След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Осмото издание на най-големия датски кинофестивал – CPH PIX, ще стартира на 27 октомври с прожекция на „Доктор Стрейндж“. Във филма на Скот Дериксън участват Бенедикт Къмбърбач, Мадс Микелсен, Тилда Суинтън, Рейчъл Макадамс, Бенедикт Уонг и Чиуител Еджиофор. От фестивала са щастливи, че ще покажат един „по-философски настроен и мистичен супергерой.“ Филмът тръгва по кината в едва няколко страни на 24 октомври, а премиерата му в САЩ ще е след прожекцията в Дания. ... още »
След представи екранизацията си по Джон Стайнбек на „Dubious Battle“ във Венеция, Джеймс Франко е готов за нова екранизация на бестселър, нищо че за тази рецензиите изразяват смесени чувства. Неуморният актьор, сценарист, режисьор и университетски преподавател ще изиграе ролята на Мистъри – ментор на главния герой в „Играта“ (“The Game”). Сценарият ще е по едноименния мемоарен роман на Нийл Страус. Авторът, който е журналист, разказва за преминаването му през обучение от т.нар. Pickup Artists, които го научават как да бъде професионален ухажор. ... още »
Тимъти Спол, Силия Имри, Джоана Лъмли и Дейвид Хаймън дооформят актьорския състав в романтичната комедия на Ричард Лонкрейн („Уимбълдън“) – „Да си стъпиш на краката“ (“Finding Your Feet”). В нея главната роля е определена за Имелда Стонтън. Снимките ще са през ноември и декември в Лондон и Италия. Когато лейди Сандра Абът открива, че съпругът й от 40 години насам има връзка с най-добрата й приятелка, тя заминава за Лондон при по-възрастната си сестра, с която не са близки. Но сестра й е освободена, казва каквото мисли и постоянно сменя ухажорите. Постепенно Сандра се отпуска, тръгва на танци и открива нова тръпка. ... още »
Веднага след последния епизод от третия сезон на „Тиранин“ (“Tyrant”), вместо да оповестят наличието на четвърти, от ЕфЕкс съобщиха, че спират сериала. Драмата, чието действие се развиваше в Близкия Изток, е дело на Гидиън Раф и може и да си намери и нов дом, но след 32 епизода със сигурност няма повече да се завърне по ЕфЕкс. Директорът на телевизията Джон Ландграф сподели отличните си впечатления от работата на творческия екип: „Много е трудно да се намери общ език с хора, чиито култура и история не познаваме. Създателите на „Тиранин“ направиха възможното в тези три сезона да разкажат на американската публика мъничка частица от многото затрогващи човешки истории от Близкия Изток. Благодарим за отдадеността и вниманието на Хауърд Гордън, Крис Кайсър и талантливия им екип за тази изключително амбициозна история.“ ... още »
Пабло Лараин представя във Венеция своята нова биографична драма на Пабло Лараин – „Джаки“ (“Jackie”), за която вече сме ви информирали. Натали Портман е в ролята на първата дама Джаки Кенеди Онасис, а сюжетът ни пренася в първите дни след убийството на президента Кенеди. По повод премиерата на филм в италианския фестивал разполагаме и с първия клип от него. Освен това можете да разгледате и снимките, на които виждаме и някои от останалите по-централи участници в драматичната история, изиграни от Питър Сарсгард, Грета Гъруиг, Били Крудъп и Джон Хърт. ... още »
Пол Вайц е готов с идеята за новия си проект – „Белканто“ (“Bel Canto”) – напрегната драма за заложници по романа на Ан Пачет. Режисьорът е написал сам сценария по него и вече е привлякъл няколко интересни имена в актьорския състав. В главната роля ще видим Джулиан Мур – тя ще е американското сопрано Роксан Кос, което пътува до Южна Америка, за да пее на рождения ден на богат японски бизнесмен (Кен Ватанабе). Но по време на партито въоръжени нападатели взимат няколко души за заложници и отправят искания за освобождаване на техните затворени другари. Демиан Бишир ще е в ролята на представител на закона, който се опитва да спаси положението. ... още »
Един от недоизяснените случаи и до днес си остава убийството на британската студентка Мередит Кърчър в Италия. Полицията обвинява трима души за него – италианеца Руди Гуеде, съквартирантката й Аманда Нокс и италианския приятел на Аманда. И тримата са осъдени за убийството, но по-късно Нокс и приятелят й – Рафаеле Солесито, са оправдани. Въпреки това и до днес остават въпросителни за участието им в този случай. Новият документален филм на Нетфликс „Аманда Нокс“ (“Amanda Knox”) на режисьорите Род Блекхърст и Брайън Макгин разказва именно за това с помощта на интервюта с участниците. По този повод се появиха и два трейлъра, които навеждат зрителя на двете коренно противоположни версии. Единият ни кара да вярваме на подсъдимата, че е невинна, а другият – да се съмняваме в думите й. Преди да се появи в края на септември по Нетфликс, филмът ще бъде прожектиран днес на фестивала в Торонто. ... още »
„Белгийският крал” е изключително привлекателен псевдо-документален филмРецензия от Венеция, сп. „Варайъти”, Джей Уайзбърг„Този филм е класически „mockumentary” (псевдо-документален филм), който съчетава умело сатирата в изказа с по-дълбоки послания. „Белгийският крал” е възхитителен - изненадващо уважителна закачка към несъвместимостта на монархията със съвремието, с Белгия и с Балканите. Сценаристите-режисьори Петер Бросенс и Джесика Удуърт създават доста по-лек и увлекателен сюжет в сравнение с предишния им филм „Петият сезон” – разказват на публиката как британски документалист снима официалната визита на белгийския крал в Турция, а в същото време Валония обявява независимост. Тъй като астрономически катаклизъм прекъсва телефонните линии и въздушния транспорт, на монарха и неговото обкръжение им се налага да минат през Балканите – това е единствия шанс да се прибере у дома. Не само кралските особи изглеждат извън времето си днес – на самата Белгия, съставена от френска и фламандска общности, при все че е дом на правителството на Европейския съюз, й липсва разпознаваема идентичност. Същото може да се каже за крал Николас III (Петер Ван ден Бегин) – стройният, изпълнен с достойнство монарх, чиято съпруга кралица Урсула (Натали Ларош) ангажира Дънкан Лойд (Питер ван дер Хауен) да направи документален филм, който ще представи кралското семейство в по-различна, благоприятна светлина.Натоварени с ангажимента да се грижат за посланията в бъдещия филм са строгия началник на протокола (Брюно Жорис) и суховатата шефка на кралския прес-офис (Люси Дебе). Първият официален ангажимент е да се заснеме пътешествието на краля в Турция, предшестващо присъединяването на държавата (именно!) към Европейския съюз. Николас е действащ монарх, какъвто може да се очаква в 21 век – премерен, любезен, трениран да говори малко и да изразява още по-малко. Дори неговият личен камериер (Титус де Воогт) говори повече. Изведнъж се получава новина: Валония е обявила независимост. За всички е ясно, че трябва да се върнат, но телекомуникационните връзки и въздушният транспорт са отрязани от слънчева буря и заместник-началникът на турските тайни служби (Валентин Ганев) съобщава на всички, че може би ще се наложи да отложат пътуването си с една седмица.Разбира се, това не може да е решение на проблема и кралят предлага да пътуват с кола през Балканите. Макар приближените му да са против тази идея („Все пак това са Балканите!”), режисьорът се е запознал с Ана (Нина Николина), певица от фолклорната група „Черноморските сирени”, и предрешени в пъстроцветните традиционни български носии, кралският ескорт и самият крал успяват да се натоварят в буса на певиците и да напуснат Турция. Следва доста забавно пътуване през България, Сърбия, Черна гора и Албания, което включва кукери, конкурс за качествено кисело мляко, бивш сръбски снайперист (Горан Радакович) и много жежка ракия. Сред най-привлекателните качества на „Белгийският крал” е фактът, че въпреки иронията и сарказма никой не се чувства обиден. Това е много мил, забавен филм, който дори Филип – реално действащия монарх на Белгия, би определил като възхитителен. Може в началото Николас да ви се стори прекалено сух, но това е резултат от вековните монархически възпитателни традиции; когато се налага да се вземат извънредни мерки, той се отзовава на момента и поема отговорността за важните решения. И макар че Балканите приличат до известна степен на Дивия запад, хората, които живеят там, са с добри сърца – дори сръбският снайперист Драган, който лесно може да изиграе роля на садист без всякакви угризения, е преследван от нещата, които е извършил по време на войната...Вероятно единствените хора, които може да бъдат разочаровани, са почитателите на двамата режисьори, които биха очаквали филм в духа на „Петият сезон”. „Белгийският крал” попада в жанра „роуд муви”, в псевдо-документален стил, което означава и камера от ръка (но само изглежда така), нестандартно кадриране и откриване на абсолютно нетрадиционни места и декори за снимки. Трудно е да си представим зрители, които не биха прегърнали с удоволствие този внимателен и шеговит киноразказ. Имам една забележка: ако може фрагментите от сюитата на Григ „Пер Гинт” да са по-малко... ... още »