Криминалният трилър на Дейвид Финчър “Мъжете, които мразеха жените” бе едно от най-очакваните и обсъждани заглавия на 2011-та година. Заснетият с бюджет от 100 милиона долара филм, който е вдъхновен от световноизвестния едноименен роман на писателя Стиг Ларсън, не се превърна в предвиждания глобален бокс офис хит и завърши представянето си с приходи от малко над 200 милиона долара.От студиото Сони Пикчърс признаха, че очакванията им са били за по-големи финансови постъпления от кинопрожекциите по света, но едновременно с това потвърдиха намерението си да направят продължение в което отново ще участват Даниел Крейг и Руни Мара. Литературната версия на “Мъжете, които мразеха жените” е само първата част от трилогията книги “The Millennium Trilogy”, която включва още “Момичето, което си играеше с огъня” и “Момичето, което разтури стършеловото гнездо”.Още преди да се състои световната премиера на първата филмова адаптация от Сони Пикчърс оповестиха, че планират да пренесат на екрана и останалите две книги от трилогията на Стиг Ларсън. Дейвид Финчър изяви желание отново да седне на режисьорския стол, а за сценарист бе избран Стивън Зейлиън (“Списъкът на Шиндлер”).В продължение на една година липсваше нова информация за статута на втората част “Момичето, което си играеше с огъня” и въпреки появилите се слухове не се знаеше кога точно ще започнат снимките. В края на 2012-та година бе разпространена новината, че Дейвид Финчър може да се оттегли от проекта за да заснеме амбициозната филмова адаптация на романа “20 000 левги под морето”. Самият Финчър не коментира въпроса и очакванията бяха, че въпреки натоварения му график той ще намери време за “Момичето, което си играеше с огъня”.Малко по-рано днес обаче се появи нова информация, която поставя под въпрос участието на Финчър в направата на лентата. Според източници от Сони Пикчърс намерението на продуцентите е снимките на “Момичето, което си играеше с огъня” да започнат в началото на 2014-та година преди Даниел Крейг да насочи вниманието си към 24-тия филм от поредицата за Джеймс Бонд. Проблемът в случая е, че Дейвид Финчър вече разработва друг проект озаглавен “Изчезнало момиче”, чиито снимки се очакват да стартират до няколко месеца. В момента не е ясно дали режисьора ще има време за “Момичето, което си играеше с огъня”, но това което се знае със сигурност е, че от Сони са готови да направят филма независимо дали негов режисьор ще бъде Финчър или не. Докато се чака да бъде взето финалното решение относно режисьорската позиция от студиото разкриха, че са наели сценариста на “Седем” Андрю Кевин Уокър да пренапише част от вече готовия сценарий на “Момичето, което си играеше с огъня”. Уокър вече работи по сюжета и в момента се очаква да стане ясно дали филма наистина ще бъде заснет в началото на 2014-та година или снимките ще бъдат отложени за неопределен период от време. Даниел Крейг и Руни Мара неофициално са дали съгласието си да изиграят отново главните роли в лентата и ако всичко протече по план те ще подпишат договорите за участие в следващите няколко месеца.В най-добрия случай до края на есента ще бъде оповестено дали Дейвид Финчър ще поеме режисурата на “Момичето, което си играеше с огъня” или от Сони Пикчърс ще бъдат принудени да търсят друг режисьор. ... още »
През лятото на 2014-та година ще се състои българската премиера на “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще”, който бива описван като най-амбициозния и мащабен филм от успешната поредица за мутантите Х-Мен. Фантастичният екшън бе заснет с бюджет от над 150 милиона долара, а на режисьорския стол седна Брайън Сингър, който сложи началото на франчайза през 2000-та година. Сюжетът на предстоящата лента разказва едновременно за дистопично бъдеще управлявано от роботите “Сентинели” и минало в което е извършено покушение над влиятелен сенатор, чиито последици променят завинаги животите на мутантите.По думите на Брайън Сингър “Дни на изминалото бъдеще” е директно свързан както с предишната част от поредицата “Х-Мен: Първа Вълна” (която рестартира поредицата) така и с първите три филма, които минаха по кината през 2000-та, 2003-та и 2006-та година. Познатите от “Първа Вълна” актьори Джеймс Макавой, Майкъл Фасбендер и Дженифър Лоурънс отново се превъплъщават в ролите на Професор Х, Магнито и Мистик, а техни екранни партньори са звездите от първите три части Йън Маккелън, Хали Бери, Ана Пакуин, Патрик Стюарт и Хю Джакман. Сценарият на “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” е вдъхновен от публикувания преди 30 години едноименен комикс, дело на авторите Крис Клеърмонт и Джон Бърн. Според режисьора Брайън Сингър лентата “обединява най-добрите елементи от всички предишни филми от поредицата”, а в ново интервю Хю Джакман уверява, че зрителите ще бъдат изненадани от случващото се на екрана.Ето какво сподели Джакман докато рекламираше най-новия си филм “Върколакът”:“Преживяването беше феноменално и се надявам, че хората ще харесат “Дни на изминалото бъдеще”. Има толкова много изненади и страхотни моменти, които няма начин да не направят впечатление. Важно е да се каже, че има известни разлики между оригиналния комикс и филма. Не мисля, че е удачно и нужно комикса да се пренася директно на екран. Феновете трябва да бъдат изненадани. Трябва да държиш публиката в напрежение и да я караш да гадае какво ще се случи. В нашия случай става дума за невероятна история, невероятни персонажи и свежи идеи. Брайън Сингър и сценаристите наистина се постараха да направят нещо, което ще остане в съзнанието на зрителите. Фактът, че актьорския състав е толкова голям и разнообразен е нещо с което всички от екипа трябва да се гордеят. Не би било пресилено ако кажа, че това е един от най-добрите ансамблови актьорски състави. За мен беше истинско удоволствие да се събера отново с партньорите ми от първите три филма. Всички бяхме благодарни за предоставената ни възможност, защото не всеки ден можеш да работиш с хора, които харесваш и уважаваш. В ролята на Върколака аз имам възможността да работя както с новите актьори от последния филм, така и с тези с които участвах в оригинала. Сюжетът е много добре конструиран и всеки мутант има своя звезден момент.”През изминалите няколко дни в интернет се появиха множество слухове за сюжета и някои от новите персонажи, но както може са очаква от студиото 20th Century Fox отказват всякакъв коментар по въпроса.“Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” е първия филм от поредицата, който е заснет с триизмерни камери, а освен вече споменатите актьори на екран ще видим още Шоун Ашмор, Елън Пейдж, Питър Динклидж, Никълъс Холт, Евън Питърс и Лукас Тил.Световната премиера на триизмерния екшън е насрочена за 23-ти май, 2014-та година. ... още »
В свежата, лятна комедия „Сексология“, популярната актриса от сериала „Ориндж каунти“ Рейчъл Билсън влиза в ролята на Амбър, отраканата, по-голяма сестра на Бетани Кларк (Обри Плаза).Бетани тъкмо завършва гимназия като отличничка на випуска. Тя е свръх амбициозна и активна, но преди да отиде в колеж осъзнава, че има да навакса всички пропуснати в гимназията неприлични, извънкласни дейности. „Въоръжена“ със специален списък, Бетани се захваща да усъвършенства своите знания и умения по „сексология“, но бързо разбира, че не „плува“ в свои води.Привличайки на помощ своите приятелки, по-голямата си сестра Амбър (Рейчъл Билсън) и изпадналия си шеф, Бетани се залавя да придобие опит, за който всяка колежанка би й завидяла. Ако иска да отметне всички точки в списъка до началото на учебната година в колежа, Бетани и всички, които й помагат ще имат нужда не само от много богато въображение, но и доста разкрепостено съзнание.Специалният летен проект на Бетани Кларк е вдъхновен от действителните приключения на Маги Кери, която след успеха на телевизионния сериал Funny or Die Presents, прави дебюта си като кино сценарист и режисьор в „Сексология“. В комедията освен Рейчъл Билсън и Одри Плаза („Безопастността не е гарантирана“), участват още Бил Хейдър („Мъже в черно“ 3), Анди Самбърг (Saturday Night Live), Скор Портър (ТВ сериала „Добрата съпруга“), Кони Бритън („Зловеща семейна история“), Кларк Грег („Отмъстителите“), Кристофър Майнтц Плейс („Нощта на ужасите“), Доналд Глоувър (Community), Джони Симънс („Предимствата да бъдеш аутсайдер“), Сара Стийл (ТВ сериала „Клюкарката“) и Алиа Шаукат („Портокали“).Официалната премиера на „Сексология“ у нас е на 9 август. Трейлъри и клипове на филма можете да видите тук ... още »
В края на 2013 година българската киногилдия ще има една нова възможност да докаже своя потенциал. През октомври най-добрите филми и сериали на България ще бъдат наградени със серия специални призове, а класацията ще бъде направена изцяло на база преценката и избора на българските зрители.За новоучредените награди “Jameson Златна Бленда“ родните продукции ще се състезават в 11 нестандартни категории, а гласуването ще се проведе от средата на септември до края на октомври. Кулминацията на кампанията ще бъде в края на октомври, когато бляскавата церемония по награждаване ще събере звездите от нашумели български филми и сериали.Според критици и киномани, появата на наградите идва точно в подходящия момент. След като в последните години българското производство на филми и сериали бележи значителни резултати (и като брой продукции, и като признание, и като зрителски интерес), логично е конкуренцията между продуценти и продукции да бъде поставена „в светлините на прожекторите“. Статистиката сочи, че през последните години това е една от най-бързоразвиващите се индустрии в България, а оценките вече идват не само от границите на България. „Много от родните филми и сериали вече получиха световно признание и адмирациите на публиката от различни държави. Ето защо е време да дадем възможност и на българските зрители да подредят своите фаворити, а ние да ги наградим“, каза Елена Илиева, старши маркетинг мениджър в Pernod Ricard Bulgaria.Наградите “Jameson Златна Бленда“ ще бъдат годишни, а инициативата за тяхното провеждане поема Jameson Irish Whiskey – дългогодишен партньор на киното не само в България, но и по целия свят. Точно по ирландски маниер, наградите ще бъдат неформални и закачливи, каквато е и основната цел на организаторите - да забавляват публиката по време на целия процес – от номинациите и гласуването до церемонията по връчване на статуетките.Категориите в златна бленда също са подчинени на тази философия и предлагат един по-различен прочит на класическите и добре познати на киноманите рамки. Гласуването ще се проведе онлайн на сайта на www.jamesonzlatnablenda.bg. Освен призовете от страна на публиката, ще бъдат връчени още 2 специални награди на жури в категориите „Най-добър филм“ и „Най-добър сериал“. Журито ще бъде съставено от киножурналисти и блогъри с отношение към филмовата индустрия в България.Ето и категориите, в които публиката ще гласува през септември:Крал на комедиятаКралица на комедиятаФаталната жена на БългарияЛошото момче на България Откритие Най-гореща двойкаНай-добра екшън сценаНай-грабваща историяНай-запомняща се репликаНай-добър филмНай-добър сериалВ “Jameson Златна Бленда“ могат да участват всички български филми и сериали, излъчени в периода януари 2012 – май 2013 година. Всяка продукция може да се състезава с най-много 3 заявки във всяка една от категориите. Приемането на заявки вече започна и ще продължи до средата на август, 2013.Допълнителна информация за кино проектите на JamesonJameson е дългогодишен партньор на киното не само в България, но и по целия свят. Това приятелство започва още през 2002 година, когато за първи път Jameson връчва наградата за късометражно кино на Jameson Short Film Awards и в продължение на 10 поредни години в партньорство със София Филм Фест търси и награждава най-талантливите български режисьори. В момента Jameson подкрепя едни от най-престижните и грандиозни филмови събития от всички краища на света. Сред тях са Jameson Dublin International Film Festival, Jameson Empire Awards, Independent Spirit Awards и много други. От 3 години насам хиляди киномани участват в конкурса за 60-секунден римейк на филм Jameson Done In 60 Seconds, a най-добрите от цял свят получават билет за годишните награди на списание Empire. През 2012-та заедно с Кевин Спейси и Trigger Street Productions стартира Jameson First Shot – международно състезание за късометражни филми, в което се търсят неоткрити кино таланти. ... още »
За човек да се прослави е така опасно, както за свинята да затлъстее.Китайска мъдростСоциалните мрежи безжалостно разбиха тази мъдрост идваща от Поднебесната. Фейсбук и туитър обявиха, че един адрес на електрона поща е равнозначен на приятелство и глобализираното мнозинство прие новата формулировка насериозно.Звездната система, запазена само за избраниците на медиите, стана достъпна за всички. Популярността получи конкретното си измерение в броя на кликванията, броя на последователите и броя на (псевдо) приятелите. Тя се оказа и печеливша – телевизионните програми с директни включвания от кухнята или от спалнята като Биг Брадър и неговите деривати направиха звезди, които станаха рекламни кумири. Това встъпление е само част от мислите, които събуди в мен "Блясък" на София Копола. Подобни наблюдения и разсъждения могат да бъдат универсално въведение към една трета от статиите отнасящи се до антропологията на нашето съвремие, а този филм е именно поглед към определена широка прослойка на днешната американска младеж. Интересът на дъщерята на Френсис Форд към славата и популярността може да се открие в почти всички нейни предишни заглавия, така че тя не е новодошла на тази територия. Филмът е ироничен поглед към откровената празнота (граничеща с глупост и идиотизъм) на група млади фейсбук-нарциси. Петимата тийнейджъри – четири момичета и един младеж с хомосексуална ориентация, не произхождат от бедни семейства и не живеят в квартали със социални проблеми. По-скоро обратното. Обединява ги интересът им към марковите дрехи, бижутата и аксесоарите.И известна доза смелост и дързост, защото без особени усилия и предварителна подготовка, те проникват в домовете на много звезди, за да се снабдят с това, което им харесва. Бандата крадци е далеч от познатите прототипи от екшъните, в които всеки обир се планира дълго и до най-малкия детайл. Проследявайки светската хроника в Интернет, те предвиждат ангажиментите на поредната жертва и насочват пазаруването си на нейния домашен адрес. Къщите на Линдзи Лоън, Миранда Кер, Парис Хилтън и Меган Фокс се оказват лесна плячка. Будоарите на звездите се преръщат в луксозни супермаркети без каса и скоро в актива на групата се оказват обувки, дрехи и бижута за около три милиона долара.Кученцето на Парис Хилтън се отървава с лека уплаха, защото една от участничките в обира го намира за много сладко, но решава да го остави на стопанката му. Абсурдна е лекотата, с която крадците проникват в домовете на въпросните знаменитости, защото алармените инсталации на домовете им не са включени. Историята е абсурдна и с това, че в почти безмозъчното търсене на популярност, участниците в поредицата кражби разпространяват снимки на своите подвизи във Фейсбук. Абсурдна е и реакцията на съучениците им, които окачествяват като готино, това, което техните познати правят.Твърде много абсурди ще се оплачат зрителите, но сега е момента да се подчертае, че историята на бандата не е продукт на авторската фантазия, а е реален факт от съдебните хроники. София Копола майсторски успява да пресъздаде колажно-клиповата естетика на Интернет, Фейсбук и да постигне ефекта реалити-шоу в повествованието. Парис Хилтън любезно предоставя дома си на снимачния екип, което ни потапя непринудено царството на кича, където властва русокосата наследница на хотелската империя. Идиотизмът поражда сатиричен абсурд и в друг запомнящ се момент: домашното училище, в което майката на една от главните героини (великолепната Лесли Ман) възпитава дъщерите си и разработва темата Защо Анджелина Джоли е модел за подражание?. Отговорът: Защото има великолепен задник! е красноречив пример за повърхностното мислене на тази внушителна група граждани на планетата, за които единствен източник на информация са жълтите издания.Тематично Блясък на София Копола се нарежда до миналия неотдавна по екраните Купонджийки. Макар и различни като естетика, и двете истории поглеждат с тревога към съвременната американска младеж и нейните стойности. И в двата случая равносметката е нерадостна. А в един свят, в който глобализацията е нещо реално и необратимо, континенталните граници се размиват със скоростта на Интернет. ... още »
Триизмерният “Аз, проклетникът 2” остави зад гърба си премиерния фантастичен екшън “Огненият пръстен” и за втора поредна седмица е на върха на българската бокс офис класация. Анимационната лента на режисьора Пиер Кофин натрупа само през изминалата седмица допълнителни над 200 хиляди лева и вече се нареди сред хитовите заглавия на летния сезон.От състоялата се преди десет дни премиера “Аз, проклетникът 2” е спечелил общо 447 371 лева – резултат, който оправдава напълно предварителните очаквания и който е поредното доказателство за това, че студийните триизмерни анимации с прилична реклама са едни от най- предпочитаните заглавия от родната публика. “Аз, проклетникът 2” се представя значително по-добре от своя предшественик (който спечели малко над 300 хиляди лева през 2010-та година) и до няколко дни ще надмине границата от половин милион лева.Фактът, че през изминалите десет дни триизмерната анимация се пребори с два премиерни мащабни филма (“Огненият пръстен” и “Самотният рейнджър”) съвсем не е за подценяване и независимо какъв ще бъде спада в посещаемостта в следващите седмици лентата ще се счита за един от стабилните бокс офис успехи на лятото. Доброто представяне на “Аз, проклетникът 2” в България съвсем не е случайно и само до момента световните приходи на анимирания филм се равняват на 477 милиона долара при бюджет от 77 милиона.На второ място в класацията е триизмерния екшън “Огненият пръстен”, който за изминалия уикенд (12-14 юли) е натрупал от прожекциите си в България общо 69 156 лева. Филмът, който е първия режисьорски проект на мексиканеца Гилермо дел Торо от пет години насам, бе предшестван от сравнително прилична реклама и дори може да се каже, че поне що се отнася до интернет бе едно от най-дискутираните летни заглавия. Но това изглежда не е било достатъчно за да накара голяма част от публиката да посети киносалоните. Както в САЩ, така и в България, “Огненият пръстен” не предизвика особено раздвижване сред масовата публика и стартовите му приходи на родна почва са по-ниски от тези на конкурентните летни филми “Самотният рейнджър” (117 512 лева) и “Z-та световна война” (192 544 лева).Очевидно е, че въпреки по-скъпите триизмерни прожекции (и сравненията с популярни марки като “Трансформърс” и “Годзила”) “Огненият пръстен” няма да може да се нареди сред най-големите летни хитове в България. Екшънът с Чарли Хънам определено ще привлече вниманието на най-запалените почитатели на жанра, но разнообразието от филмови заглавия в кината, доминацията на “Аз, проклетникът 2” и тазседмичната премиера на 3D-анимацията “Турбо” са без съмнение фактори, които ще окажат своето негативно влияние върху цялостното представяне на филма. До момента по света “Огненият пръстен” е спечелил общо 94,342,433 долара.Уестърнът с Джони Деп и Уилям Фихтнър “Самотният рейнджър” застава на трета позиция със спечелени за две седмици 282 240 лева. На пръв поглед не става дума за впечатляващо постижение, но имайки предвид конкуренцията и факта, че все пак става дума уестърн, който се прожектира единствено в традиционния 2D формат, спечелената до момента сума може да бъде сметната за сравнително прилична. “Самотният рейнджър” се провали в американския бокс офис и според анализаторите разочароващото му представяне ще коства на студиото Уолт Дисни около 190 милиона долара. Българската публика бе далеч по-благосклонна към лентата и до момента тя е била гледана от над 36 хиляди зрители. Ясно е, че няма да става дума за огромен хит, но имайки предвид обстоятелствата “Самотният рейнджър” се представя достойно и в най-добрия случай ще успее да достигне границата от половин милион лева.Четвъртото място е за трилъра “Z-та световна война”, който за три седмици в България е натрупал общо 620 400 лева. Триизмерният филм с Брад Пит определено изненада със силното си представяне на родна почва и дори успя да остави зад гърба си комиксовия екшън “Човек от стомана”, за който се предполагаше, че ще бъде един от големите хитове на сезона. “Z-та световна война” едва ли ще натрупа един милион лева приходи, но при всички положения ще бъде счетен за един от най-добре представилите се филми на лятото. Общо по света режисирания от Марк Форстър филм е спечелил общо 424,189,259 долара при бюджет за снимки от 200 милиона.Премиерната екшън-комедия на Пол Фейг “Нежна полиция” заема пета позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд 29 966 лева – скромен, но не и изненадващ стартов резултат за комедийно заглавие, което не е част от вече изградена поредица. Със сигурност може да се каже, че “Нежна полиция” остана в сянката на по-големите и рекламирани филми (“Аз, проклетникът 2”, “Z-та световна война” и “Самотният рейнджър”), които могат да се похвалят и с повече прожекции на ден. Лентата със Сандра Бълок и Мелиса Маккарти се превърна в хит сред американската публика с приходи от над 100 милиона долара, но съдейки по слабия старт и силната конкуренция българското й представяне изглежда няма да бъде особено успешно.“Университет за таласъми” е на шесто място като за един месец по кината е спечелил 633 398 лева. Конкурентната триизмерна анимация “Аз, проклетникът 2” бързо привлече вниманието към себе си, но продължението на “Таласъми ООД” все пак успя да натрупа задоволителни приходи, които ще му отредят място в класацията на успешните заглавия на лятото. Общите световни приходи на триизмерната анимация се равняват на 475 милиона долара – сума, която превръща лентата в осмото най-успешно заглавие на студиото Пиксар.Трилърът на Луис Летерие “Зрителна измама” застава на седма позиция. За изминалите пет седмици от премиерата си филма е натрупал 548 981 лева, което автоматично го нарежда сред изненадващите хитове на годината. “Зрителна измама” пристигна в България без особени претенции и бе принуден да се бори срещу гарантирания хит “Бързи и яростни 6” и комедията “Стажанти”. Въпреки тази конкуренция филма с Айла Фишър намери своята публика и за по-малко от един месец достигна границата от половин милион лева (изненадващо добро постижение за оригинален филм, прожектиран единствено в двуизмерен формат). “Зрителна измама” се представя добре и в останалата част от света. Общите приходи до момента се равняват на 185 милиона долара.Осмото място е за продуцирания от Кристофър Нолан “Човек от стомана”, който за един месец в България е натрупал 322 139 лева. Дългоочаквания и силно рекламиран фантастичен екшън за Супермен не предизвика очаквания фурор сред родната публика и досегашното му представяне е под очакванията за мащабно триизмерно заглавие, което бе предшествано от стабилна реклама и множество дискусии в интернет. “Човек от стомана” не е финансов провал, но предварителните очаквания, че филма ще намери място сред големите хитове на 2013-та година със сигурност няма да се сбъднат.“Стажанти” е на предпоследната девета позиция със спечелени за пет седмици 145 439 лева. Комедията на Шон Леви остана в сянката на големите блокбастъри и спечеленото до момента е в рамките на очакваното. Оригиналните комедийни ленти често биват игнорирани от родната публика и “Стажанти” също ще бъде причислен към типа заглавия, които не предлагат особени изненади по отношение на бокс офис представянето си. В световен мащаб комедията с Винс Вон и Оуен Уилсън е спечелила 68 милиона долара при бюджет за снимки от 58 милиона.Десетото място в класацията е за екшъна на Джъстин Лин “Бързи и яростни 6”, който за осем седмици е натрупал 1 761 659 лева. Филмът с Вин Дизел оправда напълно предварителните очаквания и в момента е най-успешното заглавие на годината. Границата от два милиона лева няма да бъде достигната, но това едва ли е вече от значение тъй като филма вече надмина постигнатото от всички свои предшественици и потвърди за пореден път, че “Бързи и яростни” е без съмнение една от най-популярните съвременни поредици в България. Световните приходи на шестата част от франчайза се равняват на 704,299,810 долара. ... още »
След като постигна значителни успехи с хитовете “Шифърът на Леонардо” и “Ангели и демони” режисьора Рон Хауърд отново обръща поглед към света на писателя Дан Браун. В разпространено до медиите изявление от студиото Сони Пикчърс разкриха, че публикувания малко по-рано тази година роман на Браун “Ад” (“Inferno”) ще се сдобие с филмова адаптация, в която отново ще участва носителя на “Оскар” Том Ханкс.Рон Хауърд ще режисира и продуцира бъдещата лента, а Ханкс ще се превъплъти за трети път в образа на харвардския професор по религиозна символика Робърт Лангдън. Лангдън е един от най-известните персонажи на Дан Браун и той вече бе представен на големия екран в споменатите “Шифърът на Леонардо” и “Ангели и демони”.От Сони Пикчърс оповестиха, че снимачния процес на новата филмова адаптация “Ад” ще започне през втората половина на 2014-та година, а световната премиера е насрочена за края на 2015-та. Небеизвестният сценарист Дейвид Коп (“Джурасик парк”, “Мисията невъзможна”) вече е започнал да работи по сценария на лентата и въпреки че е все още рано за подписване на договори Том Ханкс е потвърдил пред продуцентите, че със сигурност ще изиграе отново Робърт Лангдън.Действието на “Ад” ще се развива в Италия, а сюжета ще се фокусира върху опитите на Лангдън да се пребори с нов мистериозен враг и да разгадае мистериите свързани с класическата поема от 14-ти век “Божествена комедия”, дело на писателя Данте Алигери.Книжната версия на “Ад” е четвъртия поред роман на Дан Браун за преживяванията на Робърт Лангдън след “Шифърът на Леонардо”, “Шестото Клеймо” и “Изгубеният символ”. В края на 2010-та година беше оповестено, че Рон Хауърд ще режисира филмовата адаптация на “Изгубеният символ”, отново с участието на Том Ханкс, но малко по-рано днес стана ясно, че работата по този проект ще започне едва след като “Ад” се завърти по световните киноекрани.“Ад” е във все още ранен етап на развитие и за момента Рон Хауърд, Дейвид Коп и Том Ханкс са единствените хора, чиито имена се свързват с проекта. Очакванията са, че Кеп (който работеше и по сюжета на “Ангели и демони”) ще предаде завършения сценарий на продуцентите до една година.Независимо, че е все още рано от Сони Пикчърс оповестиха преди няколко часа точната дата на която “Ад” ще тръгне по кината в целия свят.Премиерата на лентата с Том Ханкс ще се състои на 18-ти декември, 2015-та година. ... още »
На 1 август стартира шестото издание на фестивала за късометражно кино „Късо съединение”. Филмите ще се прожектират в салоните на „Дома на киното” и „Евро синема” до 11 август. За втора поредна година фестивалът ще бъде открит със селекция от български късометражни филми, включваща 8 заглавия: Хипстър (режисьор: Адриана Кюлевчелиева), Цигарите (режисьор: Анна Николова), Линда (режисьор: Антония Милчева), Близо (режисьор: Даниел Симеонов), Влак № 2655 (режисьор: Милен Димитров), Всичко е свързано (режисьор: Огнян Костовски), Горе главите (режисьори: Анна Илза Райчева и Адриана Кюлевчелиева) и Трамвай №10 – (режисьор: Деница Русева).Един от акцентите на фестивала е омнибусът „24 вкуса от Неапол”. 24 неаполитанци представят своя роден град чрез кратки новели, в които повеждат зрителите из живописните улички на Неапол, срещат ги с местните, разказват любопитни факти от историята на града и всичко това с акомпанимент на традиционната неаполитанска музика. Джеймс Франко, Робърт Дауни-мл., Ейми Адамс, Робърт Патинсън, Сам Уортингтън, Майкъл Империоли се вихрят в „Любов и подозрение”.Пет истории, които разкриват пълната палитра на любовта, от най-красивите й и ярки цветове до най-мрачните и потискащи тонове. Животът на група младежи, които установяват, че трябва постоянно да воюват, за да спечелят битката с любовта.Благодарение на Чешкия център в София и Чешкия филмов институт, зрителите ще могат да видят селекция с най-добрите чешки късометражни филми за последните две години, обединени в програмата „Чешко късо съединение”.От Институт „Сервантес” пък са подбрали филмова програма посветена на Мадрид и озаглавена „Мадрид накратко”. В програма „Световно късо съединение” ще бъдат представени премиерно късометражните филми на Джоуъл Шумахер „Мъжът в огледалото” и Игор Волошин „Атлантик”, както и звездните „В последния момент” с Бирол Юнел („Срещу стената”) и Лубна Азабал („Изгнаници”), „Залитане” с Гаел Гарсия Бернал и Емир Кустурица и „Добрият Бог и лошото куче” с Джеймс Русо и Том Сайзмор.За любителите на източното кино е „Перлите на Далечния изток” представящ историите на седем виетнамки на различна възраст и от различни райони в страната. От малкото момиче, влюбено в сина на прислужницата си до властната моделиерка застанала шест пъти пред олтара и отново останала сама, през кратката авантюра на примерна съпруга със случаен фотограф и отчаяната актриса, която не може да преодолее старостта си и липсата на нови роли.„Късо съединение” се организира от „Позор” с подкрепата на Чешкия център в София и Институт Сервантес – София.ПрограматаДом на киното – Евро Синема1.08 /чт./Made in БГ - Дом на киното – 19.00ч.Перлите на Далечния Изток – Евро Синема – 20.30ч.2.08 /пт./Перлите на Далечния Изток – Дом на киното – 21.00ч.24 вкуса от Неапол – Евро Синема – 19.00ч.3.08 /сб./Световно късо съединение – Дом на киното – 19.00ч.Made in БГ – Евро Синема – 20.30ч.4.08 /нд./Made in БГ - Дом на киното – 21.00ч.Любов и подозрение – Евро Синема – 19.00ч.5.08 /пн./24 вкуса от Неапол – Дом на киното – 19.00ч.Световно късо съединение – Евро Синема – 20.30ч.6.08 /вт./Любов и подозрение – Дом на киното – 21.00ч.Перлите на Далечния Изток – Евро Синема – 19.00ч.7.08 /ср./Мадрид накратко – Дом на киното – 19.00ч.Любов и подозрение – Евро Синема – 20.30ч.8.08 /чт./24 вкуса от Неапол – Дом на киното – 21.00ч.Made in БГ – Евро Синема – 19.00ч.9.08 /пт./Чешко късо съединение – Дом на киното – 19.00ч.Световно късо съединение – Евро Синема – 20.30ч.10.08 /сб./Любов и подозрение – Дом на киното – 21.00ч.Чешко късо съединение – Евро Синема – 19.00ч.11.08 /нд./Световно късо съединение – Дом на киното – 19.00ч.24 вкуса от Неапол – Евро Синема – 20.30ч.Цена на билетите:7лв. / 5лв. за учащи и пенсионери ... още »