Ексклузивна рецензияНа всички е известно, че за един добър филм е нужна добра история. Но за целта е нужен и добър читател. За монреалския писател Ян Мартел се заговори преди десет години, когато спечели наградата Букър с книгата си Животът на Пи. Същият автор влезе в новинарските хроники и през периода 2007-2011, когато възмутен от липсата на културни навици и интереси у канадския премиер Стивън Харпър, той започна да изпраща до неговия кабинет в Отава по две книги месечно, придружени от кратки писма.Книгите бяха най-разнообразни, но тази грижа за общата култура на лидера на консервативната партия бе приета хладно и просветителната инициатива остана без отговор. Очевидно, Харпър не се оказа запален читател.Но пък сред читателите на канадския автор се оказа двойно оскаризирания тайванско-американски кинорежисьор Анг Ли. Притчата за Пи запленява човека, който си позволи да атакува с изтънчената си емоционалност стереотипите на китайското съпротивително движение (Lust, Caution), на каубойската мъжественост (Brokeback Mountain), на поп-културата (Taking Woodstock) и на легендарните виртуози на бойните изкуства (Тигър и Дракон). Резултатът е Животът на Пи.Известни са проблемите свързани с адаптацията на литературните произведения за киноекран. А книгата на Мартел е истинско предизвикателство в това отношение. С един удар Анг Ли отхвърля класическите препоръки, че ако не иска главоболия, един режисьор не бива да се захваща за филми с участието на деца, вода и животни. Нещо повече, той реализира проекта си в триизмерен формат.Като остава верен на литературния първоизточник, филмът опростява историята, за да разкрие отлична възможност за коментари, философски размисли и житейски обобщения. Разказът започва през 70-те години, когато Пи (веднага бих подчертал, че не се касае за геометричното понятие, при все че става дума за математика) е тийнейджър в Пондишери, френскоговорящата част на Индия.Син на собственика на местния зоопарк, посещава престижни училища и неговият наблюдателен поглед открива законите на окръжаващата социална среда. Необезпокояван от прогресивно настроените си родители хлапакът с лекота прекрачва границите между индуизма, християнството и исляма. В резултат на нестабилната политическа ситуация семейството на Пи напуска страната в товарен кораб заедно с обитателите на зоологическата градина. Ноевият ковчег попада в буря, от която оцеляват само 17-годишният Пи и бенгалският тигър носещ името Ричард Паркър.Двамата са гладни и океанската пустош ги обрича на 227 дни съжителство върху една спасителна лодка. С елегантно чувство за хумор, без да превръща драмата в комедия, филмът приема формата на монолог, който изследва динамиката и еволюцията на взаимоотношенията между несъвместимите персонажи – уплашен юноша и свиреп тигър.В техническо отношение Животът на Пи е възхвала на синтетичното изображение и пример за майсторско и интелигентно използване на пикселите. Още с първите, почти кичови кадри, напомнящи репортажите на Нешънъл Джиографик, зрителят е потопен във визуален делириум, който продължава до финалните надписи.Отдавна е известно, че магьосниците на специалните ефекти не казват не, но тяхното да струва скъпо. (общ бюджет на филма - около 100 милиона долара). Всеки кадър на филма показва къде са отишли средствата. Кинофеновете ще се насладят на сцената на морската буря с потъването на кораба Цум-Цум, на халюцинациите на главния герой и на разноцветните представители на океанската флора и фауна.Имам всички основания да смятам, че Анг Ли и неговият екип отсега подготвят папионки и благодарствени речи по повод удостояване с годишни награди.Животът на Пи е лесносмилаем разказ не само за физическото оцеляване. Той е откровение за духовното съзряване като резултат от болезненото търсене на Истината и на обобщени понятия като Вяра и Бог. Бих го сравнил с текстовете на Паулу Коелю, Габриел Гарсия-Маркес или Карлос Кастанеда. Наблюденията за толерантността, самотата и глада звучат като актуално послание в съвременния свят. Филмът е изпълнен със символи и психоаналитични препратки, а многобройните и разнопосочни разсъждения, анализи и заключения позволяват на всеки зрител да намери частица радостна мъдрост за себе си.dalt ... още »
През лятото на 2015-година ще се състои световната премиера на седмия филм от един от най-популярните франчайзи на всички времена - “Междузвездни войни”. Новината за подготвяната продукция предизвика истинска истерия сред почитателите на фантастичната сага и спекулациите и дискусиите относно сюжета, актьорския състав и режисьорската позиция се увеличиха значително през изминалите две седмици. Както може да се очаква, продуцентите от студиото Уолт Дисни, което вече притежава правата на “Междузвездни войни”, правят всичко възможно да пазят в тайна детайлите относно статута на бъдещата продукция.Допреди три седмици единственото което се знаеше със сигурност е, че филма, озаглавен “Междузвездни войни: Епизод 7”, ще тръгне по кината в целия свят през лятото 2015-та година.Тъй като лентата е един от най-приоритетните проекти на Дисни продуцентите побързаха да оповестят пред броени дни, че работата по сценария ще започне след няколко седмици. За сценарист на “Епизод 7” е бил избран носителя на “Оскар” Майкъл Арнд, който е най-известен с работата си по “Мис Слънчице” и третата част от анимационната поредица “Играта на играчките”.Арнд все още не може да бъде открит за коментар, но за сметка на това тримата изпълнители на главните роли в оригиналната трилогия (1977-1983), Марк Хамил, Кари Фишър и Харисън Форд, изненадаха с изявленията си, че имат желание да участват и в новия филм. Форд е изявил желание да се превъплъти отново в образа на Хан Соло, а участието на Фишър бе дори потвърдено от няколко новинарски сайта, които преди няколко дни цитираха като източник самата актриса.За съжаление на феновете, Фишър заяви пред E! Online, че се е “шегувала” когато е заявила, че ще участва във филма. Единствено потвърди, че наскоро е имала приятелска среща с Джордж Лукас, на която са обсъждали бъдещето на поредицата. Все още няма официална информация, която да потвърждава (или отрича) участието на Марк Хамил и Харисън Форд в “Епизод 7”. Според слуховете от Уолт Дисни дори и те да участват във филма екранното присъствие на персонажите им по всяка вероятност ще бъде ограничено. Спекулациите за актьорския състав продължават, но за момента началството на Дисни и продуцентите са фокусирани върху това да намерят режисьор за амбициозния проект.През изминалите три седмици се споменаваха имената на почти всички големи режисьори в Холивуд, но сега стана ясно, че студиото разполага със списък от само няколко човека с които вече протичат преговорите. Един от режисьорите за когото се смяташе, че присъства в списъка е създателя на “Мисията невъзможна: Режим Фантом”, Брад Бърд.Според много неофициални източници именно Бърд и Матю Вон (“Х-Мен: Първа Вълна”) са основните кандидати за режисьорската позиция. Но само преди няколко часа на страницата си в Туитър Брад Бърд заяви, че в момента се подготвя за снимките на научнофантастичния филм “1952” и със сигурност няма да режисира “Междузвездни войни: Епизод 7”.Очакванията са, че до края на декември от Дисни ще оповестят официално кой ще седне на режисьорския стол. Снимките на “Епизод 7” ще стартират в началото на 2014-та година, а по думите на изпълнителния директор на Уолт Дисни Боб Айгър, филма ще бъде последван от още две продължения, които са временно озаглавени “Епизод 8” и “Епизод 9”. Има слухове, че небеизвестния Дарт Вейдър също ще се появи в един от предстоящите филми, но все още няма официално потвърждение от Дисни.Джордж Лукас няма да участва в заснемането на “Междузвездни войни: Епизод 7”, но за сметка на това ще бъде консултант по разработването на сценария.Световната премиера на седмия филм от известната сага ще се състои през лятото на 2015-та година. Все още не е определена точнaтa премиерна дата. ... още »
През изминалите четири години Лиам Нийсън се утвърди като една от най-печелившите и известни екшън-звезди на Холивуд. 60-годишният актьор успя да наложи името си в пренаселения със значително по-млади изпълнители екшън-жанр и поредното доказателство за популярността му е представянето на най-новия филм с негово участие “Твърде лично 2”, чиито световни приходи се равняват на повече от 350 милиона долара.По всичко изглежда, че Нийсън няма намерение да се оттегля от екшън-киното и източници от компанията Уорнър Брос оповестиха, че той води преговори за участие в криминалния екшън-трилър “Цялата вечер” (“The All Nighter”).Проектът все още няма режисьор, но продуцентите вече са предоставили сценария на Лиам Нийсън и се очаква до няколко седмици актьора да подпише договора за участие.Преди този проект Нийсън ще заснеме въздушния трилър “Non-Stop”, който ще го събере отново с режисьора на “Без име”, Жауме Колет-Сера. Официални източници от Уорнър Брос заявиха пред сайта The Wrap, че сценария на “Цялата вечер”, дело на Брад Ингълсби (предстоящия “Извън пещта”) е бил закупен от студиото за шестцифрена сума през месец януари, тази година. Ако всичко протече по план и Лиам Нийсън подпише договора за участие то той ще се превъплъти в ролята на застаряващ наемен убиец, който за да опази животите на сина и съпругата си е принуден да се изправи срещу своя бивш шеф. Ситуацията се усложнява още повече и скоро той се превръща в беглец, преследван от мафията и полицейските служби.Продуцент на “Цялата вечер” ще бъде Рой Лий, чиито най-популярни филми до момента са “Предизвестена смърт” и “От другата страна”.Лий: “Това е проект, който много ни заинтригува. Като чуеш краткото описание си мислиш, че знаеш какво ще се случи във филма, но истината е че сценария е изпълнен с много изненади и елементи, които те държат в напрежение през цялото време. Брад Ингълсби е свършил страхотна работа и “Цялата вечер” е проект, който смятаме да превърнем в едно незабравимо кинопреживяване.“Веднага след като Лиам Нийсън бъде потвърден за участие ще започнат и кастингите за останалите роли в лентата. Колкото до режисурата, от Уорнър Брос все още не разкриват дали провеждат разговори с кандидати за позицията.Лиам Нийсън ще започне да снима трилъра “Non-Stop” след броени дни и в най-добрия случай веднага след това ще насочи вниманието си към “Цялата вечер”.От Уорнър Брос се надяват филма да бъде готов до лятото на 2014-та година. ... още »
Честито на печелившите! Тоест на всички. На верните фенове на „Здрач” – защото ще видят най-сетне развръзката. На светските хроникьори – защото ще бълват още дълго време новини около Стюарт и Патинсън. На продуцентите – ясно защо. И най-вече на редовите кино фенове – защото досадната сага най-сетне приключи.Последните ще запомнят първите четири части от поредицата „Здрач” като едни от най-нелепите, наивни и блудкави филми, създавани напоследък. Традицията се поддържа и от последния – „Зазоряване II”, който сякаш е събрал в себе си и ферментирал всичко най-досадно и сладникаво от предшествениците си, за да създаде един нетърпимо захаросан мътнорозов ликьор.– МониторПоследната част на „Здрач” е един добър финал. Въпреки своите недостатъци, които са ясни още преди да започнете да го гледате. Спрямо предните части си личи, че целия екип е натрупал опит и до голяма степен филма прогресира, въпреки че има какво още да се желае.– Томас Ахчиян, cinebum.euKраят е нещо като захарно петле, потопено в мед, поръсено с пудра захар и обилно полято с течен шоколад. Просто като го видиш така ти сладнее, че чак ти нагарча и два часа след филма още усещаш неразтопена захар между зъбите.– Ваня Савкова, div.bgЕпилогът на Здрач – най-романтичната фентъзи сага, заснемана някога, пристига по-грандиозен от всякога и с обещанието най-сетне да излъчи големия победител в битката между хора, кръвопийци и върколаци.– programataПредполагам, че публиката му, която взима тези филми много насериозно, ще забие зъби дълбоко и ще изпие всичката му кръв. Сензационната финална сцена не може да бъде обвинена за оставянето на каквато и да е вратичка.– Роджър Ебърт, Chicago Sun-TimesИ сега, точно както Бела Суон приема своята вечна сила, Зазоряване, Част 2 се разширява с пълна сила, по-здрав и епичен от филмите, довели до този изпълнен със сблъсъци финал.– Елизабет Уайцман, New York Daily NewsПървият филм „Здрач”, който накара сърцата на не-феновете да туптят, се оказа последният.– Рафър Гузман, NewsdayПочитателите на поредицата, която направи повече от 2 милиарда долара приходи, несъмнено ще намерят филма за ужасно романтичен и дълбоко смислен. Останалата част от човечеството ще остане равнодушна.– Клаудия Пюг, USA TodayС толкова ниско-спусната летва, наистина съм възхитен, когато нещо подобно достави забавление на хора, извън фенбазата на филма.– Теди Дърджин, Screen It!Вместо да повтаря миналите грешки, като предава свръхестествената любовна история на Стефани Майер с детски ръкавици, този „Здрач” се отпуска и е игрив като кученце.– Ранди Майерс, San Jose MercuryСамото му заглавие – „Зазоряване, част 2” намеква за това, което за жалост е случая – поредицата „Здрач” се задържа прекалено дълго.– Дана Стивънс, Slate ... още »
от Стефан ДимовКогато някой актьор или актриса откаже дадена главна роля, това неминуемо променя представата на създателите за героя. Те започват да търсят заместители и да нагаждат сценария, а понякога се стига дори до смяна на пола на главния герой. Когато обаче избраният режисьор се откаже от проекта и друг го замени, филмът тотално променя своя облик, дълбочина, послание, тоналност и общо взето всичко. Нека разгледаме някои от любимите ни режисьори и филмите, от които те са се отказали.Стенли КубрикМахалото на Фуко (1988) - Кубрик искал да направи филм по романа на Умберто Еко – „Махалото на Фуко”, който излиза през 1988, но Еко отказва по две причини - той е разочарован от филмовата версия на по-ранния му роман – „Името на розата” и също така, Кубрик не е склонен да му позволи сам да напише сценария на филма.Изкуствен Интелект (2001) – Филмът започва своето развитие още в началото на 70-те, като Кубрик наема редица сценаристи до средата на 90-те. В продължение на много години, проектът събира прах от части защото Кубрик иска да използва истински робот за ролята на Дейвид, а по-късно считал, че компютърно-генерираното изображение не е достатъчно напреднало, за да създаде героя си по начин по който иска (защото счита, че нито едно дете не може да изиграе ролята достатъчно добре). Стенли Кубрик работи по проекта в продължение на 12 години, до смъртта си през 1999, но междувременно решава да го повери на Стивън Спилбърг, защото филма е „по-близък до неговото светоусещане”. Двамата си сътрудничат в продължение на няколко години, а Кубрик предава на Спилбърг пълният сценарий и много художествени разработки, рисунки и сторибордове за филма.Алфред ХичкокДжейн Еър (1943) – Отказва възможността да режисира адаптация по романа на Шарлот Бронте с участието на Орсън Уелс. Филмът е режисиран от Робърт СтивънсънКазино Роял – Хичкок отказва възможността да придобие правата за романа на Йън Флеминг от 1953 за Джеймс Бонд. „Казино Роял” е направен като телевизионен филм през 1954, като пародия през 1967 и най-сериозно през 2006 като хитов игрален филм, режисиран от Мартин Кембъл.Закрилателят (1973) – Отказва възможността да придобие правата за романа на Уилям Питър Блати, а по-късно отказва и режисирането на филма, когато други продуценти му предлагат. „Заклинателят” е режисиран от Уилям Фридкин, получава 2 награди "Оскар" и още 8 номинации и широко се счита за един от най-страшните филми на всички времена.Бебето на Розмари (1968) – Отказва възможността да придобие правата за романа на Айра Левин, а по-късно и да режисира филмовата версия. Филмът е режисиран от Роман Полански. „Бебето на Розмари” печели "Оскар" и номинация, и се счита за класика.Копой (1972) – Отказва режисирането на филмовата версия по едноименната пиесата на Антъни Шафър. Режисурата отива при Джоузеф Манкевич, а филма получава 4 номинации за "Оскар".Какво се случи с Бейби Джейн (1962) – Продуцентът Уилям Фрай и актрисата Бет Дейвис се опитват да привлекат Алфред Хичкок в проекта, но той им отказва, защото е зает с популяризирането на „Психо” и същевременно работи по сценария на „Птиците”. Филмът е режисиран от Робърт Олдрих, печели "Оскар" и още 4 номинации.Дейвид ФинчърБатман в началото (2005) – отказва възможността да режисира филма. Кристофър Нолан поема проекта.8мм (1999) – отказва възможността да режисира филма, а вместо това се захваща с „Боен Клуб”. „8мм” е режисиран от Джоел Шумахер и получава номинация за Златна Мечка в Берлин.Съучастникът (2004) – отказва възможността да режисира филма. „Съучастникът” отива при Майкъл Ман и получава 2 номинации за "Оскар".Хвани ме, ако можеш (2002) – отказва предложението да режисира филма, за да направи „Паник Стая”. „Хвани ме, ако можеш” е режисиран от Стивън Спилбърг и получава 2 номинации за "Оскар".Мисията невъзможна 3 (2006) – Финчър е избран за режисьор на филма, но в последствие се оттегля, заради творчески несъгласия. Джей Джей Ейбрамс поема режисурата.Черната далия (2006) – Финчър планира да режисира филма, като го заснеме изцяло в черно-бяло и го направи тричасов. В последствие, Дейвид се отказва от проекта, защото се съмнява, че ще може да направи филма по начина, по който си е представял. Брайън Де Палма поема режисурата. Филмът получава номинация за "Златен Лъв" във Венеция и номинация за "Оскар".Стивън СпилбъргСъучастникът (2004) – отказва предложението да режисира филма.Хари Потър и Философският камък (2001) – Считан е за режисирането на филмите за Хари Потър, но Дж. К. Роулинг го отхвърля, след като държи под контрол нещата с филмите. Крис Кълъмбъс поема режисурата на филма, който получава 3 номинации за "Оскар".Последният екшън герой (1993) – отказва режисирането на филма, за да работи върху „Списъкът на Шиндлер”. „Последният Екшън Герой” е режисиран от Джон Мактиърнън.Рейнман (1988) – отказва се от филма, защото трябва да започва работа по „Индиана Джоунс и Последният Кръстоносен Поход”. Режисурата поема Бари Левинсън. Филмът получава 4 награди "Оскар" (включително за режисура - Бари Левинсън) и още 4 номинации.Супермен (1978) – Първоначално, Спилбърг проявява интерес, но в последствие отказва режисирането на филма, защото неговият „Челюсти” се превръща в огромен хит и Спилбърг се насочва към други проекти. Режисурата поема Ричард Донър. „Супермен” получава 3 номинации за "Оскар".Гилермо Дел ТороСедем (1995) – отказва възможността да режисира филма. „Седем” попада в ръцете на Дейвид Финчър. Дел Торо обяснява:„Съвсем основателно казах не на „Седем”. Сценарият беше невероятен, но също така това е един много циничен поглед върху света. Харесах го и исках да го видя, но аз съм един романтичен и дебел копелдак и не искам да се подписвам върху този поглед.”Блейд Тринити (2004) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой”. Режисурата е поверена на сценариста Дейвид Гойер.Пришълецът срещу Хищникът (2004) – отказва възможността да направи филма, за да работи по „Хелбой”. Пол У.С. Андерсън поема проекта.Хари Потър и затворникът от Азкабан (2004) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой”. Алфонсо Куарон поема проекта. Филмът получава 2 номинации за "Оскар".Аз съм легенда (2007) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой 2: Златната армия”. Франсис Лорънс заема режисьорското място.Хари Потър и Нечистокръвният принц (2007) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой 2: Златната армия”. Дейвид Йейтс поема проекта.Краят на дните (1999) – отказва възможността да режисира филма. Питър Хайъмс заема мястото му.Тери ГилиъмАмерикански прелести (1999) – отказва възможността да режисира филма. Сам Мендес заема мястото му. Филмът печели пет награди "Оскар" и още 3 номинации.Форест Гъмп (1994) – отказва възможността да режисира филма. Робърт Земекис заема мястото му, а „Форест Гъмп” спечелва 6 "Оскара" и още 7 номинации.Смело сърце (1995) – отказва възможността да режисира филма. Мел Гъбсън заема мястото му зад камерата. Филмът печели 5 "Оскара" и още 5 номинации и се превръща в един от най-обичаните епоси на всички времена.Пришълецът: Завръщането (1997) – отказва възможността да режисира филма. Жан-Пиер Жоне заема мястото му.Кой натопи заека Роджър (1988) – отказва режисирането на филма. Робърт Земекис заема мястото му. Филмът спечелва 4 "Оскара" и още 3 номинации.Мартин СкорсезеСписъкът на Шиндлер (1993) – отказва режисирането, защото чувства, че филма трябва да бъде направен от еврейски режисьор. Стивън Спилбърг поема проекта.Съучастникът (2004) – отказва възможността да режисира филма.Пласьори (1995) – първоначално подписва договор за режисирането на филма, но в последствие се отказва, за да направи „Казино”. Спайк Лий поема режисурата на филма, а Скорсезе остава като продуцент. „Пласьори” получава номинация за "Златен Лъв" във Венеция.Тим БъртънДик Трейси (1990) – Предложена му е режисурата на филма, но е прекалено зает с работата си по „Едуард Ножиците”, за да приеме. Режисурата, както и главната роля отиват при Уорън Бийти, а филма спечелва 3 "Оскара" и 4 номинации.Кошмарът преди Коледа (1993) – Пише историята, както и героите за филма. Също така обмисля да го режисира, но в крайна сметка го поверява на Хенри Селик, за да може да се концентрира върху „Батман се Завръща”. Тим Бъртън остава продуцент на филма, а той остава широко известен като „Кошмарът преди Коледа” на Тим Бъртън. Филмът получава номинация за "Оскар" и "Златен Глобус".Мухата (1986) – Направено му е предложение да режисира филма с Майкъл Кийтън в главната роля, но Бъртън се отказва и Дейвид Кроненбърг заема мястото му, с Джеф Голдблум в главната роля. Филмът печели "Оскар" за най-добър грим.Куентин ТарантиноСкорост (1994) – отказва възможността да режисира филма. Известният оператор, Ян Де Бонт заема мястото му, в режисьорския си дебют. „Скорост” печели 2 "Оскара" и една номинация, а Тарантино го определя като един от любимите му екшъни.Мъже в черно (1997) – отказва възможността да режисира. Бари Зоненфелд поема проекта. Филмът печели "Оскар" и още две номинации.Джеймс КамерънТерминатор 3: Бунтът на машините (2003) – отказва възможността да режисира третия филм от поредицата, защото чувства, че историята е приключила с втория. Режисурата поема Джонатан Мостоу.Соларис (2002) – отказва режисирането, но остава като продуцент на филма. Режисурата отива при Стивън Содърбърг. Римейкът получава номинация за "Златна Мечка" в Берлин.Серджо ЛеонеКръстникът (1972) – отказва режисирането на филма, защото не е заинтересован от историята. Филмът попада в ръцете на Франсис Форд Копола.Обесете ги нависоко (1968) – отказва режисирането на филма, защото по това време работи по „Имало Едно Време на Запад”. Тед Пост поема проекта.Майкъл БейЧервеният дракон (2002) – отказва възможността да режисира филма. Брет Ратнър заема мястото му.Мъж под прицел (2004) – отказва възможността да направи филма. Тони Скот, основно вдъхновение за Бей през годините, поема режисурата.Ван Хелзинг (2004) – отказва режисирането на филма, за да заснеме „Островът”. Стивън Зомърс поема проекта.Ридли СкотДюн (1984) – първоначално е избран за режисьор, но се отказва, за да направи „Блейд Рънър”. Филмът попада в ръцете на Дейвид Линч и получава номинация за "Оскар".Парфюм: Историята на един убиец (2005) – отказва възможността да режисира филма. Том Тиквер заема мястото му.Дарън АроновскиБатман в началото (2005) – отказва възможността да режисира филма. През 2001/2002, Аронофски е начело на отпадналия проект, адаптация по комикса на Франк Милър – „Батман – Година Първа”, където той трябва да режисира и да напише сценария (заедно с Франк Милър). Кристофър Нолан поема режисурата на „Батман в Началото”.Върколакът (2013) – Аронофски е назначен за режисьор, но се отказва, защото филма ще изисква отсъствие от САЩ за дълго време, а Аронофски не иска да оставя семейството си за това време. Дарън съжалява, че се стига до това решение. Джеймс Манголд поема режисурата.Дейвид ЛинчМеждузвездни войни IV: Завръщането на Джедаите (1983) – отказва възможността да режисира филма, за да заснеме „Дюн”. Ричард Маркуанд заема мястото му. Филмът получава 4 номинации за "Оскар".Оливър СтоунАмерикански психар (2000) – Стоун е прикрепен към проекта, когато и Леонардо Ди Каприо трябва да изиграе ролята на Патрик Бейтман. Когато Ди Каприо напуска, за да се снима в „Плажът”, Стоун също го напуска. Мери Харън заема мястото му.Американски гангстер (2007) – отказва възможността да режисира филма през 2001, за да работи по „Александър”. Няколко години по-късно, Ридли Скот заема мястото му. „Американски Гангстер” получава 2 номинации за "Оскар".Джордж ЛукасКоса (1979) – отказва възможността да режисира мюзикъла, за да работи по „Американски Графити”. „Коса” се превръща във филм няколко години по-късно, под режисурата на Милош Форман.Акира КуросаваТора! Тора! Тора! (1970) – Американските шефове на студиото примамили големия японски майстор да поеме режисирането на епоса за Пърл Харбър, като му казали, че Дейвид Лийн ще режисира американската част от филма. Когато Куросава разбрал, че това е лъжа, той направил всичко възможно, за да бъде уволнен. И успял. Ричард Флайшър заема мястото му. Филмът получава "Оскар" и още 4 номинации.Сам РеймиАз съм легенда (2007) – отказва режисирането на филма, защото не е заинтересован. Франсис Лоурънс поема проекта. ... още »
„Пълна лудница” с ВИП нюанс и артистично настроение очакват зрителите на „Станция Нова” на 18 ноември. Още в първите часове на „Удавете водещия” ще видим две любими телевизионни двойки, а общото между тях и Любен Дилов-син е, че всички идват от къщата на VIP Brother 2012.Само ден след големия финал в събота и ден преди началото на новия сезон на шоуто – Big Brother All Stars, двамата водещи Ники Кънчев и Алекс Сърчаджиева ще разкажат за най-интересните новини от шоуто. Отново от Къщата, но тази на Баш Бай Брадър, ще пристигнат и следващите гости – Мария Игнатова и Димитър Рачков.Във втората част на предаването ни очаква темата „Трябва ли да възпитава или забавлява телевизията”, а по нея ще дискутират бившият министър на образованието Даниел Вълчев и издателят Мартин Захариев.„Съдебен спор” ще представи история, в която ищецът твърди, че в продължение на четири години е имал близки отношения с жена, на която дава сериозна сума пари на заем. В момента тя отрича задължението си, както и че въобще са имали връзка.В рубриката „Съпругите” зрителите ще видят фолк певицата Андреа за последните новини от музикалната сцена и личния живот на звездата. Артистичният дух в неделния ден ще бъде допълнен от две изключително талантливи актриси – Теодора Духовникова и Касиел Ноа Ашер. На финала Жени и Мая ще се срещнат с Велислава Каймаканова, фотографът, открил много от българските звезди чрез фотообектива си. Тя ще направи лично фотосесия на водещите , а в студиото ще бъде и любимият гримьор на модните списания – Силвия Стойчева. ... още »
Едва няколко месеца след като списание „Forbes“ обяви Том Круз за най-скъпо платения актьор в Холивуд, ще можем да видим кинолегендата в ново филмово приключение – зрелищния криминален екшън „Джак Ричър”. Силни емоции, висок адреналин и напрежение до последната минута очакват зрителите на хитовото заглавие, което ще излезе предпремиерно в България в деня на световната премиера.Зрелищният втори трейлър към продукцията включва любопитни детайли около сюжетната линия на лентата и разкрива лицата на основните персонажи във филма.Том Круз, който сам изпълнява голяма част от каскадите в „Джак Ричър”, се включва в бясно преследване с коли и впечатляващи бойни сцени, за да защити името и живота си. Тук той не е в обичайната роля на добър герой, в която сме свикнали да го виждаме – Джак Ричър (Том Круз) е хладнокръвен следовател, готов да наруши всички правила, за да постигне целта си.Избягал от миналото си на военен следовател, Ричър се завръща, за да резреши случай, свързан с убийството на петима души, в който е намесено неговото име. Задачата се оказва по-трудна от очакваното, тъй като убийставата продължават и след задържането на заподозрения. Убеден, че нароченият за престъплението мъж е несправедливо обвинен, Ричър се впуска в яростно преследване на истинските виновници за серията убийства в града. Бившият следовател разбира, че може да се е забъркал в мащабна конспирация, в която на карта е поставена не само съдбата на важни клечки, но и собственият му живот.Джак не е единственият, попаднал в капана на криминалната групировка – под прицел се оказва и красивата адвокатка Хелън (Розамунд Пайк), която също е част от разследващия екип. Животът на красавицата е в ръцете на вещия следовател, решен да разплете сложния казус, в който е въвлечен – дори ако трябва да заплати с цената на живота си. „На него не му пука за закона. Не му пока и за доказателствата. Грижа го е само за справедливостта“. По пътя към целта си той ще прекрачи много граници, ще загърби много правила – дори това да означава, че трябва да рискува живота на някоя невинна жертва в лицето на сексапилната адвокатка.Начело на групировката, стояща зад серията хладнокръвни убийства и отвличането на Хелън, се оказва криминалният бос Зек в изпълнение на легендарния Вернер Херцог (“Encounters at the End of the World”). Номинираният за „Оскар“ немски режисьор през последните години работи по няколко изключително успешни документални филма, а в „Джак Ричър” за първи път застава пред камерата, превъплъщавайки се в ролята на безмилостен гангстер.Режисьор на „Джак Ричър” е Кристофър Макуори, който спечели симпатиите на кинозрителите още през 1995 година с излизането на „Обичайните заподозрени“, за който беше отличен с „Оскар“. Освен Том Круз и Розамунд Пайк („Гневът на Титаните“) актьорският състав на филма включва имената на Робърт Дювал („Да изчезнеш за 60 секунди“) и Ричард Дженкинс („Изгори след прочитане“). На големия екран ще видим и талантливия Джей Кортни от телевизионния сериал „Спартак: Кръв и пясък“.След участието си в „Джак Ричър” Том Круз ще се изправи срещу ново професионално предизвикателство. Актьорът ще изпълни главната роля в екшън-фантастиката „Забвение“, чиято премиера ще бъде през 2013 годна.„Джак Ричър” e с премиера у нас на 28 декември. Лентата ще се върти предпремиерно от 21 декември 2012 г. ... още »