал е в това. Наистина хубав въпрос, защото литературният език е различен от киноезика. Адаптацията на книга е много рисковано и трудно начинание. Наскоро четох, че Вим Вендерс препоръчва да не се правят филми по книги. Но пък има има и много добри примери на адаптации в световното кино.Трудно е, наистина, но ние имаме доверие в Захари и от разговорите, които сме водили той се държи като истински професионалист, а не като човек, който държи като автор на книгата нищо да не променя. Напротив, обсъждаме много неща, заедно се убеждаваме в различни идеи и мисля, че вървим в много добра посока.Нека се върнем малко по-назад – с какво ви привлече книгата? Историята пак има някаква връзка с прехода, макар в книгата тя да е само отправна.Борислав Чучков: Тази сюжетна линия отпадна от сценария. За нас темата е изчерпана, защото няма влияние на това, което се случва на героя в Америка. Преходът присъства в книгата, защото той се е случил на автора й, както и ние разказахме за него в “TILT”, защото сме го преживели и той ни е формирал. Затова “TILT” е личен филм. Героят в „18% сиво” преживява голяма загуба и трябва да намери сили да я преодолее. Това е много човешка, дори обикновена история, но как ще бъде възприета зависи от гледната точка към нея. Мисля, че Виктор ще намери начин да я разкаже по подходящ и интересен начин.Виктор Чучков-син: Когато прочетох книгата преди 2 години, аз видях в нея много потенциал за кино. Историята ме развълнува като откровен, личен разказ и я свързах с желанието си да направя един различен, съвременен филм. В същото време това е универсална история, чието основно послание лесно може да стигне до зрителя. Във визуално отношение ми се иска филмът да е модерен, впечатляващ като начин на заснемане и разказ. Видях в „18% сиво” възможност да реализирам мечтата си да снимам в Америка, в друг континент и с филма да покажем на българския зрител нашия поглед към този съвсем различен свят. Първо възприех всичко като някаква авантюра. Чудех се как ще снимаме филм в Америка, как да го реализираме като ко-продукция. Това е голяма авантюра, почти нереална в първия момент. Може да ни отнеме много време, но ако получим финансиране и от НФЦ нещата могат да се развият доста бързо.Борислав Чучков: Освен това Виктор отдавна се занимава и с фотография и макар още да не е решил да покаже тази своя страна на зрителя, в „18% сиво” има много силен фотографски елемент в историята, който също ни запали. Работим върху това да привлечем много талантлив фотограф към проекта, не задължително известен в световен мащаб, но оригинален, интересен и неговите снимки също да са част от филма.“TILT” обаче също си беше авантюра – първи филм на режисьора и на продуцента, при това ко-продукция, която искахме да снимаме в Германия и то с подкрепата на Евроимаж, чиято политика дотогава беше да не се подкрепят дебютанти. Но в крайна сметка ние се справихме, дори с помощта на тези хора, които в началото ни казваха, че е невъзможно всичко да стане както сме го замислили, и затова сме благодарни и на немския фонд MDM, на немските ни ко-продуценти Ostlicht filmproduktion, Евроимаж, НФЦ, МЕДИА, БНТ, Столична община. Успяхме да убедим много хора да се включат и с частни инвестиции. Сега вече можем да кажем, ето вижте първия ни филм, преценете как се справяме и ако искате, подкрепете новия ни.Освен това, „TILT” наскоро спечели наградата за чуждестранен филм от фестивала на независимото кино в Лос Анджелис. Това далеч не е първата международна награда на филма. С какво печели той в чужбина, какви са отзивите на фестивалите за него и с какво те се различават от отзивите от тези на българските зрители?Виктор Чучков-син: Има разлика между фестивалните зрители и масовата публика в кината, те са по различен начин претенциозни, иначе разлика в реакциите не съм забелязал. Ходил съм на много прожекции в нашите кина – интересно ми е къде и как хората реагират, защото на премиера присъстват колеги и усещането е по различно различно. Истинската реакция е после в обикновените кинозали.Борислав Чучков: Международната премиера на филма беше на фестивала в Гьотеборг в Швеция. Прекарахме прожекцията на първия ред на залата, обърнати към зрителите и бяхме изключително изненадани от абсолютно същите реакции като българската публика. А всички бяха шведи с изключение на двама българи родени там. Филмът се възприема без разлика в Европа, а и в Америка.Какво печели един български филм когато бъде избран за родното предложение за „Оскар” и как го подпомага държавата в битката с останалите претенденти?Виктор Чучков-син: Това е голяма отговорност, преди всичко. Оттук нататък за продуцента следват адски много усилия, за да стигне филмът до повече хора. Ако сме филмова държава като Великобритания, Франция, Италия, Иран, техните филми автоматично се следят. Ако си от малка филмова държава като нашата с производство от 2 до 8-9 заглавия годишно, колкото бяха през последните две години, трябва да направиш огромни усилия да накараш членовете на американската филмова академия да гледат филма ти. А те са огромен брой хора, разпределени в различни комисии, и са задължени да гледат 80% от всички предложени заглавия, т.е. винаги можеш да попаднеш в останалите 20%.Трябваше да положим огромни усилия да се заговори за “TILT” – наехме ПР в Лос Анжелис и изградихме цяла стратегия за популяризиранети на филма. Рекламирахме филма с платени рекламни карета в най-големите киномедии като Варайъти и Холивуд рипортър, организирахме много прожекции, запознахме се с много хора от киноиндустрията там.Борислав Чучков: Дори фактът, че имахме положителни рецензии в най-авторитетните издания като Варайъти, Холивуд рипортър, Скрийн дейли и Дедлайн считаме за успех.Виктор Чучков-син: Защото това вече е рекламата, за която ти не плащаш – всичко зависи дали на прожекцията ти ще дойде журналист от тази медия и дали ще хареса филма. Ако това се случи, той може да вземе интервю с теб или да напише рецензия. Прекарахме общо 3 месеца в напрегнат работен режим от сутрин до късно вечер, за да може да се случи нещо. Попаднахме сред огромната конкуренция на 63-те най-добри филма на годината според всяка държава. Целият този опит може да помогне както за новия ни филм, но и за следващите български кандидати за „Оскар”, защото имаше много хора, които ни казаха, че гледат за първи път български филм.Борислав Чучков: Мога много отговорно да кажа, че от българските предложения за „Оскар” най-сериозно с промотирането на филма си са се занимавали Стефан Китанов със „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” и ние. Не говоря против колеги, защото те не са длъжни да поемат риска, който ние поехме – държавата ни подпомогна с колко можа, може би с около 30% от общата ни инвестиция. Мисля, че системата трябва да се промени, защото дори в Сърбия филмът, който бъде избран да представлява страната за „Оскар”, получава автоматична подкрепа от 50 000 евро. Ние с голяма борба се преборихме за 12 500 и в то в момент, в който вече бяхме поели различни ангажименти. Чест прави на БНТ, че ни подкрепиха със скромна сума, въпреки че не бяха длъжни.Очаквайте втората част на разговора ни с братя Чучкови.от Лора Трайкова ... още »
Малко по-рано тази година, по киноекраните се завъртя триизмерната версия на режисирания от Джеймс Камерън хит “Титаник”, и по изчисления на студиото 20th Century Fox лентата е спечелила над 344 милиона долара от кинопрожекциите си по света. Този успех доказва за пореден път, че 3D-продукциите продължават да привличат голям брой зрители в кината и затова не е изненадващо, че много холивудски компании планират да преиздадат някои от най-известните си хитови заглавия именно в този формат.Едни от най-активните в това отношение са продуцентите от 20th Century Fox, които малко по-рано днес оповестиха, че филма на режисьора Роланд Емерих “Денят на независимостта”, който си спечели славата на един от най-успешните холивудски блокбастъри на всички времена, ще бъде конвертиран изцяло в триизмерен формат и ще бъде пуснат отново по световните киноекрани.В публикувано изявление, от студиото разкриха, че процеса на конвертиране вече е започнал, и че Роланд Емерих и продуцента Дийн Девлин (“След утрешния ден”) участват активно в превръщането на лентата в 3D-продукция.Официалната световна премиера на “Денят на независимостта” се състоя през лятото на 1996-та година и благодарение на спечелените над 800 милиона долара приходи в световен мащаб филма бе едно от най-обсъжданите заглавия на годината, а изпълнителя на главната роля Уил Смит се превърна в един от най-известните и скъпоплатени актьори в Холивуд. От 20th Century Fox не разкриха дали в предстоящата триизмерна версия на филма ще има добавени допълнителни сцени или визуални ефекти, но за сметка на това обявиха точната дата на която ще се състои световната й премиера – 3-ти юли, 2013-та година.Подобно на успешния “Титаник 3D”, лентата на Роланд Емерих ще тръгне едновременно в повечето държави по света (включително и в България) и очакванията са че тя ще бъде предшествана от също толкова масивна рекламна кампания. Според неофициални източници от 20th Century Fox, именно бокс офис успеха на “Титаник 3D” е причината за дадената зелена светлина за превръщането на “Денят на независимостта” в триизмерен филм. Продуцентите заявиха, че по процеса на конвертиране работят едни от най-добрите компании в тази сфера, а отделения бюджет за всичко това се равнява на около 20 милиона долара (за сравнение, “Титаник” бе конвертиран в 3D-формат за сумата от 18 милиона долара).Любопитно е да се отбележи, че за момента единствения друг студиен филм, който ще тръгне по кината от 3-ти юли, 2013-та година е на анимацията “Аз, проклетникът 2”.До края на тази година се очаква да стане ясно дали ще бъдат добавени допълнителни сцени към “Денят на независимостта 3D” или единственото нововъведение ще бъдат триизмерните ефекти. ... още »
След малко повече от шест месеца ще бъде даден старта на снимките на най-новия филм от стартиралата през 2000-та година поредица за мутантите супергерои Х-Мен. Продукцията ще бъде директно продължение на миналогодишния “Х-Мен: Първа Вълна”, а на режисьорския стол отново ще седне англичанина Матю Вон.“Първа Вълна” спечели от кинопрожекциите си по света около 350 милиона долара и въпреки, че очакванията на 20th Century Fox бяха за приходи от около 500 милиона долара лентата беше сметната за приличен успех и в самото начало на тази година бе потвърдено, че тя ще се сдобие с продължение.Предстоящият нов филм за мутантите Х-Мен все още няма официално заглавие, но вече има премиерна дата. В публикувано в интернет изявление, от 20th Century Fox разкриха, че продукцията на Матю Вон ще тръгне по световните киноекрани на 18-ти юли, 2014-та година. “Х-Мен: Първа Вълна” беше един от малкото миналогодишни високобюджетни екшън-филми, които не се разпространяваха в триизмерен формат и според бокс офис анализатори това попречи на лентата да натрупа повече приходи и да се превърне в един от големите хитове на лятото. Това едва ли ще се случи с продължението, тъй като според най-новата информация идваща от неофициални източници от 20th Century Fox, продуцентите и режисьора планират да заснемат филма с триизмерни камери. Важно е да се отбележи, че това все още не е потвърдено от официален представител на студиото.Веднага след като беше оповестено, че “Първа Вълна” ще се сдобие с директно продължение започнаха спекулации относно това кои актьори ще се завърнат отново в ролите си. Дженифър Лоурънс, която изпълни ролята на Рейвън Даркхолм-Мистик, вече е част и от друг известен и популярен франчайз - “Игрите на глада”. Смяташе се, че заради ангажиментите си по втората част “Игрите на глада: Възпламеняване” (чиито снимки започват през август) актрисата няма да може да участва в следващия филм за Х-Мен, но от 20th Century Fox побързаха за уверят, че графиците ще съвпаднат напълно, и че всички актьори от “Първа Вълна” са подписали официалните договори за участие в продължението.Сред тази актьори са разбира се и изпълнителите на двете главни мъжки роли Джеймс Макавой и Майкъл Фасбендер. Двамата изпълнители ще се превъплътят отново в образите на Ксавие/Професор Х и Ерик Леншър/Магнито. Все още няма информация относно сюжета на бъдещата лента и единственото което се знае е, че намерението на режисьора Матю Вон е да представи съвсем нов супергерой, който ще помага на екипа на Професор Х в битката му срещу Магнито.По сценария на фантастичния екшън работи Саймън Кинбърг (“Мистър и мисис Смит”), а старта на снимките ще бъде даден през месец януари, следващата година. Очакванията са, че след края на това лято ще бъде разпространена по-подробна информация за статута на продукцията.За момента, новата част от поредицата “Х-Мен” е единствения филм, чиято световна премиера е насрочена за 18-ти юли, 2014-та година. ... още »
Дни след завръщането си от Баку Софи Маринова, екипът й и БНТ дадоха пресконференция. На срещата с медиите освен изпълнителката присъстваха Крум Крумов, управител на „Сънни Мюзик”, Ясен Козев и Крум Георгиев, автори на музиката на „Love Unlimited”, DJ Роско, аранжимент, и Антония Йорданова, стилист на певицата. От БНТ бяха Йоана Левиева–Сойер, ръководител на българската делегация за Евровизия 2012, Атанас Кацарчев, член на УС и Симеон Касабов, Директор Дирекция „ТВ Производство”.Софи сподели: „Много се радвам, че съм си вече в България, беше ми мъчно за всички вас” Тя благодари на целия си екип и на БНТ. Обърна се към журналистите с думите: ”На всички вас благодаря, защото сте много усмихнати и винаги сте ме посрещали както подобава и ви обичам.” Тя допълни, че много й е харесало да стъпи на голямата сцена, запознала се е с много свои колеги, видяла е отблизо професионалната организация. Чувствала се е напълно спокойна, защото е била с целия си екип и най-вече със сина си Лоренцо. „Аз винаги съм казвала, че Евровизия е много престижен конкурс, всичко е ръка за ръка – песен, текст, грим, облекло, сцената е толкова голяма, че се притесних и малко ми трепереше гласа. Сцената позволява много да се раздадеш, честно казано нямам съжаления – целия екип работихме с много любов и мисля че бях красива”. Софи допълни, че много би искала и следващата година да участва на Евровизия.Йоана Левиева–Сойер: „В БНТ сме изключително доволни от участието на България тази година, както и от партньорството със Софи, Крум и целия им екип. БНТ ще участва и догодина в „Конкурса за песен Евровизия”. Една от причините за това решение е фактът, че гледаемостта на полуфинала с българско участие и финала се е увеличила 2 пъти в сравнение с 2010 и 2011 г. Вторият аргумент, който тя изтъкна е ролята и функцията на БНТ като обществена медия, която дава шанс на българските изпълнители да се изявяват, а на авторите да създават повече музика. Йоана Левиева изненада Софи като й подари официалния диск на Евровизия 2012, който вече е на музикалния пазар в цяла Eвропа, Канада, Австралия, Катар и други държави в Азия. „Фактът, че в този диск е гласът на Софи и труда на нейните автори е още едно основание БНТ да участва в най-големия музикален конкурс” допълни тя.Крум Георгиев: „Хрумката за текста на много езици се оказа много успешна и се радвам, че от едно денс парче за клубовете се превърна в едно парче с много по-голяма стойност. Ние работихме в екип, обединени от продуцента Крум Крумов и всеки си знаеше работата.” Крум благодари и на БНТ за създадената организация и сподели, че е приятно изненадана да види в сайта за видео споделяне Youtube клипчета на чужденци, които пеят и се опитват да артикулират на български език. Той сподели опит и даде някои съвети на изпълнителите, които биха имали желание да участват за в бъдеще - да подготвят цялостна концепция за тяхното участие, включително сценография, визия, промо дейност и др. Според него е хубаво изпълнителите да имат идеи за това още при кандидатстването си на националния конкурс. Присъствието на авторите на международните финали би било полезно за периода на репетиции, когато се изглаждат детайлите на песента. Крум каза още: „За нас песента продължава своят живот, въпреки че конкурсът завърши. С нас се свърза човек направил песента на есперанто и в тази връзка е важно да съобщя, че ние решихме да предоставим за свободно сваляне траковете, за да може всеки който иска, да направи ремикс. Музиката е въпрос на вкус и персонално преживяване.”По повод регламента на националната селекция за следващата година Йоана каза, че решение все още няма, защото предстои анализ. „За първи път от няколко години Евровизия ще се проведе в Стара Европа, мислим да опитаме други нови неща, които не сме пробвали досега”. Много е важен и регламентът на Европейския съюз за радио и телевизия /ЕБУ/ за следващата година, който все още не е ясен.Ясен Козев: „Тъй като става въпрос за национално представяне на интернационален форум, БНТ трябва да даде доста по-конкретни изисквания към изпълнителите на националния финал. Участието на една песен не означава, че един автор сяда да напише песен и изпълнителя я изпява. Нужен е доста по-голям екип. Не съм с нагласата, че това е състезание и затова не бих говорил за победи. Това е прекрасен форум, който трябва да ни радва. Хората извън България именно така възприемат този конкурс”, заключи той.Крум Крумов: „Ние отидохме да спечелим! Организацията в Баку беше феноменална. Цялата държава Азербайджан работеше само за Евровизия, нашето ходене там беше да се представим по най-добрия начин и това и направихме.”В заключение Йоана Левиева сподели, че опитът от тази година е много ценен за БНТ като продуцент и поради факта, че много тясно и успешно са работили с екипите на фен клубовете на Евровизия в България. Това са независимият сайт Eurovision-bg.com и OGAE България. С тяхна помощ са създали много добра промо дейност, интернет реклама, специален сайт на Софи Маринова, страница в социалната мрежа фейсбук и много ценни контакти с международни медии. ... още »
На 54 години Шарън Стоун не е изгубила "първичния си инстинкт". В сряда на плажа в Лос Анджелис актрисата беше хваната от папарци в ръцете на горещия аржентински мачо Мартин Мика.Двойката не криела привързаността си и спокойно се наслаждавала на целувки и масажи под жаркото слънце. С такъв млад мъж до себе си Шарън изглеждала игрива и безгрижна, коментира презокеанската преса, цитирана от БГНЕС.Но настроението на звездата скоро може да се развали заради бившата бавачка на децата й. Ерлинда Елемент, която в продължение на много години работи за актрисата, подаде жалба в съда за расизъм. Шарън многократно се изказвала саркастично за филипинския произход на служителката си. ... още »
Престижен индийски фестивал организира творчески портрет и ретроспекция на най-известните филми на режисьорката Адела ПееваПо покана на г-жа Бина Паул, художествен директор на филмовия фестивал на Керала - един от най-престижните и известни фестивали не само в Индия, на тазгодишното му издание от 8-и до 12-и юни, като специален гост ще участва кинорежисьорката Адела Пеева. По инициатива на г-жа Паул ще бъде организирана ретроспекция на едни от най-известните и многократно награждавани филми на Адела Пеева: „Чия е тази песен?”, „Развод по албански”, „Излишните”, „Родени от пепелта” („Две стъпала надежда”), както и забранения за показване до 1983 г. филм „В името на спорта”.Това е първия случай на представяне на творчески портрет и ретроспекция на филми на един български автор на индийски фестивал от такава категория. Освен несъмненото признание за автора, това е и знак за изключителното внимание към българското кино. Подбора на филмите, като например споменатия „В името на спорта”, показва желанието на организаторите българското документално кино да бъде представено през призмата на един по дълъг период от време.По време на фестивала Адела Пеева ще проведе и мастер клас с подбрани от организаторите участници. ... още »