Поредният омнибус, съдържащ пет късометражни филми, обединени около живота на жени диагностицирани с рак на гърдата. Интересен е подборът на режисьорите в проекта - всички те са представителки на нежния пол, като само една от тях е режисьор – Пати Дженкинс, която застава зад камерата 10 години след изключителния си дебют – „Чудовище”. Останалите дами, които ще се изявят са романтичната кралица Дженифър Анистън, ар ен би дивата Алиша Кийс и неостаряващата Деми Мур. ... още »
Новият филм на сина на Ози Осбърн разказва за процеса на рехабилитация на бившия вокалист на Black Sabbath.Рок фенове от цял свят се заблуждават, че знаят всичко за Ози. Животът на бившия вокалист на Black Sabbath стана публично достояние, откакто отвори вратите на дома си за риалити шоуто на MTV „The Osbournes".Но филмът „God Bless Ozzy Osbourne" преминава отвъд познатата хеви метъл икона като рок герой, пристрастен към наркотиците, и ръсещ ругатни палячо, за да нарисува образа на един мъж в постоянна битка с ужасяващо ниско самочувствие.Филмът е дело на сина на Ози - Джак, проблемният тийнейджър в The Osbournes, който оттогава започва своя кариера като телевизионен водещ и гостуваща звезда в предаването на ITV2 „Adrenaline Junkie". „Хората може да попитат: какво още има да се каже за Ози Осбърн", казва Джак и продължава: „Точно там е въпросът: никой никога не е знаел дори истинското име на баща ми - Джон. Всички познават само публичния му образ. Моята идея беше да премахна мистиката и да стигна до това, което представлява той, и да покажа как е живял живота си. Всъщност първоначалното заглавие за филма беше „Джон".„God Bless Ozzy Osbourne" проследява живота на певеца с работнически корени от времето, когато е делил стая с петте си братя и сестри в Астън. В тийнейджърските си години получава шанс да пее на една сцена с Black Sabbath, само защото има подходящото оборудване.След като излиза дебютният им албум, Ози открива новия свят на лукса, но усеща, че не го заслужава. „Бил е много несигурен в себе си", разкрива Джак. „Съвсем неочаквано попада под светлината на прожекторите - един невероятно талантлив музикант, който развива страхотен начин да замаскира своята несигурност под лицето на самоунищожението".Джак, който на 18 години също е бил в клиника за наркомани, не спестява ужасяващи факти за своя баща - като например как затъвайки в кокаиновата си зависимост е изгонен от Black Sabbath; как смъртта на Ранди Роудс в самолетна катастрофа го сломява и как алкохолизмът му се задълбочава по време на снимките на „The Osbournes".Най-шокиращите разкрития за Ози не са известните истории как уринира по време на концерт в Алмо или как откъсва главата на гълъб, а идват от петте му деца, които признават, че на младини той не е бил добър баща. В спомените им Ози винаги е пиян или въобще го няма .„Татко не беше в добро състояние, но той постигна толкова много оттогава. Това, че не е бил добър баща, не означава,че не е такъв сега. И той съжалява, че е пропилял толкова време, за да бъде луда глава", споделя Джак.„Аз исках да наблегна на това. Ядосвах се как хората го възприемат. Той коренно се промени, а животът му се преобърна. Всичко това успя да постигне на 60-годишна възраст. А не много хора могат да го направят".Джак разказва и за разногласията, които е имал с другите двама режисьори на филма. Той участва във филма като продуцент, но и като загрижен член на семейството. ... още »
Филмът за борбата на едно село в разкъсвания от война Ливан грабна наградата на публиката на филмовия фестивал в Торонто в неделя."Where Do We Go Now" на ливанската режисъорка Надине Лабаки разказва историята на село, в което съжителстват християни и мюсюлмани. Когато между тях избухва релиозен конфликт, жените са тези, които използват нестандартни начини да прекратят насилието. Лентата, която направи своя дебют в Кан по-рано тази година, е и ливанското предложение в категорията за чуждоезичен филм на „Оскар"-ите.Лабаки написва сценария в Бейрут през 2007 г., когато започват въоръжените конфликти. Фактът,че е бременна по това време, не й попречва да измисли начин как да промени света чрез режисъорските си умения.Миналогодишният победител в категорията „Наградата на публиката" на фестивала в Торонто бе „Речта на краля", който по-късно спечели „Оскар" за най-добър филм. „Американски прелести", „Беднякът милионер", „Сблъсъци" също печелят първо в Торонто, преди да се окичат с престижните статуетки на академията.Тази година подгласникът за наградата е филмът на индийския режисъор Асгар Фархади "A separation", който разказва историята на брачни отношения в криза. Той спечели "Златната мечка" на Берлинския фестивал през февруари.Наградата на публиката за документален филм тази година печели "The Island President" - историята на президента на Малдивите Mohamed Nasheed, който пътува из целия свят да търси начини за промяна на климата, както и да спаси своя остров от изчезване в Индийския океан.„Надявам се, че филмът ще вдъхнови хората да намалят замърсяването с въглерод и да помогнат да се спасят островите", сподели режисъорът при получаване на наградата.36-ото издание на фестивала в Торонто предложи голям набор от документални филми, включително откриващия фестивала „From the Sky Down". Сред другите заглавия в програмата се откроиха документалния филм за U2 и новите проекти на Вернер Херцог, Морган Спърлок, Вим Вендерс и Алекс Гибни. ... още »
От филмовото студио Paramount Pictures разпространиха в интернет нови официални снимки от високобюджетната анимация на режисьора Стивън Спилбърг, “Приключенията на Тинтин”. Филмът, чиито бюджет надвишава 100 милиона долара, е базиран на популярната едноименна комиксова поредица на белгийския писател Джорджес “Ерже” Реми, а освен режисьор, Спилбърг е и продуцент, заедно със създателя на “Кинг Конг”, Питър Джаксън.На публикуваните снимки може да бъде видян както главния герой Тинтин и кучето му Сноуи, така и капитан Хадок, зад чието изпълнение се крие актьора Анди Съркис, известен с работата си по трилогията “Властелинът на пръстените” и тазгодишния “Възходът на планетата на маймуните”.“Приключенията на Тинтин” е създаден с помощта на революционните триизмерни камери, използвани за първи път от Робърт Земекис в “Полярен експрес”, и усъвършенствани няколко години по-късно от Джеймс Камерън във фантастичния филм “Аватар”:Главният герой Тинтин е озвучен от актьора Джейми Бел (“Съпротива”), а освен него, във филма ще чуем и гласовете на Даниел Крейг, Анди Съркис, Кари Елуис и Саймън Пег. Сюжетът на триизмерната анимация ще се фокусира върху младия репортер Тинтин, който в годините преди Втората световна война открива местонахождението на кораба “Unicorn”, потопен преди векове от жестокия Ред Ракам (Даниел Крейг).Заедно с група, съставена от негови добри приятели, кучето Сноуи и наслаждаващия се на алкохола капитан Хадок (Анди Съркис), Тинтин решава да стигне до пълния със съкровища потънал кораб възможно най-бързо.Стивън Спилбърг заяви, че освен по озвучаването на героите, всички актьори са участвали активно и в тяхното създаване. С помощта на технологията “performance-capture”, движенията и мимиките на изпълнителите са били директно прехвърлени на техните герои във филма. За целта, всеки един от актьорите е бил облечен със специален костюм с отразителни датчици, а повече от 100 камери са следели всяко негово движение – от раздвижването на челюстта до действията на ръцете и краката.Спилбърг: “Обожавам тази технология. Благодарение на нея се чувствам като истински художник. Режисираш актьорите и после виждаш движенията им пресъздадени до абсолютна точност от компютрите. Снимаме с камери, които са не по-големи от конзолите “Xbox” – това ме улеснява много, защото в сравнение с игралните филми, снимачния процес протича по-бързо, по-безпроблемно и по-икономично. Не се налага да събираме екип от 500 души, и аз мога сам както да режисирам, така и да управлявам камерите.”Любопитно е да се отбележи, че “Приключенията на Тинтин” е първия анимационен филм в кариерата на Стивън Спилбърг. Адаптираният сценарий на лентата е дело на Стивън Мофат (“Аквамарин”), Едгар Райт (“Скот Пилгрим с/у света”) и Джо Корниш (“Сърца в Атлантида”), а Питър Джаксън и Спилбърг продуцират, заедно с Катлийн Кенеди (“Изкуствен интелект”), Кен Каминс (“Ултиматумът на Борн”) и Стефани Спери (“Неуязвимият”).Българската премиера на триизмерния “Приключенията на Тинтин” ще се състои на 4-ти ноември, тази година. ... още »
Снимките на дългоочаквания пети филм от поредицата “Заразно зло”, озаглавен “Resident Evil: Retribution”, започват на 16-ти октомври, тази година, а в главната роля на Алис отново ще се превъплъти актрисата Мила Йовович. Режисурата на фантастичния екшън вече е поверена на англичанина Пол У.С. Андерсън, който създаде първия и четвъртия филм от франчайза, а част от снимките ще протекат в Москва, където по думите на Мила Йовович ще се развива една от най-мащабните сцени в продукцията.В края на миналия месец бе оповестено, че актрисата Сиена Гилори също се е присъединила към актьорския състав на “Resident Evil: Retribution” – тя ще изпълни за трети път ролята на популярната сред феновете героиня Джил Валънтайн. Очакванията бяха, че персонажите на актьорите Уентуърт Милър, Али Лартър и Спенсър Лок (Крис Редфийлд, Клеър Редфийлд и Кей-Март), които бяха важна част от сюжетите на последните два филма, също ще се появят в петата част, но само преди няколко часа, на страницата си в Туитър, Мила Йовович заяви, че въпреки слуховете, тези трима герои няма да вземат участие в продукцията.Йовович разкри, че в сценария, Крис, Клеър и Кей-Март са отвлечени от корпорацията “Амбрела” и може да се завърнат в някои от следващите филми от поредицата, но със сигурност няма да бъдат част от “Resident Evil: Retribution”. За сметка на това, ролята на Сиена Гилори ще е значително по-голяма, а според Мила Йовович, една от централните екшън-сцени в лентата ще бъде “епична битка” между героинята й Алис и Джил Валънтайн.Друг герой, който ще се завърне със сигурност е злодея от предишния филм “Заразно зло: Живот след смъртта”, Албърт Уескър, в чиято роля ще се превъплъти отново актьора Шон Робъртс (“Острие на мрака”).Заедно с информацията относно героите, Мила Йовович заяви, че в “Resident Evil: Retribution” ще се появи и контролиращия съзнанието паразит “Las Plagas”, познат на почитателите от четвъртата видеоигра “Заразно зло”. Актрисата също така не крие вълнението си и от предстоящата голяма екшън-сцена в Москва:“Това, която ще заснемем на Червения площад ще бъде най-сложната сцена с преследване която Пол (режисьора) някога е измислял. Ще бъде епическо! Пол все още не е сигурен как ще успеем да заснемем тази сцена. Всичко е наистина сложно. Филмът ни ще бъде и първия в който ще има преследване с Ролс-Ройси. И въпреки, че ще бъдат обстрелвани, тези коли няма да спрат. Просто защото са страхотни.”За момента, по-подробни детайли относно сюжета на “Resident Evil: Retribution” не се разкриват, и единственото, което бе потвърдено е, че действието на лентата ще се развива в Русия, Канада и Япония. Освен главната героиня Алис, Джил Валънтайн и Албърт Уескър, в продукцията ще се появят още Бари Бъртън (член на бойния екип S.T.A.R.S.), Лион Скот Кенеди, който е бивш полицейски служител от управлението в Ракуун Сити и настоящ правителствен агент, и Ада Уонг, която е шпионин от секретната групировка “Организацията”.Отново на страницата си в Туитър, Мила Йовович сподели, че се надява да има и шести филм от поредицата в който да се завърнат всички оцелели герои от предишните части, които по една или друга причина няма да участват в “Resident Evil: Retribution”.Сценарият на предстоящия фантастичния екшън е дело на режисьора Пол У.С. Андерсън, а продуценти ще бъдат Джеръми Болт (“Тъмнината”) и Дон Кармоди (“Корупция”). В следващите дни се очаква да бъдат обявени и имената на останалите актьори, които ще партнират на Мила Йовович.“Resident Evil: Retribution” ще бъде заснет с триизмерни камери, а световната му премиера е насрочена за 14-ти септември, следващата година. ... още »
Биографичен филм за директора ва ФБР Дж. Едгар Хувър, който се фокусира върху неговия скандален личен живот. Хувър е гей, който в свободното си време ходи облечен в женски дрехи. В ролята на Хувър се превъплъщава Леонардо ди Каприо, който за първи път работи с Клинт Истууд.Гледай трейлъра » Сценарист на филма е Дъстин Ланс Блек, който спечели „Оскар” за сценария на „Милк”, в който Шон Пен се превъплъти в друга гей икона – защитника на правата на хомосексуалните Харви Милк. ... още »
от Янко ТерзиевКапитал LightХубавите приказки са и малко страшни, защото с тях подготвяме децата си за реалния свят. Хубавите приказки са човешкият копнеж по справедлива развръзка и щастлив край, докато животът по условие предлага обратното. През 1816 г. Ернст Теодор Амадеус Хофман написал хубавата приказка "Лешникотрошачката и Мишият крал", в която имало няколко страшни неща и злото оцелявало до края. През 1844 г. Дюма–баща направил адаптация, в която страшностите били смекчени и злото падало в първата битка. През 1892 г. Чайковски взел варианта на Дюма за либрето на балета "Лешникотрошачката", в който оставил едни от най-хубавите си мелодии. През 2007 г. класикът на съветското кино ("Сибириада"), с емигрантски опит в Холивуд ("Влакът беглец", "Любовниците на Мария", "Хоумър и Еди"), представил в Кан идеята си за екранизиране на старата приказка на Е.Т.А. Хофман като класически ("Мери Попинс") мюзикъл за всички възрасти по музиката на Чайковски и със скъпи съвременни ефекти. Английските продуценти така и не намерили финансиране, но проектът бил спасен от руската Внешэкономбанк с кредит $50 млн. (после и още 11 млн. за 3D), решението за кредита взел надзорният съвет на банката, председателстван от Владимир Путин. Тези пари допълнили бюджета до нужните $90 млн. и през лятото на 2008 Кончаловски заснел "Лешникотрошачката 3D" (The Nutcracker in 3D) в Будапеща и околностите, 3D-то било добавено впоследствие заради крайно негативните първи впечатления на продуцентите. Преди това Кончаловски не бил правил нито комедия, нито детски филм. Весели моменти във филмите му нямало, просто хуморът не е от изразните му средства. Но приказката на Хофман той искрено обичал, дори в края на 60-те написал сценарий по нея заедно Андрей Тарковски, (току-що заедно били написали сценария на "Андрей Рубльов").Щял да режисира английският класик Антъни Аскуит ("Пигмалион"), двамата вече виждали как покрай приказката най-после ги пускат на Запад, но за нещастие Аскуит починал.Заради старото си влечение към проекта Кончаловски непременно е искал да вложи нещо свое и различно, държал да покаже на старите си врагове в Холивуд, че напразно са го зачертали като комерсиален режисьор (не е снимал на английски от 1991, извън руските си филми в чужбина поставя само опери). В различното Кончаловски е успял, забелязва се дори ексцентризъм на инат. Действието е пренесено във Виена в края на 20-те: ар-деко и картини на Климт по стените, Фройд в диалога, лично Айнщайн пее "всичко е относително". Вълшебната приказка е прочел като антиутопия (виж "Бразилия" на Тери Гилиъм) за победата на любовта над фашизма. Невинното сърце на филма е Ел Фанинг (години преди "Somewhere" и "Супер 8"), излъчването й оцелява въпреки мрачната режисьорска естетика.Заедно с малкия си брат, който троши и пали всичко, тя е оставена сама в коледната нощ, отчуждените й родители (Ричард Грант, Юлия Висоцкая) са заети със себе си. Чичо й, самият Айнщайн (Нейтън Лейн), й подарява дървена фигурка на войник, който от любовта й оживява и държи да бъде наричан Ен Си (NC от Nutcracker). Той се оказва омагьосан принц (Чарли Роу) и е във война с Краля на плъховете (Джон Туртуро), който мрази слънцето и затова го затъмнява с пушек от крематориум, в който гори играчки.В битката с него момиченцето и Ен Си (който понякога говори в рапърски ритъм) вземат за съюзници шишкав клоун, негърче барабанчик и горделиво шимпанзе.По принцип съм против филмовите приказки да се правят само за лесно плашливи американчета, красиви и лъскави като коледни дрънкулки. Предпочитам подхода на Тери Гилиъм и Тим Бъртън. Но в случая Кончаловски се е направил на по-велик от материала си и е прекалил с културните препратки и възрастния сюрреализъм във визията. Нарушил е базисната аксиома, че приказката трябва да излъчва доброта. Че освен страх и исторически поуки трябва да се остави място и за чудо, и за смях. На Запад и критиците, и пазарът му отмъстиха, но в Русия не стана така – досега филмът е събрал 400 млн. рубли (около $14 млн.), което си е касов хит. Само не знам дали е било заради очите (и финалната сълза) на Ел Фанинг, или заради сянката на Путин в проекта... ... още »