🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
От понеделник, 18 юни, хитовият сериал ще се излъчва с нов начален час – 20.00 часа Актрисата Йозге Йозгер живее с Бийтълс...?! Точно така се казва кучето на красавицата, с което тя живее в красива вила в истанбулския квартал Левент. Срещата на известната турска звезда с четириногия любимец била изключително емоционална – тя го спасила малко преди да бъде приспан завинаги. Кръстила го на любимата си музикална група и от тогава двамата живеят заедно край Босфора.Зрителите на Нова ТВ познават Йозгер като „веселата вдовица” Емел от турския сериал „Другите отчаяни съпруги”, който от понеделник, 18 юни, ще се излъчва с нов начален час – всеки делничен ден от 20.00 ч. Звездата от турската адаптация на хитовата поредица е известна с любовта си към животните. Имала е от почти всички домашни любимци, дори и игуана, и винаги се включва в обществени инициативи в защита на животните.Актрисата, която нашумя и покрай участието си в „Мелодия на сърцето”, е изключително доволна от ролята си в турската версия на американския сериал "Отчаяни съпруги". Предложението за участие дошло, когато тя си правела съвсем други планове за живота и работата си. Режисьорът на сериала обаче толкова настоявал, че след месец размисъл тя приела. Преди две години актрисата се разведе с колегата си Тансел Йонген и от тогава се радва на спокоен живот във вилата си в истанбулския квартал. Къщата й е разположена на 165 квадратни метра, а обзавеждането вътре е основно от ИКЕА. Турската звезда признава, че голяма част от времето си прекарва, слушайки музика на бялото си канапе пред камината. От дете тя мечтае за уютен дом, в който ухае на ябълкови курабийки, затова в бъдеще би искала да си купи и селска къща. Като малка Йозгер прекарала детството си в Анкара, където е родена. Била единствено дете в семейството и тъй като майка й работела, баба й и дядо й били хората, които я отгледали. В редица свои интервюта тя споделя, че се гордее с възпитанието си и с това, че е постигнала успехите в живота си съвсем сама.За първи път излиза на сцената в началното училище, където се превъплъщава в ролята на спяща красавица, а по-късно завършва и театрално майсторство в Анкарската консерватория. След петгодишна успешна кариера в театъра и няколко сериала прави голямо впечатление с ролята на Ляле в сериала "Юнска вечер", а Джавидан от "Мелодия на сърцето" става повратна точка в кариерата й. Също толкова голям успех предизвиква и сегашната й роля в „Другите отчаяни съпруги”. ... още »
Венсан Касел и Виго Мортенсен отново ще си партнират, този път в продължението на „Източни обещания" на Дейвид Кроненбърг. За втората част на трилъра от 2007 г. се говори още от март 2010 г., но сега е ясно, че снимките по него ще започнат през 2013 г.Кроненбърг отново ще режисира, а Стивън Найт, който написа „Източни обещания", пак е в играта. В момента Касел преговаря с продуцентите, но Мортенсен вече е сложил подписа си върху проекта.Още през 2010 г. Касел сподели пред commingsoon.com, че разговорите около продължението на „Източни обещания" са съвсем сериозни, а лентата със сигурност ще бъде заснета в Русия. Актьорът не спести похвали и по отношение на сценария.Мортенсен и Касел играха заедно и в миналогодишната, топло посрещната, лента на Кроненбърг „Опасен метод" заедно с Кийра Найтли и Майкъл Фасбендер, базирана върху пиесата на Кристофър Хемптън „The Talking Cure".Последният проект на режисьора е адаптация на новелата на Дон ДеЛило „Космополис", чиято премиера ще се случи този петък във Великобритания. Във филма участва Робърт Патиснсън, който играе млад билионер, разхождащ се из Ню Йорк със своята лимузина, докато в града бушува антикапиталистически бунт. ... още »
Предаването на БНТ„БунтАРТ” взе наградата „Златен чадър” на фестивала „Кросмедия – MediaMixx2012” в категорията за телевизионен продукт, използващ кросмедия и успешно реализиран в други видове медии.Актуалното предаване за лайфстайл и изкуство, реализира своя формат чрез платформите на радио Тангра мега рок и сайта dnevnik.bg. Наградата получи Любомир Печев, режисьор на предаването, който сподели, че тази награда е огромно признание за вкуса на публиката и за това, че посредством интерактивността, която предлага БунтАРТ като телевизионен продукт, показва това, което зрителя иска да види.Концепцията на формата залага на риалити елементи и на непосредствеността на героите в него, които са без медиен опит. „Те са свежи, те са себе си и в този смисъл предаването е вярно на идеите им и философия за живота”- допълни сценаристът Георги Тенев.В рамките на състезателната програма на фестивала “Кросмедиа” MediaMixx2012 националната телевизия се състезава с няколко свои крос медийни продукции, сред които „Денис и приятели” и „БунтАРТ”. БНТ2 участва с предаването „Местно време” и двата документални филма „Храм божии, храм ничий” и „Циганско време”.Първият от тях е на репортера Велианна Кашева, проследяващ историята на храм паметника „Александър Невски” и въпроса защо един от символите на България е с неустановена собственост. Този смайващ факт бе оповестен публично за първи път в репортаж на БНТ София.Впоследствие БНТ 2 създаде съвместен проект с в. „Труд” под наслов „Да върнем блясъка на храма” и учреди инициативен комитет със същото име. Другият филм, с който БНТ участва е „Циганско време” на Даниела Спасова за интеграцията на ромското малцинство у нас. ... още »
Диалогът между отец Григорий (Ненчо Илчев) и детето, чието колело иска да вземе, за да стигне по-бързо при Радко (Васил Драганов) и статуята, се оказа най-харесван в интернет играта на bTV за любима реплика от третия сезон на хитовия сериал „Столичани в повече”.След като малчуганът отказва да даде на попа велосипеда си, защото баба му го чака, отчето отговаря: „Баба ти аз я чакам”. Този разговор събра най-много от гласовете на близо 55 хиляди потребители, които участваха в забавната анкета.На второ място е коментарът на Рангел (Любо Нейков) към Пацо (Христо Гърбов): „Пацо, тая ракия много остра, бе! Нали имаше една по-мека?” и последвалият отговор на кръчмаря: „Що ти е мека, ще сядаш ли на нея?”. Третата позиция е за констатацията на бившия кмет за интелекта на сина му: „Радко, Радко. Ти не си толкова глупав, колкото те мислят всички. Ти си много по-глупав.”На четвърто място потребителите класираха изказването на Радко към Йовка (Ева Тепавичарова): „Отвличам те…..бейби!”. Веднага след това се нарежда разговорът в дома на семейство Лютови - Славея (Силвия Лулчева) към Йовка: „И тоя път няма да си играем на бременна съм, не съм бременна”. Спас (Руслан Мъйнов): „Що? Може да забременее. Работим по въпроса”. Славея: „И тия работели по въпроса”. Йордан (Кръстю Лафазанов): „Всички работят”. Яна (Мина Маркова): „Аз не работя, аз уча”.Шестото място в забавната игра е за забележката на Рангел към Гълъбина: „Не ми умней! Като искам да чуя нещо умно, говоря аз!”. На седма позиция потребителите са поставили притесненията на Славея след фалшивия бомбен сигнал в семейния хотел: „Сега хората, като чуят „Лютова&кО”, само за бомбата ще се сещат” и неуместното включване на Йовка: „Супер! Всички ще казват: „Хотелът е бомба!”.Репликата на Славея: „Гълъбина, да ми дадеш рецептата за тая мусака, да я научи Йордан да я прави” е класирана на осмо място. Деветата позиция е за начина, по който Йовка описва Спас по време на гостуването им в телевизионното предаване: „Харесвам го такъв какъвто е – пухкав и отпуснат.” Последното място в челната десятка зрителите отредиха на изказванията на Спас и Йовка, когато залагат в казиното. Спас: „Хайде, четно, нечетно, бързо!”, Йовка: „Ами….четно – 33”.Каква е наградата за победителя в играта на “Столичани в повече” можете да разберете ТУК. ... още »
След почти двугодишна раздяла Дейвид Аркет най-сетне събра смелост да сложи официален край на отношенията си с актрисата, съобщиха американските медии. Съпругът на звездата Кортни Кокс, по-позната като Моника от сериала „Приятели” официално подаде молба за развод. Актьорът, който е популярен с ролята си във филма "Писък", подал молба за развод миналия петък, позовавайки се на любимите на звездите „непреодолими различия”.Дейвид е пожелал съвместно юридическо и физическо попечителство над дъщеричката им Коко, която днес навършва осем години.На 12 юни звездната двойка можеше да отпразнува своята 13-та годишнина от сватбата. Любовта между Кортни и Дейвид пламва на снимачната площадка на „Писък” през 1995 година, а сватбата идва 4 години по-късно през 1999-та. Въпреки че не са официално разведени, Дейвид и Кортни са разделени от октомври 2010 г.Редактор: Десислава Симова ... още »
Триизмерната анимационна продукция “Мадагаскар 3” е новия лидер в българската бокс офис класация. Както в САЩ, така и в България създадения с бюджет от 145 милиона долара филм се пребори с първенеца от миналата седмица “Прометей” и остави зад себе си всички останали премиерни заглавия. За първия си уикенд по българските екрани, третата част от стартиралата през 2005-та година поредица “Мадагаскар” е спечелила 92 722 лева, а като към този резултат добавим и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 201 743 лева. Като цяло стабилен старт за режисираната от Ерик Дарнел анимация, който дава сериозна заявка за напълно задоволителни крайни приходи.Високобюджетните холивудски анимации с добра рекламна кампания и които се прожектират в триизмерен формат почти винаги привличат значителен брой зрители в България и по всичко изглежда, че “Мадагаскар 3” няма да бъде изключение. Друго предимство на анимираната лента е, че тя е част от вече изграден и успешен франчайз, който в световен мащаб е спечелил над един милиард долара. “Мадагаскар 3” може и да не достигне границата от един милион лева, но със сигурност ще продължи да привлича зрители в киносалоните и ще завърши българското си представяне с добри финансови постъпления. До момента по света, 3D-анимацията вече е натрупала над 140 милиона долара.Втори в класацията е дебютния филм на режисьора Рупърт Сандърс “Снежанка и ловецът”, който за премиерния си уикенд в България е спечелил общо 72 082 лева - не толкова впечатляващ, но все пак приличен старт за лента, която не разчита на по-скъпите триизмерни прожекции. Може да се каже, че с избора на Кристен Стюарт за главната роля продуцентите са се надявали да привлекат в кината и огромния брой фенове на хитовата поредица “Здрач”. Тези очаквания едва ли ще се сбъднат в България, но въпреки това “Снежанка и ловецът” има шанса да се представи напълно достойно, тъй като тукашната публика по принцип подкрепя мащабни приключенски филми с много екшън, визуални ефекти и фантастични същества. При всички положения, лентата ще се представи по-добре от другата тазгодишна продукция за Снежанка, “Огледалце, огледалце”, която въпреки участието на Джулия Робъртс и приличната реклама не се превърна в очаквания бокс офис успех.Лидерът от миналата седмица, “Прометей”, е на трета позиция, като за близо две седмици по кината е натрупал 308 281 лева. Въпреки че изгуби две позиции филма на режисьора Ридли Скот добави допълнителни около 150 хиляди лева само за изминалата една седмица и със сигурност може да се каже, че границата от половин милион лева ще бъде надмината. Преди да тръгне по кината триизмерния “Прометей” бе постоянно свързван с първата част от поредицата “Пришълецът” и дори се носеха слухове, че става дума за индиректно продължение. Всичко това допринесе за големия интерес към лентата и последвалото й добро представяне по кината. Ако няма сериозен спад в посещаемостта, до две седмици фантастичния екшън-трилър ще достигне границата от половин милион лева.Четвърти в класацията е “Мъже в черно 3”, който за изминалите три седмици от премиерата си е спечелил общо 504 940 лева. Триизмерният филм с Уил Смит и Джош Бролин оправдава напълно очакванията и освен това доказва, че въпреки изминалите десет години от премиерата на втората част, поредицата “Мъже в черно” продължава да бъде актуална сред масовата публика. Третият филм от франчайза отбеляза и по достоен начин завръщането на Уил Смит, който отсъстваше от киноекрана в продължение на четири години. В световен мащаб, “Мъже в черно 3” вече е натрупал 489,641,298 долара.Ексцентричната комедия “Диктаторът” застава на пето място със спечелени за един месец 645 002 лева. Със сигурност може да се каже, че лентата със Саша Барън Коен и Ана Фарис е една от малкото оригинални продукции от последната една година които определено надминаха предварителните очаквания по отношение на бокс офиса. Предвижданията бяха, че благодарение на добрата рекламна кампания (и разбира се участието на винаги скандалния Саша Барън Коен) “Диктаторът” ще вкара в кината приличен брой зрители, но едва ли някой е предполагал, че филма ще привлече вниманието на над 85 хиляди души. Комедийната лента продължава да се радва на популярност сред публиката и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си с приходи от около един милион лева.“Очаквай неочакваното”, с участието на Камерън Диас и Крис Рок, е на шеста позиция, като за две седмици в България е спечелил 71 717 лева. Независимо от известния актьорски състав, очакванията към лентата по отношение на финансовите й постъпления не бяха големи, най-вече защото става дума за заглавие от романтично-комедийния жанр, което е вдъхновено от женска книга за бременни. Подобни филми рядко регистрират големи приходи от прожекциите си в България и в повечето случаи завършват представянето си с не толкова впечатляващи, но за сметка на това прилични за този жанр приходи. “Очаквай неочакваното” ще надмине границата от 100 хиляди лева и няма да бъде счетен за финансово разочарование, но на общия фон представянето на филма ще бледнее пред постиженията на другите летни заглавия. Триизмерният комиксов екшън “Отмъстителите 3D” е седми в класацията. За шест седмици по родните киноекрани филма с Робърт Дауни мл и Крис Хемсуърт е натрупал 1 134 434 лева и е привлякъл в кината над 100 хиляди души, някои от които със сигурност са го гледали повече от веднъж. Както в България, така и в останалата част от света, продукцията на Марвел оправда напълно очакванията и вече заема място сред най-успешните филмови заглавия на всички времена.Осмото място е за “Пиратите! Банда неудачници”, който за десет седмици е спечелил 303 754 лева. Въпреки, че не става дума за огромни резултати триизмерната анимация показа завидна издръжливост през изминалия един месец и се задържа в топ 10 по-дълго и от няколко доста по-известни и рекламирани заглавия. “Банда неудачници” няма де се нареди сред най-хитовите триизмерни анимационни продукции, но все пак се представи достойно и ще се смята за приличен бокс офис успех.Деветата позиция е заета от друга триизмерна анимация - “Рио”. Лентата мина по кината преди повече от една година, но повторните й прожекции в някои киносалони и зрителския интерес (увеличил се с цели 699 процента) й помогнаха да натрупа допълнителни 4 157 лева за изминалия уикенд. Така общите приходи на “Рио” за изминалите 62 седмици от премиерата се увеличават на 1 006 400 лева.“Тъмни сенки” е на десето място, като за пет седмици в България е спечелил общо 163 937 лева. Въпреки участието на Джони Деп, който се радва на огромна популярност в България, режисирания от Тим Бъртън филм не успя да привлече вниманието на по-голям брой зрители. Със сигурност може да се каже, че “Тъмни сенки” остана засенчен от “Отмъстителите 3D” и това оказа сериозно влияние на неговите приходи. Филмът няма да бъде счетен за финансов провал, но спечеленото до момента без съмнение е разочароващо за високобюджетно заглавие в което участва може би най-голямата филмова звезда в момента. ... още »
След малко повече от пет месеца ще се състои световната премиера на дългоочакваната романтична драма на режисьора Бил Кондън, “Здрач: Зазоряване - част 2”, която ще сложи край на стартиралата през 2008-ма година филмова поредица “Здрач”. Кристен Стюарт и Робърт Патинсън се завръщат за пети път в главните роли на Бела Суон и Едуард Кълън, а сценария на лентата е базиран на едноименния роман на писателката Стефани Майър.Един от най-важните персонажи в предстоящия “Здрач: Зазоряване - част 2” ще бъде малката дъщеря на Бела и Едуард, Ренесме, която е на практика един от основните катализатори на случващото се на екрана. Тази важна за сюжета роля беше поверена на младата актриса Макензи Фой (гост актьор в една серия от сериала “Хавай 5-0”), за която това е първо участие във високобюджетен студиен проект. От студиото Съмит Ентъртейнмънт пазеха повечето детайли за детето на Бела и Едуард в тайна, но малко по-рано днес в интернет беше разпространена първата официална снимка от “Зазоряване - част 2”, на която се вижда преобразената в ролята на Ренесме Макензи Фой.Разбира се, тъй като е част от умелата рекламна кампания на филма снимката не разкрива напълно визията на младата героиня, а я показва застанала между своите предпазващи я от опасностите родители-вампири. “Здрач: Зазоряване - част 2” включва в себе си всички познати от предишната част персонажи, сред които героя на Тeйлър Лаутнър, Джейкъб Блек, и бащата на Бела, Чарли Суон, в чиято роля се превъплъщава Били Бърк. По подобие на конкурентната поредица “Хари Потър”, “Зазоряване - част 2” и предишната част, която мина по кината през миналата година, бяха заснети едновременно с общ бюджет от около 260 милиона долара. “Зазоряване - част 1” донесе на студиото Съмит Ентъртейнмънт приходи в световен мащаб от над 700 милиона долара, и имайки в предвид, че предстоящата пета част е последната от поредицата, очакванията са че тя ще успее да регистрира още по-добри резултати.Режисьорът Бил Кондън: “Много харесвам света на “Здрач” и ще ми бъде трудно да го напусна след “Зазоряване”. С актьорите и всички от екипа се зарекохме да направим един достоен за тази поредица финален филм, който се надяваме, че ще се превърне в едно незабравимо преживяване за феновете.”Адаптираният сценарий на “Здрач: Зазоряване - част 2” е дело на Мелиса Розенбърг (“Кварталът на богатите”), а освен Кристен Стюарт, Робърт Патинсън, Тeйлър Лаутнър и Били Бърк, във филма участват още Келън Лъц, Ашли Грийн, Питър Фасинели и Ники Рийд.Българската премиера на романтичната драма ще се състои на 16-ти ноември, тази година. ... още »
В първата част на разговора ни с Борислав Чучков и Виктор Чучков-син разговаряхме за пътя на „TILT” от проект до българско предложение за „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм и за плановете им за новия им проект „18% сиво”. Киното обаче е скъпо и колективно изкуство, а за реализирането на един филм са необходими много хора с различни професии.Длъжници ли са последните правителства на днешното поколение родни кинодейци, ръждясали ли са съществуващите държавни механизми за подкрепа на киното, защо Виктор Чучков-син използва шест пъти „отчаян” в отговорите си и как братя Чучкови ще се занимават и с дистрибуция от есента, прочете отдолу.Голяма част от българските кинотворци са недоволни от настоящия закон за кино, от разпределянето на субсидиите от НФЦ, като цяло от държавната политика по отношение на българското кино. Преди година вие също се включихте в протестите на кинодейците. Има ли положителна промяна след тях?Виктор Чучков-син: Да, мисля, че има някаква положителна промяна. Направиха се работни групи и макар в изминалите 6 месеца, заради липса на координация, почти нищо да не се случи, мисля, че последните месеци са били по-ползотворни. Доколкото разбирам, държавата е започнала да изпълнява ангажимента си към киното. Но тази година, в която реално бяха спрени всякакви субсидии, ще се отразява много сериозно в бъдеще, тъй като проектите, които бяха спечелили конкурси преди спирането, едва сега започват да си взимат средствата за снимане. Мисля, че кинообщността трябва да бъде много по-активна в действията си и че трябва да се говори още повече за ситуацията, с помощта и на медиите, но съм малко отчаян към отношението към културата по принцип.фотограф: Жоро МарковЗапочвам да осъзнавам, че макар и преди 10 ноември 1989 г. да са се правили и много филми по идеологически причини, и е имало цензура, в същото време виждаме редица филми, в които хората са изразявали свободно мнението си по някакви проблеми. Имаше голямо производство на филми (20-30 филма годишно) и то беше стимулирано да съществува, сега вече не можем да говорим за индустрия, смешно е да използваме тази дума, при положение, че в първите 16-17 години от прехода са излизали средно по 2-3 филма годишно. Отчаян съм от масовото отношение и злобата на хората, които по форумите пишат: „Няма да ви гледам българските филми, няма да ви плащам пари за тях.” Сякаш ние прибираме в джоба си парите, с които трябва да снимаме филмите си. Не само, че не ги прибираме, а и даваме, осигуряваме работа на много хора, фирми и услуги. Привличаме чуждестранни инвестиций в България. За създаването на един филм са необходими от 2 до 5 години а в някой случай и повече. Това е един дълъг процес в който са въвлечени много хора и техния труд. А след като е готов, ако е успешен, животът на едон филм може да 5-10-30 или повече години.Всяко правителство до момента е направило малко, много или нищо за културата. Няма целенасочена политика, която да бъде продължвана и развивана. Няма стратегии в областта на киното. По времето на проф. Димо Димов през 1991(тогава министър на културата) се направи реформирането и се създаде Националният филмов център към министерство на Културата по подобие на другите държави. А едва при Стефан Данаилов се задвижиха нещата за киното в по нормален вариант и резултатите виждаме като бума на БГ филми през 2010-2011г. Отчаян съм, защото вчера видях по новините на ВВС репортаж за британското кино и за отношението към него. Британците смятат, че киното е важно за здравето на една нация, за културата й, за възпитанието, за нейното самочувствие и продължават да му обръщат изключително много внимание. Преди година и половина заради кризата, затвориха своя филмов фонд, основното място за финансиране на филми, но от тази година всичко започва наново с нов фонд. Британската лотария отделя специален процент за киното и се планират 350 млн. евро за следващите 5 години за правене филми. Да не говорим за частните инвестиции, други спомагателни фондове и подкрепата на телевизийте.Британското кино е във възход през последните години, но въпреки това правителството продължава да измисля начини да го подкрепя, да се качи на гребена на вълната. Преди британските филми в кината са били 5-6% от общия брой прожектирани заглавия, а през последните няколко години са вече 13-14 %. Искат да въведат изучаването на британско кино в училищата и да запознават децата с историята му от малки. От друга страна разглеждат киноиндустрията и като бизнес, в който могат да бъдат заети страшно много хора, да бъдат привлечени и много чуждестранни инвестиции. Говори се за необходимостта от развиване и на нови обучителни програми, за създаване на нови киносалони и субсидиране на вече съществуващите, за субсидиране на независимо кино. Защото не може киното да се издържа само от приходи това е възможно само в големите пазари, като Щатите или Индия. Ето ние сме малък пазар и не е възможно да правим филми без субсидии. От друга страна смятам, че трябва да има разнообразие, да се субсидират и артистични филми които ти остават в главата за дълго време и ще останат в историята на Бг киното, ще спечелят много нгради по фестивалите по света, ще бъдат лицето на България и от друга страна филми за по голяма публика, но без да отиваме и в тази крайност.И в тази връзка искам да кажа нещо и за филмите, които се разпространяват в българските киносалони. И затова също съм отчаян, защото за трета седмица влизам да видя програмата и да си избера филм, който да гледам и там има само, грубо казано, „Мухата 6”, „Челюсти 8”, 3d животно, което става на човек. Добре, гледаш един-два такива филми, но лично на мен не ми харесват. Разбира се има и изключения, но процента е малък. Единствените салони, в които аз мога да гледам нещо смислено, са ЕБКЦ, Люмиер”, разбира се Дома на киното. Но все залитаме в крайности. Сега сме на етап – дайте да видим всичко комерсиално, безсмислено, да ходим да ядем пуканки. Лошото е, че по този начин се възпитават поколения, които само това гледат, свикват с него, разпознават го като готино, а другото въобще не го познават. Нищо повече, говоря, баланса е много нарушен.А във Великобритания въпросът за киноиндустрията се разглежда от всички страни. И затова съм отчаян, защото ние поставяме културата на последно място по ценност и на първо, когато трябва да отнемем някакви средства и да ги пренасочим другаде. Правителството не осъзнава колко е важно мястото на културата за духовното и психическо здраве на нацията и за това тя да се изкачва на едно друго ниво. Най-вероятно бюджетът за култура трябва да е двоен.Борислав Чучков: Само искам да добавя, че се съмнявам правителството и в частност министър Рашидов и Бойко Борисов да стават сутрин с мисълта: „Дай да видим как да съсипем културата.” Призовавам ги и вярвам, че те по някакъв начин го мислят, но става дума за малко повече смелост – трябват усилия и смелост, защото си давам сметка, че ако подкрепят културата, стават политически уязвими и много хора ще реагират с: „Какво ги храниме тия кинаджиите?” Но трябва да осъзнаят, както каза и Виктор, че става дума за изграждането на една нация и че ако днес те понесат удара на обществото защо харчат пари за култура, след 5 или 10 години това ще бъде оценено и ще бъде от положителните неща, които са направили. Трябва да оправдаят пред обществото, че там трябва да налеят едни средства, които не връщат средства – нещо, което правят във всички европейски държави.Виктор Чучков-син:…Дори във всички бивши страни от соц. Лагера, от години вече има фондове, които акумулират пари, процент от продадените билети в киносалоните, от проценти от рекламите по телевизийте, лотарии за кино, спонсори и данъчни облекчения и много други начини. А не единствено средства от държавния бюджет. В Италия ако постигнеш добър боксофис, получаваш бонус-субсидия за това. Само у нас няма такъв фонд, макар цялата кинообщност да се бори за това от години. Да не говорим за авторски права за които само БНТ изплаща на филм аутор и всички други телевизии се измъкват и нарушават всякакви световно приети норми в тази област.Борислав Чучков: Аз не мисля, че е работа на кинообщността да се бори за това. Мисля, че има министерство на културата и Национален филмов център, които трябва да се борят – те са създадени с тази цел и това е тяхно задължение. Разбира се и с наши практически съвети и подкрапа. От друга страна, служителите в НФЦ би трябвало да бъдат много повече. Трябва да прилагат у нас добрите чужди практики, а не само ние да им казваме какво трябва да се направи.на кинофестивала в Палм СпрингсПо отношение на държавната политика и страдащата от нея култура, си мисля, че за съжаление нещата са доста по-дълбоки и ако нямаме самочувствие като нация и положително отношение сами към себе си, как бихме могли да имаме нужда от собствена култура и от собствено каквото и да е. Доста дълго време не обръщаме внимание на носещото етикет българско като на нещо положително.Борислав Чучков: Готов съм да поспоря за това.Аз говоря за масовото отношение.Борислав Чучков: Според мен този проблем се преекспонира и повече хора се интересуват, отколкото ние си мислим. Въпросът е, че когато нещо не е достъпно, защото в града им няма киносалон, например, когато не е промотирано, когато няма достатъчно производство, за да ти създаде навика – ще изглежда така. Ако това се развива и подкрепя целенасочено от държавата, съм убеден, че ще си намери пазара, защото мисля, че има достатъчно хората, които имат нужда от това. Ако го развиваме, след 5 години можем да си говорим друго, мисленето може да се промени.Дано.Виктор Чучков-син: Ами аз не мисля съвсем така. Като говорим за киноподкрепа от държавата, нямам предвид винаги финансова подкрепа, а и законова. Много неща трябва да се заложат там, за да може целият този механизъм да диша, да работи и да си намира останалото финансиране. Защото за всеки български филм държавата дава между 40 и 60 процента в подкрепа за бюджета му. Всички останали средства трябва сам да си осигуриш.ПЪТУВАЩО КИНОСлед инициативи като София Филм Фест на път и Пристигащо кино на Андрей Слабаков, братя Чучкови решиха също да подпомогнат киноразпространението в растящия брой български градове, в които вече няма функциониращи кина.Спечелихме конкурс на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013 г." за пътуващо кино и се надяваме от септември да го стартираме, споделя Борислав Чучков. Подобен проект може да бъде успешен бизнесмодел, но съществуването му е и въпрос на културна стратегия на една държава.Скоро ще имаме всичко необходимо в техническо отношение – DCP машина, 3D приставка, надуваеми екрани, долби диджитал звук. Ще обикаляме населените места, в които няма киносалони, а те въобще не са малко. Проектът ще върви целогодишно, ще стоим по 1-2 седмици в населено място и ще предлагаме не само кинозабавление, но и алтернативна програма от български и европейски филми.Освен това планираме да се връщаме след няколко месеца отново в населеното място, за да създадем традиция. Идеята ни се породи от липсата на адекватна дистрибуция – ние стигнахме до извода, че не можем да стоим пасивно и да критикуваме, че я няма, а трябва нещо да направим. През топлата част на годината ще се организираме на открито, включително имаме амбиция да възродим автокиното като изживяване. През останалото време ще се разполагаме в местните бивши партийни домове, или нефункциониращи театри, спортни зали. Разчитаме и на финансовата подкрепа на големи компании, с каквито сега преговаряме, защото за да успее в дългосрочен план едно такова начинание, не може да разчита само на приходи от билети.от Лора Трайкова ... още »