След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Предсказанията са сложно нещо. Нещата, които могат да се случат с киното не са предвидими с кристална топка, но все пак в развитието му има тенденции, формиращи се години. Има процеси, закономерно предопределени от техническия и човешкия напредък, които ни карат да предугаждаме и очакваме някои събития в тази индустрия.В новата филмова екосистема кинопремиерата и фестивалното представяне не са единствената отправна точка за съществуването на дадена продукция.През 2016 г. в света има едно нещо, което наричаме Интернет и съвременните знайни и незнайни творци го използват пълноценно, за да осигурят най-голямата и лесна достъпност до своите филми. Това е нова ера в независимостта на независимото кино. До определена степен този аргумент се отнася и до студийните продукции. Редица онлайн платформи предлагат огромно видео съдържание на цената от няколко долар/евро/лева на месец. Но тук не става дума само за тях, а и за съвсем безплатните за гледане в мрежата премиери, например.Такива тактики напоследък предизвикват интереса на публиката – особено тази на документалното кино, то често е финансирано от т. нар. crowdfunding сайтове. Подобни инициативи все повече регистрират успешност, що се отнася до зрителската аудитория. Подобен е и случаят с тв сериалите, които са излъчвани в интернет сайтове като vimeo, youtube и др. Много от тях придобиват скоростна популярност и собствена фен база. Често привличат и вниманието на продуцентите - сериалът „High Maintenance“ след няколко сезона, развивайки се успешно в уеб пространството, е закупен от HBO. Каналът ще продуцира и излъчва шест нови серии през 2016 г. Такива тенденции ще продължат и ще се утвърдят не като алтернатива, а като стереотип на работа.Киноиндустрията ще помъдрее и ще създаде нов етикет в писането на служебни имейли. Хакерската атака в корпоративната кореспонденцията на „Сони“ беше доста отрезвяваща за бизнеса. Във времена, в които съществува Wikileaks, Сноудън е на свобода из руската степ, а leak-ването на голи снимки на холивудски звезди е ежедневие, филмовите студия ще бъдат много внимателни, когато имат нужда да изпсуват някой разглезен и претенциозен актьор. Може би така ще се върнат към старите политически некоректни начини да се справят с непослушните творци, заявявайки им в очите условията си. Дали да не очакваме нови фирмени ръководства за това как е подходящо да се държиш зле с подчинените си?Плашещо е, но може би ще стане възможно да се туитва на екрана по време на прожекцията на даден филм.Да, за някои е ужасяващо, но за младите ще е страхотно. А пък ако и киносалоните могат някак си да печелят от това – как би могло да не се случи такова безумие? В Китай това вече работи. По света много от авторите на филмите ще изискват в договорите им такова деяние да е изрично забранено, но от друга страна, ако се замислим, всички експерименти са довели до някакъв напредък. А и да не забравяме, че китайците са ни дали някои страхотни иновации…например барута, който вече не е много релевантен, но поне някой все още си блъска главата как да се привлече младите от интернет поколението в кината.Купуването на DVD ще се превърне в лично културно преживяване, като да отидеш в антикварен магазин и да си купиш дългосвиреща плоча. Кварталите видеотеки са на практика мъртви. Друга истина е, че се установява една дупка в продажбите. Видео стрийминг платформите често имат затруднения да се сдобият с правата за разпространение на даден по-шантав, но култов нискобюджетен филм. Така че, след като големите вериги видеотеки затвориха, идете в някоя все още мъждукаща квартална такава и изкупете всички филми-бижута от каталога, защото е възможно да не ги намерите никъде и никога.Късометражните филми ще стават все по-популярни, освен сред публиката, а и сред творците.В този забързан свят имаме все по-малко време за каквото и да е. Доминирането на деветдесет минутните филми е резултат от икономическия модел на кино бизнеса. Както вече споменахме кинопремиерите стават все по-маловажно събитие, особено извън Холивуд. А в интернет дължината на филма е нещо съвсем относително. Към това прибавете и факта, че късият филм отнема по-малко пари, по-малко време за правене, а и по-малко време за консумиране.Много филми, които имат кинопремиера в САЩ, ще бъдат едновременно достъпни онлайн по целия свят. Тази тенденция набира все повече скорост и беше въведена от The Weinstein Company с премиерите на "Свети Винсент" и "Изчезването на Елинор Ригби". Според продуцентите това би могло до голяма степен да елиминира пиратството. Дали всичко това е вярно – предстои да разберем...Възможно е Гугъл, Епъл или Амазон да закупят някое голямо американско филмово студио. Ако се случи, това ще бъде голямо разместване на пластовете в кино бизнеса. Такива компании с огромно техническо ноу-хау веднага ще намерят нови начини да генерират приходи от каталога с филмите на тези студия. Тук единствената неяснота е точно кога това ще се случи.Ако все пак просъществуват, филмовите студия ще трябва да преосмислят връзката с потребителите си, а именно зрителите. Те правят маркетингово тестване на филмите си, но то доста често е неточно. Нетфликс събуди тези гиганти за реалността на пазара и за необходимостта да се следят реалните предпочитания за разнообразно съдържание от публиката. Защо да предполагаш, когато може да знаеш? Традиционният телевизионен бизнес на големите компании все повече ще замира и рейтингите на тези ежеседмични телевизионни сериали ще падат. Когато вече може да избираме кога и къде, ще е много трудно да се върнем към гледането в стил „следващата седмица по същото време“. Предаванията на живо са друго нещо, но щом като могат да записват всичко останало, зрителите искат контрол. И ако можеш да гледаш някой сериал без да е прекъсван три пъти от реклами, ще се възползваш ли? Ако това стане, каквито са напъните на аудиторията, как ако не с рекламите, ще се заплаща за произвеждането на тези сериали? Това ще е задънена улица за телевизиите и те вече усещат това предизвикателство.Цялото това пренасищане с кино и телевизионна продукция ще доведе до необходимостта някой да я курира - както експозициите в музеите. Дали това ще бъдат нови посреднически платформи или апликации, които да те пренасочват и да предлагат съдържание подходящо специално за теб или друг вида услуга – не е все още ясно. Това, което знаем със сигурност, е, че има крещяща нужда някой или нещо да филтрира за крайния потребител цялото това бълване на оригинално съдържание и хората ще са готови да платят малка сума за такава услуга, ако тя ще облекчи забързания им живот.ДАС ... още »
Със специалното представяне на филма, посветен на паметта на арменския народ, стартират фестивалните прожекции в Дома на киното на 1 март„През сълзи” е моментна снимка на емоционалното състояние на съвременните арменци в България. Разказите им са равносметки за устоите на човека и рода, които звучат остро актуално в контекста на горещите събития от последните месеци. Кинотворбата е съвременен прочит на един от най-зловещите моменти в човешката история – избиването на милион и половина арменци-християни по заповед на младотурската държава през 1915 година. Към днешна дата потомците на избитите живеят като всички останали хора - имат семейства, работа, обществен и професионален живот… Но въпреки дистанцията на времето, те дълбоко в себе си пазят семейния спомен за посечения корен.Сценаристът Светла Христова, операторът Кирил Проданов и продуцентът Пламен Йорданов са екипът, реализирал филма заедно със Станимир Трифонов. Двигател и основен консултант на проекта е Анахид Аждерян.Режисьорът Станимир Трифонов е роден във Велико Търново през 1958 година. Завършва българска филология във ВТУ „Кирил и Методий”, а през 1986 година - ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов”, специалност „Кинорежисура”. През 2003 година става доцент по филмова и телевизионна режисура, а от 2008 година е професор. Преподавател е в ЮЗУ „Неофит Рилски” и Нов български университет. Той е носител на международни и национални награди като продуцент и режисьор на тв сериали, игрални и документални филми, сред които „Хайка за вълци” (2000), „Изпепеляване” (2004) и „Стъклената река” (2010).Премиерата на документалната творба „През сълзи” е на 1 март 2016, вторник. Мястото е Домът на киното, началният час е 20.00! ... още »
Само два месеца след световната си телевизионна премиера в MTV хитовият фентъзи сериал „Хрониките на Шанара” (The Shannara Chronicles) ще завладее ефира на bTV и сърцата на зрителите у нас. Българската премиера на мегапродукцията е на 5 март, събота, от 20.00 часа.В основата на телевизионната поредица са книгите-бестселъри на Тери Брукс, който лично участва в подготовката на екранизацията и като изпълнителен продуцент. Адаптацията е дело на Ал Го и Майлс Милър („Smallville”), и Джон Фавро („Железният човек”). „Хрониките на Шанара” е базирана на втората книга – „Камъните на Елфите” („The Elfstones of Shannara”), където основният фокус е върху внука на главния герой от първия роман. Главните роли в първия сезон на продукцията са разпределени между Попи Дрейтън, Остин Бътлър, Ивана Бакеро, Ману Бенет и любимия Джон Рис-Дейвис (Гимли от „Властелина на пръстените”). Невероятните кадри са заснети в Нова Зеландия.Премиерата на сериала „Хрониките на Шанара” на 5 януари тази година по MTV е гледана от 7.5 милиона зрители. Според “Форбс” поредицата може лесно да бъде сравнена с “Игра на тронове” и “Хобит”, но всъщност напомня повече на легендарната сага “Междузвездни войни”. На страниците на списанието се казва още, че “Шанара” е микс между фантастика и фентъзи, където вместо научното, доминира приказното. Сериалът умело е използвал бюджета си така, че да изгради достоверен на вид свят, а историята е поднесена така, че да се хареса и на фенове, и на хора, които принципно не обичат фентъзи.Действието в „Хрониките на Шанара” се развива хиляди години след унищожаването на нашата цивилизация. Земята е разделена на познатите Четири Земи, чието население е смесица от различни раси, включващи: елфи, джуджета, тролове, гноми и хора. В центъра на събитията е семейство Шанара, чиито потомци са наследници на древната магия. С приключенията си те постоянно променят бъдещето на света около тях.Историята започва с ужасна, черна сила, недосегаема през годините. Когато Амбърли - млада елфска принцеса, Уил - последният потомък на семейството на Шанара, и Еретриа – странстваща скитница, разбират че само те могат да спрат злото, сформират таен съюз. Тяхната на пръв поглед невъзможна задача да спасят света се превръща в пътешествие, в което главна цел е самоопознаването. Те всъщност намират вътрешна сила, за да преодолеят съмненията и страха. ... още »
Комисията на Ватикана, разследваща случаите на сексуално насилие от нейни служители върху невръстни младежи, се събра за закрита частна прожекция на „Спотлайт” – номинираната за няколко награди „Оскар” драма, посветена на подобни случаи в Бостън. Членовете на комисията са изгледали филма преди да се отдадат на тридневна работна среща. Папа Франсиско, който не е присъствал на прожекцията, създаде комисията през 2014 г., с цел да бъдат разследвани случаите на сексуално посегателство над деца както и тези църковни деятели, които прикриват подобни злодеяния, за които детайлно разказва холивудският филм. Това е третото събиране на комисията до момента. ... още »
За първи път в киноисторията на Гана филм беше селектиран за престижния международен кинофестивал в Берлин. Това е „Наком” („Nakom”) на Кели Даниела Норис и ТУ Питман. Драмата разказва за Идрису – талантлив студент по медицина, който се връща в родното си село Наком в Северна Гана след смъртта на баща си. Той научава, че семейството му е натрупало огромни дългове след заминаването му да учи и трябва да вземе решение дали да остане и да помогне за тяхното изплащане, или да обърне гръб на всичко и да се отдаде на медицината. Световната премиера на екзотичното заглавие ще е на 15 февруари в Берлин. ... още »
В студиото на Вилидж роудшоу на Златния бряг в Австралия текат снимките на 3D филма „Гнездо” („Nest”) с участието на китайската суперзвезда Ли Бингбинг („Трансформърс: Ера на изтребление”), Келан Лъц, Келси Грамър, Стеф Доусън („Игрите на глада: Сойка-присмехулка – част 1 и 2”), китайската попзвезда и актьор Ву Чун и астралийската звезда Шейн Джейкъбсън („The Dressmaker”). По този повод се появиха и първите кадри от филма, който ни въвлича в света на екип от учени, които правят важно откритие, но губят колега в древен лабиринт. За да го открият, те се отправят на изпълнено с опасности приключение, сред смъртоносни паяци, които трябва да надхитрят, преди да стане твърде късно. „Гнездо” е най-голямата китайско-австралийска копродукция до момента и е първият 3D филм на режисьора Кимбъл Рендал след „Bait 3D”, който имаше световна премиера на фестивала във Венеция и се превърна в най-касовият австралийски филм в историята на китайското кино. ... още »
Кевин Костнър показва, че още може да се справя прилично с екшъна в първия трейлър на екшън трилъра с фантастични елементи „Престъпник” („Criminal”). В него той е в ролята на осъден на смърт престъпник, на който са имплантирани спомените на убит агент на ЦРУ с цел да завърши мисията му, преди тя да е навлякла големи щети на страната. Режисьорът Ариел Вроман („Хладнокръвният”) оркестрира работата във филма на Гари Олдман, Томи Лий Джоунс, Гал Гадот и Райън Рейнълдс. Сценаристи на историята са Дъглас Кук и Дейвид Уайзбърг. В САЩ премиерната дата е насрочена за 15 април. ... още »
Налице е първият трейлър на новата романтична комедия на майстора в жанра Гари Маршал („Хубава жена”) – „Денят на майката” („Mother’s Day”). В центъра й са Дженифър Анистън като самотна майка на две момчета и Джейсън Съдейкис като самотен баща на две момичета, а около тях е звезден актьорски ансамблов състав от имена като Джулия Робъртс, Кейт Хъдсън и Ектор Елизондо. Сценарият на филма е поверен на Аня Кочоф-Романо и Лили Холандър и обвързва няколко сюжетни нишки, центрирани около празника Денят на майката в САЩ, който е през месец май. Може би и затова премиерата на филма отвъд океана е седмица по-рано, на 29 април. ... още »