Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
От утре, 14 януари, всяка делнична вечер от 20:00 часа зрителите на bTV ще имат възможност да гледат хитовата поредица „Север Юг”. Триумфалното завръщане на секссимвола Къванч Татлъту в българския ефир ще стартира с двоен епизод.Двамата братя Кузей (Къван Татлъту) и Гюней (Буура Гюлсой) са неразделни като деца, но и са толкова различни, колкото севера и юга. Семейството им е щастливо в Истанбул и животът им върви гладко, докато вечерта преди Гюней да се яви на кандидатстудентски изпит нещастна случайност не разделя двамата братя завинаги. Четири години по-късно Кузей излиза от затвора, за да открие, че животът му е изцяло преобърнат и нищо не е както го е оставил. Самият Кузей никога няма да бъде същият. След като осъзнава, че е загубил любовта на живота си, той се отдава на нелегални боксови мачове. По този начин, младият мъж се опитва да се скрие от гнева и болката, които изпитва и да загърби миналото си. Дали двамата братя ще намерят път един към друг, зрителите на bTV ще разберат от новия сериал „Север Юг” – от утре, 14 януари, всеки делничен ден от 20:00 часа. ... още »
“Ако не е ново, но не остарява, значи е фолк”Люин Дейвис – незначителен музикантВ началото на 60-те години, в изкуството настъпва период на безвластие – старото все не си е отишло, но му е време, а новото все още прохожда в търсене на подходяща форма и съдържание. Задал се е преход, но всичко е в мъгла. От нея по-късно ще се оформят течения и тенденции в поп-културата, които ще преобърнат на свой ред консервативните вкусове. В кафенетата на Гринидж Вилидж, център на интелектуалното усилие в Ню Йорк, музикалната сцена е пълна с млади хора, предимно сърдити, които се опитват да привлекат вниманието на публиката. Те са много, почти еднотипни, бардове, свирещи на китара, пеещи соло или в дует, рядко в трио. Един от тях е Люин Дейвис. Той притежава всичко каквото трябва, за да успее...освен успех. Причината не бива да се търси далеч – сърдитият млад бард прави всичко, за да си препречи пътя към славата. Определението “темерут” може би не е най-точното, но се доближава до обобщената характеристика за Люин Дейвис, който с усърдие реже клоните, за които успява да се закачи. Непризнат музикален гений, той е смазан от жестоката действителност в очакване чудото да стане и да направи пробив на фолк сцената. Егоистичен и паразитиращ, той се мести от един апартамент в друг, в търсене на “свободен диван”, докато не го изгонят. Усилията му да се промени не са особено настойчиви и се провалят системно. С чепатия си нрав Люин Дейвис успява да настрои срещу себе си всички, които се опитват да му помогнат. Резултатът е сарказъм, печал и фрустрация, които се подсилват от високомерието му и рафинираната му чувствителност. “Истинският Люин Дейвис” е вероятно най-мрачната комедия на братя Коен и със сигурност сред най-качественото кино сътворено от тях. Около фиктивен персонаж, злочест музикант, който има талант, но няма късмет, те представят амалгама от реални истории, личности и факти свързани с музикалната сцена през този период. Просмукан от меланхолия, почти примирен с жалкото си битие, подобно на герой на А.П.Чехов, Люин Дейвис (великолепният Оскар Айзък) се мъкне по улиците като бито куче на всеки кръстопът винаги безпогрешно взима решението, което ще му навреди.Неспособен да избяга от себе си, с безизразно лице, той постепенно разбира, че нещастният живот съществува и че трябва да се примири с него. Операторската работа на французина Брюно Делбонел, отличена вече с номинации и награди от професионални сдружения, е в пълен унисон с унилото настроение от филма. С великолепните си кадри, които макар и в цвят остават в синьо-сивата гама, филмът ненатрапващо поставя ударението върху градските пейзажи като отражение на духовния мир на Люин Дейвис. Авторите се придържат към изобразителната пластика на известната фотография, известна като “Крахът на илюзиите”, в която Джеймс Дийн се разхожда самотен в дъждовен Ню Йорк.Убеден съм, че филма ще отпрати на седмото небе феновете на Боб Дилън, Джоан Бейз и Пати Смит. Не бих окачествил “Истинският Люин Дейвис” като мюзикъл, при все, че фолк-баладите са пълноценен персонаж и бих предложил на музикалния продуцент Ти Боун Бърнет отсега да нахвърля няколко благодарствени думи за „оскаровата“ церемония. “Истинският Люин Дейвис” получи вече признанието на най-авторитетната американска асоциация на кинокритиците, съставена от 56 мастити експерти. Киното предпочита да показва победители и шампиони, а не персонажи, които получават юмруци без да отговорят. Отдавна на екрана не се бе появявала история на несретник, който е трудно да съжалиш, и който разваля всичко, до което се докосне. Но това е може би елегантен намек, за това, че между героят-победител и неудачникът, разликата понякога е нищожна и всичко е въпрос на късмет. ... още »
Само след няколко месеца в Англия ще започнат снимките на седмата част от култовата фантастична поредица “Междузвездни войни”. За амбициозната продукция ще бъде отделен бюджет от над 200 милиона долара, а световната й премиера е насрочена за месец декември, 2015-та година. От момента в който беше оповестена новината, че студиото Уолт Дисни е закупило компанията на Джордж Лукас Lucasfilm за сумата от 4 милиарда долара, в интернет се появиха множество слухове и спекулации относно персонажите и сюжета на предстоящия “Епизод VII”. Но въпреки огромния интерес на почитателите и медиите продуцентите успешно пазят в тайна всичко най-важно свързано с лентата.Една от малкото потвърдени информации от студиото е, че в “Епизод VII” ще бъдат представени няколко герои, които не са се появявали в предишните части от франчайза. Към тях ще се присъединят и познатите на феновете персонажи Хан Соло, Люк Скайуокър и принцеса Лея Органа (които бяха основните действащи лица в първите три филма). За тези роли продуцентите се опитват да привлекат отново актьорите Харисън Форд, Марк Хамил и Кари Фишър.В продължение на повече от една година се смяташе, че сюжета на “Епизод VII” ще се фокусира основно върху преживяванията на няколко млади герои (сред които правнучката на Оби-Уан Кеноби) и очакванията бяха, че Хан Соло, Люк Скайуокър и принцеса Лея ще се появят само за няколко минути на екран.Малко по-рано днес обаче, източници от Уолт Дисни разкриха пред Hollywood Reporter, че след консултации със създателя на поредицата Джордж Лукас сценарист-режисьора на “Епизод VII” Джей Джей Ейбръмс е взел решението да превърне Хан Соло, Люк Скайуокър и Лея в главните действащи лица във филма.Според хора свързани с проекта Ейбръмс е направил тази промяна “за да може публиката да се наслади още веднъж на тримата персонажи преди те да бъдат заменени от други герои в следващите филми”.Източници от Уолт Дисни разкриха, че основната сюжетна линия на “Епизод VII” ще разказва единствено за преживяванията на Люк, Хан и Лея, а младите герои ще имат по-скоро поддържащи роли в цялостната история. Очакваното “предаване на щафетата” ще се случи в осмата част от поредицата, чиито сюжет ще се фокусира изцяло върху новите персонажи.Заедно с новината за промените в сценария беше оповестено, че режисьора Джей Джей Ейбръмс се е срещнал с актьорите Майкъл Фасбендер, Джеси Племънс, Адам Драйвър и Хюго Уийвинг. И четиримата изпълнители са изявили интерес към проекта, но поне за момента няма подписани договори за участие.Имайки предвид наближаващия старт на снимките очакванията са, че в следващите няколко седмици ще стане ясно точно кои актьори ще се присъединят към мащабната продукция.“Междузвездни войни: Епизод VII” тръгва по кината в целия свят от 18-ти декември, 2015-та година. Филмът ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат. ... още »
На бляскава церемония в Бевърли Хилс гилдията на чуждестранните журналисти в Холивуд раздаде ежегодните филмови и телевизионни награди “Златен глобус”. Продуцираната от Брад Пит историческа лента “12 години в робство” беше отличена в категорията “Най-добра драма”, а за провокативното си изпълнение във “Вълкът от Уолстрийт“ Леонардо Ди Каприо получи приза за “Най-добър актьор в комедия или мюзикъл”.Хитовата триизмерна анимация на Уолт Дисни “Замръзналото кралство“ спечели “Златен глобус” в категорията “Най-добър анимационен филм” и напълно очаквано мексиканския режисьор Алфонсо Куарон беше награден за работата си върху космическия трилър “Гравитация”.Ето и пълния списък на победителите във филмовите и телевизионни категории:Най-добра драма:“12 години в робство” – режисьор Стийв МакуинНай-добра комедия или мюзикъл:“Американска схема” – режисьор Дейвид РъселНай-добър актьор в драматичен филм:Матю Макконъхи - “Клубът на купувачите от Далас“Най-добра актриса в драматичен филм:Кейт Бланшет - “Син Жасмин”Най-добър режисьор:Алфонсо Куарон - “Гравитация”Най-добър актьор в комедия или мюзикъл:Леонардо Ди Каприо - “Вълкът от Уолстрийт“Най-добра актриса в комедия или мюзикъл:Ейми Адамс - “Американска схема”Най-добър анимационен филм:“Замръзналото кралство“ – режисьори Крис Бък и Дженифър ЛийНай-добър поддържащ актьор:Джаред Лето - “Клубът на купувачите от Далас“Най-добра поддържаща актриса:Дженифър Лоурънс - “Американска схема”Най-добър сценарий:Спайк Джоунзи – “Тя“Най-добра оригинална песен:U2 - “Ordinary Day” (от саундтрака на “Дългият път на Мандела към свободата“)Най-добра оригинална музика:Алекс Ебърт – “Всичко е изгубено“Най-добър чуждоезичен филм:“Великата красавица“ - ИталияНай-добър телевизионен сериал:“В обувките на Сатаната”Най-добър телевизионен сериал – мюзикъл или комедия:“Бруклински полицаи”Най-добър телевизионен филм:“Зад свещника: Моят живот с Либераче”Най-добър актьор в драматичен телевизионен сериал:Брайън Кранстън – “В обувките на Сатаната”Най-добра актриса в драматичен телевизионен сериал:Робин Райт – “Къща от карти”Най-добър актьор в комедиен телевизионен сериал:Анди Самбърг – “Бруклински полицаи”Най-добра актриса в телевизионен сериал - мюзикъл или комедия:Ейми Полър – “Паркове и отдих”Най-добър актьор в телевизионен филм:Майкъл Дъглас – “Зад свещника: Моят живот с Либераче”Най-добра актриса в телевизионен филм:Елизабет Мос – “Върхът на езерото”Най-добър поддържащ актьор в телевизионен сериал:Джон Войт – “Рей Донован”Най-добра поддържаща актриса в телевизионен сериал:Жаклин Бисе – “Танцуване на ръба” ... още »
Следващият четвъртък, на 16.01.2014 от 20.00 часа Нова ТВ ще излъчи двучасов епизод на поредицата „Имението Даунтън”.Поводът е финалът на бляскавия втори сезон на един от най-успешните британски сериали, в който зрителите ще видят динамични обрати и развръзки за семейство Кроули и Даунтън. Втори сезон на „Имението Даунтън” ще завърши с ексклузивен епизод, включващ приготовленията за Коледа в имението. Служител на аристократичната фамилия ще бъде осъден на затвор несправедливо, а нови надежди на финала ще донесе неочаквано предложение за брак на екрана. ... още »
Отбелязването на Деня на българското кино на датата 13 януари има своята история. На този ден, преди близо век – през 1915 г. в столичното кино “Модерен театър” се е състояла премиерата на първия български игрален филм “Българан е галант” на родоначалника на българското кино режисьора Васил Гендов.В немия черно-бял филм, разказващ за любовните неволи на бонвивана Българан, Васил Гендов е също сценарист и изпълнител на главната роля.Самият филм не е съхранен на лента до наши дни. Смята се, че филмът е загубен през 40-те години на ХХ век и са останали едва 1-2 кадъра от него.По повод 90-годишнината от тази дата, през 2005 година, по инициатива на Националния филмов център, 13 януари е обявен с Държавен указ за професионален празник на работещите в българското кино.И тази година, по традиция, Националният филмов център ще отбележи празника по случай ДЕНЯ НА БЪЛГАРСКОТО КИНО заедно с колегите, работещи във филмовата индустрия. ... още »
Първият петзвезден мултиплекс в София, Сине Гранд, отвори врати днес в очакване на българските зрители. На официалното откриване присъстваха над 300 гости, сред които и представители на българската киноиндустрия. Сред специалните гости бе и известният телевизионен водещ Ники Кънчев.Разположено в City Center Sofia, киното разполага с 6 зали и общо 1258 места, като включва луксозната Tsar Lounge зала, която е бисерът за петзвездното кино изживяване. Откриването е част от стратегията за развитие на марката Cine Grand по света.Сине Гранд София е оборудвано с 3D дигитална система във всичките си зали и предлага уникално кино изживяване. За отличното визуално възприятие, Cine Grand разполага със сребърни екрани за изключително качество на картината и уникален съраунд звук, който допринася за необикновеното преживяване. Cine Grand разполага и с многообразни предложения от напитки и храни за зрителя, докато гледа филми. “При изграждане на киното ние сме се съобразили с вкуса и предпочитанията на българските зрителите, знаейки, че киното е едно от най-популярните забавления в страната. Надяваме се, че нашите гости ще се наслаждават на любимите си филми в една приятна и удобна атмосфера, поставяща удоволствието от гледане на филми на първокласно ниво”, казва Amitabh Vardhan, Генерален директор на Cine Grand.Петзвездното изживяване е уникално в кралската Tsar Lounge зала, която е оборудвана с последно поколение луксозни удобни седалки, доставящи пълен комфорт на гледане и почивка. Залата разполага с VIP бар с разнообразни предложения от напитки и храни, което допълнително допринася зрителите да усетят отново любимия домашен уют и едновременно с това да се забавляват с приятели и близки, докато се наслаждават на новото кино изживяване.Киното ще показва български, холивудски и други чужди кино продукции. За да добави индивидуален привкус, Cine Grand ще предлага специални програми за своите клиенти в България.За Cine GrandCine Grand е част от мрежата Cine Grand; световна Multiplex компания, която е вече представена в Индия, Китай и Румъния и е в процес на разширяване на мрежата си в Източна Европа, както и с планове за разрастване към САЩ, Южна Америка и Африка. Cine Grand глобално оперира под бранда “Cine Grand”, “Grand Cinemas” и “My Cinemas” в различни глобални пазари. ... още »
Желанието да станеш богат е универсално, но само неколцина успяват да реализират мечтата си. Сред тях е и Джордан Белфорт, който получава лиценза си за борсов агент на 19 октомври 1987, денят, в който борсата се сгромолясва. Напористият младеж от Куинс се възползва от ситуацията, за да създаде пирамидалната империя Стратън Оукмънт, която ще му донесе живот звучащ като съвремена картина на Римската империя и, която ще разори десетки дребни вложители.„Вълкът от Уолстрийт” е петото сътрудничество на Леонардо ди Каприо и Мартин Скорсезе е най-дългата лента в творческата кариера на култовия режисьор. Филмът запознава зрителя с историята на един безскрупулен мошеник и е своеобразна приказка за алчността, богатството, парвенющината и консумацията. Започнал като дребен служител, от когото се изисква да се усмихва и да върти телефони в търсене на клиенти, той развива таланта си на мотиватор и манипулатор, и се превръща в харизматичен лидер ограден с лоялни служители, които го боготворят. Филмът е забележителен с присъствието на Джона Хил, превъплъщаващ Дони Азоф - дясната ръка на Белфорт и кратката запомняща се поява на Матю Макконъхи – менторът от финансовия свят, който въвежда главния герой в измеренията на наркотиците, проститутките и океана от легално присвоени долари. Специално главно място би следвало да се отдели на вдъхновителя и продуцента на филма - Леонардо ди Каприо, който недвусмислено подава заявка за Академично отличие. Включен за първи път преди двайсетина години в списъците с номинации за „оскаровия” трофей, той неколкократно усеща полъха на признанието. С ролята му във „Вълкът от Уолстрийт”, ситуацията граничи с ултимативното Сега или никога!, но не бива да се забравя, че тази година конкуренцията за престижните награди в неговата категория е небивало силна. Подобно на моноспектакъл, 39-годишният актьор присъства буквално във всеки кадър на филма като с магнитното си присъствие пробива екрана, без да се замисля за критици или моралисти, воден очевидно от инстинкта си и натрупания опит. Монолозите му са блестящ пример за това, което се нарича “умение да се пресъздаде реалистично човешко поведение” или “високо актьорско майсторство”. Не отхвърлям мисълта за неговия Гетсби като прелюдия към Джордан Белфорт. Многопластовата личност на Белфорт смущава. Той притежава всички качества, за да плени сърцето на публиката, но в същината си остава алчен, корумпиран и циничен социопат, който краде от обикновените и уязвими хора. Със статична камера, почти документално отразяваща събитията, авторите не произнасят собствената си присъда. Те умело поставят зрителя пред моралната дилема да приеме или отхвърли антигероя. И задават въпроса за агресивното и безскрупулно преследване на Американската мечта, водещо логично до самоунищожителен край.Филмът ще остане в паметта на зрителя с щедрата употреба на скъпата за определена група кинофенове дума FUCK, (която лицемерно бих превел като “мамка му!”). Статистически, „Вълкът от Уолстрийт” се оказва филмът с най-висока употреба на това възклицание (506 пъти) изпреварвайки „Лятото на Сам” на режисьора Спайк Лий (435 пъти). Пуританите ще бъдат скандализирани от многобройните и щедро показани вакханалии с проститутки и стриптизьорки, безразборната употреба на наркотици и садо-мазо забавления. Като се има предвид, че средната възраст на членовете на Филмовата Академия е 63 години, би следвало да се очаква доста хладен и по-скоро консервативен прием на сътрудничество на Скорсезе и Ди Каприо, отприщено от независимото финансиране на продукцията. ... още »