Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Закрилникът” е отново лидер в българския бокс офис

“Закрилникът” е отново лидер в българския бокс офис
“Закрилникът” е отново лидер в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Закрилникът” е отново лидер в българския бокс офис

08.10.2014, 11:37  |   Видяна: 1689  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Дебютиралият в края на миналия месец криминален екшън “Закрилникът” се пребори с очаквания премиерен трилър “Не казвай сбогом” и отново застана на лидерската позиция в българската бокс офис класация. За изминалия уикенд (3-5 октомври) лентата на Антоан Фукуа е добавила към актива си 63 612 лева, а общия брой зрители за същия период от време се равнява на 7450 души. “Закрилникът” се върти по кината от десет дни насам и до момента е вкарал в касите на кината общо 233 805 лева.

Закрилникът (2014)Екшън-заглавията с участието на Дензъл Уошингтън винаги привличат вниманието на българската публика и “Закрилникът” не е изключение. Филмът се представя по-добре предишните две екшън-ленти на Уошингтън “Два патлака” и “Секретна квартира” и със сигурност може да се каже, че границата от половин милион лева ще бъде достигната до две седмици. Важно е да се отбележи, че “Закрилникът” (подобно на “Люси”) е оригинална продукция, която не е подкрепяна от по-скъпите триизмерни и IMAX прожекции – факт, който прави представянето на лентата още по-силно. До момента по света “Закрилникът” е натрупал 104 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.

Лабиринтът: Невъзможно бягство (2014)Лабиринтът: Невъзможно бягство” застава на второ място в класацията. За три седмици по кината младежката лента е спечелила общо 440 767 лева – резултат, който поставя продукцията над заглавия като “Дивергенти” и оригиналния “Игрите на глада” (които за същия период от време натрупаха съответно 172 хиляди и 241 хиляди лева). “Невъзможно бягство” вече се нареди сред успешните заглавия на есенния сезон и следващата седмица ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. В световен мащаб филма на Уес Бол вече е натрупал близо 200 милиона долара.

Пчеличката Мая: Филмът (2014)Третата позиция е заета от триизмерния “Пчеличката Мая: Филмът”, който се прожектира на родна почва от десет дни насам. За този период от време лентата е спечелила общо 133 811 лева - напълно очакван резултат за непретенциозна анимация, която не разполага с подкрепата на могъщо холивудско студио. “Пчеличката Мая” няма да изпъкне на фона на скорошни “средностатистически” анимации като “Крадци на ядки” и “Самолети: Спасителен отряд” и по всичко изглежда, че ще приключи похода си по кината с приходи от около 250 хиляди лева.

Не казвай сбогом (2014)Най-новото филмово предложение на Дейвид Финчър “Не казвай сбогом” застава на четвърто място в класацията. За първия си уикенд в България (3-5 октомври) трилъра с Бен Афлек е спечелил 31 296 лева – скромен, но не и изненадващ старт за заглавие в традиционния двуизмерен формат, което е насочено основно към зрителите над 25 години. Въпреки стабилната рекламна кампания и популярността на едноименния литературен първоизточник “Не казвай сбогом” не успя да предизвика голям предварителен интерес сред масовата публика в България.

В следствие на което и приходите на лентата са по-слаби от тези на предишните две продукции на Дейвид Финчър “Социалната мрежа” (58 хиляди лева) и “Мъжете, които мразеха жените” (42 хиляди лева). Що се отнася до България публиката на филми като “Не казвай сбогом” е ясно изразена и ограничена и по брой души тя не може да се сравнява с публиката на филми като “Люси” и “Костенурките нинджа”. Най-запалените почитатели на “сериозното кино” със сигурност вече са изгледали “Не казвай сбогом” на голям екран, но в следващите седмици лентата едва ли ще отбележи значително увеличение в посещаемостта. В контраст с българското си представяне филма на Дейвид Финчър дебютира с напълно прилични резултати в щатския бокс офис (37 милиона долара), а световните му приходи вече наближават 100-милионната граница.

Преди да заспя (2014)Петата позиция е заета от трилъра “Преди да заспя”, който за първия си уикенд на родна почва е спечелил 24 161 лева. Премиерният филм с Никол Кидман бе активно рекламиран по една от големите български телевизии, но предварителните прогнози не бяха особено обнадеждаващи.

Преди да заспя” няма претенции за големи приходи и подобно на “Не казвай сбогом” лентата не е насочена към най-активната публика в България и света – тийнейджърската. Имайки предвид това съвсем не е изненадващо, че стартовите приходи не правят особено впечатление на общия фон. “Преди да заспя” се представя по-слабо от предишната лента на Никол Кидман “Принцесата на Монако” (със стартови приходи от 30 хиляди лева) и дебютиращото тази седмица 3D-зрелище “Дракула Неразказан” със сигурност ще засенчи още повече филма. В най-добрия случай “Преди да заспя” ще достигне границата от 100 хиляди лева до две седмици.

Легендата за Оз: Завръщането на Дороти (2013)На шесто място е анимирания “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти”, който за един месец в България е спечелил 171 129 лева. Въпреки вложените значителни средства в направата на анимацията тя не успя да привлече вниманието на публиката и поне що се отнася до Северна Америка тя се нареди до едни от най-големите финансови провали на 2014-та година. Българските приходи не са катастрофални и “Завръщането на Дороти” се представя напълно според очакванията за слабо дискутирано заглавие със скромна рекламна кампания (подобно на “Кумба 3D” и ”Тор и легендите за Валхала”). Преди да бъде свален от екраните триизмерния филм ще достигне границата от 200 хиляди лева.

Анабел (2014)Премиерният хорър “Анабел” е на седма позиция в класацията. За първия си уикенд в България филма на Джон Леонети е натрупал 15 819 лева, което е очакван старт за продукция от хорър-жанра. За сравнение трилъра “Заклинанието” (който вдъхнови “Анабел”) дебютира преди една година с приходи от 26 хиляди лева, а тазгодишния хорър “Както горе, така и долу” стартира с 12 хиляди лева.

Въпреки успеха си в щатския бокс офис “Анабел” няма да бъде запомнен със силното си представяне в България. Най-големите фенове на хорър-жанра без съмнение вече са гледали “Анабел” на кино, но подобно на повечето подобни филми лентата няма шанс да привлече по-голям брой зрители в следващите седмици. Общо по света продукцията на Уорнър Брос вече е натрупала 63 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 15 милиона.

Продуцираният от Майкъл Бей “Костенурките нинджа” заема осмо място, със спечелени за седем седмици 973 231 лева.

Триизмерният фантастичен екшън оправда напълно очакванията по отношение на бокс офиса и е само въпрос на време преди границата от един милион лева да бъде достигната. Световните приходи на “Костенурките нинджа” се равняват на 350 милиона долара.



Комедията “Нека сме ченгета” е на девета позиция, като за седем седмици е спечелила 507 217 лева. Лентата пристигна в българските киносалони без много шум, но през втората си седмица тя успя да набере скорост и бързо се нареди сред изненадващите хитове на лятно-есенния сезон.

Без съмнение участието на българо-канадската актриса Нина Добрев е помогнало на “Нека сме ченгета” в борбата му за зрители в България. По всичко изглежда, че филма ще бъде свален от екраните с приходи от около 550 хиляди лева.

Люси (2014)Десетото място е за екшъна на Люк Бесон “Люси”. За десет седмици по кината филма е натрупал 1 517 851 лева, което е едно от най-силните представяния на оригинален нетриизмерен филм в историята на родното киноразпространение.

От финансова гледна точка “Люси” надмина многократно предварителните очаквания и в момента лентата е на второ място в родната класация за най-печелившите филми на 2014-та година. В световен мащаб 40-милионната френско-американска продукция е спечелила 407 милиона долара.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg