В малката патриархална общност на скалистото атлантическо крайбрежие на Шотландия смятат Бес за добро, но простовато момиче, което не бива да се омъжва за чуждестранния си приятел Жан, механик на петрoлна сонда. Когато Жан остава инвалид след катастрофа, тя се подчинява на желанието му да поддържа сексуална връзка с него чрез заместници. Бес се подлага на физическо насилие, но въпреки това някакси успява да съхрани своята невинност и близостта с Бога. Финалът на историята, разбира се, е изненадващ.
Оставайки очаровани от творчеството му, което печели награди навсякъде, критиците понякога отбелязват липсата на чувствителност във филмите на Триер. Порейки вълните, противно на това мнение, не се срамува да бъде романтична мелодрама, любовна история за едно младо момиче и нейния парализиран съпруг. Фон Триер отново работи по собствен сценарий с помощта на международен актьорски състав и дръзки снимачни техники.
Датски филмов институт
Награди и номинации Оскар’97 – Номинация за най-добра актриса (Емили Уотсън) Златни глобуси’97 – Най-добър филм – драма и най-добра актриса (Емили Уотсън) БАФТА’97 – Номинация за най-добра актриса (Емили Уотсън) Награди Аманда, Норвегия’96 – Най-добър скандинавски филм Кан’96 – Голямата награда на журито и номинация за „Златна палма” Чешки лъв’98 – Най-добър чуждоезичен филм Сезар’97 – Най-добър чуждестранен филм Европейски филмови награди’96 – Най-добър филм, актриса (Емили Уотсън) и ФИПРЕССИ Британски награди на Evening Standard’97 – Най-обещаващ нов талант (Емили Уотсън) Независим дух’97 – Номинация за най-добър чуждестранен филм Национално общество на филмовите критици, САЩ’97 – Най-добър филм, режисьор, актриса (Емили Уотсън) и оператор Сателит’97 – Най-добър чуждоезичен филм и номинация за най-добра актриса (Емили Уотсън), режисьор и оператор Стокхолм’96 – Наградата на ФИПРЕССИ МФФ Ванкувър’96 – Най-популярен филм