Според стара албанска поговорка капка вода може да измие едно момче, а цяло море може да не стигне, за да се измие едно момиче – особено ако му се случи нещо, което накърнява неговата чест. В своя трети филм „Капка вода“ („Waterdrop“) албанският режисьор Роберт Будина разчита на тази поетична метафора – защото една капка може да предизвика кардинални промени, а и защото главната героиня на историята се опитва да пребори сериозните предразсъдъци по отношение на активните жени, които заемат ръководни и често свързани с държавна корупция постове, и в същото време прави всичко възможно да защити сина си тийнейджър, обвинен в сексуално насилие над негова съученичка. Много тайни крие Охридското езеро, край чиито брегове се развива действието на този филм, и в същото време само една капка вода е достатъчна, за да прелее натрупаното напрежение и може би да разкрие така жадуваната истина...
Роберт Будина и неговата съпруга Сабина Кодра основават продуцентската компания Erafilm Production през 2001 година. Повече от две десетилетия те продуцират и промотират независими албански проекти и копродукции, част от които са представяни на София Филм Фест – като световната премиера на „Балкански базар“ през 2011, участвал като проект на София Мийтингс и режисиран от братът на Роберт - Едмонд Будина. Предишните два пълнометражни филма на Роберт Будина „Агон“ и „Подслон сред облаците“ са показвани на десетки международни фестивали и печелят много награди. Световната премиера на третия му филм „Капка вода“ бе в програмата на Варшава ‘24.
Прожекцията на “Капка вода” е ДНЕС, от 18:15 часа, в кино “Одеон”.
В началото на миналата година бе обявено, че студиото Sony Pictures подготвя мащабната фантастична продукция “Elysium”, която ще бъде заснета с бюджет от над 100 милиона долара. Малко по-късно стана ясно, че режисурата на филма е била поверена на южноафриканеца Нийл Бломкамп, чиито дебютен филм, “Сектор 9”, се превърна в един от изненадващите хитове на 2009-та година.Потвърждавайки намерението си да създадат истински холивудски блокбастър, от Sony Pictures разкриха, че главните роли в “Elysium” ще бъдат изпълнени от носителите на “Оскар” Мат Деймън и Джоди Фостър, а техни партньори ще бъдат Уилям Фичнер (“Пърл Харбър”), Уагнър Моура (“Елитен отряд”) и Шарлто Копли, за когото товa ще бъде втори общ проект с режисьора Нийл Бломкамп, след “Сектор 9”.За момента, информацията относно филма е оскъдна, и единственото което беше потвърдено е, че действието ще се развива в далечното бъдеще и на друга планета, а сюжета ще разказва за мащабен сблъсък между хора и извънземни.Мат Деймън ще изпълни ролята на бивш затворник, героя на Уагнър Моура бива описван като “могъщ злодей с извратено чувство за хумор”, а Джоди Фостър ще изпълни ролята на жената, която притежава и контролира планетата на която се развива действието.Режисьорът Нийл Бломкамп все още не е приключил с кастингите, и само преди ден, от Sony Pictures разкриха, че бразилската актриса Алис Брага, позната от хитовете “Аз съм легенда” и “Хищници”, също е подписала договор за участие в “Elysium”. Все още не е ясно каква ще бъде нейната героиня, но според първоначалните слухове, тя ще бъде “едно от главните действащи лица в историята”.Освен информацията за Брага, от студиото заявиха, че е била променена и премиерната дата на филма – първоначално, “Elysium” трябваше да тръгне по кината на 8-ми март, 2013-та година, но тъй като на същата дата ще се завърти и дългоочаквания “Oz: The Great and Powerful”, премиерата на филма ще се състои една седмица по-рано: на 1-ви март, 2013-та.В скорошно интервю, Джоди Фостър заяви, че в много отношения “Elysium” ще напомня на режисирания от Ридли Скот фантастичен филм “Блейд Рънър”.Продукцията на Нийл Бломкамп ще отбележи и втория път, след хита “Контакт” от 1997-а година, в който Фостър ще си партнира с Уилям Фичнер.“Планетата на която се развива дейстгвието ще изглежда невероятно. Визуално, всичко ще бъде впечатляващо. Филмът ще е едно уникално преживяване”, заяви наскоро режисьора Бломкамп.Сценарият на “Elysium” е дело на Саймън Кинбърг (“Мистър и мисис Смит”), а Уилям Блок (“Перфектното бягство”), Елиеът Феруелда (“Неразкрити таланти”) и режисьора Нийл Бломкамп ще продуцират лентата. От Sony Pictures зявиха, че снимките на филма ще стартират през месец юли във Ванкувър, Канада, а след това екипът ще се премести в Мексико.Според първоначалната информация, “Elysium” ще бъде заснет изцяло с триизмерни камери.empireonline.com ... още »
Здравко ГригоровЮнският киноафиш е доста разнообразен. Включва носител на „Златна палма”, две български премиери, три продължения на хитове блокбастъри, новите предложения с палавата блондинка Камерън Диас и лошото момче на Холивуд Джейсън Стейтъм.Изключително силен старт на месечната програма с 3 обещаващи заглавия през първата седмица на месеца – „Дървото на живота”, „Лора от сутрин до вечер” и „Кунг-фу панда 2”.„Дървото на живота” на Терънс Малик спечели „Златна палма” на фестивала в Кан преди седмица. За първи път носителят на голямата награда от най-престижния кинофорум идва у нас толкова бързо след като е получил отличието. Това е едва 5 филм в почти 40-годишната кариера на режисьора. Безупречна операторска работа, дълги кадри, над които трябва сериозно да се замислиш и блестящи актьори. Филмът проследява живота на най-големия от трима братя в едно семейство от Запада. В главните роли – Шон Пен и Брад Пит. Зад камерата – четирикратно номинираният за „Оскар” Еманюел Любецки.„Лора от сутрин до вечер” беше един от малкото филми, за които не можеха да се намерят билети за прожекциите по време на „София Филм фест”. Лентата е дебют на Димитър Коцев – Шошо, който екранизира изключително успешния си едноименен роман, който тези дни ще бъде преиздаден. В главната роля е един от най-интересните гласове на нашата музикална сцена – Миленита. Историята е доста объркана и наситена с разнообразни персонажи, и почти съм сигурен че ще се нареди до успехите на другите български заглавия като “TILT” и “LOVE.NET”.Преди 3 години приключенията на пандата По приковаха пред екраните милиони хлапета и техните родители и нямаше начин в Холивуд да не заснемат продължение на блокбастъра. Страхотно начало на лятната ваканция за малките – „Кунг-фу панда 2” е по екраните от 3 юни.Малко след като сезонът на абитуриентските балове у нас приключи по екраните се появява „Балът”. Актьорите са предимно начинаещи тийнейджъри, режисьорът Джо Нъсбаум тепърва ще търси мястото си в Холивуд, а лентата е поредната лесносмилаема комедия. Филмът е предназначен предимно за тийн поколението и е гарниран с подходящ саундтрак, включващ Кейти Пери, Simple Plan и The Weepies.За пореден път сред летните блокбастъри се очаква да се намести „Х-мен”. Този път историята на професор Х и Магнето преди да започне войната между тях. На режисьорския стол е британецът Матю Вон, който миналата година заложи на бруталния “Шут в г*за!”, а някога дебютира с култовия „Лейър кейк”. В ролите на Професор Х и Магнето – Джеймс Макавой и Майкъл Фасбендър, сред останалите в екипа Джейсън Флеминг, Оливър Плат, Дженифър Лорънс и Кевин Бейкън.Второто българско заглавие за месеца е „Най-добрият български филм” според родната филмова академия, а също така и носител на голямата награда на фестивала „София Филм фест” – „Подслон”. Дебют за Драгомир Шолев, който пък спечели наградата за режисура на Академията. Докато сменят телевизионните канали, правят кьопоолу и обсъждат политиката, родителите на 12-годишния Радо не забелязват, че синът им е пораснал. Следва един забавен сблъсък на поколенията, подкрепен с блестяща актьорска игра и остроумен диалог.Романтичното предложение за месеца е „Нещо назаем” на Люк Гринфийлд, който помним от „Съседка за секс”. Една приятелка постоянно мърмори на друга приятелка, че още не се е омъжила, и след бурно парти неомъжената се оказва в леглото с приятеля на омъжената. В ролите на двете приятелки Джинифър Гудуин и Кейт Хъдсън.За тези, които искат да се страхуват шансът този месец е само един „Супер 8” на Джей Джей Ейбръмс. Продуцент на психотрилъра с извънземно присъствие е самият Стивън Спилбърг, а бюджетът надхвърля 45 милиона. За визията на филма се е погрижил Лари Фонг, работил над хитове продукции като „300”, „Пазители” и ТВ сериала „Изгубени”.Лошото момче на Холивуд Джейсън Стейтъм атакува екраните в края на месеца с „Блиц”. Стейтъм се превъплъщава в лондонско ченге, което решава да се саморазправи с банда нахални тийнове, но случката е доста поукрасена от криминален репортер, в следствие на което ченгето си има неприятности, които естествено няма да му попречат да докаже истината.Още една хитова анимация се завръща по родните екрани в края на юни. „Колите 2” идва в 3D формат, за да предизвика отново родителското тяло да доведе в салона малчуганите, за които e недопустимо да изпуснат поредното 3D приключение. Този път към режисьора Джон Ласитър се присламчва Брад Люис, продуцирал „Мравката Z” и „Рататуй”.Внимание! Една от най-очакваните комедии на сезона идва у нас в края на месеца – „Палавата класна”. Няколко години след като се разделиха Камерън Диас и Джъстин Тимбърлейк отново са заедно, макар и само на екрана. Тя е палавата класна, а той е новият заместник в училището - нейният обект на желание. За да му се хареса решава, че трябва да налее малко силикон, само че с учителската заплата, няма как да се получи и затова решава да потърси допълнителна работа. А кой ли не би наел Камерън Диас на работа? ... още »
Комедийната продукция “Поредния ергенски запой” оправда напълно очакванията на създателите си, и оглави американската бокс офис класация. За първия уикенд по кината, филма на Тод Филипс натрупа 86,480,000 долара, а като към това прибавим и приходите от предпремиерните прожекции в четвъртък, сумата се равнява на впечатляващите 118,090,000 долара. Продължението на “Последният ергенски запой” не само остави след себе си дългоочакваната триизмерна анимация “Кунг-Фу Панда 2”, но и вече може да се похвали с най-успешния премиерен уикенд за пълнометражна игрална комедия. Имайки в предвид този факт, очакванията са че “Поредния ергенски запой” без проблеми ще надмине постигнатото от първата част, която през 2009-та година финишира с приходи от 277 милиона долара. За тази година, филма е на второ място, след “Карибски пирати: В непознати води”, в класацията за най-печелившите премиерни уикенди. Очакванията на Warner Bros. са, че по света “Поредния ергенски запой” ще успее да натрупа сумата от 500 милиона долара.На второ място е анимационния “Кунг-Фу Панда 2”, който за премиерния си уикенд спечели 48,000,000 долара. С предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 53,800,000 долара, но въпреки това, приходите са по-малко от постигнатото от първата част през 2008-а година (60,239,130 долара), която дори не разчиташе на по-скъпите билети за триизмерна прожекция. Това, разбира се, не означава, че продължението ще се счита за провал, но със сигурност, очакванията на продуцентите бяха по-големи. Според анализатори, по-слабото представяне на втората част се дължи на неясната рекламна кампания, която не успя да отличи филма с нищо изненадващо, и на факта, че в последните няколко месеца, по кината се завъртяха прекалено много триизмерни анимации, някои от които се превърнаха и в едни от най-големите провали на годината. Следващата седмица ще покаже дали наистина публиката се е наситила, поне за момента, на анимационни филми, или слабия старт на “Кунг-Фу Панда 2” се дължи единствено на силната конкуренция.“Карибски пирати: В непознати води” заема третата позиция. За изминалите десет дни от премиерата, филма с Джони Деп е натрупал общо 152,916,000 долара. Четвъртата част от популярната поредица регистрира спад от 56%, и приходите до момента са значително по-ниски от постигнатото от предишните две части, “Карибски пирати: На края на света” и “Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца”, които за същия период от време регистрираха съответно 217.5 и 258.4 милиона долара. Освен ако не получи по-голяма подкрепа от страна на публиката през следващите две седмици, “Карибски пирати: В непознати води” може да се превърне в най-слабо представилия си филм от цялата поредица.Но въпреки по-слабото представяне в САЩ, по света филма вече се превърна в истински летен хит – само до момента, общите международни приходи (без американските) се равняват на 470,800,000 долара. Съдейки по огромната популярност на поредицата по света, включително и в България, няма да бъде изненадващо ако филма достигне границата от един милиард долара.Четвъртото място е за комедията “Шаферки”, която продължава доброто си представяне, въпреки конкуренцията от страна на “Поредния ергенски запой”. За близо три седмици, продуцираната от Джъд Апатоу лента е спечелила 84,980,000 долара. Описвания като “женския вариант на “Последният ергенски запой” филм се превърна в един от изненадващите успехи за студиото Universal Pictures, и бюджета му от 30 милиона долара е вече покрит.Очаква се “Шаферки” да завърши американското си представяне с приходи от над 100 милиона долара.Триизмерният комиксов екшън “ТОР: Богът на гръмотевиците” застава на пето място, с приходи, 24 дни след премиерата, от 159,710,000 долара. Бюджетът от 150 милиона долара е вече покрит и имайки в предвид, че Тор не е сред най-популярните герои от вселената на Марвел, до момента, филма се представя според очаквания на анализаторите. По света, “ТОР: Богът на гръмотевиците” вече надмина границата от 400 милиона долара - резултат, който без съмнение ще гарантира появата на втори филм. Екшънът с Вин Дизел и Пол Уокър, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е на шеста позиция. За близо пет седмици, петата част от хитовата поредица е натрупала 196,027,000 долара. Филмът надмина многократно всички очаквания, и е на път да се превърне в първото заглавие на 2011-та година, с приходи от над 200 милиона долара, само от прожекциите в САЩ. “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” вече се превърна в най-успешната част от поредицата – до момента, световните приходи надвишават половин милиард долара.Продукцията на Уди Алън, “Полунощ в Париж”, заема седмо място със спечелени за две седмици, 2,824,000 долара. Филмите на Алън никога не са оглавявали челните места на бокс офис класациите с впечатляващи суми, и затова досегашното скромно представяне на най-новия му проект съвсем не е изненадващо. “Полунощ в Париж” се прожектира в едва 58 кина в САЩ, и въпреки звездния си актьорски състав, включващ имената на Оуен Уилсън, Рейчъл Макадамс и носителите на “Оскар” Марион Котияр и Ейдриън Броуди, филма няма да се сдобие с по-широко разпространение в Северна Америка.Бюджетът на романтичната комедия е 30 милиона, и по всичко изглежда, че продуцентите и режисьора ще трябва да разчитат на значително по-добро представяне извън границите на САЩ.“Jumping the Broom” е на осма позиция. За един месец, независимата лента е натрупала 34,181,000 долара, и имайки в предвид, че режисьора Салим Акил е заснел филма с бюджет от 6.6 милиона долара, досегашното представяне е повече от успешно. “Jumping the Broom” най-вероятно няма да се сдобие с международно киноразпространение, но американските приходи са напълно прилични, и от студиото TriStar Pictures вече заявиха, че са напълно доволни от постижението.Романтичният “Нещо назаем” застава на девето място, като за четири седмици е спечелил 34,759,000 долара. За разлика от “Jumping the Broom” обаче, този резултат не е достатъчен за филма на Люк Грийнфилд. “Нещо назаем” е заснет със значителния за комедия бюджет от 37 милиона долара, и имайки в предвид популярността на литературния първоизточник, очакванията бяха, че филма ще се превърне в хитово заглавие.Това обаче не се случи, и въпреки че няма да се счита за финансов провал, продукцията с Кейт Хъдсън ще бъде запомнена като една от лентите на 2011-та година, които за съжаление на създателите си не оправдаха очакванията.Триизмерната анимация “Рио” е на десета позиция. За близо седем седмици, филма на Карлос Салдана е натрупал 134,821,000 долара. “Рио” оправда очакванията, и спечеленото до момента е напълно прилично за анимация, която не е дългоочаквано продължение на хитов първи филм. По света, озвучената от Джейми Фокс и Ан Хатауей лента се представя дори по-успешно, и само до момента е спечелила над 300 милиона долара. ... още »
От Александър Райчев"Човекът представлява едно дълго изречение, написано с голяма любов и вдъхновение, но пълно с правописни грешки." - Йордан РадичковТези думи на големия български писател завинаги ще останат една от най-точните дефиниции за човека като цяло, отразявайки по безупречен начин нашата същност. Добре е да ги припомняме във времена на нарастваща неграмотност и намаляваща потребност от книжнина, за да не забравяме приноса на един от собствените си литературни гении за световното културно наследство.Думите на Радичков с право биха намерили място в откриващите надписи към пресния носител на Златна палма от фестивала в Кан „Дървото на живота”, защото филмът разглежда именно човека като цяло и през призмата на едно американско семейство ни показва както любовта, която ни води на този свят, така и недостатъците, които ни отдалечават от чистата й форма всеки един ден по пътя към края на земния си път.Още в началото трябва да подчертаем, че „Дървото на живота” не е филм в традиционния смисъл на думата. „Дървото на живота” е послание за състоянието на човешката раса от момента на нейното зараждане до ден днешен, и за поколения напред, до евентуалния край на света какъвто го познаваме. Защото независимо от неспирната еволюция, технологичния прогрес, световни войни, скок в космически проучвания, културни революции и абсолютно всичко останало, за което се сетите, в основата на оцеляването ни като осъзнат и най-висш биологичен вид на планетата е любовта, която ни сближава, сплотява в семейства, кара ни да протегнем ръка и да докоснем друго човешко същество, за да продължим кръговрата на живота.Енигматичният режисьор Терънс Малик избира да нарисува своето филмово платно като контраст между интимната история на едно семейство, преминаващо през трудностите на живота, и сътворението на света, което е предадено по начин, достоен за голям екран и магията на седмото изкуство. Самото начало на историята ни сблъсква със смъртта, която е единствено необратима на този свят, за да се разгърне впоследствие пред очите ни една картина на нарастващо отчуждение и всепоглъщаща студенина, които все повече хора твърде късно си дават сметка са във вреда на всички ни и този, който до един момент се мисли за победител, в следващия се оказва горчиво загубил най-ценното – красотата и любовта в живота.„Дървото на живота” пристига в България в момент, в който официално изнесени данни сочат, че за последните няколко години в страната ни има 673 успешни опита за самоубийства. А опитите като цяло са 1600. Тази цифра идва внезапно и стряскащо, защото за разлика от традиционната статистика за войната по пътищата, то новини за самоубийства като че ли ни биват спестени в ежедневния информационен поток. В този момент трябва да се замислим каква част от тези посегателства върху собствения живот са резултат от липсата на разбирателство, липсата на любов и липсата на една-единствена протегната ръка, която може да те извади от най-тъмната дупка на житейския друм. И не са ли много повече тези деца, които лишени от нужното внимание и любов, израстват като объркани човешки същества, които хаосът в мислите и емоциите им ги тласка към крайности и безпричинна агресия. А възрастните, вместо да им осветяват правилната посока, често сами я губят, а с нея и своята същност, и започват да се идентифицират със своята работа и неодушевените си материални притежания. Добре е, че филми като „Дървото на живота” ни припомнят, че красотата е около и вътре в нас и не трябва да се оставяме да загубим всичко останало, за да осъзнаем, че сме загубили доверието и любовта на ближните си, за които единствено трябва да се борим най-пламенно. „Дървото на живота” същевременно ни обръща внимание, че не винаги добрите хора получават любовта, която заслужават и не винаги те надживяват останалите, които нарушават човешкия мир и хармония със заобикалящата ни вселена. И въпреки това истински добрият човек никога не би изменил на себе си, дори и да вижда, че съдбата е несправедлива.„Дървото на живота” отделя огромно внимание върху връзката между човека и Бог, поставяйки централните персонажи в ситуация на постоянно допитване до неведомата сила, сътворила света и нас според християнската религия. Ясно е желанието на Малик да покаже нашата незначителност на фона протичащите във вселената от хилядолетия процеси и да изтъкне колко дребнави са и най-големите ни пориви към мимолетно земно самоизтъкване, но постоянно натрапваното присъствие на Бог във филмовия разказ може да дойде в повече на тези зрители, които не са много или изобщо религиозни. Творческата идея можеше да бъде реализирана и без изобщо да бъде вкарвано божествено присъствие в разказа. Чудесната визуализация на сътворението на света и последвалите еволюционни процеси, придружена с композициите на Александър Деспла, е повече от въздействаща комбинация, която сама по себе си може да накара всеки нормален човек да си направи равносметка на собствения живот и да опита да внесе необходимите промени преди да е изчезнал като прашинка, носена от вятъра на вечността.За съжаление мащабните идеи на Малик отново са приели прекалено дълга и мудно разгръщаща се форма, която има опасност да загуби голяма част от зрителите си някъде по пътя към финалните надписи и собствената равносметка. Всеки творец разбира се е свободен да се изразява по единствения начин, който счита за близък до сърцето му, но Малик твори твърде лирично и абстрактно за възприятията на съвременния човек и рискува „Дървото на живота” да се превърне в поредната му творба, която е гледана от тесен кръг елитарна и профилирана публика. Включването на звезда от ранга на Брад Пит в главната роля е очевиден опит за популяризиране на продукцията, която иначе едва ли щеше да получи вниманието, което медиите й отделят в настоящия момент. Пит отдавна вече не е просто хубавото момче на Холивуд и за пореден път се доказва като един от най-добрите актьори в света, изграждайки противоречивия образ на баща, разкъсван между собствената си гордост и суета и желанието да бъде обичан и почитан от трите си деца. И въпреки това ролята му в „Дървото на живота” е далеч от най-запомнящите се екранни образи на актьора, който има опит с участието във филми, които разсъждават върху смисъла на живота и ни показват колко преходно е всичко, за да отделяме прекалено внимание на незначителното, докато истински важното ни подминава. Най-пресният такъв пример е „Странният случай с Бенджамин Бътън”, който е с цели 30 минути по-дълъг от настоящата премиера, но въпреки това успява да разкаже по изключително увлекателен начин една история за силата на човешкия дух, която може да ни изведе извън физическите рамки на собственото ни тяло и да ни покаже, че често магията на живота остава скрита за мнозина, които не знаят как да я намерят. А щастливците, които не спират да търсят, да се удивляват и да обичат истински никога не биха могли да остареят, защото духът им остава млад дори и в смъртта.Добавянето на името на Шон Пен към екипа на филма е също чисто маркетингов трик, тъй като незаслужено титуловащият се като двукратен носител на Оскар актьор има нищожно екранно време в сюжетна линия, която само допълнително утежнява възприемането на историята.Интересно е как продуцентите на филма не са сграбчили възможността да представят дългите сцени със сътворението на света в така модния 3D формат, който обещава да не подмине дори класики като „Великият Гетсби.” Визията би била подходяща дори за огромния Imax екран и е някакси осакатена при показ на нормален такъв. Дори сцените от живота на едно обикновено семейство, заснети от брилянтния както винаги Еманюел Любецки („Слийпи Холоу”, „Децата на хората”) биха изглеждали по-впечатляващи на по-голям екран заради заряда, който филма носи.Въпреки всички възможни недостатъци „Дървото на живота” си остава амбициозно начинание без аналог в седмичната програма на мултиплексите, които ни заливат основно с повърхностни забавления, предназначени за консумация с пуканки и кола. Забележително е, че филмът излиза едновременно и в България заедно със световната си премиера и то на повече екрани отколкото в САЩ (колкото и невероятно да звучи това). Хубаво е когато родните киноразпространители проявяват желание да рискуват със закупуването на подобен род продукции, защото в противен случай ще останем съвсем без възможност да стимулираме мозъчните си гънки. Друг въпрос е колко хора с подобни потребности са останали в родната ни България и колко от тях могат да си позволят удоволствието от посещение на кинопрожекция. Време е държавата да осъзнае, че дори да си отразял клона, на който седиш, никога не е твърде късно да посадиш ново дърво, което да хвърля сянката си в бъдещето на идните поколения. Защото културата е истинското мерило за величието на един народ и универсално средство за комуникация, което не трябва да губим въпреки тежката политическа и икономическа ситуация в страната.А всички ние като хора, ако трябва да запомним само с едно нещо „Дървото на живота”, то е призива за любов – любов към близките, любов към планетата, на която живеем и любов към самите себе си. Защото само този, който е обичал искрено и силно, може да заяви, че е живял истински. ... още »
В края на миналата година, по световните киноекрани се завъртя триизмерната продукция “Мечето Йоги”, която комбинираше истински актьори и кадри с компютърно-генерирани герои. Лентата, базирана на едноименните анимационни серии на Уилям Хана и Джоузеф Барбара, бе с участието на комедийната звезда Ана Фарис, а главните анимирани герои Йоги и Бу Бу бяха озвучени от Дан Акройд и Джъстин Тимбърлейк. В дните след премиерата си, която се състоя през месец декември миналата година, “Мечето Йоги” не успя да привлече очакваната публика, и много наблюдатели сметнаха, че филма ще се превърне във финансово разочарование. Но въпреки слабия си старт в бокс офиса, заснетия с бюджет от 80 милиона долара комедиен филм показа изненадваща устойчивост, и в седмиците след премиерата, и въпреки сериозната конкуренция от страна на “Непобедимите”, увеличи приходите си значително, не само в САЩ, но и в останалата част от света. В крайна сметка, “Мечето Йоги” натрупа над 200 милиона долара от кинопрожекциите си по света, и сега, благодарение именно на този изненадващ успех, от Warner Bros. разкриха, че вече се подготвя продължение на филма. Представител на студиото потвърди информацията пред variety.com.По сценария на все още неозаглавената втора част вече работят Джефри Вентимилия (“Да преживееш Коледа”) и Джошуа Стърнин (“Феята на зъбките”). Дуото сценаристи е отговорно и за тазгодишния анимационен хит “Рио”, който само до момента е спечелил над 440 милиона долара по света. Според източници от Warner Bros, добрите отзиви за работата на Вентимилия и Стърнин върху сценария на “Рио” са причината поради която от студиото са избрали именно тях.По-подробни детайли относно продължението на “Мечето Йоги” не се разкриват, но това което се знае е, че продуцентите се опитват да привлекат отново актьорите Ана Фарис и Том Кавана, които в оригинала изпълниха ролите на Рейчъл и рейнджър Смит. Дан Акройд и Джъстин Тимбърлейк вече потвърдиха намерението си отново да дадат гласовете си на Йоги и Бу Бу, а от Warner Bros водят разговори и с режисьора на първия филм, Ерик Бревиг. Бревиг няма други предстоящи проекти, и очакванията са че той ще поеме режисурата и на продължението.Според първоначалната информация, действието на втората част ще се развива само няколко дни след събитията, описани в оригинала. Джефри Вентимилия и Джошуа Стърнин ще предадат готовия сценарий до края на годината, а дотогава ще са започнали и кастингите за останалите роли в лентата.Карън Розенфелт (“Дяволът носи Прада”), Доналд Де Лин (“Италианска афера”) и Андрю Хаас (предстоящия “Зеленият фенер”) ще продуцират, а филма отново ще се разпространява в триизмерен формат.Снимките на втората част на “Мечето Йоги” се очакват да стартират в началото на следващата година, а световната премиера е насрочена за 2013-та. ... още »
Въпреки, че снимките на дългоочакваната филмова адаптация на романа “Хобитът”, вече стартираха, участието на звездата от “Властелинът на пръстените”, Орландо Блум не бе потвърдено от студиото, и не се знаеше дали в крайна сметка актьора ще се завърне отново в света на Средната земя. Още в края на миналата година се появиха слухове, че режисьора Питър Джаксън смята да привлече Орландо Блум към проекта. В следващите няколко месеца, Джаксън многократно потвърждаваше намерението си, самия Блум заяви, че с “удоволствие” ще участва във филма, но информацията така и не бе потвърдена от New Line Cinema.Но сега, самия Питър Джаксън разкри на страницата си във Фейсбук, че Орландо Блум официално се е присъединил към актьорския състав на “Хобитът”. И тъй като действието на филма се развива в същия свят описан в хитовата трилогия “Властелинът на пръстените”, Блум отново ще се превъплъти в ролята на елфа Леголас.Питър Джаксън: “Преди десет години, Орландо Блум създаде един емблематичен персонаж. Сега, с радост мога да съобщя, че двамата отново ще посетим Средната земя. Много съм развълнуван, че ще работя отново с Орландо. Интересното е, че аз изглеждам вече по-възрастен, а той не. Може би затова той се справя толкова добре с ролята на елф.”“Хобитът” ще бъде филмова адаптация на едноименния роман на писателя Джон Роналд Руел Толкин, а още преди да започнат снимките, режисьора и продуцентите заявиха, че продукцията ще бъде разделена на две части - “The Hobbit: Part 1” и “The Hobbit: Part 2”. Орландо Блум няма да е единствения актьор от “Властелинът на пръстените”, който ще участва и в “Хобитът” - Илайджа Уд ще изпълни отново ролята на хобита Фродо Бегинс, Кейт Бланшет се завръща като Галадриел, Хюго Уийвинг се превъплъщава в Елронд, а Анди Съркис ще бъде в ролята на Ам Гъл. Йън Маккелън и Кристофър Лий също се завръщат, съответно в рoлите на Гандалф и Саруман.Главната роля на хобита Билбо Бегинс, който е втори братовчед на Фродо Бегинс, ще бъде изпълнена от английския актьор Мартин Фрийман, известен най-вече с участията си в комедиите “Пътеводител на галактическия стопаджия” и “Горещи палки”. Сюжетът на филмa ще проследи именно преживяванията на Билбо Бегинс, който, въпреки нежеланието си, тръгва на експедиция в търсене на тайно съкровище. Заедно с Гандалф и група шумни джуджета, Билбо ще се изправи пред множество препятствия, включващи безмилостни тролове, свирепи орки, гигантски паяци и глутници от вълци.Питър Джаксън, който освен режисьор е сценарист и продуцент, заяви че и двете части на филма ще бъдат заснети с триизмерни камери. Бюджетът за направата и на двата филма ще надвишава сумата от 500 милиона долара.Световната премиера на първата част, “The Hobbit: Part 1”, ще се състои през месец декември 2012-та година, а втората част, “The Hobbit: Part 2”, тръгва по кината от декември 2013-та. ... още »
Лентата "Лари Краун" разказва историята на мъж, който губи работата си в голяма верига магазини, но вместо да изпадне в отчаяние, се зарежда с оптимизъм и се връща да учи в колеж. Главната роля във филма се изпълнява от Том Ханкс, който е и режисьор на драмата.На екрана той си партнира с "хубавата жена" Джулия Робъртс. За списанието "W magazine" звездите дадоха кратко интервю.Том, филмът е изключително позитивен. Това ли беше идеята ти?Том Ханкс: Да. Лентата разказва за борбата с цинизма. По природа хората са оптимисти, но всеки сам трябва да реши да се откаже от цинизма. Така ми хрумна идеята за този човек, който губи работата си, но това в крайна сметка се оказва за негово добро.Актуално ли е това в Америка?По някакъв начин да. Хората се страхуват от промяната. Обичат да казват: "Не мога да направя това или онова." Защо? Защото трябва да променят нещо. Идеята за промяна ги изнервя, но аз смятам, че тя винаги е за добро.Част от сценария на филма също е твой. Ти ли написа репликите на Джулия (в лентата актрисата играе учителка)?Да. Имах няколко учителки, които много приличаха на нея. Човек ги поглежда и просто си казва: "Обичам ви". Нямаше по-добра от Джулия за ролята. Въпреки това, дори когато тя се съгласи да участва, аз си останах шефа. Казвах: "Няма да носиш тази рокля, ще облечеш тази". Е, Джулия си е Джулия, опитваше се да ме заплашва. (смее се)А познавахте ли се с нея отпреди?Имали сме ситуации "Здравей! Аз съм известен, ти си известна. Я, снима ни камера." Преди няколко години снимахме заедно и "Войната на Чарли Уилсън".Джулия, в "Лари Краун" ти играеш професор, който преподава публична реч в колеж. Ходила ли си в колеж?Джулия Робъртс: Не. Беше ми за първи път. Наложи ми се и за първи път да говоря пред пълна зала със студенти. Почервенях от нерви. Всички тези лица ме гледаха втренчено и се чудеха какво ще им кажа. Наложи се да запазя хладнокръвие. Беше много трудно, направо ужасно.А беше ли нервна от факта, че Том е режисьор на лентата?Не. Ние се познавахме. Той ми прати сценария, когато аз бях в Рим и снимах "Яж, моли се и обичай". Не можах да спра да се усмихвам, докато го чета. Филмът ти казва, че дори да изгубиш работата и пътя си в живота, все пак може да се спасиш. Много ми харесва това послание.Персонажът ти си има своите проблеми – пийва си малко повечко.Да, прекарах по-голямата част от филма замаяна. Странно. Защо ли Том се е сетил за мен, когато си е мислил за пияна учителка? Накара ме да пия на екс маргарити, а това си е трудно. (смее се) Питах го защо да не наблегна на чистия алкохол, а той ми отговори, че така било по-забавно.А ти смяташ ли да вземеш пример от него и да се пробваш като режисьор?Не. Аз мога да режисирам закуска, обяд и вечеря. Горда съм с уменията си в кухнята. Но не смятам да се пробвам като режисьор на филм.Редактор: Добромир Янков ... още »
Актрисата Хелън Мирън е начело в класацията за най-сексапилни жени над 50-годишна възраст, изготвена от сайта Isme.com, съобщи Контактмюзик.65-годишната Мирън предизвика фурор през 2008 г., след като бе заснета на плажа по бикини, демонстрирайки стройната си фигура.Отреденото й първо място в класацията показва, че тя изглежда все така секси в очите на почитателите си.Британският супермодел Туиги, която е на 61 години, е класирана на втора позиция. Трета е 65-годишната актриса Джоана Лъмли, едно от бившите "момичета на Бонд". Следват ги 62-годишната певица Лулу и 54-годишната звезда от "Сексът и градът" Ким Катрал.В челната десетка на най-сексапилните знаменитости над 50-годишна възраст намират място още актрисите Мишел Пфайфър (53 години), Ема Томпсън (52 години), 76-годишните София Лорен и Джуди Денч. БТА ... още »