Париж в началото на 60-те години. Студената война може и да е в разгара си, но съветските власти са решили да изпратят най-добрата си балетна трупа в Града на светлината, за да демонстрират културната си изтънченост отвъд Желязната завеса. Всички са сигурни, че балетът „Киров” ще възхити публиката, но един от артистите предизвиква сензация, която резонира далеч отвъд сцената: наелектризиращия млад танцьор Рудолф Нуреев.
Неустоимо красив и изгладнял за култура, Нуреев (зашеметяващ филмов дебют на украинския танцьор Олег Ивенко) моментално се влюбва в Париж. За раздразнение на копоите от КГБ той прави ежедневни поклоннически посещения в Лувъра и става редовен клиент на парижките джаз клубове заедно с чилийската наследница Клара, което води до тоталното му пробуждане. Докато сценарият на реномирания драматург Дейвид Хеър (Часовете, Четецът) лъкатуши из времето, откриваме корените на Нуреев: раждането му в транссибирския експрес, детството му и началните години в училище, където нравът и безкомпромисното му мнение го белязват като проблемно дете, както и началното разбъркване на неговата сексуалност.
Завладяващ портрет на един брилянтен, енигматичен артист, чиито талант и темперамент го правят призван да разтърси не само света на балета, но и този на международните отношения. Олег Ивенко деликатно пресъздава не само пансексуалната наситеност на танцовия стил на Нуреев, но и непредсказуемото му съчетание на крехкост, щедрост и импозантност.