Ще видим ли продължение на „Лудия Макс“? 08.02.2019, 11:24 | синефиш.бг
Когато са замесени много пари, нещата неизбежно стават по-сложни от очакваното. Всички се надявахме, че ще видим продължение на „Лудия Макс: Пътят на яростта“. Все пак малцина вярваха в успеха на Джордж Милър да възроди популярната поредица, но той го направи повече от блестящо, превръщайки филма в касов хит, който на всичкото отгоре спечели и шест награди „Оскар“.
Впоследствие обаче започна тежка съдебна битка между режисьора и „Уорнър“. Милър претендираше, че не е получил бонус за това, че е завършил филма без превишаване на предвидения бюджет, както и за нарушение във финансовите споразумения между неговата компания и студиото. И макар че той обяви, че е готов със сценариите на две продължения, в крайна сметка Милър замрази работата по тях за неопределено време.
Ето че май има размразяване на ситуацията. Все още няма никаква официална информация, но май четири години след премиерата на „Пътят на яростта“ предстои да започнат снимките на продължението му.
В предишно свое интервю Милър споделя, че героинята на Чарлийз Терон Ярост ще е във фокуса на следващия филм. „Мисля, че тя наистина прикова вниманието на зрителите и ще е чудесно да разкажем нейната история. В „Пътят на яростта“ нямаше време за това, защото всичко беше много динамично и героите нямаха никакъв шанс за отпускащи разговори“, казва прочутият режисьор.
Той допълва, че историята на Ярост и на нейния произход ще заинтригува още повече зрителите. Надяваме се наистина да успеем да я видим на екрана.
rnrnrnrnrnrn
So WORLD WAR Z 2 is officially dead and not happening... BUT... I'm hearing whispers of another sequel that's beginning to rev its engines... pic.twitter.com/eFyRkC2kh0
Just a note that I do not have any further details apart from what is above, and, like anything - including WWZ2 - there's always a chance it doesn't happen. But I am hopeful...
Чарлийз Терон вярва, че отново ще снима „Лудия Макс” 12.07.2017, 09:26 | синефиш.бг
Преди официалното завръщане на Лудия Макс се говореше, че паралелно с „Лудия Макс: Пътят на яростта” ще се снима и „Mad Max: Furiosa”, в който сценарият ще следва героинята на Чарлийз Терон – командир Ярост.
Самият Джордж Милър винаги е казвал, че написването на „Лудия Макс: Пътят на яростта” е минало толкова добре, че той с радост би сътворил цяла трилогия за Лудия Макс.
Чарлийз Терон също би се превъплътила отново с удоволствие в ролята на Ярост. Наскоро тя сподели:
„Много бих искала пак да съм в този образ. Докато снимахме, имаше три сценария. Джордж живееше и дишаше с тази история. Мисля, че и Уорнър видяха това. Всички чакаме Джордж да ни покаже отново пътя.”
„Лудия Макс: Пътят на яростта” спечели цели 6 награди „Оскар” от общо 10 номинации, като сред номинациите бяха и „най-добър филм” и „най-добър режисьор”.
Продълженията на известни филми, които никой не очакваше да се случат 04.04.2016, 04:11 | синефиш.бг
Колко е необходимо за индустрията и за зрителите продължението на даден филм -няма ясен отговор на този въпрос. Ако нещо в Холивуд работи добре, то то се повтаря, докато на всички ни омръзне и докато се изцеди всяка възможност за печалба и стане непоносимо. Не е нужно много да се замисляме, за да открием такива примери, трябва просто да погледнем настоящите кинопремиери. Точно когато си помислихме, че филмите за Батман и Супермен се изчерпаха, продуцентите решиха да ги изправят един срещу друг. Също така искаме или не искаме сме поканени за втори път на голяма луда гръцка сватба. Чисто статистически погледнато, продължението на даден кинохит рядко е по-добро от оригинала. Нека да видим няколко опита - къде успешни, къде не – да се опровергае статистиката.
Лудия Макс: Пътят на яростта
Никой не допускаше, че друг, освен Мел Гибсън, може да изиграе Лудия Макс. А събитията, които се случиха в живота на американския актьор след излизането на последната част на поредицата, по нищо не подсказваха, че той е „в състояние“ отново да изиграе тази роля. От друга страна, загубихме и пълно доверие в създателя на историята – Джордж Милър, който последните двайсет години направи филми като „Бейб“ и „Весели крачета“... Но когато светът видя първия трейлър на възродения кинохит и разбрахме, че неудържимият Том Харди е поел ролята на Лудия Макс, всички се съгласихме, че имаме нужда от това продължение.
2010: The Year We Make Contact
Едва ли можете да забравите „2001: Космическа одисея“ – един от вечните, космически очарователни и коварни филми правени някога. Стенли Кубрик създаде не само велик филм, но и стандарт, по който да се ориентират кинотворците години и поколения напред. Не е ясно кой имаше нужда от продължение като „2010: The Year We Make Contact“. То е общо взето е подробен аналитичен разбор на оригинала и не прави нищо друго, освен да вдига врява около първоизточника.
Бързи и яростни: Токио Дрифт
След провала на „Бързи и яростни 2“, зрителите не бяха убедени, че са склонни да изтърпят още една част на бързоскоростната сага. Особено пък щом действието се развива в далечна Япония и нито един актьор от оригиналния състав не се появява в това продължение. Въпреки че този филм е с най-ниският бокс офис от целия франчайз, в него режисьорът Джъстин Лин „ремонтира“ насоките на историята и сюжета и създава базата за превръщането на този кино сериал в глобалния блокбастър, какъвто е сега.
Първичен инстинкт 2
Оригиналният „Първичен инстинкт“ се появи в много конкретно киновреме – края на осемдесетте и началото на деветдесетте, тогава ерата на еротичния трилър беше е разгара си. Когато през 2006 г. Шарън Стоун отново ни завладя като писателката и възможен убиец Катрин Трамъл, онзи специфичен полъх и повик за такъв тип еротичност в киното беше отминал напълно. Още повече, че и сценарият не е на Джо Естерхас, който е синоним на качество.
Френска връзка 2
Въпреки че първата част на тази кинокласика, спечелила Оскар за най-добър филм, завършва с отворен финал, продължение сякаш не ни беше нужно, но то така или иначе то се случи. Джон Франкенхаймър направи адекватен и солиден филм, но той не зае подобаващо на оригинала място нито в попкултурния дискурс, нито в историята на седмото изкуство.
Завръщане в синята лагуна
Сексуалната освободеност и либералната идеология на седемдесетте, и респективно киното от този период, помогнаха на режисьора Рандъл Клейсър да създаде през 1980 г. заредената с хормони и телесност адаптация на книгата „Синята лагуна“. Тогава се запознахме с красивата четиринайсет годишна Брук Шийлдс и с многото й дубльорки за голите сцени. Продължението на филма е създадено единайсет години по-късно, но може би сянката от идеологическото ембарго на администрацията на Рейгън и повсеместното вменяване на семейни добродетели и ценности, е причината тази версия с Мила Йовович да бъде стерилна, пуританска и на практика негледаема. Синът на маската
Хитът „Маската“ имаше няколко много важни попадения, на които дължи своя глобален успех: изгряващата комедийна гениалност на Джим Кери, дебютът на бъдещата филмова звезда Камерън Диас, тънкият черен хумор, нетипичен за холивудски хит и спиращи дъха за онова време специални ефекти. Всички тези неща липсват в продължението, режисирано от Джейми Кенеди. От глупав по-глупав: Завръщането
Джим Кери сигурно си е помислил в даден момент, че след като Холивуд непрекъснато продуцира безсмислени продължения на кинохитовете му от деветдесетте, може би е добре и той да се включи в някои от тях, за да „изкяри“ нещо. В това конкретно фиаско приключение, той отново се събира с режисьорите Питър и Боби Фарели, създавайки никому ненужното завръщане на „От глупав по-глупав“ , което в крайна сметка донася посредствения бокс офис от 170 милиона долара.
Зулендър 2
След като Дейвид Боуи не участва, на кого е нужно това продължение!
„Това беше абсолютно измислено интервю – казва той. – Бях в Ню Йорк и около мен беше много шумно, а журналистката ми задаваше въпроси на червения килим на наградите на Националната асоциация на критиците. Тя напълно обърка информацията, която й дадох. Аз каза: „Не, сега няма да режисирам нов филм за Лудия Макс, а тя разбрала, че въобще повече няма да режисирам друг филм за него. Все пак има още две серии за него – какво се случва с Макс след „Пътят на яростта” и какво се е случило преди „Пътят на яростта”? Ами с другите герои? Какви са техните истории? Искам да направя една от тях. Но както е казал Джон Ленън: „Животът е това, което се случва, докато си правиш планове за друго.”
Въпреки че се готвеше за продължения на „Лудия Макс: Пътят на яростта”, той сподели по време на церемонията за раздаването на наградите „Златен глобус”:
„Няма да правя повече филми за Лудия Макс.„Пътят на яростта” ми отне безкрайно много време за завършване. Ако завършиш един за една година, това неочакван късмет. Започваш, спираш, започваш отново. Снимах в Австралия в едно поле с диви цветя и в една червена равнина и заваля такъв дъжд, който за нищо на света не искаше да спре. Трябваше да чакаме 18 месеца и всеки полет за връщане до САЩ си е 27 часа. Този тип филми отнемат страшно много време. Не искам повече да правя такива.”
Как ще се развият оттук нататък всички идеи, които Милър имаше за продължения, предстои да разберем в близко бъдеще.
Номинации за 73-ите награди „Златен глобус” 11.12.2015, 10:46 | синефиш.бг
73-ата годишна церемония по връчването на наградите на Асоциацията на чуждестранните журналисти в Холивуд се задава на 10 януари. Затова и логично в навечерието й бяха обявени и номинациите за наградите й – „Златен глобус” от Анджела Басет, Америка Ферера, Клоуи Грейс Мориц и Денис Куейд заедно с мис „Златен глобус” – Корин Фокс.
Най-добра драма „Каръл” „Лудият Макс: Пътят на яростта” „Завръщането” „Стая” „Прожетор” („Spotlight”) Най-добра актриса в драма Кейт Бланшет („Каръл”) Бри Ларсън („Стая”) Руни Мара („Каръл”) Сайорайз Ронан („Бруклин”) Алисия Викандер („Момичето от Дания”)
Най-добър актьор в драма Брайън Крансътн („Тръмбо”) Лоенардо Ди Каприо Майкъл Фасбендър („Стийв Джобс”) Еди Редмейн („Момичето от Дания”) Уил Смит („Шампионът”) Най-добър мюзикъл или комедия „Големият удар” „Джой” „Марсианецът” „Шпионин” „Тотал щета” Най-добра актриса в мюзикъл или комедия Дженифър Лоурънс („Джой”) Мелиса Макарти („Шпионин”) Ейми Шумър („Тотал щета” Маги Смит („Дамата, която живее в своя ван”)) Лили Томлин („Баба”)
Най-добър актьор в мюзикъл или комедия Крисчън Бейл („Големият удар”) Стийв Карел („Големият удар”) Мат Деймън („Марсианецът”) Ал Пачино („Дани Колинс”) Марк Ръфало („Безкраен биполярR”)
Най-добър чуждоезичен филм „Най-новият завет” (“The brand new Testament”) “Клубът” („The Club”) „Боецът” (“The Fencer”) „Мустанг” (“Mustang”) „Синът на Саул” (“Son of Saul”)
Най-добра поддържаща актриса в игрален филм Джейн Фонда („Младост” Дженифръ Джейсън Лий („Омразната осморка”) Хелън Мирън („Тръмбо”) Алисия Викандер („Момичето от Дания”) Кейт Уинслет („Стийв Джобс”)
Най-добър поддържащ актьор в игрален филм Пол Дейно („Любов и милост”) Идрис Елба („Зверове без нация”) Марк Райланс („Мостът на шпионите”) Майкъл Шанън („99 къщи”) Силвестър Сталоун („Крийд: Наследникът на Роки”)
Най-добър режисьор на игрален филм Тод Хейнс („Каръл”) Алехандро Гонзалес Иняриту („Завръщането”) Тод Макарти („Прожектор”) Джордж Милър („Лудият Макс: Пътят на яростта”) Ридли Скот („Марсианецът”)
Най-добър сценарий на игрален филм Ема Донахю („Стая) Том Макарти, Джош Сингър („Стая”) Чарлс Рандълф, Адам Маккей („Големият удар”) Арън Соркин („Стийв Джобс”) Куентин Тарантино („Омразната осморка”)
Най-добър композитор Картър Бъруел („Каръл”) Александър Деспла („Момичето от Дания”) Енио Мориконе („Омразната осморка”) Даниъл Пембъртън („Стийв Джобс”) Рюичи Сакамото, Алва Ното („Завръщането”)
Най-добра песен “LOVE ME LIKE YOU DO” („Петдесет нюанса сиво”) “ONE KIND OF LOVE” („Любов и милост”) “SEE YOU AGAIN” („Бързи и яростни 7”) “SIMPLE SONG #3” („Младост”) “WRITING’S ON THE WALL” („Спектър”)
Най-добра телевизионна драма „Империя” „Игра на тронове” „Мистър Робот” „Наркос” „Чуждоземец”
Най-добра актриса в телевизионна драма Кейтриона Балфи („Чуждоземец”) Виола Дейвис („Как да ни се размине за убийство”) Ева Грийн („Пени Дредфул”) Тараджи П. Хенсън („Империя”) Робин Райт („Къща от карти”)
Най-добър актьор в телевизионна драма Джон Хам („Момчетата от Медисън авеню”) Рами Малек („Мистър Робот”) Вагнер Моура („Наркос”) Боб Оденкърк („По-добре извикайте Соул”) Лийв Шрайбър („Рей Донован”) Най-добър телевизионен мюзикъл или комедия „Нвбрежноно” („Casual”) “Моцарт в джунглата” „Оранжевото е новото черно” „Силиконовата долина” „Непристойно” („Transparent”) „Вицепрезидентът” („Veep”)
Най-добра актриса в мюзикъл и комедия Рейчъл Блум („Лудата ми бивша приятелка”) Джейми Лий Къртис („Кралиците на писъците”) Джулия Лус Драйфус („Вицепрезидентът”) Джина Родригес („Джейн, девственицата”) Лили Томлин („Джейн и Франки”)
Най-добър актьор в телевизионен мюзикъл или комедия Азис Анзари („Башмайсторът”) Гаел Гарсия Бернал („Моцарт в джунглата”) Роб Лоу („Зубрачът”) Патрик Стюарт („Откровен разговор”) Джефри Тамбор („Непристойно”)
Най-добър мини сериал и филм „Американско престъпление” „Зловеща семейна история: Хотел” „Фарго” „Плът и кости” „Стаята на вълка”
Най-добра актриса в мини сериал или филм Кирстен Дънст („Фарго”) Лейди Гага („Зловеща семейна история: Хотел”) Сара Хей („Плът и кости”) Фелисити Хъфман („Американско престъпление”) „Киуйн Латифа („Беси”) Най-добър актьор в мини сериал или филм Идрис Елба („Лутър”) Оскар Айзък („Покажи ми героя”) Дейвид Ойелоуо („Славеят”) Марк Райланс („Стаята на вълка”) Патрик Уилсън („Фарго”)
Най-добра поддържаща актриса в мини сериал или филм Узо Адуба („Оранжевото е новото черно”) Джоан Фрогат („Имението Даунтън”) Реджина Кинг („Зловеща семейна история”) Джудит Лайт („Непристойно”) Моура Тиърни („Аферата”)
Най-добър поддържащ актьор в мини сериал или филм Алан Къминг („Добрата съпруга”) Деймиън Луис („Стаята на вълка”) Бен Менделсън („Кръвна линия”) Тобаяс Мензис („Чуждоземец”) Крисчън Слейтър („Мистър Робот”)
Ийън Смит: В „Лудия Макс: Пътят на гнева” побеждава партньорството между женското и мъжкото начало 23.10.2015, 11:14 | синефиш.бг
Само от кинопоказа си до момента по света „Лудия Макс: Пътят на гнева” е спечелил над 400 млн. долара. Заснет за 157 млн. долара, филмът е от типа продукции, в които числата говорят сами по себе си много. Предвидените за снимки 47 седмици в пустинята на Намибия са редуцирани до 20 заради съкращения на бюджета. Екипът на режисьора Джордж Милър е наброявал 1500 души и е работил без почивка в продължение на 138 дни, превръщайки 4000 сторибордове по сценария във филм.
Един човек знае наизуст тези числа и също така може да даде точен отчет за какво са били похарчени всичките 157 милиона долара. Името му е Ийън Смит и той е изпълнителен продуцент на „Лудия Макс: Пътят на гнева”. Във визитната му картичка обаче влизат и небезизвестните „Седем години в Тибет”, „Огнените колесници”, „Александър”, „Студената планина”, „Клопка”, „Мисията”, „Петият елемент”, „Децата на хората” и др.
Според него добрият изпълнителен продуцент би трябвало да се появи в първия ден за снимки на снимачната площадка с готов филм в главата си. За „Лудия Макс: Пътят на гнева” той е работил девет месеца преди да удари първата клапа по планирането на всеки разход, който може да бъде направен от режисьора през сценографа до шефа на каскадьорите, например. В Намибия, насред пустинята, хората на родения в Глазгоу Смит са работили като разрешители на проблемите, които възникват, защото винаги има обстоятелства, които не могат да бъдат предвидени.
Festival do Rio / Agencia Febre
Ийън Смит беше сред гостите на Международния филмов фестивал в Рио и бизнес ориентираният Рио филм маркет, за да участва в уъркшоп на тема „Колко струва магията в света на високобюджетните филмови продукции”. След него той даде и специално блиц интервю за Синефиш, макар времето да го притискаше.
Вашият уъркшоп беше посветен на цената на киномагията във високобюджетните продукции. Каква е цената, която си струва да бъде платена от един продуцент, за да поддържа баланса между творческата страна на работата и все пак да привлече колкото се може повече зрители в салона?
Най-големият разход във всеки филм са хората. За тях отиват около 60 процента от всички разходи, независимо от мащаба на филма. По-големите продукции са по-амбициозни в целите си, разбира се. И за тях са необходими повече средства. Но трикът е в това да не харчиш повече средства от наистина необходимото и да си прецизен във влагането им. Важно е не да търсиш евтиното, а да намираш това, което не е скъпо. Разбира се, продуцентът се старае да не плаща твърде много на хората и разчита на една много силна организация. Всеки трябва много добре да знае каква е позицията и задачата му. Обикновено има едно число, на което се равнява цената за производството на един филм. Има и друго число, на което се равнява сумата, която може да бъде получена от постъпления на целия аудиовизуален пазар, на който ще бъде предложен филмът. Изпълнителният продуцент решава уравнението между тези две числа.
Ако ми дадете какъвто и да е сценарий, аз ще го анализирам и ще ви изляза с предложение: този сценарий може да бъде заснет за еди-колко-си пари, ако привлечем този режисьор и тези звезди. Но ако знаете, че разпространителите, например, или кината не биха проявили желание да се заемат с такъв тип филм и да му дадат достатъчно прожекции, за да си възвърне разходите, трябва да промените бюджета си. Моята работа е да вървя назад – от крайните потребители към създателите на филмите, за да реша правилно въпросното уравнение, така че то да донесе печалби, а не загуби.
В едно интервю Джордж Милър обяснява, че силният феминистичен образ на Император Фуриоза (Чарлийз Терон) някак си се е случил от самосебе си по време на снимките. В сценария тя не е била описана точно по този начин, но по време на снимките е еволюирала. Какво прави един женски образ потенциално добро вложение за един продуцент?
Мисля, че той не е имал предвид точно това. Джордж от самото начало си представяше Фуриоза като катализаторът на промените в историята. Тя е героинята, благодарение на която сюжетът върви напред. Миналата седмица се видяхме с него в Лондон и той говореше именно по тази тема. Феминистичната гледна точка е нещо чудесно, но Джордж твърди, че не е гледал на „Лудия Макс: Пътят на гнева” като на феминистки филм. Той искаше героинята да е силна личност, да. И Чарлийз разви неговата идея, както би направила всяка добра актриса на нейно място. Тя се труди много, за да изиграе героинята си по начин, че нещата да не придобият твърде силна политическа окраска. Но ако се вгледате във филма, ще видите, че силата на женското начало в комбинация със силата на мъжкото начало постига победата на надеждата. Това е силното послание на филма.
Festival do Rio / Agencia Febre
А какво бихте могъл да споделите за втората част на „Лудият Макс: Пътят на гнева”?
Той със сигурност ще бъде заснет. И не само той. Джордж има в главата си не един, а два проекта за Фуриоза и Лудия Макс. Преди да се заемем с тях обаче ще заснеме малък независим филм, за да си почине и да изчисти съзнанието си. Но ние разполагаме със сюжетите на тези проекти и след въпросния малък филм ще се заемем с разработването им.
Ето и рецептата на Ийън Смит за успешен филм от гледната точка на изпълнителния продуцент, споделена на уъркшопа му в рамките на Рио филм маркет:
Преди всичко, изпълнителният продуцент трябва да прочете и внимателно анализира сценария, за да разбере какъв тип магия ще предложи на публиката и какъв е контекстът. По време на работата по продукцията той трябва да си задава от гледна точна на зрителя въпроса: защо в крайна сметка този филм трябва да бъде заснет? Ако вярва в проекта, трябва да се гмурне в него с цялото си сърце, като помни обаче, че да продуцираш, означава да работиш в постоянно „военно положение”. Трябва да планира, докато проблемите се превърнат в ежедневие, което може да бъде лесно предвидено. И да помни, че никой филм не се получава по начина, по който е бил планиран. Предизвикателствата при реализацията на един филм не зависят от неговите мащаби. За да се справи с тях, човек е добре да си припомня какво го е насочило към кариера в кинобизнеса.
Продуцентът не е шефът на всички останали във филмовата продукция – той е този, който защитава творците, работещи в нея, контролира предвидените разходи и спомага за това продукцията да върви напред. Продуцентът трябва да е наясно със своите силни и слаби страни преди да подпише какъвто и да било договор. Както и да разбере много добре какво иска режисьорът като краен продукт. Един продуцент никога не се кара с режисьора, защото той е творческият мотор на филма и има нужда от безрезервна подкрепа. Продуцентът никога не крещи на своя екип, защото изгуби ли веднъж доверите им, пътят към успешния финал се осейва с много повече препятствия.
В повечето си роли досега той винаги е играл мачо, с което си е спечелил не една или две почитателки. През 2008-а година обаче не е никакъв мачо, а просто поредният световнонеизвестен актьор с профил в Майспейс.
Ако го разгледаме днес, ще видим, че Том е обичал да позира по бельо, да се забавлява и дори да готви.
Снимките си актьорът е допълнил с описание на себе си, в което се казва, освен всичко друго: „Аз съм благодарен, арогантен, егоцентричен, упорит, многостранен, честен, почтен, лоялен, любящ, нежен, последователен, благонадежден, концентриран, горд, страстен и луд… Главата ми е като опасен квартал, в който никога не бива да пристъпвам сам, без надзора на възрастен.”
И ако Том Харди няма нищо против да се завърне в ролята на Макс, екранната му партньорка Чарлийз Терон трудно ще се остави да бъде убедена още веднъж да премине през напрегнатите отношения, които е имала с британския си колега.
„Понякога се спречквахме страшно с него – споделя тя. – Понякога разправиите бяха между него и Джордж. Вероятно това се дължи и на изолацията и на факта, че снимахме в пустиня, върху някаква си движеща се платформа. Понякога усещането беше направо влудяващо, защото не можехме да си представим какво ще излезе от всичките ни усилия.
Въпреки че имахме разногласия с Том, оценявам искреността и директността му. Това е важно за актьорите, защото ние боравим с емоционалната истина. Въпреки че един друг се довеждахме до лудост, мисля, че изпитваме взаимно уважение.”