Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Дракула: Неразказан” зае първата позиция в българската бокс офис класация

“Дракула: Неразказан” зае първата позиция в българската бокс офис класация
“Дракула: Неразказан” зае първата позиция в българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
“Дракула: Неразказан” зае първата позиция в българската бокс офис класация

15.10.2014, 12:02  |   Видяна: 1731  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Напълно очаквано приключенското фентъзи “Дракула: Неразказан” остави далеч зад себе си останалите премиерни заглавия и стартира българския си кинопоход от лидерската позиция в родната бокс офис класация. За първия си уикенд (10-12 октомври) филма на дебютанта Гари Шор е натрупал общо 334 625 лева – сума, която нарежда 70-милионната IMAX продукция на второ място в класацията за най-успешните дебютни уикенди на 2014-та година.

Дракула: Неразказан (2014)По отношение на зрителската посещаемост “Дракула: Неразказан” е привлякъл близо 41 хиляди души в киносалоните и с това той се превърна в най-гледаната премиерна лента на годината (оставяйки зад себе си “Ной” и “Луси”). Важно е да се отбележи, че филма с Люк Евънс не може да разчита на по-скъпите триизмерни прожекции и това прави досегашното му представяне още по-впечатляващо.

Границата от половин милион лева ще бъде достигната още тази седмица и “Дракула: Неразказан” със сигурност ще се нареди сред най-големите хитове на календарната 2014-та година. Като основни фактори за постигнатия успех могат да бъдат изтъкнати добрата предварителна реклама и традиционно силния интерес на масовата българска публика към високобюджетни заглавия от приключенско-фантастичния жанр. Преди да бъде свален от екраните “Дракула: Неразказан” ще успее да натрупа приходи от над един милион лева. За първия си уикенд в световен мащаб филма вече е спечелил близо 90 милиона долара.

Лабиринтът: Невъзможно бягство (2014)Втората позиция в класацията е заета от “Лабиринтът: Невъзможно бягство”. За един месец по българските киноекрани филма с Уил Полтър е натрупал 507 837 лева, което автоматично го нарежда сред най-добре представящите се заглавия базирани на популярни младежки романи. “Невъзможно бягство” надмина предварителните очаквания и дори остави зад себе си скорошния “Дивергенти” (общи приходи от близо 260 хиляди лева). По всичко изглежда, че младежката фантастика ще приключи българския си кинопоход с приходи от около 600 хиляди лева.

Пчеличката Мая: Филмът (2014)Анимацията “Пчеличката Мая: Филмът” е на трето място, със спечелени за три седмици 179 219 лева – сравнително приличен резултат за непретенциозна триизмерна анимация, която по отношение на маркетинга отстъпва значително на продукциите на Дисни и Пиксар.

Пчеличката Мая” едва ли ще подобри постижението на скорошния “Самолети: Спасителен отряд” (общи приходи от 360 хиляди лева), но все пак ще успее до броени дни да надмине границата от 200 хиляди лева.

Закрилникът (2014)Лидерът от изминалите две седмици “Закрилникът” сега заема четвърта позиция. За близо три седмици в България филма на Антоан Фукуа е натрупал общо 307 982 лева и има реалния шанс да достигне границата от половин милион лева.

"
Закрилникът" се представя по-добре от предишните три екшън-заглавия на Дензъл Уошингтън и въпреки изгубените позиции през изминалата седмица филма може да бъде сметнат за напълно задоволителен успех (особено като се има предвид, че става дума за оригинална продукция, която се прожектира единствено в традиционния двуизмерен формат). До момента по света екшън-трилъра е натрупал 140 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.

Мисия: Ноември (2014)Премиерният “Мисия: Ноември” застава на пето място в класацията. За първия си уикенд в България филма на Роджър Доналдсън е натрупал 21 969 лева, а като се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 46 036 лева. “Мисия: Ноември” (отбелязващ завръщането на Пиърс Броснан към екшън-жанра) няма да повтори успехите на “Не умирай днес” и “Само един свят не стига”, което разбира се не е толкова изненадващо.

Лентата на Роджър Доналдсън не е част от вече изградена поредица и не бе подкрепена от агресивна международна реклама. За разлика от повечето съвременни екшъни “Мисия: Ноември” не е насочен главно към младежката публика и това без съмнение е оказало влияние на стартовите му приходи. Все пак е похвално, че въпреки конкуренцията филма успя да привлече през уикенда близо 3000 хиляди души. Преди да бъде свален от екраните “Мисия: Ноември” ще достигне границата от 200 хиляди лева.

Не казвай сбогом (2014)Криминалната драма “Не казвай сбогом” е на шеста позиция, като за десет дни по кината е натрупала 78 216 лева. Силно дискутираният филм на Дейвид Финчър продължава да изненадва с доброто си представяне в северноамериканския бокс офис, но ситуацията в България е съвсем различна. Въпреки приличната реклама и популярността на едноименния роман-първоизточник “Не казвай сбогом” не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители и досегашното му българско представяне е определено разочароващо.

Разбира се, това не е толкова изненадващо, тъй като лентата е насочена основно към по-възрастната публика и поне що се отнася до България масовата аудитория много рядко превръща подобни заглавния в истински хитове (подобно бе и съдбата на предишния филм на Финчър “Мъжете, които мразеха жените”). До момента по света “Не казвай сбогом” е натрупал 144 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 80 милиона.

Преди да заспя (2014)С
едмото място е заето от трилъра “Преди да заспя”, който се върти по кината от десет дни насам. За този период от време филма с Никол Кидман е натрупал 60 260 лева, което също както при “Не казвай сбогом” е очаквано скромен резултат за оригинално, нетриизмерно заглавие от трилър-жанра. В момента вниманието на родната публика е насочено главно към “Дракула: Неразказан” и “Преди да заспя” едва ли ще набере повече скорост през следващата една седмица. Похвално е, че лентата намери място в топ 10, но като цяло представянето й няма да бъде запомнено с нещо отличително.

Легендата за Оз: Завръщането на Дороти (2013)Анимационният “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” е на осма позиция, със спечелени за пет седмици 189 484 лева. Триизмерната лента се представя по-слабо от конкурентния “Пчеличката Мая: Филмът” и изглежда ще бъде свалена от екраните с приходи от около 250 хиляди лева.

Тукашните приходи на “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” не се особено впечатляващи, но все пак лентата бе по-добре приета в България отколкото в САЩ (където тя се нареди сред най-големите бокс офис провали на 2014-та година).

Анабел (2014)"
Анабел" застава на девето място в класацията. За десет дни по кината хорър-трилъра на Джон Леонети е спечелил 44 513 лева, което е в рамките на очакваното за представител на хорър-жанра. Подобно на “Коварен капан 2” и “Чистката: Анархия” филма с Алфре Уудард няма да изпъкне на общия фон и ще бъде свален от екраните с приходи от малко над 100 хиляди лева. Хорър-заглавията почти никога не трупат големи приходи в България и “Анабел” е поредното доказателство за това. Общо по света лентата е спечелила 124 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от едва 15 милиона.

Е
кшънът “Костенурките нинджа” е на десета позиция, със спечелени за осем седмици 993 744 лева.

100-милионната 3D продукция с Мегън Фокс се представи напълно задоволително в родния бокс офис и до края на тази седмица ще надмине границата от един милион лева. В световен мащаб “Костенурките нинджа” е спечелил близо 400 милиона долара.








Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg