Всички заглавия от фестивала остават достъпни още 10 дни
Тазгодишното издание на фестивала Sofia MENAR продължава с изключителен успех на платформата Neterra TV+. До 31 януари почитателите на киното от Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка ще имат възможността да се насладят на 30 пълнометражни и 12 късометражни филма включени в програмата му.
Сред акцентите в документалната селекция на фестивала са филмите на Ян Артюс-Бертран „Човек”, „Алжир отвисоко” и „Земя”, които са включени по повод предстоящия 75-годишен юбилей на прочутия фотограф. През 2016 г. Бертран лично дойде в София, за да представи режисьорската версия на „Човек” и до ден днешен е един от верните приятели на фестивала, чиито филми винаги намират място в селекцията на Sofia MENAR.
Като един от фаворитите на зрителите до момента се очертава „Крилете на Киргизстан” на Софи Диа Пегръм и Джен Милър, които прекарват повече от година сред безкрайната шир на Киргизстан, изследвайки живота на номадите и техните най-добри приятели – конете.
Друг любим филм от тазгодишната селекция е „Между стената и света” на режисьора Самир Кумсие, който решава да приеме предизвикателството да обиколи света с един от най-ограничаващите паспорти – палестинския. За период от три години и безброй издадени визи, той поема от Палестина към Европа и оттам към джунглата на Амазонка. По пътя си среща десетки интересни личности, които му помагат да премине през стените, които съвременното общество издига пред жителите на определени райони по света.
Най-провокативният филм в документалната селекция на Sofia MENAR тази година е „Пънк завинаги” на французойката Доминик Кобе, която изследва пънк сцената в Мароко. В продължение на 8 години тя следва своя главен герой Стоф, едно от лицата на ъндърграунд културата в Казабланка. Снима го навсякъде: от музикалните фестивали, през срещите му с приятели до посещенията в затвора, след като Стоф е осъден по време на снимките на филма.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година. Neterra TV+ е нова българска онлайн платформа, в която всички киномани могат да наемат или да закупят за гледане най-новите и качествени български филми, чужди заглавия, събития на живо и друго авторско съдържание. Платформата е част от Neterra.TV, която вече 15 години предоставя на сънародниците в чужбина достъп до най-гледаните български телевизионни канали, филми, предавания и музикални клипове във високо качество за целия свят. Каталогът на https://neterra.tv/plus е достъпен без необходимост от абонамент и се обновява непрекъснато.
Любовните сцени са трудна работа. Много елементи трябва да заработят едновременно, за да се създаде наистина естетично и невулгарно впечатление. На всяка цена химията между актьорите трябва да работи безусловно. Всеки от нас помни такава еротична сцена от някой филм, която се е запечатала в съзнанието му. Днес обаче ще разгледаме тези, които не са се получили и вместо да провокират и насладят сетивата ни, са оставили у нас неприятния вкус на провала и гротеската…Предупреждаваме за неприлично съдържание на повечето от сцените….Body of EvidenceСтрахотен сюжет за трилър от деветдесетте, в който участва Мадона, която е, разбира се, фатална жена, убиваща мъжете с най-силното си оръжие – (изненада) секс. Единственият проблем с разгорещеността на нейното плътско желание е, че то е свързано с поливане на восък от горяща свещ по тялото на Уилям Дефо, като преди това Мадона е пила шампанско от гърдите на актьора. С две думи – дори за необятните сексуални възможности на певицата това е предизвикателна задача, а за актьорските-невъзможна! WatchmenАко наистина искате да разнообразите нещата в спалнята са ви необходими албум на покойния Леонард Коен и гумен костюм, намазан с олио. Патрик Уилсън, Малин Акерман и Зак Снайдер успяват напълно да развалят добрите ни впечатления от великото парче на певеца „Алилуя“, супергероите и секса като цяло. Това е една от най-непохватните, най-неестествените и неподходящо озвучени кино сцени, заснети някога. На всичкото отгоре тя се случва на борда на космически кораб. Александър Всичко започва като непохватно варварско изнасилване, но някак си преминава в консенсусен секс, щом Росарио Доусън опира нож в гърлото на Колин Фарел. Тя очевидно е запленена от русата му опашчица, изведнъж спира да се съпротивлява и започва да квичи сексуално, подпомогната от патетично-сантиментална музика, която може би трябва да придаде на сцената еротизъм и романтика, но всъщност е гротесктна.Трудна свалкаДженифър Лопес играе лесбийка, която обича да демонстрира провокативни йога пози и да се подиграва на мъжете, сравнявайки големината на пръстите им с размера на тяхното мъжество. И всичко това, за да докаже на себе си , че е стопроцентова обратна. В крайна сметка, разбира се, че харизматичният Бен Афлек е толкова неустоим, че успява да обърне сексуалната ѝ ориентация така драматично, че тя си поисква от него орален секс с не много класическата реплика „Време е да пробваш пуйката“. Никакъв романтизъм след това не може да бъде възприет сериозно. МюнхенТрудно е разберем какво Стивън Спилбърг се опива да внуши тук. В течение на филма Ерик Бана е успял да наблюдава безброй зверства, така че пиковата секс сцена се предполага да бъде катарзистен момент за освобождаване на суровата му емоция. За съжаление ядосаното, изцъклено лице на актьора заема толкова екранно време, че започва да изглежда безумно смешно. Винаги е добре да завършиш филм за наистина състоял се терористичен акт с някоя незабравима смешка.Аватар Секс сцената в „Аватар“ повдига много въпроси. Ако наистина На`ви правят секс със своите конски опашки, какво ли причиняват на драконите, когато ги включват в тях. Защо не носят нещо от сорта на панталони върху главите си? Какво ще се случи, ако сте На`ви и опашката ви случайно докосне някой разсеян пасажер в градския автобус? И може ли На`ви да се съвкуплява със Стивън Сегал, след като той също има емблематична опашка, например? Все сложни въпроси, на които най-успешният филм на всички времена не може да отговори.ДАС ... още »
Преди ерата на Отмъстителите супергероите обичаха да работят сами и да се справят поединично със злодеите. Но в наши дни всичко е променено. Дори на малкия екран се задава титанична битка на обединени супергерои, която ни беше обещана миналото лято.Сега вече е налице и първият трейлър на „Нашествие“ ("Invasion") – четири часовата история, която стартира със финала на „Супергърл“ и продължава със „Светкавицата“, „Стрелата“ и „Легендите на утрешния ден“. Този път цялата плеяда супергерои ще трябва да се справи с извънземното нашествие на Доминаторите, които, разбира се, искат да завладеят земята. И всичко това на фона на американския флаг. В САЩ „Нашествие“ ще се появи на малкия екран на 28 ноември. ... още »
Бен Менделсън изпълнява ролята а зловещия нов водач на Империята в „Rogue One: История от Междузвездни войни“ – на име Орсън Креник. Австралийският актьор обяснява, че във филма можем да очакваме дрязги по отношение на спечелването на още власт между него и познатия на Дарт Вейдър. „Можем да кажем, че двамата не са приятелски настроени един към друг – казва Менделсън. – Дарт е концентриран в Силата. Креник просто е сила сам по себе си. И не се впечатлява кой знае колко от мистичните вярвания.“ Креник не е аристократ по рождение, а си е извоювал правото на водач, като с пот и кръв се е изкачил по стълбицата от низините, в които е роден. „Той се е издигнал благодарение на качествата си. Оръжието му е много стар тип бластер, защото той е старомоден. Поставен е начело на борбата и ще я доведе до успешен край.“ ... още »
Към края на 16-те години между „Моята голяма луда гръцка сватба“ и продължението й – и двете копродуцирани от Рита Уилсън, актрисата направила смел ход в промяна на кариерата си. Тя започнала да пише и песни. „Чудих се дали е възможно да напишеш песен, ако не знаеш да свириш на какъвто и да е инструмент,“ споделя Уилсън. Приятелката й – музикантката Кара ДиоГуарди й казала, че е възможно и оттогава Уилсън прописала. Последната й песен - "Even More Mine", можем да чуем на финалните надписи на „Моята голяма луда гръцка сватба 2“. Уилсън вече е работила с Нейтън Чапман и Даръл Браун. Тя дори поканила двамата у дома, за да композират заедно. Тогава и Том Ханкс си дошъл от снимки и се свил на дивана с кучето, за да слуша как върви мелодията. „От време на време вдигаше ръка и отсичаше: „О, това беше много красиво,“ обяснява Браун. „Когато има друг в стаята, ти се притесняваш, но Том само допринесе за мелодията,“ обобщава Чапман. Вероятно защото песента е за „двама, които винаги ще се подкрепят, дори нещата да не са перфектни“. ... още »
Натали Портман, която очаква номинация за „Оскар“ за изпълнението си в „Джаки“ на Пабло Лараин, нямала много време за подготовка за филма и затова се захванала с всичко наведнъж – работа по диалога с инструктор па актьорско майсторство, четене на биографии, търсене на видеа в Ютюб и прочее. Ролята е изключително трудна, не само защото е на истинска фигура, но и защото в рамките на филма през главата й минават много и различни мисли, а и защото през цялото време трябва да е на показ. „По време на работата с Пабло, който има невероятен творчески подход, се чувствах много спокойна да споделям идеите си – казва актрисата. – Във всеки момент пробвахме различни неща. Пабло искаше да покаже Джаки най-вече като човешко същество и мисля, че в това успяхме, защото не само тя, но всеки един от нас трябва да играе различни роли в различните ситуации в живота ни.“ ... още »
Дев Пател споделя, че „най-голямо влияние в живота ми ми е оказала майка ми, затова, когато прочетох сценария за „Лъв“, знаех, че ще заснема този филм в нейна чест.“ Както вече сме ви споменавали, филмът разказва истинската история на Сару Бриърли, който търси истинската си майка години след като е осиновен в Австралия. Актьорът се отдал със сърцето си на проекта, за който се подготвял в продължение на осем месеца. „Сару има две силни фигури за пример в своя живот – австралийската си майка, играна от Никол Кидман и индийската си майка, играна от Приянка Боуз – обяснява Пател. – Той знае, че може да разчита на двете за всичко.“ ... още »
За това как боравенето с хладно и огнестрелно оръжие трябва да се превърне в отработен и естествен жест, за пехливанлъка и начина по който се отразява на физиката и походката, за овладяването на труднодостъпните терени и начин на живот, ще разкажат актьорите от „Воевода”: Валери Йорданов, Леарт Докле, Петър Генков, Владо Зомбори, Димитър Селенски и Зорница София. Защо именно този начин на подготовка за снимки им носи спокойствието и силата да преследват само актьорските си задачи, без да чувстват неудобствата и тежките условия, чуйте от самите тях в „Хайдушки записки” 2 – разказ, за това което режисьора нарича тренировъчен лагер.От своя страна актьорите минали тази „хайдушка казарма“ дават едно рамо на инструкторите си всеки следобед от лагера, който е посветен на репетиции, тъй като повечето инструктори са били вече избрани за роли във филма. Един обмен от актьори към инструктори и обратното довел до превръщане на екипа на филма Воевода сам по себе си в чета. ... още »