След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Киното е магично занимание. Всички се удивяваме и захласваме, когато то ни отвежда на различни пътувания през времето и пространството. Но трябва да си признаем, че освен всичките му присъщи на пръв поглед маймунджилъци, то е преди всичко занаят. С направата на един филм могат да бъдат ангажирани от няколко човека до хиляди. И както всеки знаят, снимачният процес има някои тайни, които са нужни да се случат, за да се получи добър филм. Тези тайни и хитрини са цяла торба, затова ще ви ги представим на части. Ето първата…• Обикновено масовката или статистите правят филмите и телевизионните сериали по-истински. В далечината на кадъра се виждат как тези хора общуват по естествен и безгрижен начин. Но това, което те всъщност правят е само да си отварят устата, защото всеки звук на снимачната площадка се записва от мощни микрофони. Затова актьорите от втория план са професионалисти в създаването на измислени безшумни разговори, фалшив смях и избягване на гледане директно в камерата. • Когато се правят звуковите ефекти, всеки наличен записан шум може да е от полза. Например скърцащите викове на Назгул от „Властелинът на пръстените“ са всъщност търкане на пластмасови чаши в стъкло. Звукарите обичат да използват зеленчуци, когато правят шумове за хорър филмите. Разполовяването на зарзавата с ръце се използва, за да се пресъздаде чупенето на кости и кокали.• Много често режисьорът и екипът му заснемат много суров материал и накрая не всички снимани сцени се оказват във финалния вариант на филма. Затова често имаме и режисьорска версия на филма, която показва на публиката истинската визия на авторите. Ако се върнем пак към „Властелинът на пръстените“, интересното е, че режисьорската версия е почти три часа по-дълга от оригинала. Удължената версия на „Титаник“ пък е почти пет часа. И това са наистина сцени, които са важни за сюжетната линия и представянето на героите. Например капитан Смит заповядва на моряка, който управлява лодката да се върне, за да се събере повече хора от пътуващия кораб. Филмът има и заснет алтернативен финал, който би променил цялото изживяване. Можете да го видите ето тук: • Всички сме виждали удивителните и огромни зелени екрани, които се използват при правенето на филми. Магията на зеления екран всъщност е предпоставката за развихрянето на специалните ефекти. Така зад актьора може да се наложи всякакъв произволен заден план, който да изглежда автентично. Истината е, че този материал може да бъде от всякакъв цвят, но е установено, че синьото и зеленото най-много се използват, защото те създават контраст при заснемането на човешката кожа. Ето как този трик се използва в легендарния сериал „Игра на тронове“: • Откъде се взимат деца, които да участват в хорър филми? Това е сложен въпрос. Всичко, което се случва във филма е представено на детето актьор като игра. Понякога децата просто са помолени да потичат наоколо, държейки кукла или да разлеят сок с червен цвят. В повечето случаи малчуганите въобще не подозират, че се снимат в страховит филм. На самата снимачна площадка няма нищо подозрително и страшно. Постпродукцията и звуковите ефекти всъщност обикновено правят филма страшен и непоносим за хора със слаби сърца. Дани Лойд от „Сиянието“ например разбрал, че се е снимал в такъв филм, чак когато е навършил шестнайсет и сам е попаднал на него по телевизията. • Популярните места на действия във филмите като големи замъци и впечатляващи градове на бъдещето невинаги са създадени с компютърни ефекти. Всъщност понякога те са доста по-малки, отколкото очаквате. Така наречените „bigatures“ са големи макетни модели на всевъзможни места. Можете да видите как точно изглеждат тези кино маймунджилъци на долната снимка. • Интимните сцени са едни от най-трудните за снимане, особено за актьорите. Затова режисьорите предпочитат да ги заснемат последни в графика, когато вече всички присъстващи на снимачната площадка са се опознали добре. Те репетират дадената сцена първо с дрехи, като постепенно все по-малко технически лица остават да присъстват на снимките. В други случаи, като този с филма „Антихристът“ на противоречивия режисьор Ларс фон Триер, където секс сцените са много експлицитни, на мястото на актьорите застават дубльори. ДАС ... още »
„Формата на водата” на Гилермо дел Торо спечели „Златен лъв” на фестивала във Венеция. Режисьорът отбеляза, че наградата попада за първи път в ръцете на мексиканец. „На 52 години съм и съм направил 10 филма. В живота на всеки разказвач има момент, без значение на каква възраст си, когато рискуваш всичко и правиш нещо съвсем различно”, сподели дел Торо при получаването на наградата.Наградата на журито, с председател Анет Бенинг, отиде при „Фокстрот” на Самуел Маоз, който вече спечели „Златен лъв” с дебютния си филм „Ливан”. „Сребърен лъв” за най-добър режисьор отиде при Ксавие Льогран за „Jusqu’à La Garde”. Купите „Волпи” за най-добра актриса и най-добър актьор отидоха съответно при Шарлот Рамплинг за “Хана” и Камел Ел Баша за “The Insult”.Мартин Макдона взе наградата за сценарий за „Три билборда извън Ебинг, Мисури". Наградата на името на „Марчело Мастрояни” за най-добър млад актьор или актриса отиде при Чарли Плъмър за “Lean On Pete”. ... още »
Появи се първи трейлър на „Война на токовете” (The Current War), чиято премиера предстои на филмовия фестивал в Торонто.Филмът на Алфонсо Гомес-Рехон тръгва официално по екраните на 24 ноември и ще се нареди сред претендентите за големите награди.„Война на токовете” е съсредоточен върху конфликта между Томас Едисон (Бенедикт Къмбърбач) и Джордж Уестингхаус (Майкъл Шанън), известен като "Война на токовете". Двамата се съревновават да създадат продаваема, устойчива и достъпна електрическа система. Първоначално филмът трябваше да бъде режисиран от руския майстор на блокбастърите Тимур Бекмамбетов, но в последстие той остана само продуцент, а режисьорския пост пое Алфонсо Гомес-Рехон, в чийто актив откриваме няколко епизода от хитовия сериал „Клуб „Веселие”, както и отличения в Сънданс „Аз, Ърл и умиращото момиче”. ... още »
„ТО” надмина и най-смелите очаквания на всички и успя да реализира боксофис от премиерния си уикенд в размер на 117 милиона долара, с което подобри серия рекорди включително за най-успешната септемврийска премиера и най-успешната хорър премиера изобщо, като предишният първенец беше „Паранормална активност 3” с избработени 52,5 милиона долара.Най-характерният образ на романа – клоунът Пениуайз е пресъздаден от Бил Скарсгард, син на шведската звезда Стелан Скарсгард. Екранизацията не разчита на звездни имена в актьорския състав, а на подписа на Стивън Кинг.Вече се заговори и за втората част на блокбастъра, която ще бъде посветена на същите персонажи, но 30 години по-късно, когато те си спомнят за ужаса, който са преживели в детството си. ... още »
Бенедикт Къмбърбач ще изиграе ролята на бащата в екранизацията по биографичния роман “The Gipsy Boy”, представящ историята на боксьора, писател и ЛГБТ активист Мики Уолш.На режисьорския стол ще седне Морган Матюс, в чийто актив откриваме независимият хит “X+Y”, номиниран за 4 Британски независими награди.В момента тече кастингът за избор на изпълнител на главната роля.Филмът ще представи скритите от обществото проблеми на ромската общност във Великобритания. Къмбърбач ще е в ролята на главата на клана Уолш – любители на боксовия ринг с традиции в спорта. Малкият Мики Уолш от ранна възраст се подготвя за спортна кариера, но момчето преживява трудни моменти заради сексуалната си ориентация. През 1996г. Мики решава да напусне семейството си, а 13 години по-късно описва своите преживявания в книгата “The Gipsy Boy”, която се превръща в бестселър на Острова. ... още »
Появи се нов плакат на „Тор: Рагнарок”, с който филмът ще се рекламира в IMAX салоните.Премиерата на „Тор: Рагнарок” у нас ще е на 27 октомври. В него на едно място са събрани трите култови персонажа на „Марвел”: Тор (Крис Хемсуърт), Хълк (Марк Ръфало) и доктор Стрейндж (Бенедикт Къмбърбач). Сред останалите звездни имена в каста са Антъни Хопкинс, Кейт Бланшет, Рей Стивънсън, Том Хидълстън, Идрис Елба, Джеф Голдблум, както и Сам Нийл, чиято роля все още се пази в тайна.Вече знаем, че това ще е най-краткият филм от продукциите на „Марвел”. Режисьорът Тайка Уайтити сподели, че филмът ще е около 100 минути. „Всяка една минута от филма ще бъде наситена с действие, като при видеоклиповете, няма нужда той да продължава три часа”. ... още »
Джаред Лето е известен с екстремните си решения, за да се превъплъщава максимално добре в персонажите, който изпълнява. За ролята на незрящия Ниандър Уолъс в предстоящия „Блейд Рънър 2049” актьорът е носил непрозрачни лещи, през които не е можел нищо да вижда.Режисьорът Дени Вилньов сподели, че Лето е вървял съвсем бавно по време на снимките и не е ползвал помощник. „Беше като Иисус, който влиза в храма. Всички мълчаха, приличаше на някакъв тайнствен обред. Беше толкова вълнуващо и трогателно, че в началото се просълзих.”Очакваме „Блейд Рънър 2049” по екраните на 6 октомври. Режисьор е Дени Вилньов. В главните роли се превъплъщават Райън Гослинг и Харисън Форд, а сред останалите имена в актьорския състав откриваме Робит Райт, Макензи Дейвис, Едуард Джеймс Олмос и Хиам Аббас. ... още »
Режисьорът и сценарист Чарлс Бърнет, актьорът Доналд Съдърланд, операторът Оуен Ройзман и френската режисьорка Аньес Варда ще получат почетни „Оскари” тази година. Статуетките ще бъдат връчени на специална церемония на 11 ноември.Чарлс Бърнет ще остане в историята на киното с дебютния си филм „Killer of Sheep”, отличен на фестивала в Берлин.Въпреки стотиците си превъплъщения и десетките награди, Доналд Съдърланд никога не е номиниран за „Оскар”. Актьорът има две награди „Златен глобус” – за участието си в ТВ филма „Гражданинът Х”, както и в друга ТВ продукция – „Време за война”.Оуен Ройзман е номиниран за „Оскар” 5 пъти, за операторската си работа по „Френска връзка”, „Екзорсистът”, „Мрежата”, „Тутси” и „Уайът Ърп”.Аньес Варда също никога не е попадала сред номинираните за „Оскар”, въпреки своите десетки награди, сред които „Златен лъв” от фестивала във Венеция („Без покрив и закон”), „Сребърна мечка” в Берлин (“Щастие”), „Златен Хюго” от фестивала в Чикаго („Les glaneurs et la glaneuse”) и две награди „Сезар” („Одисей” и „Плажовете на Аньес”). ... още »