|
ФИЛМ
|
Джеймс Белуши е започнал работа по нов проект заедно с актьорите Кайл Галнър и Катрин Морис.Снимките на независимата лента „Mother's Little Helpers" са започнали в Лос Анджелис на 25 януари. Филмът разказва историята на непокорния тийнейджър (Галнър), чийто ексцентирен декан в университета на младини е бил роуди.Когато обучението му е поставено под въпрос, младежът намира решение как да поддържа новия си начин на живот, като помага на отчаяните домакини в града. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
от Ангел ГенчевФантастика или по-скоро философска драма, едно е сигурно - "Кутията" определено не е касова или зрелищна продукция, за сметка на което обаче е странна. И немалко озадачаваща. Лентата всъщност така и не поставя някаква конкретна тема, а въпреки че отваря различни въпроси в течението си, не си прави труда да им отговори - задача, поставена изглежда пред зрителя. Да не говорим, че повечето от тях определено нямат еднозначен подобен. Норма и Артър Люис са напълно обикновено американско семейство, с един син, и отличаващо се може би единствено с по-високия си коефициент на интелигентност - докато тя е преподавател по философия, той е зает в НАСА. Като добавим и недъга от детството на Норма, едва ли остава какво друго да се отбележи за тях. Може би пък точно това е причината именно те да получат най-невероятното предложение - кутия с един единствен, голям бутон. Ако той бъде натиснат обаче, някой напълно непознат за семейство Люис ще загуби живота си, докато те самите получат крупната сума от един милион долара. Моралната дилема като че ли е и единственият кристално ясен елемент от "Кутията", който няма нужда от излишно разискване. Нейният момент обаче отминава, а целият остатък от лентата е меко казано чудат и на места силно спекулативен. Препратки към Сартр се съчетават с правителствена конспирация, контрол над съзнанието, очевидно иноземно присъствие - независимо как ще го тълкувате - а отгоре на всичко, действието се развива в същата година, в която "Викинг" 1 и 2 извършват успешно кацане на марсианската повърхност. Всъщност, дори самият инцидент с Норма Люис се размива в пространството между научното и градски легенди. Как се навързва всичко това? В интерес на истината, доста успешно - чрез атмосфера. Самото ситуиране на действието през 1976 г. ребром решава проблема с голяма част от спекулациите, бидейки актуални към времето си. Всъщност, точно препредаването на седемдесетте години на изминалия век е и една от най-силните черти на "Кутията", започвайки от визията и приключвайки със сериозния наивитет на главните действащи лица. Особено пък когато е акомпанирано и от силна актьорска игра. Трябва да се спомене също така, че в дъното на цялата история стои името на носителя на Хюго, както и още цял списък престижни отличия Ричард Матисън, а трактовката е дело на създателя на "Дони Дарко" Ричард Кели - две имена познати, особено що се отнася до ветеран-фантаста. Нещо, което все пак би трябвало да говори допълнително в положителна насока, що се отнася до качествата на лентата. Положителна ли е обаче насоката? Задавах си този въпрос през цялото време, докато пишех горните редове, и все още оставам раздвоен. "Кутията" е прелюбопитен филм, това мога да ви гарантирам. И въпреки всичките си странности се гледа без усилие - макар и в неизвестни посоки, действието се развива плавно, напрежението градира, задържа вниманието, и въобще лентата не натоварва, при все целия си сюрреализъм. Дори и историята завършва, въпреки цялата палитра от неясноти. Но пък именно тя ми пречи и да го препоръчам сериозно. Просто не е чак толкова приятно след близо два часа екранно време да се чувстваш озадачен, макар и не толкова емоционално натоварен, и тепърва да започнеш да разсъждаваш какво, аджеба, току що си съпреживял. Не, че киното не може да навлиза в подобни измерения, като всяко изкуство, но най-често просто се търси с друга цел. Ако това обаче не ви притеснява - все пак вижте "Кутията". Подобни филми са рядкост, и най-малкото поради това си заслужават. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Филмът "Батман и Робин" от 1997 година може и да не бе най-запомнящата се серия от поредицата, но едва ли е предполагал, че ще оглави толкова негативна класация.Филмът на Джоуел Шумахер бе обявен за най-лош филм на всички времена в нова подредба на списание Empire.За съжаление на създателите му, тук липсва и субективният ефект, тъй като тя е съставена след гласуване на зрителите, посочили като основни недостатъци във филма слабата актьорска игра и претрупания сценарий.Това до голяма степен обяснява и защо в него Джордж Клуни за пръв и последен път се превъплъти в ролята на Батман. Сред другите звезди, допринесли за "признанието" са още Арнолд Шварценегер, Крис О'Донъл, Ума Търман, Алисия Силвърстоун и дори Ел Макферсън.На втора позиция в класацията и то с три пъти по-малко гласове е "Бойно поле Земя" с Джон Траволта, а челната тройка завършва комедията "Любовен гуру" събрала на екран Майк Майерс и Джесика Алба.Топ 101 Batman and Robin2 Battlefield Earth3 The Love Guru4 Raise The Titanic5 Epic Movie6 Heaven's Gate7 Sex Lives of The Potato Men8 The Happening9 Highlander II10 The Room ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Беготронът е отвратително, точещо лиги, вонящо същество с огромно мазно тяло и смачкано озъбено лице като на озлобен булдог.Едно замахване с дългите му нокти оставя у Алиса доста болезнен спомен за страховитото царуване на Червената кралица.Бетотронът се споменава в книгата „Алиса в огледалния свят” на Луис Карол като пример за изключително бърз звяр:- Искате ли... да бъдете... тъй добър... да спрете... един... миг - изпъшка Алиса, след като потича още малко - да си... поема... дъх...- Аз съм тъй добър - каза Царя, - но не съм толкова силен. Как мога да спра един миг, когато той върви тъй ужасно бързо? Все едно да се опиташ да спреш един Беготрон!трейлъри и клипове от филма можете да видите тук ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Първият игрален пълнометражен филм на театралния режисьор Иван Станев ще бъде представен eксклузивно в Дома на киното от 5 февруари.Филмът "Moon Lake" тръгва по кината съпроводен от сборника с есета (Миглена Николчина, Богдан Богданов, Райна Маркова, Едвин Сугарев, Боян Манчев и други автори) посветени на филма и отделна книга с двуезичния поетичен текст Moon Lake на Иван Станев.За филма: Около древната митологична двойка – Орфей и Евридика и тяхното лутане из един отиващ си свят е положена и основната идея на филма. Още през 2003 година Иван Станев заснема разбилия се край Варна танкер идващ от Хондурас с името Moon Lake. Той проследява разрязването на кораба за скраб, първоначално от няколко души, а впоследствие само от един човек – оксиженистът Иван Иванов. Част от този филмов материал присъства и в настоящия филм - "Moon Lake", а Иван Иванов е един от участниците. Режисьорът започва снимки през лятото на 2007 година в района на Камен Бряг, Тюленово и Шабла с голям екип от художници, философи, класически и съвременни музиканти и млади изпълнители, избрани на специален кастинг.За повече от 40 дни по време на снимките е постигнато едно особено общо живеене на екипа, нещо средно между килийно училище и артистична комуна, потърсила убежище в пещерите на Яйлата. В началото на 2008 година филмът окончателно е завършен, а цялата постпродукция е осъществена в Берлин. За режисьора: Иван Станев е роден през 1959 година в град Варна. Учи театрална режисура в Националната академия за театрално и филмово изкуство, както и философия в Софийския университет „Св. Климент Охридски“.Основава експериментална театрална група, което предизвиква остри конфликти с цензурата в България. Поради забрана да работи като театрален режисьор, започва да превежда Адорно и Хайнер Мюлер, и да пише пиеси, поеми и есета, които биват издадени много по-късно.През 1988 е поканен да представи творбата си „Раната Войцек“ на театрален фестивал в Западен Берлин и не се връща обратно в България.Започва да пише на немски и да поставя пиесите си в редица театри в Германия. Поради растящия си интерес към визуалните изкуства, режисира и продуцира два експериментални видеофилма: „ Вилата на мистериите” и „Луксор Лас Вегас”.За екипа: "Moon Lake" е продукция на Делта Ентъртеймънт в лицето на Донка Ангелова, позната у нас като издател на: месечното списание Алтера; книги на млади български поети; писатели и философи; списание Алтера Академика, както и като мениджър на независимия Арт Център – Алтера.Зад камерата е българският оператор Стефан Иванов – работил за много чуждестранни продукции като „Версенженториск” и „ Марион Бридж” (най-добър игрален филм на фестивала в Торонто през 2002), както и познатите филми – „Приятелите на Емилия” и „Любовното лято на един льохман” на Людмил Тодоров. Създател на музиката е Себастиан Майснер – добре познат в Европа мултимедиен артист – работещ компилирайки форми на видео арта, фотографията и музиката. Името на Ремко Шурбиерс стои зад монтажа на Moon Lake, а през останолото време той се занимава с фотография и електронна музика. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Мартенският заек е домакин на чаените партита на лудия Шапкар в своя заешки дом.Параноичен, неспокоен и леко смахнат, той постоянно кърши лапи и си пада по хвърляне на чайници и други предмети.Обича да готви и е един от малкото обитатели на Долната земя, който се е изплъзнал невредим от ноктите на Червената кралица.трейлъри и клипове от филма можете да видите тук ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Киностудията "Колумбия пикчърс" е наела британския сценарист Стивън Найт да адаптира за киното книгата на Дан Браун "Изгубеният символ", съобщи Варайъти.Найт е автор на сценариите на много известни филми, сред които "Хрониките на Нарния: Принц Каспиян", както и последната лента на Мартин Скорсезе "Злокобен остров", допълва БТА.Предвижда се ролята на проф. Робърт Лангдън във филма отново да бъде поверена от Том Ханкс. Все още не е известно дали зад камерата ще застане Рон Хауърд, които е режисьор на "Шифърът на Леонардо" и "Ангели и демони".Лента.ру припомня, че "Шифърът на Леонардо" донесе на създателите си приходи от над 750 милиона долара, докато тези от "Ангели и демони" се оказаха далеч по-скромни - 486 милиона долара.Романът на Дан Браун беше издаден през септември миналата година и веднага постави няколко рекорда. Само за един ден например от него бяха продадени около 1 милион екземпляра. БТА ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
"Трансформърс" направи Майкъл Бей един от най-богатите в Холивуд - той успя да измести Стивън Спилбърг и Джеймс Камерън като човека с най-големи доходи в Холивуд за 2009 г., съобщи Контактмюзик.Майкъл Бей оглави класацията на сп."Венити феър" с общи доходи от 125 милиона щатски долара от двата филма "Трансформърс".На второ място е Стивън Спилбърг с 85 милиона долара, получени главно от авторски права и сделката с тематичен парк на студио "Юнивърсъл" в Лос Анджелис, както и като изпълнителен продуцент на "Трансформърс".Трети е Роланд Емерих, който миналата година пусна филма "2012". Следват създателят на "Аватар" Джеймс Камерън и Тод Филипс -"Последният ергенски запой".Актьорът с най-висока позиция е Даниел Радклиф за ролята на Хари Потър. Той е на шесто място с доходи от 41 милиона долара. След него са Бен Стилър и Том Ханкс.Актьорите Ема Уотсън и Рупърт Гринт са съответно на 14-то и 15-то място с доходи от по 30 милиона долара.Изненадващо големи холивудски звезди са много по-надолу в класацията. Робърт Дауни-мл. е на 28-то място. След него на 20-то и 30-то място са Джордж Клуни и Мат Деймън. Брад Пит е още по-надолу - на 40-то място, докато Анджелина Джоли е на 32-о място. Дженифър Анистън е непосредствено след нея на 33-о място. БТА ... още »
|
|