🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Поредното епично преследване на неуловимия жълъд изстрелва любимата на всички праисторическата катерица в космоса и задвижва поредица събития със Скрат-астрофални последици. За да се спасят, Сид, Мани, Диего и останалите герои напускат дома си и се впускат в забавно и изпълнено с приключения пътешествие из екзотични земи с много нови колоритни герои.Зрителите обожават филмите за ледниковия период, които са на второ място в класацията за най-касови анимационни поредици в света. ЛЕДЕНА ЕПОХА: ГОЛЕМИЯТ СБЛЪСЪК е най-мащабният и амбициозен филм от поредицата. Потапяйки публиката в нови светове като космоса и кристалния свят Геотопия, това определено е серията на Ледена епоха, в която всички герои ще предприемат нови пътувания.Историята на новия филм е дълбоко вкоренена в митологията на оригиналната Ледена епоха. Продуцентът Лори Форте, който работи в поредицата от самото й създаване и чийто идеи са залегнали в историите на няколко от филмите, обяснява: „В първата Ледена епоха имаше сцена как стадото минава през един „леден музей“, където виждаме праисторическа риба, динозавър, еволюцията на Сид, а след това и летяща чиния. Присъствието на космическия кораб винаги ни е интригувало. Знаехме, че някой ден ще изследваме митологията, свързана с него, и решихме, че сега е точното време да се върнем към тази част и да посеем семената на Големият сблъсък.“Има и друг прецедент, в който технологията обръща живота на Скрат с главата надолу. Става дума за номинираната за Оскар® късометражна анимация No Time for Nuts. Неудачната катерица попада на машина на времето, с която сътворява всякакви техно-поразии.Препратка към досегашните филми също е и семейната динамиката на стадото. „Много се забавлявахме докато изпробвахме колко далеч може да стигнат героите ни извън познатия им свят и какви пречките трябва да преодолеят, - казва Форте. - Харесва ни да ги запращаме в обстановка, с която все още не са подготвени да се справят.“И все пак героите на Ледена епоха винаги побеждават, защото постоянно се приспособяват към различните ситуации. Докато светът около тях се трансформира, и те също трябва да се променят. ... още »
„Единственото ни задължение към историята е да я напишем отново“ - Оскар УайлдПрез 1912, възмутен от долнопробното качество на историите от евтините вестничета, търговецът на острилки за моливи Едгар Райс Бъроуз реализира своеобразно литературно отмъщение. Той публикува новелата за Тарзан, храненик на маймуните и господар на джунглата. Кинаджиите не се помайват и бързо си присвояват уникалния персонаж. Справочниците посочват десетки заглавия (над 50) на телевизионни сериали и анимационни филми с приключенията бебета, отрасли в джунглата под нежни маймунски грижи, превърнали се в здравеняци, които раздават правосъдие в местен мащаб. Въпросните кинаджии разумно захранват всяко поколение кинозрители с нова мега-версия на познатата история, като създават забележителни визуални документи за своето съвремие, щедър материал за антрополози, историци и социолози. И ако родителите ми свързват Тарзан с тимишоарския плувец и олимпийски шампион Джони Вайсмюлер, маймуната Чита и борбата с нацистите, нахлули в джунглата, то за моето поколение Тарзан е Кристоф Ламбер, избран за ролята поради късогледството си, което му придава доста изпитателно-проучващ поглед. Изминаха повече от три десетилетия откакто той смразяваше живота в джунглата с бойния си вик и, следвайки традицията, използваше лианите като бързо, безопасно и безплатно средство за транспорт ("Тарзан от рода Грейстоук"/Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes – 1984). Този летен сезон той официално е детрониран от шведският актьор Александър Скарсгард. Най-новият Тарзан, известен като сър Джон Клейтън Трети, атлетично-меланхоличен потомък на аристократичния британски род Грейстоук, притежава образцова коремна преса, съразмерни бицепси, трицепси и пекторалиси, което му позволява да прекара голяма част от екранния разказ само по корсарски панталони излагащи щедро неговите прасци. Пред стоманения му поглед, издаващ решителност и интелигентност, Джейн (Марго Роби) е безпомощна и вероятно такава съдба очаква и кинофенките, които имат слабост към скандинавската мъжка красота. Разказът може да се окачестви като мутация и издънка (spin off) на класическата версия, в която митичният персонаж се завръща завинаги в Англия. В „Легендата за Тарзан“ това е вече сторено и главният персонаж е натоварен с хуманитарна мисия, която го принуждава да напусне спокойния живот в наследственото имение и да се завърне в родното Конго (снимките са направени в Габон), където белгийският крал Леополд Втори има тежко криминално досие. В основата на разказа е сделката между макиавеличния капитан Леон Ром (Кристоф Валц) и вожда Мбонга (моделът-актьор Жимон Унсу), който има стари сметки за уреждане с британския аристократ. Тарзан не би представлявал сериозен обект за анализ без Джейн. Ако физическата прилика между Маурийн О’Съливън (1940), Анди Макдауъл (1984) и Марго Роби говори за известен застой в понятието „идеал за женска красота“ през последните 70 години, то последната сподвижница на Тарзан се отличава с енергичността на еманципирана модерна дама, което при добра дозировка не отнема нейната женственост и сексапил. „Легендата за Тарзан“ е успешен опит да се привнесе свеж и съвременен контекст в традиционната приказка за джунглата. Възкресяването на една от иконите на съвременната популярна култура би било оправдано и привлекателно, ако успее да предложи нещо ново, необичайно и невиждано. На това разчитат и авторите на това последно издание на франчайза. Филмът обединява колониализъм, расизъм, сексизъм и културизъм в една увлекателна история, изпълнена с хумористични намигвания към зрителите. Появата на „Легендата за Тарзан“ е предсказуемо явление, отразяващо тенденцията на нов кинопрочит на класически текстове, предназначен ново поколение кинозрители, отрасли в нова киносреда и развили нови киновкусове. ... още »
Роберто Ескобар, братът на покойния колумбийски наркобос Пабло Ескобар, е поискал да види заснетия материал за втория сезон на сериала „Наркос“ (“Narcos”), преди той да се появи на Нетфликс. Ескобар изпратил, по думите си, „официална, приятелска молба“ да изгледа епизодите, посветени на брат му Пабло, „за да се информира за какво става дума“. „Сериалът показва мен, живота ми, семейството ми, брат ми – пише той. – Мисля, че в света няма друг жив човек, който да удостовери истинността на показаното на екрана, освен мен.“ Засега няма официален отговор от Нетфликс – нито лично към Роберто Ескобар, нито към медиите. ... още »
Първият трейлър на трилъра „Империум“ (“Imperium”) дебютира онлайн. Сценарият е вдъхновен от преживяванията на агента под прикритие на ФБР Майкъл Джърман. Ролята му във филма се играе от Даниъл Радклиф. Агентът му обаче се казва Нейт Фостър и той се инфилтрира в дясна терористична групировка. Млад и изпълнен с идеали, той се опитва са се представя за такъв, какъвто не е, като в същото време се старае да не изневерява на принципите си, доколкото това е възможно. „Империум“ е дебют в игралното кино на Даниъл Рагусис, който е и съавтор на сценария. Във филма участват още Тони Колет, Трейси Летс, Нестор Карбонел, Бърн Горман и др. В САЩ той ще се появи он диманд на 19 август. ... още »
На 4 юли започнаха снимките на „Тор: Рагнарок“ (“Thor: Ragnarok”) на режисьора Тайка Уайтити в Австралия. Те трябва да продължат до октомври, макар че ако се наложи това може да продължи до края на годината. Режисьорът вече пусна снимка от снимачната площадка в Туитър с това какво се случва зад кадър, Марк Ръфало също потвърди, че вече е на континента. В „Тор: Рагнарок“ ще видим отново Крис Хемсуърт като бога на гръмотевиците, Том Хидълстън като Локи, Марк Ръфало като Хълк, Идрис Елба като Хеймдал и Антъни Хопкинс като Один. Кейт Бланшет се е уредила с ролята на могъщата и непозната злодейка Хела, Джеф Голдблум ще е ексцентричният Велик майстор, Теса Томпсън е Валкирия, а Карл Ърбън ще бъде могъщият Скърдж. Световната премиерна дата е на 3 ноември 2017 г. rnrnrn@MrPeytonReed @louisde2 Pretty sweet 1st day. Look at all these people who turned up to work. #Blessed #support pic.twitter.com/xJQdJzyFwRrnrnrn— Taika Waititi (@TaikaWaititi) 4 юли 2016 г. ... още »
От Силвър Булит ентъртейнмънт са купили правата за филмирането на биографията „Клара Бау – Да тичаш диво“ (“Clara Bow: Runnin’ Wild”) от Дейвид Стен и ще заснемат филм за живота на първия секссимвол на Холивуд. Снимките на филма ще започнат през първото тримесечие на следващата година, като преди това Стен ще напише сам сценария по книгата си. Според него историята на Клара Бау е една от най-интересните в цялата история на Холивуд. Тя е била актриса, която е успяла да преодолее хиляди препятствия, за да стане звезда. Родена в бордеите на Бруклин в семейство, страдащо от алкохолизъм и лудост. Тя печели състезанието на списанието „Моушън пикчър“ през 1921г., а участието й във филма „It” я превръща в звезда от световна величия и й носи прякора “The It Girl”. Тя участва в 46 неми филма и 11 говорещи, сред които “Криле” и “Mantrap”. Пенсионира се от актьорската игра едва 26 годишна, след като се омъжва. ... още »
Клиа Дювал е избрала драматично-комедийна тема за новия си режисьорски проект – „Приятелска намеса“ (“The Intervention”). Филмът дебютира тази година на фестивала Сънданс. В него участва звезден актьорски ансамбъл – Мелани Лински, Наташа Лионе, Винсент Пиаца, Джейсън Ритър, Бен Шуарц, Алия Шаукат, Коби Смълдърс и самата Дювал. Ани (Лински) обича да контролира всичко, а сега й предстои да се омъжи. Тя кани своите трийсетиняколкогодишни приятели в къщата на семейството й извън града с цел всички да кажат на двойката Руби и Питър, че бракът им не върви и двамата ще е по-добре да се разведат. Не за друго, а защото връзката им съсипва отношенията между останалите от компанията. В САЩ премиерната дата на филма е насрочена за 26 август. ... още »
На 76-годишна възраст почина най-новаторското име в иранското кино – Аббас Киаростами. Той е роден през 1940 г. в Техеран и като тийнейджър печали награди като даровит художник. Завършва Школата по изящни изкуства в родния си град, като междувременно работи като пътен полицай, за да се издържа. Стартира кариерата си в рекламната индустрия през 60-те. Работи по повече от 150 ТВ реклами между 1962 и 1966 г. Заедно с режисьора Дариуш Мехрудж застава начела на Иранската нова вълна в киното през 1969 г. Спомага за създаването на факултет по кино към Института за интелектуално развитие на децата и подрастващите в Техеран и режисира първия си късометражен филм „Хлябът и улицата“ през 1970 г. Дебютният му игрален филм е „Доклад“ (“Report”), но се сдобива с международна слава с „Къде е домът на приятеля“ (“Where Is The Friend's Home?”) през 1987 г. „Вкусът на черешата“ (1987) печели „Златна палма“ в Кан. Следват „Вятърът ще ни понесе“, „The Journey“, „Белият балон“, „Ширин“ и „Вярно с оригинала“. Последният му филм е „Като влюбени“ (2012). ... още »