Когато великите кино идеи не се осъществиха 23.10.2018, 11:15 | синефиш.бг
В света на киното има термин, наречен „сложна концепция“. Това означава, че един филм има толкова силна идея, че буквално кара хората да купуват билети без значение колко големи са рейтингите и рекламите му. Но не всички от тези филми наистина отговарят на нашите очаквания.
Като за начало, ще ви представим пет невероятни идеи, разрушени от сценаристи. Тези филми можеха да станат шедьоври, но за съжаление получиха само „Златни малини“ и подигравките както на критиците, така и на голям част от публиката.
„Малък голям живот“ трябваше да бъде научно-фантастичен шедьовър
Какво очаквахме: Добър научно-фантастичен филм за необичайното решение относно това как светът решава да се справи с пренаселеността. Филмът е за иновативна технология, която може да смали тялото. Всеки, който решава да стане по-малък, получава голяма сума пари и голяма къща в малък мегаполис. Главният герой и съпругата му претеглят всички плюсове и минуси и вземат решение да станат малки. Когато мъжът се буди след процедурата, той осъзнава, че съпругата му е променила решението си ...
Какво се получи: В началото филмът е толкова страхотен, колкото и трейлъра. Но след това изглежда, че филмовите творци сякаш са били заменени или просто са създали едно интересно начало и до там са им стигнали силите. Във втората част на филма изглежда, че героите правят глупави неща само за да се забавляват. Този филм можеше да разкаже историята за малкия човек и голямата му трагедия в съвременния свят. Но се е получил филм, който не може да бъде поставен в никакви рамки, и дори талантливият Кристоф Валц, който играе необикновен съсед, не може да спаси ситуацията.
“Дилъри на време” трябвало да бъде най-добрият филм антиутопия на съвременния свят
Какво очаквахме: Антиутопия за бъдещето, когато времето става валутата, която заменя парите. На 25-годишна възраст човек спира да остарява, а всеки има часовник на ръката, отброяващ колко му остава да живее. Ако хората не крадат или не търгуват с време, те умират. Между другото, филмът е създаден от човека, който е написал и копродуцирал „Шоуто на Труман“ и е режисьор и сценарист на „Гатака“. Наистина звучи обещаващо.
Какво се получи: "Четири минути за чаша кафе? Вчера то струваше само 3!" Освен такива странни диалози, не получаваме повече информация за това как всъщност се развива този свят. Не става ясно какво правят хората, преди да навършат 25 години. Защо не пестят време? Как така хората могат да откраднат време? Защо никой не ги защитава? Благодарение на тези важни въпроси, които нямат отговор, зрителят губи интерес да разбере как завършва този филм и какво се случва с главните герои.
„Отряд самоубийци“ е трябвало да бъде по-як от всички Марвел филми взети заедно
Какво очаквахме: Злодеи, които са обречени на смърт, намиращи се във силно охраняван затвор, могат да са реабилитират само, ако спасят света. Това вече е „сложна концепция“!
Какво се получи: Твърде много герои, за които почти не знаем нищо, не се замисляме даже от кой комикс идват, нямат никакво психологическо въздействие. Така че не можем да симпатизираме на образи, за които дори не знаем защо са там…
Awake /2007/ е трябвало да шокира публиката
Какво очаквахме: Всяка година повече от 21 милиона души преминават през обща анестезия. Повечето от тях не помнят нищо. Но 30 000 души не са толкова щастливи; те изпитват осъзнатост по време на анестезията - състояние, при което се събуждат по време на операцията, оставяйки с едно напълно съзнателно усещане за всеки разрез, но са парализирани и неспособни да направят каквото и да е било. Това се случва с главния герой. Настръхвате ли вече?
Какво се получи: Наивно нежен филм за милиардер, който има сърдечни проблеми. В средата на филма има 3-минутна сцена, която показва, че е той е от тези, които се будят по време на анестезията, и това е всичко. Тогава приятелката му става главен герой и сюжетът се превръща в мелодрама. В крайна сметка, идеята и фабулата остават неясни и неправдоподобни.
Филмите от поредицата „Тъмната кула“ трябвало се превърнат в култ като „Игра на тронове“
Какво очаквахме: Научно-фантастичен уестърн, базиран на книгите на Стивън Кинг, които са с не по-малко добри литературни източници от „Властелинът на пръстените“ и „Игра на тронове“.
Какво се получи: На следващия ден след премиерата в медиите бяха публикувани много рецензии с подобни заключения: "забравили са да покажат половината от филма, но това е за добро, тъй като това мъчение поне приключва бързо". Чували ли сте за модерни блокбастъри, които траят само 90 минути? Филмът не успя да изобрази невероятния свят на Краля, а илюстрира само основни факти. Освен това, основното действие във филма се случва през последните му 30 минути, но пък в края не се обяснява нищо – даже не се разбора кой е коренът на злото, какво представлява кулата и т.н.
В „Анон” Оуен ще е в ролята на детектив. В света, в който той живее, вече няма лично пространство и анонимност. Животът на всеки е прозрачен. Властите могат да проследят стъпките и действията на всеки един. Като че ли няма повече престъпления. Но тогава детективът на Оуен се натъква на млада жена (Сайфрийд), която няма дигитални отпечатъци и съответно е непроследима. Като че ли престъпленията не са предотвратени завинаги, а предстоят. Продуценти на трилъра са Оливър Саймън, Даниъл Бауър и Никъл.
Фантастичният екшън-трилър “Дилъри на време” продължава да се представя успешно по българските киноекрани, и за втора поредна седмица заема лидерската позиция в бокс офис класацията. От премиерата си досега, филма на режисьора Андрю Никол е натрупал 255 534 лева, което е изненадващо добър резултат за продукция, която не е продължение на хитова първа част и която не бе предшествана от голяма рекламна кампания.
Първоначално, очакванията бяха, че “Дилъри на време” няма да бъде запомнен с големите си приходи в бокс офиса в България, но популярността на изпълнителите на двете главни роли, Джъстин Тимбърлейк и Аманда Сийфрийд, се оказа доста по-голяма от очакваното, и лентата със сигурност ще се счита за един от изненадващите хитове на годината. Ако интереса към филма продължи да бъде голям и през следващите две седмици, то тогава няма да бъде изненадващо ако приходите надминат границата от половин милион лева.
“Операция - Шменти капели” отново застава на заетата миналата седмица втора позиция в класацията. За пет седмици по кината, филма е спечелил общо 708 448 лева, което директно го превръща в един от големите успехи на годината. Въпреки, че не бе рекламиран като другите два големи български хита тази година, “LOVE.NET” и “TILT”, “Операция - Шменти капели” намери много бързо своята публика, и още в първата си седмица натрупа прилични приходи. Доброто представяне на филма с Влади Въргала е поредното доказателство за това, че българското кино може не само отново да привлича зрители в кината, но и да оставя в сянката си чуждите и значително по-скъпи продукции.
Както се очакваше, третата българска лента в топ 10, “Кецове”, успя да привлече по-голям брой зрители през втората си седмица по киноекраните. Филмът заема трето място в бокс офис класацията, и за близо четиринадесет дни е спечелил 141 667 лева. Още отсега е ясно, че “Кецове” няма да повтори успеха на “Операция - Шменти капели”, но имайки в предвид, че лентата тръгна по кината почти незабелязано, досегашното й представяне може да се счита за прилично. През изминалата седмица, режисирания от Валери Йорданов филм успя да спечели допълнителни близо 100 хиляди лева, което е ясен показател, че въпреки конкуренцията, “Кецове” все пак е успял да намери своята публика.
Премиерният “Кинти в небето” застава на четвърта позиция, със спечелени за първия уикенд, 36 537 лева. Имайки в предвид участието на комедийните звезди Бен Стилър и Еди Мърфи, очакванията бяха за доста по-добър стартов уикенд, и затова спечеленото до момента може да се счита за незадоволително. Подобна е ситуацията и в САЩ, където филма на Брет Ратнър остана в сянката на анимационния “Котаракът в чизми”. Все пак, продукции като “Кинти в небето” имат своята публика в България, и очакванията са, че през втората си седмица по кината, екшън-комедията ще набере повече скорост.
Пети е “Тримата мускетари 3D”, който за близо един месец е натрупал 347 935 лева. Филмът с Орландо Блум и Мила Йовович продължава да се представя успешно в България, и ако бъде задържан на екран достатъчно дълго, ще успее да достигне границата от половин милион лева. В Щатите, “Тримата мускетари 3D” не се превърна в очаквания от продуцентите хит, но за сметка на това, голяма част от българската публика бе привлечена от приключенията на Д'Артанян, Атос, Портос и Арамис.
Триизмерната анимация на режисьора Стивън Спилбърг, “Приключенията на Тинтин 3D”, е на шесто място, със спечелени за премиерния уикенд, 26 679 лева. Като добавим и приходите от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 43 215 лева – без съмнение разочароващ старт за една от най-дискутираните 3D-анимации на годината. Една от основните причини за слабия премиерен уикенд е, че както в САЩ, така и в България, едноименната комиксова поредица на белгийския писател Джорджес “Ерже” Реми (която е в основата на сценария) не е толкова позната на зрителите. “Приключенията на Тинтин 3D” доказва, че дори и смятаните за гарантирани хитове високобюджетни триизмерни анимации не винаги успяват да привлекат голяма публика в кината. Все пак, лентата има шанс да набере по-голяма скорост през следващите две седмици, и да компенсира за незадоволителните приходи от премиерен уикенд.
“Смърфовете” заема седма позиция в класацията. За дванадесет седмици по българските кина, филма на Раджа Госнел е натрупал общо 1 064 085 лева. Въпреки новите попълнения в класацията, “Смърфовете” не бе изместен от топ 10 в продължение на три месеца, и приходите му надминаха всички предварителни очаквания. Триизмерният филм може да се похвали със завидни успехи и извън границите на България – общите му световни приходи надвишават сумата от половин милиард долара.
Фантастичният екшън с Хю Джакман, “Жива стомана”, е на осмо място, със спечелени за пет седмици, 357 699 лева. Филмът на Шон Леви не можеше да се похвали със силен стартов уикенд в България, но в седмиците след премиерата успя да набере нужната скорост, и вече е гледан от над 51 хиляди зрители. “Жива стомана” се представя достойно и в останалата част от света, и затова няма да бъде изненадващо ако в крайна сметка филма се сдобие с продължение.
Девети е “Деца шпиони: Краят на времето”, който за седем седмици е спечелил 250 789, което е приличен резултат за филм от поредица, която никога не е могла да се похвали с големи приходи в България. Филмът на Робърт Родригес не може да се конкурира с другите триизмерни продължения тази година, но имайки в предвид слабите му резултати в много други държави, българските приходи могат да бъдат считани за едно напълно задоволително постижение.
“Островът” е на десета позиция в класацията, със спечелени за четири седмици, 86 258 лева. Въпреки, че остана в сянката на конкуренцията, филма на режисьора Камен Калев все пак успя да привлече приличен брой зрители в кината (над 12 хиляди), което е достойно постижение за продукция, която не можеше да разчита на силна рекламна кампания преди или след премиерата си.
Без съмнение може да се каже, че една от основните притегателни сили на “Дилъри на време” са самите Тимбърлейк и Сийфрийд, които в последната година се превърнаха в едни от най-търсените млади актьори, благодарение на участията си в хитове като “Социалната мрежа” и “С дъх на канела”. Филмът стартира с добри резултати и в САЩ, и по всичко изглежда, че в крайна сметка ще може да се похвали със стабилни приходи по света. До няколко дни, “Дилъри на време” ще надмине границата от 100 хиляди лева в България.
“Операция - Шменти капели” отстъпи от първата позиция и застава на второ място, със спечелени за един месец, 598 310 лева. Въпреки, че не се задържа на първо място за втора поредна седмица, филма с Влади Въргала продължава победоносния си поход в България, и в най-добрия случай ще достигне границата от един милион лева. Но дори и да не успее, “Операция - Шменти капели”, който само до момента е привлякъл над 86 хиляди зрители в кината, със сигурност ще се нареди сред най-печелившите български продукции сдобили се с киноразпространение.
Премиерният “Кецове” е на трета позиция в класацията. За първия си уикенд, филма на Валери Йорданов е натрупал общо 50 371 лева – очакван резултат за продукция, която не разчиташе на силна реклама преди премиерата си, и която в много отношения бе в сянката на “Операция - Шменти капели”. “Кецове” няма да може да повтори успеха на други български ленти като “LOVE.NET” и “TILT”, но имайки в предвид стартовите приходи, филма все пак ще се представи достойно. Очакванията са, че през втората си седмица, “Кецове” ще привлече по-голям брой зрители в кината.
Четвърти е “Тримата мускетари 3D”, който за три седмици в България е спечелил 286 844 лева. По родните киноекрани, филма с Мила Йовович се представя напълно според очакванията, и въпреки, че няма да се нареди сред най-големите триизмерни хитове на годината, лентата ще може да се похвали с напълно прилични приходи, за разлика от представянето си в САЩ, където спечеленото до момента е под очакванията на продуцентите. Приличните български приходи на “Тримата мускетари 3D” се дължат най-вече на интереса на публиката към приключенските филми в 3D формат, и достатъчно познатия роман на Александър Дюма, който е в основата на сценария.
“Жива стомана” е на пета позиция в класацията, като за един месец е натрупал общо 322 624 лева. Въпреки на толкова силния премиерен уикенд, филма с Хю Джакман успя да намери своята публика и в България, и спечеленото до момента е напълно прилично за продукция, която не е продължение и не разчита на по-високите цени за триизмерни прожекции. Само за една седмица, “Жива стомана” успя да увеличи приходите си с над 50 хиляди лева, което ясно показва, че въпреки изминалия един месец от премиерата, публиката все още изпитва интерес към фантастичния екшън.
Приключенският “Деца шпиони: Краят на времето” се изкачи с две позиции и заема шестото място, със спечелени за шест седмици, 222 720 лева. Очакванията към филма на Робърт Родригес, по отношение на бокс офиса, не бяха големи, и затова спечелените до момента приходи са всъщност напълно задоволителни. За триизмерна продукция, досегашния резултат може да не е толкова впечатляващ, но все пак трябва да се има в предвид, че поредицата “Деца шпиони” като цяло, никога не се е радвала на огромни успехи в България. По света, “Деца шпиони: Краят на времето” е спечелил малко над 45 милиона долара, което за съжаление на създателите, го поставя в класацията на филмите от 2011-та година с разочароващ международен бокс офис.
Седми в класацията е “Смърфовете”, който миналата седмица се присъедини към групата филми, чиито приходи надвишават сумата от един милион лева. За изминалите единадесет седмици от премиерата си, лентата на режисьора Раджа Госнел е натрупала общо 1 034 292 лева. Едва ли преди премиерата на триизмерния филм някой е очаквал, че той ще постигне такъв успех, и именно впечатляващите приходи до момента го превърнаха в един от най-изненадващите хитове на годината. “Смърфовете” се радва на големи успехи и в останалата част на света – общите му международни приходи се равняват на 553,700,457 долара.
Екшън-трилърът “Елитни убийци” е на осмо място. За пет седмици по българските екрани, филма с Джейсън Стейтъм и Клайв Оуен е спечелил 456 238 лева. Разчитащ най-вече на актьорския си състав, който включва и носителя на “Оскар” Робърт де Ниро, “Елитни убийци” успя да привлече вниманието на голям брой български зрители, и в крайна сметка се превърна в един от най-успешните филми на екшън-звездата Джейсън Стейтъм в България.
Трилърът на режисьора Стивън Содърбърг, “Заразяване”, застава на девета позиция, със спечелени за две седмици 56 914 лева. Със сигурност може да се каже, че очакванията към филма бяха по-големи, особено като се има в предвид участието на голям брой известни актьори и добрите резултати от американските киносалони. Но както често се случва, българската публика не се влияе от представянето на даден филм в другите държави, и “Заразяване” няма да бъде запомнен с големите си приходи в България. По всичко изглежда, че лентата с Мат Деймън и Лорънс Фишбърн ще се радва на по-големи успехи на DVD и Блу-рей пазара.
“Островът” запазва заетата преди седем дни десета позиция, и след общо три седмици по кината, регистрира приходи от 69 492 лева. През изминалата седмица, филма на режисьора Камен Калев спечели допълнителни близо 20 хиляди лева, които обаче не му помогнаха да се изкачи на по-горни позиции в бокс офис класацията. Може да се каже, че “Островът” вкара в кината почитателите на романтичните драми, но не успя да привлече вниманието на по-широката публика, която вместо това реши да подкрепи конкурентния български филм “Операция - Шменти капели”, който от своя страна остави в сянката си не само “Островът”, но и няколко високобюджетни холивудски ленти. ... още »
Всеки добре знае от колко години е жив. Но пита ли се колко години е живял истински, така че да не съжалява за безвъзвратно изтеклите песъчинки от горната половина на часовника, безмилостно напредващ с обратно броене към финала на жизнения му път. Ами ако можеше да живеем вечно? Щяхме ли всички да се радваме на подобна привилегия?
Времето е пари. Този израз е част от модерната ни култура. Вложеният в него смисъл подсказва, че всеки един момент е възможност да заработиш пари с действие в контраст на възможността да стоиш безучастно и да не използваш всяка една възможност. Но какво би станало, ако времето буквално се превърне в конвертируема валута и то световна? От чието наличие зависи колко точно ще останеш жив?
Брилянтният новозеландски сценарист и режисьор Андрю Никъл („Гатака“, „Симон“, „Цар на войната“) се завръща след 6-годишно отсъствие, за да ни представи поредната си притча за света, в който всички ние сме принудени да живеем и да изобличи по присъщия си начин социалната несправедливост, която коства живота на мнозина всеки ден, всяка минута, всяка секунда. Добре разработените му идеи този път са опаковани под формата на футурстичен екшън-трилър, който ни предлага визията на една алтернативна вселена, в която на всеки е отредено да живее до 25-та си годишнина. След навършването на тази възраст физическото стареене свършва, но започва истинската борба да заработиш всяка една секунда, докато цената на живота ти не стане прекалено висока и се окажеш красив млад труп.
В тази вселена живее и Уил Салас (Джъстин Тимбърлейк), който опитва да свързва двата края заедно с майка си Рейчъл (Оливия Уайлд). Техен дом е една от т.нар зони, като всяка приютява хора според времето, което са натрупали на сметката си. Уил и Рейчъл, разбира се, обитават нещо като гето и само се надяват да зърнат хубавия живот на богаташите от Ню Гринидж. Един ден обаче настъпва рязка промяна, защото Уил спасява човек с часовник на повече от 100 години от лапите на местните главорези, предвождани от избухливия Фортис (Алекс Петифайър). Спасеният Хенри Хамилтън обаче няма особено желание да продължава да живее, докато, за да бъдат безсмъртни малцина, мнозина трябва да загинат. Хамилтън скришно прехвърля целия си авоар на спящия Уил и се преселва в отвъдното. Преди Уил да успее да се зарадва истински на придобивката си, съдбата му изиграва лоша шега и докато с едната ръка му връчва щедър дар, то с другата взима най-скъпото му и го оставя с единственото желание да накаже богаташите, които се крият в техните капиталистически бастиони и тъпчат дребните хора до точката на пречупване.
С помощта на набъбналата си сметка Уил успява да си осигури достъп до Ню Гринидж и да се внедри в привилигированото общество, което иска да свали от пиедестала му. Там той среща Силвия Уайс (Аманда Сайфрид) – дъщерята на крупен борсов играч, който подобно на митичния Гордън Геко вярва, че алчността не е порок, а точно обратното, и неуморно търгува с годините на простосмъртните. Силвия е видимо отегчена от сивото си битие и постоянното си обкръжение от мълчаливи охранители. Не е изненадващо, че скоро двамата с Уил се оказват бегълци, чиито очи ще бъдат отворени за истинския смисъл на света, в който живеят, и ще ги изправи в решителна битка с тиранията на несправедливата система.
Но пътуването им обещава да бъде повече от трудно, защото по петите им е не само развилнелият се Фортис, но и праволинейният Пазител на времето (т.е. служител на закона) Реймънд Лион (Килиън Мърфи), който си мисли, че Уил е убил Хамилтън и нищо не може да промени мнението му по въпроса. От своя страна Питър Уайс (Винсънт Картейзър) до последно продължава да се надява, че високото социално положение, стената от гардове и стоманените врати могат да те предпазят от приливната вълна на социалното недоволство.
„Дилъри на време“ е повече от актуален на фона на бушуващата вече няколко години икономическа криза, която носи все по-голямо отчаяние на обикновените хора, докато властимащите продължават да тънат в охолство. Филмът удачно е подменил паричната единица с времева такава, защото именно времето е нещото, което ни отнема всеки удар на системата – удар, който скъсява земните дни на мнозина и ги тласка да се изключат от уравнението преждевременно.
Проблемът на поучителните и предупредителни истории, които Седмото изкуство ни предлага е, че в 99% от случаите те не носят значителни приходи на създателите си, защото хората предпочитат дъвката за очите пред това някоя по-дълбока идея да се прокрадне в съзнанието им. В случая на Андрю Никол предишните му 3 филма по официални данни са донесли общо по-малко от 100 милиона долара. Цяло чудо е тогава, че в капиталистическа машина като Холивуд се е намерил кой да му отпусне пари за нов филм. При „Дилъри на време“ ситуацията обаче е различна и Никол се е запасил с няколко силни коза, които едновременно да продадат филма и да предадат посланието му.
Безспорно най-силната страна на филма са актьорите. Никол е заложил на водещите млади, привлекателни и талантливи актьори в Холивуд, които му се отплащат с пълнокръвни и емоционални изпълнения. За Джъстин Тимбърлейк вече е излишно да говорим като за певец, защото той отдавна е само и единствено актьор, който работи неуморно и резултатът е налице с настоящата премиера, в която прави може би най-добрата си роля досега. Той е едновременно раним и твърд герой, решен на всичко, за да въздаде справедливост и да освободи хората от социалните им окови. Не би било пресилено, ако кажем, че за Тимбърлейк „Дилъри на време“ е това, което бе миналогодишния „Генезис“ за Леонардо ди Каприо, като все пак признаем, че филмът на Нолан ще си остане ненадминат в необозримото бъдеще.
Аманда Сайфрид успява чудесно да предаде пътя на героинята си от порцеланова кукла в златен кафез до млада бунтарка, която намира кауза, за която си струва да се бориш. Задачата, заложена в образа на Силвия, е да ни покаже, че парите не могат да ти купят щастие и независимо колко повече имаш от останалите, то имането ти ще си остане просто купчина физическо притежание, което не можеш да отнесеш в отвъдния свят, а би могъл да зарадваш толкова много хора приживе с него.
Алекс Петифайр е брилянтен като неудържим маниак, бясно куче, което системата толерира, за да задържа бедните зад построените бетонни стени, разделящи човечеството на различни категории хора. Килиън Мърфи от своя странна продължава с поредицата култови роли (след „Генезис“, „Батман в началото“, „Черният рицар“) и извежда на едно ново ниво образа на полицаят, който е създаден за тази работа и не знае как да спре да я върши, дори когато собственият му живот изтича през стиснатите около спусъка на пистолета му пръсти.
В „Дилъри на време“ дори и по-кратките роли са изиграни изключително убедително и мигновено ни карат да повярваме в историята на героя и в неговата мотивация. Прекрасната Оливия Уайлд умело предава майчинските чувства на героинята си към героя на Джъстин и смея да твърдя, че няма да почуствате каквато и е да неловкост от факта, че в реалния живот са на приблизително една и съща възраст. Уайлд успява в минимално екранно време да пресъздаде образа на съвременната трудеща се майка, която работи неуморно, за да може децата й да преживеят още един. Дано някой се сети да даде на толкова актуалната актриса някоя по-голяма сериозна роля, а да не я ползват само за украшение на комерсиални продукции със съмнителни качествакато „Каубои срещу извънземни“ примерно.
Мат Бомър перфектно предава бремето, което лежи върху плещите на Хамилтън, чието дълголетие му е донесло единствено печал, докато вижда как хората умират около него – измъчени, смазани, с отдавна угаснала надежда в очите. От своят страна Винсънт Картейзър е успешен в пресъздаването на пълния противовес на Хамилтън – пресметливият бизнесмен Уайс, който е готов да ви отпусне още малко време срещу безбожна лихва.
Техническата обезпеченост на филма е също в сигурни ръце. Визията на футуристичните Съединени щати, обитавана от хората на времето, е дело на сценографа Алекс Макдауъл, в чиято биография изпъкват заглавия като „Специален доклад“, „Чарли и шоколадовата фабрика“ и „Пазителите“ – все ярки доказателства за безспорните му професионални умения, които тук успяват да спомогнат за контраста между бетонната джунгла на гетото и лъскавите сгради от стъкло и бетон, които крият зад стените си избраните и техните богатства; контраст и между лъскавите резиденции, напомнящи за разкоша на отдавна отминали златни години, и вехти хотели, които отдавна са изгубили своите цветове. И всичко това изглежда напълно съвременно, с малки изключения, което само подсилва чувството за реализъм и релевантност със състоянието на истинския свят и настоящето, в което ние зрителите, живеем.
А за цветовете на филма като цяло и картината, стигнала до екрана, отговаря легендарният оператор Роджър Дийкинс, чието дело е визията на всички филми на братя Коен и заслужено е номиниран цели 9 пъти за награда Оскар. „Дилъри на време“ е първият му филм заснет изцяло с дигитални камери, което несъмнено е улеснило снимачния процес, но по никакъв начин не е отнело от качеството на крайният резултат, който изглежда като заснет на 35мм лента, което несъмнено е още един похват за противопоставяне на минало и настояще, едно носталгично намигване към годините, когато времето не изтичаше толкова бързо и не струваше толкова скъпо.
Финалният щрих е поставен от композитора Крейг Армстронг, който добавя още едно престижно заглавие към филмографията си, която включва „Мулен Руж“, „Наистина любов“ и „Уолстрийт 2: Парите никога не спят“.
При все по-дълбоките социални идеи заложени в „Дилъри на време“, филмът си остава и едно от малкото първокласни развлекателни предложения на Холивуд за тази година. Имаме достатъчно преследвания с коли, престрелки и много, много бягане от страна на главните герои. Един-два момента прехвълят границите на благоприличието по отношение на физически възможното или логически допустимото, но все пак това е произведение на изкуството, а не документален филм. Така че, когато на 28 октомври отидете в най-близкия мултиплекс, се замислете дали имате 2 часа за губене или по-скоро искате да гледате филм, който наистина си заслужава и времето, и парите ви. Защото „Дилъри на време“ е наистина висококачествено предложение в киноафиша, което има достойнството да не краде от скъпоценните секунди на зрителите, а едновременно да ги зареди с желание за по-смислено битие и да ги забавлява на цената на един входен билет – сделка, която не бива да пропускате.
Потребителите могат да качват своите снимки на сайта посочен долу. Фотографията, която спечели, ще бъде сложена като профилна снимка в личната фейсбук страница (с 12 милиона фена) на Джъстин Тимбърлейк в продължение на един месец през ноември.
Повече за конкурса: В предстоящия филм “ДИЛЪРИ НА ВРЕМЕ”, Джъстин Тимбърлейк играе ролята на Уил Сейлъс, човек, който живее живота си минута за минута. В един свят, където времето буквално се харчи като пари, бедните трябва да бъдат бързи или да умрат, защото всяка секунда е от значение. Вземете фотоапарата или телефона и изпратете една снимка, която смятате, че най-добре представя израза: „Всяка секунда има значение“. Трябва да хванете един незабравим момент. Изпусната възможност. Момент на истинска радост, който ще запомните завинаги. Снимката може да бъде на всичко – Джъстин търси най-уникалната перспектива, която най-добре превъплъщава тази тема. Кой може да участва: Няма ограничения за участие в играта
Кой организира играта: Джъстин Тимбърлейк
Предварителна селекция: Джъстин Тимбърлейк ще избере петима финалисти. Ще бъдат избрани и още петима, които са получили най-много гласове (харесвания).
Как ще бъде избран големият победител: Джъстин Тимбърлейк ще избере една фотография победител от десетте снимки-финалисти.
Снимката победител: Снимката победител ще бъде поставена като официална профилна снимка на страницата на Джъстин Тимбърлейк във Фейсбук през месец ноември 2011г. Също така: - Фотографията ще присъства на премиерата на филма “Дилъри на Време” в Лос Анджелис. - Ще бъде представена във всички социални медиийни канали на Джъстин Тимбърлейк, включително на justintimberlake.com Останалите девет снимки: - Ще бъдат показани на премиерата на “Дилъри на Време” в Лос Анджелис. - Ще бъдат представени във всички социални медиийни канали на Джъстин Тимбърлейк, включително на justintimberlake.com
Краен срок за изпращане на снимките: 10 октомври 2011г. Начало на гласуването: 11 октомври 2011г. Край на гласуването: 17 октомври 2011г. Обявяване на победителя: 20 октомври 2011г.
Първи плакати на "Дилъри на време" 22.07.2011, 10:52 | синефиш.бг
В не много далечно бъдеще, генът на стареене е изключение. За да се предотврати пренаселването, времето се е превърнало в разменна единица – чрез него хората плащат за своите нужди и лукс.
Богатите могат да живеят вечно, а останалите се пазарят и борят за тяхното безсмъртие. Един млад мъж извършва убийство, за да се сдобие с богатството на времето и да помогне на умиращата си майка, което довежда до преследването му от страна на корумпирани полицейски служители, известни като „пазители на времето”.
Уил Салас (Джъстин Тимбърлейк) принадлежи към втората група хора – той е млад бунтовник, живеещ в един изпаднал в крайна бедност квартал, който бива несправедливо обвинен в убийството на известен бизнесмен. Според разследващите случая, Уил е убил нарочно човека заради “времето му”, и това обвинение превръща младия мъж в беглец, преследван от полицията, неизвестни наемни убийци и специален отряд носещ името Time Keepers. Единствените хора, на които младия мъж може да се довери са неговата майка и млада жена на име Силвия Уейл (Аманда Сийфрид). Премиера в България: 28.10.2011
На снимките могат да бъдат видени именно Тимбърлейк и Сийфрид, за които “In Time” е втори общ проект след независимия хит от 2006-та година, “Алфа Дог”. Освен тях, в лентата на Андрю Никол, чиито снимки приключиха малко по-рано тази година, ще видим и актьорите Алекс Петифер (“Аз съм номер четири”), Оливия Уайлд (“TRON: Заветът”) и Килиън Мърфи (“Генезис”).
Действието на “In Time” се развива в близкото бъдеще, когато стареенето на хората спира на 25-годишна възраст и времето се превръща във валута. Богатите са на практика безсмъртни, докато останалите, които не разполагат с достатъчно финансови средства, се борят за живота си. Един от тези хора е Уил Салас (Джъстин Тимбърлейк) - млад бунтовник, живеещ в един от многото западащи квартали на Америка, който бива несправедливо обвинен в убийството на известен бизнесмен.
Според полицията, Уил е убил човек, за да присвои “времето му”, и това тежко обвинение превръща младия мъж в беглец, преследван не само от закона, но и от неизвестни наемни убийци, както и от специален отряд с името “Time Keepers”. Единствените хора, на които Уил може да се довери са неговата болна майка Рейчъл (Оливия Уайлд) и млада жена на име Силвия Уейл (Аманда Сийфрид).
Андрю Никол: “Смятах да направя този филм веднага след “Гатака”, но тогава като че ли не бях дотолкова уверен във възможностите си. Не знам дали взех правилното решение, но знам, че сега всички дадохме най-доброто от себе си да се получи един добър филм. Много съм доволен от актьорите, които определено се поизпотиха в тези роли. Но нямаше никакви оплаквания и снимките протекоха дори по-добре от очакваното.”
Сценарият на “In Time” е написан от самия Андрю Никол, който освен това е и продуцент на филма, заедно с Дебра Джеймс (“Трите хикса”), Кристин Лайблин (”Децата на хората”) и Ерик Нюмън (“Зората на мъртвите”).
Фантастичният трилър бе заснет изцяло в Лос Анджелес, с бюджет от 35 милиона долара. 20th Century Fox ще разпространява продукцията по света, в партньорство със студиото New Regency, а в момента, режисьора Андрю Никол работи по финалния монтаж. Очаква се до една седмица, в интернет да бъде качен и първия официален трейлър на филма.
Българската премиера на “In Time” ще се състои на 28-и октомври, тази година. ... още »