Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
„Да се биеш няма да те превърне в герой!“ възпитателна реплика на кралица Хиполита, майка на ДианаЗагадъчната красавица, която преди година спаси Батман и Суперман („Батман срещу Суперман: Зората на Справедливостта“ 2016) се завръща на екрана в централната роля в нова мегапродукция за супергерои. За да отговоря на духа на епохата, бих казал, че става дума за „супергероиня“. Тя се казва Диана, възрастта й е около 5000 години, но е добре запазена, защото е полубогиня. Притежава диадема, гривни-налакътници, луминисцентно ласо/камшик, лек и удобен щит и остър меч – всичките магически, криещи свръхсила.Още от ранното си детство на изолирания остров Темисира, принцеса Диана (Гал Гадот) е привлечена от бойните умения. Мястото е райско, а момиченцето расте оградено от вниманието и грижите на майка си и леля си. Островът е създаден от Зевс, специално за амазонките – група от очарователни дами, които се занимават ежедневно с конна езда и тежки физически упражнения. Пълната липса на мъжко присъствие не оказва влияние върху радостта и безгрижието на населението, което се вписва изцяло в понятието „нежен пол“. Години по-късно принцесата владее до съвършенство бойните умения на своята школа и борави вируозно с различни оръжия от античността. Наивната Диана не знае, че делото за спасяването на давещите се е дело на самите давещи се и оказва решителна помощ на потъналия пред очите й американски пилот и шпионин Стив Тревър (Крис Пайн). Това приключение слага край на идиличното ежедневие на девойката. Информацията, че някъде отвъд има война, разпалва въображението на принцесата, която счита свой дълг да предизвика бога на войната Арес и предотврати кръвопролитията. Така тя напуска Темисира и се озовава в Лондон, а малко по-късно, заедно със Стив и трима негови съратници, на първа бойна линия някъде в Белгия. Целта на групата е да елиминира коварния германски генерал Ерих Лудендорф, способен да саботира мирните преговори, които са на път да дадат желаните резултати.„Жената чудо“ е интересен социален феномен, вдъхновение за феминистите от земното кълбо, показател за зрелостта на обществото и сюжет на анализи на истерични авторки, търсещи трибуна за личните си проблеми. Тя се появява като комикс от фамилията DC Comics през 1941 и може да се окачестви като историческа закономерност, тъй като историческият контекст е повече от ясен: докато мъжете воюват, жените ги заместват във фабрики и заводи, като доказват, че са пълноценни работници. Главната героиня е символ на еманципацията, равните шансове за двата пола и е далеч от идеала за патриархално подчинената домакиня, щъкаща между кухнята, пералнята и спалнята. Тя не приема униженията, не остава длъжна никому, храбростта й е безспорна, но това не я прави отблъскваща мъжкарана.Режисьорката Пати Дженкинс взема поредица сполучливи авторски решения, които обричат „Жената чудо“ на успех. Бившата „Мис Израел“ Гал Гадот, (позната с дискретния си чар в няколко издания на франчайза „Бързи и яростни“) е олицетворение на наивността, уязвимостта и идеализма на култовия персонаж на Диана. Тя е любопитна, сърдечна, любвеобилна, чужда на амбициите за съвършенство и винаги склонна да търси (и открие) добрите страни у ближния. Нейната елегантост и финес са в разрез с нахаканата арогантност и самоувереност на мъжкото съсловие от света на супергероите (Батман, Суперман и прочие), а това несъмнено допринася и за забележителната химия между Гадот и Пайн. От друга страна, благодарение на спортния гладиаторски костюм, Гал Гадот/принцеса Диана остава вярна на стереотипите отговарящи на очакванията на втренчения поглед на мъжката аудитория в киносалона. Присъствието на хумористични диалози и ситуации внася допълнително ново измерение, твърде оскъдно в супергеройския жанр. Зрителите би трябвало да оценят и очевидното старание на авторите на „Жената чудо“ да не злоупотребяват с впечатляващи визуални ефекти, криещи почти винаги липсата на сценариен потенциал. Още преди излизането си на екран, „Жената чудо“стана сюжет за разговори и страстни полемики. Организирането на специални прожекции „само за женска публика“ в няколко киносалона в САЩ и забраната за прожектиране на филма в Ливан допринесоха за повишения интерес към очертаващия се блокбастър. Разпространителите на филма предвидиха скромен бюджет за реклама, уверени, че тематиката ще привлече много повече от тълпите редовни кинофенове. Феминистите от цял свят вече развяха високо знамето си, но мнозина охладиха страстите им с напомнянето, че женските герои не са обезателно феминисти. Вероятно са прави. ... още »
В Холивуд с пълна сила важи една максима – ако нещо не е счупено, не го поправяй. Разбира се, че това се отнася и за телевизионните сериали, които след като веднъж нацелят правилния формат и точната аудитория, трудно биха променили курса си на развитие. Това в никакъв случай не ги прави скучни или маловажни. Те просто имат свой стил, който ние много харесваме. Ето някои от тях….Д-р Хаус Структура:- Д-р Хаус е мрънкащ гадняр и непукист.- Пристига пациент с ужасно заболяване- Хаус и екипът му не могат да разберат какво му е и пациентът започва да се влошава.- Отхвърлят лупус, а някой от екипа допуска грешка.- Опитват второ лечение, а роднините на болния искат да освободят Хаус от случая- Къди и Хаус се карат, Хаус не слуша Уилсън- Точно 37 минути след началото на епизода, Хаус магически открива лек в момент, който не е свързан с болния- Хаус е мрънкащ гадняр, но работата му дава резултатиТеория за големия взрив Структура:- Шелдън прави живота на Леонард много труден- Пени и Леонард се карат, защото тяхната връзка е винаги на ръба- Групата им е разделена на подгрупи, за да може да има няколко сюжетни линии- Всички сюжетни перипетии са игнорирани в края на епизода- Четиримата другари пускат много поп културни референции- Много записан смяхОт местопрестъплението: Маями Структура:- Лазурени небеса и фънк музика- Някой е убит- Карузо открива тялото, вкарва яка реплика и слага очилата- Песента на групата „The Who“- Екип от супер секси следователи започват да нищят престъплението- Използват технология, която ще бъде измислена през 2058 г.- Мислят, че са хванали убиеца, но се оказва, че не е така- Намират истинския убиец- От време на време виждаме наченки на лични взаимоотношенияЖивите мъртви (по средата на сезона) Структура:- Всички са окаяни и отчаяни- Каръл преживява криза и иска да се отдели от групата- По-голямата част от групата просто обикалят по едни и същи отегчителни пътища- Рик казва: „Вече не знам кои сме!“- Пак обикаляне по изоставени шосета- Малко странна романтична драма между двама герои, които сме забравили, че съществуват- Вълнуващ и експлозивен момент в последните няколко секунди, който ни кара да гледаме сериала следващата седмица Модерно семейство Структура:- Семейството се разделя на четири или пет различни групи- Повечето от тях се опитват да скрият от другите някакво временно нещастие, лошия си късмет или избуял недостатък- Поредица от обстоятелствени недоразумения, изразени чрез употребата на много слепстик хореография- Изведнъж всички едновременно разбират за настоящите проблеми на останалите роднини- Всички са щастливи и проявяват разбиране- Трогателна реч към камерата, направена най-често от ДжейФрейзър Структура:- Фрейзър се дърля нещо с баща си- Найлс и Фрейзър се срещат в кафето и незабавно започват да се дрънкат- Лекото недоразумение между Фрейзър и някой друг от останалите герои бързо излиза извън контрол- Фрейзър е много изнервен и започва да се паникьосва- Фрейзър разбира, че всичко е било едно голямо объркване и всички започват да се смеят- „О, скъпа, чувам, че блусът ни зове…“Смолвил Структура:- Лекс Лутър си е чисто и просто гадняр- Кларк нахлува в неговото имение- Обвинява го, че е извършил нещо чудовищно и градът е в беда (което е истина)- Лекс гледа втренчено в пламтящата камина и заявява самодоволно:„Преиграваш, Кларк!“- След трийсет минути, опасността е сложена на пауза по някакъв начин и вече можем да се фокусираме върху сапунените взаимоотношенияУбийство по сценарийСтруктура:- Двама човека се карат, единият заплашва другият- Джесика се появява в първата сцена и демонстрира, че познава шерифа много добре- Един от спорещите хора от началната сцена бива убит- Шерифът разрешава на Джесика прекалено много да се намеси в разследването- Джесика продължава да си вре носа навсякъде, за да примами убиеца и така да разреши случая- Тя е вкъщи пред пишещата си машина сякаш нищо не се е случилоДАС ... още »
Джоел Дейвид Мур отново ще се превъплъти в учения Норм Спелман в очакваните продължения на „Аватар”. Актьорът се присъединява към вече обявените Зоуи Салдана, Сам Уортингтън, Сигърни Уивър и Клиф Къртис. Снимките на „Аватар 2” се очаква да стартират следващата година, премиерата по последни данни ще е на 18 декември 2020г. Единственото, което се знае около втората част на най-доходоносния филм в историята на киното е, че действието ще се развива под водата. Трите следващи продължения на сагата трябва да се появят около Коледа през 2021г., 2024г. и 2025г.В момента Джоел Дейвид Мур работи по „Да убиеш Уинстън Джоунс” („Killing Winston Jones”), в който освен че участва е и режисьор. Сред другите имена в каста са Ричард Драйфус, Дани Мастерсън, Дани Глоувър и Лесли-Ан Бранд. ... още »
След като засне впечатляващия биографичен портрет на „Бийтълс” “The Beatles: Eight Days A Week” и получи номинация за БАФТА за най-добър документален филм, Рон Хауърд има намерение да работи по проект за живота на легендата Лучано Павароти, който почина на 71 години през 2007г.Режисьорът ще има пълен достъп до семейния архив на оперната звезда, както и до всички концертни изяви на Павароти, част от каталога на „Юнивърсъл”, които ще се включат като партньор към продукцията. Очаква се премиерата на филма да бъде следващата година.В плановете на Хауърд е да заснеме и биографичен филм за Зелда Фицджералд, като в ролята на съпругата на прочутия писател ще се превъплъти носителката на „Оскар” Дженифър Лоурънс. ... още »
Звездата от сериала „Странни неща” Чарли Хитън ще се присъедини към „Х-Мен: Новите мутанти” (“X-Men: New Mutants”) редом до вече обявения дамски каст включващ Росарио Доусън, Мейзи Уилямс и Аня Тейлър-Джой. Хитън ще е в ролята на тийнейджъра Сам Гутри, познат и като Кенънбол, който безпроблемно се носи из въздуха. Хенри Зага от ТВ сериала „Младият върколак” пък ще се превъплъти в Сънспот.С „Х-Мен: Новите мутанти” от „Фокс” ще се опитат да придадат нов облик на филмите със супергерои, както направиха с „Дедпул” и „Логан” и ще се фокусират върху хорър и трилър елементите в продукцията.На режисьорския стол е Джош Бун („Вината в нашите звезди”), който работи и по сценария заедно с Нейт Лий. Очаква се снимките да стартират през юли в Бостън, а премиерата на филма е заложена на 13 април 2018г. ... още »
Номинираната за „Оскар” Кери Мълиган („Съзряване”) ще участва във филма “On the Other Side”, адаптация по едноименната книга, която представя историята на Кейт Уеб, която е държава в плен в Южен Виетнам в продължение на 23 дни. Уеб е сред първите жени-журналисти изпратени да отразяват Виетнамската война. След като прекарва 23 дни в плен, тя успява да оцелее из джунглата на Камбоджа и Виетнам и да напише една от най-вълнуващите истории. Мълиган ще бъде и продуцент на филма, чийто снимки ще стартират през пролетта на 2018г.До края на годината по екраните трябва да се появи режисьорския дебют на Пол Дейно („Ще се лее кръв”, „Мис Слънчице”) “Wildlife”, където Кери Мълиган си партнира с Джейк Джиленхол и Бил Камп. ... още »
Ливанските власти забраниха показа на „Жената чудо” в страната. Като основна причина за това решение е посочена актрисата Гал Гадот и конкретно фактът, че тя е служила в армията на Израел, където своята военна служба са задължени да отбиват не само мъжете, но и жените. Актрисата е била в армията по време на израелската офанзива в сектора Газа през 2014г.Гал Гадот, Крис Пайн и Робин Райт се присъединиха към режисьорката Пати Дженкинс за изненадваща поява по време на предварителна прожекция на филма в Ню Йорк, където зрителите приеха изцяло положително продукцията. Критиците също се изказаха ласкаво за „Жената чудо”, а този уикенд се очаква филмът да оправдае очакванията и на продуцентите за висок боксофис. ... още »
Очакванията на „Парамаунт” за добър премиерен боксофис на „Спасители на плажа” останаха неоправдани. Първоначално от студиото бяха заложили приходи от 40 милиона, след което сумата намаля на 30 милиона, но никой не е заложил на сума от 18 милиона премиерен боксофис.Като изключим отрицателните рецензии на критиката, се оказа, че има и още няколко фактора, които сериозно са повлияли за този резултат. Зрителите под 25 години, които са една основна част от аудиторията, не са запознати със сериала „Спасители на плажа” и по никакъв начин версията му за голям екран не ги привлича.Друг проблем е, че от „Парамаунт” залагат на звездния мъжки актьорски състав – Дуейн Джонсън и Зак Ефрон, което да привлече женската публика в салоните, а самият сериал винаги се е свързвал с Памела Андерсън и мъжете пред телевизора. Това разминаване в таргета води до по-нисък брой мъже сред посетителите – 48%, който процент би бил много по-висок, ако сред дамите в червени костюми фигурираше и голяма звезда. ... още »