„КОЛОНИЗИРАН ОТ ЗАГУБЕНЯЦИ“ - ТРЕЙНСПОТИНГ 1996
Направен с бюджет само от 2 милиона лири, филмът, от екипа реализирал „Плитък гроб“, надскочи скромните си инди-корени, за да се превърне в културен феномен. Ето какво си спомня режисьорът Дани Бойл: „Ние един вид направихме кариера с първата част. Тъкмо бяхме завършили „Плитък гроб“, който всъщност се представи доста добре, и изведнъж всички искаха да направим друг филм. Вече имахме необикновената книга на Уелш и тя продължаваше да ни обсебва. Джон Ходж започна да работи по сценария и веднага стана ясно, че ще го направим. С други думи направо скочихме с главата надолу“
„По онова време се притеснихме, че филмът няма да се хареса, защото се занимаваше с наркотици и младежката култура, а и изглеждаше толкова специфично шотландски.“ - споделя продуцентът Андрю Макдоналд. „Не бяхме сигурни, че някой изобщо ще го разбере, но толкова бяхме влюбени в книгата, че отчаяно искахме да го направим.“
„Най-ценното беше, че бяхме съвсем неопитни.“ – добавя сценаристът Ходж. „Тогава просто се събрахме, за да направим филм, който забавлява“ За своите фенове, лентата беше адреналинова инжекция в момент, в който английското филмово изкуство бе доминирано от исторически драми, социален реализъм и романтични комедии. С новаторскaта си визия, разбиващ саундтрак и каст от незабравими анти-герои, подкрепен от иновативна и ударна рекламна кампания, „Трейнспотинг“ улови по перфектен начин духа на времето си.
Юън Макгрегър (Рентън) още си спомня първия момент, в който видял филма. „Отидох да го гледам в малка прожекционна зала в Сохо, заедно със съпругата ми и чичо ми. Спомням си, че когато излязохме от залата бяхме като поразени от гръм. Споглеждахме се и не знаехме какво да кажем за това, което тъкмо бяхме видели. Кинематографията на Брайън Туфано, актьорските изпълнения, режисурата на Дани, саундтракът - просто всички тези компоненти не можеха да бъдат по-добри.“
|