След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
🎬 Тази седмица (17.03-23.03) взимаме магическия воден камък и политаме като Шазам назад във времето, преди 65 милиона години.🌎😎🎬🎫 Можете да закупите онлайн билети от тук -> bit.ly/3k8sASA или от касите на киното.Цени на билети:Събота и неделя 2D - (10 / 8* лв), 3D (12/*10лв)Понеделник-петък 2D - (10/ 8* лв), 3D (12/*10лв)Предпремиера 2D - 12 лв.Предпремиера 3D - 14 лв.ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда) - 2D - 7 лв/ 3D - 9 лв.* Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания. ... още »
🎬 Тази седмица (17.03-23.03) взимаме магическия воден камък и политаме като Шазам назад във времето, преди 65 милиона години.🌎😎🎬🎫 Можете да закупите онлайн билети от тук -> bit.ly/3CKbAsq или от касите на киното.Цени на билети:Събота и неделя 2D - (10 / 8* лв), 3D (12/*10лв)Понеделник-петък 2D - (10/ 8* лв), 3D (12/*10лв)Предпремиера 2D - 12 лв.Предпремиера 3D - 14 лв.ПРОМО ДНИ (понеделник и сряда) - 2D - 7 лв/ 3D - 9 лв.* Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания. ... още »
🎬 Тази седмица (17.03-23.03) взимаме магическия воден камък и политаме като Шазам назад във времето, преди 65 милиона години.🌎😎🎬🎫 Можете да закупите вашите билети онлайн, от тук -> bit.ly/3ZyZxYOЦени на билети:Събота и неделя 2D - (10 / 8* лв), 3D (12/*10лв)Понеделник-петък 2D - (9/ 7* лв), 3D (12/*10лв)Предпремиера 2D - 11 лв.Предпремиера 3D - 14 лв.* Намалението важи за ученици, студенти, пенисионери и хора с увреждания. ... още »
Фестивал на събирането. Чрез Киното. Слоганът е Reconnect. Да се свържем отново. Бяхме разделени. Раздели ни пандемията. Почти три години имахме проблеми да съпреживяваме киното в киносалоните по естествения начин на топла среща между филм, автор и публика. Това вече е възможно и ние се свързваме отново / Reconnect-ваме се.Но продължаваме да сме разделени. Разделя ни политиката, разделя ни позицията за войната, разделя ни позицията за Твореца или Администратора в театъра, разделя ни позицията за Природата и за още много неща.Не можем да бъдем неутрални. Трябва да заявим позиция. Да бъдем страна. Аз съм на страната на нападнатия – Украйна, на страната на Твореца – Морфов, на страната на Природата, на страната на науката и цивилизацията. Аз имам позиция! Имай позиция и ти!27-ият София Филм Фест ще предложи по традиция изключително богата програма. Тази година тя включва 170 филма от 53 държави. Откриването е с „Повелителят на горите“ на Фолкер Шльондорф, който ще награди с присъствието си гала вечерта. Той ще засади и първото дърво в „гората на СФФ“, която ще се разпростре на територията на София. Ще я садят специални гости и участници на фестивала. Сред тях ще бъдат носителите на Наградата на София Джералдин Чаплин и Радослав Спасов. Също Кшищоф Зануси, Ян Сверак, Биле Аугуст, Милчо Манчевски, Дито Цинцадзе, Георги Дюлгеров.Добре дошли на членовете на международните журита и участниците с филми на фестивала! Добре дошли на участниците в 20-ия юбилеен София Мийтингс.Благодаря на всички съорганизатори, партньори, спонсори и приятели, с които имаме честта да ви предложим 27-ото киноудоволствие.Огромна благодарност на изключителния фестивален екип! Ще се видим в киносалоните!Ваш,Стефан КитановФестивален директор***„Повелителят на горите“на Фолкер Шльондорфоткрива 27-ия МеждународенСофия Филм ФестНай-новият филм на Фолкер Шльондорф, „Повелителят на горите“,портрет на забележителния австралийски агроном Тони Ринаудо,удостоен през 2018 година с алтернативна Нобелова награда – приза Right Livelihood, открива 27-ия София Филм Фест на 16 март, 19:00 часа, в Зала 1 на НДК!Самият Шльондорф ще бъде специален гост на гала вечертаи ще засади първото дърво в „Гората на София Филм Фест“,инициатива подкрепена от Столична общинаи телекомуникационната компания Yettel.За всеки билет, закупен за откриването на фестивала,Гората.бг ще засади 5 дървета!„Повелителят на горите“ е портрет на един забележителен човек. Тони Ринаудо е австралийски агроном, който революционизира идеите за възстановяване на гори и селскостопански култури в Африка. Той е намерил начин да стимулира повторното израстване на дървета от все още живи пънове и корени, които са формирали своеобразна „подземна гора” в продължение на десетилетия – благодарение на тази естествена регенерация не само се възстановява почвата, но се осигурява препитание на хиляди земеделци в Африка.Ринаудо се бори дълго за приемане на неговите идеи; той работи в продължение на 30 години в региона Сахел (на юг от Сахара и на север от Суданската савана), където се среща с отчаянието и глада, преследващи населението, но хората притежават също твърдост, упоритост, решителност и воля за промяна. „Вождът на всички фермери“ е следван от Шльондорф в Гана, Нигер, Буркина Фасо, Мали, Сенегал, Етиопия в опит да конструира картина на климатичните промени, миграционните вълни и трансформациите вследствие естествената регенерация, контролирана от фермерите. Този метод за възстановяване на гори вече се практикува в 25 африкански страни.ПОВЕЛИТЕЛЯТ НА ГОРИТЕ / The Forest Maker | 27 SofiaIFF #RECONNECTЕксклузивно с„повелителят на горите“ТОНИ РИНАУДО27-ия София Филм Фест стартира с „Повелителят на горите“ – филмът-есе на легендарния германски режисьор Фолкер Шльондорф. Той описва Тони като „обикновен герой“ – поставен в извънредни обстоятелства човек, извършващ истински геройства. Как са се срещнали двамата, как се е родила идеята за филма и за много други детайли около това творческо партньорство – Савина Петкова направи специално интервю с Тони Ринаудо, чиято премиера е именно в първия брой на Фестивалния ежедневник.Тони Ринаудо: Всичко започна от едно събитие, организирано от World Vision, където аз бях един от говорителите, а Фолкер беше част от публиката и много добре си спомням един детайл от нашата среща – на него му беше ясно, че не се чувствах напълно комфортно в тази нова роля. Вероятно точно затова той ми каза: „Изживей мига! Знам, че си мислиш как цялата тази суматоха, този интерес на хората към теб сега са някакви второстепенни неща, но моят съвет е да изживееш пълноценно този миг и да използваш славата, за да промотираш каузата си.“ Смятам, че нещо от това, за което говорих в онази въпросна вечер, е резонирало с него и той тогава е започнал да формулира идеята за бъдещ документален филм, защото ме попита: „Тони, с цялата ти дейност, с това влияние, би трябвало да имаш много последователи по целия свят, нали?“ А аз му казах истината – че въпреки световното признание, работата ми е сравнително непозната. Разбрахме се, че трябва да направим документален филм, за да променим това!Това е моето най-важно правило: ако някъде е имало гора, дори да е било в далечното минало, на теория би трябвало да можем да я възобновим, или поне в някакъв вид, доближаващ се до тогавашната гора… Това, което ме удивлява, е огромният потенциал на природата да се възстановява с малко усилия и то много бързо… И това би трябвало да е ясно послание за много държавни глави, за учените, за НПО-та и донори – трябва да се работи с природата. Да работим с нея, да се вслушваме в нея, да слезем от колата, да се разходим в полето и да я чуем, но не с ушите си, а с всичките си сетива. Да чуем това, което тя ни казва и да не пренебрегваме хората, които живеят в засегнатите райони. От тях зависи успеха или провала на идеята, и от начина, по който се отнасяме с тях в съвместната ни работа.Радослав Спасов получаваНаградата на Софияза своя изключителен приноскъм изкуството на кинотоЧовекът, който много, твърде много е вплетен във филмите, които съм направил, е Славчо, Радослав Спасов – операторът на повечето от тях.Славчо не обича да обсъжда изображението. Той се интересува от драматургията, от конфликта между героите. Затова е безценен по време на снимки. Знае на всяка сцена същината и прониква в актьорите, следи ги със свободното око иззад визьора и реагира спонтанно, щом се появи искрена и неочаквана реакция. Често обръща камерата към актьор, който е извън обектива и не спазва предварителната репетиция. Отначало аз се дразнех на тия му своеволия, но се убедих, че спонтанната му чувствителност е вярна, когато след това гледахме материала. Не случайно го търсеха и работиха с него всички значими режисьори от нашето време – те ценяха неговото съучастие. Той е снимал с Рангел Вълчанов, Едуард Захариев, Георги Стоянов, Иван Андонов, Людмил Стайков, Киран Коларов, Януш Вазов, Николай Корабов, Красимир Спасов, Надежда Косева, Милена Андонова…Актьорите (особено актрисите) много го обичаха и му поверяваха лицата си. Знаеха, че ще направи най-верните им портрети; портрети, които ще разкрият душите им. Е, разбира се, душите се подготвят и от режисьора предварително, но ако в краткия момент, когато спонтанно е възникнала неочаквана, непредвидена, но искрена и нужна актьорска реакция, ако в този момент камерата „блее“ нейде около ръцете или краката на героя, то напразни са били и режисьорските, и актьорските усилия. Затова аз не вярвам на операторски екипи, в които титулярят реди осветлението, а зад камерата е тъй нареченият „швенкьор“. Помня, че Вайда при една среща във ВГИК през студентските ни години слиса аудиторията с твърдението, че операторът отговаря за ритъма във филма. Ние, попиващи по това време теориите на Айзенщайн за монтажа на атракциони, не го разбрахме. Казахме си: „Изсилва се!“. Години ми трябваха, за да проумея, че операторът наистина трябва да усеща ритъма на филма, особено ако снимате дълги план-епизоди с движение на камерата. Операторът тогава съучаства в тъй наречения вътрешнокадров монтаж.Славчо бе готов да пожертва техническото съвършенство заради искрената и неподправена актьорска реакция – верен ученик на бате Димо.Той има вродено, чувство за композиция. По време на „Изпит“ аз току надничах в камерата да проверя композицията. Не му се доверявах. Високомерно бях решил, че той няма достатъчно изобразителна култура. Не беше ходил много-много по изложби, а аз прекарах кажи-речи една трета от студентското си време в музея за изобразително изкуство „Пушкин“ в Москва.Напомпан с такова самочувствие, аз доста се препирах със Славчо как да композираме кадрите, докато един ден той разреши споровете ни соломоновски:- Ето ти камерата! Композирай си кадъра така, както ти считаш за добре! Заснеми го! После аз ще заснема моя. И ще видим резултата на чаршафа!Слава Богу, като гледахме двата кадъра на екрана, аз имах куража да призная поражението си… Оттогава престанах да надничам в камерата на Славчо. В последните си филми стигнахме до безмълвна жестикулация. Аз питам:- Какво хващаш?Той показва с длани крупността. И работим.Георги Дюлгеров(из неговата книга „Биография на моите филми“) ... още »