Мислите си, че филмите за супергерои са запазени само за мъже с убийствена физика? Е, някои жени също са готови да се пробват в този жанр. Мелиса Маккарти и Октавия Спенсър ще участват в новия филм на Netflix „Thunder Force“.Всъщност това ще е дебютът на стримиг гиганта в печелившия жанр. Съпругът на Маккарти, Бен Фалконе е автор на сценария и ще бъде режисьор на филма. Детайли за сюжета засега се пазят в строга тайна, но се смята, че двете актриси ще играят жени, които случайно се сдобиват със суперсили. Сега въпросът е какво ще им се случи оттук нататък в тази нестандартна комедия.Това ще бъде поредният общ проект на Маккарти и Фалконе. Двамата се запознаха по време на снимките на „Шаферки“, донесъл първа номинация за „Оскар“ на актрисата. Впоследствие тя се снима във филмите на Фалконе „Тами“, „Голямата работа“ и „Life of the Party“, а в края на годината очакваме премиерата и на „Superintelligence“.Предстои ни да видим Спенсър в коренно различна от обичайните й роля. Тя участва в трилъра „Мамчето“, чиято премиера е на 31 май.И двете актриси имаха своите звездни мигове покрай наградите „Оскар“ тази година. Маккарти бе номинирана за отличието на Американската киноакадемия за най-добра актриса в „Can You Ever Forgive Me?“. Спенсър пък бе изпълнителен продуцент на най-добрия филм на годината – „Зелената книга“. ... още »
Ето че най-после излезе първата игрална версия по любима анимация на „Дисни“ за тази година. Напълно според прогнозите „Дъмбо“ превзе върха в боксофиса. Очакванията бяха доста големи и според някои коментари резултатът му от 45 милиона долара е разочароващ.Наистина на фона на всички останали игрални версии за последните години, новият филм на Тим Бъртън се нарежда след всички тях. Все пак изпреварва резултатите на два други хита на прочутия режисьор за последните години – „Домът на Мис Перигрин за чудати деца“ (28,8 милиона) и „Тъмни сенки“ (29,6 милиона). В останалата част от света историята за малкото слонче с големи уши стартира с 71 милиона долара. Най-успешен е стартът на филма в Китай (10,7 милиона), следван от Великобритания (7,4 милиона) и Мексико (7,2 милиона). Вече на второ място е „Us“, новият страховит шедьовър на Джордан Пийл. За този уикенд той спечели 33,6 милиона и само за 10 дни на екран е достигнал 128 милиона долара – повече от финалния резултат на „Стъкления“, друг от хитовете на Blumhouse. Почти сигурно вторият режисьорски опит на Пийл ще надмине резултатите на неговия знаменит дебют „Бягай!“ (179,5 милиона).Трети се нареди „Капитан Марвел“. Филмът с Бри Ларсън спечели 20,5 милиона и вече има в сметката си над 353 милиона в САЩ и още над 636 милиона в останалия свят. С общи приходи 990,6 милиона долара той се нареди сред осемте най-успешни Марвел хита в Америка и ще стане скоро седмият филм на студиото с печалба 1 милиард долара. ... още »
Филмовият плакат в много отношения е доста млада и преходна форма на изкуството в сравнение с другите изразни средства. Това се дължи главно на дилемата какво точно е плакатът: маркетинг продукт или изкуство?Днес изглежда, че плакатът на филма като изразно средство е загубил много от творческата и артистична част от своето предназначение. Отчасти защото повечето от плакатите сякаш следват един и същ шаблон, включващ преекспонирана картина на лицето на актьора и прости, но натрапливи цветове на заден план.Долуизброените плакати са не само арт творби, но на всичкото отгоре отдават почит на класически произведения на изкуството и най-вече на техните създатели. Те също така показват как комбинацията от реклама и артистизъм може да обслужи по перфектен начин качествата на филма.За цветнокожи момичета - Пийт МондрианФилмът е посветен на цветнокожите жени и затова изглежда подходящо плакатът да се позовава на картина, която празнува цветовете. В крайна сметка, той се справя отлично в задачата си да е маркетингов продукт, като в същото време запазва артистична и творческа атмосфера на художественото произведение.Райски дни - Едуард ХопърПредполага се, че картината на Хопър също е била вдъхновение и за други филми, като един от тях е класиката на Алфред Хичкок „Психо“. „Къщата при железниците“ наистина прилича на къщата на Норман Бейтс, както прилича и на къщата на плаката от шедьовъра на Малик „Райски дни“.Семейното събиране на Мадеа - Анди УорхолПо отношение на впечатленията, които оставят в нас принтовете на Мерилин, трябва да е ясно, че тяхната стилистика се вписва доста добре в тази колоритна комедия, която не се взима прекалено сериозно. Така че макар и да са имали най-изтънчени мисли за употребата на творбите на Уорхол, създателите на филма са приложили референцията към известните произведения като успешен маркетингов трик. Писък– Едвард МункКартината е икона на съвременното изобразително изкуство, затова не е чудно, че хората създали филма „Писък“ използват изображението от картината и го превръщат във фокус на плаката. Ясно е, че тази препратка работи и дори добавя модерен смисъл на важното и експресивно послание на великия Мунк. Падането – Салвадор ДалиСюрреалистичната вселена, в която се намирате, докато гледате „Падането“, дава много асоциации за това, което се случва, когато се наслаждаваме на творбите на легендарния Салвадор Дали. Плакатът по никакъв начин не е изключение от цялостното преживяване.Заклинателят - Рене МагритВиждайки плаката за първи път и не знаейки за какво става дума във филма, позиционирането на високия, тъмен и анонимен човек под мъждивата светлина на уличната лампа е изключително провокиращо. Той изглежда мистичен и опасен, но ние все още искаме да разберем повече. С този доста оригинален маркетингов подход, се комбинира загадъчността на картината и неясния статус на героя от плаката на филма, като така сме зарибени да го гледаме, за да разберем повече за историята… Полунощ в Париж – Винсент ван ГогСюжетът на филма следва известни художници през различни епохи в историята и затова е много уместно да се използва в плаката директното позоваване на някое от големите произведения на изкуството. Освен това, главният герой е доста объркан и тотално зашеметен парижката красота, а и от собственото си въображение, което прави плаката още по-адекватен на фабулата.Да не забравяме, че Винсент ван Гог не е един от образите във филма, което прави референцията към картината му в плаката интересна, макар и в същото време да е нелогична. Мълчанието на агнетата - Филип Халсман и Салвадор ДалиЗаглавието на картината е “In Voluptas Mors”, което може да се преведе буквално като: „В удоволствието има смърт“. По този начин се подчертава символиката на връзката между смъртта и секса и това е пряка препратка към тематиката и психопатичните алегории в този легендарен трилър-хорър филм. Извънземното - Микеланджело БуонаротиИма няколко неща, които правят този плакат така успешен. Едно от тях е интензивното използване на модерните за 80-те тъмно сини цветове, които привличат окото. Има и обикновен едноцветен фон, и прост, но интригуващ мотив - сплотеност, дължаща се на срещата на ръцете. И накрая, разбира се, много разпознаваема препратка към велико произведение от историята на изкуството… ДАС ... още »
Когато събереш в един филм носители на общо 8 награди „Оскар“, той няма как да не предизвика огромен интерес. И така, Джоел и Итън Коен са избрали следващия си проект. Те ще ни представят своя версия на класиката „Макбет“, в която главните роли ще изпълняват Дензъл Уошингтън и Франсис Макдорманд.Джоел ще е режисьор и се е заел да адаптира трагедията на Шекспир. Все още не знаем дали той ще се придържа изцяло към класическия сюжет или ще го осъвремени. Продуценти ще са брат му Итън и Скот Ръдин, а A24 ще разпространява бъдещия хит.Шекспировата класика е превърната във филм за първи път от Орсън Уелс през 1948 г. Следват безброй други екранизации на историята за шотландския лорд, който подтикван от три вещици, решава да стане крал на Шотландия. С помощта на амбициозната си съпруга, Макбет се качва на трона, минавайки през много трупове. Последната екранизация на трагедията е дело на Джъстин Курзел, а в главните роли са Майкъл Фасбендер и Марион Котиар. Големи бяха очакванията към този филм, но той не пожъна успеха, който му предричаха.Все пак убедени сме, че братя Коен с помощта на двукратните носители на „Оскар“ Уошингтън и Макдорманд ще направят нещо много по-добро. Очаквайте скоро още горещи новини за този интригуващ проект. ... още »
Знаехме, че този филм няма да има лесна съдба в Китай. Новината, че „Бохемска рапсодия“ все пак ще бъде излъчен в тази стана, звучеше обнадеждаващо, поне докато не разбрахме какво е решила да направи с него местната строга цензура. Вече можем да сме сигурни, че излъченият с големи очаквания филм не е това, което добре познаваме. Всички гей моменти и реплики са били отрязани от филма. Всяка сцена, в която Фреди Меркюри е определян като гей или бисексуален, е премахната и така много сюжетни линии в изключително успешната музикална биография на легендарната група и нейния лидер остават неясни за публиката.Жертва на китайската ножица стават всички сцени, в които има целувки между двама мъже, както и сцената, в която Фреди се среща със своя партньор Джим Хътън. Признанието на изпълнителя, че е болен от СПИН пък така и не стига до публиката. Липсват повече от две минути от официалната версия на филма. Според някои коментари въобще не е имало нужда той да бъде разпространяван в този вид.Китайските власти цензурират и култовото видео към хита „I Want to Break Free“. Обяснението е, че в него Меркюри и останалите от групата са облечени като травестити. „Бохемска рапсодия“ е от 22 март в избрани кина в Китай, но в този вид едва ли ще постигне някакъв успех сред зрителите.Беше ясно, че китайските цензури ще поокастрят филма, но никой не предполагаше, че ще стигнат толкова далеч. Известно е, че доста филми, в които се засягат гей теми, са изцяло забранени в страната. Сега очакваме как ще реагират на цензурата Рами Малек и останалите от екипа. ... още »
Изминаха 10 години от последния филм на Сам Мендес, извън вселената на Джеймс Бонд. Ето че прочутият режисьор е готов да започне снимките на новия си военен епос „1917“, в който ще участват още Бенедикт Къмбърбач, Марк Стронг, Ричард Мадън и носителят на „Оскар“ Колин Фърт.В главните роли ще са Джорджи МакКей и Дийн-Чарлс Чапман. Те ще играят двама британски войници и филмът ще проследява техните преживявания в продължение на само един ден в разгара на Първата световна война.В актьорския състав са още Андрю Скот, работил с Мендес в „Спектър“, Даниел Мейс, Ейдриън Скарбъро, Джейми Паркър и Клер Дъбъркю. Снимките ще започнат през другата седмица, а премиерата е планирана за края на тази година.Мендес е автор на сценария, заедно с Кристи Уилсън-Кейнс („Викторианска готика“). В творческия екип са още прочутия оператор Роджър Дийкинс („Блейд Рънър 2049“), монтажиста Лий Смит, дизайнерката на костюми Джаклин Дюран, художника Денис Гаснер и композитора Томас Нюман, писал музиката за шест от филмите на режисьора.„1917“ ще отбележи голямото завръщане на Мендес в DreamWorks. Именно благодарение на това студио и с подкрепата на Стивън Спилбърг той дебютира в киното със знаменателния шедьовър „Американски прелести“. След това Мендес засне още два филма за DreamWorks – „Път към отмъщение“ и „Пътят на промените“. ... още »
Преди да тръгне официално по кината в цялата страна на 12 април, филмът на БНТ „Лошо момиче“ ще бъде показан с ексклузивни прожекции в 10 български града. Началото на предпремиерното турне на лентата ще бъде дадено в родния град на нейния сценарист и режисьор Мариан Вълев – Варна на 5 април (петък). Следват прожекции с участието на творческия екип и актьорския състав в: Търговище (6 април), Велико Търново (9 април), Пловдив (10 април), Враца (13 април), Видин (13 април), Габрово (14 април), Карлово (14 април), Благоевград (15 април) и Ловеч (16 април). Гала премиерата на продукцията в София ще бъде на 11 април (четвъртък). За нетърпеливите да гледат „Лошо момиче“ във Варна „Фестивален и конгресен център“ е подготвил специално киноизживяване. Откриващата прожекция на турнето ще е и първа за ФКЦ-Варна, реализирана на новата лазерна кинопрожекционна система, която към момента е единствена по рода си в Източна Европа. Високото качество на прожекцията предлага 4К резолюция, разкривайки и най-малките детайли от филма. Филмът „Лошо момиче“ беше представен в рамките на Международния филмов фестивал „София филм фест“ в средата на месец март тази година. Продукцията на БНТ беше едно от 10-те заглавия в специалната секция на фестивала „Ново българско игрално кино“.Изпълнителен продуцент на „Лошо момиче“ е Нина Алтъпармакова. Разпространител на филма е „А Плюс Филмс“.Програма на предпремиерните прожекции на „Лошо момиче“: ... още »
Много звезди се снимаха във филмите на Марвел, но нейното участие ще бъде нещо специално. Анджелина Джоли преговаря за роля в бъдещия хит „The Eternals“, който ще бъде режисиран от Клои Чжао („Ездачът“). Сценарият е дело на Матю Фирпо и Райън Фирпо, а продуцент ще е Кевин Фейги.Комиксът „The Eternals“ е създаден от Джак Кирби през 70-те. Той разказва за Eternals, раса безсмъртни създания, които живеят на Земята и имат принос в развитието на нейната история и цивилизация. Те са във вечен конфликт с Deviants, създадени от космическите същества Celestials. Фейги споделя, че след „Отмъстителите: Краят“ и „Спайдър-мен: Далече от дома“ всичко в Марвел вселената ще бъде различно. Сега студиото се готви да представи на света нови непознати герои, както се случи с „Пазителите на галактиката“. И точно като него „The Eternals“ ще е ансамблов филм, в който няма да има само един главен герой.Все още не е ясно каква ще е ролята на Джоли. Известно е, че двамата с бившия й съпруг Брад Пит се бяха посветили на борбата за гей права и дори отказваха да се оженят, преди да бъдат легализирани еднополовите бракове в САЩ. И тъй като в „The Eternals“ се очаква да бъде представен първия гей герой в Марвел хит, със сигурност това е предизвикало интереса на актрисата.Предстои ни да видим Джоли в два филма на „Дисни“, към които очакванията са големи. Тя ще се завърне през октомври като Злодеида в „Господарка на злото 2“, а след това ще я видим в съчетаващия игрално кино и анимация „The One and Only Ivan“. ... още »