Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Техните хитове са по-популярни от всякога и от този факт ще се възползва Американската киноакадемия. Тя обяви, че церемонията по раздаване на дългоочакваните награди „Оскар“ ще включва изпълнения на Queen, заедно с Адам Ламбърт. Явно така от Академията се надяват да повдигнат още повече рейтинга на шоуто.Номинираният за най-добър филм „Бохемска рапсодия“ се превърна в истински феномен, който продължава да се радвам на огромен интерес по целия свят. До момента той е спечелил близо 855 милиона долара, превръщайки се в най-касовата музикална биография на всички времена. Само в САЩ филмът на Брайън Сингър е спечелил над 212 милиона долара и се нареди на 12-то място сред хитовете на 2018 г. Изпълнителят на главната роля Рами Малек пък е големият фаворит за „Оскар“ за най-добър актьор.Все още не знаем какъв ще е точно сет листа на песните, които ще чуем в нощта на 24 февруари. Предполагаме, че това ще е компилация от най-големите хитове на великата група, от която на сцената ще видим Брайън Мей и Роджър Тейлър. Вокалите ще се изпълняват от Адам Ламбърт, с когото двамата музиканти обикалят на турнета по целия свят от 2011 г.Участието на Queen определено е доста изненадващо, защото Академията рядко си позволява подобни покани. Освен това ще чуем изпълнения и на петте номинирани за „Оскар“ песни, но те ще бъдат в съкратен вариант в рамките на 90 секунди. Церемонията е тази неделя и ще бъде излъчена традиционно по ABC. rnrnrnrnIs this the real life? Is this just fantasy? We welcome @QueenWillRock and @adamlambert to this year's #Oscars!https://t.co/7uDf42FbjJrnrnrnrn— The Academy (@TheAcademy) February 18, 2019 ... още »
Всичко в мега хита „Аватар“ беше прекалено ново и различно за времето си. Дори и изпълнителят на главната роля не беше достатъчно познат. Сам Уортингтън се превърна в звезда в ролята на Джейк Съли и е големият фаворит на Джеймс Камерън. Но не е бил единствен.Двама вече доста популярни актьори също са имали претенции да участват във филма. Крис Евънс и Чанинг Тейтъм са достигнали до финалното прослушване за ролята. „Те двамата, заедно със Сам бяха моите фаворити. Харесах представянето и на Чанинг, и на Крис. И двамата са страхотни актьори. Но Сам ме спечели с гласа и енергията си“, сподели наскоро Камерън.Великият режисьор разказва още, че и тримата се представят идеално при четенето на сценария, с изключение на финалната реч. „Сам се изправи и каза: Това е нашата земя! Полетете сега и давайте толкова бързо, колкото може да ви носи вятъра. Аз бих го последвал в битка. Но не бих последвал другите двама. Те след това изградиха своята фантастична кариера, но Сам беше готов за тази роля“, допълва Камерън.Той сподели още любопитна информация за дългоочаквания „Аватар 2“. В продължението Джейк и Нейтири вече имат 8-годишна дъщеря, която ще се включи в приключенията на Пандора. А самият Джейк ще премине през изключително емоционални моменти в следващите два филма. „Аватар 2“ очакваме на 18 декември 2020 г. ... още »
Дебютът на режисьора и сценарист Борислав Михайловски ще бъде част от програмата на 23-тия София Филм Фест„Обичам те, Бойдин” имаше своята световна премиера през лятото на 2018 в рамките на Международния филмов фестивал в Монреал - КанадаОсвен режисьор и сценарист, Борислав Михайловски е и продуцент на филма, заедно с Александър Крумов – оператор и Александър Методиев. На снимачната площадка са се включили актьори както от най-младите поколения, така и Меглена Караламбова и Иван Несторов. „Обичам те, Бойдин“ е филм за съдбовните избори и равносметката, пред които се изправя всеки човек. Деян Донков, в главната роля на рекламиста Бойдин, се включва в протестите, залели улиците на София през лятото на 2013 година. Възрастните му близки са отчуждени, дъщеря му губи доверие в него, а кариерата му се проваля. Сюжетът е фокусиран върху взаимоотношенията на Бойдин с околния свят и със самия него, както и с нелеката задача да пребори собствените си травми.„Обичам да изследвам човешкото поведение в кризи. Всичките ми герои са в някакъв вид криза - някои с разбити нерви, някои страдат от безочлив цинизъм, други са на път да изоставят етичния си кодекс, но при всеки има воля за някаква промяна. Основната тема, която ме вълнуваше, бе преодоляването на зависимостта в името на бащиния и синовен дълг. Да съзреш втория шанс и да го използваш. Кое те мотивира да намериш достатъчно сила за това? Как различията между поколенията влияят върху взаимоотношенията в кризисна ситуация?“, споделя Борислав Михайловски за филма си. Михайловски е продуцент, режисьор и сценарист, художник на кино- и рекламни продукции. Завършил е НАТФИЗ, специалност Театрална режисура. След няколко театрални проекта като режисьор, през 2000 година започва своята кариера в кино компания Б.У.Ф.О. като художник. През 2011 година, след повече от 40 филма като главен художник на продукция, Михайловски решава да пренасочи кариерата си като пише, режисира и продуцира своя късометражен дебют „Параноя”. През 2013 започва работа по пълнометражния си проект „Обичам те, Бойдин”. Сред актьорите, с които работи, са Деян Донков, Венелина Гяурова, Златко Гулеков, Жанет Йовчева, Меглена Караламбова, Иван Несторов, Иван Савов, Зара Цветкова, Мадлен Йорданова. През 2017 година Михайловски основава „Меджик Сторилайнс“ и продуцира пълнометражния си дебют. Копродуценти са „Кросроуд Пикчърс“ и „Радиовижън плюс“. ... още »
Знаменитият режисьор ще представи лично пред зрителите на 23-тия София Филм Фест най-новия си филм „Щастливеца Пер“ по романа на датския нобелов лауреат Хенрик Понтопидан, издаден на български език от издателство „Персей“.Датският режисьор Биле Аугуст ще получи наградата „ФИПРЕССИ Платиниум 90“ - специално отличие, с което през годините у нас бяха удостоени големите филмови творци Бела Тар, Горан Паскалевич и Илдико Енеди. Генералният секретар на ФИПРЕССИ Клаус Едер ще връчи лично наградата на 12 март в Кино „Люмиер“.Впечатляващите филмови шедьоври на Биле Аугуст, носител на две „Златни палми“ от Кан, притежават изключително богатство на образите и чувствата, които провокират неговите сюжети. В своята филмография Биле Аугуст има над 30 заглавия като режисьор, на 13 от които е и сценарист, а в основата на повечето негови творби присъства стойностно литературно произведение. „Романът е проницателно изучаване на морала и етиката“, категоричен е Биле Аугуст. Сред най-известните му филми са „Къщата на духовете“ (1993), „Ерусалим“ (1996), „Клетниците“ (1998), „Нощен влак за Лисабон“ (2013). Но „Пеле завоевателят“ (1987, удостоен със „Златна палма“ и „Оскар“ за чуждоезичен филм) и „Най-добрите намерения“ (1992, отново „Златна палма“), създаден по сценарий на Ингмар Бергман, са безспорните фаворити на зрителите по света. Биле Аугуст е роден на 9 ноември 1948 година в Бреде, Дания. Учи фотография в Стокхолм, впоследствие завършва Датското филмово училище, специалност „Кино“.В периода 1993-2000 година работи за продуцентската компания на Джордж Лукас и прави няколко епизода от хитовата поредица „Приключенията на младия Индиана Джоунс“ заедно с режисьорите Майкъл Шулц и Майк Нюъл. Днес Биле Аугуст има 8 деца от 5 различни жени, като синът му Андерс Фритьоф Аугуст е сценарист, а дъщерите му – Алба Аугуст и Аста Аугуст са актриси. В София Биле Аугуст ще покаже селекция от свои филми. Сред тях са най-новата му творба - „Щастливеца Пер“, класиката „Пеле Завоевателя“, както и един от последните му филми „Безмълвно сърце“. Сюжетът на „Щастливеца Пер“ (“A Fortunate Man”, 2018) връща зрителите в края на ХІХ век и проследява млад амбициозен мъж от западна Дания, който отива в Копенхаген да учи инженерство. Попаднал в интелектуална среда, той се влюбва в дъщерята на богато еврейско семейство. Но може би гордостта ще му попречи да сбъдне мечтите си… „Исках да се обърна към младото поколение с разсъждения за истинската същност на човешкия живот“, разказва Биле Аугуст за историята в „Щастливеца Пер“. Сценарият на филма е по едноименния роман на датския нобелов лауреат Хенрик Понтопидан, публикуван през 1904 година, а сто години по-късно, през 2004, е официално обявен за важна част от датското културно наследство. Филмът, който донася първата „Златна палма“ във филмографията на Биле Аугуст, е „Пеле Завоевателя“ (“Pelle The Conqueror”, 1987), създаден по едноименния роман на Мартин Андерсен Нексьо – неговата първа част „Детство“. Филмът получава признанието на Американската киноакадемия с „Оскар“ за чуждоезичен филм, номинация за главна мъжка роля за Макс фон Сюдов, а има и „Златен Глобус“ за най-добър чуждоезичен филм. В романа на Нексьо Биле Аугуст съзира „обширна епопея, посветена на човека в неговата първородна голота. Човешкото същество е самотно създание, което знае, че е смъртно и търси емоционален контакт със заобикалящата го социална и природна среда”, споделя за филма си режисьорът. „Пеле завоевателят“ е история за обичта между баща и син – тема, която е извън границите на времето, пресъздадена в образи от неспокойните години, които предхождат индустриалната революция…„Безмълвно сърце“ (“Silent Heart”, 2014) изследва чувствителния въпрос за евтаназията. Режисиран от Биле Август по сценарий на Кристиан Торпе, филмът се фокусира върху последните няколко дни на главната героиня, които тя прекарва с близките си, преди да сложи край на живота си. Авторите на филма се включват деликатно и сдържано в емоционалния спор за достойнството на евтаназията и рисуват впечатляващо силен портрет на едно семейство от няколко поколения, което трябва да се справи с неумолимия ход на времето. „Безмълвно сърце“ е нюансирана, изящно изработена и силно въздействаща семейна драма, дело на изкусния майстор Биле Аугуст. По традиция Клаус Едер ще модерира публично интервю с носителя на Наградата „ФИПРЕССИ Платиниум 90“ в София. Разговорът с Биле Аугуст е планиран за 13 март във Фестивалния център „В парка“. Същата вечер Биле Аугуст и Клаус Едер ще открият 14-ото издание на София Филм Фест в Пловдив с прожекция на филма „Щастливеца Пер“ в кино „Лъки – Дом на киното“. ... още »
През 2018 г. Академията по киноизкуства и науки в САЩ се опита да въведе категории, свързани с популярния филм. Усилието се провали поради няколко причини, като основната от тях е, че Оскарите не са награди за избор от публиката. Друга, както изтъкват многобройни критици, е че все още има области на кино занаята, които Академията не признава пълноправно. Каскадьорството е един от тях.През годините важни фигури от каскадьорската общност изказаха мнението си за категория „Най-добри каскади“, но без резултат. Въпреки че Уейд Истууд, координаторът на каскадите зад "Мисията невъзможна: Разпад", не е лично заинтересован от получаването на такава награда, той признава колко е странно как всички тези огромни екшън филми получават Оскари за костюми, грим, визуални ефекти, музика, актьорство, режисура и т.н., но не и за каскадите/координирането на каскадите и хореографията в тях.Каскадите получават признание на някои церемонии в Холивуд, главно на тази на Гилдията на екранните актьори и тази на наградите Stunt World Stunt Awards, но Оскарите са много по-голяма сцена, за да се оценят и представят техните постижения.Така че докато настъпи моментът, когато Оскарите включат категорията „Най-добри каскади“ (ако изобщо това някога се случи), ще го направим вместо тях. Ето някои от най-добрите филмови каскади за 2018 година.Мисията невъзможна: РазпадКруз, актьор, който отлично изпълнява собствените си каскади (без значение колко са опасни и дори напълно откачени), участва в „над 100 скока пред камерата, за да се получи последователността в един от епизодите“, споделя координаторът на каскадите. Истууд отбелязва още: „Изградихме най-големия външен аеродинамичен тунел в света в студиото, така че аз и моят екип да репетираме сложните каскади, които се случват и в други сцени и които са заснети след това сякаш се случват в небето."Преди пускането на филма по кината, режисьорът на филма сподели, че още в началото му ще видим сцена, която ще надскочи всичко впечатляващо от предния филм – това е начинът, по който Круз и Хенри Кавил напускат самолета след битката помежду им. The Night Comes for UsУайс, известен с филмите от поредицата „Операцията“, е направил хореографията за екшън сцените в този филм. Освен хилядите галони с фалшивата кръв, която без съмнение е влязла в употреба при създаването на този филм, прецизното кино око може да забележи многото работа и творчеството, в което се изразява неговия занаят. В жилищен апартамент в епизод с много герои, които искат да се наранят, заедно със загадъчна жена на мисия да убие лидерите на Триадата, бойната ситуация много лесно може да се превърне в пълен хаус. Но резките движения на каскадьорите, различните стилове на бой, панорамните кадри и трансформирането на един климатик в оригинален начин на убиване поддържат целия този епизод жив и незабравим.Черната пантера Актьорите вече били тренирали много преди да заснемат сцената, но все още имало предизвикателства, които се появили в деня на снимки, както винаги се случва при най-сложните каскади. Най-голямата пречка за Еузебио – шефът на каскадьорите, било преминаването от индивидуална репетиция с всеки от актьорите към общото репетиране на всички, участващи в сцената. Това затруднение се случва най-вече поради „времевите ограничения“ при снимането на филм или просто заради факта, че „понякога нещата не сработват от първия път“, а синхронизирането на движенията е от решаващо значение в такива екшън сцени. Резултатите говорят сами за себе си.АкваменМного от бойните екшън сцени са допълнени с изстрели, помагащи ни да проследим преминаването на действието от едно пространство в друго. В епизода с голямото преследване, камерата, монтирана на кран, започва да следи нападението на Черната Манта над Артър. После се приближава към друг край на града, където Мера едва се изплъзва от връхлитащите я куршуми. Екипът от каскадьори трябвало да се съобрази с множество движещи се обекти и герои в кадъра, включително и с това, че било необходимо след като даден дубльор застане или се скрие зад някакъв обект веднага да бъде заменен от друг, който е по-квалифициран да изпълни следващата каскада…Нощни игриЕпичните каскади не винаги са свързани със сцени на близък бой. Трябва да се обърне внимание и на физическата комедия. Актьорите от филма, заедно с каскадьорите репетирали тази екшън сцена няколко пъти, преди въобще да се решат да я направят в един кадър. Първият път стигнали до средата, преди да се наложи да опитат отново. После пък каскадьорът, който пада по стълбите, загубил контрол над яйцето и го изпуснал. Общо взето им били нужни десетина опита, за да се хване всичко на камера.Това било най-вече изтощително за каскадьора, който всеки път трябвало да прави едно и също падане по стълбите. Такова усилие и травми заслужават най-малко номинация за Оскар…ДАС ... още »
Повечето актьори се появяват в началото на кариерата си най-често в някое не толкова популярно телевизионно шоу. Може да се окаже, че днешният епизодичен гост в даден сериал е бъдещ супер успешен актьор, който печели награди след награди, благодарение на съчетанието от съдба, късмет и талант. Разбира се, че има и още много други обстоятелства, които биха могли да помогнат за това даден талант да се издигне до най-високото признание в индустрията, каквото несъмнено е получаването на наградата Оскар. Ето поглед към ранната работа на всички номинирани за тази награда тази година актьори - с изключение на един единствен – номинираната в категорията за на-добро изпълнение в главна роля Ялица Апаричио, за която всъщност „Рома“ беше първата й актьорска работа.Крисчън БейлНе обръщайте внимание на коментара, течащ върху клипа по-горе. Просто станете свидетели на една от първите изяви на Бейл на екрана. Това е част от мини-сериала на BBC от 1987 г. „Heart of the Country“. По-късно същата година „Империята на Слънцето“ ще го превърне в изгряваща детска звезда.Брадли КупърБи било най-лесно да отбележим първия актьорски опит на Купър, като откроим участието му в двата сезона на хитовия телевизионен сериал на Джей Джей Ейбрамс "Наричана още". Но преди това е трудно да отречем краткото му, но харизматично присъствие в епизод от втори сезон на "Сексът и градът", озаглавен "Ергените ги убиват, нали? "Рами МалекНе се ядосвайте много, че сте забравили, че Рами Малек направи малка, но забележима роля в епизод от четвъртия сезон на „Момичетата Гилмор“ - “In the Clamor and the Clangor”. Въпреки че първият му официален актьорски кредит не е толкова значителен, от сцената по-горе можете да видите много ясно, че той притежава заразителна енергия, която в последствие го насочва към ролята му на Фреди Меркюри, без значение, че темата на диалога е местните пастори на града.Уилям ДефоПрез 1986 г. актьорът бива избран да участва в една от частите на антологичната поредица на HBO „The Hitchhiker“. Той играе (както става ясно по-горе) писател, който фалшифицира собствената си смърт в търсене на „безсмъртие“. Колкото и години да са минали, тези негови силно изразени скули остават все същите.Виго МортенсенДръжте си очите широко отворени около втората минута на този клип от 1985 г. на шоуто на ABC „After School Special - High School Narc“. Там ще видите един много рус и много напушен Мортенсен, мотаещ се в класната стая. Вероятно има по-добри клипове с Мортенсен от този му актьорски период, но никой от тях не е от телевизионен филм, наречен „Гимназиалният загубеняк“…Глен КлоузКлоуз направи скока от телевизията към филмите сравнително бързо в началото на 80-те години, макар че в крайна сметка тя се завръща след много години на малкия екран в запомнящи се сериали като „Щитът“ и „Щети“. Но през 1989 г. номинираната шест пъти за Оскар актриса беше водещ на шоуто "Saturday Night Live". Тя за първи път се престраши да се забавлява с една от най-емблематичните си роли - Алекс от „ Фатално привличане ”. Пародирайки образа, тя се оказва в „група за подкрепа“ на хора със зависимости. Не е най-новаторската комедийна концепция, но пък тя наистина ни кара яко да се посмеем.Оливия КолманКариерата на Колман започва в телевизията, по-специално в редица комедийни сериали и скечови предавания (включително завинаги класическия британски хумористичен скит „Мичъл и Уеб”). За бързо впечатление на нейния непослушен талант, можете да видите горната компилация от участието ѝ в първата по-голяма роля, в сериала „Brusier”. Тя е истинско комедийно удоволствие.Лейди ГагаСтефани Джерманота не е извършила много актьорска работа извън тази на образа ѝ, известен на света като Лейди Гага. Но ние никога няма да забравим нейния симпатичен чар като „Момиче от басейна 2“ в този епизод на третия сезон на "Семейство Сопрано".Мелиса МаккартиИзпълнението на Маккарти в тазгодишния ѝ филм “Can You Ever For Me Me For Me?“ ни представя в съвсем ново амплоа тази актриса. Но за мнозина ролята, с която пробива на малкия екран е сладката и повърхностна Суки Сейнт Джеймс в легендарния сериал „Момичетата Гилмор“. Дълги години тя ще играе само подобни образи в кариерата си…ДАС ... още »
Традиционно София Филм Фест се стреми да бъде платформа за първите стъпки на дебютиращите режисьори и за среща на най-новото българско кино с широката публика„Танго в тунела“ е заснет през 2018 година от режисьорите Ники Станчев и Стоян Анов; за Анов това е пълнометражен дебют. Сюжетът отправя към зрителите въпроси за приятелствата, препятствията в живота, за мечтите на младите хора у нас.Филмът разказва историята на младия Тони (Ники Станчев), който е изоставен от родителите си. Единственият му близък човек е неговата баба, която той галено нарича Маминка. Тони расте без мечти, без очаквания и без отговорност към живота на останалите. Той и приятелят му Ники (Йонко Димитров) постоянно се забъркат в абсурдни и доста често опасни ситуации, но късметът ги следва и винаги успяват да се измъкнат невредими, до една съдбовна вечер, която променя живота на двамата приятели завинаги…В биографията си Станчев има няколко късометражни филма - „Тъмният скитник“ (2018), „Луксозна смърт“ (2017), „На стоп за диаманти“ (2015), „Треперене“ (2015), а през 2015 година излиза първият му пълнометражен филм „Момичето от ниЗката земя“. Другият режисьор на филма Стоян Анов също има опит в късометражното кино - „Неочаквано съобщение“ (2017).За двамата режисьори работата по филма е изключително предизвикателство като сблъсък на идеи, гледни точки и опит. Ники Станчев споделя „За разлика от дебюта ми „Момичето от ниЗката земя“, в този филм създадохме едно истинско, творческо семейство, което независимо от трудностите съумя умело да разкаже една съвременна, българска драма, насочена към обърканото, младо поколение.“Продуценти на „Танго в тунела“ са Златето Керемедчиева, която е написала и сценария, както и Диляна Данева, за която филмът също е дебют – в ролята на продуцент. И двете участват във филма и като актриси. Оператори са Момчил Александров и Емилиан Дечев, а музиката е на Иван Динев. В актьорския екип са още Анна Банкина, Павел Владимиров, Лилия Лилова, Илия Виделинов, Асен Караниколов и други. Като част от саундтрака на филма са включени парчета на Веси Бонева, „Индиго кидс“ и рапърът Din Yo. „Танго в тунела“ е съвместна продукция на „New Actors Studio“ и „Yellow Brick Pictures“. ... още »
Киномузикалната програма на фестивала е посветена на 50-годишнината от Уудсток„ЛЯТО“ (2018) на руския режисьор Кирил Серебренников отвежда зрителите към един любовен триъгълник между известен музикант, съпругата му и негово протеже. Мястото на действието е Ленинград, а филмът умело смесва елементи от няколко жанра - драма, комедия и мюзикъл, като ни връща назад във времето – през 80-те години в Русия, когато рок и поп сцената се развива с шеметни темпове, а влиянието на култови рок банди и артисти като Дейвид Боуи, T. Rex, „Sex Pistols“ и „The Velvet Underground“ е много голямо. Тримата герои, посветени в рока, денем приличат на обичайните хора с обикновена работа, но през нощта покоряват безприкословно единствената рок сцена в града. Сценарият е базиран на биографични моменти от живота на известния пионер на руския рок Виктор Цой. Според специалистите „Лято“ е „най-дивият и ободряващ“ филм в Кан-ската селекция за 2018 година – с реверанс към глем-рока, изпълнен с носталгия и чувство за загуба, олицетворение на легендарния бунт срещу системата, филм, от който извират страст и музика. Творбата е изключително оригинална и във визуално отношение с почти клиповото си решение. „Лято“ участва с успех в международния конкурс на фестивала в Кан през 2018 година, но – подобно на Джафар Панахи, режисьорът нямаше възможност да го представи лично, тъй като е откровен дисидент и е поставен под домашен арест от руското правителство с обвинение в корупция.Кирил Серебренников е роден през 1969 година в Ростов, в Югоизточна Русия. Първоначално иска да учи медицина, но след това се отдава на сценичните изкуства и има впечатляваща театрална кариера. Премиерата на филмовия му дебют „Рагин“ е в Карлови Вари. Телевизионният му проект „Креватни сцени“ участва на фестивала в Торонто. Филмът му „Студентът“ печели една от престижните награди в секцията „Особен поглед“ на фестивала в Кан през 2016 година.„Лято“ е от онези филми, които ни привличат в един свят, който ни е едновременно познат и свеж, като спомен и усещане за живот, който бихме могли да живеем, ако сме родени в друго десетилетие или на друг континент.” - Стефани Закарек, „Time“ ... още »