Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Филми, които големите режисьори отказват или не получават

Филми, които големите режисьори отказват или не получават
Cinefish.bg

Теми
Филми, които големите режисьори отказват или не получават

16.11.2012, 19:39  |   Видяна: 3499  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА

от Стефан Димов

Когато някой актьор или актриса откаже дадена главна роля, това неминуемо променя представата на създателите за героя. Те започват да търсят заместители и да нагаждат сценария, а понякога се стига дори до смяна на пола на главния герой. Когато обаче избраният режисьор се откаже от проекта и друг го замени, филмът тотално променя своя облик, дълбочина, послание, тоналност и общо взето всичко. Нека разгледаме някои от любимите ни режисьори и филмите, от които те са се отказали.


Стенли Кубрик

Махалото на Фуко (1988) - Кубрик искал да направи филм по романа на Умберто Еко – „Махалото на Фуко”, който излиза през 1988, но Еко отказва по две причини - той е разочарован от филмовата версия на по-ранния му роман – „Името на розата” и също така, Кубрик не е склонен да му позволи сам да напише сценария на филма.

Изкуствен Интелект (2001) –  Филмът започва своето развитие още в началото на 70-те, като Кубрик наема редица сценаристи до средата на 90-те. В продължение на много години, проектът събира прах от части защото Кубрик иска да използва истински робот за ролята на Дейвид, а по-късно считал, че компютърно-генерираното изображение не е достатъчно напреднало, за да създаде героя си по начин по който иска (защото счита, че нито едно дете не може да изиграе ролята достатъчно добре). Стенли Кубрик работи по проекта в продължение на 12 години, до смъртта си през 1999, но междувременно решава да го повери на Стивън Спилбърг, защото филма е „по-близък до неговото светоусещане”. Двамата си сътрудничат в продължение на няколко години, а Кубрик предава на Спилбърг пълният сценарий и много художествени разработки, рисунки и сторибордове за филма.


Алфред Хичкок

Джейн Еър (1943) – Отказва възможността да режисира адаптация по романа на Шарлот Бронте с участието на Орсън Уелс. Филмът е режисиран от Робърт Стивънсън

Казино Роял – Хичкок отказва възможността да придобие правата за романа на Йън Флеминг от 1953 за Джеймс Бонд. „Казино Роял” е направен като телевизионен филм през 1954, като пародия през 1967 и най-сериозно през 2006 като хитов игрален филм, режисиран от Мартин Кембъл.

Закрилателят (1973) – Отказва възможността да придобие правата за романа на Уилям Питър Блати, а по-късно отказва и режисирането на филма, когато други продуценти му предлагат. „Заклинателят” е режисиран от Уилям Фридкин, получава 2 награди "Оскар" и още 8 номинации и широко се счита за един от най-страшните филми на всички времена.

Бебето на Розмари (1968) – Отказва възможността да придобие правата за романа на Айра Левин, а по-късно и да режисира филмовата версия. Филмът е режисиран от Роман Полански. „Бебето на Розмари” печели "Оскар" и номинация, и се счита за класика.

Копой (1972) – Отказва режисирането на филмовата версия по едноименната пиесата на Антъни Шафър. Режисурата отива при Джоузеф Манкевич, а филма получава 4 номинации за "Оскар".

Какво се случи с Бейби Джейн (1962) – Продуцентът Уилям Фрай и актрисата Бет Дейвис се опитват да привлекат Алфред Хичкок в проекта, но той им отказва, защото е зает с популяризирането на „Психо” и същевременно работи по сценария на „Птиците”. Филмът е режисиран от Робърт Олдрих, печели "Оскар" и още 4 номинации.


Дейвид Финчър

Батман в началото (2005) – отказва възможността да режисира филма. Кристофър Нолан поема проекта.

8мм (1999) – отказва възможността да режисира филма, а вместо това се захваща с „Боен Клуб”. „8мм” е режисиран от Джоел Шумахер и получава номинация за Златна Мечка в Берлин.

Съучастникът (2004) – отказва възможността да режисира филма. „Съучастникът” отива при Майкъл Ман и получава 2 номинации за "Оскар".

Хвани ме, ако можеш (2002) – отказва предложението да режисира филма, за да направи „Паник Стая”. „Хвани ме, ако можеш” е режисиран от Стивън Спилбърг и получава 2 номинации за "Оскар".

Мисията невъзможна 3 (2006) – Финчър е избран за режисьор на филма, но в последствие се оттегля, заради творчески несъгласия. Джей Джей Ейбрамс поема режисурата.

Черната далия (2006) – Финчър планира да режисира филма, като го заснеме изцяло в черно-бяло и го направи тричасов. В последствие, Дейвид се отказва от проекта, защото се съмнява, че ще може да направи филма по начина, по който си е представял. Брайън Де Палма поема режисурата. Филмът получава номинация за "Златен Лъв" във Венеция и номинация за "Оскар".


Стивън Спилбърг

Съучастникът (2004) – отказва предложението да режисира филма.

Хари Потър и Философският камък (2001) – Считан е за режисирането на филмите за Хари Потър, но Дж. К. Роулинг го отхвърля, след като държи под контрол нещата с филмите. Крис Кълъмбъс поема режисурата на филма, който получава 3 номинации за "Оскар".

Последният екшън герой (1993) – отказва режисирането на филма, за да работи върху „Списъкът на Шиндлер”. „Последният Екшън Герой” е режисиран от Джон Мактиърнън.

Рейнман (1988) – отказва се от филма, защото трябва да започва работа по „Индиана Джоунс и Последният Кръстоносен Поход”. Режисурата поема Бари Левинсън. Филмът получава 4 награди "Оскар" (включително за режисура - Бари Левинсън) и още 4 номинации.

Супермен (1978) – Първоначално, Спилбърг проявява интерес, но в последствие отказва режисирането на филма, защото неговият „Челюсти” се превръща в огромен хит и Спилбърг се насочва към други проекти. Режисурата поема Ричард Донър. „Супермен” получава 3 номинации за "Оскар".


Гилермо Дел Торо

Седем (1995) – отказва възможността да режисира филма. „Седем” попада в ръцете на Дейвид Финчър. Дел Торо обяснява:
„Съвсем основателно казах не на „Седем”. Сценарият беше невероятен, но също така това е един много циничен поглед върху света. Харесах го и исках да го видя, но аз съм един романтичен и дебел копелдак и не искам да се подписвам върху този поглед.”

Блейд Тринити (2004) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой”. Режисурата е поверена на сценариста Дейвид Гойер.

Пришълецът срещу Хищникът (2004) – отказва възможността да направи филма, за да работи по „Хелбой”. Пол У.С. Андерсън поема проекта.

Хари Потър и затворникът от Азкабан (2004) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой”. Алфонсо Куарон поема проекта. Филмът получава 2 номинации за "Оскар".

Аз съм легенда (2007) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой 2: Златната армия”. Франсис Лорънс заема режисьорското място.

Хари Потър и Нечистокръвният принц (2007) – отказва режисирането на филма, за да работи по „Хелбой 2: Златната армия”.  Дейвид Йейтс поема проекта.

Краят на дните (1999) – отказва възможността да режисира филма. Питър Хайъмс заема мястото му.


Тери Гилиъм

Американски прелести (1999) – отказва възможността да режисира филма. Сам Мендес заема мястото му. Филмът печели пет награди "Оскар" и още 3 номинации.

Форест Гъмп (1994) – отказва възможността да режисира филма. Робърт Земекис заема мястото му, а „Форест Гъмп” спечелва 6 "Оскара" и още 7 номинации.

Смело сърце (1995) – отказва възможността да режисира филма. Мел Гъбсън заема мястото му зад камерата. Филмът печели 5 "Оскара" и още 5 номинации и се превръща в един от най-обичаните епоси на всички времена.

Пришълецът: Завръщането (1997) – отказва възможността да режисира филма. Жан-Пиер Жоне заема мястото му.

Кой натопи заека Роджър (1988) – отказва режисирането на филма. Робърт Земекис заема мястото му. Филмът спечелва 4 "Оскара" и още 3 номинации.


Мартин Скорсезе

Списъкът на Шиндлер (1993) – отказва режисирането, защото чувства, че филма трябва да бъде направен от еврейски режисьор. Стивън Спилбърг поема проекта.

Съучастникът (2004) – отказва възможността да режисира филма.

Пласьори (1995) – първоначално подписва договор за режисирането на филма, но в последствие се отказва, за да направи „Казино”. Спайк Лий поема режисурата на филма, а Скорсезе остава като продуцент. „Пласьори” получава номинация за "Златен Лъв" във Венеция.


Тим Бъртън

Дик Трейси (1990) – Предложена му е режисурата на филма, но е прекалено зает с работата си по „Едуард Ножиците”, за да приеме. Режисурата, както и главната роля отиват при Уорън Бийти, а филма спечелва 3 "Оскара" и 4 номинации.

Кошмарът преди Коледа (1993) – Пише историята, както и героите за филма. Също така обмисля да го режисира, но в крайна сметка го поверява на Хенри Селик, за да може да се концентрира върху „Батман се Завръща”. Тим Бъртън остава продуцент на филма, а той остава широко известен като „Кошмарът преди Коледа” на Тим Бъртън. Филмът получава номинация за "Оскар" и "Златен Глобус".

Мухата (1986) – Направено му е предложение да режисира филма с Майкъл Кийтън в главната роля, но Бъртън се отказва и Дейвид Кроненбърг заема мястото му, с Джеф Голдблум в главната роля. Филмът печели "Оскар" за най-добър грим.


Куентин Тарантино

Скорост (1994) – отказва възможността да режисира филма. Известният оператор, Ян Де Бонт заема мястото му, в режисьорския си дебют. „Скорост” печели 2 "Оскара" и една номинация, а Тарантино го определя като един от любимите му екшъни.

Мъже в черно (1997) – отказва възможността да режисира. Бари Зоненфелд поема проекта. Филмът печели "Оскар" и още две номинации.


Джеймс Камерън

Терминатор 3: Бунтът на машините (2003) – отказва възможността да режисира третия филм от поредицата, защото чувства, че историята е приключила с втория. Режисурата поема Джонатан Мостоу.

Соларис (2002) – отказва режисирането, но остава като продуцент на филма. Режисурата отива при Стивън Содърбърг. Римейкът получава номинация за "Златна Мечка" в Берлин.


Серджо Леоне

Кръстникът (1972) – отказва режисирането на филма, защото не е заинтересован от историята. Филмът попада в ръцете на Франсис Форд Копола.

Обесете ги нависоко (1968) – отказва режисирането на филма, защото по това време работи по „Имало Едно Време на Запад”. Тед Пост поема проекта.


Майкъл Бей

Червеният дракон (2002) – отказва възможността да режисира филма. Брет Ратнър заема мястото му.

Мъж под прицел (2004) – отказва възможността да направи филма. Тони Скот, основно вдъхновение за Бей през годините, поема режисурата.

Ван Хелзинг (2004) – отказва режисирането на филма, за да заснеме „Островът”. Стивън Зомърс поема проекта.


Ридли Скот

Дюн (1984) – първоначално е избран за режисьор, но се отказва, за да направи „Блейд Рънър”. Филмът попада в ръцете на Дейвид Линч и получава номинация за "Оскар".

Парфюм: Историята на един убиец (2005) – отказва възможността да режисира филма. Том Тиквер заема мястото му.


Дарън Ароновски

Батман в началото (2005) – отказва възможността да режисира филма. През 2001/2002, Аронофски е начело на отпадналия проект, адаптация по комикса на Франк Милър – „Батман – Година Първа”, където той трябва да режисира и да напише сценария (заедно с Франк Милър). Кристофър Нолан поема режисурата на „Батман в Началото”.

Върколакът (2013) – Аронофски е назначен за режисьор, но се отказва, защото филма ще изисква отсъствие от САЩ за дълго време, а Аронофски не иска да оставя семейството си за това време. Дарън съжалява, че се стига до това решение. Джеймс Манголд поема режисурата.


Дейвид Линч

Междузвездни войни IV: Завръщането на Джедаите (1983) – отказва възможността да режисира филма, за да заснеме „Дюн”. Ричард Маркуанд заема мястото му. Филмът получава 4 номинации за "Оскар".



Оливър Стоун

Американски психар (2000) – Стоун е прикрепен към проекта, когато и Леонардо Ди Каприо трябва да изиграе ролята на Патрик Бейтман. Когато Ди Каприо напуска, за да се снима в „Плажът”, Стоун също го напуска. Мери Харън заема мястото му.

Американски гангстер (2007) – отказва възможността да режисира филма през 2001, за да работи по „Александър”. Няколко години по-късно, Ридли Скот заема мястото му. „Американски Гангстер” получава 2 номинации за "Оскар".


Джордж Лукас

Коса (1979) – отказва възможността да режисира мюзикъла, за да работи по „Американски Графити”. „Коса” се превръща във филм няколко години по-късно, под режисурата на Милош Форман.




Акира Куросава

Тора! Тора! Тора! (1970) – Американските шефове на студиото примамили големия японски майстор да поеме режисирането на епоса за Пърл Харбър, като му казали, че Дейвид Лийн ще режисира американската част от филма. Когато Куросава разбрал, че това е лъжа, той направил всичко възможно, за да бъде уволнен. И успял. Ричард Флайшър заема мястото му. Филмът получава "Оскар" и още 4 номинации.


Сам Рейми

Аз съм легенда (2007) – отказва режисирането на филма, защото не е заинтересован. Франсис Лоурънс поема проекта.





Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg