Недобре скритите реклами в киното 02.05.2017, 10:02 | синефиш.бг
По много причини продуктовото позициониране е необходимо зло. Често пъти филмовите продукции трябва да правят сделки с рекламодателите, за да си набавят допълнителни средства за бюджета, затова пробутват договорените марки тук-там в някоя сцена, уж инцидентно. Понякога обаче това пласиране на реклама стига твърде далече и е очеизвадно, и публиката остава с усещането, че гледа рекламите преди филма…
Аз, роботът – Converse
В бъдещето роботите ще са така напреднали, че вероятно ще имат собствено съзнание и чувство за отмъщение. Но този филм пък също така потвърждава, че хората няма особено да се променят – ще карат Ауди, ще слушат музика на плейъри и ще носят кецове Converse. Героят на Уил Смит си ги купува в началото на филма и не ги сваля до самия му финал.
Корабокрушенецът - FedEx
Героят на Том Хенкс работи в компанията за доставки FedEx. Но фирменият самолет, който той управлява се разбива в океана и оцелелият Чък Нолан се добира до самотен остров, на който е принуден да оцелява няколко години с разпръснатите навсякъде кутии за доставка. В една от тях е и най-добрият му приятел – топката Уилсън. От фирмата не са платили за тази реклама и споделят: „Това не е продуктово позициониране. Ние сме персонаж от филма.“ Така или иначе, целият сюжет не е най-добрата реклама на фирмата.
007 Координати: Скайфол - Heineken
Продуктовото позициониране не е самоцелна работа във филмите от поредицата за Бонд. Часовници, дизайнерски марки и всякакъв вид лайфстайл брандове са налице. В този конкретно филм имаме преобръщане на статуквото. Питието на известния харизматичен агент винаги е било водка с мартини. Не и този път. Когато разпуска на плажа, а и не само, Бонд съвсем непоколебимо си пийва Хайникен, и то от бутилката. Направо можем да му сменим името вече на Джеймс Бира.
Железният човек 3 - Burger King
Този супергерой и суперплейбой, който спасява света от всякакви заплахи, обича бързите коли, бързите жени и „бързите“ храни. След като се връща от превратното му приключение с терористи в Афганистан, първото нещо, което поисква е да направи пресконференция и да си поръча американски чийзбургер. Съвсем навреме, няколко момента след заявката му, в ръцете си той държи пакет с надпис Burger King. За да сме честни, след екшън събитията в Отмъстителите той пък поисква дюнер, което впрочем пак си форма на фаст фууд.
Светът на Уейн - Pizza Hut, Reebok, Pepsi Present
Не е отнело много време на продуцентите, за да разберат, че реклама може да пласира не само в големите блокбасъри, но в малките, общо взето безсмислени, но от друга страна свръх популярни комедии, каквато е тази. Героят на Майк Майерс сякаш излиза от образ и заявява в гротескова реч, че той не би си „подвил опашката“ пред никой спонсор, докато всъщност той и приятелят му през цялото време открито пласират всевъзможни продукти на Pizza Hut, Reebok, Pepsi. Дали това е забавно – публиката преценява.
Стажанти – Google
Ако в „Корабокрушенецът“ рекламираният бранд е превърнат във филмов герой, то в този филм пробутваната марка е буквално хем място на действието, хем сюжетът на филма. Героите на Уилсън и Вон са добри търговци, но дигиталната им грамотност е нулева. Но Гугъл е място, където се ценят идеите, а не компетенциите. Присъствието на компанията е навсякъде по екрана и критиците освен, че разпарчетосват филма, го обявяват за голяма двучасова реклама на Гугъл. И никой не може да оспори това. Ако не вярвате, вижте трейлъра, може да го потърсите в търсачката на Гугъл…
WHITE HOUSE DOWN - Nike
След като Уил Смит е в най-добрата си форма, когато е обут в Converse в „Аз, роботът“, тогава и президентът на Щатите, изигран от Джейми Фокс в този филм, може да се изфука със своите маратонки Nike, по-конкретно модела кръстен на Майкъл Джордан. И ако някой се чуди колко ценни за филмовото повествование са те, нека да не забравяме как в една цена самият президент наритва наглия терорист, докато крещи:“Махни си ръцете от джорданките ми!“
Филмите, които спечелиха милиард долара и повече 09.09.2016, 12:13 | синефиш.бг
Време е да поговорим за една специална категория филми. Техният успех не е свързан с награди и номинации и достиженията им не се определят от маститите критици, защото тяхното благоденствие говори с най- конвертируемия език - езикът на парите. Става дума за най-печелившите филми в историята на киното.
В крайна сметка, да не забравяме, че киното е преди всичко шоубизнес, но най-вече бизнес, особено когато става въпроса за големи инвестиции и проекти, от които се очаква определена и добре преценена възвращаемост.
Много киноленти са донесли големи приходи на създателите си и са напълнили до претъпкване джобовете на продуцентите си, много малко от тях обаче са преминали гросмайсторската летва от един милиард долара. Тези филми са в специална графа и техният клуб е много елитен, като засега членовете му наброяват точно двадесет и шест.
Някои тях са пуснати по екраните повторно, дълго време след премиерата си, за да достигнат заветното число, но така или иначе преминаването им на границата от един милиард долари от приходи е факт. Ето кои са историите, които ни накараха да тичаме към киносалоните и да си купим билети, за да ги гледаме…
Зоотрополис (2016)
Общо приходи: $1,007,318,113 / Приходи за първия уикенд: $75,063,401 С две думи: Добре дошли в градската джунгла!
Черният рицар (2008)
Общо приходи: $1,004,558,444 / Приходи за първия уикенд: $158,411,483 Бюджет на продукцията: $185 милиона С две думи: От непрогледната тъма на болката и унижението се ражда рицар!
Хобит: Неочаквано пътешествие (2012)
Общо приходи: $1,021,103,568 / Приходи за първия уикенд: $84,617,303 С две думи: Най-големите легенди произхождат от най-малките същества!
Алиса в Страната на чудесата (2010)
Общо приходи: $1,025,467,110 / Приходи за първия уикенд: $116,101,023 Бюджет на продукцията: $200 милиона С две думи: Фантастично забавление за цялото семейство
Междузвездни войни: Епизод I - Невидима заплаха (1999)
Общо приходи: $1,027,044,677 / Приходи за първия уикенд: $64,820,970 Бюджет на продукцията: $115 милиона С две думи: Всяко поколение има своите легенди! Всяко пътешествие има своята първа стъпка! Всяка сага има своето начало!
Джурасик парк (1993)
Общо приходи: $1,029,153,882 / Приходи за първия уикенд: $47,026,828 Бюджет на продукцията: $63 милиона С две думи: Едно приключение, започнало преди 65 милиона години!
Карибски пирати: В непознати води (2011)
Общо приходи: $1,045,713,802/ Приходи за първия уикенд: $90,151,958
Бюджет на продукцията: $250 милиона
С две думи: Джони Деп, какъвто винаги ще го запомним!!!
Играта на играчките 3 (2010)
Общо приходи $1,063,171,911 / Приходи за първия уикенд: $110,307,189 Бюджет на продукцията: $200 милиона С две думи: Нито една играчка не е пострадала по време на снимките!
Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца (2006)
Общо приходи: $1,066,179,725 / Приходи за първия уикенд: $135,634,554 Бюджет на продукцията: $200 милиона С две думи: Капитан Джак се завръща!
Черният рицар: Възраждане (2012)
Общо приходи: $1,084,939,099 / Приходи за първия уикенд: $160,887,295 Бюджет на продукцията: $250 милиона С две думи: Пламъкът ще се възроди!
Трансформърс: Ера на изтребление (2014)
Общо приходи: $1,104,054,072 / Приходи за първия уикенд: $100,038,390 Бюджет на продукцията: $210 милиона С две думи: Ако не се обединим ни чака изтребване!
007 Координати: Скайфол (2012)
Общо приходи: $1,108,561,013 / Приходи за първия уикенд: $88,364,714 Бюджет на продукцията: $200 милиона С две думи: Бонд, Джеймс Бонд!
Властелинът на пръстените: Завръщането на краля (2003)
Общо приходи: $1,119,929,521 /Приходи за първия уикенд: $72,629,713 Бюджет на продукцията: $94 милиона С две думи: Окото на дракона никога не спи!
Трансформърс 3 (2011)
Общо приходи: $1,123,794,079 / Приходи за първия уикенд: $97,852,865 Бюджет на продукцията: $195 милиона С две думи: Инвазията, от която се страхувахме! Врагът, който не очаквахме!
Капитан Америка: Войната на героите (2016)
Общо приходи: $1,143,597,261 /Приходи за първия уикенд: $179,139,142 Бюджет на продукцията: $250 милиона С две думи: Обединени побеждаваме, разделени – пропадаме!
Миньоните (2015)
Общо приходи: $1,159,398,397 / Приходи за първия уикенд: $115,718,405 Бюджет на продукцията: $74 милиона С две думи: Да се върнем там, където започва всичко!
Железният човек 3 (2013)
Общо приходи: $1,215,439,994 / Приходи за първия уикенд: $174,144,585 Бюджет на продукцията: $200 милиона С две думи: Освободи силата под бронята!
Замръзналото кралство (2013)
Общо приходи: $1,276,480,335 /Приходи за първия уикенд: $67,391,326 Бюджет на продукцията: $150 милиона С две думи: Пълно замръзване!
Хари Потър и Даровете на Смъртта: Втора част (2011)
Общо приходи: $1,341,511,219 /Приходи за първия уикенд: $169,189,427 Бюджет на продукцията: $250 милиона С две думи: Сагата свършва тук!
Отмъстителите: Ерата на Ултрон (2015)
Общо приходи: $1,405,413,868 / Приходи за първия уикенд: $191,271,109 Бюджет на продукцията: $250 милиона С две думи: Новата ера в супергеройството започва!
Бързи и яростни 7 (2015)
Общо приходи: $1,516,045,911 / Приходи за първия уикенд: $147,187,040 Бюджет на продукцията: $190 милиона С две думи: Едно последно кръгче!
Отмъстителите (2012)
Общо приходи: $1,519,557,910 / Приходи за първия уикенд: $207,438,708 Бюджет на продукцията: $220 милиони С две думи: Отмъстителите се събират!
Джурасик свят (2015)
Общо приходи: $1,670,400,637/ Приходи за първия уикенд: $208,806,270 Бюджет на продукцията: $150 милиони С две думи: Паркът пак е отворен!
Междузвездни войни: Епизод VII - Силата се пробужда (2015)
Общо приходи: $2,068,178,225 / Приходи за първия уикенд: $247,966,675 Бюджет на продукцията: $245 милиона С две думи: Всяко поколение има нова история!
Титаник (1997)
Общо приходи: $2,186,772,302 / Приходи за първия уикенд: $28,638,131 Бюджет на продукцията: $200 милиона С две думи: Нищо на тази земя не може да ги раздели!
Аватар (2009)
Общо приходи: $2,787,965,087 / Приходи за първия уикенд: $77,025,481 С две думи: Кутията на Пандора е отворена!
Сам Мендес се сбогува с Джеймс Бонд 20.07.2015, 11:13 | синефиш.бг
„Казах, че няма да снимам настоящия филм, а после го заснех и всичките ми приятели ми се подиграваха заради това – казва Сам Мендес по повод съвместното му бъдеще с Агент 007. – Но си мисля, че това наистина беше последният ми филм от тази поредица. ” Тазгодишната премиера „Спектър” и „Координати 007: Скайфол” (2012) отнеха 5 години от живота на режисьора. „Усещам това като едно огромно приключение, което промени живота ми. Това е по-скоро въпрос на лайфстайл избор, отколкото работа. Не мисля, че отново бих могъл да извървя този път.” Основната песен към филма също е записана и Мендес е много доволен, като отбелязва, че съвсем скоро ще я чуем.
Режисираният от Сам Мендес “007 координати: Скайфол” надмина всички предварителни очаквания и се превърна в най-печелившия филм от половинвековната поредица за британския агент Джеймс Бонд. Лентата с Даниел Крейг и Хавиер Бардем натрупа в световен мащаб над един милиард долара и продуцентите побързаха да оповестят, че ще бъдат направени поне още два филма за Бонд в които Крейг ще изпълни главната роля.
Преди няколко седмици беше съобщено, че по сценария на предстоящия “Бонд 24” ще работи номинирания за “Оскар” Джон Логан (“Гладиатор”), а очакванията бяха, че Сам Мендес отново ще седне на режисьорския стол. От студиото Metro-Goldwyn-Mayer уточниха, че за разлика от предишните части от франчайза (които разполагаха с няколко сценаристи) по оформянето на сюжета на новия филм ще работи единствено Джон Логан.
Малко след избора на Логан се появи изненадващата новина, че поради множеството си ангажименти в театъра Сам Мендес е отказал да поеме режисурата на “Бонд 24”.
Отказа на Мендес не повлия на подготвителната работа по лентата и продуцентите увериха, че до няколко месеца ще намерят нов режисьор. Първоначалните очаквания бяха, че снимките на “Бонд 24” ще стартират през есента на тази година, а готовия филм ще се завърти по световните киноекрани още в края на 2014-та.
Но сега по всичко изглежда, че феновете на агент 007 ще трябва да почакат малко повече. Преди броени часове новия началник на Metro-Goldwyn-Mayer Гари Барбър оповести по време на разговор с инвеститори, че все още неозаглавения “Бонд 24” ще тръгне по кината след около три години.
Барбър: “Много е вълнуващо да се работи по тази поредица и се надяваме, че в най-скоро време ще можем да оповестим името на режисьора на новия филм. В момента разработваме сценария и работим в близко сътрудничество с нашите партньори. Надяваме се, че филма ще бъде готов за разпространение до три години.”
Барбър потвърди, че Даниел Крейг е подписал договор за участие в още два филма от поредицата и допълни, че не се бърза с разработването на “Бонд 24” тъй като “целта е да се направи възможно най-добрия филм”.
Идеята за сюжета на предстоящата лента е на вече оттеглилия се Сам Мендес и сценариста Джон Логан, а очакванията са, че към вече потвърдения Даниел Крейг ще се присъединят отново Бен Уишоу, Ралф Файнс и Наоми Харис.
В най-добрия случай след избора на нов режисьор ще стане ясно и кога точно ще се състои световната премиера на “Бонд 24”.
След като стана най-касовата премиера от поредицата за Бонд у нас, "007 Координати: Скайфол" повтори същия успех и в световен мащаб.
За по-малко от месец на българските кино екрани, филмът спечели 962 884 лв. и е видян от 124 184 зрители.
С тези резултати "007 Координати: Скайфол", освен, че е най-касовият от поредицата в България, вече надмина общите приходи на предишните два филма за британския агент.
У нас, новият филм за Джеймс Бонд надмина по общи приходи предишната лента "Спектър на утехата".
От както е на екран "007 Координати: Скайфол" генерира приходи от 618 162 лв., докато "Спектър на утехата" е донесъл 559 344 лв. за целия период, в които е показван на голям екран.
От премиерната си дата 26 октомври, "007 Координати: Скайфол" чупи рекорди и в родината на агент 007 Великобритания. Там, със спечелени $59, 86 милиона, той постигна най-високи приходи от премиерната седмица на филм, за всички времена.
До сега от всички страни, в които е излязал на екран, "007 Координати: Скайфол" е донесъл на създателите си $287 милиона.
Предстои премиерата му в САЩ, където се завърта в IMAX на 8 ноември и във всички кина, на 9 ноември.
Със среднощна прожекция в 00:07 ч. на 26 октомври, „007 Координати: Скайфол” е пърият филм от поредицата, който излезе на IMAX екран у нас. Впечатляващото съотношение между височина и ширина на екрана, което предоставя IMAX технологията, позволява картината да бъде показана в размери 1:43: 1 до 1.9: 1, за разлика от стандартния екран, на който изображенията излизат в съотношение 2.4:1. На IMAX екран заснетия материал може да бъде прожектиран, без да бъде „орязан” и да се видят около 26% повече от всеки кадър. Подобаващ брой зрители са заложили на това предимство през премиерния уикенд у нас, тъй като приходите от IMAX са 4 пъти по-високи от колкото средно на стандартен екран.
Американската премиера на филма „007 Координати: Скайфол” е едва след две седмици, но освен в България той вече излезе в още 25 страни, от които реализира приходи от 77,7 млн щ.д. В родината на агента, филмът се превърна в най-касовата премиера на не-3D филм на всички времена и постави още един, абсолютен, рекорд - за филм с най-много зрители в премиерната събота.
Продуцентите на поредицата Барбара Броколи и Майкъл Уилсън обявиха, че Даниел Крейг ще участва в още два филма за Джеймс Бонд. Джон Лоугън, съсценарист на „007 Координати: Скайфол”, ще оглави сценарния екип на продукциите. Премиерата на 24-тия Бонд филм се очаква през есента на 2014г.
След четиригодишно отсъствие Джеймс Бонд се завърна на големия екран в приключенския екшън “007 координати: Скайфол”, който в момента се върти по българските киноекрани. Даниел Крейг изпълнява за трети път култовата роля, а за режисьор на лентата с бюджет от над 150 милиона долара беше избран Сам Мендес, за когото това е първи студиен екшън-филм. В световните бокс офис класации “Скайфол” се представя напълно задоволително и продуцентите вече се подготвят за направата на следващия, 24-ти филм за агент 007.
Неофициално, Даниел Крейге потвърдил, че ще се завърне отново в ролята на Джеймс Бонд, а сега вече се знае и кой сценарист ще работи по оформянето на сюжета на бъдещата продукция. Представител на студиото Metro-Goldwyn-Mayer оповести, че трикратно номинирания за “Оскар” Джон Логан (“Гладиатор”) е човека, който ще напише сценария не само на Бонд 24, но е на 25-тия филм от франчайза.
Преди около два месеца продуцентите на поредицата Барбара Броколи и Майкъл Уилсън обявиха, че ще бъдат направени още два филма за Бонд с участието на Даниел Крейг, които ще бъдат обединени от един сюжет. Според последната информация от студиото, Джон Логан вече е започнал да работи по общия сценарий на двете предстоящи ленти.
Любопитно е да се отбележи, че Логан бе нает в последния момент да направи промени в сценария на “007 координати: Скайфол” и именно работата му по тази лента е довела до решението на продуцентите да го привлекат и за следващите две части от поредицата.
За момента не се разкриват по-подробни детайли за статута на бъдещите продукциии, но за сметка на това от Metro-Goldwyn-Mayer вече потвърдиха, че снимките на Бонд 24 ще започнат през следващата година, а световната премиера на филма е насрочена за есента на 2014-та година. Все още не е определена точната премиерна дата, но имайки в предвид историята на франчайза лентата най-вероятно ще тръгне по кината в края на месец октомври.
Според източници близки до продуцентското дуо Барбара Броколи и Майкъл Уилсън, цитирани от сайта Deadline, снимките на следващия филм от франчайза (временно озаглавен “Бонд 24”) ще стартират в края на следващата пролет в английското филмово студио “Пайнууд”. Участието на Даниел Крейг ще бъде потвърдено официално до края на тази година, но това което все още не се знае е кой ще поеме режисурата на филма. Има слухове, че това може да бъде създателя на “007 координати: Скайфол” Сам Мендес, но за момента това са само спекулации и няма потвърждение от Metro-Goldwyn-Mayer.
За разлика от останалите части от поредицата (които разполагаха с минимум двама сценаристи) Джон Логан е единствения сценарист, който работи по сюжета на Бонд 24. Робърт Уейд и Нийл Първис, които заедно с Логан написаха сценария за “007 координати: Скайфол”, със сигурност няма да бъдат част екипа на лентата.
Очакванията са, в началото на 2014-а година да бъде оповестена датата, на която ще се състои световната премиера на "Бонд 24".
СКАЙФОЛ - среща с юбиляра 26.10.2012, 01:20 | синефиш.бг
“...нашият майор напет, стиснал верен пистолет...” Валери Петров Джеймс Бонд, агент 007, навърши 50 години. Е, той не е майор, а флотски командор, но е все тъй напет. Петдесет години е дълъг период. Знаят го четиримата от Ролинг Стоунс, знае го и Джеймс Бонд, неустрашимият служител на Нейно Величество британската кралица. SKYFALL е най-новата му поредица приключения, в която годините натежават, колкото и да им се съпротивлява. Отдавна излязъл извън контрола на своя създател (писателя Йан Флеминг), оперативният работник от MI 6 започва да яде пердах, по-млади и по-напористи противници му създават трудности, стрелбата му с верния Валтер ППК 7, 65 не е толкова прецизна колкото преди, а пък и патроните му често привършват в неподходящ момент. Към тези закономерни промени в ежедневието на британския шпионин се добавя и фактът, че той е прострелян от своята сътрудничка по заповед на началничката си М. Нашият герой има всички основания да не бъде доволен. Командорът е изморен, ядосан и огорчен. До такава степен, че започва да пие бира. (Оставям почитателите да открият за коя марка става дума). Едно нафукано хлапе му се присмива, че по пижама и с компютъра си, за половин ден може да направи повече бели отколкото Бонд за цялата си кариера. Всичко това доближава агент 007 до положението на датския принц Хамлет, който не може да открие отговорите на много въпроси. Излишно е да изненадваме читателя с това, че патриотизмът и лоялността се оказват по-силни от всички деструктивни емоции.
В историите с Джеймс Бонд не по-малко интересен е неговият опонент. И, ако в годините на Студената Война той беше съветски шпионин, по-късно с разведряването на международната обстановка - маниак борещ се за световно господство, а в последно време - медиен магнат или търговец на наркотици, този път Бонд се изправя срещу свой бивш колега, превърнал се в кибер терорист. Раул Силва (великолепен Хавиер Бардем) храни силна омраза и ненавист към бившата си шефка М и към MI 6 по причини, които го сродяват с Бонд. За подсилване на отрицателния му образ са добавени русолява коса, придаваща му вид на проскубана улична котка и хомосексуална ориентация. Бонд и Силва се сблъскват многократно, нанасяйки сериозни материални щети на движима и недвижима собственост за радост на зрителите.
Феновете на британския агент ще открият всички познати елементи, но представени по различен начин. В SKYFALL момичетата с убийствен сексапил са само колкото да се отбележи присъствието им, неизбежна гарнитура от шпионската история и в никакъв случай важен елемент от разказа. Те са по-скоро красив детайл от пейзажа, върху който е приятно да задържиш погледа. Специалните разузнавателни средства (иначе казано “джаджите”) предоставени на командора от един твърде млад Q са сравнително малко и не са вдъхновени от последните постижения на дигиталната революция. По отношение на любимия си коктейл с мартини Бонд е необичайно непретенциозен. Иначе остава верен на любимата си марка часовници и елегантните костюми, а знаменитото лаконично представяне Бонд, Джеймс Бонд не излиза от неговата уста. Режисьорът Сам Мендес очевидно се забавлява с това да размесва кодовете и традициите в кино франчайза за Бонд отправяйки предизвикателство към почитателите на персонажа с известна доза самоирония.
SKYFALL е повратен момент в Бондианата. Той подготвя феновете за известни кадрови промени в офиса на MI 6 за следващите издания. Не бих се изненадал, и ако Даниел Крейг е за последно в ролята на агент 007. Той остава, според мнението ми, най-сполучливото екранно превъплъщение на героя на Флеминг от шестимата актьори осигурили петдесетгодишнината на юбиляра. Същевременно филма е и закачливо намигване към предишните истории на Бонд, което не може да не доведе познавачите до екстаз.
Един от лайт мотивите на SKYFALL, е че старите методи понякога са най-добрите. Филмовото повествование е завръщане към класическия добър стар шпионски трилър, поддържащ равновесие между емоции и екшън. Хладнокръвният убиец Бонд е комплексен персонаж, изтъкан от вътрешни противоречия, носещ с достойнство, подобно на самурай, съдбовната тежест на дълга си, макар и не дотам приятен.
Познавам добре поредицата за Джеймс Бонд и мога да твърдя, че SKYFALL е сред най-добрите истории за легендарния шпионин (за да не я определя като най-добрата). А това не може да бъде единак, нали пет десетилетия безсмъртие са отличен повод за честване след феновете.
Съветът за филмова класификация в Лондон съобщи на сайта си, че лентата е с времетраене 142 минути.
По-продължителен бе единствено „Казино Роял”, който траеше 144 минути.
Британските власти потвърдиха още, че продукцията ще носи сертификата „12А” за „умерено съдържание на насилие и употреба на вулгарен език”, отбелязва БГНЕС.
Междувременно първият филм за Бонд, режисиран от Сам Мендес, бе обсипан с похвали и суперлативи от критиците. В ролята на Бонд отново е Даниел Крейг, а в образа на злодея е Хавиер Бардем. ... още »