След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
от Les InrocksДве планети, две сестри, два противоположни характера (два полюса), две части (плюс пролог) - „Меланхолия" е филм дуел. Един от най-красивите и предизвикали най-малко спорове филми на ужасното дете Ларс фон Триер.Красота, изискваща известно търпение, което да преодолее първоначалното безразличие и недоумение. Да вземем пролога, съноподобно обобщение на предстоящия филм. Всичко е изложено от самото начало, премахвайки всякакъв съспенс или по-скоро залагайки огромна пръчка динамит с дебел фитил в трюма на започващия филм: кон, ударен от гръм, горяща картина на Брьогел, Земята, пронизана от друга планета - всичко на забавен каданс, в светлината на здрача и под гръмкия съпровод на Вагнер.Този пролог би ни се сторил великолепен, ако си падаме по помпозния академизъм, по живописта на немския романтизъм, имитирана от киното и ако сме решили да нападнем Полша (copyright Woody Allen). А също и ако не се смущаваме от факта, че режисьорът връхлита върху зрителя от самото начало, натрапвайки му високата си култура и самооценката за формалисткия си гений.Първата част - Джъстин, по името на младата руса жена, чудесно изиграна от Кирстен Дънст, е изцяло посветена на нейната сватба. Пищният празник се разиграва във великолепното имение на Клер (Шарлот Генсбург, също изключителна), сестрата брюнетка на Джъстин, която изглежда държи стриктно на организацията на празненството и социалните порядки. Участват толкова звезди - странният баща (Джон Хърт), недостойната майка антиконформистка (Шарлот Рамплинг), деверът бизнесмен (Кийфър Съдърланд), шефът на Джъстин (Стелан Скарсгаард) , че се чудим дали Ларс снима сватбата на Джъстин или триумфа на изкусителската си мощ в световното кино. Всъщност семейното тържество със задължителните сцени на програмирана радост, на жлъч и притъпена ненавист, е доста познато (най-вече във филмите на северните режисьори, Бергман, Винтерберг). А златистата светлина и дразнещите бързо сменящи се широки планове са толкова запазена марка за Триер, колкото и препратките към движението Догма 95.Подобно на Джъстин и ние искаме да избягаме, но въпреки всичко вниманието ни е задържано от няколко прекрасни широки плана на внезапно забуленото от меланхолия лице на Кирстен Дънст. А и тази тайнствена червена звезда, която ту се появява, ту изчезва от небето и очевидно е свързана с експлозията от пролога.Втората част - Клер, е тази, в която филмът напълно се разгръща. Джъстин е разрушила всичко - брака, кариерата, бъдещето си. Тя страда от странна, тежка депресия, едвам се движи и се опитва да възстанови здравето си при сестра си Клер, която е доста по-грижовна, отколкото бихме предположили. Червената звезда е вече планетата Меланхолия, расте в небето и някои учени предричат възможен сблъсък със Земята. Мъчителната тревога на Джъстин се превръща в планетарен страх, а филмът намира ритъма и сюжетната си линия и логичната си красота.Това е филм за края на света, но Ларс фонТриер нарушава всички холивудски правила на жанра. Няма сцени на масова психоза, няма рушащи се градове, нито пък мрачни новинарски емисии. Голямата идея се състои в това световният катаклизъм да се покаже посредством семейната клетка, сведена до две сестри, живеещи в луксозно уединение. От тук и чудесният ефект на контрапункт, който пронизва цялата втора част на филма: краят на света наближава, но спокойно, протяжно и нежно на място, изтъкано от ред и красота, охолство, покой и наслада.Както казва деверът, тази планета Меланхолия сякаш е "приятелска". Знаците, предвещаващи края, са смътни и поетични: дъжд от полени, градушка, неспокойни коне, двойно пълнолуние ...Двете сестри се променят с нарастването на Меланхолия. Богатата и уравновесена Клер прогресивно губи почва под краката си и Триер предава чудесно бавното надигане на паниката. Джъстин от своя страна се подобрява, сякаш светът се настройва към мрачното ѝ настроение и придава смисъл на меланхолията ѝ, доставяйки парадоксалното усещане за равновесие и унищожителен вътрешен покой.Друга чудесна кино хрумка е теленият обръч, измайсторен от момченцето на Клер: за да се прецени траекторията на наближаващата планета, е достатъчно само да се насочи към небето този наивен уред, тази детска играчка.В Кан нямаше как да не направят връзка между планетата Малик и планетата Фон Триер. Диалогът между тези два космически и противостоящи филми продължава. Американецът е от страната на сътворението, на светлината, на търсенето на изкупление, на религиозното дирене на смисъл, докато датчанинът си представя края на човечеството в една нощ без бог, управлявана от физичните закони, определящи безстрастния ход на звездите.Без да са идеални, „Меланхолия" и „Дървото на живота" показват психичното състояние на нашия свят и ни изпращат парчета незабравимо кино. ... още »
Първи трейлър Във филма "Талисманът" военен се прибира в Северна Каролина след третата си мисия в Ирак и започва да издирва непозната жена, за която е убеден, че му е донесла късмет по време на престоя му в Ирак. Филм на номинирания за „Оскар” /”Блясък”/ австралиец Скот Хикс. Главната роля е поверена на звездата от „Училищен мюзикъл” Зак Ефрон, на когото партнират Тейлър Шилинг /„Болница „Мърси””/, ветеранката Блайт Данър /поредицата „Запознай се с нашите”/, специализиралия се в поддържащите роли Джо Крест /”Ерин Брокович”, „Авиаторът”/ и Адам Лефевър от телевизионния сериал „Закон и ред”. Премиера в България: 27.04.2012 ... още »
С последствията от своите тайни и постъпки ще се сблъскат някои от героите в следващия епизод на „Столичани в повече”. Димо вече е взел своето решение за годежа си с Мария, след като разбра за срещите й с Андрей.Ще бъде ли простена изневярата или обидата ще надделее над любовта, зрителите ще разберат утре вечер от 21:00 часа по bTV.Рангел все още не подозира, че Гълъбина знае за тайните му разходки с Деси. Тя обаче е силно огорчена и ще му покаже и лошата си страна. Гълъбина отново ще намери отдушник на болката си в лицето на Пацо и двамата ще преживеят един от най-романтичните си моменти досега.Скулпторът Жан-Пиер е готов със скиците за бюстa на премиера и с ентусиазъм ще ги представи на семейство Лютови. Йордан и Славка обаче никак няма да бъдат въодушевени от видяното и ще се впуснат в разгорещен творчески спор. В утрешния епизод на „Столичани в повече” зрителите ще видят и актьора Вълчо Камарашев, който ще влезе в ролята на магазинер.Иван Юруков, който играе Андрей в хитовия сериал, бе специален гост в последното издание на „Нека говорят…с Росен Петров” по bTV. Какво разказа за семейството, детството, ученическите години, професионалната реализация и любовта в живота му, можете да видите ТУК. ... още »
Преди няколко седмици бе оповестена новината, че поради финансови причини снимките на дългоочаквания фантастичен екшън с Вин Дизел, “Ридик”, са били прекратени. В продължение на няколко дни, екипа и актьорите работеха в канадско филмово студио, но след като стана ясно, че продуцентската компания One Race Films, която финансира проекта, не е заплатила цялата сума за помещението, режисьора Дейвид Туохи бе принуден да прекрати за неопределен период от време снимачния процес.От студиото-разпространител Universal Pictures не коментираха създалата се ситуация, което породи слухове, че проблемите около проекта са по-сериозни и снимките може и да не бъдат възобновени.Това изглежда няма да се случи, и за радост на почитателите на култовия екранен герой Ричард Ридик, работата по мащабния фантастичен екшън ще започне отново в края на следващия месец. Източници близки до продукцията потвърдиха пред сайта TMZ, че продуцентите и режисьора са получили нужните средства, дълга към канадското студио е бил изплатен, и снимките ще бъдат официално възобновени на 28-ми декември.“Ридик”, чиито бюджет се равнява на 90 милиона долара, ще продължи историята на антигероя Ричард Ридик, който бе представен за първи път на екран в “Пълен мрак”, от 2000-та година. Заедно с персонажите Доминик Торето (“Бързи и яростни”) и Ксандър Кейдж (“Трите хикса”), Ридик се превърна в една от най-известните роли на екшън-звездата Вин Дизел, а благодарение на успеха на “Пълен мрак” се появи и продължението “Хрониките на Ридик”, което се завъртя по световните киноекрани през 2004-та година. Втората част не се превърна в очаквания от продуцентите хит, но все пак натрупа достатъчно стабилни приходи, които да гарантират появата на поне още един филм от поредицата.По думите на Вин Дизел, “Ридик” ще бъде много по-мрачен филм в сравнение с първите два, и ще представи няколко напълно нови извънземни персонажи. Сюжетът на лентата ще се развива няколко години след събитията, които бяха описани във втория филм.Ридик е предаден от своя собствен народ, и е оставен сам на отдалечена пустинна планета, която е обитавана от едни от най-смъртоносните хищници във Вселената. Там, той се изправя не само срещу тези безмилостни същества, но и срещу група наемници, чиято цел е да го елиминират за да получат голямата парична награда за главата му.Освен Вин Дизел, в “Ридик” ще участват още кечиста Дейв Батиста, Бокийм Уудбайн, Кейти Саккоф, Андреас Аперджис, Матю Нейбъл и познатия от “Хрониките на Ридик”, Карл Ърбън, който за втори път ще изпълни ролята на Ваако. Споменават се още и имената на актьорите Клиф Къртис (“Тренировъчен ден”) и Холт МакКолъни (“Боен клуб”), но за момента тяхното участие не е потвърдено от Universal Pictures.Режисьорът Дейвид Туохи: “Мисля, че ще се получи един мрачен филм с много обрати, който ще напомни на хората за първата част. “Ридик” няма да бъде по-мащабен от “Хрониките на Ридик”, но ще предостави на феновете някои наистина уникални герои и моменти. Засега, само това мога да разкрия.”Сценарият на “Ридик” е написан от Кен Уеат (“План без грешка”), Джим Уеат (“Мухата”) и режисьора Дейвид Туохи, а продуценти са Вин Дизел, Скот Крупф (“Мъглата”) и Тед Фийлд (“Летателен план”). Все още не се знае дали продукцията ще се разпространява в триизмерен формат.Проблемите около снимачния процес на “Ридик” няма да окажат влияние на премиерата, и готовия филм ще тръгне по кината в края на 2012-та година. Точната премиерна дата все още не се разкрива. ... още »
През 2002-ра година, по световните кина се завъртя психологическия трилър “Предизвестена смърт”, чиито режисьор бе създателя на “Карибски пирати: Проклятието на Черната перла”, Гор Вербински. Снимките на филма с бюджет от 48 милиона долара протекоха почти незабелязано, но за сметка на това приходите от прожекциите по света надминаха многократно очакванията на продуцентите и бокс офис анализаторите.Само в САЩ, “Предизвестена смърт” спечели 130 милиона долара, а общите му международни приходи достигнаха сумата от 250 милиона долара.Продукцията представляваше холивудски римейк на японския филм “Ringu”, който също се превърна в хит в много азиатски държави през 1998-а година. Международният успех на “Предизвестена смърт” даде началото на нова вълна от хорър-филми, чиито сюжети бяха отчасти или изцяло вдъхновени от много японски продукции от този жанр.Три години след премиерата на филма на Гор Вербински, се появи и продължението “Предизвестена смърт 2”, в което отново участваха номинираната за “Оскар” Наоми Уотс и младия Дейвид Дорфман. Уотс и Дорфман за втори път изпълниха ролите на репортерката Рейчъл Келър и сина й Ейдън, но този път режисьорската позиция бе заета от създателя на “Ringu”, Хидео Наката. “Предизвестена смърт 2” не успя да надмине постигнатото от първия филм, но все пак спечели по света приличните 161,941,727 долара.След премиерата на филма се появиха множество слухове относно предстояща трета част за прокълнатата видеокасета и призрака на убитата Самара, но нямаше конкретна информация от студиото DreamWorks Pictures. Едва през месец април, миналата година, бе обявено, че ще има трети “Предизвестена смърт”, най-вероятно заснет в триизмерен формат, а сценариста Дейвид Лука (“Сфера”) бе нает да работи върху сюжета. До момента нямаше по-подробна информация относно подготвяната трета част, но в разговор с журналисти на снимачната площадка на авиационния трилър “7500”, продуцента на “Предизвестена смърт”, Рой Лий, потвърди за пореден път, че ще има нов филм от поредицата и разкри, че работата по сценария вече е започнала.Лий: “Вече работим върху сценария на третата част. Постоянно обменяме идеи и предложения със сценариста за да преценим кое ще бъде в най-голяма полза за филма. Това което се опитваме да направим е да рестартираме поредицата “Предизвестена смърт”.”Продуцентът не разкри дали по сценария все още работи Дейвид Лука, и не даде информация относно това дали Наоми Уотс ще се завърне отново в ролята на Рейчъл Келър. Очакванията са, че до средата на следващата година ще има по-конкретна информация относно статута на предстоящия “Предизвестена смърт 3”.Заедно с информацията за третата част, Рой Лий заяви, че се работи и върху нов филм от друга известна хорър-поредица: “Гняв”. До момента, франчайза “Гняв” се състои от общо три филма, последния от които бе разпространен директно на DVD през 2009-та година. Рой Лий разкри, че точно както “Предизвестена смърт 3”, четвъртия “Гняв” ще даде нов старт поредицата.Лий: “Желанието ни е да направим един съвсем нов “Гняв”, но все още не сме решили как точно искаме да подходим. Новината вече циркулира във филмовото общество, и сега очакваме да видим какви идеи ще ни предложат сценаристите и как те мислят, че ще изглежда една нова версия на “Гняв”.”В следващите няколко месеца се очаква да бъде обявено името на сценариста, който ще работи по историята на “Гняв 4”. ... още »
В новия филм на режисьора Дейвид Кроненбърг „Опасен метод", посветен на Карл Юнг, Зигмунг Фройд и зараждането на психоанализата, Кийра Найтли влиза в ролята на истеричнта пациентка и любовница на Юнг Сабина Шпилрайн. Лентата беше част от тазгодишното издание на „Киномания", а на фестивала в Торонто през септември актрисата сподели пред Reuters, че първоначално е отказала ролята във филма заради секс сцените с актьора Майкъл Фасбендър, който е в ролята на Юнг. 26-годишната Найтли обаче признава, че обещанието за толкова мечтана роля и работа с имена като Кроненбърг, Фасбендър и Виго Мортенсен (който се въплъщава във Фройд) е било прекалено съблазнително, за да го отмине просто така. Освен това, в крайна сметка режисьорът й обещава, че сексуалните сцени ще са по-скоро клинични отколкото секси.Преди да се снимаш във филма, какво знаеше за психоанализата?Абсолютно нищо. Разбира се, бях чувала за Фройд и Юнг, знаех смътно, че в психоанализата всико е основано на сексуалността и че родителите са намесени по някакъв начин. Но освен това - наистина нищо. Така че започнах от нулата.Ти беше казала, че си прочела „купчина книги". Кои точно?Биографията на Юнг, след това неговата „Memories, Dreams, Reflections", писмата между двамата, Ницше, няколко статии от Фройд и от Юнг. След това намерих една книга „Sabina Spielrein: A Forgotten Pioneer of Psychoanalysis". Тя включва записките на Юнг за Сабина, нейните дисертации и няколко статии, есета за нея и части от дневника й. Така че, да - купчина си беше.Някога мислила ли си да учиш психология?Не... психологията всъщност има много паралели с актьорското майсторство. Опитваш се да разбереш света от различна гледна точка, без да съдиш. За един актьор да погледне на света от психологическа гледна точка е напълно естествено така или иначе.Твоето изобразяване на истерия във филма беше прието със смесени реакции от страна на критиците. Как ти хрумна движението на челюстта?Това си е сложно, изисква се малко умение. В сценария пише „има истеричен пристъп, разтърсена е от тикове" и тогава започваш да се чудиш какво точно значи това, какво имат предвид под „тик". Докато четях, се опитвах да намеря описание на тикове и да разбера какво точно означава. Исках да бъда шокираща, защото случващото се в съзнанието на Сабина беше шокиращо. Искаше ми се да отразя този вътрешен шок възможно най-явно отвън, затова буквално стоях пред огледалото в банята и правех физиономии, в един момент се получи и движението на челюстта. Реших, че изглежда леко демонично. Обадих се на Дейвид в Skype, споделих му няколко идеи и той избра това.Това най-трудната ти роля до момента ли е?Когато говорим за роли, всеки актьор иска такъв тип роля. Ще прозвучи перверзно, ако кажа, че беше забавно, но наистина беше интересно. Да се опиташ да разбереш, да влезеш в нейното съзнание - особено, ако работиш с режисьор като Дейвид Кроненбърг. Много щях да се замисля, ако трябваше да изиграя истеричка с режисьор, на когото не се възхищавам.Всеки актьор твърди, че секс сцените са трудни. А в този филм изглеждаха особено сложни. Съгласна ли си?Винаги са трудни и разобличаващи. Този път беше доста по-различно... Имаше две сцени, които не вярвах, че мога да направя. В епохата на интернет и всичко останало не знаех дали искам това да излезе наяве. Отначало му се обадих, за да откажа ролята. Беше очевидно, че тези сцени са изключително важни за филма, така че дори не се опитах да преговарям с него да ги махнем или нещо подобно. Просто си помислих: „Не мисля, че мога да го направя." Обадих се на Дейвид и му казах: „Обичам те, обичам работата ти, но наистина не смятам, че мога да го направя." Той каза: „Ако ти откажеш ролята, това ще е трагедия, затова ако е необходимо, ще ги махнем." Аз: „Не, защото разбирам защо са там." Той: „Виж, аз не искам да е секси, не искам да е воайористично. Искам да е клинично." Говорихме доста дълго за това какво точно има предвид, за да мога да го разбера чисто психологически. И накрая се съгласих, стига да не е секси. Запазен е бруталният, ужасяващ елемент в сцената, без да е секси.Случва ли ти се понякога да гледаш филмите, в които си участвала, и да се учиш от изпълненията си?Не. Не съм гледала „Ритай като Бекъм" от 9 години. Но се уча непрекъснато. Има и ще има добри и лоши изпълнения. Има и ще има преживявания, когато се сближаваш с публиката и когато не успяваш. Има роли, които знам, че не съм направила добре още докато съм ги снимала, просто защоте не съм успяла по една или друга причина. Има и такива роли, които знам, че съм направила адски добре още по време на снимките.Трейлъри на филма можете да видите тук ... още »
Въпреки отличната критика и отзиви от страна на публиката, първата пълнометражна кино продукция за Мъпетите от 12 години насам, озаглавена просто "Мъпетите", не успя да покори бокс офис класацията на Северна Америка нито за периода на уикенда, нито за този на петте почивни дни, събиращи се в американския календар по повод Деня на благодарността (24 ноември).Лентата, заснета с бюджет от около $45 млн., дебютира на второ място в класацията на най-доходоносните кино заглавия отвъд океана, инкасирайки $29.5 през уикенда и общо $42 млн. – през петте почивни дни от четвъртък до неделя, включително. Още $1.6 млн. са постъпили в касата на Disney, които закупиха правата върху героите от мултимедийния франчайз през 2004 г., от прожекциите в две държави извън Америка."Едва ли ще се намери някой, който да отрече факта, че ние върнахме Мъпетите на световната сцена", коментира старта на продукцията, в която участват Джейсън Сийгъл, Айми Адамс, жабокът Кермит, Мис Пиги и десетки други добре известни актьори и рожби на покойния кукловод Джим Хенсън, вицепрезидентът на Disney Дейв Холис.По негови думи бокс офисът на "Мъпетите" е надхвърлил очакванията на компанията. Според Rotten Tomatoes, критиката почти единодушно е дала отлични оценки на филма, режисиран от Джейм Бобин по сценария на Джейсън Сийгъл ("Как се запознах с майка ви") и Никълъс Столър. Средноаритметичният рейтинг на рецензиите е 98/100, а този на публиката, анкетирана от CinemaScore след прожекции – "A" при максимална "А+".Последната кино продукция от поредицата, "Мъпети от космоса", в която участват Роб Шнайдер, Анди Макдауъл, Рей Лиота, Дейвид Аркет и др., излезе през 1999 г. и има зрителски рейтинг 6.1 от близо 7000 потребители на IMDB, а турът му в американските киносалони приключи с малко над $16 млн. (при бюджет от 24 млн.). Сравнявайки двете заглавия по бокс офиса им, "Мъпетите" се представя с пъти по-добре, тъй като до няколко дни ще успее да възвърне инвестирания във филма бюджет само от прожекции в С. Америка.Вероятно по същото време четвъртият, предпоследен филм от вампирската сага "Здрач: Зазоряване - част 1", ще отчете половин милиард от продадени билети в световен мащаб, предвид глобалния му бокс офис към днешна дата от $489.3 млн., от които $113.5 са постъпили в касата на Summit Entertainment в периода 25-27 ноември. От тях $42 млн. са инкасирани от продадени билети само в САЩ и Канада за трите дни, а за петте сумата е $62.3. Средноаритметичният критически рейтинг на лентата е 4.4/10 (на базата на 172 рецензии), а оценката на публиката е 72/100 (от 80 000 гласували).Зад двете ленти, в които си дават среща обикновени човешки същества с фантастични такива, е поставено продължението на отличената с "Оскар" анимация "Весели крачета", която обаче продължава да се представя под очакванията. Общата сума от продадените билети за прожекциите на "Весели крачета 2" в периода 25-27 ноември е $13.4, за петте дни - $18.4 млн., с което генерираните до момента приходи са в размер на $57 млн. при около $135 млн., вложени за реализацията й.През почивните медии медиите разпространиха информацията, че в резултат на слабото представяне на филма 600 от 700-те служители на Dr. D Studios ще бъдат съкратени. Въпреки че е реализирана с не много по-скромен бюджет и дебютира от четвърто място с едва $12.7 млн., триизмерната анимационна продукция "Тайните служби на дядо Коледа" не разочарова дистрибуторите си (Sony Pictures), според които историята, разкриваща как Дядо Коледа успява да пусне подарък във всеки дом по цялото земно кълбо за една нощ, ще представлява интерес за публиката през целия празничен сезон.Още едно ново заглавие, насочено към семейните киномани, фигурира в топ 5 на актуалния бокс офис и това е първата 3D продукция на Мартин Скорсезе "Изобретението на Хюго", която инкасира $11.4 млн. през уикенд, при това при лимитирано разпространение (в 1300 кинотеатъра при повече от 3000 за гореизброените ленти). Продуциран от компаниите GK Films и Infinitum Nihil (собственост на Джони Деп), филмът е базиран на романа "Изобретението на Хюго" от Брайън Селзник и пренася зрителите в 30-те години на малкия век, проследявайки историята на сирачето Хюго, което обитава ЖП гара в Париж.Седмица след премиерата в ограничен брой кинотеатри на един от филмите, които вероятно ще влязат в надпреварата за "Оскар" – "The Descendants" с Джордж Клуни (в момента No.10 със $7.2 млн.), тази седмица по същата схема дебютира биографичната драма "Моята седмица с Мерилин", в чийто афиш се откроява името на Мишел Уилямс, която също е считана за фаворит на Филмовата академия. Филмът, разказващ живота на холивудската легенда Мерилин Монро, стартира с $1.8 млн. приходи от едва 244 кино театъра.Също с лимитирано разпространение в края на тази седмица потегля и най-новият филм на прочутия японски филммейкър Такеши Китано - "Autoreiji" , който изпълнява и главната роля в него, както и африканската драма "Kinyarwanda". В битката за дебют в топ 10 ще влязат лентите "Shame" на Стийв Макуин с Майкъл Фасбендър и Кари Мълиган, и "Спящата красавица" на Джулия Лай, която бе включена в конкурсната програма на кино фестивала в Кан.Бокс офис класация на Северна Америка за периода25 ноември - 27 ноември 20111 The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 - $42M / $221M2 The Muppets - $29.5M / $42M3 Happy Feet Two - $13.4M / $43.8M4 Arthur Christmas - $12.7M / $17M5 Hugo - $11.3M / $15.4M6 Jack and Jill - $10.3M / $57.4M7 Immortals - $8.8M / $68.6M8 Puss in Boots - $7.45M $133M9 Tower Heist - $7.32M $65.4M10 The Descendants - $7.2M / $10.7M ... още »
Популярната британска актриса Рейчъл Уайз ще партнира на Колин Фърт в новата продукция "The Railway Man". С реализацията на филма ще се заеме режисьорът Джонатан Теплицки, познат от работата си над хита "Better Than Sex".Самата лента ще е основана на едноименната биография на бившия офицер от британската армия - Ерик Ломакс, който е хванат в плен от японците през 1942 година. Заедно с други военнопленници, Ломакс участва в построяването на железопътна линия, по-късно станала известна като "железницата на смъртта".Ролята на Ломакс ще изпълни носителят на "Оскар" за "Речта на Краля" Колин Фърт, а в ранните му години персонажът ще бъде изигран от Джереми Ървин. Рейчъл Уайз пък ще е съпругата на главния герой. Снимките на "The Railway Man" ще стартират през февруари 2012 година, като все още няма обявена премиерна дата. ... още »