От тази седмица по екраните е новото предложение от режисьорката на „Здрач” Катрин Хардуик „Червената шапчица”. Филмът не е подходящ за хлапета, въпреки подвеждащото заглавие и основната причина, заради която си струва да го гледате е Гари Олдман.
Въпреки поредицата от слаби роли, които съпътстват кариерата на актьора през последните години, все още е достоен за уважение заради култовите му превъплъщения в „Дракула”, „Леон”, „Безсмъртна любима” и „Сид и Нанси”. Независимо от убийствените си роли през 90-те Олдман никога не е попадал сред актьорите отличени с престижните актьорски награди като „Оскар” или „Златен глобус”.
Ето още 7 забележителни актьори, които въпреки любовта на зрителите, не успяват да попаднат в полезрението на членовете на различните академии и журита.
Майкъл Медсън
Медсън е толкова продуктивен, че само за изминалата 2010-та има отбелязани във филмографията си 13 пълнометражни филма и още няколко участия в сериали.
Естествено не може да забравим г-н Рус от „Глутница кучета” и Бъд от „Убий Бил” с марка „Тарантино”, както и безбройните му гангстерски превъплъщения, сред които тези в „Дони Браско”, „Последните дни на Франки Мухата” и „Водопадите „Мълхоланд”.
Винсънт Гало
Гало е доста по-пестелив откъм участия. Забелязахме го в „Аризонска мечта” на Кустурица, след това направи силна роля в „Погребението” на Абел Ферара, за да ни спечели изцяло с инди класиката „Бъфало 66”, където той се изявява и като режисьор.
Няколко години по-късно всички му завидяха за свирката в едър план, която Хлое Севини му направи в “Brown Bunny”. Копола го покани за черно-бялото визуално пиршество „Тетро”, а преди дни го гледахме в „Същинско убийство” на Йежи Сколимовски, който беше част от „София Филм Фест”. За него получи награда от фестивала във Венеция.
Аманда Плъмър
Плъмър остави трайна следа в историята на киното с незабравимото си превъплъщение в Хъни Бъни в „Криминале”. След това ни остави без дъх с яките лесбо сцени в „Butterfly Kiss” на Майкъл Уинтърботъм.
Стана част и от актьорския екип на „Кен Парк” на ъндърграунд гуруто Лари Кларк, след което взе участие в един от европейските хитове на 2003-та „Животът ми без мен”. През миналата година участва във филмовия експеримент на Мери Макгукиан “The Making of Plus One” заснет по време на фестивала в Кан.
Стивън Дорф
Направи ни впечатление в началото на 90-те с участието си в „Нощта на страшния съд” и „Бекбийт”. Беше редом до Джак Никълсън и Дженифър Лопес в „Кръв и вино” и до Харви Кайтъл в „Престъпен град”.
След това приемаше овациите на зрителите заедно с Уесли Снайпс след успеха на „Блейд”. И после… участие в клипа на Бритни Спиърс “Everytime”. Добре, че София Копола го извади от второкласните нискобюджетни продукции със своя “Somewhere”. Преди това се мерна и в „Обществени врагове”.
Дженифър Джейсън Лий
След известен брой поддържащи роли през 80-те, в края на десетилетието Дженифър Джейсън Лий бесна на холивудския небосклон с ролята на проститутката Тралала в „Последен изход за Бруклин”.
През 90-те можем да я поставим сред водещите актриси на американското независимо кино с незабравимите си превъплъщения в „Мисис Паркър и порочният кръг”, „Генерално пълномощно”, „Доролес Клейборн”, „Джорджия”, „Канзас сити” и „Екзистенц”. В „Механикът” беше рамо до рамо с Крисчън Бейл, който пък беше толкова добър в ролята на бледия и изпит механик, че всички академии получават големи черни точки, заради това, че не получи никакви награди за ролята.
Гейбриъл Бърн
Има толкова много роли, че е трудно да се споменат всичките му добри превъплъщения. През 1990-та е велик в „Проходът на Милър” на братята Коен.
Въпреки че критиката не одобрява американския римейк на „Никита” – „Терористката”, филмът съвсем не е за пренебрегване, а Бърн снима поредната добра роля редом с Бриджит Фонда. В средата на 90-те го помним от „Малки жени”, „Обичайните заподозрени” и „Мъртъв”. Задължителен е ирландският „Последният от великите крале”, където е заедно с Джаред Лето /Лето няма нито една номинация за каквато и да било награда, въпреки впечатляващите му роли в „Реквием за един сън” и „Г-н Никой”/. Впечатли ни и със „Спайдър” на Кроненбърг и „Панаир на суетата” на Мира Наир.
И след това Джулиет се отдаде на музикалната алтърнатив сцена и киното загуби една от най-добрите млади актриси на 90-те. В последно време Джулиет прави опити да се завърне сред холивудския елит, но едва ли отново ще възвърне иконичния си статус от 90-те с блудкави комедии като „Разбий ги” и „Пълно за празно”.