Гаел Гарсия Бернал („Мотоциклетни дневници") и Диего Луна („Мръсни танци 2: Хавански нощи") - актьорският тандем от мексиканския хит "И твойта майка също", ще се присъединят към Уил Ферел в предстоящата испаноезична комедия "Casa de mi padre".Филмът ще бъде с английски субтитри и ще е издържан в духа на патетичните теленовели, толкова популярни в латинския свят.Сюжетът на лентата се пази в тайна, но е известно, че Луна и Ферел ще бъдат братя, а Бернал ще е техен приятел.Останалите имена в продукцията, режисирана от Мат Пиедмонт ("Funny or Die"), са на недотам известни испаноговорящи актьори като Хенезис Родригес, Хектор Хименес и др. Ферел ще бъде и копродуцент на проекта. Очаква се филма да излезе през 2013-та. ... още »
от Стефан ДимовДокато гледаме някои филми, доста често ни се иска да уловим даден кадър, да го запечатаме завинаги в съзнанието си. Връщаме филма отново и отново, само за да видим момента отново. Залязващото слънце, изражението на актьора, изкривения ракурс, заслепителните цветове (или контрастно черно-бяло), перфектната композиция и т.н ... Има ленти, които сякаш са направени с тази цел – да дразнят (положително) визуалните ни рецептори.Наскоро гледах (за 4-ти път) един от тези филми - хипер кинетичния „Домино“ на Тони Скот, започнах да извличам като снимки кадрите, които ми правеха силно впечатление. След 15-тина минути осъзнах, че вече не гледам филма, а по-скоро дебна за такива моменти - филмът беше препълнен с тях.Вижте сами:В първата част от тази рубрика ще ви покажа 5 любими за мен статични филмови кадъра.Who’s That Knocking at My Door (1967) Класическо начало на впечатляващ 6-минутен кадър с първата среща на героите и разговор за Джон Уейн. Сцена, бликаща от красива творческа амбиция и неподправена виталност. Мартин прави сериозна заявка още от началото ...Първото дело на Скорсезе, започнало снимки още през 65-та като студентски филм, разказващ за Джей Ар (Харви Кайтел) и безделните му приятели, озаглавен "Bring on the Dancing Girls“. По-късно, към филма е добавена романтична фабула с красивата Зина Бетюн и името е сменено на “I Call First”. В този си вид, лентата на Скорсезе прави своята зашеметяваща премиера на фестивала в Чикаго през 1967, а за да получи по-широко разпространение като sexploitation филм, твореца от сицилиански произход трябва да заснеме въображаема секс сцена, която реално няма връзка с филма, но за сметка на това заковава вниманието на зрителя с брилянтен монтаж и експресивност. Името отново е сменено – “Who’s That Knocking at My Door”, но не за последно...Блейд Рънър (1983)Blade RunnerОткриващата сцена от научно-фантастичния ноар на Ридли Скот – „Блейд Рънър“. Мистичeн въздух, дебели снопове светлина (запазена марка), разстилащ се цигарен дим, 2-ма души, единият - човек, другият - не ...Класиката от 82-ра на британския режисьор (заснел повече от 2000 реклами преди започването на филмовата си кариера) разказва за последните дни на един умиращ вид – хуманоидите, създадени и използвани от човека за работа в извънземните му колонии. Служейки за учебник по операторско майсторство и изграждане на всепоглъщаща атмосфера, „Блейд Рънър“ се превръща в своеобразен символ и вдъхновение за редица съвременни филми и режисьори, особено Кристофър Нолан (при правенето на „Батман в началото“, Нолан показва „Блейд Рънър“ на екипа).Frankenweenie (1984)Разпалването на искрата. Мозъкът на малкия режисьор Виктор започва да работи на пълни обороти, след като вижда шанс да съживи мъртвото си куче. Късометражния „Frankenweenie” е едва вторият филмов проект на Тим Бъртън, а стилът му се усеща от километри. С лека пародия и почит към „Франкенщайн“ от 1931, Бъртън създава една забавна, изобретателна и нравствено-трогателна история, подходяща за всички възрасти.През 84-та обаче времената са били различни, култа към Тим още го е нямало и вместо похвала за лентата, той спечелил уволнение от Дисни, заради провала на тестовите прожекции – децата се натъжавали от филма (?!?). „Frankenweenie” е спрян от разпространение и вижда бял свят едва 10 години по-късно във формата на видеокасети.Леон (1994)LeonЧудовищно-свирепия детектив Стансфилд, и култова реплика „EVERYONE” – Гари Олдман напряга всеки един мускул на лицето си почти до пръсване, а героят му, определен в редица класации като един от най-големите злодеи в киното, е по-страшен от собствените ни кошмари.През 1993, Люк Бесон вече е работил по „Петият елемент“, но снимките са забавени, заради натоварения график на Брус Уилис. Вместо да разпусне екипа и да изгуби моментната си творческа енергия, Бесон написва „Леон“ за 30 дни, и го заснема само за 90. Въпреки тоталното пренебрегване от страна на фестивали и награди (поради смелото включване на 12-годишно момиче в центъра на суровата филмова действителност), „Леон“ безспорно е един от най-притегателните и обичани филми правени някога.Боен клуб (1999)Fight ClubСеднала в мрака, тъмната страна на всеки от нас ... или поне на Ед Нортън, говори за живота в съвременното „кастрирано“ общество и разкрива своята философия тип живей както ти е кеф, не си роб на никои, не трябва да ти пука от нищо. Тайлър Дърдън пребива всичко живо и го привлича към себе си като магнит, променяйки начина му на мислене – истински властелин на хаоса и освободител на духа. През 2009, списание Empire го слагат на върха на класацията „100-те най-велики филмови герои“, изпреварвайки Дарт Вейдър и Жокера на Хийт Леджър.Определян като един от най-противоречивите филми на 90-те, „Боен Клуб“ прави своята премиера на Фестивала във Венеция, където е горещо обсъждан от критиката. Някои се опасяват, че филма ще предизвика подражателно поведение у хората (подобно на „Портокал с часовников механизъм“ 3 десетилетия по-рано), а други го определят като поличба за промяна в американския политически живот. ... още »
Фестивалът на индийското кино „Намасте България” ще се проведе от 1-ви до 10-ти октомври в София и има за цел да отбележи завръщането на индийското кино в БългарияФестивал на индийското кино „Намасте България” ще се проведе от 1-ви до 10-ти октомври в Синеплекс (бул Арсеналски 2) в София.Общо девет филма ще бъдат показани по време на фестивала, като целта е да се представят най-добрите продукции на Боливуд от последните 6 години. Гостите на фестивала ще могат да гледат най-известните съвременни звезди на индийското кино като Айшвария Рай, Шарух Кхан, Хритик Рошан, Карина Капур и Абишек Бачан.„Намасте България” се подкрепя от Посолството на Индия в България, като Негово Превъзходителство Дивиаб Манчанда – посланик на Индия в България ще открие фестивала. За първи път и като партньор на фестивала в България стъпва Incredible India – Министерството на туризма на Индия със своята рекламна кампания. Останалите партньори на „Намасте България” са DHL, ресторант Кохинор, Сакши Дриймс, Нобъл Графикс, Програмата, Атика медия, Cinefish и Fame cards.Филмовата програма на фестивала включва епични исторически драми с изключителна сценография и костюми като „Джодха и Акбар”. Модерна Индия е представена от “Fashion” и “D2 – Отново в действие”, няколко хубави любовни истории като „Погубени от любов” и „Двойка създадена от Бог”, както и много танци в „Тацувай с мен”. “В България има едно много позитивно отношение към индийското кино със спомените от 70-те и 80-те години и наум веднага идват филми като „Слонът моя приятел” и „Нури”, както и най-известния индийски актьор на всички времена Радж Капур” – казва Кристина Влахова, управител на Интелекта, организатор на фестивала – „В първата половина на 80те индийското кино изведнъж изчезна от екраните в България, затова и спомените ни са от преди много години.Междувременно Болувуд се е придвижил много напред и продължава да създава прекрасни кинематографични творби. Индия понастоящем е най-големият производител на филми в света – с 1,296 филма произведени само през 2009. И това е и целта на фестивала, да върнем Боливуд в България и да дадем възможност на всички, които харесват индийското кино, да открият какво се е случило през последните 25 години, кои са новите звезди, как изглежда съвременото лице на индийското кино.Искаме да дадем възможност на всеки в България да открие за себе си Индия и се надяваме, че със селекцията от най-добрите филми на Боливуд по време на фестивала, да представим многообразието, ценностите и хармонията на тази прекрасна страна” – каза Кристина Влахова. “С радост посрещаме Фестивала на индийското кино „Намасте България” в Синеплекса и сме доволни да сме партньори на фестивала” – казва Елеонора Стайкова, управител на Синеплекс София – „През десетте дни на фестивала ще създадем празник от цветове, музика и емоции.Пред залите на Синеплекса ще има щандове на всички партньори на фестивала, а на 1-ви октомври преди началото на церемонията по откриването индийска музика и танци ще посрещат всички гости.”Билетите за фестивала на индийското кино „Намасте България” се пускат в продажба от 10-ти септември на касите на Синеплекс София. ... още »
Джони Деп заема челното място в класацията на сп. "Форбс" за най-високо платените актьори в Холивуд, пише БТА, позовавайки се на в. "Дейли телеграф".47-годишният Деп е спечелил 50 милиона британски лири /75 милиона долара/ за периода между юни 2009 и юни 2010 г. Приходите му са главно от ролята на Лудия Шапкар във филма "Алиса в страната на чудесата". Лентата на Тим Бъртън реализира 1 милиард долара в световния бокс офис, припомня изданието.Джони Деп е получил и 15 милиона лири за участието си във филма "Туристът" с Анджелина Джоли.В миналогодишната класация на "Форбс" Деп заемаше десета позиция с 18 милиона долара.На второ място в тазгодишната листа е Бен Стилър с 38 милиона лири /53 милиона долара/ от участията му в "Нощ в музея 2" и във филма "Запознай се с хлапетиите", който предстои да излезе на екран.Третата позиция е за Том Ханкс, който от ролите си в "Ангели и демони" и в предстоящия "Лари Краун" и в качеството си на продуцент е спечелил 30 милиона лири /45 милиона долара/.Ето и Топ 10 на най-високо платените актьори в Холивуд според класацията на "Форбс" /в лири/:1. Джони Деп - 50 милиона лири2. Бен Стилър - 38 милиона лири3. Том Ханкс - 30 милиона лири4. Адам Сандлър - 26,6 милиона лири5. Леонардо ди Каприо - 18,6 милиона лири6. Даниъл Радклиф - 16,6 милиона лири7. Робърт Дауни-мл. - 14,6 милиона лири8. Том Круз - 14,6 милиона лири9. Брад Пит - 13,3 милиона лири10. Джордж Клуни - 12,6 милиона лири ... още »
Киану Рийвс, Божана Новакович („Седем души”, „Острие на мрака”) и Аделайд Клеменс ("Х-мен Началото: Върколак") ще участват в инди-драмата "Generation Um...", съобщава Variety.Историята проследява съдбата на героя на Рийвс и двете му любовници "живеещи по острието на бръснача, едно ежедневие, изпълнено със секс, наркотици и несигурност.Потапяйки се в забвението на баровете и безкрайните купони те са на път да преоткрият себе си".Марк Л. Ман ("Finishing Heaven") ще е режисьор и автор на сценария. Снимките стартират идния четвъртък в Ню Йорк. ... още »
Мила Йовович се завръща отново като екшън-героинята Алис в четвъртия филм от успешната поредица “Заразно зло”.Ето какво сподели актрисата в кратко интервю, преди американската премиера на 3D продукцията “Заразно зло: Живот след смъртта”:Променена ли е по някакъв начин Вашата героиня Алис в този филм?Без да издавам прекалено много, но мисля че в тази четвърта част Алис е много по-щастлива. Тя сама контролира живота си и е много по-уверена, особено след като са се случили едни събития, за които няма да говоря в момента. Но тя е наясно със себе си и е готова за повече взаимоотношения с хората, и евентуално да заживее нормален живот.Продуцентът Джеръми Болт намекна, че Алис може да се влюби. Това ли е в основата на промяната в живота й?Възможно е – не, истината е че за момента не искам да разкривам важни части от сюжета. Хората ще разберат всичко след като изгледат филма.Участвахте ли в създаването на сценария, като се има впредвид, че Ваш съпруг е режисьор/сценариста на филма Пол Андерсън?Няма друг начин. И двамата с Пол сме част от света на “Заразно зло”, и то в продължение на близо 10 години. Тези филми са нещо нормално в нашето ежедневие. Постоянно си разменяме най-различни идеи и предложения, някои добри, някои не чак толкова добри. Понякога стоим с часове и обмисляме какво ново можем да вмъкнем в историята. Но нека го кажа по-този начин – никога не снимаме тези филми с първоначалния сценарий, просто защото и двамата постоянно променяме по нещо, и почти всяка страница е осеяна с допълнителни мисли и реплики. Няма да лъжа, от студиото не бяха особено доволни че жената на сценариста постоянно се меси. Но аз помагам най-вече за формирането на екшън-сцените, защото инстинктивно знам какво би направила героинята ми в каквато и да е ситуация. Случвало се е дори да сънувам нещо свързано с Алис и на следващия ден да го вместим в сценария. А когато разбрах, че ще снимаме “Заразно зло: Живот след смъртта” с 3D камери, не спрях с постоянните си предложение към Пол. Всичко бе много вълнуващо.Ще видим ли неща в този филм, които не са били показвани в миналите части от поредицата?По мое лично мнение това е най-невероятният филм от поредицата. Екшън-сцените и каскадите изглеждат феноменално в 3D киносалон, и надминават всичко показано досега. Но това не значи че филмът задължително трябва да се гледа на 3D. Не всеки може да си позволи такъв билет, а някои хора нямат 3D кино в града в който живеят. Пол и всички от екипа бяха напълно наясно с това. Така че хората които няма да могат да видят филма на 3D не трябва да се притесняват. Преживяването и в обикновенния киносалон е повече от страхотно.Филмът изглежда доста по-мащабен от останалите. Така ли е?Със сигурност. Екшънът като цяло е много по-ефектен и много по-бърз. Декорите са по-мащабни, а визуалните ефекти са страхотни. Има много сцени които заснехме на зелен екран, и в интерес на истината се получиха много по-добре отколкото очаквах. Можехме да ги заснемем и извън филмовото студио, но щеше да бъде прекалено скъпо. Винаги бяхме наясно с какви пари разполагаме, и не предприемахме никакви рискове. Пол знае как да разпределя бюджета без да има излишни разходи. Другото впечатляващо нещо, освен екшъна, са героите. Като видите филма ще разберете за какво точно говоря.Вие ли изпълнявате ролите на клонингите, или поставят лицето Ви дигитално върху други актриси?Аз играя всички клонинги. Беше доста интересно, но и малко дезориентиращо, защото в определен момент съм в единия край на снимачната площадка и правя предварително заучени движения, а 5 минути по-късно трябва да съм в другия край и да върша нещо напълно различно. После повтаряхме всичко по няколко пъти. Това си беше предизвикателство, но може да се каже че съм вече свикнала.Има ли промяна в силите на Алис? В предишния филм тя спаси хората като изгори атакуващите птици. Ще видим ли нещо подобно и в “Заразно зло: Живот след смъртта?Да, ще има по малко от всичко. Всъщност, по този въпрос имах много противоречия с Пол. Аз исках да поемем в друга посока, но той не се съгласи. И в крайна сметка той взе финалното решение. А то е че Алис губи силите си в този филм. В интерес на истината това е добро решение, защото така тя се превръща в обикновен човек, а това е нещо което винаги е искала.С коя сцена от филма се гордеете най-много?Сцената със скока. Когато подготвяхме сценария, постоянно питах Пол, “Пол, вписа ли сцената със скока и асансьорната шахта. Сигурен ли си, че си я вписал? От самото начало очаквах с нетърпение да заснемем тази сцена и въпреки, че самите снимки бяха доста трудни, най-вече заради работата с 3D камерите, които са изключително тежки, знаех че след обработката и добавянето на нужните ефекти, всичко ще изглежда страхотно. Няма да разкривам много, но сцената включва Алис, нейните клонинги и много автоматичен огън.Ще има ли още филми от поредицата?Всичко зависи от публиката. Ако тези филми продължат да се представят добре в бокс офис класациите, то тогава със сигурност и ние ще продължим да ги правим. Пол е на същото мнение.В “Заразно зло: Живот след смъртта” участват още Али Лартър (“Последен изход”), Уентуърт Милър (“Бягство от затвора”), Ким Коутс (“Пърл Харбър”), Шон Робъртс (“Острие на мрака”), Спенсър Лок (“Къща-чудовище”) и Сиена Гилори („Заразно зло: Апокалипсис”).Българската премиера на 3D продукцията е на 10 септември 2010 г.shocktillyoudrop.com ... още »
Актрисата от “Пазителите” Малин Акерман ще се присъедини към актьорския състав на шпионския екшън-трилър “The Numbers Station”. Главната роля е вече поверена на номинирания за "Оскар" Итън Хоук (“Бруклинските стражи”), който е едновременно с това и продуцент на филма, чрез компанията си Under the Influence Productions.Сюжетът на “The Numbers Station” ще разказва за изморен от живота агент от специалните части (Хоук), на когото е възложена привидно лесната задача да охранява млада жена (Акерман), която се намира в малко пустинно градче в щата Невада. Но ситуацията се усложнява когато двамата биват атакувани от група професионални убийци. Оказва се, че хора от миналото на агента, който е бивш член на ЦРУ, са поставили този капан и са готови на всичко, за да ликвидират двамата бегълци.Режисьор на филмa ще бъде датчанинът Каспър Барфод (“Кандидатът”), за когото това ще бъде дебют в холивудското кино, а оригиналния сценарий е дело на Скот Фрейзър. Филмът ще бъде независима копродукция между компаниите Furst Films, ContentFilm International и Under the Influence Productions. Продуцентите Брайън Фърст (“Воини на светлината”) и Крис Фентън (“Пехотинецът 2”) разкриха, че бюджетът с който ще разполага режисьорa Барфод е 10 милиона долара.Но въпреки ниския бюджет, Брайън Фърст увери че това няма да се отрази по никакъв начин и филмът ще бъде “първокласен екшън-трилър със страхотни актьори”.Снимките се очакват да започнат през месец януари в Невада, а световната премиера е насрочена за края на 2011 година.movieweb.com ... още »
След четирите почивни дни покрай Деня на труда в САЩ, може официално да се каже, че лятото е към края си. Финалната права на най-горещия сезон от годината е перфектният момент за равносметка в света на Холивуд, припомня Джереми Кей от Guardian.Серията блокбъстъри бе положена с „Железният човек 2". Но дори и прогнозите на Hollywood.com и подобни бокс офис класации да се сбъднат и комикс-лентата да донесе общи приходи от над 4.4 милиарда долара, това ще е просто едно малко запълване на празната ниша.През залязващия вече слънчев сезон се изредиха доста добри попадения на големия екран. За съжаление в киноафишите имаше повече несполучливи отколкото качествени ленти. Затова не е коректно да се говори за силен сезон, когато качеството на продукцията е в низходяща градация.Тук не става въпрос само за техническите параметри, тъй като в това отношение холивудските екипи нямат равни по създаване на една наистина реална и внушителна картина. "Съдържанието" на самите продукции е намаляло. Толкова много, че на моменти е дори микроскопично, а защо не и направо липсващо.Засега от студията се оправдават с факта, че това искат потребителите. Точно към този извод навеждат и данните от бокс офисите. Но това е само привиден успех. Особено за тези, които са наясно, че заради икономическата криза дори цените на билетите поскъпнаха драстично. Така през 2010 г. множество вериги от киносалони добавиха своя надценка върху билетите. Особено, ако до тях стои надпис "3D". Затова и вместо да се проверяват отчетите на касите, много по-адекватна би била една равносметка, ако се обърне внимание на посещаемостта.Освен ниското ниво на продукциите, за Холивуд има и нова заплаха - алтернативни начини за забавление. Тук не става въпрос само за независимото кино. Видео игрите, Facebook, интернет, впечатляващите телевизионни филми отнемат все повече от времето на аудиторията. Затова като своеобразен ответен удар от страна на кино индустрията би следвало да се предоставят на широката аудитория повече 3D или Imax салони, по-добра звукова система, защо не и по-удобни зали, даващи по-голям комфорт на зрителя. Естествено, има и още един вариант - доста по-качествени филми.Сценариите трябва да са онзи детайл от изработката на дадена продукция, на който да се обърне най-много внимание. Ако се подобри качеството на самия сюжет, напълно логично ще се избегнат онези негативни страни като неубедителен диалог, елементарна история, преиграването и хиперболизирането.Но надежда все пак има. Тя се крие в лято 2011. Тогава на екрана дебюта си ще направят няколко доста обещаващи заглавия.Междувременно надеждата се прокрадва и от есенния афиш. Така, например, очите на множество критици са вперени във филмите на Дарън Аронофски „Black Swan", творбата „Somewhere" на София Копола и не на последно място продукцията под режисьорския замах на Марк Романек „Never Let Me Go". С режисьори като тези може би си заслужава да си закупим надцененото билетче за кино. Може би... Превод: Пламена Партениотис ... още »