В продължение на близо две години, името на холивудската звезда Анджелина Джоли се свързва с подготвяната от студиото Уолт Дисни фантастичната продукция “Maleficent”, която е описвана като “различен поглед“ към известната приказка “Спящата красавица“. Сценарият на проекта бе многократно променян и множеството разногласия между продуцентите бяха една от основните причини поради които се смяташе че въпреки изразения ентусиазъм от страна на началството на Уолт Дисни, до снимки може и да не се стигне. Лошите новини за “Maleficent” обаче приключиха преди няколко седмици, когато бе оповестен режисьорът на лентата - специалиста по визуални ефекти Робърт Стромбърг, известен с работата си върху “Лоши момчета 2” и “Аватар”, и снимките може да стартират още тази година.В допълнение към това, Анджелина Джоли потвърди само преди няколко часа, че именно това ще бъде и нейния следващ филм. Ето какво сподели актрисата по време на интервю, свързано с драмата “В земя на кръв и мед”, която отбелязва дебюта й в режисурата:“Не съм се появявала във филм от две години и не съм работила над нищо друго след “В земя на кръв и мед”. Следващият проект в който ще участвам е филма на Уолт Дисни, “Maleficent”. Децата ми искат да направя този филм и е хубаво да се прави баланс между екшън филми и филми, които могат да бъдат гледани и от по-младите.”Бъдещата фантастична продукция бива описвана от продуцентите си като “приключение с дракони, фантастични същества, магии и множество неочаквани обрати“, а Анджелина Джоли ще се превъплъти в ролята на злата вещица Maleficent, която е един от най-известните отрицателни персонажи във вселената на Уолт Дисни. За разлика от всички досегашни филмови адаптации на приказката-първоизточник “Спящата красавица“, в “Maleficent” историята ще бъде разказана изцяло от гледната точка на вещицата.За момента, Анджелина Джоли е единствената актриса, чието име се свързва официално с продукцията. Според източници от Уолт Дисни, продуцентите и режисьора Робърт Стромбърг вече са дали старта на кастингите за останалите роли, и до два месеца се очаква да стане ясно кои други актьори ще се появят в “Maleficent”. От Уолт Дисни се надяват филма да се превърне в хит от ранга на “Алиса в страната на чудесата“, който през 2010-та година натрупа над един милиард долара по света, и по този начин се нареди сред най-успешните филмови адаптации, базирани на известни литературни произведения.Сценарият на “Maleficent” е дело Линда Улвъртън (“Принцеса Анастасия”), а освен изпълнителка на главната роля, Анджелина Джоли ще бъде и продуцент заедно с Джени Тод (“Ангелите на Чарли”) и Мери Ричардс (“Гадна компания”).Продукцията ще бъде заснета с триизмерни камери, а режисьора ще разполага с бюджет от около сто милиона долара.Очакванията са, че “Maleficent” ще се завърти по световните киноекрани през лятото на следващата година. ... още »
Още в първите дни след световната премиера на блокбастъра “Трансформърс 3” се появиха слухове за планиран четвърти филм от популярната фантастична поредица. Едва в края на миналата година, от Paramount Pictures заявиха официално, че се работи по нова продукция от франчайза, и студиото се опитва да привлече Майкъл Бей отново на режисьорския стол.Изглежда се е стигнало до общо съгласие, защото малко по-рано днес бе разпространено изявление, което потвърд, че Бей ще се завърне като продуцент и режисьор, а самата лента, временно озаглавена “Трансформърс 4”, ще се завърти по световните киноекрани от 29-ти юни, 2014-та година.Стивън Спилбърг разкри преди няколко седмици че отново ще надзирава проекта в ролята си на изпълнителен продуцент, а от Paramount Pictures заявиха че след като заснеме криминалния “Pain & Gain”, с участието на Марк Уолбърг, Дуейн Джонсън-Скалата и Ед Харис, Майкъл Бей веднага ще насочи вниманието си към “Трансформърс 4”. Тъй като снимките на “Pain & Gain” ще приключат до средата на това лято, Бей и екипа му ще разполагат с достатъчно време за да се подготвят за четвъртия Трансформърс” (предварителната работа по тези продукции отнемa близо година). Междувременно, продуцента на хитовата поредица, Лоренцо ди Бонавентура, потвърди лично информацията за премиерата на “Трансформърс 4”, и поговори накратко за проекта.Бонавентура: “Ще бъдем напълно готови за премиерата през 2014-та година. Целта ни с Майкъл (Бей) е винаги да надминаваме това което сме показали в предишните си филми, което не означава че четвъртата част на “Трансформърс” ще бъде задължително по-мащабна. В някои отношения да, ще бъде по-мащабна от останалите, но това към което наистина ще се стремим е да представим нещо съвсем ново, нещо свежо. Ще се стараем да бъде нещо което не е било показвано преди и което ще изненада приятно зрителите.Искаме филма да бъде хибрид – тоест, някои от героите от предишните филми ще се завърнат, но заедно с тях ще се появят и нови лица. Историята ще бъде съвсем нова, но все още сме в начален стадий и не мога да говоря за това в подробности.”Шая Лебьоф, който изпълни главната роля на Сам Уитуики и в трите филма от поредицата, обяви многократно, че вече няма да бъде част от франчайза, но според последната информация, съгласието на Майкъл Бей да поеме режисурата може да промени решението на актьора. По този въпрос все още няма официално изявление от Paramount Pictures.Единственият актьор, който публично заяви, че би се завърнал за четвъртата част е Тайрийз Гибсън, чиито персонаж в поредицата е войника от специалните части Робърт Епс. Но тъй като е все още прекалено рано, продуцентите отказват да коментират информациите около актьорския състав на бъдещия фантастичен филм. До края на предстоящото лято се очаква да бъде разпространена по-подробна информация за “Трансформърс 4”, включително и кой ще бъде сценарист на продукцията.За момента няма друг филм чиято премиера е насрочена за 29-ти юни, 2014-та година, и основната конкуренция на четвъртата част ще бъде продължението на анимационния хит “Как да си дресираш дракон”, което ще тръгне по кината от 20-ти юни, 2014-та.Снимките на “Трансформърс 4” се очакват да стартират в края на лятото на 2013-та година. ... още »
На 19 февруари /неделя/ от 18.30ч. в Dada Cultural Bar ще има прожекция на британската комедия "Сексът в случки".Сексът в случки Scenes of Sexual NatureВеликобритания, 2008, 90 мин.Режисьор: Ед БлумВ ролите: Марк Стронг, Юън Макгрегър, Андрю Линкълн, Поли Уокър, Том Харди, Айлийн Аткинс, Хю Боневил, Софи ОконедоНяколко симпатични лондонски двойки споделят своите любовни преживявания. Възрастен господин среща любовта на живота си години след като съдбата ги е разделила. Преуспял бизнесмен е безумно влюбен в луксозна проститутка, която е готова на всякакви жертви, стига да получи извънредно заплащане. Гей-двойка обмисля как би изглеждала връзката им, ако си осиновят дете. В деня на развода си, бивши съпрузи започват да се колебаят дали са взели правилното решение и стигат до извода, че може да се виждат от време на време, за да правят секс.Вход 5 лева ... още »
„ЛОРАКС” е третия филм, създаден съвместното сътрудничество на Юнивърсъл Пикчърс и Илуминейшън Ентъртейнмънт след "Аз, проклетникът" и "Скок-подскок". Дани Де Вито вдъхва живот на знаковия герой Лоракс, а Ед Хелмс озвучава загадъчния Уанслър. Още две суперзвезди дават гласовете си на герои от филма: Зак Ефрон е Тед, момчето идеалист, което търси Лоракс, а Тейлър Суифт е Одри, момичето от мечтите на Тед. Роб Ригъл играе финансовия магнат О`Хеър, а обичаната актриса Бети Уайт е Норма, мъдрата баба на Тед.ГЛЕДАЙ ТУК БЪЛГАРСКИ ТРЕЙЛЪР » ... още »
от Стефан ДимовЧаст 1 - тийзъриМачетеhttp://www.youtube.com/watch?v=1Loq9OkHURwПоради дължината и съдържанието си, технически е неправилно да считаме клипа на Мачете, който излиза през 2007 за тийзър, но факта, че е създаден буквално за да дразни зрителите, поради липсата на реален филм, който да очакват (поне тогава), спокойно му позволява да бъде наречен тийзър (и то какъв).Първият филм с участието на Стивън Сегал, в който героят му губи дуел. „Мачете”, както и повечето филми на човекът оркестър – Робърт Родригез (режисьор, сценарист, продуцент, композитор, монтажист) е нещо което или ще обикнете, или ще намразите. Средното положение е рядкост, поради измислената фантасмагорична стилистика, която доста хора намират за изключително глуповата. Самият Крис Купър (носител на "Оскар") отказва роля в „Мачете”, след като прочита сценария, казвайки че „това е най-абсурдното нещо, което някога е чел”.Текста за бившия федерален превърнал се в наемник е написан от Родригез още през '93-та. 13 години по-късно (2006), по време на снимките на „Бибрутално”, Робърт заснема различни моменти от сценария, за да създаде фалшив трейлър за „Мачете”, който да се показва по екраните преди прожекцията на „Бибрутално”. Заснетият материал е достатъчен за сглобяването на 60 минутен филм, а реакцията на феновете от 3-минутния клип е повече от положителна. За тяхно и наше щастие, Родригез решава да разшири трейлъра в пълнометражен филм, а в близката 1-2 години, спокойно можем да очакваме първото му продължение – „Мачете убива”.Генезисhttp://www.youtube.com/watch?v=_5VDKVqvo8MПо-малкото е повече ... не винаги важи с пълна сила, но при Кристофър Нолан – определено да. След като през август 2009 излиза въпросният тийзър, който единствено подлудява зрителите и ги кара да се чудят какво по дяволите ще бъде това. Повече информация за проекта не може да бъде намерена, а ние отново и отново си пускаме едноминутния клип, надъхваме се от Кристофър Нолан и изкривената музика, опитвайки се да разгадаем предназначението на накланящата се вода в чашата и въртящият се пумпал като знаем, че това ще се случи едва след една година.В интервю за „Entertainment Weekly”, Крис Нолан обяснява, че е базирал ролите на героите в екипа на ролите в самото филмопроизводство – Коб като режисьор, Артър – продуцент, Ариадне като дизайнер, Иймс – актьор, Сайто – студиото, а Фишър – публиката. „Опитвах се да напиша един отборен творчески процес – написах този, който познавам”.Сивиятhttp://www.youtube.com/watch?v=Hfb0-U0ydj8Въпреки че филмовите реклами са открито средство за манипулация, нерядко давайки напълно погрешна представа за самия продукт, те все и все повече се превръщат в изкуство, на което може да бъде гледано отделно и независимо от филмите, които представят. Самото желание за написването на тази статия е достатъчно доказателство, че може да има такова нещо, като любими филмови трейлъри. Една от главните заслуги за нея се пада точно на този тийзър, който след многократни гледания продължава да ме изумява със съдържанието си. Чувствителния задкадров глас на Лиъм Нийсън (който просто не може да бъде объркан), разпадащия се сън (!) и волята за оцеляване при екстремните природни условия, преплетени по експлозивно-въздействащ начин. Според Лиъм Нийсън, температурите, при които е сниман филма достигали – 40 градуса по Целзий, а заснетите снежни бури били съвсем истински, вместо компютърно генерирани.Drive: Живот на Скоростhttp://www.cinefish.bg/Drive-Jivot-na-skorost-Tv-reklama-4-trailer16253.htmlТри много добри, динамични, но типично холивудски тийзъри и четвърти, съвсем различен, представящ най-добре стила на филма. Някои актьори в Холивуд имат доста по-голямо влияние, отколкото предполагаме и за добро или лошо, точно те могат напълно да обърнат с главата надолу (или нагоре) дадена лента.„Drive” би бил много по-различен и обикновен филм, ако всичко се случва по план – Хю Джакман в ролята и Нийл Маршал като режисьор, но за щастие, нещата често се „объркват”. Райън Гослинг заема мястото на Джакман, а после лично избира почитания датски режисьор Николас Виндиг Рефн. Рефн, който не се интересува от коли и няма книжка, след като 8 пъти е късан на изпита, съвсем „случайно” създава една пълноценна съвременна класика, в която сцените с автомобили (които не са основата на филма) определено са нещо невиждано и спиращо дъха ти n-пъти повече от които и да е „Бързи и Яростни” филм.Райън Гослинг и Кери Мълиган умишлено избягват да казват много от написаните реплики, защото смятат, че сцените трябва да фокусират повече на самото усещане между героите, отколкото на репликите. Самата Мълиган определя снимачния процес като „взиране в Гослинг по няколко часа на ден”. За да се подготви за ролята си, Райън Гослинг възстановява колата, която героят му използва във филма – Шевролет Шевел Малибу – 1973. ... още »
Британската академия за филмово и телевизионно изкуство (BAFTA) връчи своите ежегодни награди на бляскава церемония в Лондон.Академията отличи шпионския трилър „Дама, поп, асо, шпионин“ за най-добър британски филм. Лентата с Гари Олдман бе номинирана в общо 11 категории, от които спечели и наградата за най-добър адаптиран сценарий. Българските зрители ще могат да я гледат в кината от веригата Cinema City от 24 февруари.Следващата важна спирка за многократно награждавания трилър са Оскарите. Кои от трите номинации – за главна мъжка роля, адаптиран сценарий и музика – ще станат златни, ще се разбере на 26 февруари.Действието в лентата се развива по време на Студената война, когато главата на британското разузнаване "Контрол" подава оставка след провала на операция в Будапеща.Неосъществената цел на акцията е да потвърди съмнението на "Контрол", че един от четирите най-високопоставени фигури в организацията е съветски шпионин. Но правителството е решено да разкрие къртицата и тайно възлага на отстранения Джордж Смайли (Гари Олдман) да довърши започнатото. ... още »
Номинираният за десет награди "Оскар" френски филм "Артистът" на Мишел Aзанависиюс триумфира с най-много и най-ценните отличия на Британската филмова академия за 2012 г., спечелвайки седем награди BAFTA, включително за "Най-добър филм" и "Най-добра режисура".Hazanavicius спечели на свое име още една BAFTA, присъдена му за оскъдния откъм реплики сценарий на "Артистът", за която се бореха още Уди Алън (Полунощ в Париж), Аби Морган ("Желязната лейди"), Джон Макдона ("Големият полицай от малкия град") и Ани Мъмало и Кристън Уиг ("Шаферки").Голямата звезда в "Артистът", Жан Дюжарден, остави с празни ръце холивудските си колеги Брад Пит, Гари Олдман, Джордж Клуни и Майкъл Фасбендер, който бе номиниран за играта си в "Срам", докато изпълняващата главната женска роля във филма съпруга на Aзанависиюс, Беренис Бижо, изгуби от Мерил Стрийп.Излизайки, за да получи своята BAFTA за превъплъщението си в Маргарет Тачър, 62-годишната актриса изгуби едната си обувка. Равновесието й бе възстановено от Колин Фърт, който спечели BAFTA през 2011 г. за превъплъщението си в друг емблематичен за британската история образ – този на Крал Джордж VI.Останалите три статуетки в актива на "Артистът", който бе лидер и по броя на номинациите си (12), са в категориите за кинематография, музика и дизайн на костюмите.Големият претендент за 84-тите награди на Американската филмова академия, които ще бъдат раздадени на 26 февруари - "Изобретението на Хюго" на Мартин Скорсезе, спечели две награди, но във второстепенни категории – за дизайн на продукцията и за звук.Шпионският трилър "Дама, поп, асо, шпионин" с Гари Олдман, който ще премери сили с Брад Пит, Дюжарден, Клуни и Демиан Бишир за "Оскар" за най-добър актьор, триумфира в категорията на BAFTA за най-добър британски филм, побеждавайки "Моята седмица с Мерилин", "Айртон Сена", "Срам" и "Трябва да поговорим за Кевин".За второстепенните си роли във филмите "Новаци" и "Южнячки" BAFTA спечелиха актьорите Кристофър Плъмър и Октавия Спенсън, които са номинирани и за "Оскар". Навършвайки 82 години на 13 декември 2011 г., Плъмър стана най-възрастният носител на BAFTA в историята.Въпреки че бе победен от Мишел Aзанависиюс, Скорсезе не остана с празни ръце – Британската филмова академия го удостои с най-високото си отличие - BAFTA Fellowship, за изключителния му принос към световното кино. Британският еквивалент на тази награда отиде при Джон Хърт.Церемонията по връчването на наградите се състоя почти едновременно с шоуто на Grammy на 12 февруари, в Лондон, в прочутата Royal Opera House в Covent Garden. ... още »
Отличеният със „Златна мечка” в Берлин 2011, Златен глобус” за най-добър чуждоезичен филм и две номинации за „Оскар”, „Раздяла” на Асгар Фархади, номинираният за „Златна палма” в Кан 2011, „Хавър” на Аки Каурисмаки и документалният портрет „Стоичков” на Борислав Колев ще закрият международната програма на фестивала на 18 март.„Раздяла“ е един от претендентите за „Оскар“ за оригинален сценарий и най-добър чуждоезичен филм. Освен със „Златна мечка” в Берлин ’11, продукцията беше отличена и с наградата на Екуменическото жури, „Сребърна мечка” за най-добър актьор (Шахаб Хосейни и Пейман Моади) и „Сребърна мечка” за най-добра актриса (Лейла Хатами и Сарех Баят). Иранският филм получи признание от Асоциацията на холивудската чуждестранна преса на церемонията по връчване на престижните награди „Златен глобус”.„Раздяла” беше обявен за най-добър чуждоезичен филм, побеждавайки конкуренцията – „Момчето с колелото” на братя Дарден, „Кожата, в която живея” на Алмодовар, режисьорския дебют на Анджелина Джоли „В земя на кръв и мед” и най-новата творба на Джан Имоу „Цветята на войната”.Филмът е завладяващ и проникновен разказ за съвременно иранско семейство от средната класа и за неизбежните проблемите, които съпътстват всяка връзка. Надер и Симин са женени от 14 години и живеят с 11-годишната си дъщеря Термех в Техеран. Двамата все още се обичат, но искат да се разведат по взаимно съгласие. Те имат визи, благодарение на които могат да емигрират от Иран. Симин иска да осигури по-добро бъдеще за дъщеря им, но Надер не иска да остави възрастния си баща, страдащ от Алцхаймер... Движен от проницателно разбиране за класовите, религиозните и половите различия, сценарият на Фархади задава въпроси за значимостта на истината и етиката и изследва културните, социалните и юридическите проблеми в днешен Иран.Заслужените фестивални овации за „Раздяла” са още едно признание за таланта на 39-годишния Асгар Фархади. Още като ученик той проявява интерес към писането, театъра и киното. Минава курсове към „Иранското общество на младото кино” и започва кариерата си на режисьор с филми на 8- и 16мм лента. Завършва магистратура по режисура в Университета на Техеран през 1998 г. По време на следването си пише и режисира студентски пиеси, пише за националното радио и участва като режисьор в телевизионни сериали, включително и епизоди на „Tale of a City”. През 2001 година Фархади пише сценария за касовия хит „Low Heights” на режисьора Ибрахим Хатамикия, който печели овациите и на критиката. Фархади дебютира като режисьор в киното с „Dancing in the Dust”. С филма си „За Ели” той печели „Сребърна мечка” за режисура на Берлинале през 2009 година.Силна и завладяваща е новата кинотворба на финландския режисьор Аки Каурисмаки „Хавър”, отличена с наградата на критиката и номинация за „Златна палма” в Кан 2011. Филмът разказва историята на бившия писател и известен бохем Марсел Маркс, оттеглил се в доброволно изгнаничество в крайбрежния френски град Хавър. Там той се сближава с местните хора като честен, но не и проспериращ ваксаджия. Погребал мечтите си за литературен пробив, Марсел живее щастливо в триъгълника, който образуват любимият му бар, работата и съпругата му Арлети. Неочаквано съдбата му изпраща малолетен бежанец емигрант от Африка, а тежка болест приковава Арлети на легло. Както споделя един от най-авторитетните критици в света на киното, Роджър Ебърт, „да се опише филм на Аки Каурисмаки като оптимистичен и весел е невъзможно, но въпреки че не е комедия, „Хавър” е много по-нежен и изпълнен с надежда в сравнение с останалите му брилянтни творби”.Режисьорът, продуцентът, сценаристът, актьорът и монтажистът Аки Каурисмаки е роден през 1957 година в Ориматила. Работил е като пощальон, мияч на чинии, кинокритик. Заедно с брат си Мика снима документалния филм „Пътуване около Сайми” и създава продуцентската компания „Villealfa”.Аки Каурисмаки е носител на Голямата награда на журито в Кан за „Мъжът без минало”, отличен по-късно и с наградата на критиката за филм на годината и номинация за „Оскар” за чуждоезичен филм. След премиерата на София Филм Фест, най-новата творба на режисьора – „Хавър” ще бъде разпространявана у нас от екипа на Арт Фест, в чийто каталог са и други два филма на Аки Каурисмаки – „Мъжът без минало” и „Светлини в здрача”.Специално събитие в заключителната международна програма на София Филм Фест 2012 е документалната премиера на „Стоичков” на Борислав Колев (сценарист и режисьор) и Димитър Гочев (продуцент). Филмът представлява драматичен разказ за спортната кариера и бурната житейска съдба на най-известния българин по света – Христо Стоичков.Целта на документалния филм „Стоичков” е да разбие досегашните клишета за личността му и да разкрие чувствителния човек, скрит зад образа на гениален футболист, показан с всичките му противоречия без излишен блясък. „Зрителите ще се срещнат с един Стоичков, който се различава драстично от неговия клиширан медиен образ – такъв, какъвто не го познават и на места, където не са го виждали”, обещава филмовият критик Борислав Колев, страстен футболен фен.Противно на очакванията Стоичков приел предложението за филма още, когато през юли 2009 г. Борислав Колев и продуцентът Димитър Гочев му се обадили по телефона и му разказали за идеята си. Малко след това обсъдили детайлите по филма и на живо, в България. „В голяма част от българските медии Стоичков е представян еднопланово, като се набляга на жълториите и негативизма. Това е и една от причините понякога да е агресивен към представители на отделни медии – един вид защитна реакция, защото много помия се е изляла отгоре му, много лъжи е чул и прочел за себе си и своето семейство. А той не понася безпардонното нахлуване в личното му пространство”, категоричен е авторът на филма за спортната ни легенда.Снимките на „Стоичков” започнали в началото на март 2010 г. от Южна Африка и продължили на най-важните за кариерата му места в България и Барселона. Филмът е заснет за една година и четири месеца, поради заетостта на Стоичков и пълното съобразяване с напрегнатата му програма. Но пък това помогнало на снимачния екип да опознае добре футболиста. „Докато снимахме, Стоичков беше безупречен. Той е изключително дисциплиниран и, когато е поел ангажимен за една работа, държи тя да се свърши по най-добрия начин и максимално съдейства за това - добавя още щрихи от снимачния процес Борислав Колев. - Да, определено не е лесен характер, но когато ти си точен с него и той е точен с теб. Като под „точен” нямам предвид непременно да се съгласяваш с него за всичко. Спорили сме по време на снимките за различни неща, той е отворен да приеме мнения, различни от неговото. Затова мисля, че се получи един честен филм.”Един от любопитните акценти в документалния разказ за Стоичков е специалното му отношение към киното и изкуството въобще. Друга любопитна подробност за зрителите е фактът, че в Барселона наистина обожават Христо Стоичков и то толкова време, след като е прекратил кариерата си. Хосе Карерас, един от големите фенове и близък приятел на Христо, в специалното си интервю за филма признава: „За всички нас идването на Стоичков в Барселона беше Божи дар.” ... още »