Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
В света на киното има термин, наречен „сложна концепция“. Това означава, че един филм има толкова силна идея, че буквално кара хората да купуват билети без значение колко големи са рейтингите и рекламите му. Но не всички от тези филми наистина отговарят на нашите очаквания.Като за начало, ще ви представим пет невероятни идеи, разрушени от сценаристи. Тези филми можеха да станат шедьоври, но за съжаление получиха само „Златни малини“ и подигравките както на критиците, така и на голям част от публиката. „Малък голям живот“ трябваше да бъде научно-фантастичен шедьовър Какво очаквахме: Добър научно-фантастичен филм за необичайното решение относно това как светът решава да се справи с пренаселеността. Филмът е за иновативна технология, която може да смали тялото. Всеки, който решава да стане по-малък, получава голяма сума пари и голяма къща в малък мегаполис. Главният герой и съпругата му претеглят всички плюсове и минуси и вземат решение да станат малки. Когато мъжът се буди след процедурата, той осъзнава, че съпругата му е променила решението си ...Какво се получи: В началото филмът е толкова страхотен, колкото и трейлъра. Но след това изглежда, че филмовите творци сякаш са били заменени или просто са създали едно интересно начало и до там са им стигнали силите. Във втората част на филма изглежда, че героите правят глупави неща само за да се забавляват. Този филм можеше да разкаже историята за малкия човек и голямата му трагедия в съвременния свят. Но се е получил филм, който не може да бъде поставен в никакви рамки, и дори талантливият Кристоф Валц, който играе необикновен съсед, не може да спаси ситуацията.“Дилъри на време” трябвало да бъде най-добрият филм антиутопия на съвременния свят Какво очаквахме: Антиутопия за бъдещето, когато времето става валутата, която заменя парите. На 25-годишна възраст човек спира да остарява, а всеки има часовник на ръката, отброяващ колко му остава да живее. Ако хората не крадат или не търгуват с време, те умират.Между другото, филмът е създаден от човека, който е написал и копродуцирал „Шоуто на Труман“ и е режисьор и сценарист на „Гатака“. Наистина звучи обещаващо. Какво се получи: "Четири минути за чаша кафе? Вчера то струваше само 3!" Освен такива странни диалози, не получаваме повече информация за това как всъщност се развива този свят. Не става ясно какво правят хората, преди да навършат 25 години. Защо не пестят време? Как така хората могат да откраднат време? Защо никой не ги защитава? Благодарение на тези важни въпроси, които нямат отговор, зрителят губи интерес да разбере как завършва този филм и какво се случва с главните герои.„Отряд самоубийци“ е трябвало да бъде по-як от всички Марвел филми взети заедно Какво очаквахме: Злодеи, които са обречени на смърт, намиращи се във силно охраняван затвор, могат да са реабилитират само, ако спасят света. Това вече е „сложна концепция“!Какво се получи: Твърде много герои, за които почти не знаем нищо, не се замисляме даже от кой комикс идват, нямат никакво психологическо въздействие. Така че не можем да симпатизираме на образи, за които дори не знаем защо са там…Awake /2007/ е трябвало да шокира публиката Какво очаквахме: Всяка година повече от 21 милиона души преминават през обща анестезия. Повечето от тях не помнят нищо. Но 30 000 души не са толкова щастливи; те изпитват осъзнатост по време на анестезията - състояние, при което се събуждат по време на операцията, оставяйки с едно напълно съзнателно усещане за всеки разрез, но са парализирани и неспособни да направят каквото и да е било. Това се случва с главния герой. Настръхвате ли вече?Какво се получи: Наивно нежен филм за милиардер, който има сърдечни проблеми. В средата на филма има 3-минутна сцена, която показва, че е той е от тези, които се будят по време на анестезията, и това е всичко. Тогава приятелката му става главен герой и сюжетът се превръща в мелодрама. В крайна сметка, идеята и фабулата остават неясни и неправдоподобни.Филмите от поредицата „Тъмната кула“ трябвало се превърнат в култ като „Игра на тронове“ Какво очаквахме: Научно-фантастичен уестърн, базиран на книгите на Стивън Кинг, които са с не по-малко добри литературни източници от „Властелинът на пръстените“ и „Игра на тронове“.Какво се получи: На следващия ден след премиерата в медиите бяха публикувани много рецензии с подобни заключения: "забравили са да покажат половината от филма, но това е за добро, тъй като това мъчение поне приключва бързо". Чували ли сте за модерни блокбастъри, които траят само 90 минути? Филмът не успя да изобрази невероятния свят на Краля, а илюстрира само основни факти. Освен това, основното действие във филма се случва през последните му 30 минути, но пък в края не се обяснява нищо – даже не се разбора кой е коренът на злото, какво представлява кулата и т.н.ДАС ... още »
Надявахме се да е по-рано, но явно ще трябва да се запасим с търпение. Продължението на „Жената чудо“ няма да излезе през ноември 2019, както бе официално обявено отдавна. Новата премиерна дата на хита с Гал Гадот е 5 юни 2020 г.rnrnrnrnrnrnrnrnrnrnSuper excited to announce that, thanks to the changing landscape, we are able to put Wonder Woman back to its rightful home. June 5, 2020. Be there or be square!!!✨🙅♀️✨ pic.twitter.com/Wj8ORUQLdgrnrnrnrnrnrnrnrnrnrn— Gal Gadot (@GalGadot) 22 октомври 2018 г. Датата не е случайно избрана. Точно по това време през 2017 г. излезе оригиналният филм, който се превърна в един от хитовете на годината. Сега режисьорката Пати Дженкинс ще има достатъчно време да довърши работата по „Жената чудо 1984“ и няма да се притеснява от притискащи я срокове. Явно „Уорнър“ се надяват продължението да постигне още по-голям успех, като го наредят сред летните хитове, вместо да излезе през есента.Гадот се завръща към любимата си роля, заедно с Крис Пайн, и новото име в поредицата – Кристен Уиг, която ще видим като злодейката Чита. Тримата ще се впуснат в свирепа битка в продължението, но и самият филм трябваше да се бори с друг голям хит на „Уорнър“, програмиран по това време – „The Six Billion Dolar Man“ с Марк Уолбърг. Той беше програмиран за май, 2019, но според последна информация отново ще бъде преместен, като датата все още се уточнява.С новата си премиерна дата „Жената чудо 1984“ ще избегне сблъсъка с филма за Жокера с Хоакин Финикс, който се очаква през октомври 2019 г. Но пък Гал Гадот ще се изправи срещу друг филм с нейно участие. На 12 юни 2020 г. е предвидена премиерата на „Red Notice“ – новият филм на Роусън Маршал Търбър, в който неин партньор ще е Дуейн Джонсън. ... още »
Той ще сбъдне една своя отколешна мечта. Гийермо дел Торо се договори с Netflix за условията на следващия си филм, след отрупания с всевъзможни награди шедьовър „Формата на водата“. Той ще прави стоп-моушън анимация по приключенията на Пинокио.Версията на Дел Торо, разбира се, ще е много по-различна от книгата на Карло Колоди и филма на „Дисни“, и ще е доста по-мрачна. Той е сценарист на бъдещия хит, заедно с Патрик МакХейл, и ще бъде сърежисьор, заедно с Марк Густафсон („Фантастичният мистър Фокс“). Гай Дейвис ще е художник на филма, заедно със самия Дел Торо, и ще черпи вдъхновение за героите от рисунките в оригиналното издание на „Приключенията на Пинокио“, дело на Крис Гримли.Очаква се работата по продукцията да започне тази есен. А сега се пригответе за голямата изненада. Филмът на Дел Торо ще е мюзикъл, чието действие ще се развива през 30-те години в Италия. Сблъсъкът между невинността с политическите сътресения по това време и нарастващата сянка на фашизма, донякъде ще напомня на друг шедьовър на прочутия режисьор – „Лабиринтът на Фавна“, в който действието се развиваше през 1944 г. в Испания по време на режима на Франко.„Никой друг вид изкуство не е повлиял на живота и творчеството ми повече от анимацията. И с никой герой не съм се чувствал толкова свързан, колкото с Пинокио. Искам да направя този филм, откакто се помня. Благодарен съм на талантливия екип на Netflix за възможността да представя на зрителите по целия свят моята версия за историята на тази странна кукла, превърнала се в истинско момче“, казва в свое изявление Дел Торо. ... още »
Изненадващият успех на „Хелоуин“ със сигурност ще предизвика истинско възраждане в хорър жанра. И съответно нови версии на други популярни поредици. Ето че се задава първият подобен опит за възраждане на „Петък 13-и“, който може би ще бъде продуциран от ЛеБрон Джеймс.Изминаха почти десет години от последния римейк на класиката за Джейсън Ворхис. Очакваше се филмът да постави ново начало за поредицата, но това така и не се случи през 2009 г. Ето че след големите хорър хитове за последните години, начело с новата версия на „То“, е време за ново рестартиране.Баскетболната легенда Джеймс, който ще продуцира и дългоочакваното продължение на „Космически забивки“, напоследък се е пренесъл в Ел Ей, покрай договора си с „Лейкърс“, и вече пренасочва интересите си към киното. Оригиналният сценарист на поредицата Виктор Милър подготвя сценария за новата версия.Милър наскоро се пребори в ожесточена съдебна битка за правата върху „Петък 13-и“ и с помощта на Джеймс явно се надява да направи новата версия. Иначе освен на баскетбола, прочутият спортист е фен и на филмите на ужасите. Той се е преобличал като клоуна Пениуайз за Хелоуин и е представил специални серия окървавени маратонки с логото на „Петък 13-и“. Само очакваме да разберем дали Джейсън или неговата майка ще се завърне отново на екрана. ... още »
Проектът от София Мийтингс "Her Job" с 3 награди във Варшава.На церемонията по награждаването на филмите в конкурсните програмиф на 34-ия международен филмов фестивал във ВАРШАВА вчера, копродукцията между Гърция, Франция и Сърбия на режисьора Никос Лабот "Her Job" се оказа големият победител в конкурса "Competition 1-2" и получи първа награда.Двете журита на ФИПРЕССИ - утвърдени и авторитетни филмови критици, както и млади киноспециалисти, участници в FIPRESCI Warsaw Critics Project, също връчиха своите награди на филма на Никос Лабот. ... още »
Тази вечер бяха раздадени наградите на 34-ия международен филмов фестивал във ВАРШАВА, един от най-престижните филмови форуми в Европа.„ИРИНА“, дебютният филм на Надежда Косева, получи две отличия - актрисата Мартина Апостолова, която изпълнява главната роля във филма, бе удостоена със Специална награда на журито, а приза на Екуменическото жури на фестивала бе връчен на режисьорката Надежда Косева.Представян като проект в програмата на София Мийтингс, „ИРИНА“ получава подкрепа за развитие от Програма МЕДИА на Европейския съюз, South Eastern Europe Cinema Network, ИА „Национален филмов център“ и беше представен на 7-ото издание на програмата ScriptEast. Впоследствие проектът получава подкрепа за реализация от ИА „НФЦ“. Филмът е продукция на Арт Фест в копродукция с Фронт Филм, Доли Медиа Студио и Райт Солюшънс.В ролята на Ирина е младата актриса Мартина Апостолова. В останалите роли са Христо Ушев, Ирини Жамбонас, Касиел Ноа Ашер, Александър Косев, Красимир Доков. Сценарият е дело на Светослав Овчаров, Боян Вулетич и Надежда Косева. Оператор на филма е Кирил Проданов, художник – Ивелина Минева, художник по костюмите – Виктор Андреев, грим – Петя Симеонова, режисьор по монтажа – Нина Алтъпармакова, композитор – Петър Дундаков, звук – Момчил Божков. Продуцент – Стефан Китанов. Световен разпространител на филма е френската компания Alpha Violet. ... още »
Странно е една толкова стара поредица да се радва на такъв огромен успех. Но случаят с „Хелоуин“ е наистина нещо специално. Най-новият филм почти се доближи до рекордите на „Венъм“ от началото на месеца и затвърждава този октомври като най-силния от всички досега.„Хелоуин“ спечели 77,5 милиона долара за дебютния си уикенд в САЩ, при бюджет едва 10 милиона. Това е най-силния старт от всички 11 филма в поредицата, чието начало поставя Джон Карпентър през далечната 1978 г. Освен това резултатът му е втори за октомврийска премиера за всички времена, след „Венъм“ (80,2 милиона), и втори в категорията „забранен за малолетни зрители“, след главозамайващия резултат на „То“ от преди година (153 милиона).На второ място за трета поредна седмица е „Роди се звезда“. Филмът на Брадли Купър спечели нови 19,3 милиона долара и вече е с приходи над 126 милиона. Покрай очакванията той да се нареди сред фаворитите в сезона на наградите, интересът към него едва ли ще спадне в близките месеци. С приходите и в останалата част от света филмът вече с спечелил над 201 милиона долара.Трети се нареди шампионът за последните две седмици „Венъм“. Филмът с Том Харди спечели 18,1 милиона долара и вече приходите му в САЩ са над 171 милиона. По света обаче той продължава да е номер 1 с 32,3 милиона и до броени дни ще надмине половин милиард долара. ... още »
След успеха на „Междузвездни войни: Последните джедаи“, Райън Джонсън може да си позволи всичко. Включително да събере повече от звезден актьорски състав за новия си филм „Knives Out“. Вече е ясно, че и Дон Джонсън ще участва в него.Той ще стане част от екипа прочути имена като Даниел Крейг, Крис Евънс, Майкъл Шанън, Лейкит Стенфийлд и звездата от „Блейд Рънър 2049“ Ана де Армас. За сюжета всички подробности все още се пазят в строга тайна, но е ясно, че действието ще се развива в наши дни и в центъра му ще е едно мистериозно убийство. Райън Джонсън е автор на сценария и ще е и продуцент, заедно със своя партньор Сам Бергман.Снимките на „Knives Out“ трябва да започнат през другия месец, а премиерата очакваме догодина. След това Джонсън ще се заеме с нова междузвездна трилогия, за която „Дисни“ имат големи очаквания.А на Дон Джонсън напоследък му е тръгнало да се изявява в звездна компания. В момента той се снима в новия сериал на HBO „Пазителите“, където си партнира с Джереми Айрънс, Франсис Фишер, Реджина Кинг и Тим Блейк Нелсън. Предстои да го видим и във филма „Dragged Across Concrete“, в който участват също Мел Гибсън, Дженифър Гарднър, Винс Вон и Томас Кретчман. ... още »