🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
В края на 2010-та година стана ясно, че номинирания за “Оскар” Гари Рос ще седне на режисьорския стол на научнофантастичната продукция “The Hunger Games”. Сценарият на лентата, с бюджет от над 60 милиона долара, е базиран на публикуваната през 2008 година едноименна новела на писателката Сюзън Колинс.“The Hunger Games” е само първата част от трилогията научнофантастични новели на авторката, които се радват на успехи както в САЩ, така и в останалата част от света.Въпреки, че снимките на мащабния филм все още на са започнали, от Lions Gate Entertainment потвърдиха официалната премиерна дата – 23 март, 2012 година. Това означава, че “The Hunger Games” ще тръгне по кината една седмица след екшън-комедията с Чанинг Тейтъм и Джона Хил, “21 Jump Street”, и една седмица преди премиерата на дългоочакваното продължение на “Сблъсъкът на титаните”, “Wrath of the Titans”.Но изглежда че тази конкуренция не притеснява студиото зад “The Hunger Games”, чиито представител заяви, че новелата има огромен брой почитатели в целия свят и всички от екипа на филма са убедени в качествата на сценария.Действието на филмовата адаптация ще се развива в постапокалиптичното бъдеще, а сюжетът ще разказва за 16-годишната Катнис Евърдийн, която заедно с майка си и по-малката си сестра, живее в най-бедния от дванадесетте района на Панем – малка държава, образувана от неунищожените градове на вече бившите Съединени Американски Щати.Всяка година чрез лотария, която се провежда във всеки един от районите, жадните за зрелище ръководители на Панем избират по едно момче и по едно момиче, които трябва да участват в безмилостното телевизионно предаване “The Hunger Games”. Правилата на тази игра, местоположението й и нейната публика се сменят постоянно, но едно нещо е винаги сигурно – всеки един от участниците е обречен на сигурна смърт.Когато сестрата на Катнис е избрана за участие, младото момиче решава да заеме мястото й. Разчитаща единствено на себе си, Катнис попада в жесток свят в който човешкия живот не значи нищо.Все още не са избрани актьори за главните роли, но според MTV, режисьора Гари Рос вече е провел разговори с младите актриси Малес Джоу (“Социалната мрежа”), Джодел Фърланд (“Сайлънт Хил”) и Тройън Белисарио (“Последни права”).Адаптираният сценарий на “The Hunger Games” е дело на Били Рей (“Летателен план”) и писателката Сюзън Колинс. Компаниите Lions Gate Entertainment и Color Force ще поемат световното разпространение, а Нина Джейкъбсън (“Игра по план”) ще продуцира заедно с режисьора Гари Рос, Али Шиърмур (“Невъзможно завръщане”) и Джим Милър (“Не може да бъде!”).Снимките на дългоочакваната продукция започват в началото на лятото. ... още »
Създателят на хитовете “Белязаният” и “Невъзможна мисия”, Брайън де Палма, се завръща към режисурата след близо четиригодишно отсъствие. След премиерата на последния му засега филм, “Redacted”, се появиха слухове според които Де Палма планира да се оттегли от режисурата на игрални филми.Но за радост на почитателите му, режисьора обори слуховете и потвърди пред variety.com, че заглавието на следващия му филм ще бъде “Passion”.Лентата, планирана като копродукция между Франция, Германия, Англия и Испания, ще бъде англоезичен римейк на френския филм от 2010 година, “Crime d'amour”, дело на вече покойния режисьор Ален Корно. Сюжетът на оригинала, в който главните роли бяха изиграни от Кристин Скот Томас и Людивин Сение, разказва за две враждуващи корпоративни мениджърки, които стигат до крайности в преследване на целите си.Брайън де Палма заяви, че действието на римейка ще бъде пренесено в Англия, но не разкри дали вече е избрал актриси за двете главни роли.Де Палма: “За първи път откакто заснех “Готов да убива”, получавам възможността отново да комбинирам еротизъм, съспенс и мистерия в един филм. Доволен съм от всичко което съм режисирал до момента, но като че ли вътрешно винаги съм очаквал възможността да направя филм като “Passion”. Историята и героите ме грабнаха и си казах, че ще направя този филм на всяка цена. В момента правим някои малки промени в сценария, което е нормално, и се надяваме че ще започнем да снимаме в края на лятото.”Продуцентът на “Passion” Саид Бен Саид (“Руби и Куентин”) разкри, че бюджета на филма ще бъде 30 милиона долара, а през месец май, по време на фестивала в Кан, ще бъде оповестено и кои актьори ще участват.Снимките на римейка ще стартират в края на месец август в Берлин, а след това екипът ще се премести в Лондон.Премиерата на “Passion” е насрочена за средата на следващата година. ... още »
Какво предизвика първоначалният ти интерес към участието в съвременната екранизация на "Хавай 5-0"?Алекс О'Лафлин: Сценарият. Прочетох пилотния сценарий, написан от Питър Ленков и той беше отличен. Беше един от или може би най-добрият пилотен сценарий, който съм чел, и не знам, просто... Когато прочетеш даден сценарий, или знаеш какво да правиш с героя моментално, или не. А аз просто знаех какво ще правя с Макгарет.Гледал ли си оригинала, така че да се почувстваш свързан с него?Алекс О'Лафлин: Не. Знаех за какво става въпрос, като всички останали, и имах някакви смътни спомени от времето, когато бях - защото бях много малък. Мисля, че съм бил на около четири годинки, когато го свалиха от екран. Доста време е минало оттогава. Разбира се, повтаряли са го през годините, но това е стара телевизия - шоуто е един страхотен стар сериал, но това е стара телевизия. Не е за моето поколение. Не само самият сериал, но и телевизията по онова време - била е доста различна. Нещата са били някак стилизирани и преувеличени. Актьорското изкуство е било различно, разбирате ли? Така че сега не само стилът на игра е много различен, но имаме и технология, която ни позволява да правим много повече и да показваме много повече на екрана.Какво различава "Хавай 5-0" от останалите теливизионни сериали, в които си играл?АО: Играл съм в "Щитът", но той вървеше по кабелните, а кабелната телевизия и мрежата са много различни. Играл съм вампир, кардиохирург, а сега играя офицер от флота, така че ролите са доста различни. Самото шоу обаче е, не знам... Не мисля, че някога преди съм попадал в толкова добре балансиран сериал. Имам усещането, че по отношение на героите, криминалните елементи, комедията, екшъна, не само че "Хавай 5-0" се отличава от останалите сериали, в които съм играл, но се отличава и от всичко останало, което върви по телевизията; в смисъл, че той е наистина добре балансиран, много е вълнуващ, в него има по нещо за всекиго.Можеш ли да ни разкажеш повече за динамичните, но и напрегнати отношения между Стив Макгарет и Дано Уилямс?АО: Да, това са двама мъже, които са нещо като странна двойка, но в същото време във връзката им има нещо много близко. Те са почти като братя. Срещат се, почти веднага се сбиват, но освен това между тях има и взаимно уважение, което се проявява много бързо, защото и двамата разбират, че другият може да държи на своето. И двамата разбират, че другият има много ясно изразена индивидуалност и е много фокусиран и естествен. Тези двамата постоянно се дразнят, между тях има нещо като братска игра, това го видях написано в едно интервю и много точно описва отношенията между тях. Между тях наистина има силна връзка, която ту се появява, ту изчезва, но освен това те се допълват идеално в смисъл, че могат да довършват изреченията си, което означава, че чувстват взаимно мислите си. Това е много важно за полицейската работа. Те си пазят гърбовете и сега, след дванайсет епизода, започваме да виждаме тази връзка, формираща се между тях.Почувства ли напрежение, когато те поканиха да играеш един емблематичен и толкова обичан герой като Стив?АО: Не, не бих казал. Мисля, че в миналото съм чувствал много по-голямо напрежение, когато съм играл истински герои на хора, които наистина съществуват, разбирате ли? Е, като се замисля, може би усещам малък натиск, особено от поколението на баща ми. Има много фенове; сериалът е бил много успешен, а и Джак Лорд - има паметници на този човек тук на острова. Той е бил боготворен. Но това е нов сериал и аз играя новия Стив Макгарет. Играя го за моето поколение и за поколението на баща ми и работата ми като актьор е да бъда верен на сценария, който ми е даден, затова и именно това правя. Със сигурност не съм правил препратки - нито един от източниците не е работа на Джак Лорд. Онова, което е важно за мен, независимо какво правя, онова, което е важно за мен в случая - защото сериалът е бил толкова популярен и се е задържал толкова дълго време и толкова много хора са го гледали - та за мен е важно да не се връщам назад и да не гледам старите неща, защото не искам нищо от онова, което правя в момента да бъде повлияно от работата на друг артист. Участвал си както в телевизионни, така и в кино продукции. Каква е разликата между двата вида медии и имаш ли предпочитания?АО: Предпочитам филмите. Много повече ми харесва да работя във филми. Много съм щастлив, че изобщо работя, но телевизията е - не знам. Много хора работят в телевизията, но моят опит в телевизията с цялото това натоварване - всичко се случва толкова бързо и трябва да имаш определени умения, за да се справиш и да запазиш баланса и и истината в историята до края. Освен това, аз не съм от типа актьори, които могат просто да прегледат сценария по диагонал, така че ми отнема още повече работа да достигна до истината всеки ден при бързите темпове на телевизията. При филмите, на ден се минават по две или три страници. В телевизията броят им може да достигне 10 или дори 12. Самият обем на работа може да е ужасно голям. Мисля, че основното нещо е времето. Ако има проблем със сценария или на снимачната площадка, дори и нещата да изглеждат добре на хартия, ти си там и камерите работят и си казвате: "Боже, има проблем в сцената, трябва да го решим." Нямаш лукса да разполагаш с време, докато когато снимаш филм можеш да отделиш цял един ден за тази сцена - да я правиш отзад напред, да я превърташ напред, да я променяш - в телевизията за това имаш 20 минути. Така че, да, мисля, че най-трудното нещо в телевизията е да запазиш истината, целостта на работата и целостта на героите, а най-лесното нещо е да прибегнеш към класическия подход, който е лесен, но и нечестен, но аз просто не мога да го приема. Не искам. Ако трябва да го правя, по-скоро бих се хванал с друга работа.Кои са предизвикателствата да снимаш сериал на Хавай, който според някои хора е отдалечен остров?АО: Ами, на първо място си далеч от дома, където и да е той, защото си насред океана. От шест години живея в Лос Анджелис, така че за мен моят дом е там. Това е домът ми от шест години, а сърцето ми е в Австралия. Сега съм по средата между двете, така че основното предизвикателство беше да се аклиматизирам тук и просто да се опитам да се срещам с хора и да се установя тук. Логистично обаче, за този среиал, "Хавай 5-0", понеже снимаме на Хаваите, предизвикателствата не са толкова големи. Страхотно е, защото островът играе ролята на петия герой в сериала и той е тук; той е малък остров и можем да снимаме колкото си поискаме от него. Лесно е да се придвижваш. Има някои трудности, като например, че ограничението за скоростта е 25. Нужна е една минута, за да се премести цяла компания, завалява внезапно и човек трябва да е подготвен за това. Аз лично работя с военни ботуши и панталони през цялото време и изпълнявам много каскадьорски номера. Много от работата ми е на плажа, на мекия пясък под горещото слънце. Има много физически предизвикателства, работата е много изтощителна физически. Единственото друго нещо, за което се сещам на прима виста е, че сме толкова далеч от континенталната част, от студиата, от продуцентите. Всички са много далеч.Каква беше реакцията ти, когато разбра, че са избрали "Хавай 5-0" за пълен сезон?АО: Не бях изненадан, защото мисля, че той е наистина качествена телевизионна продукция. Мисля, че сериалът е наистина добър. Бях щастлив, наистина щастлив. Бях наистина горд със себе си, бях наистина горд с Питър (Ленков), бях наистина горд със Скот (Каан) и Грейс (Парк) и Дан (-иъл Дей Ким) и с всички, които участват, всички сценаристи и всички участници, защото това е една борба. Всеки, който работи в телевизия ще ви каже, че това е доста работа. Просто толкова много работа. Както виждате, нося със себе си следващия сценарий и трябва да го прочета между интервютата, защото нямам време. Днес започнахме в 7 сутринта, ще работим до полунощ и това не е необичайно. Така че една част от мен си казва: "О, господи, трябва да науча 22 такива сценария." Има и една част, която - не че се страхува, а по-скоро изпитва опасение, просто защото работата е толкова физически изтощителна, но човек е млад само веднъж в живота. Тези възможности не се случват постоянно, така че работя здраво. Наистина се вълнувам много - едно от нещата ,за които се притеснявах много, когато седнах с Питър Ленков, Алекс Курцман и Лен Уайзман, които режисираха пилотния епизод и ми предложиха ролята в началото, седнах с тях и им казах: "Вижте, онова, което не искам да правя е нещо обектно-неориентирано, не искам да правя този вид телевизия." Защото сме се наситили на подобен вид телевизия. Не мога да направя нищо различно, което никой преди не е правил, така че те ме увериха, че това няма да се случи. Е, има няколко подобни момента, но в крайна сметка има много сериализирани истории в цялото шоу. Предстои голямо развитие на георите и това ме вълнува, защото аз съм актьор, моята работа е да бъда герой. Защо ти лично мислиш, че сериалът се приема добре от международната аудитория?АО: Мисля, че той е един много добре балансиран сериал. При мен идват момичета, хора, които са женени и хетеросексуални мъже, хора от гей обществото, по-възрастни жени, всякакви хора, които ми казват: "Обожавам сериала". Това е признание за самия сериал и за онова, което правим заедно; за резултатите от работата ни. Това е един добър, балансиран сериал и в него има по нещо за всекиго. Особено за хора, които живеят на по-студени места - сериалът се излъчва по места, където има студени зими, по целия свят. Веднъж седмично, те имат възможност да бъдат в Хавай и да гледат секси хора по бански. Хавай е толкова красиво, специално място и възможността да го посещаваш веднъж седмично е нещо, което се харесва на хората. ... още »
Холивудската звезда Джон Траволта най-вероятно ще изпълни ролята на един от най-известните американски мафиоти, Джон Готи. Актьорът от “Криминале” вече провежда разговори с продуцентите на предстоящата мащабна криминална продукция “Gotti”, чиито снимки се очакват да започнат тази година.Лентата ще разказва както за самия Готи, така и за останалите членове от мафиотската фамилия Гамбино, която през 50-те и 60-те години контролира целия хазартен бизнес от Ню Йорк до Калифорния. Очаква се Ник Касаветес, известен с филмите си “Тетрадката” и “Алфа Дог”, да поеме режисурата на “Gotti”, а според продуцента Марк Фиори, сюжетната структура на филма ще наподобява тази на “Кръстникът”:“Това ще бъде новия “Кръстникът”. В основата на филма е историята на баща и син, но разликата е в това, че бащата е не кой да е, а самия Джон Готи.”Въпреки, че Джон Траволта все още не е подписал договор, Фиори не скрива удовлетворението си от потенциалното участие на известния актьор:“С радост ще го приветстваме. Той е невероятен актьор, но и нещо повече, той е икона. А Джон Готи и цялата фамилия вече имат изграден имидж в обществото и хората знаят кои са. Затова за тези роли ни трябват страхотни актьори. Особено за ролята на Готи.”Друг кандидат за една от главните роли в “Gotti” е номинирания за тазгодишните награди “Оскар”, Джеймс Франко (“127 часа”). Марк Фиори заяви, че актьора е получил сценария на филма, но разговорите с него са все още в ранен етап и не е сигурно дали той ще участва. Без да разкрива други имена, Фиори сподели, че Франко е само един от многото актьори, до които са изпратени оферти за участие.Сценарият на филма е на Лео Роси (“Мафиозо”), който от своя страна заяви, че семейството на Джон Готи е участвало активно в описването на героите и ситуациите.Снимките на “Gotti трябва да започнат в края на лятото, а световната премиера е насрочена за 2012 година.insidemovies.ew.com ... още »
Набиращият скорост актьор Майкъл Фасбендер (предстоящия “X-Men: First Class”) ще изпълни една от главните роли във филма на режисьора Ридли Скот, “Prometheus”. Негова партньорка ще бъде шведската актриса Нууми Рапас, а носителките на “Оскар” Анджелина Джоли и Чарлийз Терон са двете основни кандидатки за другата главна женска роля.Детайли относно сюжета на филма не се разкриват, но се знае че името на героинята на Нууми Рапас ще бъде Елизабет Шоу, а Майкъл Фасбендер ще се превъплъти в ролята на андроид.По-рано тази година стана ясно, че “Prometheus” всъщност ще бъде част от популярната поредица “Пришълецът”, но с някои съществени разлики.Ридли Скот: “Пришълецът бе в основата на този проект, но с течение на времето историята еволюира от продължение до съвсем нов проект, с нова митология и цяла вселена от нови герои. Феновете ще разпознаят, така да се каже, ДНК-то на оригиналния “Пришълецът”, но като цяло, идеите в този филм са нови, по-интересни и по-провокативни.”За Скот, продукцията ще отбележи завръщане към научната фантастика - “Блейд Рънър” от 1982 година бе последния негов филм от този жанр.Според Hollywood Reporter, Майкъл Фасбендер е получил предложението за участие още миналата година, но е отказал защото по това време е бил един от основните кандидати за главната роля във високобюджетния “Snow White and the Huntsman”.Но по всичко изглежда, че Ридли Скот е бил твърдо решен да привлече актьора към своя проект и според източници от Twentieth Century Fox, Фасбендер е приел ролята след дълъг разговор с режисьора и след като е видял ранни компютърни анимации на някои от по-мащабните екшън-сцени в “Prometheus”.Сценарият на фантастичната лента е написан от Деймън Линделоф (“Стар Трек”), а Ридли Скот ще продуцира заедно с брат си Тони Скот, чрез общата им компанията Scott Free Productions.Снимките на “Prometheus” започват след малко повече от месец, а от Twentieth Century Fox заявиха, че премиерата на филма ще се състои на 8 юни, 2012-та година.hollywoodreporter.com ... още »
от Весела СофеваБягаш, бягаш, после идва времето, когато просто трябва да спреш.Много от нас са изпадали в ситуацията, в която попада главният герой Слави (Иван Бърнев) в новия български филм "Стъпки в пясъка". Официалната му премиера се състоя вчера в Синема Сити в препълнени зали, като сред гостите беше и посланикът на САЩ у нас Джеймс Уорлик, придружен от певицата Галя.След като свърши филмът продуцентът на лентата Асен Владимиров каза на присъстващите да споделят утре сутринта със своите приятели, че филмът е много добър и да отидат да го гледат. И тъй като вие, нашите читатели, сте и наши приятели, решихме да ви разкажем защо не трябва да го пропускате."Стъпки в пясъка" е много силен и майсторски направен филм, който те кара да се замислиш, да съпреживееш случващото се, защото е толкова близо до теб, защото не само разказва историята на Слави, но и тази на едно цяло поколение.Лентата е по действителен случай, което още повече засилва ефекта от случващото се на екрана. Виждаш българската действителност преди и сега, нещата през които сме минали сълзи, мъка, щастие..., за да станем това, което сме днес. В един момент се смееш, а в другия - плачеш... Филмът проследява ретроспективно перипетиите, през които преминава героят - казармата, преплуването на Дунав до Австрия след екскурзия в Словакия, емигрантския лагер, годините в САЩ, където от клошар "се издига" до собственик на голям камион. Материално задоволен е, но се чувства болезнено самотен и няколко години след падането на Берлинската стена се връща в България - при корените, близките и любимата си Нели (Яна Титова)."Стъпки в пясъка" ни показва за пореден път колко силна може да бъде любовта, как след много години, препятствия... тя оцелява. Истинска и красива, която осмисля живота ти и те кара да се чувстваш щастлив, защото не си сам, защото след много бягане си се върнал при Нея, при жената на твоя живот.Самото заглавие е взето от библейска притча. Докато се разхожда из пустинята, Слави си припомня историята за човек, който попитал Господ защо го е оставял сам в най-трудните му моменти и му посочил самотните си стъпки в пясъка. А Господ отговорил: "Това са моите стъпки. Аз те носех на ръце, когато ти беше най-тежко."Никога не си сам! Както гласи и посланието на филма – Никога не губи надежда.Няма как да не похвалим и блестящата игра на младата актриса Яна Титова, както и на неоспоримо талантливия Иван Бърнев. В лентата може да видите и Васил Михайлов, Велко Кънев, Асен Блатечки, Карла Рахал, Деян Донков и др.И както ни призова Ивайло Христов, режисьорът на "Стъпки в пясъка": "Хора, подайте ръка на българското кино!" Затова отидете и го гледайте, наистина си заслужава.Филмът тръгва по кината от петък, 28 януари. ... още »
Управителят на „Форум Филм” Дона Цветкова прави равносметка на изминалата година и споделя очакванията си за тази.Във финансово отношение кои бяха най-големите ви успехи през изминаващата 2010 г.?Дона Цветкова: Факт е, че 2010 г. имаше много силен репертоар. Като много големи наши успехи отчитаме „Алиса в страната на чудесата”, „Принцът на Персия”, „Шрек 4”, декемврийските премиери като цяло – особено сме доволни от „Рапунцел и разбойникът”, който скоро ще достигне 1 млн. лв. приходи (вече е факт), но също така и от „Трон”, „Запознай се с малките”. От петте филма на 2010 г., които преминаха прага от 1 млн. лв., три са наши - „Алиса в страната на чудесата”, „Принцът на Персия”, „Шрек 4”. С тези филми подобрявахме рекорди и ако не се лъжа с „Алиса” и „Принцът на Персия” последователно подобрявахме рекордите на „Дисни” в България. „Шрек завинаги” пък е най-касовият филм на UIP в България за всички времена.Освен това пазарът е отбелязал ръст от 34% в посещаемостта и 40% в бокс офиса! Това е рекорден ръст, поне от 2006-та година насам, откакто ние следим развитието му. Откриването на 4 мултиплекса през имналата година има принос, но ръст има и в съществуващите кина, така че бъдещето продължава да изглежда оптимистично за киното.Дора Полилеева, Виктория Попова, Спасяна Жезанова, Илинда Евтимова, Дона Цветкова, Пламен ИвановКои са най-големите ви провали през 2010 и на какво ги отдавате?Дона Цветкова: Най-болезнено приехме резултатите на „Играта на играчките 3”. Бяхме заложили високи резултати и очаквания и вложихме много усилия и средства в инициативи и различни кампании. Разбира се, неуспехът е относителен, защото не можем да говорим за провал за филм с над 300 000 лв. приходи, той е с резултати над средните. Обясняваме си резултатите с това, че и първите два филма нямаха много голяма посещаемост – около 10 000 зрители за филм, и не стъпвахме на добра база. Мисля, че и самото заглавие създаде някаква предубеденост, която така и не можа да се преодолее – прие се, че филмът е за най-малките зрители, а това съвсем не е така.По наши наблюдения бокс офис резултатите през септември и октомври отбелязаха сериозен спад. Вие отчитате ли такава тенденция и на какво я отдавате?Дона Цветкова: Това е спад в сравнение с летните месеци, в които хората имат повече време за развлечение, но иначе е в рамките на обичайния цикличен сезонен спад. Иначе погледнато в сравнение с предишната година има ръст, който подчертава общата тенденция, че киното като развлечение е във възход. В България като цяло това се обосновава от все по-широката мрежа от кина и от факта, че кината задоволяват една друга потребност, която нито торент сайтовете, нито домашното кино могат да задоволят, а именно потребността да прекараш време в качествено забавление извън дома. Мрачната прогноза, че киното ще замре в ерата на многото и различни платформи, не е издържана. Хората винаги ще имат нужда от такова развлечение и социализация.Може ли да се каже, че многобройните торент сайтове, особено на територията на България, крадат значителен брой от зрителите на вашите филми? Как им се противопоставяте? Не страдат ли от тях най-вече арт филмите, защото имат по-ограничено разпространение, с по-малко часове на прожекции и места?Дона Цветкова: Според мен страдат най-много филмите с най-голям потенциал. Това са най-вече филмите, които са с предимно младежка аудитория - това са хората, които най-често ползват интернет и свалят филми от торентите. Това е публиката, която е израснала най-вече в такива условия, в които няма традиция или разбиране, че трябва да се уважава труда на създателите на интелектуална собственост. Много голяма част от тези хора са израснали без да ходят на кино, особено в градовете, в които няма киносалони, или са открити наскоро. Така че в крайна сметка от това страда най-много комерсиалното кино.Арт киното наистина се предлага по-ограничено, но неговата аудитория е по-зряла и като възраст и като разбирания на ценители на киноизкуството. Така че, например, хора, които искат да гледат „Писател в сянка”, биха изчакали филмът да се появи на екраните у нас, въпреки че евентуално могат да го намерят и в интернет, защото си дават сметка, че цялостното възприятие в киното е съвсем различно.Това положение засяга всички участници в кинопроизводството и киноразпространението, dvd разпространението и дори телевизионните оператори, които също купуват права за излъчване на филми. Ние работим с основните торент сайтове и им пращаме искания за филмите, които разпространяваме, да бъдат свалени от сайтовете им. Те не винаги реагират удовлетворително за нас, защото понякога минават дни наред преди да реагират. Може би това все пак е глобален проблем, който трябва да намери глобално решение. Доколкото ми е известно в момента законът не позволява кой знае какво да се направи по въпроса и преди да бъдат забранени торент сайтовете трябва да се извърши и сериозна юридическа работа. Смятаме обаче, че фактът, че все повече хора имат възможност да посещават кино на удобно и близо за тях място ще въведе културата и традициите в самите зрители, така че да започнат все повече и повече да предпочитат да преживяват филмите по начина, по който те са били създадени и предназначени за възприемане.Илинда Евтимова, Виктория Попова, Дона Цветкова, Пламен Иванов, Спасяна Жезанова, Дора ПолилееваВ началото на дейността си у нас „Форум Филм” заяви желание да налага не само хитови в комерсиално отношение заглавия, но и независими продукции. Колко независими филми разпространихте тази година и какви са резултатите от тях?Дона Цветкова: Миналата година сме имали 6 независими заглавия, които не са много по-малко в сравнение с първата година, в която стартирахме киноразпространението. Част тях постигнаха резултати, които са добри дори за мейджърски заглавия. „Следващите три дни” и „Алфа и омега” надминаха първоначалните ни планове. „Писател в сянка”, „Мъжете, които се взират в кози” и „Пълно за празно” имат по-скромни приходи, да речем средни и под средните резултати.За нас е важно да предлагаме разнообразие от продукти. Разбира се, ние сме зависими от нашите доставчици, както по отношение на мейджърските заглавия, така и за независимите. Ако в една седмица изкараме повече заглавия, ориентирани към различен кръг от хора, това предполага както общо увеличение на приходите, така и култивиране на навици в различни аудитории. Счита се, че филми като „Писател в сянка” или „Мъжете, които се взират в кози” са предназначени за арт аудитория, но интересното е, че в мултиплексите тази аудитория е много по-многобройна, отколкото в арт кината. Има хора, които са склонни да експериментират или такива, за които рецензиите също са важни при избора им на филм. Защото каквото и да направим като реклама докато филмът излезе на екран – след това той работи сам за себе си.„Форум Филм” е в България от две години насам. Разкажете ни малко повече за пътя, който извървяхте през тях. По какъв начин ви помага фактът, че сте част от международна разпространителска къща? Доколко е ефективно да прилагате опита на своите колеги в Израел, Полша, Румъния и Унгария и правите ли го в нашите условия?Дона Цветкова: Макар да не познавам в дълбочина кой знае колко добре спецификите на публиките в различните страни, съм склонна да вярвам, че зрителите не се различават кой знае колко в Европа. Разбира се, в сравнение със САЩ различията са големи – резултатите го доказват. Структурата ни е подобна на тази в други страни и до момента продължаваме да обменяме опит и да прилагаме добри практики, идеи за конкретни филми, особено за филмите, които разпространяваме и в петте страни – като тези на Дисни, например. Това много ни улеснява в прилагането на общи идеи. Обменът обаче не е еднопосочен – и у нас са се раждали идеи, които са били прилагани на други места. Предимство в нашия регион например е фактът, че когато търсим партньори за промоции, много компании в Румъния и България са под една шапка.Освен това имаме и по-широк поглед върху пазара. Ако филмът вече е бил разпространен в някоя от страните като Унгария, Полша или Румъния, резултатите му дават добра насока какво евентуално би могло да се случи и в България с него.Всеки етап от нашето развитие тук има своите предизвикателства и своята сложност. Ако в първоначалния етап основното предизвикателство пред нас е било да опознаем пазара, да намерим маркетинговите подходи и инструменти, които дават резултат – много пъти сме работили на принципа на опита и грешката, и въпреки че киното е много непредсказуем бизнес, и дори ако подходиш по един и същи начин към филми със сходна аудитория, резултатите могат да бъдат крайно различни, все пак имам известни ориентири. Ние не можем да влияем на продукта, а само на начина, по който той се представя в кината.В края на 2009 г. дойдоха пък предизвикателствата да разпространяваш филми на голямо, мейджърско студио. Те имат своя специфика – правила на работа, по-комплицирано администриране. Всеки ден се учим. Те имат много стройна политика и стратегия за разпространение на филмите – нещо, което липсва при независимото кино. Там пък се изисква в много по-голяма степен креативност, съответно имаш и много по-голяма свобода.Бихте ли разпространявали и български филми? Какви биха били условията да разпространите един филм?Дона Цветкова: Със сигурност имаме интерес и желание да разпространяваме български филми и към тях бихме подходили както подхождаме и към всички други филми, които разпространяваме – да видим продукта, да оценим потенциала му, да дадем препоръки за начина му на разпространение. Имахме разговори миналата година за един български филм, за който продуцентите в крайна сметка решиха да възложат за разпространение на друг, но се надявам, че благодарение на опита, който натрупваме междувременно и на резултатите, видни от бокс офиса, още тази година да получим предложения от създатели на други филми. С удоволствие бихме разгледали всички предложения.Синема Сити Интернешънъл вярва в местния продукт, в зависимост от страната, в която оперира – у нас това са българските филми. Те имат основните източници на потенциал за развитие на пазара, защото създават много по-различен интерес в зрителя и докарват аудитория, която може и никога да не е стъпила в кино дотогава.Може ли да се твърди, че сте облагодетелствани спрямо останалите кино разпространители заради факта, че сте свързани със Синема Сити? Получавали ли сте подобни упреци?Дона Цветкова: „Форум Филм” третира равнопоставено всички кина и по същия начин Синема Сити има еднакво отношение към всички филми. Нас ни интересува да имаме добър брой прожекции във всяко едно кино, за да може филмът да реализира в максимална степен пълния си потенциал. За Синема Сити са от значение също приходите на филма, както и работата на разпространителската компания – дали си рекламира филма, дали изработва материалите за него навреме, така че да се увеличат приходите. В нашия взаимно обвързан бизнес всяка страна си има своите задължения и целта е обща – максимален брой зрители и приходи. И всеки трябва да си свърши своята част от работата. А ние от „Форум Филм” сме много активни и целенасочени в маркетинга на филмите си и затова получавам условията, които ни се дават от Синема Сити.Кои са очакваните от вас хитови заглавия за 2011 г.?Дона Цветкова: 2011 също се очертава силна година и година на продълженията. „Карибски пирати 4” и „Трансформърс 3”, „Колите 2”, „Кунг-фу панда 2” „Джони Инглиш се завръща” – при вас за първи път обявяваме българското заглавие на филма. Те обаче се стъпили на много солидна основа и фенска база. Извън тях – „Каубои и извънземни” може да разчита на силния си актьорски състав, „Стомана на ринга”, който има потенциала на „Трансфомърс”, „ТОР: богът на гръмотевиците” пък има потенциала да се превърне в „Сблъсъкът на титаните” за 2011 г.Забелязва ли се вече предпочитание от страна на зрителите към новия формат 3D, за сметка на традиционния двуизмерен?Дона Цветкова: Действително има такова предпочитание и за всеки голям филм е вече по-скоро изненада, че не е триизмерен. Например за ''Бързи и яростни 5'' дори кината ни питаха дали не е триизмерен.Какво ще пожелаете на cinefish.bg през новата година?Дона Цветкова: Да продължава да предлага качествени новини и анализи от света на киното и да набира все по-голяма и вярна аудитория.Интервюто взе Лора Трайкова ... още »
Здравейте скъпи приятели,Участвайте в новата ни игра, която организираме със съдействието на Мирамар Филм по повод дългоочакваната премиера на новия български филм LOVE.NET.Участвайте в избора на рекламно изречение на филма LOVE.NET. От приложените няколко изречения може да изберете повече от един вариант и да ни го изпратите на следния e-mail: themovielovenet@abv.bgТрима от вас ще бъдат избрани на случаен принцип от екипа на Мирамар Филм и ще получат за награда торта от сладкарници Неделя.1. LOVE.NET: Любов от пръв виртуален поглед2. Ако имаше Интернет, Ханибал Лектър щеше по-лесно да си намира компания за вечеря.3. Моногамията не е ли по-голямо престъпление от изневярата? Отговор от 1-ви април в кината.4. Бързоликвидни връзки... Минимални емоции... Не е ли това пълното щастие?5. Доскоро ми трябваше цял ден, за да сваля някоя мадама... Сега - 20 минути чат и вече съм в хола ти.6. Какво мислиш за любовта „от пръв мейл”?7. Интернет промени начина на живот, начина на мислене и начина на обичане...8. За да се разделим в интернет, не се налага първо да се срещнем9. LOVE.NET: Филм за любовта, която се случва благодарение и въпреки Интернет.Срокът за участие в играта е до 6 февруари 2011г. а писмата изпращайте на следния e-mail: themovielovenet@abv.bg ... още »