Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Заснетият в България “300: Възходът на една империя” оглави родната бокс офис класация

Заснетият в България “300: Възходът на една империя” оглави родната бокс офис класация
Заснетият в България “300: Възходът на една империя” оглави родната бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Заснетият в България “300: Възходът на една империя” оглави родната бокс офис класация

12.03.2014, 12:08  |   Видяна: 2968  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Режисираният от Зак Снайдър приключенски екшън “300” успя да вкара значителен брой български зрители в киносалоните през 2007-ма година и популярността му на родна почва продължава да бъде голяма. Именно поради тази причина съвсем не е изненадващо, че продължението на лентата, озаглавено “300: Възходът на една империя”, се пребори без особени проблеми с две нови филмови заглавия и оглави българската бокс офис класация.

300: Възходът на една империя (2014)За първите си три дни в България (7-9 март) премиерния “Възходът на една империя” привлече вниманието на над 27 хиляди зрители и за същия период от време натрупа приходи от 278 348 лева – резултат, който нарежда филма сред най-добре стартиралите заглавия от началото на 2014-та година.
Заснетата в България триизмерна 100-милионна продукция беше предшествана от рекламна кампания, която в комбинация с популярността на оригиналната лента гарантира добър стартов уикенд. Имайки предвид спечеленото до момента и продължаващия силен интерес на българската публика към триизмерните филми от този жанр очакванията са, че до една седмица “300: Възходът на една империя” ще надмине границата от половин милион лева.

При всички положения 3D-продукцията ще се нареди сред хитовите заглавия на зимно-пролетния сезон и в най-добрия случай ще бъде свалена от екраните с приходи от над един милион лева. За изминалите пет дни от световната премиера “300: Възходът на една империя” е натрупал от международните си кинопрожекции приходи от общо 136 720 791 долара.

Мистър Пибоди и Шърман (2014)Второто място в класацията е заето от триизмерната анимация “Мистър Пибоди и Шърман”. За периода от 7-ми до 9-ти март премиерната лента на Роб Минкоф е вкарала в касите на кината 151 709 лева, което е напълно приличен старт за заглавие, което е базирано на почти непознат в България анимационен сериал от 60-те години. Въпреки че не е един от най-силно рекламираните и дискутирани филми на 2014-та година “Мистър Пибоди и Шърман” вече се представя значително по-добре от конкурентните анимации “LEGO: Филмът” и “Джъстин и рицарите на честта”. Като цяло дава заявка за едно задоволително представяне в родния бокс офис.

Големият успех на “Замръзналото кралство’ със сигурност няма да бъде повторен от “Мистър Пибоди и Шърман”, но все пак филма с бюджет от над 100 милиона долара има шанса да надмине границата от половин милион лева. След около една седмица триизмерната анимация ще може да се похвали с приходи от около 250 хиляди лева.

Живи легенди (2014)Живи легенди” застава на трета позиция със спечелени за близо един месец по кината 514 965 лева. Българската продукция няма да има сили да достигне границата от един милион лева, но въпреки това досегашното й представяне е повече от задоволително, особено като се има предвид силната конкуренция и факта, че става дума за оригинално родно заглавие, което не може да разчита на по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции. Живи легенди” се превърна в първия български филм от почти две години, който надмина границата от половин милион лева, и по всичко изглежда, че ще бъде свален от екран с приходи от около 650 хиляди лева.

Помпей (2014)Триизмерният “Помпей” е на четвърто място в класацията, като за три седмици по родните киноекрани е натрупал общо 455 699 лева. В по-голямата част от света приключенския екшън с Кийфър Съдърланд мина по кината без да направи особено впечатление, но ситуацията в България е различна и до няколко дни филма ще достигне границата от половин милион лева. За изминалата една седмица “Помпей” е добавил към актива си допълнителни близо 100 хиляди лева, което е бъз съмнение добро постижение за заглавие, което не е част от вече изградена поредица.

Появата на конкурентното триизмерно зрелище “300: Възходът на една империя” със сигурност ще окаже негативно влияние на приходите на “Помпей”, но независимо от това филма на Пол Андерсън ще надмине границата от половин милион лена до няколко дни и цялостното му представяне в Българи ще бъде сметнато за успешно. До момента по света лентата е спечелила 78 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 100 милиона.

Директен полет (2014)Въздушният екшън-трилър “Директен полет” застава на пета позиция в тазседмичния топ 10. Филмът с Лиам Нийсън се прожектира на родна почва от десет дни насам и за този период от време е спечелил 160 024 лева – приличен резултат за оригинално заглавие, което се прожектира единствено в традиционния двуизмерен формат. “Директен полет” няма да се нареди сред най-големите хитове на годината, но за сметка на това представянето му до момента е по-добро от това на предишния филм с Лиам Нийсън “Твърде лично 2” и въпреки появата на нови триизмерни заглавия филма успява (поне за момента) да удържи на конкуренцията. В най-добрия случай “Директен полет” ще приключи похода си по българските киноекрани с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева.

Ченге за един ден (2014)Шестото място е заето от “Ченге за един ден”, който за десет дни по кината е натрупал общо 130 032 лева. Филмът с Айс Кюб и Кевин Харт се превърна в изненадващ хит в Съединените щати и досегашното му представяне в България е задоволително за екшън-комедия, която не бе предшествана от силна предварителна реклама и множество дискусии в интернет. Представителите на жанра “полицейска екшън-комедия” почти никога не трупат огромни приходи от българските си кинопрожекции (изключение е “Лоши момчета 2”, който само за три седмици натрупа над половин милион лева) и спечеленото от “Ченге за един ден” до момента също не прави особено впечатление на общия фон. Все пак за оригинално заглавие в двуизмерен формат филма на Тим Стори се представя достойно на родна почва и преди да бъде свален от екран най-вероятно ще успее да се добере до границата от 300 хиляди лева.

NymphomaniacПровокативният “Нимфоманка” застава на седма позиция в класацията. За първите три дни в България (7-9 март) премиерната лента с Шая Лебоф и Стелан Скарсгард е вкарала в киносалоните 2100 зрители, а приходите се равняват на 16 807 лева. Дори и да се игнорира факта, че “Нимфоманка” е забранен за лица под 18-годишна възраст филма е представител на независимото европейско кино, което само по себе си означава, че приходите от кинопрожекциите в България няма да бъдат големи.

Подобен род заглавия вкарват в кината най-вече почитателите на не-комерсиалното кино и е почти невъзможно да бъде привлечено вниманието на по-младата публика, която е на практика движещата сила на световния бокс офис. Похвално е, че “Нимфоманка” все пак намери място в родния топ 10, но като цяло филма е засенчен от далеч по-комерсиалните и рекламирани заглавия и най-вероятно ще отпадне сравнително бързо от кинопрограмата.

Пазители на Наследството (2014)Пазители на Наследството” е на осмо място, със спечелени за три седмици по кината 128 934 лева. Режисираният от Джордж Клуни филм е насочен главно към по-възрастната публика и това без съмнение оказа влияние на приходите в България. По отношение на бокс офиса “Пазители на Наследството” едва ли ще набере повече скорост в следващите седмици, но все пак за исторически филм с ограничена публика (пристигнал на родна почва без особени претенции) досегашното му представяне е сравнително прилично. В най-добрия случай лентата ще успее, преди да бъде свалена от екраните, да натрупа приходи от 200 хиляди лева.

Зимна приказка в Ню Йорк (2014)Деветата позиция е за романтичната драма “Зимна приказка в Ню Йорк“, която за един месец е спечелила 135 483 лева – не особено впечатляващ, но за сметка на това очакван резултат за представител на романтичния жанр. В световен мащаб филма на Акива Голдсман изненада със слабите си финансови постъпления и на този фон българското му представяне може да бъде сметнато за прилично. Границата от 200 хиляди лева едва ли ще бъде достигната и по всяка вероятност “Зимна приказка в Ню Йорк“ ще приключи с приходи от около 180 хиляди лева.

LEGO: ФилмътLEGO: Филмът” заема последното десето място, със спечелени за пет седмици 127 946 лева. Що се отнася до родния бокс офис амбициозната триизмерна анимация се превърна в едно от първите финансови разочарования на 2014-та година. В повечето големи страни по света “LEGO: Филмът” натрупа значителни приходи от кинопрожекциите си, но българската публика не бе особено ентусиазирана и спечеленото до момента е под очакванията за вдъхновено от известни играчки триизмерно заглавие с голям бюджет и прилична предварителна реклама.

Лентата на Фил Лорд и Крис Милър е на път да отпадне от топ 10 и по всичко изглежда, че ще завърши представянето си с приходи от около 150 хиляди лева. Общо по света “LEGO: Филмът” е спечелил 361 445 025 долара при бюджет от 60 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg