НАЙ-ЧАКАНИЯТ ЧЕРЕН ПЕТЪК ТЕПЪРВА ЗАПОЧВА ОТ ТОЗИ ПЕТЪК В КИНАТА
Колкото по-дълго продължава, толкова по-извратено става...
Този петък, 1 декември, майсторът на хоръра Илай Рот ни кани на един истински незабравим и смразяващ Черен петък, какъвто не е имало досега. Продукцията вплита страховита история в привидно спокойния и обичан семеен празник Деня на благодарността, прониквайки в най-тъмните кътчета на човешката психика в характерния за Рот стил. Класическият слашър с празнична тематика отдава почит на редица произведения от златната ера на жанра като Черна Коледа, Хелоуин, Първоаприлски ужас и Кървавият Свети Валентин.
За първи път зрителите се сблъскват с идеята за Черен петък през 2007 година, когато Куентин Тарантино и Робърт Родригес представят Бибрутално – проект, вдъхновен от традицията на американските grindhouse кина. Между филмите в Бибрутално (Планета страх на Родригес и Разходка смърт на Тарантино) са включени поредица „фалшиви трейлъри“ на тогава несъществуващи филми, заснети от емблематични имена в хоръра, сред които и Черен петък – третият реализиран след Мачете на Родригес и Hobo with a Shotgun на Джейсън Айснър.
В Черен петък, една година след като традиционните намаления по магазините завършват с кървава трагедия, мистериозен убиец започва да тероризира жителите на Плимут, Масачузетс – родното място на Деня на благодарността. С всяка следваща смърт това, което изглежда като серия от убийства за отмъщение, скоро се разкрива като много по-голям и зловещ план за празника. Дали хората от града ще успеят да открият самоличността на убиеца, или ще станат част от неговата извратена празнична вечеря за Деня на благодарността? Едно е сигурно – остатъци няма да има.
В ново видео зад кадър на Черен петък несравнимият Илай Рот отново ни обещава изключително интензивни и жестоки визуални преживявания и ни разказва повече за вдъхновението и мотивацията, които стоят зад създаването на дългоочакваната продукция. Режисьорът говори за несравнимия си ентусиазъм и огромно желание, а резултатът определено е налице – филм, който се гледа в премиерната вечер, за да не ти го развали някой.
Режисьор на Черен петък е Илай Рот (Хижа на смъртта, Хотелът на ужасите, Лично правосъдие), който е и сценарист заедно с Джеф Рендел – автор на идеята за оригиналния трейлър. В ролите са Патрик Демпси, Адисън Рей, Ялен Томас Брукс, Майло Манхайм, Нел Верлак, Рик Хофман, Керън Клиш, Джина Гершон и др.
Този Черен петък ще ни донесе убийствени предложения от 1 декември само в кината.
Неостаряващата Джейн Фонда отпразнува своя 80-годишен юбилей в хотел в Атланта. За холивудската легенда обаче тържеството беше възможност да събере 1,3 милиона долара в подкрепа на своята фондация “Georgia”. Тя е основана през 1995 г. и се фокусира върху превенцията на бременността и здравето на младежите.Под надслов „Осемте десетилетия на Джейн“ двукратната носителка на „Оскар“ успя да събере огромната сума от присъствалите 228 гости на събитието. Сред тях бяха основателя на CNN и бивш съпруг на звездата Тед Търнър, нейния син, актьора Трой Гарити, и продуцента Пола Уайнстайн. Джеймс Тейлър и Карол Кинг поздравиха рожденичката с няколко песни, включително “So Far Away” и “You've Got a Friend”.Тъй като не успяха да присъстват, Доли Партън, Кери Уошингтън, Лудакрис и Опра Уинфри изпратиха свои записани на видео поздравления. ... още »
Номинациите за 75-ите годишни награди „Златен глобус“ бяха оповестени в днес в хотел „Бевърли Хилтън“ от актьорите Алфре Удърт, Гарет Хедлунд, Кристен Бел и Шарън Стоун. Към тях се присъедини мис „Златен Глобус“ – Симоне Гарсия Джонсън, дъщеря на екшън звездата Дуейн Джонсън. Както се и очакваше, „Формата на водата“ на Гилермо дел Торо се очертава като големия фаворит, след като получи най-много номинации – седем. Церемонията по раздаване на наградите, която ще се състои на 7 януари догодина в същия хотел в Бевърли Хийлс, ще бъде водена от Сет Майърс и ще бъде излъчена по традиция от NBC.Ето и пълният списък с номинираните. Най-добра драма„Призови ме с твоето име“„Дюнкерк“„Вестник на властта“„Формата на водата“„Три билборда извън града“ Най-добра актриса в драмаДжесика ЧастейнСали ХоукинсФрансис МакдормандМерил СтрийпМишел Уилямс Най-добър актьор в драмаТимъти ШамаледДаниел Дей ЛуисТом ХанксГари ОлдмънДензъл УошингтънНай-добър мюзикъл или комедия„The Disaster Artist”„Бягай!”„Най-великият шоумен” „I, Tonya“„Lady Bird“ Най-добра актриса в мюзикъл или комедияДжуди ДенчХелън МирънМарго РобиСорша РонънЕма Стоун Най-добър актьор в мюзикъл или комедияСтив КарелАнсел ЕлгортДжеймс ФранкоХю ДжакмънДаниел КалуаНай-добра поддържаща актриса в игрален филмМери Джей БлайджХонг ЧауАлисън ДжаниЛори МеткалфОктавия Спенсър Най-добър поддържащ актьор в игрален филмУилям ДефоАрми ХамърРичард ДженкинсКристофър ПлъмърСам Рокуел Най-добър режисьор на игрален филмГилермо дел ТороМартин МакдонаКристофър НоланРидли СкотСтивън Спилбърг Най-добър сценарий на игрален филм„Формата на водата“„Lady Bird“„Вестник на властта“„Три билборда извън града“„Играта на Моли“Най-добър анимационен филм„Бебе бос”„The Breadwinner” „Тайната на Коко“„Бикът Фердинанд“„Да обичаш Винсент“ Най-добър чуждоезичен филм„A Fantastic Woman”„First They Killed My Father”„In the Fade”„Loveless”„The Square”Най-добър композиторКартър Бъруел - „Три билборда извън града“Александър Деспла - „Формата на водата“Джони Грийнууд - „Phantom Thread“Джон Уилямс - „Вестник на властта“Ханс Цимер - „Дюнкерк“ Най-добра песен„Home“, „Бикът Фердинанд“„Mighty River”, „Mudbound“„Remember Me”, „Тайната на Коко“„The Star“, „The Star“„This is Me“, „Най-великият шоумен“ Най-добра телевизионна драма„Короната“„Игра на тронове“„Историята на прислужницата”„Stranger Things”„This is Us” Най-добра актриса в телевизионна драмаКейтриона БалфиКлеър ФойМаги ДжиленхолКатрин ЛангфордЕлизабет МосНай-добър актьор в телевизионна драмаСтерлинг К. БраунФреди ХайморБоб ОденкъркЛийв ШрайбърДжейсън Бейтман Най-добър телевизионен мюзикъл или комедия„Black-ish”„The Marvelous Mrs. Maisel”„Master of None”„SMILF”„Уил и Грейс” Най-добра актриса в мюзикъл и комедияПамела АдлънАлисън БриИса РейРейчъл БроснаанФранки ШоуТрейси Елис-РосНай-добър актьор в телевизионен мюзикъл или комедияАнтъни АндерсънАзис АнсариКевин БейкънУилям Х. МейсиЕрик МакКормак Най-добър лимитиран сериал или филм „Големите малки лъжи”„Фарго”„Feud: Bette and Joan”„The Sinner”„Top of the Lake: China Girl” Най-добра актриса в лимитиран сериал или филмОливия КоулманНикол КидмънДжесика ЛангСюзън СарандънРийз Уидърспун Най-добър актьор в лимитиран сериал или филмРобърт де НироДжуд ЛоуКайл МакЛаклънЮън МакгрегърДжефри Ръш Най-добра поддържаща актриса в лимитиран сериал или филмЛора ДърнАн ДоудКриси МетцМишел ПфайфърШайлийн УудлиНай-добра поддържащ актьор в лимитиран сериал или филмАлфред МолинаАлександър СкарсгардДейвид ТюлисДейвид ХарборКрисчън Слейтър ... още »
Когато разказваш прекалено лична история, винаги има опасност да станеш жертва на емоциите си и да останеш неразбран от зрителите. Режисьорът Робин Кампило обаче с лекота избягва всички „подводни камъни“. Неслучайно е възнаграден с едни от най-продължителните аплодисменти в историята на фестивала в Кан, където е премиерата на „120 удара в минута“. Рядко претенциозната и нагледала се на какво ли не публика на Лазурния бряг е била толкова възхитена и развълнувана. Кампило, заедно със своя съсценарист Филип Мангео, си припомнят преживяванията в началото на 90-те като членове на ACT UP – френска организация, чиято цел е да фокусира вниманието на обществото върху засилващото се разпространение на СПИН. Разбира се, това общество не се вълнува от подобен проблем, но активистите на ACT UP нямат намерение да стоят в ъгъла. Те правят всичко възможно да заявят своето присъствие по всевъзможни, често доста радикални начини.Гневът е един от водещите мотиви във филма. Гневни са голяма част от членовете на тази организация, повечето от които са ХИВ-позитивни и са наясно, че не им остава много време да живеят. Те съответно се гневят на останалите от ACT UP, които се опитват да бъдат по-умерени в действията си. Затова и честите словесни престрелки между двете групи са заредени с много гняв.На все по-разпалените сбирки на организацията обаче се случва и друго – заражда се романтични връзка между новодошлия Натан (Арно Валоа) и един от най-дейните активисти Шон (Нахуел Перез Бискаяр). Двамата са много различни: Натан не е болен от СПИН и е далеч по-затворен и тих от неукротимия Шон, който е готов да спори с всеки и е носител на вируса. Но явно противоположностите се привличат и двамата са готови на всичко, за да отстояват любовта си.Всъщност можеш ли да обичаш някой, с който със сигурност няма да прекараш остатъка от живота си? А възможно ли е мислите ти да са изпълнени с някой друг, докато животът ти неумолимо се приближава към неизбежния край? Мъчително е да гледаш как някой постепенно губи битката с коварна болест, но само си представете за момент, че наистина познавате този човек...Поразителна е химията между Валоа и Бискаяр. Двамата наистина са много различни, но се допълват във всяка сцена, била тя по-интимна или тъкмо обратното – някой от щурите протести на ACT UP или поредното купонясване в някой клуб... като за последно. Те безспорно са сред откритията на годината и тепърва ще чувате имената им покрай предстоящите награди и номинации.Всъщност всички актьори на Кампило са безупречни. Те са съвсем истински, почти като герои от документален филм. Това още повече засилва автентичността, което явно е и основната цел на режисьора. Той е прекалено сериозен, но за подобна история това е неизбежно. Да, „120 удара в минута“ не е лесен за гледане и преживяване. Но въпреки че продължава над два часа, действието не натежава нито за минута, а финалът в стил „животът продължава“ е покъртителен. Кампило заслужава наистина аплодисменти: за смелостта, за откровеността, за изумителната лекота, с която припомня събития, които не трябва да се забравят. Всички награди, с които вече се окичи и тепърва ще получава, може би все пак ще накарат доста зрители и у нас да гледат тази различна любовна драма. Чудесно е, че толкова силен европейски филм достигна и до нашите екрани. Всъщност само до арт кината, не го търсете в препълнените мултиплекси.Ивайло Петков ... още »
Европейската Филмова Академия и EFA Productions раздадоха наградите на най-добрите филми за изминалата 2017 година. Всеобщото гласуване изведе на преден план един невероятно силен филм, чиито достойнства бяха признати още през май в Кан, където творбата спечели тазгодишната „Златна Палма” – това е „КВАДРАТЪТ” („THE SQUARE”) на Рубен Йостлунд.Провокативната копродукция между Швеция, Германия, Франция и Дания беше удостоена с призовете за най-добър сценарий, най-добър художник и най-добра европейска комедия, Клаес Банг получи статуетката, която се полага на най-добрия европейски актьор за 2017 година, а режисьорът Йостлунд беше удостоен с наградата за най-добър режисьор. Кулминацията на вечерта на наградите на ЕФА беше обявяването на НАЙ-ДОБРИЯ европейски филм на 2017 година – това е отново „Квадратът”, който със своите ШЕСТ награди на Европейската филмова академия ще бъде един от „гвоздеите” в програмата на 22-рия София Филм Фест през март 2018.ОЧАКВАМЕ Ви на КИНО през март 2018 – предстои 22-рият София Филм Фест! ... още »
Доста големи филми са планували да завладеят мултиплексите следващата година. До известна степен, това е добра новина, имайки предвид боксофис резултатите, които големите кинопродукции регистрираха тази година. Сякаш вече е много трудно да накараш хората да излязат от комфорта на собствения си дом, където вече също може да са наслаждават на качествено кино преживяване. Обещаващите заглавия през 2018 г. обаче могат да променят тези тенденции и нагласи. Ще има доста очаквани ленти, които на книга ще си заслужават разходката до мола. Нека видим някои от тях. Изтребление (Annihilation)Според IMDB, това е най-очакваният филм през 2018 г. Странното е, че той не е от многото филми за супергерои и продължения, които са планувани да се случат следващата година и ще бомбардират всеки месец публиката. Това е последният проект на режисьора на „Ex Machina: Бог от машината“ Алекс Гарланд. Tomb Raider: Първа мисияХитовите филми често вдъхновяват създаването на видеоигри. Но пък доста по-рядко може да видите видео игри, които вдъхновяват произвеждането на даден филм. Филмите по видео игри често, когато са адаптирани за големия екран, се сгромолясват безславно, що се отнася до боксофис резултатите. Warcraft, Silent Hill и Wing Commander са някои от тях, които не успяха да резонират с кино аудиторията, след като спечелиха високата оценка на геймърите. Играч първи, приготви се (Ready Player One)Този филм е базиран на популярната книга на Ърнест Клайн, но със сигурност ще се хареса и на геймърите. В нея става дума именно за историята на ексцентричен дизайнер на видео игри, който умира и оставя цялото си състояние на геймър късметлия, който трябва да открие „великденското яйце“ във виртуалната реалност на играта. Очаква се този напечен трилър да е хит, най-малкото заради режисурата на Стивън Спилбърг. Отмъстителите: Война без край (Avengers: Infinity War)От „Дисни“ постоянно завръщат тази история от франчайза на Марвел, откакто през 2012 г. „Отмъстителите“ върлуваше успешно из киносалоните. Именно „Дисни“ купиха компанията през 2009 г. за 4.2 милиарда долара – сума, немислима за онова време. Само че успехът на всевъзможните филми и сериали за супергерои, събудени за нова живот, оправда очакванията и инвестицията. Han Solo: A Star Wars Story „Дисни“ също така се надяват да изстискат колкото си може повече пари и от неостаряващия франчайз „Междузвездни войни“, след като го купиха от Лукасфилм за 4 милиарда долара. Осмият и деветият филм от поредицата са сигурни, но същевременно през 2018 г. феновете ще се насладят и на една странична история от тази вселена- тази на Хан Соло. Deadpool 2 Първият филм от тази поредица беше изненадващ хит, събирайки 363 милиона долара само на територията на САЩ. Странният герой на Марвел се превърна в култ, за което помогнаха и видеоигрите, и комиксите. Но най-вече неговата мръсна уста и R-рейтинга му, който е рядко срещан за филм за супергерои. Странно защо, но именно това привлече много публика. The Incredibles 2 Продълженията на Пиксар разбиха клишето, че когато става дума за последваща версия на успешен анимационен филм, нещата никога не могат да се сравнят с оригинала. Продълженията на „ Играта на играчките“ се представиха по-добре от първия филм. А сега предстои да разберем дали компютърните специалисти по анимация на „Дисни“ могат да повторят успеха на „Феноменалните“. Джурасик свят: Рухналото кралство (Jurassic World: Lost Kingdom)Продуцентите от Юнивърсъл някак си неочаквано успяха да вдъхнат живот в леко позабравения франчайз „Джурасик парк“. Преди две години първата част от възродилата се динозавърска поредица унищожи конкуренцията в боксофиса. „Джурасик свят“ дори сложи короната за най-успешен филм, преди в края на 2015 г. да се появи „Епизод VII - Силата се пробужда“ и да му я отмъкне. Bohemian Rhapsody Биографична лента за легендарна рок банда не звучи като филм, който би се превърнал във финансов хит, но все пак тук говорим за Куийн. Филмът ще проследи в цялост създаването и развитието на тази епохална група. Режисьор доскоро бе Брайън Сингър, но той бе спешно сменен от Декстър Флечър, заради разразилия се сексскандал и обвинения в изнасилване. Може би именно тези драми ще доведат и повече публика. ДАС ... още »
Покрай еуфорията от премиерата на „Епизод 8“, на дневен ред е друг филм от междузвездната вселена – за Оби Уан Кеноби. От няколко години се говори за самостоятелен филм за рицаря-джедай и по всичко изглежда, че „Лукасфилм“ са в напреднал стадий по създаването му.Ако всичко е наред, снимките ще стартират през януари 2019 в английското студио Пайнууд с премиера някъде през 2020. Според непотвърдена информация режисьор ще бъде номинираният за „Оскар“ Стивън Долдри („Били Елиът“), а сред продуцентите ще е Катлийн Кенеди. Действието в новия филм ще се развива между „Отмъщението на ситите“ и „Нова надежда“ и ще представи Оби-Уан на планетата Татуин, който следи израстването на Люк. Все още не е ясно дали Юън Макрегър ще се завърне към ролята или предстои да му търсят заместник. Освен самостоятелен филм за учителя Кеноби, „Лукасфилм“ не са се отказали и от идеята да разкажат историите на Боба Фет и Йода. Продукцията за Боба Фет дори се сдоби с режисьор в лицето на Джош Транк, но след провала на неговата нова версия на „Фантастичната четворка“ той бързо бе зачеркнат. Дали работата по двата филм ще продължи, явно зависи от успеха на филма за Хан Соло, чиято премиера е на 25 май 2018 г. ... още »
Ловът на секс хищници в Холивуд продължава с пълна сила. Сред най-новите му жертви е Чарли Шийн. Според National Enquirer той е изнасилил актьора Кори Хайм, когато последният е бил 13-годишен. Разбира се, публикацията изкара от равновесие Шийн, който моментално заведе дело за клевета.Изданието цитира бившия актьор Доминик Браскиа, на когото починалия преди седем години Хайм бил разказал за ужасното преживяване. То се случило през 1986 г. по време на снимките на общия им филм „Лукас“. За адвокатите на звездата от „Двама мъже и половина“ обаче в това няма и капка истина. Те твърдят, че Дилън Хауърд, главният редактор на Enquirer, е публикувал историята, за да си отмъсти на Шийн, който отказал да сподели първо с него новината за своя ХИВ-статус. Издателите на таблоида обаче не са никак притеснени и са готови за зрелищна битка. Те твърдят, че разполагат с доказателства, които нямат търпение да изложат в съда. Освен това твърдят, че имат „десетки други източници“, които могат да потвърдят изнасилването. ... още »
Историята, разказвана от сериала „Залезът на тамплиерите“, дава известна светлина и тълкувание на събития, случвали се в продължение на векове, от превземането на град Акра от Саладин през 1189 г., до фаталната дата за ордена – петък 13-ти 1307 год., която и до ден днешен е символ на нещастие за много хора по света. NOX NEMINI AMICA**Неслучайно Средновековието е известно като „Тъмните векове“. Заплашителността на нощта, нейната вредоносност се долавя особено осезателно от хората на онази епоха, в която ландшафтът на европейския континент и липсата на изкуствено осветление правят нощната тъма още по-плътна и гъста и я изпълват с всевъзможни опасности. Средновековният човек притежава една изключителна чувствителност към противопоставеността на ден-нощ, лято-зима, добро-зло. Нощта е сродница на смъртта. В най-тъмната си и дълбока част тя се докосва до безусловното битие, до самото безвремие, което представлява в своята същност смъртта. Християнството прибавя важни акценти към тази обща негативна нагласа спрямо нощния мрак, като голяма част от лошите събития, случили се в живота на библейските герои, излизането на демони и нечисти сили, стават именно през тъмната част от денонощието. Тамплиерите (лат. Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici – Бедните рицари на Христа и Соломоновия храм) са членовете на духовно-рицарски орден, основан в Светите земи през 1119 г. от група рицари, начело с Юг дьо Пайен, след Първия кръстоносен поход. Те са не само воини на Христа, но и тайно, мистично общество, чиято истинска цел все още е предмет на спорове между учените. Една от основните цели, приписвани на тамплиерите, е намирането на свещенния Граал. Според каноничната версия, така се нарича съдът, с който след екзекуцията на Христос е събрана неговата кръв. След това въпросния съд придобива магични свойства. Тази реликва вероятно се оказва във владение на тамплиерите, след като разкопават останките на Соломоновия храм. Но сред някои по-непопулярни версии, Граалът, пазителят на христовата кръв, е не просто обикновена вещ, той е символ, символ на познанието. Съкровището, което носи светлина, това което разсейва мрака на битието, олицетворението на божествеността, всъщност е познанието, такова – каквото се е опитал да го предаде чрез думите си самият Христос. Това не е просто своеобразен артефакт, а символ, създаден за да се обозначи истинската „магия“. Именно познанието е това, което прави човека богоподобен. „В началото бе Словото“ (Йоан, 1:1)Именно актът на изначалната артикулация, който „включва“ хода на историята е това, което „твори“ битие и в този смисъл действието е самото битие. Словото е първата и най-дълбока същност на съзиданието, метафизичния корен и неговото екзистенциално определение. Според средновековните нагласи, думите имат пряко и буквално физическо въздействие, както върху изричащия ги, така и върху слушателите. Благословията и проклятието, екзорсистката формула или кралската заповед най-непосредствено и нагледно моделират човешкото битие, въздигат го или разрушават, придават му смисъл или го лишават от оправдание. За човека от тези времена, енергийността на словото е не умозрителна конструкция, а жив опит. В този смисъл тамплиерите, избраните воини на Христа, имат достъп до квинтесенцията на познанието, до писаното слово, до свещения Граал. А едно познание трябва да бъде пазено с цената на всичко, защото попаднало в непоходящи ръце, може да се превърне в най-мощното оръжие. И точно това обуславя символизма, най-изначалният и най-дълбокия начин за светогледно реагиране през средните векове. Словото не само предопределя, то създава.Съществуването на всяко едно материално земно проявление, всъщност е еманация на Божията воля. Божественото, самият Бог, който придава многообразието на формата, от която произлиза всичко. Точно в този смисъл се определя смисъла на Провидението. И именно словото е това, което прави човек богоподобен. Демиургът става такъв по силата на изреченото, по силата думите придаващи форма на познанието и пренасящи го в реалния свят. Като пазители, закрилници и защитници на цялото познание на света, на тайните скрити в Соломоновия храм, тамплиерите трябва да са не просто воини, не просто рицари, а учени, просветени и заклети в общество, което да запази всичко това в порядък, скрито от свидетелствата на времето. Те са тези, които олицетворяват в една или друга степен самото Божие провидение, като негови пазители. Те са призвани да удържат сътвореното, писанато слово – самият Граал в един установен порядък, активната сила, която задвижва „небесния свод“ и свързва елементите един с друг. * Absenta lucis - .лат. Липса на светлина (Б. а.)** Nox nemini amica - Нощта не е приятел (Б. а.)Greyklock ... още »