Преди технологията Си Джи Ай да бъде центъра на всички модерни визуални ефекти в съвременното кинопроизводство, в миналото техническите средства за заснемане на сложни сцени са били далеч по-конвенционални и аналогови. Дизайнерите на продукциите са работили с екипи от професионални миниатюристи, които успешно можели да създават невероятно подробни хиперреалистични мини декори. Дори и днес, в ерата на модерната цифрова технология, някои режисьори все още предпочитат да работят по този начин. Въпреки че това често може да се окаже по-скъпо решение, често изглежда, че резултатът е по-реалистичен на големия екран.
Междузвездни войни: Епизод V - Империята отвръща на удара Година: 1980 Бюджет: $18,000,000
Една от причините, поради които оригиналната трилогия "Междузвездни войни" все още се смята за един най-добрите и популярни филмови франчайзи от мнозинството фенове е, че филмите са заснети в реални, помпозно построени декори, а не посредством типичния напоследък зелен или син екран. Филмопроизводството е станало е в Elstree Studios, Лондон, където са били построени над 60 мини декора.
Титаник Година: 1997 Бюджет: $200,000,000
Легендарният филм „Титаник“ е известен като един от най-скъпите филми, правен някога. По-голямата част от неговия бюджет е изразходвана за производствен дизайн - например известният кораб е бил възстановен в почти същата големина като оригинала.
Спомняте ли си сцената на преследване във втория филм на Матрицата? Това е може би една от най-пищните сцени в историята на кинематографията. За да се заснеме тя, студиото построило цяла фалшива магистрала в Аламеда, Калифорния, дълга миля и половина. Веднага след снимките магистралата била разрушена.
Властелинът на пръстените: Двете кули Година: 2002 Бюджет: $94,000,000
Трилогията "Властелинът на пръстените" се смята за един от най-добрите филми/защото това реално е един дълъг филм/ в своя жанр. Необходими били повече от 1000 дни на екипа, който работил по мини декорите, за да изгради всички всевъзможни дизайни. Като цяло компанията Weta Workshop, която отговаря за продукцията на трилогията, построила 72 големи и малки миниатюри, включително 1: 4 мащаб на известната от книгата долина Шлемово усое.
За предисторията на "Властелинът на пръстените", "Хобит", било построено производствено съоръжение от 8 декара с повече от 100 комплекта декори за различните сцени, заснети в Нова Зеландия.
Шедьовърът на Стенли Кубрик излиза по екраните през 1968 г., много преди ерата на цифровите ефекти. Това е трудно да се повярва, когато гледате филма - визуалните постижения на космическата одисея все още са много впечатляващи. За да направи това възможно, Кубрик и неговият екип разработили специални техники за заснемане, като например slit-scan кадри. За известните сцени с центрофуги, те създали масивно въртящо се съоръжение и използвали въртящи се камери, за да създадат илюзията за нулева гравитация. Резултатът е наистина невероятен!
Ловци на духове Година: 1984 Бюджет: $30,000,000
Оригиналната версия на "Ловци на духове" е една от първите комедии, в която се използват визуални ефекти. Джон Де Кюр, който отговаря за дизайна на продукцията на целия филм, е бил номиниран за Оскар 11 пъти. Той проектирал моделите на няколко сгради в Ню Йорк, както и живия огромен Marshmallow Man.
Денят на независимостта Година: 1996 Бюджет: $75,000,000
Филмът „Денят на независимостта“ е заснет в началото на дигиталната революция. 95% от него са снимани с помощта на камери за контрол на движението и специално изградени мини декори. За сцената, в която е разрушен Белия дом, била построена негова малка версия с височина от метър и половина.