Нискобюджетният филм „Monsters", който привлече вниманието на кино индустрията със своята дълбоко интимна история и ефекти, направени на домашен компютър, ще има продължение.Продуцентът Алън Нибло сподели, че историята ще се развива в същия свръхестествен свят от първата лента, но не разкри детайли около самия сценарий.Ясно е само, че фокусът ще е върху двама братя и ще напомня за романа на Джоузеф Конрад „Сърце на мрака", което значи, че ще се впуснем в приключение на територия, пълна с извънземни.Режисьори ще са Брент Бонакорсо и Джеси Атлас, а продуцентът обеща, че „ще запазят качеството и интелигентния подход от първата лента, като го превърнат в нещо повече от жанров филм". Очаква се продължението да ни срещне с много повече и различни видове извънземни в сравнение с първия, а в главната роля отново ще е Скот Макнери.Бюджетът ще е под 5 млн. долара, а снимките трябва да започнат през септември в Южна Америка. Режисьорът на оригиналния филм - Гарет Едуардс, пък се е захванал с високобюджетна версия на „Годзила". ... още »
От студиото Brilliant Films, разкриха че Нийл Лабют, създател на филмите “Царството на спомените“ и “Смърт на погребение“, ще поеме режисурата на ансамбловата криминална продукция, “Чудноватият дом”. Лентата ще бъде адаптация на популярния едноименен роман на авторката Агата Кристи, а главните роли ще бъдат изпълнени от актьорите Гейбриъл Бърн, Джули Андрюс, Джема Артъртън и Матю Гууд. Един от романите с които Агата Кристи най-много се гордее, “Чудноватият дом” за първи път ще се сдобие с филмова адаптация. В годините след 1949-та, когато книгата е публикувана за първи път, много режисьори и сценаристи се опитаха да я пренесат на големия екран, но поради една или друга причина, “Чудноватият дом” така и не бе превърнат в игрална продукция.Но сега, 62 години след създаването си, романа на Агата Кристи ще получи своята филмова адаптация. От Brilliant Films разкриха, че сценария на филма е вече завършен, а снимките се очакват да стартират още това лято. Въпреки че Гейбриъл Бърн, Джули Андрюс, Джема Артъртън и Матю Гууд са подписали договорите за участие, все още не се разкрива в кои роли ще се превъплътят.“Чудноватият дом” ще разказва за преживяванията на голямото ексцентрично семейство Леонид, живеещо в мрачно, старинно имение, на километри от града. Всичко е наред до момента в който патриарха на семейството, Аристид Леонид, бива убит със смъртоносна инжекция. Случая е поверен на млад детектив, който трябва да намери извършителя възможно най-бързо. Главната заподозряна е младата съпруга на убития, която според семейството, е извършила престъплението за да може да се добере до парите му.Но разследващия много скоро открива, че всеки един от членовете на семейството има причина да убие Аристид Леонид.Нийл Лабют: “Обичам творбите на Агата Кристи и се радвам, че ще имам възможността да работя върху филм по неин роман. “Чудноватият дом” е великолепна мистерия, от този тип истории, които не се срещат толкова често в наши дни. Това което ще различава филма от романа, е любовната връзка между двама от героите – в сценария има и някои ситуации, които не са описани в книгата, но все още не мога да говоря за това. Харесва ми, че в тази история, всяко действие на героите е двусмислено и никой няма да може да предвиди какво предстои да се случи.”Адаптираният сценарий на “Чудноватият дом” е написан от носителя на “Оскар” Джулиан Фелоус (“Туристът”) и Тимъти Роуз Прайс (“The Serpent's Kiss”), а Джо Ейбръмс (“Опасен ум”), Рори Гилмартин (“Моята супер бивша”) и Хърбърт Клойбер (“Tara Road”) ще бъдат продуценти. Скоро се очаква да бъдат обявени и имената на останалите актьори, които са се присъединили към продукцията.Режисьорът Нийл Лабют ще разполага с бюджет от 20 милиона долара, а снимките започват в средата на лятото в Лондон.Световната премиера на “Чудноватият дом” е насрочена за началото на 2012-та година. ... още »
Hollywood Reporter разкри, че студиото Warner Bros смята да превърне наскоро закупения сценарий, “Архитектът”, в мащабен исторически екшън-трилър. Първоначално замислен като телевизионна поредица, “Архитектът” се превърна в един от най-популярните сценарии в Холивуд, и от Warner Bros се надяват продукцията да даде старт на нов филмов франчайз.Действието на екшън-трилъра ще се развива в Европа през 1840-та година, а сюжета ще разказва за опитите на крадец на скъпи художествени произведения да се измъкне от преследващия го от няколко месеца неуморим полицейски детектив. Сценарият на “Архитектът” е написан от Джейсън Смилович, за когото това е втори филмов проект. През 2006-та година, сценария му “Късметът на Слевин” бе превърнат в известния едноименен криминален филм, в който участваха Брус Уилис, Джош Хартнет и Морган Фрийман. Въпреки изненадващия успех на лентата, Смилович се съсредоточи единствено върху работата си в телевизията, където продуцираше сериали като “Отвлечени” и “My Own Worst Enemy”.“Архитектът” е продукцията, която ще отбележи завръщането му към света на пълнометражното кино. Сценаристът описва проекта, който ще бъде неговия втори студиен филм, като комбинация между “Ван Хелсинг” на Стивън Сомърс и “Шерлок Холмс” на Гай Ричи.Джейсън Смилович: “Идеята за “Архитектът” се роди в края на 2009-та година – всъщност, това бе единствения сценарий по който работих през изминалата година. По принцип, обичам да превключвам от една идея на друга, но тази история ми запълваше цялото време. Постоянно се питах, “Какво ново мога да покажа, как да създам история, която е лесносмилаема за публиката, и която в същото време ще предложи неща, които не сме виждали преди?”На пръв поглед става дума за класическата игра на котка и мишка между престъпник и детектив, но всъщност това е само малка част от цялостната история. А и за разлика от повечето подобни филми, действието не се развива в наши дни. Всъщност, “Архитектът” ще бъде филм, изграден в стила на “Шерлок Холмс” и “Ван Хелсинг”, но без фантастичните елементи на последния.”Кастингите за главните роли все още не са започнали, и за момента не се разкрива дали е бил избран човека, който ще поеме режисурата на филма. Въпреки това, от Warner Bros се надяват снимките на мащабната продукция да стартират в края на годината.Илейн Голдсмит – Томас (“Усмивката на Мона Лиза”), Тайлър Мичъл (“Ефектът на пеперудата”) и Мариса Йерес (“Кит Китридж: Едно американско момиче”) ще продуцират “Архитектът”, заедно с Джейсън Смилович, а според първоначалната информация, бюджета на филма ще надвишава 90 милиона долара.Ако всичко протече по план, “Архитектът” ще тръгне по кината в началото на 2013-та година.hollywoodreporter.com ... още »
Последният филм на Уди Алън, пуснал котва на парижка територия - „Midnight in Paris" - откри 64-тия филмов фестивал в Кан. „Ясно е като бял ден, че не съм творец" - сподели режисьорът на легендарни ленти като „Манхатън" и „Ани Хол", за който самоиронията е основно изразно средство.„Никога не съм се считал за творец. Стремял съм се да бъда такъв, но никога не съм имал дълбочината, нито природния талант. Ако смятате, че Куросава, Бергман, Фелини или Бунюел са истински творци, то тогава е очевидно, че аз не принадлежа към тази категория" - допълни още Уди Алън.Режисьорът не скри възхищението, което изпитва още от малък към големите имена на френското кино - Трюфо и Годар. В ранните си филми Алън изразява запленеността си от големите културни фигури на миналото - Толстой в „Любов и Смърт" (1975), Бергман в „Септември" (1987). Последният му „парижки" проект не подминава този авторски похват. Главният персонаж - американският турист Джил (Оуен Уилсън) неочаквано е завлечен в пътуване назад във времето, а именно в Париж през 20-те години.Тази вълшебна случайност му дава възможност да общува на живо с творци като Хемингуей, Дали, Фитцджералд, Пикасо, Гертруд Щайн.„Научих за Париж така, както всички американци научават за него - от филмите" - казва Уди Алън. „Исках да пресъздам емоционалността на града, но не с фокус върху реалността, а през моите собствени сетива. Това е като образа на Манхатън, който не виждам в реалността, но който откривам във филмите".Лентата на Уди Алън няма да се състезава за „Златна палма", за която ще се борят филми като „Дървото на живота" на Терънс Малик и „Melancholia" на Ларс фон Триер. Журито е оглавявано от Робърт де Ниро, а негови колеги в начинанието са Ума Търман и Джуд Лоу. За де Ниро изборът на победител е „нож с две остриета" с оглед на съревнованието между големи продукции и също толкова добро независимо кино. ... още »
Въпреки, че снимките на втората част на миналогодишния хитов екшън “The Expendables: Непобедимите” все още не са започнали, от студиото Nu Image дадоха старт на рекламната кампания: освен че разпространиха първия тийзър плакат на “Непобедимите 2”, те разкриха и официалния сюжет на филма.В дългоочакваното продължение, главната роля на наемника Барни Рос отново ще бъде изпълнена от екшън-звездата Силвестър Сталоун, а негови партньори ще бъдат Джейсън Стейтъм, Ранди Кутюр и Долф Лундгрен. Сталоун беше и режисьор на първата част, но през месец март тази година стана ясно, че въпреки първоначалната информация, той няма да режисира продължението, а вместо това ще се съсредоточи изцяло към актьорските си задължения.Малко след премиерата на оригинала през миналата година, Силвестър Сталоун разкри, че по-голямата част от актьорите отново ще се завърнат за втората част, но също така заяви, че ще бъдат направени и значителни промени.Според първоначалните слухове, Брус Уилис, който имаше кратка сцена в първата част, ще се сдобие с по-голяма роля в продължението, а Арнолд Шварценегер ще се появи отново в ролята на основния конкурент на Барни Рос, Тренч.За да засилят още повече интереса към “Непобедимите 2”, продуцентите от Nu Image разкриха, на наскоро започналия кинофестивал в Кан, както първия тийзър плакат на филма, така и неговия официален сюжет. Действието на продължението ще се развива няколко месеца след събитията, които бяха описани в първата част. След като ментора на екипа, Туул (Мики Рурк), е брутално убит по време на тайна операция, Барни Рос (Силвестър Сталоун) и партньорите му тръгват по следите на виновниците.Те обаче не са единствените, които търсят отмъщение – младата и буйна дъщеря на Туул, Фиона, също издирва убийците на баща си. Но когато младото момиче попада в плен на безмилостния диктатор, отговорен за смъртта на Туул, мисията на “Непобедимите” се променя, и сега те не само трябва да я спасят, но и да попречат на диктатора и хората му да унищожат цяла една държава.Интерес към продължението на “The Expendables: Непобедимите” са изявили и други звезди на екшъна - Жан-Клод Ван Дам, Стивън Сегал и Дани Трейо. Ван Дам отказа да изпълни една от главните роли в оригиналния филм, но вече е потвърдено, че актьора се е срещнал с продуцентите и Сталоун, и в най-скоро време се очаква участието му да бъде потвърдено официално. За момента, не се знае дали Стивън Сегал и Дани Трейо все още преговарят с Nu Image, или в крайна са се насочили към други проекти.Продуцентите на “Непобедимите 2” уверяват, че отказа на Силвестър Сталоун да поеме режисурата няма да повлияе на снимките и вече определената премиерна дата. Въпреки че все още не се разкриват имена, източници близки до проекта заявиха, че всеки един от режисьорите кандидатстващи за овакантеното от Сталоун място, е доказал нееднократно качествата си в екшън-жанра.Сценарият на “Непобедимите 2” е дело на Кен Кауфман (“Любопитният Джордж”) и Дейвид Агосто (“Опасен ум”), а продуценти ще бъдат Кевин Кинг Темпелтън (“Хванете Картър”), Ави Лърнър (“С мръсна газ”) и Дани Димборт (“Механикът”). Преди няколко седмици се появиха слухове, според които продукцията ще бъде заснета в триизмерен формат, но от Nu Image ги отрекоха и заявиха, че филма ще се разпространява единствено в стандартни двуизмерни киносалони.Снимките на “Непобедимите 2” ще стартират в края на това лято, а световната му премиера е насрочена за 17-ти август, следващата година. ... още »
от Александър Райчев„Под прикритие” не е нито първият, нито последният български сериал, който огрява родния ефир. „Под прикритие” обаче е първият български сериал, който показва, че взима светъл пример от най-добрите в занаята, които както обикновено са северноамериканските радетели за качествен кино и телевизионен продукт.Защото каквото и да твърдят разни псевдоинтелектуалци (особено родни), то в днешно време игралните филми и поредици от малкия екран са преди всичко продукт, който се пласира на свободния пазар и при липса на интерес от страна на публиката угасва по-бързо, отколкото е отнело да се появи въобще.Сериалите в САЩ винаги са били на почит и са се радвали на огромна популярност. Само си спомнете за емблематични за няколко поколения образци в жанра на телевизионната драматургия като „Бар „Наздраве”” и „Приятели". През тях са минали актьори като Тед Дансън, Уди Харелсън, Кърсти Али, Келси Грамър, Дженифър Анистън, Къртни Кокс. „Спешно отделение” направи от Джордж Клуни глобална звезда, която успя да се възползва максимално от набраната инерция и днес се радва на изключителна кариера и уважението на цялата филмова гилдия.През последното десетилетие особено актуални станаха криминалните поредици, в които беше преоткрит таланта на актьори като Уилям Питърсън, Дейвид Карузо и Гари Синийз, чиито герои неуморно търсят улики „От местопрестъплението”, за да заловят лошите. Излъчваните и по българските канали „Криминални уравнения”, „Безследно изчезнали” и „Кости” са само малка част от поредиците, които обръщат поглед към работата на полицаите и техните заплетени случаи.Холивуд обаче винаги като че ли е проявявал повече интерес към живота на престъпниците – били те не толкова значителни фигури на криминалната сцена или част от големи мафиотски фамилии, които спорят помежду си за надмощие. Сред безспорните образци в жанра фаворити са „Кръстникът” на Копола заедно със своите две продължения, а също и шедьоврите на Скорсезе – „Добри момчета”, „Казино” и „От другата страна.” А на малкия екран успех пожъна показвания и в България „Семейство Сопрано” – носител на редица награди Еми и Златен Глобус.„От другата страна” може и да е римейк на хонконгски филм от 2002, но именно той донесе заветния "Оскар" за режисура на Скорсезе и събра на екрана Мат Деймън, Леонардо ди Каприо и Джак Никълсън плюс още поне половин дузина от най-известните актьори в Холивуд.След това леко отклонение за поглед върху ситуацията отвъд Океана нека отново се върнем на родна почва и конкретно по темата за „Под прикритие.” Зад неговата реализация освен капитала на БНТ 1 стои и името на един човек, който вече е емблематична фигура за развитието на развлекателната индустрия в нашата страна. Едва ли има човек, който да не е разбрал за съществуването на Димитър Митовски след небивалия за филм родно производство успех на политическата сатира „Мисия Лондон”.Комедията с Любо Нейков и Коцето Калки може да не е идеалния филм и въобще да не е по вкуса на т.нар кинаджии-интелектуалци, но тя нагледно показа, че родното кинопроизводство явно не е напълно умряло и не е нужно през цялото време да се реве, че пари няма, за да се изкара на пазара конвертируем продукт.Митовски не бърза със заснемането на неизбежното продължение на тоталния си хит, но междувременно се занимава с продуцирането и разпространението на други български заглавия като „HDSP: Лов на дребни хищници” и „TILT”, които продължиха тенденцията на раздвижване у киното с BG марка. Паралелно на малкия екран вече трети сезон продължава да върви продуцираната от неговата SIA поредица „Стъклен дом”, която успя да стане събитие в началото, но все повече заприличва на зле скалъпен турски сериал.Други продуценти също опитват да изкоренят доминацията на ориенталските сапунки, използвайки техните похвати. Космическите рейтинги, които агенциите отчитат за „Столичани в повече” са доказателство за правилната посока, в която вървят неговите създатели. Други по-бездарни и направо обидни опити за летене бяха реализирани чрез „Забранена любов”, който отново циклеше в семейните драми, но по особено ужасяващ за сетивата на нормалните хора начин.На фона на целия този турско-български тюрлю-гювеч от размисли и страсти, който доминира родния ефир, е като студена бира посред жарък летен ден появата на сериал в различен жанр. БНТ 1 трябва да бъдат поздравени за смелото решение да продуцират криминална поредица, която не си служи с евтини гегове, за да разсмива масите. Може би заради това и сериалът се излъчва в неделя вечер, за да хване зрителите в по-отпочинала кондиция и да не ги натоварва много с пресъздаването на родната престъпна реалия, която и без това шества редовно в новинарските емисии.Съвсем в реда на нещата е да хвърлим един сравнително обективен поглед върху проекта, като започнем от самото начало, а именно кому е хрумнала идеята за това смело и амбициозно начинание.„Под прикритие” смело заявява в началните си надписи, че е по идея на Димитър Митовски. Това може да го приемем за вярно, ако под идея се брои да се събудиш един ден и да си кажеш „а защо пък да не направим български римейк на „От другата страна”, който и без това е римейк. Ама като сериал.” Митовски може да не е Скорсезе за световното кино, но за родните мащаби е направо същински Спилбърг, така че речено-сторено и скоро идеята си проправя път към малкия екран.Естествено за успеха на всеки филм или сериал основно значение има подбора на актьорите, а в България това е още по-важно, защото много родни артисти са склонни да преиграват безумно и то най-вече, когато ги снимат, а не толкова, когато са на сцена примерно. Това е ярко доказателство за липсата на опит при поведение пред камера, който недостатък може да се коригира само с количественото натрупване на повече роли и проекти във филмографията на дадения актьор.Има разбира се и такива като Владо Пенев, които явно са имунизирани от родната среда и се справят с ролята си повече от добре. След като в пожъналия значителен успех „Дзифт” Пенев беше в ролята на гадното ченге, то тук като контраст влиза в образа на добрия представител на властта, който жертва личния си живот в името на професията.Още едно лице от основния каст на „Дзифт” се подвизава в „Под прикритие” като дясна ръка на престъпния бос Джаро. Това е Захари Бахаров, който бавно, но уверено гради кариера в киното и театъра, която го утвърждава като един от водещите български актьори от по-младото поколение.Ако се замислите колко много актьори са ви направили впечатление в американските филми чрез своето постоянно присъствие във второстепенния каст, ще си дадете сметка, че е важно да имаш солиден актьор във всяка една роля. И докато сред неизброимите холивудски продукции е по-трудно да запомните конкретно име, то тук Захари Бахаров със сигурност ще остави своя отпечатък с ролята на верния Иво.Вече трета година сред най-стойностните предложения в родния театрален афиш продължава да се нарежда постановката на Явор Гърдев „Козата или коя е Силвия?” И докато силната игра на Бойка Велкова едва ли е изненада за зрителите, то безспорната изключително приятна изненада от постановката е въздействащото и убедително присъствие на завърналия се след дълги години престой във Франция Михаил Билалов. Сега неговият талант получава шанс да бъде забелязан и оценен от по-широка аудитория пред малкия екран.Превъплащението му в безмилостен бос на престъпна групировка е перфектно изпипано и изчистено от каквото и да било преиграване или окарикатуряване на образа. Спокойно може да заявим, че Билалов успешно нахлузва обувките на големия Никълсън и едва ли има много други български актьори, които да се справят така добре със задачата. Хубавото в случая е, че публиката може да се докосне до един безспорен талант, който не е преекспониран в публичното пространство и не е изхабен от прекомерна употреба в културно-масови прояви от всякакво естество.Също сравнително непознато на широката публика е и лицето на Мариан Вълев, който направи силна роля в миналогодишния „HDSP: Лов на дребни хищници.” Изпълнението му на затъващ в блатото на мрачната действителност престъпник и наркоман обаче едва ли е било видяно от твърде много зрители поради слабия интерес към филма, така че „Под прикритие” му предлага нов шанс да си спечели признанието и симпатиите на публиката.Тук той е в ролята на Куката – верен до гроб член на бандата, който видно е преживял много в живота и който не изпитва удоволствие от безпричинните убийства, но е готов на всичко, за да предпази хората, които счита за свое семейство. Солидното присъствие на Вълев придава огромна доза автентичност на образа и без съмнение спада към козовете на сериала.Съзнателно оставям за финал двама от основните актьори в поредицата на БНТ, защото те имат най-малък професионален опит и тепърва имат да учат много от останалите си колеги в екипа. Става въпрос за изпълнителят на главната роля и любовницата на престъпния бос – респективно Ивайло Захариев и Ирена Милянкова. Видно е, че при тях ентусиазма от участието в първи по-голям проект е налице, което на моменти може и да води до преиграване, но то далеч не е в такива отчайващи размери за каквито вече стана дума. За завършилият наскоро НАТФИЗ Захариев „Под прикритие” е безценен шанс да натрупа самочувствие в течение на 12-те запланувани епизода. Милянкова продължава модната тенденция, манекенки да участват в родни филмови продукции и доказва, че не е нужно да си завършил специално образование, за да играеш по-добре от редица млади актриси, които имат претенциите да се занимават с това професионално.Допълнително колорит и тежест на каста на „Под прикритие” придават Деян Донков, Александър Сано (Среброто) и Кирил Ефремов.Единственият твърд минус в актьорския състав на продукцията е присъствието на певицата Миленита, която след централната роля в „Лора от сутрин до вечер” отново доказва, че няма никакви актьорски заложби и декламира репликите си досущ като в „Забранена любов”, надявайки се, че компенсира с това, че е вечното свежо лице на родната арт сцена. За щастие присъствието й като барманка в заведението на Джаро не е твърде голямо, така че мъките на зрителите са спестени.Откъм технически характеристики – операторска работа, сценография, музика – сериалът се представя дори на по-добро ниво от снимания пак от SIA „Стъклен дом” и по нищо не отстъпва на чуждестранните продукции, които се въртят в родния ефир.Сценаристите заслужават похвала за разчупеното действие и желанието да изведат различен герой на преден план в отделните епизоди, което е особено видно в 4-ия и последен засега епизод, в който в центъра на случващото се бе героят на Александър Сано, Косъма, който успя да се забърка в неприятности с почти фатални последици.Финалната сцена от същия 4-ти епизод е директна препратка към „От другата страна” макар и в леко видоизменен вариант, като в същото време оставя зрителите в очакване на продължението й в края на следващата седмица.Включването на имена като Христо Мутафчиев и Койна Русева в предстоящи епизоди предполага покачване на потенциала на сериите, ако разбира се и сценарият продължава да е на същото ниво.На всички не-ориенталски ориентирани зрители, като автора на настоящата статия, им остава надеждата, че след приключване на първоначално замисления цикъл от 12 епизода рейтингът на сериала ще оправдае продуцирането на втори сезон, защото в противен случай националната телевизия просто ще се върне към излъчването на до безкрай изтъркани стари градски хитове или опази Боже – на продуцирането на собствена сапунка.Защото, ако искаме да се наречем истински членове на ЕС и в това отношение, то трябва да предлагаме максимално жанрово разнообразие, а не да циклим в едни и същи теми. Всяка една страна с работещ пазар за телевизионни продукти има както своите „Перли”, така и своите „От местопрестъплението”. На телевизията-майка в нашата родина се пада задачата да защити българската чест и да удари едно рамо на различното в ефира. Да й пожелаем успех и да се надяваме други да последват примера й със същия, а дори и с по-голям идеен заряд, плам и професионализъм. ... още »
Българо-немската копродукция вече получи финансиране и подкрепа от две ключови филмови сдружения.„Съдилището” е поредният проект на Стефан Командарев, над който той работи от 2009 г. насам. Подборът на локации започна, а кастингът за филма стартира през есента. Планирано е участие на голяма международна звезда, по примера на Мики Манойлович в „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”. Най-добрите новини около новия проект са, че през изминалата седмица „Съдилището” получи одобрение на кандидатурата си за финансова подкрепа за развитие на проект от програмата МЕДИА - програма към Европейския съюз, която има за цел да подкрепи финансово европейски филмови проекти и да подобри конкурентоспособността на европейската аудиовизуална продукция.За първи път проектът „Съдилището” беше представен на София Мийтингс 2009 в рамките на 13-ия Международен София Филм Фест, където предизвика огромен интерес. Веднага след това бе подписан договор с един от най-големите и успешни немски продуценти – Александър Рис. Той от своя страна кандидатства и получи финансиране от ключовия немски регионалния фонд MDM. В „Съдилището”, чийто снимки са планирани за 2012г., се преплитат истории по истински случаи от региона на Ивайловград, набляга се на отношенията между баща и син, в които е замесено престъпление от миналото и се понася наказание за него в настоящето. Разтърсваща любовна история внася нотка романтизъм в този драматичен филм, които има за цел да държи зрителите си в напрежение от началото до края. „”Съдилището” е много сериозен и амбициозен проект. Най-взискателен съм към себе си – летвата е високо вдигната, след като до момента предишният ми филм получи 33 международни награди, като 9 от тях са награди на публиката и най-вече, след като бе сред полуфиналистите за Чуждоезичен Оскар”, разказва режисьорът. До момента са разработени 10 варианта на сценария на „Съдилището”, след като е взето участие в престижни европейски програми за писане и разработване на филмови сценарии. Допълнително е черпен опит от елитни консултанти от цял свят. Най-известната сред тях е Милена Йелинек, която има 25 годишна кариера в университета Колумбия в Ню Йорк, във факултета за сценаристи.Сред нейните възпитаници са едни от най-добрите сценаристи на Америка, доста от които са печелили или са били номинирани за "Оскар". Другият консултант на сценария на „Съдилището” е Том Абрамс – известен американски сценарист, получил "Оскар" за сценарии на късометражен филм. ... още »
Филмът с българско участие „И нямаше по-добър брат” е селектиран в състезателна програма на международния фестивал в Карлови Вари (1-9 юли, 2011). Лентата е копродукция между Русия, България и Азербайджан. Продуцент от българска страна е Мирамар филм, чийто филм LOVE.NET вече 6-та седмица върви успешно в кината у нас.С тази копродукция кинофамилията Ибрахимбекови стъпва и в България. Продуцент на филма е световноизвестният Рустам Ибрахимбеков (сценарист на блокбастерите на Никита Михалков „Изпепелени от слънцето” и „Сибирският бръснар”), а сценарият е базиран на едноименния роман на живия класик Максуд Ибрахимбеков. Режисьор на филма е Мурад Ибрахимбеков, носител на Сребърен лъв за късометражен филм от фестивала във Венеция през 2003 г., както и на много други отличия.Действето се развива през 70-те години в Баку и проследява взаимоотношенията на двама братя, влюбени в една и съща жена. Израсналият в Баку Мурад Ибрахимбеков създава романтичен и носталгичен образ на града, в който първична страст се сблъсква с вековни традици. В ролята на фаталната изкусителка е красивата грузинска актриса Нино Нинидзе. Главната мъжка роля се изпълнява от Сергей Пускепалис, носител на наградата за най-добра мъжка роля „Сребърна мечка” в Берлин миналата година. От българска страна „И нямаше по-добър брат” е субидиран от Националния филмов център. Някои от сцените във филма са заснети в студио в България. Голяма част от специалните ефекти на филма са дело на наши аниматори.След представянето на „И нямаше по-добър брат” на престижния фестивал в Карлови Вари, филмът ще участва и на други международни форуми. През есента на тази година предстои да бъде разпространен по кината и в България. ... още »