Това безспорно е една от емблематичните комедии на 90-те, затвърдила славата на Алисия Силвърстоун. Навършиха се 25 години от премиерата на „Баровки“, който си остава част от поп културата и популярността му не намалява до днес. Заслугата за това е на Ейми Хекърлинг, която е сценарист и режисьор на филма.
Идеята на Хекърлинг да екранизира класиката на Джейн Остин „Ема“, пречупвайки я през погледа на тийнейджърите от 90-те, е доста смела за онези години. Но пък предизвиква нова мания в Холивуд, като успеха на „Баровки“ е последван от осъвременени версии на „Укротяване на опърничавата“ („10 неща, които мразя у теб“), „Отело“ („О като Отело“) и „Ромео и Жулиета“ („Ромео + Жулиета“).
Силвърстоун прави една от най-добрите си роли като самоуверената Шер, която е посветена да намери идеалната половинка за всеки. Така обаче пренебрегва чувствата на единствения човек, който не е безразличен към нея – нейния „бивш доведен брат“ (Пол Ръд). В актьорския състав са още бъдещи звезди като Джейсън Флеминг, Стейси Даш, Брекин Мейър и напусналата ни прекалено рано Британи Мърфи.
Хекърлинг признава, че черпи вдъхновение от „Ема“, но също и от „Джентълмените предпочитат блондинките“ – един от най-големите хитове в кариерата на Мерилин Монро. Тя предлага сценария първо на „Дисни“, но те отказват, защото го намират за „прекалено интелигентен“. Режисьорката ядосано им заявява: „И какво, искате да е прекалено тъп?“ Все пак Paramount много го харесват и й оказват пълна подкрепа.
Освен че прокарва нова мода в Холивуд, „Баровки“ променя в много отношения и други сфери. Някои реплики си остават култови и до днес, а филмът има принос за формирането на модните и музикалните вкусове на американските тийнейджъри.