Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Триизмерният “Помпей” е за втора поредна седмица на върха на българската бокс офис класация

Триизмерният “Помпей” е за втора поредна седмица на върха на българската бокс офис класация
Триизмерният “Помпей” е за втора поредна седмица на върха на българската бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Триизмерният “Помпей” е за втора поредна седмица на върха на българската бокс офис класация

05.03.2014, 14:56  |   Видяна: 1766  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Притегателната сила на триизмерното кино в България продължава да бъде голяма. Въпреки че регистрира изненадващо слаби резултати в Северна Америка и част от Западна Европа 3D-лентата “Помпей” се представя достойно по българските киноекрани и за по-малко от десет дни успя да надмине границата от 300 хиляди лева.

Помпей (2014)Скъпата продукция на Пол У. С. Андерсън запази заетата преди една седмица лидерска позиция в родния бокс офис и остави зад гърба си цели три премиерни заглавия. За изминалия уикенд (28 февруари-3 март) “Помпей” е добавил към актива си 138 830 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера триизмерното зрелище е вкарало в касите на кината общо 362 279 лева.

Интересът на родната публика към триизмерните приключенско-исторически заглавия продължава да бъде голям и “Помпей” бързо се превърна в поредния пример за лента, която се проваля в по-големите държави по света, но от друга страна регистрира прилични резултати в България. След около една седмица и половина филма с Емили Браунинг ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева.

Живи легенди (2014)Второто място в класацията е заето от българския “Живи легенди”, който е натрупал за изминалия уикенд 95 937 лева и отбелязва повишение на посещаемостта от 11 процента. Лентата на Ники Илиев се върти по кината от близо три седмици насам и за този период от време е спечелила напълно задоволителните за оригинално не-триизмерно заглавие 427 766 лева.

Само за седем дни “Живи легенди” е добавил към актива си допълнителни близо 200 хиляди лева, което е впечатляващо постижение за заглавие, което не е създадено от могъщата холивудска система и не е част от вече изградена поредица. Конкуренцията в лицето на по-рекламираните и дискутирани триизмерни заглавия най-вероятно ще попречи на “Живи легенди” да се присъедини към филмите с приходи от над един милион лева, но това все пак не омаловажава факта, че лентата се представя напълно достойно по кината. Бюджетът за снимки от 400 хиляди лева е вече покрит и до няколко дни филма със Стефан Щерев ще надмине границата от половин милион лева.

Директен полет (2014)Премиерният екшън-трилър “Директен полет” застава на трета позиция. За първия си уикенд на българска почва (28 февруари-3 март) най-новия филм на Лиам Нийсън е вкарал в касите на кината 82 064 лева. За сравнение предишния общ проект на Нийсън и режисьора Жауме Колет-Сера, “Без име”, дебютира с приходи от 47 422 лева. Очевидно е, че интереса към “Директен полет” е по-голям и ако няма сериозен спад в следващите две седмици филма ще има шанса да приключи похода си по кината с приходи от около 450 хиляди лева. Успехът на френско-американския “Твърде лично” трансформира Лиам Нийсън в истинска екшън-звезда и последвалите заглавия от този жанр с негово участие (като “А отборът”, “Сивият” и “Твърде лично 2”) се радваха на прилични успехи сред родната публика.

Подобно на тези ленти “Директен полет” също ще регистрира стабилни за не-триизмерно заглавие резултати, но още отсега е ясно, че филма няма да може да се конкурира с по-големите триизмерни заглавия, като все още актуалния “Помпей” и предстоящия “300: Възходът на една империя” (който, имайки предвид огромната популярност на първата част в България, със сигурност ще натрупа значителни приходи през първите си две седмици). До момента по света “Директен полет” е натрупал общо 50 899 585 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 60 милиона.

Ченге за един ден (2014)Екшън-комедията “Ченге за един ден” е на четвърто място в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 64 542 лева. Премиерната за България лента с Айс Кюб и Кевин Харт се превърна в първия изненадващ хит в Съединените щати и приходите от прожекциите в Северна Америка вече се равняват на напълно задоволителните 127 милиона долара.

Сравненията с култови филми като “Лоши момчета”, “Тренировъчен ден” и “Час пик” определено помогнаха на “Ченге за един ден” в борбата му за зрители и въпреки че няма да се превърне в един от големите хитове на зимно-пролетния сезон в България филма ще успее да натрупа сравнително прилични приходи. Полицейските екшън-комедии по принцип се радват на по-големи успехи на домашния видеопазар, но все пак старта на “Ченге за един ден” не трябва да се подценява и в най-добрия случай лентата ще приключи представянето си с приходи от над 300 хиляди лева. Общо по света продукцията на Тим Стори е спечелила 134 376 015 долара.

Пазители на Наследството (2014)Историческата драма с комедийни елементи “Пазители на Наследството” застава на пета позиция, като за десет дни по кината е натрупала общо 103 483 лева. Противоречивите реакции на някои историци и отлагането на премиерата с няколко месеца определено увеличиха дискусиите за  режисирания от Джордж Клуни филм и спечеленото до момента, както в САЩ, така и в България, е задоволително за оригинална продукция, която е насочена основно към по-възрастната публика. Ясно е, че “Пазители на Наследството” няма да се нареди сред големите хитове на сезона, но имайки предвид не особено големите предварителни очаквания (и факта, че не става дума за голям 3D-екшън) филма ще бъде сметнат за приличен бокс офис успех. В най-добрия случай “Пазители на Наследството” ще бъде свален от екран с приходи от около 350 хиляди лева.

LEGO: ФилмътШестото място в класацията е заето от “LEGO: Филмът”, който за близо един месец по родните киноекрани е спечелил 120 406 лева. Що се отнася до САЩ и Англия филма на Фил Лорд и Крис Милър си спечели славата на един от най-големите хитове от началото на годината, но ситуацията в България е съвсем различна. След скромния си стартов уикенд “LEGO: Филмът” не успя да набере повече скорост и въпреки че няма да бъде сметнат за сериозен финансов провал анимационния филм не изпъква на общия фон е на практика засенчен от далеч по-добре представящите се “Помпей” и “Живи легенди”. По всичко изглежда, че триизмерната лента ще приключи българското си представяне с приходи от малко над 200 хиляди лева.

Зимна приказка в Ню Йорк (2014)Романтичният “Зимна приказка в Ню Йорк“ заема седма позиция в родния топ 10, със спечелени за три седмици 120 097 лева.

Лентата на Акива Голдсман със сигурност вече е вкарала в кината най-големите почитатели на жанра и преди да бъде свалена от екран ще надмине границата от 200 хиляди лева. Общите международни приходи на “Зимна приказка в Ню Йорк“ се равняват на скромните 15 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 65 милиона долара.



Джъстин и рицарите на честта” е на осмо място в класацията. Благодарение 27-процентния скок в посещаемостта през изминалите седем дни триизмерната анимация се завръща в топ 10 със спечелени за осем седмици 264 897 лева. Натрупаните приходи до момента са по-слаби от тези на конкурентните триизмерни анимации “Крадци на ядки” и “Замръзналото кралство’, но все пак не трябва да се забравя, че “Джъстин и рицарите на честта” не е продукт на могъщо студио и освен това пристигна на родна почва без да бъде предшестван от агресивна рекламна кампания. Ако бъде задържан на екран поне още една седмица и половина филма ще успее да надмине границата от 300 хиляди лева.

РобокопПредпоследната девета позиция е заета от екшъна “Робокоп”, който за близо един месец по кината е спечелил 257 716 лева. Римейкът на хитовия едноименен екшън на Пол Верховен не предизвика голямо раздвижване сред родната публика и приходите му до момента не правят особено впечатление (особено като се има предвид, че става дума за високобюджетен и добре рекламиран екшън в IMAX формат). Новият “Робокоп” има шанса да достигне сумата от 300 хиляди лева до една седмица, но при всички положения няма да бъде запомнен със силното си представяне в българския бокс офис.


Замръзналото кралство (2013)Замръзналото кралство’ застава на десето място в класацията, със спечелени за четиринадесет седмици 1 965 382 лева. Награденият с “Оскар” анимационен филм отбелязва увеличение в посещаемостта от цели 40 процента и очакванията са, че до една седмица границата от два милиона лева ще бъде достигната (което от своя страна ще нареди лентата до двумилионните хитове “Аватар”, “Мисия Лондон” и “Карибски пирати 4”). “Замръзналото кралство’ се радва на големи успехи и в останалата част от света. Общите международни приходи на триизмерната анимация се равняват на впечатляващите 1 000 595 081 долара.




Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg