06.08.2010, 15:41 |
Видяна: 2842 |
stand.bg |
ФИЛМ
Докато китайските режисьори и актьори всячески се опитват чрез кунг фу филми и исторически епоси да разпространят славата на Китай, техният колега Джони То и трилърите според мнозина са своеобразен последен пристан за истинското локално изкуство.
Напоследък режисьорът е зает с продукцията „Don't Go Breaking My Heart", за която твърди, че ще наложи нов жанр в китайското кинематографично изкуство.
„Искаме да направим любовна история, която по-младите да гледат", сподели режисьорът, цинтиран от AP. „Това може да е съвсем нов подход. Не всеки филм, излязъл от Китай, трябва да е кунг фу продукция. И без това напоследък има твърде много от тези филми. Мисля, че е време за промяна. Не всички ленти трябва да са огромни продукции".
Запитан защо в бъдещия филм за главната роля е избрана китайската актриса Gao Yuanyuan, а не някоя нейна колежка от Хонг Конг, То бе повече от кратък и ясен: „Би трябвало да знаете. И все още ме питате?! Не трябва да се прави разграничение между Хонг Конг и останалата част на Китай. Вече всички сме едно цяло".
Режисьорът изцяло е прегърнал идеята, че локалната индустрия е променила посоката си. Докато преди време Хонг Конг се е смятал за център на кинематографията, създавайки звезди като Джеки Чан и Джет Ли, в днешно време този баланс е силно разлюлян. Така през последните години се забелязва едно силно течение на продукции и кадри извън пределите на мегаполиса.
Същевременно обаче То, сред чиито последни филми са заглавия като „PTU", „Election", „Джебчии" и „Vengeance", иска да остане верен на истинската артистична визия, независимо от бързо променящата се икономическа обстановка.
„За да оцелееш, трябва да твориш филми, които изразяват точно идеите ти, да обособиш и изградиш стила си", сподели той.
0 гласа