79-годишният Уди Алън продължава да бъде един от най-активните и дискутирани сценарист-режисьори. През изминалите четири години носителя на “Оскар” засне пет пълнометражни игрални ленти, сред които е и най-големия му бокс офис хит до момента – романтичната комедия “Полунощ в Париж”, която натрупа приходи в световен мащаб от над 150 милиона долара.Последните две игрални продукции на Алън (“Син жасмин” и “Магия в полунощ”) не успяха да повторят този успех, но за радост на феновете на режисьора това не се отразява на продуктивността му.Малко по-рано тази година Алън засне в щата Роуд Айлънд най-новата си комедийна драма, която в продължение на няколко месеца не разполагаше с официално заглавие.Но сега, източници близки до списание “Variety” разкриха, че след като преди броени дни е била закупена от студиото Сони Пикчърс продукцията е получила заглавието “Irrational Man”(“Неразумен човек”). Любопитно е да се отбележи, че това е осмото общо сътрудничество между Уди Алън и изпълнителните продуценти от Сони.Подобно на предишните филми на Алън “Irrational Man” може да се похвали с еклектичен актьорски състав. Трите главни роли са поверени на звездата от “Гладиатор” Хоакин Финикс, Ема Стоун (“Невероятният Спайдър-мен”) и Паркър Поузи (“Най-сладкото нещо”), а техни екранни партньори са Итън Филипс (“Островът”) и Джейми Блакли (“Снежанка и ловецът”). Описван като “ексцентрична съвременна история за образованието и работната класа”, “Irrational Man” разказва за измъчван от екзистенциална криза професор по философия, чиито живот се променя след като той започва да се среща тайно с една от своите студентки.От Сони Пикчърс не крият задоволството си от постигнатия резултат и източник на студиото заяви, че филма на Уди Алън е “неговия пореден кино-подарък за публиката – свеж и оригинален.”Снимките на “Irrational Man” вече приключиха и лентата е официално в период на пост-продукция.От Сони Пикчърс все още не са определили точна премиерна дата, но очакванията са, че комедийната драма ще тръгне по кината в края на 2015-та година. ... още »
Статията разкрива важни части от сюжетите на филмите. Четете на своя отговорност!Тази година голяма част от основните претенденти за „Оскар“ са биографични филми. И всички те са критикувани, защото представят реалните истории, които са ги вдъхновили, с твърде голяма творческа свобода.Една от най-драматичните сцени в „Американски снайперист”, която е почти в самото начало на филма, показва Крис Кайл – героят от заглавието, да следи през мерника на пушката си дете с граната в ръцете, което се приближава към неговите колеги от американската армия. Действието се развива по време на войната в Ирак. Кайл не се поколебава да дръпне спусъка, но за всеки зрител е ясно, че тази постъпка ще го тормози до края на филма. Отношението на военния именно към въпросната случка е ключово за разбирането на постъпките и характера му. В действителност обаче истинският снайперист от Тексас Крис Кайл никога не е убивал дете. В мемоарите му се твърди, че жертвата с гранатата е била жена.„Един филм разполага само с два часа, за да разкаже една история. Затова и най-важното за създателите му е той да е верен на своя собствен дух – разсъждава американският писател Джим Дефелис. Той е един от съавторите на автобиографията на Крис Кайл, която е в основата на филма на режисьора Клинт Истууд „Американски снайперист”. – Понякога просто се налага да промениш някои факти, защото те не се вписват в атмосферата на филма.”Крис Кайл се превръща в легендарна фигура сред американската армия в Ирак, защото по време на участието си във войната там, застрелва със снайпера си 160 души. Самият той загива през 2013 г., прострелян от друг ветеран в САЩ. Той няма как да коментира филма, в който ролята му се играе от Брадли Купър. Нито пък ще може да стиска палци на актьора, който ще се бори за „Оскар” за изпълнението си. Един от най-острите критици на „Американски снайперист” е документалистът Майкъл Мур, който твърди, че филмът възвеличава американския милитаризъм и превръща един убиец в герой. Освен сцената с детето в началото на филма, „Американски снайперист” проследява и дуела между Кайл и сирийския снайперист Мустафа, който се е случил само във въображението на сценаристите на драматичния екшън.„Въпреки че има много разлики между книгата и филма, екранната версия успява да направи най-важното – пресъздава достоверно отношенията между Кайл и съпругата му – твърди Дефелис. – Може и да ви се стори странно, но за мен основен акцент в книгата е именно тяхната любовна история. А да наричаш човек като Кайл страхливец, както се изказа за него Майкъл Мур, означава, че не познаваш механизмите на войната.”„Американски снайперист” не е единственият "Оскаров" фаворит, който свободно добавя или маха факти към историята. Олимпийският медалист – борецът Марк Шулц, например, обвинява в лъжа Бенет Милър – режисьора на филма „Ловец на лисици”. В спортната драма една от сцените загатва за интимни отношения между Шулц и милиардера Джон Дюпон. Въпреки че споделя, че „Ловец на лисици” предава достоверно ексцентричностите на Дюпон, Шулц е категоричен, че между двамата не е имало размяна на никакви ласки. Друга неточност във филма е решението на сценариста да събере случилото се в продължение на 12 години от живота на Шулц и Дюпон в едва 4.„Селма” на режисьорката Ава Дюверней е номиниран за „Оскар” в категорията за най-добър филм. Посветен на организираните и предвождани от Мартин Лутър Кинг Мл. мирни маршове за правата на цветнокожите американци през 60-те години, филмът превръща президента демократ – Линдън Джонсън във враг на Кинг.Една сцена от „Селма” намеква, че Джонсън е наредил на директора на ФБР да изпрати на съпругата на Кинг снимки, уличаващи лидера на цветнокожите в изневяра. В действителност Джонсън е бил съмишленик на Кинг и не се е опитвал да предотврати протестите.„Игра на кодове” на режисьора Мортен Тилдъм разказва историята на създаването на машината, с която е разшифрован принципът за кодиране на информацията в нацистката армия на Третия райх. Тя е „дете” на математика Алън Търинг, чиято роля се изпълнява от още един "Оскаров" претендент – Бенедикт Къмбърбач. Като че ли това е и най-критикуваният филм по отношение на изопачаване на реалните факти. Филмът твърди погрешно, че Търинг е бил разследван по подозрение в шпионаж в полза на руснаците. Той никога не е наричал машината си „Кристофър” в чест на своята младежка тръпка. Не е имал и контакти с директора на британското разузнаване. Нито пък негов колега го е шантажирал, че ще разкрие хомосексуалността му.Историята, че Търинг се самоубива, защото е бил подложен на химическа кастрация, също е неточна, според историците. Той наистина е бил съден заради „неприлично поведение” и е бил кастриран, но мнозинството учени твърдят, че смъртта му, причинена от отравяне с цианид, е била вследствие на неволен инцидент. Журналистът от „Гардиън” Алекс фон Тунзелман се възмущава в своята рецензия за филма: „Едно е да имаш творческа свобода, а съвсем друго е да клеветиш един велик мъж като тълкуваш както си искаш отвратителния предразсъдък на 50-те години да третира всеки хомосексуален мъж като опасност за националната сигурност.”За участието си в „Теорията на всичко” и Еди Редмейн и Фелисити Джоунс са номинирани за „Оскар” в актьорските категории. Драмата разказва за отношенията между Стивън Хокинг и първата му съпруга – Джейн, чрез множество сцени от ежедневието и на тяхното семейство и на това на родителите на гениалния учен. Само че нищо не е било така хармонично, както ни го представя филмът. В автобиографичната си книга Джейн пише, че нейните свекър и свекърва били ексцентрици и смятали, че превъзхождат другите хора в интелектуално отношение. Тяхната кола всъщност била такси, а те отглеждали пчели в мазето си. Джейн описва и трудностите си при общуването с Хокинг след като успехът в академичните и научни среди му замаял главата. Той често натрапвал на католичката Джейн както своето виждане за атеизма, така и други свои схващания, които били твърде далеч от представите й за благоприличие. ... още »
В памет на д-р Желю Желев - първият демократично избран президент на България, предаването „Отблизо с Мира“ в събота (31 януари) ще излъчи едно от последните големи интервюта, които той даде приживе. Водещата Мира Добрева гостува във вилата на д-р Желев в село Грозден, където е написана книгата „Фашизмът”. Филмът представя другото лице на президента Желев - като съпруг, баща и приятел!В края на 2013 година, след кончината на съпругата му Мария Желева или както всички официално я наричаха – Първата дама на демокрацията, предаването „Денят отблизо с Мира“ излъчи филм за нея. Зрителите на БНТ1 имаха възможност да я видят в различна светлина – нейният поглед към новата история на България. Едно интервю, в което Мария Желева разкри душата си.Гледайте “Отблизо с Мира” тази събота и неделя, от 11:00 часа по БНТ1! ... още »
Едва ли някой кинофен ще се изненада дълбоко от новината, че цивилизацията ни отново е заплашена от междупланетни междуособици. Безскрупулни владетели на обширни космически пространства си оспорват за пореден път исконните права над планетата ни, но световното обществено мнение не бива да изпада в паника, защото всички наши противници ще срещнат съпротивата на печените сценаристи от Холивуд.С „Пътят на Юпитер” дуетът Лана и Анди Уашовски се завръща към любима тяхна тема, разработена в „Матрицата” и доразвита в „Облакът Атлас” – жителите на Земята като източник на естествена генетична субстанция. Планетата ни отново е превърната във ферма за скъпоценен биологичен материал, серум осигуряващ благоденствието на извънземни сили, отличаващи се с ненадминат цинизъм и егоизъм. Неочакваната смърт на кралицата от космическата династия Абрасакс отприщва дворцови интриги, заговори и конспирации между трима потенциални кандидати. Играта загрубява, когато те разбират, че по стечение на обстоятелствата, пряката наследница на трона се намира на презряната планета Земя. И докато злосторниците изпращат гущероподобни килъри, за да елиминират нищо неподозиращата избраница на съдбата, други се опитват да я спасят, в името на реда, сигурността и стабилността на космоса.Обектът на внимание на трансгалактическите интереси живее в Чикаго и е американската гражданка от руски произход Юпитер Джоунс (Мила Кунис). Името на персонажа, чието родно място е Санкт Петербург не бива да смущава със своето неславянско звучене, защото нейният баща е от англосаксонски произход и е астроном – любител.История за принцесата, която чисти тоалетни, малко преди да разбере, че съдбата е поставила в ръцете й съдбата на човечеството, е твърде сходна с тази на Нео (Киану Рийвс в „Матрицата”). Уашовски са опростили сценария, за да вложат изобретателната си енергия (заедно с отколешните им сътрудници Хю Бейтъп и Дан Глас) в специалните визуални ефекти и многопластовия диалог с универсални философски прозрения. Филмът не чужд на сентенции отнасящи се до ролята, която всеки играе в собствения си живот, и ако в това няма нищо ново, то преговорът по темата е великолепно илюстриран.Вероятно по-зрелите кинофенове си спомнят впечатляващите картини и невиждани кадри от култовата трилогия за Матрицата в контекста на началото на нашия век. Днес, когато същите тези ефекти предизвикват снизходителни усмивки и са обект на маниерно преповтаряне, задачата на двамата режисьори-сценаристи е доста по-сложна, но те я решават като опитни майстори с развинтено въображение. Нещо повече, с различната хореография на екшън сцените, те умело преодоляват опасността (и изкушението) да попаднат в капана на собственото си визуално наследство и препратки.Антигравитационни ботуши удобни за сърфиране в градски условия, летящи мотоциклети подходящи за шпиониране и провеждане на мълниеносни „черни”операции или космически кораби с впечатляващ дизайн са само част от изненадите, с които кинофеновете ще се срещнат на големия екран. Разказът на Уашовски разчита до голяма степен на водещото място на Мила Кунис в ежегодните класации на мъжките списания, а безобидните руганти, излизащи от устата й само допринасят за чара на героинята.Малогабаритната красавица се превъплъщава в обикновена и съвсем целомъдрена девойка от добро семейство, която се оказва в интимна близост с генетично модифирания боец Кейн (Ченинг Тейтъм), осигуряващ нейната сигурност на почти доброволни начала. Мнозина съвременни автори се забавляват с цифровото изображение подобно на деца, които си играят с нов конструктор, като се задоволяват с повърхностно плъзгане в рамките на клишето, гарантиращо касов успех. „Пътят на Юпитер” защитава престижа на Уашовски като експерти във визуалната многопластова притча, в която всеки зрител според личния си житейски опит ще открие нещо за себе си. ... още »
„Теория на глупостта“ се завръща по National Geographic Channel на 25 февруари от 22:00 часа. Популярният водещ Ричард Хамънд отново ще разяснява с британски хумор грешките при аматьорските каскади, качени в интернет, в 16 епизода, всеки по половин час. Освен по National Geographic Channel, зрителите могат да гледат първите два епизода и по FOX на 28 февруари от 21:55 последователно.„Теория на глупостта“ отново се завръща, за да разкрие физичните, биологичните и химичните фактори в дръзките подвизи на заблудени търсачи на приключения. Ричард Хамънд разделя фактите от измислиците и представя на зрителите клипове под формата на кратък курс, който обяснява всичко от гравитационната потенциална енергия до оптималната траектория, с помощта на подходяща анимация и свръх забавен кадър. Зрителите ще разберат защо, когато си начинаещ в скоковете с мотоциклети, може да си разбиеш главата, как група мераклии се опитват да карат водни ски без ски и защо карането на двуколка Segway може да бъде лишено от всякакъв блясък.Поредицата „Теория на глупостта” е продуцирана за National Geographic Channels International от IWC Media с режисьор Хамиш Барбър. Хамиш Микура от NGCI е изпълнителен вицепрезидент и началник отдел Международно съдържание. ... още »
Преди по-малко от три месеца от студиото Уолт Дисни съобщиха, че дългият снимачен процес на седмия “Междузвездни войни” е приключил. Официалното заглавие на високобюджетната приключенска фантастика е “Междузвездни войни: Силата се пробужда”, а българската й премиера е насрочена за края на 2015-та година. Любимите на феновете персонажи Хан Соло, Люк Скайуокър и принцеса Лея отново ще бъдат представени на голям екран от актьорите Харисън Форд, Марк Хамил и Кари Фишър. Още преди да започнат снимките на “Силата се пробужда” от Уолт Дисни оповестиха, че ще продължат поредицата не само с директни продължения, но и със самостоятелни заглавия, чиито сюжети ще се фокусират единствено върху премеждията на популярни герои като Йода, Боба Фет и Хан Соло. Информацията за тези разработвани продукции е оскъдна и все още не се знае точно кои актьори от предстоящата седма част ще продължат да бъдат част от вселената на франчайза. За сметка на това президента на Уолт Дисни Робърт Айгър потвърди малко по-рано днес носещите се от месеци слухове относно премиерите на “Междузвездни войни: Епизод 8”, “Епизод 9” и първия самостоятелен “Star Wars”-филм.Айгър: “Като един от малкото хора, които посетиха снимачната площадка на “Силата се пробужда” и видяха част от заснетия материал, мога да уверя милионите фенове на “Междузвездни войни”, че филма си заслужва чакането. И това е само началото на нова ера за тази поредица. Следващата година (2016-та) ще пуснем по кината първия самостоятелен филм, а през 2017-та той ще бъде последван от “Междузвездни войни: Епизод 8”. Ще сложим край на тази трилогия с “Епизод 9”, който ще се появи през 2019-та година.”Самостоятелната “Star Wars”-лента ще бъде режисирана от създателя на “Годзила 3D” Гарет Едуардс, а снимките на “Епизод 8” ще протекат под надзора на Райън Джонсън (“Looper: Убиец във времето”). Очакванията са, че Джонсън ще поеме режисурата и на “Епизод 9”.Повече детайли за снимачните екипи и работата по подготвяните продукции ще бъде оповестена в следващите няколко месеца. ... още »
Режисираният от Джордж Ромеро “Нощта на живите мъртви” остава и до ден-днешен един от най-популярните и дискутирани хорър-трилъри. Нискобюджетната черно-бяла лента мина по световните киноекрани през 1968-ма година и донесе на създателите си приходи от над 30 милиона долара. Успехът на “Нощта на живите мъртви” доведе до направата на няколко продължения, а влиянието на самия филм се усеща в популярни съвременни “зомби-заглавия” като “Заразно зло”, сериала “Живите мъртви” и блокбастъра “Z-та световна война”.Имайки предвид всичко това не е изненадващо, че Холивуд отново обръща поглед към света на “Нощта на живите мъртви”. Официален източник от студиото Radar Pictures оповести, че е започнала подготвителната работа по нов хорър-филм, който ще разказва за събитията преди описаните случки в оригиналния “Нощта на живите мъртви”.Пълнометражната предистория ще носи името “Origins”, а неин режисьор ще бъде сина на Джордж Ромеро, Камерън Ромеро. Действието на предстоящата лента ще бъде ситуирано през 1962-ра година. Историята ще разказва за военния лекар Райън Картрайт, който в разгара на Кубинската криза започва да работи по експериментално лекарство, което трябва да поддържа човешкия живот в случай на ядрено нападение. Но опитите на Картрайт довеждат до отприщването на смъртоносна и ужасяваща чума, която ще разкъсва Земята в продължение на десетилетия.Режисьорът Камерън Ромеро: “Origins” е страхотна възможност за мен да продължа семейната традиция в създаването на страховити истории със зомбита. Това ще бъде и интересно изживяване на феновете на Ромеро, които могат да очакват една невиждана до момента предистория за първата поява на зомбитата.”“Origins” все още не разполага с актьорски състав, но вече се знае, че старта на снимките ще бъде даден малко по-късно тази година. Освен режисьор на филма Камерън Ромеро е сценарист и продуцент в партньорство с Тед Фийлд (“Джуманджи”), Майк Уебър (“Последният самурай”) и Томас Ван Дел (“Ловки ръце”).Бюджетът на “Origins” няма да надвишава сумата от 30 милиона долара и очакванията са, че снимачния екип ще работи в няколко различни американски щата.Ако всичко протече по план хорър-трилъра ще тръгне по кината през втората половина на 2016-та година. ... още »
Вдъхновени от уникалното творение на Уашовски, "Пътят на Юпитер", талантливи художници се опитват да пресъздадат идеята на филма в подходящи стилове, които както и във филма, са прекрасно предизвикателство за сетивата.Очаквайте истинското предизвикателство в кината на 3D, IMAX 3D, 4DX и DOLBY ATMOS от 6 февруари. ... още »