Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Титаник 3D

ТРАНСФОРМИРАНЕТО В 3D - Титаник 3D / информация за филма

Titanic 3D 2012
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ТРАНСФОРМИРАНЕТО В 3D

26.3.2012  |   синефиш.бг
Камерън е движеща сила в развитието на 3D технологията и е един от пионерите в триизмерната кинематография. В този смисъл, трансформирането на „Титаник” е просто следващата му крачка в изследването на възможностите на технологията и ода за филма, който е искал да превърне в най-поглъщащото преживяване. За пръв път Камерън изследва приложението на 3D през 2001, когато стартира поредица от документални филми с „Призраци от бездната”. По-късно се впуска в предизвикателната неизследвана територия на „Аватар” – филм, който според мнозина предизвика революция в киното. Камерън сам създава свои системи и техники, с които да разшири потенциала на формата. През 2011 Камерън, заедно с Винс Пейс основава Cameron-Pace Group. Тяхната система „Фюжън” се превръща във водеща световна стереоскопична система. „Винаги съм вярвал, че най-доброто приложение на 3D е по-цялостното въвличане на зрителя в случващото се с героите на екрана.”, споделя Камерън.

Точно такава е и целта на трансформирането на „Титаник” – още по-дълбокото потапяне на публиката в този класически разказ за епична катастрофа и митична любов. Фактът, че успява да го направи с настъпването на 100-годишнината от историческото крушение на кораба е от особено значение. „Винаги съм смятал, че „Титаник” принадлежи на големия екран и трансформирането му е начин да го върна там и да вдъхна живот на кораба, прибавяйки още по-голям емоционален заряд.”, коментира Камерън.

Самият Камерън винаги е обичал не само киното, но и науката и изследователската работа. Те съпътстват кариерата и постиженията му, както и значителна част от първоначалната продукция на „Титаник”. 3D трансформацията е продължение на това, което смятал да направи с Титаник от самото начало – да използва най-добрите технологии за да направи филма възможно най-реалистичен. Сега той е съсредоточил познанията си върху това, как да направи така, че двуизмерно заснетия филм да изглежда сякаш е замислен в 3D от самото начало. Той се събира отново с продуцента Джон Ландау за да изпълнят задачата, колкото творческа, толкова и техническа.

Камерън и Ландау са убедени, че „Титаник” е готов да бъде трансформиран в 3D, но дали технологията е готова да бъде приложена върху забележителната смесица от зрелище и интимност в „Титаник”. Ранните проби с компанията Stereo D показват, че трансформацията може да покрие високите очаквания на Камерън.

Ясно е, че мащабът на кораба, суматохата при сблъсъка му с айсберга и борбата за оцеляване на пасажерите при потъването му ще придобият още по-драматични краски на 3D. Но Камерън се вълнува от подчертаването на друг елемент: неописуемата страст в историята. „Филмите ми може да са изпълнени с шеметен екшън, но в сърцето на всеки от тях стои любовна история.”, обобщава цялостната си работа режисьора.

„С 3D се подсилва не само зрелището в екшън сцените – подчертават се човешките взаимоотношения.”, отбелязва Камерън. „Най-интимните моменти стават още по-въздействащи защото човек има чувството, че споделя страстта, страха или надеждите на героите. Мисля, че това се пренебрегва от Холивуд. 3D-форматът често се възприема като тънка обвивка в екшън или анимационни филми.”
Процесът на трансформация започва със сканирането на първичния 4К дигитален мастер от оригиналния 35-милиметров негатив на който са изчистени всички визуални несъвършенства.

Процесът на превръщане на оригиналната фотография в триизмерна дигитална информация отнема 750 000 човекочаса на 300 души в рамките на една година.
„Триизмерното трансформиране на филма не е като да махнеш с вълшебна пръчка.”, обяснява Камерън. „Няма някакво убийствено приложение, което някак прави нещата триизмерни, без да има триизмерна информация в първоначалната фотография. Трябваше да създадем всичко наново. Стотици художници работиха неуморно за да обработят всеки предмет в кадъра и лицето на всеки герой.”
„Убеден съм, че това е най-пълната триизмерна трансформация правена до момента.”, твърди Шерак, основателя на Stereo D. „Трябваше да обработим 295 000 отделни кадъра, като всички трябваше да са с еднаква дълбочина и наситеност.”
„В създаването на Титаник 3D, за обработката само на един кадър, на всеки художник са му необходими 2-3 седмици.”, разкрива Майк Хедаяти, който отговаря за визуалните ефекти заедно с Йоичиро Аоки.

За Камерън най-вълнуващото при 3D трансформирането на „Титаник” е възможността да вдъхне нов живот на творението си за публиката. „За тези, които са гледали „Титаник” преди 15 години, филмът ще има различно послание сега. Вероятно те са се оженили, имат деца и е твърде възможно да имат различен поглед върху живота и любовта.”, разсъждава той. „За тях, историята ще бъде не толкова за любовта, колкото за чувството за дълг и целта на съществуването ни на тази планета. Но ако си 8-годишно момче и гледаш за пръв път филма, най-важни ще са страхотния кораб и борбата за оцеляване. Ако си тийнейджър преживяващ първите любовни трепети, вероятно ще видиш себе си на екрана. Същественото в „Титаник” и сега и преди е, че предлага нещо стойностно за хората на всяка възраст.”

 
 
[+] Operationkino.net
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Димитър Дринов
[+] в-к Новинар
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Димитър Николов
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Нова телевизия
Среден резултат: 90/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg