Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Недобре скритите реклами в киното

Недобре скритите реклами в киното
Недобре скритите реклами в киното
Cinefish.bg

Теми
Недобре скритите реклами в киното

02.05.2017, 10:02  |   Видяна: 2633  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
По много причини продуктовото позициониране е необходимо зло. Често пъти филмовите продукции трябва да правят сделки с рекламодателите, за да си набавят допълнителни средства за бюджета, затова пробутват договорените марки тук-там в някоя сцена, уж инцидентно. Понякога обаче това пласиране на реклама стига твърде далече и е очеизвадно, и публиката остава с усещането, че гледа рекламите преди филма…

Аз, роботът – Converse



В бъдещето роботите ще са така напреднали, че вероятно ще имат собствено съзнание и чувство за отмъщение. Но този филм пък също така потвърждава, че хората няма особено да се променят – ще карат Ауди, ще слушат музика на плейъри и ще носят кецове Converse. Героят на Уил Смит си ги купува в началото на филма и не ги сваля до самия му финал.

Корабокрушенецът - FedEx

Корабокрушенецът - FedEx
 

Героят на Том Хенкс работи в компанията за доставки FedEx. Но фирменият самолет, който той управлява се разбива в океана и оцелелият Чък Нолан се добира до самотен остров, на който е принуден да оцелява няколко години с разпръснатите навсякъде кутии за доставка. В една от тях е и най-добрият му приятел – топката Уилсън. От фирмата не са платили за тази реклама и споделят: „Това не е продуктово позициониране. Ние сме персонаж от филма.“ Така или иначе, целият сюжет не е най-добрата реклама на фирмата.

007 Координати: Скайфол - Heineken

007 Координати: Скайфол - Heineken
 
Продуктовото позициониране не е самоцелна работа във филмите от поредицата за Бонд. Часовници, дизайнерски марки и всякакъв вид лайфстайл брандове са налице. В този конкретно филм имаме преобръщане на статуквото. Питието на известния харизматичен агент винаги е било водка с мартини. Не и този път. Когато разпуска на плажа, а и не само, Бонд съвсем непоколебимо си пийва Хайникен, и то от бутилката. Направо можем да му сменим името вече на Джеймс Бира.

Железният човек 3 -  Burger King
 
Железният човек 3 -  Burger King

Този супергерой и суперплейбой, който спасява света от всякакви заплахи, обича бързите коли, бързите жени и „бързите“ храни. След като се връща от превратното му приключение с терористи в Афганистан, първото нещо, което поисква е да направи пресконференция и да си поръча американски чийзбургер. Съвсем навреме, няколко момента след заявката му, в ръцете си той държи пакет с надпис Burger King. За да сме честни, след екшън събитията в Отмъстителите той пък поисква дюнер, което впрочем пак си форма на фаст фууд.

Светът на Уейн  - Pizza Hut, Reebok, Pepsi Present



Не е отнело много време на продуцентите, за да разберат, че реклама може да пласира не само в големите блокбасъри, но в малките, общо взето безсмислени, но от друга страна свръх популярни комедии, каквато е тази. Героят на Майк Майерс сякаш излиза от образ и заявява в гротескова реч, че той не би си „подвил опашката“ пред никой спонсор, докато всъщност той и приятелят му през цялото време открито пласират всевъзможни продукти на Pizza Hut, Reebok, Pepsi. Дали това е забавно – публиката преценява.

Стажанти – Google



Ако в „Корабокрушенецът“ рекламираният бранд е превърнат във филмов герой, то в този филм пробутваната марка е буквално хем място на действието, хем сюжетът на филма. Героите на Уилсън и Вон са добри търговци, но дигиталната им грамотност е нулева. Но Гугъл е място, където се ценят идеите, а не компетенциите. Присъствието на компанията е навсякъде по екрана и критиците освен, че разпарчетосват филма, го обявяват за голяма двучасова реклама на Гугъл. И никой не може да оспори това. Ако не вярвате, вижте трейлъра, може да го потърсите в търсачката на Гугъл…

WHITE HOUSE DOWN - Nike



След като Уил Смит е в най-добрата си форма, когато е обут в Converse в „Аз, роботът“, тогава и президентът на Щатите, изигран от Джейми Фокс в този филм, може да се изфука със своите маратонки Nike, по-конкретно модела кръстен на Майкъл Джордан. И ако някой се чуди колко ценни за филмовото повествование са те, нека да не забравяме как в една цена самият президент наритва наглия терорист, докато крещи:“Махни си ръцете от джорданките ми!“


ДАС




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg